DE STEM
jTV-Masqué is héél veel werk'
MARKT!
25.-
Gek van liefde en
ziek van verveling
UIT gids
oPSïdag 2615
Iaanda9
ilph Inbar kreeg er dankzij de Gouden Roos vrienden en vijanden bij
Rrjjs
JOEN-BON
Toch nog veel te zien
in Bredase schouwburg
®oo\ s\e»»ad
StraatPrïjs
22 mei
f3QOO
1671 IN/IX
Louisiana Radio
Charles Brown
Walkabouts
Jungle Book
Szymanowski
Concert Deep
Purple verzet
BIk kan nooit meer in een café een
beekje slap ouwehoeren met een
jrildvreemde omdat iedereen alles al
van je weet"
Catherine Keyl, tv-presentatrice
Gids
WOENSDAG 25 MEI 1994 DEEL
'Oom Wanja' van Tsjechov
i Zilveren, twee Bron-
ijen één Gouden Roos.
Lis de buit die Neder-
L in de loop der jaren
feit binnen gehaald op
it Gouden Roos Festival
[jlontreux. Ralph In
verdiende twee jaar
leden met zijn verbor-
I: camera-programma
r-Masqué' goud. Een
lestatie waarmee hij
l i steeds uniek is. Wat
left de Gouden Roos
(eindelijk voor hem be-
lend?
LrTom Smeets
Zolang de voorraad strekt
te Als u dus op een avond
Reinout Oerlemans uw straat
ziet binnenrijden, weet u dat u
kt prijs heeft,
pe
er Zorg dat Reinout Oerlemans
dan niet uw deur voorbijloopt.
Vul de bon in en doe mee met
|dt de Postcode Loterij!
2S.OOO
1671 MX 083
terij, inclusief de Jackpot en
ederopzegging eenmaal per
nde rekening af te schrijven:
!0,- (twee lotnummers)
10,- (één lotnummer)
tama houdt in aanvaarding van het reglement.
□dhr. Qmevr.
jaded een Gouden Roos je
sn? Ralph Inbar begint een
itje te lachen. „Ach, ik heb er
it hele goeie vrienden bijge
ven wat vijanden."
(ige maand werd in het Zwit-
iseMontreux voor de 34e keer
Gouden Roos gehouden, een
tal voor tv-amusement dat
jast als toonaangevend
it aangeduid. En niet ten
rechte. Er is nergens op de
ld een serieuze concurrent
,iaden.
winnen van een Bronzen,
Iveren en vooral Gouden Roos
das geen kleinigheid. Het is
status bevestigende of zelfs
ide gebeurtenis. Het
•ten van een Gouden Roos is
een soort Wereldkampioen-
Isp, Wereldkampioen tv-amu-
imtmaker.
Mand heeft zo'n wereld-
«tpioen. Nadat ons land in het
leden'vier zilveren en twee
ttnzen onderscheidingen in
itvangst mocht nemen, won
Iph Inbar twee jaar geleden
:t 'TV-Masqué' de allereerste
>uden Roos. Paul de Leeuw
«st vorig jaar met brons ge-
nemen. Robert ten Brink
iel dit jaar met lege handen
laan. Ralph is dus nog steeds
Boerse tiepjes
aden en vijanden? Ralph:
iderdaad, ik heb er vrienden
vooral in het buitenland,
ftsen die ik eerst niet heb
ad en die ik nu wel heb
kennen door zo'n Roos.
jaden? Nou ja, je weet hoe
van die jaloerse tiepjes.
«heb je in elk vak en dus ook
Ralph Inbar: „Je moet achter je creatie staan, anders kun je het schudden.
FOTO DIJKSTRA
in mijn vak. Dat interesseert me
verder niet. Dat weet je gewoon.
Als je zo'n Roos in je handen
krijgt, is dat heel leuk aan de ene
kant, maar aan de andere kant
geeft het ook problemen. Dat
weet je gewoon, zo zitten de
mensen nu eenmaal in elkaar."
