DE STEM Een goed gevuld woordenpotje North Sea Jazz Festival: niets nieuws onder de zon UIT gids J. Bernlef krijgt morgen de P.C. Hooftprijs voor Letterkunde iUSKE WISKE IAMBONE Documentaire over Bernlef Cannes vertrouwd gekken^ i Elk heel uur t/m 18.00 en 23.00 i Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelm- qenrubriek met uitgebreid weerbe richt en scheepyaartbenchten. 7.05 NOS sportief. 7.30 Vroeg op 5. 8.55 I Waterstanden. AVRO: 9.02 In ge sprek. 9.55 Vrijzinnig vizier. VARA: 1002 Van belang. 11.02 Punch. HV: I 1310 De documentaire. 14.03 Bo- I ven het dal. 14.30 De verbeelding. I VARA 15 02 Ophef en vertier. NOS: 1710 Radio UIT. RVD: 17.45 Postbus 51 op 5. OHM: 18.02 Bhakti I en ouderen EO: 19.00 Waar waren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten in bet Turks 19.50 Nieuws en actualiteiten in het Ma rokkaans en Berbers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. EO: 2100 Kayen rasja (Er is hoop). 21.15 lyi haberler (Goed nieuws). 21.30 Sin ke yat kai yam (Goed nieuws op maandag). VOO: 22.00 Het zwarte i gat NOS: 23.07 Politieke partijen. 23.i7-23.58 Met het oog op morgen „Het allergrootste probleem van veel Kamerleden is dat ze niet gezien worden als mensen van vlees en bloed. Erica Terpstra, VVD-Kamerlid nüCd'JÜJVL s Door Peter Janssen We lopen over één nacht ijs, zegt hij. Er hoeft maar dit te gebeuren, of onze wereld stort in elkaar. Wie het overkomt weet het, of weet het juist niet. En wie Bernlefs roman Hersenschimmen las, zag het formidabel verbeeld. Er hoeft maar dit... Het is maar goed dat we ons dat niet voortdurend bewust zijn, zegt Bernlef. Dan is het een griezelige wereld. In Hersenschimmen (1984) schil dert Bernlef de geestelijke afta keling van een dementerende man. Fantasie, herinnering en werkelijkheid zijn geen afzon derlijke grootheden meer, de tijd geen constante. Het boek werd een enorm succes. Bernlef kon stoppen met vertalen en brood schrijven en zich helemaal aan zijn literaire werk wijden. Mor gen ontvangt de 57-jarige auteur de P.C. Hooftprijs voor Letter kunde. In sommige kringen wordt hij niet gezien als schrijver, maar als een specialist op het terrein van de dementie. Men gelooft niet dat het fictie is, zegt hij. „Ik kan wel roepen dat ik iets anders heb bedoeld, maar daar gaat het niet om. Wat mij lichtelijk irri teert, is dat je dan in aanraking komt met mensen die het niet als literatuur lezen. Er blijken onge looflijk primitieve opvattingen over literatuur te bestaan. Schrijvers hebben iets beleefd en dat schrijven ze op, denkt men. Fantasie is voor die mensen een onwerkelijk iets. Dan zeggen ze: maar zoals u het beschrijft, dat klopt precies, bij mijn oma was het ook zo. Nee, dat is niet zo, zeg ik dan. Het is literaire specu latie. Daar kunnen ze dan geen kant mee op. Maar ach, het zal je probleem maar zijn. Ik mag niet klagen. Van Hersenschimmen zijn nu ifets van 420.000 exem plaren verkocht en daar komen er nog 5.000 per jaar bij." Marsman Bernlef werd op 14 januari gebo ren als Hendrik Jan Marsman. Toen hij in 1960 debuteerde met de dichtbundel Kokkels, besloot hij dat onder een andere naam te doen. Marsman, dat was al een dichter. Bernlef was een dove bard die leefde in de zesde eeuw. Achteraf blijkt het een passende schuilnaam voor iemand die schrijft over vervreemding, ver lies, verdwijning. „Hij is gaan passen", zegt de schrijver. „Langzaam begon die man bete kenis te krijgen in mijn werk. Ik heb de naam vrij toevallig ge vonden. Ik werkte in een boek handel en daar moest je je te pletter studeren. Literatuur on der andere. Die begon bij Bern lef. Hij is onze eerste dichter en er is geen letter tekst van hem bewaard." Of de twintigste-eeuwse Bernlef dat risico ook loopt? Hij is er niet bang voor. „Ik geloof dat iets dat heel