r zo hakt... DE STEM Waar een wil is, is een hit' IALLES iVA E OMEGA UIT gids se Bakker 12.95 7.98 2.50 fillem van Kooten alias Joost den Draaijer blijft ver van Den Haag Boekenmarkt stabiel Verkiezingsavondje met sprankelende' RTL5 en een traditionele NOS "0- Tekeningen uit Amerika IN BEELD Orna Wertman en het leven PHILIPPINE Waterpoortstraat 5 SAS VAN GENT Westdam TERNEUZEN WC St. Anna WC Zuidpolder j-ST - TEL. 01140-13738 vinkei - Boomkwekerij Berd. En datgene wat we look. De nieuwe Omega Kt besef. Een luxe auto daag, waarmee het niet snel men op de plaats I maar hoe ontspannen. I nieuwe Omega een air- lurder als voor de passa- Jordelklemmen. Stalen |En natuurlijk ABS. Een de Omega onze zorgen lleent daarom zijn kracht ïotoren. Krachtbronnen [voldoen aan de strenge [6, maar die ook nog eens Istil. vanzelfsprekend dat een dige auto is uitgerust met eiligingssysteem, voorzien pediening en elektronische waarop u de Omega dus een bezoek aan de Opel 1 overdreven statussymbo- lodig hebt om in de wereld bel en verantwoord auto te lard. pt één autofabrikant dat de f kijkt nu naar het bewijs. Mensen die ruzie hebben en bier drinken, krijgen meer ruzie; mensen dje een glaasje wijn drinken, worden het eens" Pieter de Bruyn, wijnkoper mm M G seis DINSDAG 3 MEI 1994 DEEL )oor Tom Sm66ts ys de minister zenderfre- ■uenties uitdeelt, staat hij ils Holland FM-baas voor- an. Als de Olan, de over spelende organisatie ian lokale en regionale imroepen, congresseert, is j gastspreker. Sinds 1981 hij bij John de Mol be- ■okken. Nu is hij de protste externe aandeel- iouder van Endemol, het amenwerkingsverband net Joop van den Ende. [ij is directeur van zijn eigen nuziekfirma Red Bullet Produc es en eveneens van de muzie- uitgeverij Nada. Natuurlijk erft hij ook een eigen opna- lestudio. Bullet Sound, üj is aandeelhouder - en niet ens een kleintje - van het eursfonds Aalberts Industries, lij heeft zijn eigen investerings- naatschappij, de Smalle Wal II'. In Portugal bouwt hij mo- lenteel een golfbaan. In het imerikaanse Jacksonville neemt èj deel aan een bedrijf dat een- laal tot as verbrand afval nog en keer verbrandt, waarna van iet overschot asfalt kan worden emaakt. lij is ook betrokken bij een edrijf in IJsland dat een spe- iaal soort pijpleidingen produ- eert. Geen wonder dat een reekblad dat zich afvroeg hoe e rijken de recessie doorkomen, okbij hem op de stoep stond, laar het meest bekend werd hij Is de discjockey Joost den iraaijer. Eerst bij piraat Veroni- a en later bij de NOS, elke dag an zes tot zeven op wat toen icg Hilversum 3 heette. Dat was oen nog niet eerder vertoond, laar ook dat past bij een man lie zonder overdrijving een bij zondere man genoemd mag wor- len; Willem van Kooten. Van- ivond licht hij zijn stemgedrag ;oe in de verkiezingsuitzending ianRTL5. Alfa ij noemt zichzelf een typische llfa-figuur. „Ik heb geen econo- nenopleiding. Ik heb m'n hele even talen gestudeerd. M'n va- ier schopte me het gymnasium op en hij heeft mij daarop weten e houden. Daar ben ik hem ichteraf buitengewoon dank- laarvoor." Villem van Kooten is een oor logskind, uit 1941. „Die genera te heeft er altijd hard voor moe- en werken". )ver z'n jeugd: „Ik wist eigenlijk tiet wat ik wilde. Ik had geen dee". ntussen had hij allerlei baan- jes. Een daarvan bracht hem bij leronica. „Op het ogenblik dat Willem van Kooten, hier tussen radiomakers Ferry de Groot en Kees Buurman: „Ik stem op de VVD. Bij gebrek aan ik daar binnenkwam, hadden ze net hun eerste klant op bezoek. Ze wisten niet hoe ze commer cials moesten maken. Dat vak bestond niet, dat kun je je nu niet meer voorstellen." 