Belangrijker vindt hij dat de
felbegeerde onderscheiding hem
meer zekerheid in zijn werk
heeft gegeven. „Het heeft me
aangespoord om bij die dingen
die ik bedenk of die ik wil doen
me niet te laten verstoren door
andere mensen. Het heeft me
aangespoord om gewoon door te
zetten. Dat is het effect van de
Gouden Roos voor mij."
Hij zat indertijd net in een situa
tie dat hij zo'n moreel steuntje
hard nodig had. Maar anderzijds
komt zo'n prijs natuurlijk altijd
gelegen. Lachend: „Natuurlijk
komt hij altijd gelegen. Maar ik
zat in een periode waarin ik toch
eigenlijk dacht 'ik heb alles al
gedaan'. Ik wilde niet stoppen,
ik wilde verder. Maar ik zat toch
te denken 'hoe ga ik dan ver
der?'. Precies in die periode viel
het. Dat geeft je een enorme
kracht om er weer tegen aan te
gaan. Dat is het eigenlijk."
Rudi Carrell
Ralph ging twee jaar geleden
niet voor de eerste keer met een
inzending naar Montreux. „Maar
het was wel de eerste keer dat ik
dacht 'dit moet iets winnen'. Een
eervolle vermelding misschien.
Maar iets moet het halen. Met
zo'n papiertje was ik al heel
tevreden geweest. Volgens mij
was het iets nieuws dat de men
sen moest aanspreken. Maar een
Gouden Roos, dat had ik in mijn
stoutste dromen niet kunnen be
denken."
Ralph benadrukt nogmaals dat
hij zelf een rotsvast vertrouwen
in de formule van 'TV-Masqué'
had. „Dat kan ook niet anders.
Dat moet je hebben, anders kun
je het niet doen. Je moet achter
je creatie staan, anders kun je
het schudden. Als je gaat twijfe
len..."
Een andere niet onaardige bij
komstigheid van de Gouden
Roos was dat het internationaal
gezien een heleboel deuren voor
hem heeft opengemaakt. Onder
handelingen met de Verenigde
Staten, Duitsland, Engeland en
een aantal Scandinavische lan
den zijn in volle gang.
Ralph: „Met de Duitse televisie
zijn we nog steeds bezig. Rudi
Carrell zou het gaan doen, maar
die vond het achteraf veel te veel
werk. En te veel inspanning. Die
heeft afgehaakt. Het ligt weer
open eigenlijk. Joop van den
Ende heeft de rechten voor
Duitsland gekocht. Het tweede
Duitse net ZDF heeft grote be
langstelling voor het program-
Niet goedkoop
Ook de Britse televisie heeft in
teresse voor de formule. Het
voor Ralph complimenteuze feit
deed zich zelfs voor dat er een
gevecht uitbrak tussen de BBC
en het commerciële ITV. Ralph:
„Op gegeven moment is het toch
bij ITV terecht gekomen. Daar
mee zijn we nog steeds aan het
onderhandelen. Ook met de
Amerikanen zijn we bezig, even
als met een aantal Scandinavi
sche landen. Vandaag of morgen
gaat het vallen allemaal."
Twee jaar na de gouden klap zijn
de beslissingen dus nog steeds
niet genomen? Ralph: „Dat soort
zaken gaan nu eenmaal altijd
langzaam. Zeker in dit geval.
Het is een heel moeilijk en be
werkelijk programma. Je kunt er
ook niet van zeggen 'daar maken
we er even drie op een dag van'.
Want tegenwoordig is televisie
vooral kwantiteit. Kijken voor
hoe weinig je zoveel mogelijk
programma's kunt maken. Zo
werkt dat tegenwoordig."
'TV-Masqué' is volgens Ralph
Inbar niet goedkoop. Maar hij
haast zich te zeggen: „Het is ook
niet uitzonderlijk duur. Een pro
gramma als 'Love letters' is twee
keer zo duur. 'TV-Masqué' is
vooral ontzettend veel werk. De
dingen die je doet, moeten leuk
zijn. Je moet ze ook bedenken.
