uias
DE STEM
Mupi's als groot open atelier
Ateliers in Breda en omgeving gedurende komende weekend te bezichtigen
Fellini en Breughel
in Albanese
Mini Playback Show
toppertje in Portugal
pB STEM
Halve ton
boete voor
Veronica
Van Morrison
Cesaria Evora
Beek
Tröckener Kecks
César Franck
Albeniz
FESTIVAL
CULTUREEL
GEKLEURD
Eros Ramazotti in PSV-stadion
■r J a—I
UIT gids WÊ
SUSKE WISK
nambone
Ik klim van frustatie soms in de
gordijnen"
P. Kooijmans, minister
Vari onze kunstredactie
Breda - Opruiende en ra
cistische afbeeldingen zijn
taboe, maar verder mag
alles. Op 22, 23 en 24 april
doen vijfenzeventig mupi's
dienst als expositieruimte
voor Bredase kunstenaars.
Op die wijze willen de kunste
naars aandacht trekken voor
Open Ateliers, de manifestatie
die voor de zevende maal wordt
georganiseerd in Breda en om
streken.
Drie dagen lang houden 81 kun
stenaars open huis op 41 adres
sen in Breda, Ulvenhout, Dorst
en Oosterhout. De Vereniging
voor Beeldend Kunstenaars BOA
heeft het evenement ook dit jaar
weer georganiseerd.
Die artistieke mupi's zijn als
aandachttrekker een nieuwig
heid. „Tijdens de drie dagen van
Open Ateliers hangen er origine
le kunstwerken in de vitrines
van mupi-beheerder Publex", al
dus Ingrid Huysman en Janneke
Peper namens de werkgroep
Open Ateliers.
„Het zijn dus geen reproducties.
Je werkt overigens aan zo'n
werk in de openbare ruimte op
heel andere wijze dan je gewend
bent. Allereerst is het formaat
niet gering: 1,75 bij 1,00 m. Ver
der worden ze als het donker is
van binnenuit verlicht. En ten
slotte hangt het werk midden op
straat, de mensen zien je werk in
een flits als ze er langs lopen of
fietsen".
De inrichting van de 75 kunst-
mupi's in de stad geschiedt vol
strekt willekeurig. Er wordt niet
gekeken qf de aard van het werk
overeenkomt met de plek en de
omgeving waar de mupi staat.
Of de werken veilig zullen zijn
voor de Club van Mupi Rovers is
zeer de vraag.
De Club van Mupi Rovers? „Zo
noemen we die", aldus de werk
groep Open Ateliers. „Tegen
woordig zijn er sleutels in om
loop van die mupi's, waarmee de
rovers zich toegang verschaffen.
Publex is daar overigens wel blij
mee. Want daarvóór sloegen ze
steevast de ruiten kapot".
Doorsnee
Aan Open Ateliers doet een
dwarsdoorsnee van de kunste
naarspopulatie van Breda en di
recte omgeving mee. „Kunste
naars die weinig professioneel
zijn doen niet mee. Kunstenaars
die té professioneel zijn doen
ook niet mee. Verder zijn we blij
dat Lokaal 01 bij Open Ateliers
betrokken is met de kunstenaars
die op dat moment daar werk
zaam zijn".
„Kennismaking met een kunste
naar kan verhelderend werken",
schrijft Mat Giesen in de infor
matiefolder van Open Ateliers.
„Zijn werk- en levensomstandig
heden bevatten vaak waardevol
le aanwijzingen. Uit de ordening
van het atelier kan men bijvoor
beeld opmaken of de kunstenaar
het vak serieus neemt of zomaar
wat aan rotzooit".
VAK
Als je praat over ateliers in Bre
da dan valt ook de naam van de
VAK (in de wandeling meestal
het VAK genoemd), oftewel de
Vereniging Ateliers Kunste
naars, een club die met steun
van de gemeente panden op
koopt en ze door kunstenaars
zelf laat verbouwen en inrichten,
om er te werken en/of te wonen.
Het blijkt dat de organisatoren
van Open Ateliers weinig moeten
hebben van het VAK. „Het VAK
wil de controle over alle ateliers
in Breda in de hand houden.
Iemand die zelf iets onderneemt
Hilversum (anp) - Het Commis
sariaat voor de Media heeft Ver
onica een boete van 50.000 gul
den opgelegd. In een uitzending
van het televisieprogramma De
Heilige Koe van 7 september
bracht Veronica tot twee keer
nadrukkelijk reclame-uitingen
in beeld.
