TV heeft rol van film overgenomen mm Beeldende vorming past bescheidenheid UIT gids Evert J Geridderde film-producent Matthijs van Heijningen vijftig jaar 4 Esprit] en met Jazz uit Praag, Dresden, Sydney, Orleans en Breda ^Weekend in Barcelona' met Lennon en Epstein GIDS D4 itwerpen| iolfslaarlezing: 'De Pop Erfenis' ve*bazing 'mg Jneuzen Vriendschap onderwerp van speculaties |6 MEI 1994 m DESTBM VRIJDAG 6 MEI 1994 «i Jhilderijen op een f ■ondergrond met actJ %n en oliekrijt. HetsI poral om recent 4| t expositie zijn er kal lp met originele whI tz op klein formaa'P mierde oplage. ini. Maandag tot en J k/an 9.00 tot 12.00 uuril h van 9.00 tot 12 oo J Eo tot 16.00 uur. [ler Paul Beckers is door het landschj blistische plaatjes ■woeste landschap Isporen vsn rncnsclj 1 aanwezig zijn. prschillende lagen op j fi op zijn panelen |de structuur met materie. Beckers |n kunstwerk steeds lij ontrafelt de onderla lgen en legt hiermee 1 pe uitbarsting in pp' vast. Imei, donderdag tot maal 113.30 tot 17.30 uur, dj ok van 19.00 tot 21.00 y praak. lis daarom in het herd |r (400 jaar geleden ov^ tentoonstelling op Irondom Mecator en uwse samenleving j'an originele zestienl unstwerken. De then j vier elementen Si tempi fn, de zeven planeten, i naanden en de vier juni; Van dinsdag tot J ferdag, van 14.00 tot 17| lop zondag van 10.00 Jinster werd opgericht. I luwen beperkten de nj |h vooral tot het restau oude werken en ervan. Pas vanaf ljj weer monumentale teweven voor grote wat ar ontwerpen van vo |nde kunstenaars zo l Na de tweede wereldo gde een heropleving vij runst. De monument werd geïntegreerd inl eefkunst en ook de stijlt verwerkt. De realistisd ve van de onderweg n plaats voor non-fig nderwerpen. De tento besteedt ook aandad ontwikkelingen in 90er jaren. 6 juni, dagelijks, behali| ig, van 10.00 tot 16.45» iloten op 1 en 12 mei. poor Jos Kessels _j was laatst op tv, film producent Matthijs van Heijningen. Vijftig jaar tas hij geworden en hij jad er net zijn 28e film Latten, 'Wildgroei' van Yrouke Fokkema. Glunde rend als een kwajongen itrok hij aan zijn vaste si- par. „Ik geef het Neder- ndse volk graag wat cul- rnir", zei Van Heijningen met een twinkeling in de jgen. bet werd tijd hem na tien jaar Leer eens te spreken. Vlak voor het gesprek bleek dat hij zojuist iok nog geridderd was. Alsof hij en eindpunt bereikt had. Gee hoor, zo zie ik het niet. fetig is natuurlijk een hele Je merkt dat je ouder ient geworden. De meeste men- ten die ik ken hebben dat echter ■erder gekregen dan ik", zegt hij Ipgewekt. foe zitten in het nog lege restau rant van het theater de Movies Jaan de Amsterdamse Haarlem merdijk, een bioscoop waar Van Heijningen sinds vijf jaar mede eigenaar van is. |,Heb je me tien jaar geleden ook jeinterviewd? Er is veel veran- lerd sindsdien. Ik beklaagde me *n natuurlijk dat ik zo weinig mncurrentie had, maar dat hoor Ie me nu niet meer zeggen". [„Tien jaar geleden, toen kon het niet op met de Nederlandse film. Je kon een Nederlands drama draaien en er kwamen honderd duizenden mensen op af. 