Dat is veel werk en het is ook
moeilijk."
Niet rijk
Is hij dankzij de Gouden Roos en
het follow up-succes een rijk
man geworden? „Nee, want niet
ik heb de rechten in handen, die
heeft een vriend van mij, Nor
man Rose. Die bezit de rechten.
Ik kan echt nog niet gaan stil
leven. Maar dat zou ik ook niet
hebben gedaan als ik de rechten
wel zelf gehad zou hebben. Ik
vind dat je dood gaat als je stil
leeft. Dat moet je niet doen."
Hij bemoeit zich overigens zelf
met alle onderhandelingen.
MAMA ROUX, de tweede
•fflgspeler van Louisiana Radio
t me een beetje een Klasge
noten-gevoel. Zanger/gitarist/
componist Hans de Vries zat
weger op de middelbare
l bij mij in de klas en het
leuk om iemand van toen in
andere omstandigheden
jpnieuw tegen te komen.
"ois was vroeger al fanatiek
iffiiekverzamelaar en ook wel
Bi olijke knaap dus misschien
«liet niet zo gek dat hij in zijn
Pogingen om iets in de muziek
t® bereiken met zijn groep bij de
Jomenteel in zwang zijnde zy-
"""o terecht is gekomen. Een
of wat geleden, toen rhy-
blues en soul wat beter
Ne markt lagen speelde hij
W zijn vorige band Homesick
«theBackstabbers in dat gen-
jbarmee wil ik niet zeggen dat
«l s een Muzikale opportu-
want zowel destijds als
als nu met Louisiana
«Mio weet hij heel geloofwaar-
en bij vlagen imponerende
««nekte maken.
e eerste Louisiana Radio-cd
ot/iro!/ was in zeker zin nog
--nbeetje aftasten van de muzi-
77 ^gelijkheden, al bevatte
k die plaat de nodige New
"eens-invloeden die de wat
f 'ere zydeco-muziek tegen-
ent bood. Mama Roux valt in
leef fe'en uiteen' Het eerste
laat'u z°Se^eten Bayou Side,
ba e'Sen muziek horen op
ta \rVan zydeco maar vooral
New Orleans-R B. Het
o:-- gedeelte, de Zydeco
3 bestaat goeddeels uit live
Pgenomen zydeco-muziek die
;j°0ral van het hoge amuse-
- Sebalte moeten hebben,
;j*e niettemin prima ge
joeld wordt.
I gesproken is de
Side het interessantst.
- Mes en companen komen
met sterke composities voor de
dag die zeer geïnspireerd wor
den vertolkt. Enige bezwaar is
dat de zanger in een aantal
stukken wel heel nadrukkelijk
probeert op Dr. John te lijken.
Desondanks wordt er voor Ne
derlandse begrippen prima mu
ziek gemaakt. Leuke plaat.
(Music Words)
wim van leest
R B-VETERAAN Charles
Brown is met Just a lucky so
and so aan zijn derde cd sinds
zijn comeback toe. Net als op de
voorgangers All my life en So
mebody to love krijg je als luis
teraar op deze nieuwe plaat
ontspannen, soms wat jazzy
aandoende R B te horen zoals
die in de jaren veertig gespeeld
werd.
Charles Brown is inmiddels een
aardig eindje in de zeventig,
maar zowel zijn zang als zijn
pianospel zijn krachtig en voor
al prachtig. In vergelijking met
de vorige platen is er dit keer
meer big-bandwerk te horen en
duiken er in een paar stukken
strijkers op. Minderde goden
zouden met zo'n overdadige in
strumentatie moeite hebben om
zich staande te houden, maar
Brown blijft moeiteloos over
eind. Zo gek is dat niet, want
hij vierde in de jaren dertig en
veertig al triomfen en hij heeft
de muziekstijlen die op deze
plaat te horen zijn geboren zien
worden en in een aantal geval
len zelfs mede gecreëerd.