Volgens het commissariaat was
de reclame duidelijk via tussens
hots in de rest van het program
ma gemonteerd. De omroep kan
tegen de straf in beroep gaan. De
laatste boete voor Veronica da
teerde van 29 november vorig
jaar, toen een te uitbundige fris
drankreclame werd bestraft.
Uit het bezoek aan een atelier kan men vaak opmaken of een kunstenaar zijn vak serieus neemt of dat hij maar wat aanrotzooit.
op atelier-gebied, die voelen ze
als een bedreiging. Bij het VAK
komen de kunstenaars op de
laatste plaats, behalve als je geld
hebt".
Bij een dergelijke gespannen
verhouding tussen Open Ateliers
en het VAK hoeft het niet te
verbazen dat kunstenaars die in
een VAK-pand zitten niet mee
doen aan de manifestatie Open
Ateliers. „De gebruikers van het
pand De Grote Beer aan het
Ingen Houszplein bijvoorbeeld
zetten de deuren van hun ate
liers niet open. Die hebben geen
er zin in om jan-met-de-pet over
de vloer te krijgen."
De vormgeving van het affiche
en de informatiefolder van Open
Ateliers is zoals altijd in handen
van studenten van de kunstaka-
demie Sint Joost in Breda. „Voor
de studenten van Sint Joost is
dit hun eerste grote professione
le opdracht", aldus Peper en
Huysman. „Dit jaar zijn het stu
denten van de avond-akademie".
Open Ateliers wordt op vrijdag 22
april om 11.00 uur geopend in de
Artotheek, Boschstraat 22A Breda.
Om 12.00 uur vindt een rondleiding
met toelichting plaats langs ver-
VAN DE groten in de popmu
ziek is Van Morrison misschien
wel degene die het meest live
speelt. Hij doet dat bovendien
in kleinere zalen, waar de mu
ziek nog niet ondergeschikt is
gemaakt aan de massaliteit en
dus optimaal tot zijn recht kan
komen.
Morrisons concerten zijn dan
ook vaak indrukwekkende ge
beurtenissen, waarop zowel vo
cale als instrumentale toppres
taties worden geleverd.
Van Morrison maakte met de
dubbel-lp It's too late to stop
now in 1974 zijn eerste live-al
bum. Tien jaar later was er een
tweede live-plaat in de vorm
van Live at the Grand Opera
House. Nu, weer tien jaar later,
is er de dubbele live-cd A night
in San Francisco.
Dit nieuwe live-album bevat
veel van het materiaal dat Van
en band vorig jaar tijdens de
Nederlandse toernee speelde.
Toen echter was Georgie Fame
er niet bij, maar op deze cd's
wel en als special guests waren
John Lee Hooker, Junior Wells,
Jimmy Witherspoon en Candy
Duif er van de partij.
A night in San Francisco laat
een puike begeleidingsband ho
ren die Morrison uitstekend on
dersteunt tijdens zijn zwerf
tocht door zijn eigen omvang
rijke repertoire en langs ander
mans klassiekers. Veel van de
op deze vastgelegde stukken
zijn aaneengeschakelde num
mers. Het zijn niet zozeer med
leys, maar nummers die op na
tuurlijke wijze in elkaar over
lijken te lopen. Al spelend ci
teert Van daarbij ook nog eens
fragmenten uit eigen en ander
mans nummers, zodat er voort
durend sprake is van allerlei
muzikale associaties.
A night in San Francisco is met
zijn bijna tweeënhalf uur mu
ziek een indrukwekkend ge
heel. Van Morrison weet zoveel
diepgang in zijn live-vertolkin
gen te leggen dat je als het
ware binnengesleept wordt in
zijn muzikale belevingswereld,
waarin veelal diepzinnige,
maar soms ook heel aardse tek
sten gekoppeld worden aan
soul, blues, jazz en funk. Inge
togenheid en uitzinnigheid wis
selen elkaar vloeiend af en dik
wijls wordt de muziek zo intens
dat je alleen maar je ogen kunt
sluiten en genieten van deze
overstelpende hoeveelheid mu
ziek van uitzonderlijke klasse.
(Polydor)
WIM VAN LEEST
MUZIEK UIT Angola dringt
niet zo vaak tot ons door eïi als
het al gebeurt gaat het meestal
om Afrikaans getinte klanken.