concies en sober geschreven is het langer uit houdt dan retorische, exuberan te teksten. Die zijn heel tijdge bonden. Dat zie je bij Roland Holst. Een goed dichter, maar ik kan hem niet meer lezen. Alleen zijn laatste, Voorlopig. Dat zijn volkomen sobere rechttoe-recht- aan-zinnen. En die gedichten zijn nog steeds te lezen." In Bernlefs roman Meeuwen moet een man leren leven zonder spraak, nadat hij aan keelkanker is geopereerd. Hij moet verder met een minimum aan communi catiemiddelen. Bernlef heeft het gegeven eens bijna een metafoor voor zijn eigen schrijfstijl ge noemd. Onbekend Heeft zijn soberheid iets te ma ken met het woordenpotje uit zijn jeugd? In de bundel Onder de bomen haalt Bernlef een waarschuwing van zijn vader aan. Onder het eten mocht hij niet praten. Ieder mens heeft een woordenpotje, zei vader, en dat raakt eens op. Als jij zo doorgaat duurt dat niet lang meer. Daar schrok de jonge Bernlef toen heel erg van. Is hij nu nog bang dat ooit de bodem van zijn woordenpotje in zicht komt? „Nee, dat denk ik niet. De moei lijkheid is: hoe meer je hebt geschreven, hoe meer weitjes je hebt afgegraasd. Het gaat erom steeds een onbekend terrein te vinden en je niet te herhalen. Want dan is het herkauwen en J. Bernlef: „De schrijver moet niet geëmotioneerd worden, maar de lezer. FOTO KLAAS KOPPE Vrijdag brengt de NOS de documentaire 'Op het Noorden' die Leo de Boer maakte over J. Bernlef. Leo de Boer, die eerder voor het Letterkundig Museum schrijversportretten maakte van An ton Koolhaas en Gerrit Kouwenaar, kreeg voor het maken van de documentaire geheel de vrije hand. „Alleen op research-ni- veau is er met Bernlef overleg geweest. Dat is bijzonder, schrijvers stellen over het algemeen allerlei voorwaarden. Ik moet er niet aan denken een dergelijke documentaire over W.F. Hermans te maken." Ijsbergen en sneeuwlandschappen vormen in 'Op het Noorden' de achtergrond. Veel van Bernlefs verhalen en romans spelen zich af in de buurt van de poolcirkel. Maar in breder verband is de hang naar koelte en afstand bewust door hem gekozen als meest geschikte vorm voor de emoties die hij met zijn werk wil overbrengen. Voor een levensecht ijslandschap werd naar Groenland gereisd, waar Bernlef nooit is geweest. Hij schreef er over op grond van folders. De Boer: „Spitsbergen had in eerste instantie onze voorkeur. Maar omdat daar nog wel eens een beer op bezoekers wil afstuiven, is gekozen voor een veiliger oord." dat vind ik geen smakelijk ge zicht. Wel blijkt achteraf dat je steeds hetzelfde boek schrijft. Je denkt steeds: wat ik nu maak, is totaal anders dan het vooraf gaande. Maar dat is niet zo. Het is ook wel begrijpelijk. Het komt uit één stel hersenen. En stel je eens voor dat je voordat je begon al dacht: het wordt toch weer hetzelfde boek. Dat zou dodelijk zijn." Veelschrijver Bernlef heeft nu zo'n zestig boe ken geschreven, zowel proza als poëzie. Hij is vaak uitgemaakt voor een vakman, een veelschrij ver die precies weet hoe het moet. Raakt hem dat diep? „Nee hoor. Ik vind het een com pliment. Ik zie mezelf liever als iemand die een bepaalde stiel beheerst, dan als maker van dat mistige dat ze hier als kunst bewonderen. Ik heb veel waar dering voor vaklui. Maar je hebt gelijk: het is' absoluut niet zo bedoeld. Het betekent: die man is niet bevlogen. Nee, dat zullen mensen die Hersenschimmen hebben gelezen, niet beamen. Hersenschimmen had een enorm emotionele impact op de lezer. Maar er is het misverstand dat literatuur die emotioneel is, zich ook in zijn woordgebruik emo tioneel moet tonen. Dat is een verkeerde opvatting. Tsjechov zei: 'Achter mijn bureau ben ik zo koud als ijs'. De schrijver moet niet geëmotioneerd wor den, maar de lezer." Hersenschimmen en Meeuwen zijn niet Bernlefs enige boeken die een