Just a lucky so and so is een
zalige plaat die van hetzelfde
uitzonderlijke niveau is als zijn
twee voorgangers. (Bullseye
Blues, Munich Records)
WVL
THE WALKABOUTS zijn een
van de weinige bands die geheel
hun eigen weg gaan en zich
niets aantrekken van welke
trend of 'hype' dan ook. De
groep maakt al jaren muziek die
geschikt is voor in grote limou
sines op langgerekte highways
door de prairie.
Een mengeling van countryfolk
en gitaartrash, met hier en daar
een neiging naar gospel. Binnen
de grunge-stal van platenmaat
schappij SubPop (o.a. Nirvana,
Mudhoney, Afghan Whigs)
vormden The Walkabouts met
hun Neil Young-invloeden dan
ook jarenlang een vreemde eend
in de bijt.
Het zeer goed ontvangen New
West Motel van vorig jaar ves
tigde echter de naam van de
groep en met de opvolger Set
ting the woods on fire wordt dat
bevestigt. The Walkabouts ma
ken op deze nieuwste cd nog
steeds dezelfde countryfolkgi-
taartrash, al wordt er meer dan
op New West Motel nadruk ge
legd op country en folk. Het zijn
dan ook met name de gevoelige
teksten en de o-zo-harmonieuze
samenzang van de voorman en
☆vrouw van de band, Chris
Eckman en Carla Torgerson, die
het geheel een beetje een hip-
pie-achtig karakter geven. De
voorliefde daarvoor werd door
beiden al eens onderstreept op
Charles Koechlin
het tussendoortje Chris Carla:
Shelter for an evening, wat even
goed van Golden Carillo had
kunnen zijn.
Maar enfin, Shelter for an even
ing is best een aangenaam
plaatje geworden met heel
sfeervolle, lieve muziek. Kamp
vuren doen we niet meer aan,
maar voor bij de open haard
zou het heel goed passen.
(SubPop/Rough Trade)
gerard van den broek
DE FRANSE componist Charles
Koechlin (1867-1950J moest tij
dens zijn leven opknokken te
gen tijdgenoot-reuzen als De
bussy en Ravel. Zelf was hij een
leerling van Massenet en Fauré,
en op zijn beurt leraar van
jongere toonmeesters als Fran
cis Poulenc. Tussen al die grote
namen in de Franse muziek is
die van Charles Koechlin enigs
zins weggevallen.
Koechlin (hij was een Elzasser,
vandaar zijn Duitse naam) com
poneerde gedurende zijn lange
leven een groot oeuvre bij el
kaar. Hij was gefascineerd door
(destijds) onalledaagse onder-
FOTO BMG
werpen zoals het heelal, ooster
se filosofie, en de relatie mens
natuur.
De verschijning van The Jungle
Book van Rudyard Kipling in
1896 was voor Koechlin een
schok van herkenning. Vanaf
dat moment tot 1940 keerde hij
als componist steeds terug naar
dit boek. Een hele reeks compo
sities vormen samen 'het' grote
Jungle Book van Koechlin.
De dubbel-cd die van deze cy
clus is verschenen - de eerste
integrale opname die ervan is
gemaakt - mag gelden als reha
bilitatie van de componist.
Waarschijnlijk zijn het onder
werp, de sfeer en de muziek
voor hedendaagse oren aantrek
kelijker dan voor Koechlins
tijdgenoten. Koechlin hield zich
bezig met zaken die sinds de
jaren '60 gemeengoed zijn ge
worden. Ook onderwerpen als
natuurbehoud, 'het milieu', be
scherming van het oerwoud en
van bedreigde diersoorten hiel
den hem reeds bezig.
De cyclus The Jungle Book is
opgebouwd uit de onderdelen
'Drie gedichten' opus 18
(Zeehondenwiegelied, Nachtlied
in het oerwoud, Lied van Kala
Nag), De loop van de lente opus
95 Lente in het bos, Mowgli, De
loop van de lente, Nacht), De
meditatie van Purun Bhagat
opus 159, De wet van de jungle
opus 175 en De Bandar-log
opus 176.