'Van de koele meren des doods' van Nouchka van Brakel bij voor beeld, 'Christine M.' van Mar leen Gorris of 'De lift' van Dick Maas. Dat segment van de film industrie is echter overgenomen door de tv. De Mol en Van de Ende hebben daar nu greèp op. Je ziet het ook aan de regisseurs. Guido Pieters van Ciske de rat werkt nu voor de tv, Nouchka van Brakel ook". „Ik zit niet op tv te schelden, want we hebben kwalitatief goed tv-drama gemaakt: 'De brug' bij voorbeeld en 'De zomer van '41'. Dat waren in de bio scoop ook grote speelfilms ge worden". Kunstboek „Ik ben met mijn films daardoor de kunsthoek ingeduwd. Die hebben een interessante inhoud, maar leveren maar een klein publiek op. Dat zie je nu ook weer aan 'Wildgroei'. Gelukkig is de film uitgenodigd voor het filmfestival van Cannes, dat is nog een troost". „Nederlandse films die bestemd zijn voor een groot publiek krij gen het steeds moeilijker. Je moet zoveel consessies doen dat er niks van overblijft. Je ziet dat nu weer met 'De flat'. Dat werkt niet meer, ook 'De onfatsoenlijke vrouw' niet. Dat zijn trouwens films die ik niet zou willen pro duceren". i de Villa Klein Wolfslaar wordt aanstaande zondagmiddag jen Wolfslaarlezing gehouden, ditmaal gewijd aan 'De Pop prfenis'. De lezing begint om 14.30 uur. i het omringende park Wolfslaar is de tentoonstelling 'Vista - Solitary visions, dynamic views' ingericht, georganiseerd door Fun- Bament. De geëxposeerde werken dragen een tijdelijk karakter. Ran de tentoonstelling (t/m 3 juli) wordt bijgedragen door Berlinde p Bruyckere, Leo Copers, Jeroen Doorenweerd, Michael Jacklin, inn Veronica Janssens, Gereon Lepper, Patchwork, Patrick Ray- aaud, Rombauts, Rombouts Droste, Piet Stockmans, Dré Wape- mm Door d ^Hamans FOTO HESSENHU f werpen tin Moretus - Gerard I de geografie in de Zuide J anden (16e eeuw)- Geop- |u. ma. gesl. (tot 24 jvilD- >ladmuseum - 'D-D»y a de landing. Geop. vrlJ I7 u. (totlsept.). 0vet nveid (St. Jorispand) - vJi entoonstelhng van wei* a Raveel. Geop. dag- 1U' sl. (tot 22 mei). si tiot zz mei). f 6"l5c'» "icct uuri. mtvruuw iviuuriN riuu nug cc/» u delgang De Singel - fi j ze wist niet aan wie de ring na te laten. En dat is de jet! ring beklemt. Niet alleen 'orzijn in zichzelf eindigende 'kelvorm, maar ook door de mruit voortvloeiende symho- I™. De trouwring, teken van A belofte for better and wor- ii knelt. Een op de drie huwe- iken eindigt met het verbreken file band, met het. slaken der ■tenen. 'esondanks geldt een ring als kostbaar bewijs van liefde, respect en 7' De burgerzoon die voor zijn meerderjarigheid van zijn trotse lerpaar een zegelring met fancy wapen krijgt, voelt zich niet 'drukt door de familielast en de verwachtingen van de vorige 'iteratie. De maagdelijke fiancée die op haar verlovingsfeest een ring tet steen van haar aanstaande bruidegom ontvangt, denkt niet aan e hoogte van de alimentatie, de omgangsregeling voor de kinderen boedelscheiding van de nog te verwerven uitzet. r,nS klemt naderhand. Als hij eenmaal ontvangen is en de "Sjinger door het goede leven is verdikt. Anne- Wil Blankers, de eldin van de Chassé-loterij, gaat nu nog nauwelijks gebukt onder de 'ar toegekende Theo Marm-Bouwmeester-ring. Ze is ongetwijfeld 'I net deze hoge toneelbekroning, maar het zal verkeren, f'tng is geen jaarlijke prijs die door een jury vanwege een "temende prestatie nu aan haar toegevallen is en volgend seizoen "or een ander bestemd zal worden, maar een bekroning door de 3SINGEN Li daagster hoogst persoonlijk aan haar als beste actrice van Jeine Galerie, Kou4e"i generatie overgedragen. Dat schept verplichtingen. innettes, kleine W mevrouw Blankers binnenkort in een stuk waarvan de hondse 'ltlcl 'leen droog brood lustin, dan wordt toch gedacht dat zij cis ster voorstelling op een hoger plan had moeten kunnen tillen, ts ze een vond weinig geïnspireerd, zal het publiek zich bekocht