ziekte en de daarmee gepaard gaande vervreemding beschrijven. „Mensen denken dat ik een morose en luguber figuur ben. Ik ben niet in ellen de, in ziektes op zich geïnteres seerd. Maar je komt alleen iets te weten van het brein als je de afwijkingen kent." Herinnering Als je een paar kernwoorden uit zijn werk haalt, kom je bij waar nemen, twijfel aan die waarne ming, herinneren, vergeten, her inneringen verzinnen en zo voort. „Het gaat eigenlijk om het besef wat die herinnering eigen lijk is", zegt hij. „Het blijkt te gaan om een groot aantal syste men die voortdurend verande ren. Dat hele beeld van een vast liggend verleden, dat zit er vol komen naast. Dat is veel te ne- gentiende-eeuws. Toen dacht men dat je hokjes in je geest had. Maar het zijn brokjes geheugen over het hele brein heen, en dat verandert tijdens je leven. De beelden van je verleden liggen helemaal niet vast. Het is geen foto-album. Mensen weigeren dat te geloven. Veel romanschrij vers ook trouwens. Ze houden zich aan een chronologische tijdsindeling. Maar die hebben we gemaakt omdat we anders niks met elkaar kunnen afspre ken. De essentie is vermoedelijk dat de tijd dan eens langzaam gaat en dan eens vlug. De men sen willen iets hebben dat objec- Gerry Mulligan FOTO ANP Van onze kunstredactie Den Haag - Het grootste nieuws was, dat er geen nieuws was. Het traditionele North Sea Jazz Festival, dat op 8, 9 en 10 juli in het Haagse Congresgebouw zijn negentiende aflevering be leeft zal niet breken met de traditie. En dat terwijl toch voor het eerst sinds 1976 de naam Acket niet meer aan het gerenommeerde evene ment is verbonden. Maar bij monde van Leon Ra makers, directeur van Mojo Concerts dat begin dit jaar de organisatie van Acket Office heeft overgenomen, werd verze kerd dat niet aan de succesvolle formule zal worden getornd. En dat betekent ruim acht uur 'live' muziek per festivaldag op dertien podia tegelijk, van jazz in alle stijlen tot blues, van soul tot funk - en alles wat daar tussen ligt. Om die muziek te maken komen ongeveer duizend artiesten opdraven, variërend van gevestigde namen tot nieuw ontdekte talenten. Een willekeurige greep uit de door programmeur Paul Dank- meijer aangetrokken musici le vert artiesten op als Gerry Mul ligan, Herbie Hancock, Oscar Peterson, Lionel Hampton, Na thalie Cole, Joe Henderson, Pat Metheny, A1 Jarreau, Ornette Coleman, Nederlands trots Can dy Dulfer en Al DiMeola op. Uit de blueshoek komen onder an dere B.B. King en John Mayall naar Den Haag. En ook Van Morrison is van de partij. De jonge generatie wordt in het Congresgebouw onder meer vertegenwoordigd door Roy Hardgrove, Joshua Red man, Ben Harper, Greg Osby, Steve Coleman en Don Byron. Zoals gebruikelijk wordt ook op het komende North Sea Festival weer gewerkt met thema's. Zo wordt er veel aandacht besteed aan big bands. Er valt onder andere een optreden te ver wachten van Horace Silver en het Silver Brass Ensemble met als speciale gast tenorsaxofonist Red Holloway. De Mingus Big Band komt in een all-starbezet- ting, met o.a. Randy Brecker, Phil Harper, Craig Handy en Ronnie Cuber. Op de openingsavond presente ren zich gerenommeerde teno- risten van twee generaties op één podium, zoals Johnny Grif fin naast Ron Blake. Dan is er een podium ingeruimd voor de vibrafoon met Milt Jackson, Gary Burton en Terry Gibbs en wordt aandacht besteed aan salsa, Latin jazz en het Brasil project van Toots Thielemans. De Nederlandse inbreng wordt o.a. verzorgd door Piet Noor- dijk, Rob van Bavel en de Dutch Swing College Band. Dat laat ste gezelschap is ook genomi neerd voor de Bird Award, die voor de tiende maal zal worden uitgereikt. Het DSC moet het in de categorie Special Apprecia tion opnemen tegen arrangeur Jerry van Rooyen en producer Dick de Winter. De