De muziek van Charles
Koechlin doorloopt een scala
aan stijlen. Zoals te verwachten
bij deze natuur-evocaties is een
groot deel geschreven in onver
sneden Frans impressionisme,
met alle geparfumeerde orkes
tratie-effecten van dien. Later
in zijn leven liet Koechlin zich
ook verleiden tot twaalftoons-
en seriële technieken.
Het Jungle Book-project is op
genomen door het Radio Symfo
nie Orkest Berlijn en het RIAS
Kamerkoor onder leiding van
David Zinman. Solisten zijn Iris
Vermillion (mezzo-sopraan), Jo-
han Botha (tenor) en Ralf Lukas
(bariton). (09026 61955 2)
hans rooseboom
DE BEVRIJDING, in zuid-Ne
derland een halve eeuw geleden,
wordt in oktober herdacht met
een uitvoering van het Stabat
Mater van de Poolse componist
Karol Szymanowski in de Grote
Kerk van Breda.
Een goede keus, niet alleen om
dat Zuidwest-Nederland door
Polen is bevrijd, maar ook om
dat dit Stabat Mater een prach
tig werk blijkt te zijn dat het
plechtige doel uitstekend dient.
Het idioom van dit 6-delige Sta
bat Mater is gematigd
20-eeuws, indrukwekkend op
een wijze die ook een groter
publiek aanspreekt. Deel 4 is a
capella - een staaltje onverdun
de Slavische romantiek -, deel 5
een dramatisch hoogtepunt.
Verschenen in een uitvoering
van het Birmingham Symphony
Orchestra o.l.v. Simon Ratlle.
(7243 5 55121 2 3)
hr
Ralph: „Ik wil niet hebben dat
op een gegeven moment in een
land een 'TV-Masqué' op de buis
komt waarvan we zouden zeggen
dat lijkt helemaal niet meer op
ons kind. Er zijn wat betreft de
formule een paar regels inge
bouwd die bij de onderhandelin
gen altijd overeind zullen blij
ven."
Hij geeft toe dat 'zo'n stukje
internationale erkenning een
heel lekker gevoel is'. Stapt hij
nu anders het TROS-gebouw
binnen? „Nee hoor, ik struikel
nog steeds over de drempel. Of
ik zie de glazen voordeur niet.
Wat dat betreft is er niets veran
derd, hoor."
Hij is dan ook niet verloren voor
de TROS. Ralph: „We gaan ge
woon door. We zijn zowel bezig
met 'TV-Masqué' als met 'Bana-
nasplit'. In het najaar, vanaf
november, zullen deze series
door elkaar heen wekelijks wor
den uitgezonden. In het najaar
komen er zes tot acht afleverin
gen en dan in het voorjaar
weer."
Heel link
Volgens Ralph kun je met beide
programma's heel lang door
gaan. Maar 'TV-Masqué' vindt
hij moeilijker om te maken. „Als
er bij 'Bananasplit' iets fout gaat
met meneer X, dan doe je het
nog een keer met meneneer Y.
'TV-Masqué' is meer persoonlijk
gericht. Als je dan de fout in
gaat, dan kun je het schudden,
dan kun je het programma weg
gooien. Dat is nog niet gebeurd."
Hij begint meteen vol overgave
op de tafel te kloppen. Gelukkig
is het een houten tafel.
Ralph zelf beslist wie zijn
slachtoffer zal zijn. „Er zijn na
tuurlijk een heleboel gegadig
den. Uiteindelijk beslis ik toch
als laatste degene die het moet
zijn. Want ik moet met zo ie
mand werken. Ik moet zelf een
beetje van zo iemand houden, er
moet een soort chemie zijn."
Alle voorbereidingen houdt hij
in eigen hand. Voor tips van
buitenaf is hij huiverig. „Dat is
altijd heel link. Je weet nooit in
hoeverre die mensen al zijn inge
licht. Ik heb wel eens een brief
gehad waarin het er zeer dik
bovenop lag. Die konden we dus
rustig vergeten. Daarom houden
we het helemaal zelf in de hand.