'Kun jij commercials maken', vroegen ze aan Willem, Het ant woord laat zich makkelijk raden: „Natuurlijk." Wist je waar je mee bezig was, vraag ik voorzichtig. „Absoluut niet", zegt hij onmiddellijk. „Maar ik had het gevoel. Zo moet het... Ik had wel natuurlijk in m'n schooltijd naar Radio Luxemburg geluisterd. The Gre at 208. Officieel studeerde ik toen nog. Daarom heb ik een pseudoniem gekozen. Werken voor een piraat, daar durfde ik als eerstejaars Nederlands niet mee aan te komen." En nu is hij een toonaangevende mediaman. Willem fel: „Voor zo ver je daar in dit land over kunt spreken. Ik heb het altijd over mijn dertigjarige oorlog tegen de overheid. M'n grootste tegen standers in mijn leven zijn niet mijn concurrenten, maar de Ne derlandse staat. Dat krankzinni ge van Veronica verbieden, dat mag niet, dat mag niet, dat mag niet en dat mag ook niet." Als Willem van Kooten begint over de rol van de overheid, wordt hij pas echt emotioneel. „Ze moeten jonge, nieuwe indus- triën steunen en op gang helpen en de kans geven om te groeien. De audiovisuele industrie is een top-industrie. Wij zijn er goed in. Wat denk je van Joop van den Ende? Die hebben ze probe ren te killen met TV10. Zijn ze gek geworden in dit land? Omdat een paar dwaze politici andere belangen heeft die zeker niet in het landsbelang zijn. En zeker niet in het belang van de werk gelegenheid. Hun vriendjes be schermen de Hilversums/Haagse belangen. Het is echt waar." Zonderling Zou het ergens anders niet net zo erg zijn, merk ik sussend op. Maar Willem staat voor geen enkele relativering open: „Nee, wij zijn zonderling. In Amerika krijg je een licentie voor vijf jaar en als je je netjes gedraagt - dat wil zeggen niet vloeken, niet staatsgevaarlijk, niet hup - dan houd je die. En als je op je bek gaat, dan ga je op je bek. Maar hier..." Is hij het geweten van de natie? „Nee, dat wil ik helemaal niet zijn. Ik weet zelf niet waarom ik me steeds weer opwind. Het gaat me aan m'n hart. Ik vind dat we slecht worden geregeerd." Radio, want daar zouden we het eigenlijk over hebben, heeft hem altijd geïntrigeerd. Maar zonder dat hij ooit de bedoeling heeft gehad in dat vak verzeild te raken. „Ik kwam erin terecht om den brode. Het ging heel slecht in die jaren, er was niets. Maar het was heel spannend om er iets van te maken." Hitparade Na zijn diensttijd kwam hij te rug bij Veronica, waar hij met een als baas werd aangesteld om de broodnodige orde op zaken te stellen. „Ik heb het helemaal gereorganiseerd. Ik heb de hit parade uitgevonden. Ik heb de eerste jingles gemaakt. De jingle-ziekte heb je aan mij te danken. 'Een negen twee, goed idee, luister mee naar Veronica', dat heb ik bedacht. Toen ver diende Veronica twaalf miljoen per jaar, 1964, '65. Toen was het een gouden zaak." Hij verliet Veronica en begon een eigen zaak. „Ik wou Hol landse bandjes beroemd maken over de wereld. Twee jaar later stond Shocking Blue één. Daar na kwam Golden Earring, Ge orge Baker, de Tee Set. M'n wens is inderdaad uitgekomen. Waar een wil is, is een hit, zeg ik altijd maar." Hoe komt het dat Willem zo groot is geworden? „Omdat ik op tijd kennelijk de dingen heb ge daan waar ik wat in zag en daar geld in heb geïnvesteerd. En.die dingen werden na verlooop van tijd succesvol. Je kunt het ooit uitgebreid in mijn memoires le zen." Het had hem wel leuk geleken als zijn memoires, die Weg met ons' gaan heten, nog net voor de verkiezingen waren uitgekomen. Verkiezingen, alleen al bij het woord raakt hij opnieuw opge wonden. „Ik ben voor een paarse coalitie. Het zou heel goed voor de democratie zijn als het CDA eens een keer niet meedeed". Stel dat de opvolger van Hedy d'Ancona hem straks belt en om advies vraagt? Willem, fel: „Dat gebeurt niet." Na enig aandrin gen: „Ik zou zeggen: het is helaas te laat. De Nederlandse overheid heeft gefaald. Maar beter ten halve gekeerd, dan ten hele ge dwaald: laat de omroep vrij. Laat iedereen g'n