Arnhemse slagwerker Pierre Courbois is met orkestleider Cees Slinger en trompettist Rob Pronk kandidaat voor de Bird Award Nederland. Voor de Bird Award International zijn Ornet te Coleman (altsaxofoon), Steve Lacy (sopraansax) en Wynton Marsalis (trompet) genomi neerd. Wordt er voor het negentiende North Sea Jazz Festival niet aan de formule gesleuteld, er is toch één nieuwigheidje. De tel ler bij de kassa blijft per avond steken op 21.500. Meer bezoe kers komen er niet in. Dat is tien procent minder dan vorig jaar, toen er flink werd ge klaagd over de te grote drukte. ['"Al'mAn 7.30, 3.30, 12.30, lElk„ 1K30 17 30, 18.30 en 06.30 [13.30, '"'.rim.#. "7 m Uior on Mn MAANDAG 16 MEI 1994 tief zo geweest is. Maar zodra waarnemen in het spel is, wordt objectief subjectief. Dan moet je er echt onze lieve heer bijhalen." Hij heeft nogal eens het verwijt moeten horen dat hij zoveel de tails in zijn boeken stopt. Blijf toch bij het verhaal, bij de kern, en laat die onnutte kleine zaken achterwege. In de geest van de uitspraak van W.F. Hermans dat in een roman geen mus van het dak mag vallen of het moet een betekenis hebben voor het ver loop van het verhaal. Bernlef: „Dat is ook een typisch 19e eeuwse opvatting. Een ro man wordt dan vergeleken met een uurwerk. Dat is natuurlijk echt iets voor Hermans. Maar nee, ik vind niet dat alle details een functie moeten hebben. Je moet op een milde manier de toevalligheden van het dagelijk se leven toelaten. En dat is iets anders dan het pointeloos toela ten van het dagelijks leven. Her mans is mij te streng. Je kunt het vergelijken met een schilderij van Vuillard. Dat heeft ontzet tend veel kleine kleurtoetsen. Elk toetsje op zich is niet zo nodig in de zin van Hermans. Maar al die schijnbaar zinloze details zijn er om een specifieke sfeer te creëren. Wat dat betreft zijn ze dus niet echt zinloos. En je hebt ook, zoals bij Van het Reve, het beroemde zinloze feit. Uitweidingen over het schijnba re niets. Daarachter gaat de to tale lachwekkendheid van alles schuil. Dat is raffinement! Ie mand, ik weet even niet wie, heeft eens gezegd: God is in the details. Dat geloof ik ook." Poëzie Bernlef krijgt de P. C. Hooftprijs niet voor zijn proza, maar voor zijn poëzie, die door critici het hart van zijn oeuvre is genoemd. Kan hij het daarmee eens zijn? „Jazeker. Poëzie toont het dui delijkst hoe jouw hersens met taal omgaan. Daar kom je het dichtst bij het intuïtieve proces. Je hebt het idee dat je met poëzie dichter bij de bron zit. Het is een kwestie van gradatie, hoor. Maar bij een roman werk je meer sturend, daar heb je al een bepaalde opzet. Wat poëzie voor nut heeft? Poëzie gaat niet zo zeer over het vertellen van een verhaal, over gebeurtenissen, maar over dat groter gedeelte van het leven dat niet uit ge beurtenissen bestaat. Je zit in de tuin, je ziet planten, hoort een vogel. Bewustzijnstoestanden, dingen die emoties brengen, zon der dat ze een verhaal vormen. Poëzie is denken, proza is wat je met dat denken doet. Het is een eerdere vorm van een zelfde pro ces." Bernlef is nu 57, de oude dag naakt. Benauwt hem dat? Ten slotte heeft hij zich in een paar ouderdomskwalen griezelig in geleefd. Het benauwt hem niet echt, nee. Wat hem stoort, zegt hij, is als je een vriend ten grave moet dragen, zoals onlangs de uitgever Rob van Gennep. Maar verder? „De ouderdom verandert de loop der dingen. Je krijgt iets van: geen geslenter meer. Geen geklets in cafés. Aan het werk! Het besef dat je nog maar weinig tijd hebt. Voor iedereen houdt het eens op, midden in een zin." Gérard Depardieu en Roman Polanski wuiven ter g van de presentatie van A Simple Formality. fotcI Door Jos Kessels Cannes - Op het strand worden bonte travestieten gefoti feerd vanwege hun rollen in een Australische