Gelukkig zijn er meer interes
sante onbekende Nederlanders
dan interessante bekende Neder
landers. Dus we kunnen er heel
lang mee doorgaan."
Breda - Stadsschouwburg.
'Oom Wanja' van Tsjechov
door Art Pro. Regie: Frans
Strijards. Vormgeving: Stans
Lutz. Met o.a. Gijs Scholten
van Aschat, Rudolf Lucieer,
Jacqueline Blom en Marieke
Heebink. Gezien op dinsdag
24 mei.
Door Marjan Mes
Gek van liefde, ziek van ver
veling. Tsjeehovs personages
in 'Oom Wanja' waren dat
altijd al, maar in de psycho-
logisch-realistische spelstijl
van weleer viel dat nooit zo
heel erg op. Er leek ook on
derling begrip tussen die
meelijwekkende, lieve, met
hun leven geen raad wetende
figuren. Zo niet in de bizarre
versie van regisseur Frans
Strijards van dit stuk uit
1897. Bij hem kregen de gek
te en de verveling soms bijna
letterlijk gestalte, in ver
vreemdende, nerveuze,
dwangmatige bewegingen.
Soms was dat komisch (en Tsje
chov noemde zijn drama's zelf
komedies), maar soms ook deer
niswekkend en aangrijpend. Van
de onderlinge solidariteit viel
niet veel meer te bespeuren; het
waren allemaal eenzame solisten
tussen wie nauwelijks nog enige
communicatie leek te bestaan.
Of dat nu helemaal opzet was,
kon ik niet ontdekken en even
min of mij dat nu wel echt
helemaal beviel. Niettemin was
het een soms fascinerende voor
stelling, die gedragen werd door
het schitterende spel van Gijs
Scholten van Aschat als dokter
Astrov, de arts en bevlogen na
tuurliefhebber, die zich mislukt
en gefrustreerd voelt door een
ondermaatse, saaie omgeving.
Een aardige man die veel meer
zou kunnen, net als oom Wanja
(Rudolf Lucieer) die ook aan de
saaiheid van het provinciale le
ven tenonder dreigt te gaan. Sa
men met de dochter van zijn
overleden zuster, Sonja, leed hij
een rustig leventje. Maar met de
komst van Sonja's vader, een
gepensioneerde professor, en
diens mooie, jonge tweede vrouw
Jelena (Jacqueline Blom) is de
rust verdwenen. Wanja is hope
loos verliefd op Jelena en dokter
Astrov begeert haar ook tever
geefs. De lelijke Sonja wordt
steeds zieker van verliefdheid op
de dokter, maar kan zijn hart
niet echt winnen.
Marieke Heebink speelde die
Sonja met nerveuze, grillige be
wegingen, die haar innerlijk tot
uiterlijk transformeerden, wat
soms bijna te dwaas maar op
andere momenten zeldzaam ont
roerend was. Vooral in een
prachtige scène, op schoot bij
Van Aschat, waarin zij tegelij
kertijd haar geluk en haar ver
driet niet op kon. De agressie en
het egoïsme tierden welig in deze
misschien niet helemaal geslaag
de maar interessante, eigentijdse
interpretatie van een regisseur
die voorheen de wereld als een
mechanisch gekkenhuis afschil
derde en nu voor het eerst ge
voelens liet zien. Het kleurrijke,
'primitieve' decor van een arme
tierige serre paste wonderwel bij
dit ontmoedigde gezelschap.
Ondanks een onvolledig seizoen presenteert de Bredase
schouwburg toch nog 128 verschillende theaterprodukties in
1994/1995, eerst nog in Theater Achterom en vanaf maart
1995 in het nieuwe Chassé Theater.
Al voor de officiële gala-opening
op 17 maart 1995 speelt de Bre
dase Revue al een week lang in
het nieuwe theater en is ook De
Blauwe Maandag Compagnie er
al te zien.