gang gaan op de manier die hij zelf wil. Laat ze gerust op hun bek gaan, maar niet uit de algemene middelen." In ga nog een stapje verder. Stel dat je wordt gevraagd voor het nieuwe kabinet. „Wat wordt dan mijn portefeuille? WVC? Nee, dan wil ik premier worden! Ik zou heel goed zijn, hoor. Maar ik hoef geen tien jaar te blijven. Dat is te lang". Geen zin Waar stemt hij zelf op? „Op de WD, maar dat is bij gebrek aan... Begrijp je wat ik bedoel?" Ik veronderstel dat hij in dat geval Hans Wiegel voor z'n nieu we kabinet zal vragen, maar spreek meteen de vrees uit dat die ook premier wil worden. „Daar heeft ie dan gelijk in, ik denk dat het goed zou zijn. Ik treed terug ten gunste van Wie gel. Want ik heb er eigenlijk ook geen zin in. Even één keer samen dineren, maar dan ben ik ook gelijk weer weg. Politiek, daar moet je toch iets voor in je bloed hebben, iets dat ik geleerd heb om te wantrouwen." Kortom, Den Haag heeft niets te vrezen, Willem van Kooten blijft zich voorlopig nog met muziek bezig houden. Al houdt hij als veelzijdig zakenman tegenwoor dig nog eerder de beursberichten dan de hitparade in het oog. Enkele jaren geleden toonde het Stedelijk Museum in Amster dam, nog onder het regime van Wim Beeren, aktuele Ameri kaanse kunst uit de jaren tach tig. De tentoonstelling, Horn of plenty (Hoorn des overvloeds), was in al haar geliktheid over donderend. Kunst die we in die hoedanig heid hier (nog) amper kenden. Gladde, opgefokte beelden, per fect van uiterlijk, met gebruik making van alle materiaal dat de moderne welvaartsindustrie ten dienste stond. Kunst aan de oppervlakte van het bestaan die tegelijkertijd een tweede, ironi sche laag aansneed. Haim Steinbach, mediaster Jeff Koons etc. toonden een opge blazen wereldbeeld waarin schijn en werkelijkheid samen vielen. Sindsdien, toch nog maar kort geleden, is er veel veranderd. Daarover zou veel te zeggen zijn, maar het wordt op slag duidelijk in de tentoonstelling xan een kleine 100 tekeningen van Amerikaanse kunstenaars die op het ogenblik in De heyerd te zien is. Natuurlijk kun je tekeningen met met beelden of met video installaties vergelijken, maar als je af wilt zien van alle verschillen tussen deze media en zoekt naar de daarbovenuit stijgende sfeer, dan valt op hoe heel anders deze presentatie van Amerikaanse kunst is. Het kunstwereldje is ook-erg veran derd. Door Frits de Coninck De 'thrill' is voorbij. Kunst is niet meer de totem van het kosmetische succes waar alle betrokkenen met grote geilheid achteraan joegen. Windhandel was het die de galeriehouders en kunstenaars bedreven, maar de wind is gaan liggen. Veel galeries zijn van de aardbodem verdwenen (en niet alleen in Amerika) en van Jeff Koons vernemen we ook niet anders meer dan via gossipbladen, en dat nog maar af en toe. Wat we nu zien, is kunst van de kleine signatuur, teruggekeerd naar haar eigen werkelijkheid. De presentatie van recente te keningen van 21 Amerikaanse kunstenaars heet 'Can you al ways believe your eyes De twijfel die daarin besloten ligt, zegt genoeg. Na de arrogantie van het Grote Gelijk in de jaren '80 waaraan geen twijfel knaag de, nu de. onzekerheid die juist .in tekeningen zo transparant kan worden. Het meest opvallende aan deze zo verschillende kunstenaars en werkeh is'het kleine formaat, zowel van blad als van medede ling. Deze kunst uit Amerika van de jaren '90 is kunst van de keukentafel. Gemaakt in de kleine ruimte met een soberheid aan middelen en een beperkte boodschap. Niet ontworpen in de flitsende studio met alle schijnwerpers aan, maar gete kend in het voorbijgaan. In zo iets als de keuken, waar het zoeken en de twijfel nog uitge sproken mogen worden en waar voor de grote, nieuwe en breed uitgesponnen visie toch geen plaats is. Dat gevoel van beperktheid