In het geval van de cd Miss
perfumado van zangeres Cesa
ria Evora gaat het echter om
liedjes die volgens de beste
Portugese tradities zijn ge
maakt.
Op deze cd hoor je liedjes vol
weemoed en triestheid. Ze gaan
zowel over persoonlijk liefdes
leven als over de politieke si
tuatie in Afrika. Een enkele
keer is het melodietje mislei
dend opgewekt en word je door
de onverstaanbaarheid van het
Portugese dialect op het ver
keerde been gezet.
Miss perfumado is een plaat
zonder opsmuk. Zowel de voca
le voordracht als de instrumen
tale begeleiding zijn ingetogen.
Juist daardoor gaat er van de
cd een overrompelende werking
uit. Cesaria Evora's zang is
aangrijpend en meeslepend.
Haar sobere voordracht raakt
je zonder omwegen diep in het
hart.
Miss perfumado is in al zijn
eenvoud een monumentale
plaat die hopelijk zijn weg zal
vinden naar de oprechte mu
ziekliefhebbers. Wie van Ar
gentijnse tango's of Portugese
fado houdt, zal in deze cd een
plaat vinden die qua emotione
le inhoud en zeggingskracht
moeiteloos met die genres kan
wedijveren. (Lusafrica, RCA)
WVL
HET GEBEURT nog maar zel
den dat je bij het beluisteren
van een cd van de ene verras
sing in de andere valt. Bij de
debuut-cd van de 23-jarige
Amerikaan Beek - niet te ver
warren met de twee keer zo
oude gitaarvirtuoos Jeff Beck -
is dat dus wel het geval. Mel
low Gold heet de fantastische
plaat, waarop pschydelica,
folk, noise en hiphop elkaar
kruisen.
Hoewel de populaire single
Loser, met zijn mix van psy
chedelische sixties-pop en mo
derne hiphop, een duidelijke
exponent van de 'Beek-sound'
is, zet hij je toch een beetje op
het verkeerde been. De cd
opent met Loser en daarna ver
wacht je meer van zulke aan
stekelijke deuntjes. Niets daar
van, alleen Beercan is nog
enigszins hitparade-fahig.
Whiskeyclone en Pay No Mind
Tröckener Kecks: toegesneden op Radio 3.
TOTO POLYDOR
klinken al heel anders (een
soort Nirvana unplugged),
maar kunnen nog doorgaan
voor redelijk normale pops
ongs.
Dan betreden we echter het
meer experimentele terrein, zo
als in F...in with my head, een
song met een zwaar sixties-ge-
halte; flower power met een
vleugje Traffic, een blues-riffje
a la Captain Beefhart én een
zware beat.
Maf is ook Soul Suckin Jerk:
een aardig hiphop-deuntje,
denk je in het begin, maar al
snel wordt die deun een dreun,
met daaroverheen hevige noise.
Die kakafonie van geluid komt
ook terug op Sweet Sunshine
en Mutherf.er. Daarentegen is
Nitemare Hippy Girl van een
Kinks-achtige liefelijkheid.
Mellow Gold is een ongrijpbare
cd. Telkens als je denkt de
muziek ergens te kunnen plaat
sen, volgt een onverwachte
break of een vreemde sample.
Folk-noise, noemt Beek het
zelf. Maar daar kun je ook
weinig mee. Laten we daarom
afsluiten met duidelijke taal:
Mellow Gold is niet alleen een
van de opmerkelijkste cd's van
het moment, het is ook een van
de beste. (Geffen/BMG Ariola)
PAUL VERLINDEN
HET GROTE GEHEIM, zoals
de nieuwste cd van de Tröcke
ner Kecks heet, is in werkelijk
heid een publiek geheim: Rick,
Rob, Leo en Theo maken al
jaren zuiver-op-de-graatse Ne
derpop, waar al even zovele
jaren een trouw publiek voor is.
En daar zal ook met deze nieu
we schijf geen verandering in
komen.
Voor Het Grote Geheim hadden
de Kecks twee jaar nodig, maar
nu liggen er dan opnieuw tien
netjes afgelijnde Nederlandsta
lige popliedjes, prima toegesne
den op Radio 3: niet te inge
wikkeld en elk van gemiddeld
zo'n vier a vijf minuten.