Musicals als 'My fair lady', 'The
Sound of Motown' en 'Willeke,
de Musical' komen gedurende
ten minste drie avonden naar de
nieuwe schouwburg van archi
tect Herman Hertzberger. Her
man Finkers bespeelt de grote
zaal (1200 plaatsen) zeven avon
den en Youp van 't Hek de
middenzaal vijf avonden. In to
taal worden het volgend seizoen
zeventien Vlaamse toneelvoor
stellingen verwacht. Ook de be
langrijke Nederlandse repertoi
regezelschappen komen nog alle
maal met een of meer produkties
naar het Chassé Theater.
Met name in de maand mei van
1995 is er veel toneel te zien
terwijl ook juni bijna vol is ge
programmeerd. 'Het dagboek
van Anne Frank' komt in juni
driemaal naar de grote zaal. Het
komende seizoen wordt door de
directie echter nog als een
'warmloop-seizoen' beschouwd.
Pas in het seizoen 1995/1996 zal,
eventueel in samenwerking met
Carré, Luxor Theater Rotterdam
en met Joop van den Ende, de
langlopende amusements-serie-
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Free Willv,
19.30 u. Schinaler's list.
HULST
- De Koning van Engeland
20 u. Naked gun 33 1/3.
20 u. Philadelphia.
20 u. Look who's talking now.
20 u. Schindler's list.
MIDDELBURG
- Cinema
20 u. In the name of the father.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 en 20 u. Naked gun 33 1/3.
- Alhambra 2
14 u. Bambi.
19.30 u. Schindler's list.
- Alhambra 3
19.30 u. The pelican brief.
- Alhambra 4
14 en 20 u. Look who's talking
now.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30, 17 u. Cool run
nings.
20 en 22.30 u. Close.
Zaal 2 - 14.30 en 20 u. Born Yes
terday.
17 en 22.30 u. Gunmen.
Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Shadowlands.
Zaal4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Naked gun 3.
Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind
ler's list.
bespeling van de grote zaal kun
nen worden gerealiseerd. Vol
gend jaar zal het schouwburg-
personeel zijn verdubbeld, met
52 man in vaste dienst en daar
naast een groot aantal losse me
dewerkers.
Van onze verslaggever
Den Bosch - Het concert dat de
Britse hardrockformatie Deep
Purple komende vrijdag zou ge
ven in de Brabanthallen in Den
Bosch is verplaatst naar vrijdag
24 juni.
De groep zou vrijdag samen met
inval-gitarist Joe Satriani en
voorprogramma Bad Company
optreden in Den Bosch, maar de
Duitse tournee die erna zou vol
gen, is afgelopen weekeinde
overhoop gehaald door de Duitse
tourmanager.
De nieuwe datum is nu 24 juni
geworden. Dan treedt in Den
Bosch hetzelfde stel pakket mu
zikanten aan. Reeds gekochte
kaarten zijn dan geldig. Gekoch
te kaarten kunnen ook worden
teruggegeven aan de VW-kan-
toren
Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Naked gun 3.
Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Intersection.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Blink.
Zaal 9 - 14.30 u. Free Willy.
17 en 21 u. Schindler's list.
Zaal 10 - 14.30, 20 u. La reine
Margot.
Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
On deadly ground.
Zaal 12 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Fearless.
Zaal 13 - 14.30 en 20 u. Short
cuts.
Zaal 14 - 14.30, 17, 20 u. Sister
act 2.
22.30 u. Remains of the day.
Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The af ter man.
Zaal 16 - 14.30, 17, 20 u. Wayne's
world 2.
22.30 u. True romance.
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Hudsucker proxy.
Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The pelican brief.
Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Philadelphia.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
In the name of the father.
Zaal 21 - 14.30 u. Son in law.
17, 20 en 22.30 u. Carlito's way.
Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mrs. Doubtfire.
KNOKKE
- Beverly screens
15 en 20 u. Naked gun 33 1/3.
15 en 20 u. Carlito's way.
15 en 20 u. Intersection.
15 en 20 u. Schindler's list.