voelen. "J" staat de grootste actrice van Nederland en zie eens wat ze ons "orschotelt.Wordt ze door een regisseur gemaltraiteerd, twijfelt de '"ok meteen aan de ruggegraat van het hele theater. ''a"hs, de tweede draagster van de Theo Mann-Bouwmeester- Soed als bezweken onder de druk. Ze kreeg het kleinood op 49-jarjge iggfiljd. Voor een actrice nog jong. Ze heeft nog aar een paar jaar gespeeld, hoewel ze nog 25 jaar ouder geworden fis puis, Raadskelder - Oheve rijen van Bea Vandendn' "eop. dag. 13-17 u lesl. (tot 30 mei). iiuis - Werk van 7 docent' School voor Kunstzmnl j Toonbeeld. Geop- Iren. (tot 21 mei). :re e Kerk - 'Nebalennia li van Hans Keukelaar WJ lm za. 10-17 u. zo. 14-17u-1 innettes', kleine - irijtjes van Mette VefflM vrij. t/m zo. 14-17 u. 0° «S. 'an Hans Kollhoff G®°P' 14-18 u. (tot 29 mei) j Museum voor Scti""/ Beelden en denkbeelde Landuvt. Geop. dag 1 •sl (tot 15 mei). elijk Prentenkabinet tekeningen van He „r ee Seghers. Geop. dag gesl. (tot 31 mei). „n,s .fi enhuis - Mobiele fresce uit en ander iconogr»n-£",;fllts pver het leven van de q er Maunce Maeterlm"' 9.30-17 u. ma. gesl Ze orsb uit angst haar vroeger niveau niet te kunnen halen, geen uitdagingen meer aan. Mevrouw Mauhs had nog een ander »»»CI uuri wie uC /t/tg rm ic uucri. j~<ruui ij in 1 'ö,v'het eerbewijs de draagster op de schouders legt. Zij uf' ?ar °Pv°lgster aanwijzen. 0" Z'ehzelf een groot tragedienne vindt, zal proberen bij de va„ het toneel in het gevlij te komen. Magda Jansens drong - ff, |jQ "hnft Jaap Harten. Else Mauhs biograaf, nadrukkelijk op. onef"en' bezoekjes en vriendelijke, niet gemeende woorden. En hoe e,.een,"01 spelende actrice vast stellen wie van haar collegae de e Tijd om voorstellingen te bezoeken is er nauwelijks. Pas als ','!"'V!er besluit zich terug te trekken van het toneel heeft ze oorden, wandtapijt®" t>me\e„PhT"z'cn terug te treKKen van net toneel neep t 20e eeuw. Geop. nne,dsystematisch de verrichtingen van haar mogelijke op- 45 u. ma ges. (tot 9 ju"1'- ^'ers ,e bekijken. Maar dan is •vond ze stokoud en veel te moe om nog ten p avond °P rij veertien plaats te nemen. "toewijs is prachtig en Anne-Wil Blankers verdient hulde, m „Ik ging vroeger uit van het principe een grote film te draaien, om daarnaast dan een kleintje de kans te geven, omdat je vind dat zo'n film er moet zijn. Helaas werkt het zo niet meer, omdat het niet meer lukt die kwalitatief goede en tegelijk commercieel aantrekkelijke Ne derlandse film te maken. Ik dacht dat het met 'Vals Licht' zou lukken. Een sterk onderwerp en een getalenteerde regisseur als Theo van Gogh, maar het werd niks. Ik denk dat Van Gogh inmiddels ook teveel ingekapseld Gemener „Het heeft voor mijn gevoel ook met de Nederlandse taal te ma ken. Op de een of andere manier werkt die wel op tv, maar niet in de bioscoop. Dat is ook een van de problemen van 'Wildgroei'. In het buitenland hebben ze daar geen last van, maar in onze oren klinkt het niet. Ik was laatst bij die première van die Nederland se opera van Peter Schat. Die is in het Nederlands gezongen, maar dat klinkt dus ook niet. De Nederlandse film is in de hoek van de opera terechtgekomen, tien voorstellingen en dan twin tigduizend man". „Misschien moeten we meer re gionale films gaan draaien, en dan ondertiteld. Dan heb je ten minste iets authentieks. In de popmuziek zie je ook geen bands die met Nederlandse liedjes doorbreken? Engels blijft toch de taal, in films en in de muziek". „Het zit ook niet