Alleen het nummer Ballade van
de boer duurt maar liefst 7:33
minuten en da's behoorlijk lang
voor een band die het door
gaans moet hebben van snelle,
gemakkelijke meezingers.
Maarja, die boer had dan ook
veel meegemaakt.
De Tröckener Kecks zijn op dit
moment druk door het land aan
het toeren. Binnenkort bij u in
de buurt. (Polydor)
GERARD VAN DEN BROEK
IN 1858 werd César Franck
benoemd tot organist van de
Sainte Clothilde in Parijs, en in
1859 kreeg hij in deze kerk een
gloednieuw orgel van Cavaillé
Coll tot zijn beschikking.
De combinatie van dit instru
ment en zijn bespeler leidde tot
de creatie van de belangrijkste
orgelcomposities van de negen
tiende eeuw, en überhaupt
sinds Bach. Meer dan 30 jaar
duurde de symbiose van Franck
met zijn orgel - tot hij, op
68-jarige leeftijd, in blakende
gezondheid, op straat door een
omnibus werd overreden; de
eerste en de beroemdste ver
keersdode uit de muziekge
schiedenis.
Het orgel-oeuvre van César
Franck is uitgebracht op drie
cd's, gespeeld door Albert de
Klerk. De begeleidende infor
matie is zeer summier, en geeft
bijvoorbeeld geen uitsluitsel
over de data van opnamen.
Heel recent zullen ze niet zijn.
Het orgel dat De Klerk bespeelt
wordt wel vermeld: geen ro
mantisch orgel (waar de wer
ken voor zijn geschreven), maar
een echt barok-orgel, namelijk
dat van de St Salvator Kathe
draal van Brugge.
Maar afgezien van deze kleine
onvolkomenheden: hier ligt wel
een zeldzame kans om het Pie
ce Héroique, het Grand Pièce
Symphonique (een complete
symfonie), de ruim bemeten
Chorales, Fantaisies en al dat
andere moois in z'n geheel in
huis te halen. (Sony SBK
44857,44858,44859)
HANS ROOSEBOOM
DE WONDERBAARLIJKE
bloei van de Spaanse pianomu
ziek rond 1905-1910 wordt be
lichaamd in Iberia van Isaac
Albeniz. Van oudsher wordt de
rijke klaviermuziek van Albe
niz, Granados en De Falla (be
halve door Spaanse meesters
als Alicia de Larrocha) on
geëvenaard uitgevoerd door
Franse pianisten.
Jean-Jacques Heisser is er zo
een. Zoals hij de inleidende
Evocación van Iberia speelt,
word je direct binnengevoerd
in een wereld vol verfijning,
beschaving, raffinement, kort
om kunst van het hoogste ni
veau. (Erato 4509-94807-2)
HR
WOENSDAG 20 APRIL 1994 DEEL
FOTO DE STEM/JOHAN VAN GURP
schillende ateliers. De deelnemen
de ateliers zijn geopend op vrijdag
van 13.00-18.00 uur en op zaterdag/
zondag van 12.00-18.00 uur. In de
Artotheek is een documentatiecen
trum ingericht met presentatiemap
pen van de deelnemende kunste
naars. Tevens is daar de folder
verkrijgbaar met een plattegrond
waarop alle ateliers vermeld staan.
Breda - Stadsschouwburg.
'Baal' van Brecht door het
Albanska Drama Theater. Re
gie: Branko Brezovec. Gezien
op dinsdag 19 april in het
Festival Cultureel Gekleurd.
Vanavond nog te zien in De
Kring in Roosendaal, 21 april
in Schouwburg Eindhoven.
Door Marjan Mes
Festival-programmeur
Michiel Otten had de 'Baal'-
voorstelling door het Albane
se Theater uit Skopje niet ten
onrechte aangekondigd als
een Fellini-achtige enscène-
ring. Inderdaad: de halfnaak
te, sater-achtige figuren met
hun woeste bossen opgeplakt
schaamhaar, waaronder zelfs
een lilliputter, konden zo zijn
weggelopen uit het raritei
tencircus van Fellini.
Bovendien bevinden zij zich in
een niet nader aangeduide, lege
ruimte waarin zij rond buitelen
als wezens uit een andere we
reld, meestal in het halfduister
en geheimzinnig rood belicht.
Daarnaast doen sommige beel
den denken aan de eigenaardige
dier-mensconstructies op de
schilderijen van Breughel.