hangt ook rond de thematiek van de tekeningen. Het is opval lend dat door de bank genomen zoveel tekeningen eigenlijk ouderwets aandoen. Strips ken nen we onderhand wel, net als de cartoons, die zo door en door Amerikaans zijn. Erika Rothen- berg toont cartoons op wens kaartformaat met wrange grap pen over honger en oorlog in de wereld. Het geweten dat weer opspeelt. In verhouding veel te kenaars tonen een occupatie met sex en erotiek. Adrian Pi- per tekent een man met penis in opstanding op een kredietaan vraagformulier, zoals een schooljongen dat tussen het huiswerk door in zijn agenda doet. Sue Williams tekent op wat ouderwetse, mooie manier een vrouw die bij het zich uitkleden betrapt wordt door de tekenaar. Het doet een beetje denken aan de schetsen van Degas van zich ontkledende meisjes. Wat meer toegedekte erotiek treffen we aan in de tekeningen van Victor Estrada, in een zoete nepstijl die we kennen uit poezieplaat- jes, de kennis en de kinderkate- chismus. Veel van de motieven uit de verschillende tekeningen zien we samenkomen in het werk van Nicole Eisenman. Wreed heid, sex, horror, en nogal vrij blijvende betrokkenheid bij maatschappelijke ontwikkelin gen. Haar tekeningen zijn een merkwaardige combinatie van een ouderwetse stijl en eigen tijdse onderwerpen. In eenzelf de opstelling hingen haar teke ningen onlangs in kunstcentrum Witte de With in Rotterdam toen daar 29 jonge kunstenaars werden getoond van over heel de wereld. Daar heerste eenzelf de sfeer van kleinheid en be scheidenheid die de kunst van de keukentafel aankleeft. Dat kan geen toeval zijn. Recente Amerikaanse tekenin gen in De Beyerd, Boschstraat 22, Breda, tot 30 mei. Als je door de tentoonstelling loopt van het werk van Orna Wertman in De Beyerd dan heb je het gevoel dat alles met alles samen hangt. Dat het er naar mate je meer objecten ziet, min der toe doet om de dingen af zonderlijk te verklaren. Hier is sprake van een innerlijke sa menhang die we met een wat zwaar klinkend woord wereld beeld zouden kunnen noemen. Geen politieke leer of de ver beelding van het paradijs, maar een aantal voorstellingen die in houdelijk met elkaar een ver band vormen. En dat verband is persoonlijk omdat het ligt in het leven van Orna Wertman zelf. Het werk is een visueel verslag van de beleving van een leven. Ze toont in een vitrine een wat onhandig en daardoor aandoen lijk speelgoedhuis met daar naast, tussen te hoge, plastic grassprieten, een klein vlieg tuigmodel. Op een groot schil derij zie je vliegtuigen, op de manier van een klein kind ge schilderd, hun bomlading wer pen op even kinderlijke huizen. Een vliegtuig zie je naar bene den storten, recht op een groot gebouw af. Even verderop een legpuzzel in die bekende, veel te felle kleuren, met daarop een speelgoedvliegtuig en daarnaast een plastic boom. De metafoor ligt natuurlijk voor de hand. Het vliegtuig, teken van vrij heid en ongebondenheid, onze verbinding met die onmetelijke ruimte die we willen beheersen. In het vliegtuig zijn we als Ica rus en willen steeds hoger en steeds verder. Veel in haar werk is een toespeling op die ruimte beleving. Maar het vliegtuig is even goed een wapen dat met dodelijke nauwkeurigheid zijn doel treft. Voor Orna Wertman, geboren in 1957 in Israel, is dat een realiteit. Voor iemand die in 1983 haar land verlaten heeft om zich in Amsterdam te vestigen, is oor logsgeweld een bijzonder be wustzijn. Net zo goed als het op de Bijlmerflats neergestorte vliegtuig van El Al dat is voor iemand die daar toen dichtbij woonde, in Amsterdam. Het is alsof ze in de keuze van het materiaal waarmee ze werkt, geen enkele beperking erkent. Ze schildert, grote, lege doeken met een enkele voorstel ling. Twee grote bloempotten, bijvoorbeeld, waar twee heel kleine vogeltjes in