in onze karak ters. Nederlanders zijn rustig en evenwichtig/Daar maak je geen films mee die internationaal op vallen. Wij missen de gekte, het bezetene, dat cineasten zo boeiend kan maken. Verhoeven heeft dat, maar die zit in Ameri ka. Ik zie dat hier eigenlijk al leen bij sommige vrouwen. Daarom werk ik graag met ze. Ze hebben meer fantasie, zijn intenser en gemener. Dat maakt het allemaal spannender. Ze hebben zich meer moeten bewij zen. Bij mannen weet je veel Dit weekeinde warming up Jazz Festival Van onze verslaggever Breda - Het mondiale karakter van het Jazz Festival Breda blijkt uit de geografische herkomst van de deelnemende muzikanten en orkesten. De 500 uitgenodigde deelnemers komen uit alle windstreken van de aarde. Uit Frankrijk, Australië, Enge land, Duitsland, Israel, USA, Tjechië, Hawaii, Zweden en Noorwegen zijn afvaardigingen naar Breda onderweg. Komend weekeind treden verschillende musici al op, als opwarmertje. Spectaculair is The Original Prague Syncopated Orchestra, een ensemble van 18 mensen, opmerkelijk veel voor een tradi tioneel jazz-orkest. Het Praagse orkest treedt op zaterdagavond 14 mei twee maal op tijdens het Nachtconcert in Het Turfschip. Behalve muziek brengen de Tsje chen ook een visueel aantrekke lijke show. De komst van The Original Prague Syncopated Or chestra is overigens mogelijk ge maakt via 'fundraising' onder de Vrienden van het Jazz Festival. Opmerkelijk is de Jerusalem Jazzband uit Israel. Op verschil lende buitenpodia in de stad is hun muzikale mix te horen van traditionele jazz en de tegen woordig zo populaire jiddische klezmermuziek. De Jerusalem Jazzband is de uitvinder van het genre Dixie-freilach. Rechtstreeks uit de bakermat van de jazz komen de Internatio nal New Orleans All Stars, die tijdens het Nachtconcert in Het Turfschip zijn te horen. Tijdens de openingsavond van het 24e Jazz Festival Breda, op Hemelvaartsdag, wordt in Het Turfschip een groot muzikaal spektakel gebracht rond het jaar 1924. Een nieuw arrangement van Gershwins 'Rhapsodie in Blue', van de hand van Frits Bayens, en gespeeld door diens Bigband en door pianist André Telderman, is één van de hoogte punten van die avond. De 'Rhapsody in Blue' ging in 1924 in première en is nu dus 70 jaar oud. De Dutch Swing Colle ge Band, de Original Victoria Band (60 jaar oud) en De Noot- enkraaksters zijn een paar van de artiesten die de vele hits van het jaar 1924 tot leven brengen. Het Jazz Festival Breda duurt van donderdag 12 tot en met zondag 15 mei. Zoals altijd zijn er iedere dag openluchtconerten op acht podia in de Bredase binnenstad. Het concertgedeelte van het Jazz Festival speelt zich af in Het Turfschip. Enkele hig- lights: Chris Barber Jazz and Blues Band, de Scandinavian Jazz Kings, de Louisiana Night (vrijdag), het Internationaal Jazz Concours (zondag) en de oecu menische jazz-kerkdienst in de Grote Kerk (zondag). Een passepartout voor alle con certen gedurende vier dagen kost 120,-. Kaarten zijn verkrijg baar bij alle WV's, en tijdens het Festival op de Grote Markt en in Het Turfschip.' Matthijs van Heijningen: „Het is natuurlijk voor iemand als ik wennen om met anderen samen te werken. Je moet je ego wat terugdringen.foto dijkstra grote successen. Van onze rtv-redactie Het docudrama 'Weekend in Barcelona', dat vanavond door de NOS wordt uitgezonden, gaat over de vier dagen di.e Beatle-manager Brian Epstein en John Lennon in de Cata laanse hoofdstad doorbrachten aan de vooravond