De acteurs van het Albanese
Theater bewegen zich op, om en
in vreemdsoortige, breugheli-
aanse objecten. Ongetwijfeld
verwijzen dat bewegende, uit
pover materiaal samengestelde
decor en die saterachtige figuren
meer naar het archaïsche karak
ter van de pantheïstische wereld
van Baal dan naar Fellini en
Breughel. Want die overeen
komst berust waarschijnlijk op
puur toeval.
Baal uit het gelijknamige, eerste
toneelstuk van Brecht uit 1920 is
zowel de Semitische god van de
natuur en de vruchtbaarheid als
een zwervende zuipschuit en
schuinsmarcheerder van
dichter. Hij werd gemodellen
naar figuren als Rimbaud, Vi
laine en Villon.
Baal wil zich niet sociaal
geren, maar is voornamefi
geïnteresseerd in drank, vrtt
en seksueel genot. Baal is
soort mens-god met
androgyn karakter wiens li
naar vrouwen en mannen om
tig is. Met zijn vriend Ekart
wie hij verliefd is, reist hij k„
totdat hij hem uit jaloezie do«
waarna hem zelf de dood wach
De Albanese acteurs, die tot
minderheidsgroep in Mscefa
behoren, spelen op een sterk
sieke manier, vaak bij kleurrij
muziek. Zij bewegen zich in
chaotisch aandoende mise-e
scène, die soms beweeglijk ma
tegelijkertijd ook behoorlijk sta
tisch is. Dat hun figuren voora
meltjk door wellust en geitó
worden gedreven, maken ze
een primitieve manier duidelijk
De Baal van acteur BajrushMji
ku is een vette, voeral goi
dige en trieste braller die zit
voortbeweegt op hoge houte
blokken. Overeenkomsten iw
de oorlogszuchtige machthek
bers in het voormalige Joegosli
vië kon ik er niet in ontdekks
Een groot nadeel is dan ook i
onverstaanbaarheid van
voorstelling, temeer daar de ii
houd van het stuk bepaald ga
gemeengoed is.
Van onze muziekredactie
Eindhoven - De Italiaan* popzanger Eros Ramazzotti gul
vrijdag 15 juli een concert in het Eindhovense PSV-stadion
Hoewel geen der betrokkenen het met zekerheid durft
zeggen, gaan waarschijnlijk 30.000 kaarten de verkoop in. D
voorverkoop start 2 mei.
Het Eindhovense concert is het enige dat Ramazotti in Nederland a
geven. Hij is hoofdattractie van een Italiaans mini-festival 1
concerto' dat tevens Jovanotti brengt en Luca Carboni. Het total
programma duurt vier uur.
Aalsmeer (anp) - Mini Chuvs de Estrelas. Zo heet de Min
Playback Show op zijn Portugees. Na drie uitzendingen is d
Nederlandse produktie een topper op het scherm.
Elke vrijdagavond kijken 2,3 miljoen Portugezen. In het program
doen kleine kinderen bekende artiesten na.
Het programma wordt geproduceerd door Endemol, het entertao
mentconcern van Joop van den Ende en John de Mol. Endemol 1»
sinds januari een eigen kantoor in Lissabon. Het bedrijf beschikt!
Frielas, vijftien kilometer buiten Lissabon over een studio. W
worden naast Mini Chuva de Estrelas de Portugese varianten vs»
programma's als Het Spijt Me, All You Need Is Love en de Sound®
Show gemaakt.
FILMS
GOES
-Grand Theater
20 u. Free Willy.
HULST
- De Koning van Engekmd
20 u. The pelican brief.
20 u. Sister act 2.
20 u. Mrs. Doubtfire.
20 u. On deadly ground.
20 u. Schindler's list.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 u. Hanekam de rocker.
19.30 u. Schindler's list.
- Alhambra 2
14 u. Aladdin.
19.30 u. The pelican brief.
- Alhambra 3
14 u. Mrs. Doubtfire.
20 u. On deadly ground.
- Alhambra 4
14 en 20 u. Sister Act 2.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30, 17, 20 u. The 3
musketeers.
22.30 u. Man's best friend.
Zaal 2 - 14.30 u. Beethoven n.
17, 20 en 22.30 u. Remains of the
day.
Zaal 3 - 14.30 en 17 u. Aladdin.
20 en 22.30 u. Philadelphia.
Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.»0 u.
On deadly ground.
Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind
ler's list.
Zaal 6 - 14.30 en 17 u. Free willy.