huizen. Warm en intens geschilderd, en ongecompliceerd van voorstel ling, Fotocollages van Israel, Bratis lava of het gras in het Vondel park in Amsterdam. Vitrines, een donkere kamer met een ver licht geel vliegtuigmodel. Schetsjes op papier. Maar het meest bijzonder zijn de legpuz zels die neerliggen als een ma quette en werken als een beeld, of ophangen in een lijst aan de muur en dan ineens de kwaliteit overnemen van een schilderij. Een legpuzzel, toonbeeld van burgerlijke kitsch met die altijd onnatuurlijk felle kleuren, wordt wellicht zelden als land schap gezien. Een puzzel leg je in elkaar en als je het laatste stukje ingepast hebt, ben je klaar, trots op het werk. Wertman gaat met dat land schap wel aan het werk. Ze plakt onderaan een Alpenland schap stukken tapijt en laat daar plastic bootjes op varen en verbindt zo het onverenigbare. Het illusoire van een puzzelta fereel krijgt zo sterke nadruk. Het werk van Orna Wertman met die veelheid aan materialen is een grote installatie, en zo presenteert De Beyerd het ook. Ze is zeker niet de schepper van het grote, overweldigende kunstwerk dat los van zijn oor sprong in welke omgeving dan ook overtuigt. Wat het wel is, is een bundeling van vorm en in houd die een helder, eigen we reldbeeld oplevert. In alle ver scheidenheid gaat het ergens over, en dat is kunst. Orna Wertman in De Beyerd, Boschstraat 22, Breda, tot 30 mei. Amsterdam (anp) - Nederlanders kopen niet meer of minder boeken. De afgelopen zes jaar groeide de omzet met ruim 2 procent per jaar, maar wanneer rekening wordt gehouden met de inflatie is de omzet constant. Dat blijkt uit het continu on derzoek onder consumenten, de zogeheten Speurwerk Boe ken Omnibus, dat het NIPO sinds 1975 uitvoert. De cijfers leren dat in 1993 voor 27,8 miljoen gulden aan algemene boeken werd ge kocht. Gemiddeld werd 25,08 gulden per exemplaar betaald, wat een totaalbedrag oplever de van 697 miljoen gulden. Een Nederlands huishouden schafte gemiddeld 4,5 boeken aan voor een bedrag van 114 gulden. De belangstelling ging vooral uit naar non-fictie en kinderboeken. Minder interes se was er voor literatuur en het spannende boek. Van onze rtv-redactie RTL5 probeert de NOS de loef af te steken met een verkiezingsavondje dat moet sprankelen. Daartoe bevat het programma de nodige speelse ingrediënten. De NOS doet op de oude voet uitvoerig verslag, ditmaal vanuit de Tweede Kamer. De presentatie van de drieëneen half uur durende RTL-avond is in handen van Loretta Schrijver en Jeroen Pauw. Zij praten een programma aan elkaar, dat de uitslagen van de twintig grootste gemeenten in Nederland belicht. Ook maken ze de uitslag van een onderzoek van bureau Intomart bekend. Dat peilde hoe de Ne derlandse kiezer denkt over be langrijke vraagstukken als werkloosheid, milieu, bezuini gingen en aow. Maar ook over vragen als 'Wie is de best gekle de politicus?'. Hans van Willi- genburg giet dit onderdeel in een spelvorm. Twee politici en twee andere kandidaten, onder wie de 'nationale zwevende kiezer', krijgen de kans te tonen wie het beste weet wat er onder het volk leeft. Twee weken geleden publiceerde het weekblad Nieuwe Revu een totoformulier. De lezers konden gokken op welke partij vijf be- Hans van Willigenburg: wie is de best geklede politicus? FOTO ANP FILMS GOES -Grand Theater 20 u. Sister act 2. HULST - De Koning van Engeland 20 u. De flat. 20 u. Wayne's world. 20 u. The" pelican brief. 20 u. On deadly ground. 20 u. Schindler's list. VLISSINGEN - Albambra 1 19.30 u. Schindler's list. - Al ham bra 2 19.30 u. The pelican brief. - Albambra 3 20 u. Tombstone. - Albambra 4 20 u. Wayne's world 2. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. True romance. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains of the day. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs. Doubtfire. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. On deadly ground. Zaal 3 - 14.30 en 20 u. Schind ler's list. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Intersection. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 8 - 14.30 u. Jurassic Park. 17 en 21 u. Schindler's list. Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Carllto's way. Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. In the name of the father. Zaal 11 - 14.30, 17 en 22.30 u. The dark half. 20 u. Philadelphia. Zaal 12 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free Willy. Zaal 13 - 14.30 en 20 u. Short kende Nederlanders gaan stem men: platenbaas Willem van Kooten, schrijver Jan Mulder, actrice Linda van Dijck, doel man Stanley Menzo en journalist Jacques d'Ancona. Barend en Van Dorp horen de vijf beken den uit over hun stemgedrag. Als de definitieve uitslag zo goed als bekend is, praten de vier lijsttrekkers Frits Bolkestein, El- co Brinkman, Wim Kok en Hans van Mierlo via satellietverbin dingen met elkaar over de uitsla gen. De oud-politici Hans Wie gel, Jan de Koning, Jos van Ke- menade en Jan Terlouw probe ren een nieuwe regering te for meren. Voor RTL Nieuws is het de eer ste keer dat een live-programma van zo'n grote opzet plaatsvindt. Hoofdredacteur Rik Rensen: „RTL Nieuws wil een alternatief voorschotelen. De NOS is al ja renlang degelijk, maar daardoor ook onaantrekkelijk. Wij probe ren dit te doorbreken met een aanpak die moet resulteren in een sprankelend programma." Primeur De NOS versterkt haar traditio nele opzet tijdens de verkiezin gen en voegt er een primeurtje aan toe: de uitslagen worden gepresenteerd vanuit de Tweede Kamer. Verslaggevers zijn aan wezig op alle partijlokaties in het gebouw om reacties op prog noses en uitslagen weer te geven. Ook in de Statenpassage, de Vergaderzaal en Nieuwspoort, waar de uitslagencentrale is, wordt gefilmd. De presentatie is voornamelijk in handen van Charles Groen- huijsen en Maartje van Weegen. Ferry Mingelen verricht nader verkiezingsonderzoek in Nieuwspoort en Fons de Poel en Pim van Galen geven commen taar. Paul Witteman gaat vanaf 23.00 uur in debat met de lijst trekkers. Uit honderdvijftig Nederlandse gemeenten komen vier kiezers naar Den Haag als gast. Ook aanhangers van partijen zijn aanwezig, net als oud-politici en vertegenwoordigers van maat schappelijke instanties. Nederland 3, 18.50 uur; RTL5, 20.00 uur cuts. Zaal 14 - 14.30, 17, Close. Zaal 15 - 14.30, 17, The house of spirits. Zaal 16 - 14.30, 17, Wayne's world. Zaal 17 14.30, 17, Sister act 2. Zaal 18 - 14.30, 17, The pelican brief. Zaal 19 - 14.30, 17, Blink Zaal 20 - 14.30, 17, Gunmen. Zaal 21 - 14.30, 17, Cool runnings. Zaal 22 - 14.30, 17, Fearless. 20 en 22.30 u. 20 en 22.30 u. 20 en 22.30 u. 20 en 22.30 u. 20 en 22.30 u. 20 en 22.30 u. 20 en 22.30 u. 20 en 22.30 u. 20 en 22.30 u. GENT - Decascoop 17, 20 en 22.30 u. Close. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Blink. 20 en 22.30 u. Fearless. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Intersec tion. 20 u. Short cuts. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. On deadly ground. 14.30 en 17 u. Wayne's world 2. 20 en 22.30 u. True romance, 14.30, 20 en 22.30 u. Carlito's way. 14.30 u. Sister act 2. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Pelican brief. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadelp hia. 20 en 22.30 u. In the name of the father. 14.30 en 20 u. Schindler's list. 14.30 u. Remains of the day. 14.30 en 17 u. Free Willy. 14.30, 17 en 20 u. Mrs. Doubtfire. KNOKKE Beverly sereens 20 u. Intersection. 20 u. Blink. 20 u. Schindler's list. 20 u. On deadly ground.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 21