van hun eerder wat er voor een film uit rolt, bij vrouwen weet je dat nooit". Orlando „Het wordt steeds moeilijker hier een goed script en een goede film te vinden. Ik werk nog steeds het liefst met bestaande literatuur. Ik krijg genoeg origi nele scripts, maar ze zijn bijna allemaal net niet goed ge'noeg. Ik houd me tegenwoordig steeds meer bezig met internationale co-produkties, zoals 'Eline Vere' en 'Orlando'. Die laatste is erg belangrijk voor me geweest. Hij is zelfs genomineerd geweest voor een Oscar. Die film is inter nationaal mijn visitekaartje. Daar kennen ze je van. Het is natuurlijk voor iemand als ik wennen om met anderen sa men te werken. Je moet je ego wat wegdringen, maar het is wel gezelliger en je kunt films draaien die je in je eigen land nooit zou kunnen maken. Het zijn ook films met een totaal eigen uitstraling. Neem 'Or lando', die vond ik echt prachtig. Ik ben nu bezig met Franse en Engelse producenten om 'AU men are mortal' rond te krijgen. Het is naar een verhaal van Simone de Beauvoir en Ate de Jong zal de film regisseren. Aan 'Orlando' is mijn bijdrage mini maal geweest, maar op deze film druk ik wel een stempel''. „Het is ook prettig om een thea ter te hebben, waar je je eigen films kunt draaien. 'Orlando' heeft een jaar in de Movies ge staan, nu draait 'Wildschut'. Ik vind het ook leuk hier films te programmeren, jonge talenten te draaien en te zien wat voor pu bliek er op af komt. En wat denk je van dit restaurant. Ziet er goed uit, hè?" Tevreden kijkt Matthijs van He ijningen rond. Het is lente in het jaar 1963. Brian en John hebben een zware winter achter de rug. Dit week einde markeert een kruispunt in het leven van beide mannen. De jonge Lennon is net vader ge worden. Zes maanden later zal de Beatlemania losbarsten in Groot-Brittannië. De reis naar Barcelona is een van de laatste kansen voor Ep stein om rustig in het gezelschap te verkeren van de ongeduldige, wilde, maar briljante musicus, voor wie hij een intense sympa thie koestert. Ook Lennon ver heugt zich om tot rust te komen samen met zijn beschaafde ma nager die hij erg bewondert. In deze historische context ont vouwt zich het verhaal. De vierdaagse rustperiode geeft de mannen de gelegenheid hun relatie te verdiepen. De gecivili seerde Epstein en de provoce rende Lennon praten over hun leven en hebben intieme momen ten. De film geeft een beeld van de intense vriendschap die altijd onderwerp van speculaties is ge weest. Weekend in Barcelona, Neder land 3, 21.01 uur NT >ld vand«r Haeghen ji mine-nu uiu/mcu veiuieru Permanente ,n3tt "n bekroning. Ze is een hele grote van haar generatie, maar of rn(f aar helpt haar positie binnen het Nederlandse toneel waar faith T 'Svaag. De ring knelt en niet uitsluitend omdat Else ,e"! verkleinen tot de maat van haar frêle U/r ^jen r'nS is mooi als hij aangeboden wordt, daarna Door Arnold Verplancke Beeldende vorming leidt niet tot beter ruimtelijk inzicht. Die conclusie trekt de onder wijspsycholoog dr. Folkert Haanstra (42) uit een verge lijkende studie waarop hij onlangs in Groningen is ge promoveerd. In zijn proef schrift heeft hij 69 binnen- en buitenlandse onderzoeken doorgelicht en gecombineerd. Door een cursus beeldende vor ming kunnen de deelnemers wèl beter naar kunst leren kijken en tot een hoger niveau van kunst beschouwing groeien, mits de cursus ook een portie theoreti sche kennis overdraagt en niet blijft steken in het zelf-doen. De conclusies van dr. Haanstra