woestijnfilc het prestigieuze Carlton-hotel dwalen dames rond zoj wenkbrauwen en met napalm gecoiffeerd haar, in het I van een congres over plastische chirurgie. Op de boulevard houden mu- ziekgroepjes onbedoeld een straatsessie van enkele kilome ters lang, van bongo's tot violen. Om de paar meter staat een mimespeler, die met zijn kunsten snel bewegende franks probeert te verdienen. Een man loopt rond met een bord voor zijn hoofd dat Jezus redt, terwijl even verderop een man rondloopt in een lendedoek, die een schuimrubber kruis op de rug draagt. In een kroeg beklagen zich enke le Amerikaanse Harley-Da- vidsonrijders erover dat er ge rookt wordt, en gaan uit protest buiten staan. Kortom, het is weer het ver trouwde gekkenhuis, het 47e filmfestival van Cannes. Sterrenkijkers Zo rond het middaguur zetten de eerste sterrenkijkers hun stoelen neer bij de ingang van het festi valpaleis. Ze moeten dan nog zeven uur in de zon of de regen wachten tot het eerste bekende gezicht opdoemt. Een Japans tv- station interviewt enkelen van hen, geïmponeerd door zoveel overgave. Ondanks de aanwezigheid van Clint Eastwood kunnen de gla- mour-liefhebbers niet echt te vreden zijn. De Fransen mogen dan nog zo chauvinistisch zijn, ze realiseren zich ook wel dat de reikwijdte van eigen coryfeeën als Isabelle Adjani en Gerald Depardieu internationaal be perkt is. Op de valreep hebben Sylvester Stallone en Sharon FILMS GOES -Grand Theater 20 u. Wayne's world 2. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Naked gun 33 1/3. 20 u. Philadelphia. 20 u. In the name of the father. 20 u. The pelican brief. 20 u. Schindler's list. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Naked gun 33 1/3. - Alhambra 2 19.30 u. Schindler's list. - Alhambra 3 19.30 u. The pelican brief. - Alhambra 4 20 u. In the name of the father. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 14.30, 17 u. Cool run nings. 20 en 22.30 u. Close. Zaal 2 - 14.30, 17 u. Kuifje en de zonnetempel. 20 u. Remains of the day. 22.30 u. True romance. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Born Yesterday. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Shadowlands. Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind ler's list. 3. m Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en The pelican brief. 99; Zaal 19 - 14.30, 17, 20en^ Philadelphia. 92; Zaal 20 - 14.30, 17,20en^ In the name of the father. Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en- Carlito's way. 92: Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en2 Mrs. Doubtfire. Stone nog toegezegd te kot Gisteren deed ook nog een J Nederlandse ster Cannes Antony Kamerling, bekent I de tv-serie 'Goede tijden slJ tijden' en de bioscoopfilït] kleine blonde dood'. In het gezelschap van de se regisseur Dominique dere en de Britse acteur i Postlewaite kwam hij in de vele strandtenten 'Suilj aanprijzen. Momenteel won film opgenomen in het Nice. Het moet een gev thriller worden, over een i dicapte, steenrijke oude een stelende jonge gij Onbekend Hoezeer in deze dagen int onbekend onbemind maaktl ik op een avond vlak v»| aanvang van een galapn In de krijsende menigte] waarde ik plotseling het gi] van de jonge Amerikaansei' en scenarioschrijver Quentii) rantino, sinds 'Reservoir I een van Holly woods meest geerde cineasten. Tarantino kwam, denk ik, p hoogte nemen, omdat deze week zelf in gala moetij zijn film 'Pulp fiction', i dingt naar de Gouden Paln| regisseur werd door gillende meisjes onder del gelopen, die een glimp var. Frans acteur wilden De arme Amerikaan beduusd overeind en sctot| een haas een zijstraat in. Dat is Cannes ten voetenuit I J NCRV: 7.07 Hier en Nu. Ijneuws. Kerkelijke actualitei- I '8,4i fit 12 07 Tijdsein. V00: 14 05 ,en' .radio EO: 19.04 Tijdsein. mn 2204 Sportradio. NOS: 23.07 I ?hflt 009 OP mor9en- KR0: 0 04 mokles 1.02-7.00 Niemandsland II ffl°r Nieuws. TROS: 7.04 De IElk ^niitshow. 