zijn een tegenvaller voor sommi ge pleitbezorgers van kunstzin nige vorming in het algemeen en beeldende vorming in het bijzon der. In een poging subsidie te verwerven voor creativiteitscen tra of kunstvakken een vaste plaats te geven in nieuwe onder wijsvormen hebben zij vaak be toogd dat de lessen niet alleen intrinsieke doelen dienen maar ook instrumentele. Dat wil zeg gen dat iemand 4 door "te leren tekenen niet alleen beter gaat tekenen - hetgeen niemand be strijdt - maar ook op allerlei andere terreinen vorderingen maakt. Haanstra, die niet alleen psycho logie heeft gestudeerd, maar ook de kunstacademie heeft gedaan: „Kunstvakken hebben vaak pre tenties die ver boven het eigen vakgebied uitstijgen, zoals be vordering van de creativiteit en sociale vaardigheden. De 'vrije expressiebeweging' van na de Tweede Wereldoorlog ging daar het verst in. Die wilde kinderen niets aanleren, alles moest uit het kind zelf komen. Via zelf-ex- pressie en zelf-ontplooiing zou den ze creatiever en fantasierij ker worden en niet te vergeten, maatschappij-kritischer. Ook het onderwijs kent uiteenlopen de doelen. Beeldende vorming zou tevens een middel zijn voor andere vakken, om denkvaardig- heden te verbeteren en ruimte lijk inzicht, hetgeen weer van belang zou zijn voor wiskunde. In het basisonderwijs heeft men het over het bevorderen van creativiteit en fantasie, maai ook over sociale en motorische vaardigheden." In hoeverre kunnen die effecten ook worden aangetoond in on derzoek, in hoeverre worden de pretenties waargemaakt? Die vragen stelde de aan de Univer siteit van Amsterdam werkzame onderwijspsycholoog zich. In een eerste onderzoeksfase richtte hij zich op het hele brede terrein van de kunstzinnige vorming, inclusief muziek, drama en dans. Hij bestudeerde 300 onderzoe ken uit allerlei landen en trok de voorlopig conclusie dat de vak gerichte doelen veel duidelijker werden aangetoond dan de ver der afgelegen instrumentele doe len. Om niet verstrikt te raken in een methodologisch moeras - som mige doelen zijn moeilijk meet baar of wellicht pas op langere termijn - beperkte hij zich in het tweede deel van het onderzoek tot de beeldende vorming. Cen traal stelde hij de vraag: verbe tert de waarneming werkelijk, leren mensen beter zien door beeldende vorming? Buiten het vakgebied: groeit het ruimtelijk inzicht in het algemeen, de visu- eel-ruimtelijke intelligentie? Binnen het vakgebied: leren de deelnemers beter kunst waarne men, analyseren en onderschei den (compositie, kleurgebruik, expressie, symboliek e.d.)? Alle onderzoeken overziend, luidt zijn conclusie: beeldende vorming leidt niet tot verbete ring van het visueel-ruimtelijk inzicht. Met wellicht één uitzon dering, voor de jongste leeftijds groep van 4- tot 6-jarigen. Daar zijn wel positieve effecten aan toonbaar, op voorwaarde dat de kinderen tijdens de lessen struc tureel oefenen. Haanstra: „Dat zal volgens velen al meer lijken op waarnemingstraining dan op kunstzinnige vorming." De esthetische waarneming, zo als hij het noemt, verbetert wel meetbaar. Deelnemers leren met meer kennis en inzicht naar kunst kijken. De effecten zijn het geringst bij jonge kinderen, doordat die nog vooral op de inhoud van een werkstuk ge fixeerd zijn en minder open staan voor vorm en compositie, laat staan voor symboliek en metaforen. Maar bij jong-vol- wassenen en volwassenen zijn duidelijk vorderingen aantoon baar, met die kanttekening dat alléén zelf-doen weinig oplevert. Lessen kunstbeschouwing en kunstgeschiedenis scoren beter, maar het beste resultaat levert een combinatie van theoretische kennisoverdracht en zelf-doen. Dr. Folkert Haanstra samenvat tend: „Men heeft in het verleden veel te boude beweringen ge daan. Mijn advies is realistisch te zijn." Proefschrift: Effects of art educa tion on visual-spatial ability and aesthetic perception: two meta analyses. Door Folkert Haanstra, Uitg, Thesis Publishers, Amster dam. De Beatles in de beginjaren. John Lennon is de tweede van links. foto archief de stem Folkert Haanstra bij de bekroonde tekening die hij op zes-jarige leeftijd maakte, foto klaas koppe FILMS GOES -Grand Theater 19 en 21.30 u. On deadly ground. HULST - De Koning van Engeland 19.30 en 22 u. Naked gun 33 1/3. 19.30 u. De flat. 19.30 en 22 u. Wayne's world. 22 u. In the name of the father. 19.30 en 22 u. The pelican brief. 20 u. Schindler's list. OOSTBURG - Ledeltheater 20 u. Mrs. Doubtfire. TERNEUZEN - Luxor Theater 20 u. On deadly ground. VLISSINGEN - Alhambra 1 19 en 21.30 u. Naked gun 33 1/3. - Alhambra 2 19.30 u. Schindler's list. - Alhambra 3 19.30 u. The pelican brief. - Alhambra 4 19 u. Wayne's world 2. 21.30 u. De flat. ANTWERPEN Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 Cool runnings. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 of the day. 22.30 u. True romance. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 Son in law. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 On deadly ground. Zaal 5 - 14.30 en 20 ler's list. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 Philadelphia. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 Intersection. Zaal 8 - 14.30 u. Free 17 en 21 u. Schindler's Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. u. Remains en 22.30 u. en 22.30 u. u. Schind- en 22.30 u, en 22.30 u. Willy, list. en 22.30 u. Carlito's way. Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. In the name of the father. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Shadowlands. Zaal 12 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Fearless. Zaal 13 - 14.30 en 20 u. Short cuts. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Under suspicion. Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Close. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 u. Wayne's world. 22.30 u. The house of the spirits. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u Sister act 2. Zaal 18 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The pelican brief. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Blink. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Gunmen. Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Return of the living dead 3. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs. Doubtfire. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Shadow lands. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Son in law. 20 en 22.30 u. Close. 14.30. 17, 20 en 22.30 u. Blink. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Intersec tion. 20 u. Short cuts. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. On deadly ground. 22.30 u. True romance, 20 u. Carlito's way. 14.30, 17. 20 en 22.30 u. The Pelican brief. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadelp hia. 20 en 22.30 u. In the name of the father. 14.30 en 20 u. Schindler's list. 14.30 en 17 u. Free Willy. 14.30 en 17 u. Mrs. Doubtfire.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 21