9.04 TROS Gouden lhw„BT2 04 Het hart van twee. 14.04 fejj rapio 2 - matinee. AVRO: KmBleradio.EO: 18.04 Alle men- I" NCRV' 19-04 Witte rozen. 120 04-24-00 Tussen acht en midder- I macht iS^'out3 Nieuws AKN: 6 04 I d oakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami- lBre VARA 1204 Denk aan Henk. I?AM Carola. AKN' 15.04 Popsjop (I 1 m V00: 17.04 Rinkeldekinkel. I uns-18 04 De Avondspits. EO: 19.04 lel? AVRO: 20.04 Forza. VPRO: IS villa 65. TROS: 0 04 Nacht licht VARA: 2.02 Mol of Mark. 4.02-6.00 Pyjama FM «O4,3.00, 18.00 en 20.00 I Els KRO' 7.02 Aubade. 9.00 ■Muziek voor miljoenen. 11.00 Och- linndconcert. I. Muz. voor pianoduo; I il ca 1210 Muz. voor bariton en lino' 13.04 In antwoord op uw I hniven. VPRO: 14.00 Middagcon- eert. Componisten uit de Eerste I wereldoorlog 16.00 De Nederlan- Iden Aurerlia Saxofoon Kwartet. 11700 De koffer. 18.04 De wandelen- IH» tak Grieken in de Himalaya. I 19.00 De grote oversteek. NOS: 19(11)2 Nieuwe maandag. De grote „versteek extra lang. 24.00-1.00 1 vier na middernacht J RADIO 5 JOMROEP BRABANT ANP-Nieuws: zie Radio 1. - 7.05 Brabants nieuws, actualiteiten en de krant in Brabant. 7.55 Weerman Jóhan Verschuuren. 8.08 Brabants nieuws. 8.11 Radio Nieuws Centra le. 8.32 Brabants nieuws, actualitei ten en weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draai-bank. 11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws en actualiteiten. 12.55 Bericht voor boer en tuinder. 13.08 Brabants nieuws. 13.11 Radio Nieuws Cen trale. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek, Brabantse produkties. 14.03 Brabants nieuws. Aansl.: Mu ziekkiosk. 15.03 Brabants nieuws. 15.05 Conga Brabant. 16.03 Bra bants nieuws. Aansl.: Uitlaat. 17.05 Brabants nieuws, actualiteiten en reacties van luisteraars. 17.45 De agenda. 17.55 Nieuwsoverzicht OMROEP ZEELAND AN P-nieuws: zie Radio 1. 7.05 Nieuws en actualiteiten met om 7.15 het weer in de provincie. 7.25 weekend-overzicht sport. 7.32 re- i gionaal nieuwsoverzicht. 7.35 de dag van... 7.45 agendatip en agenda 7.50 regionaal nieuwsoverzicht. 8.08 Radio Nieuws Centrale. 8.35-9.00 Nieuws en actualiteiten, met om 8.45 De wekelijkse column Bob en Co. 12.05 Nieuws en actua liteiten met om 12.15 het weer in de provincie. 12.32 regionaal nieuws overzicht. 12.34 wegwies. 12.43 re portage, vraaggesprek. 12.55 De agenda. 13.08-13.30 Radio Nieuws Centrale. 16.03 Sportmeneer. 17.05 Nieuws en actualiteiten met om 17.15 het weer in de provincie en 17.32 regionaal nieuwsoverzicht. 17,35-18.00 De Zeeuwse tijdmachi ne met om 17.55 de agenda QrtZf vriehdeh msf0edeh zich haar m01luchthaveh eh mitt ten hum vah tud I'S nuts m gereed- f*jid gebracht oh JFf' oe terrhhef mtlarr huh uiteihoe- ■wff£ doel te yteritEKKEH Bruce Greenwood en Mia Kirshner, hoofdrolspelersi!! Canadese film Exotica Hier is het plan De je-het-neemt staal e, •t plat temt 'êecfi wel de richt ine iet ken!.. ONDBR t Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en i Naked gun 3. Zaal 7 - 14.30, 17, 20en'" Intersection. Zaal 8 - 14.30, 17, 20en^| Blink. Zaal 9 - 14.30 u. Free W# 17 en 21 u. Schindler's list Zaal 10 - 14.30, 17,20 en^ Gunmen. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en On deadly ground. „j Zaal 12 - 14.30, 17, 20 en Fearless. Zaal 13 - 14.30 en 20 cuts. u«i Zaal 14 - 14.30 en 20 U. Margot. ,nwf Zaal 15 - 14.30, 17 u.Son^L 20 en 22.30 u. Under SuspigJJ Zaal 16 - 14.30, 17,20U.« 22°30*u. The house of thespin|| Zaal 17 - 14.30, 17, 20 f act 2. 22.30 u. Return of the t jhet oog vah de gezagvoerder eli eht ie drrriehde bodeh 5hec i eh de terrahei V/4r EEN Fensr

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 8