20 en 22.30 u. The pelican brief.
Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Philadelphia.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mrs. Doubtfire.
Zaal 9 - 14.30 u. Jurassic park.
17 en 21 u. Schindler's list.
Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The house of spirits.
Zaal 11 14.30, 17 u. The pelican
brief.
20 en 22.30 u. Free Willy.
Zaal 12 - 14.30, 17, 20 en 22.30
True romance.
Zaal 13 - 14.30, 17 u. In the name
of the father.
20 en 22.30 u. Cool runnings. The
RADIO 1
St heel uur en 7.30, 8.30, 12.30,
13.30,16.30, 17.30, 18.30 en 06.30
Nieuws. VARA: 7.07 Woensdagedi-
,ie VPR0: 10.05 NL Buitenland re-
nortage. 11.05 Michelangelo. AVR0:
1207 Radiojournaal. NCRV: 17.07
u;eren Nu 19.04 Hier en nu/Praat
radio. NOS: 20.04 Langs de lijn,
sport en muziek. NOS: 23.07 Met
het oog op morgen. EO: 0.04 Foor
„ie niet slapen kan. 1.02 Zingen in
de nacht. 2.02 Mag ik even? 3.02
Van Nederlandse bodem. 4.02
Country-uur. 5.02-7.00 Wakker op
weg
RADIO 2
Elk heel uur Nieuws. VOO: 7.04 Ook
qoeiemorgen. 9.04 Muziek terwijl u
Jierkt. 12.04 Het hart van twee.
14.04 Nederland muziekland. AVRO:
1704 Fileradio.EO: 18.04 Alle men
sen. 19.04 Country trail. 20.04 Ne
derland zingt: Samen zingen in.
20.30 Nederland zingt: Licht op jon
gerenkoren. 21.04 Gospelpodium.
2204 Praise op woensdag.
2304-24.00 Take it easy
RADIO 3
Elk heel uur Nieuws. AKN: 6.02
Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami
nen. VARA: 12.04 Denk aan Henk.
14,04 Carola. AKN: 15.04 Popsjop (I
en II). V00: 17.04' Rinkeldekinkel.
NOS: 18.04 De Avondspits. EO: 19.04
SDOor 7. NCRV: 20.04 Paperclip ma
gazine. VPR0: 21.04 Villa 65. TR0S:
004 Nachtwacht. VARA: 2.02 Mol of
Mark. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM
RADIO 4
Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00
Nieuws. NCRV: 7.02 Preludium. 8.04
Musica sacra. 9.00 Muziek voor
miljoenen. 11.00 Ochtendconcert.
Ardis Ensemble. 13.04 Stemmen.
EO: 14.00 Het middagconcert.
Schönberg Kwartet. 16.00 De Ne
derlanden. AVRO: 17.00 Jacco's
keus. 18.04 Kleine zaal. 19.00 Opera
magazine. 20.02 Avondconcert. Ko
ninklijk Concertgebouwork. Am
sterdam. 22.30 Thema. 23.00 Jaz-
zspectrum. NCRV: 0.00-1.00 Vier na
middernacht
RADIO 5
Elk heel uur t/m 18.00 en 23.00
Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelin
genrubriek met uitgebreid weerbe
richt en scheepsvaartberichten.
7,05 NOS Sportief. 7.30 Vroeg op 5.
8.55 Waterstanden. EO: 9.02 Het
gesprek. KRO: 10.02 Dingen die ge
beuren 13.10 Glas in lood. 14.02
Montaigne. RVU: 16.02 De schatka
mer. NOS: 17.10 Radio UIT. PP:
17.50 Vrije Indische Partij. KRO/
RKK: 18.02 Op verhaal komen. EO:
19.00 Waar waren we ook alweer?
NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten
in het Turks. 19.50 Nieuws en actu
aliteiten in het Marokkaans en Ber
bers. 20.40 Nieuws en actualiteiten
in het Chinees. TELEAC: 21.00 Tele-
Scoop. 21.30 Telematica. 22.00 Par
lement en politiek. 22.30 Schrijven
van verhalen en gedichten. PP:
23.07 Algemeen Ouderen Verbond.
NOS: 23.17-23.58 Met het oog op
morgen
OMROEP BRABANT
ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05
Brabants nieuws, actualiteiten en
de krant in Brabant. 7.55 Weerman
Johan Verschuuren. 8.08 Brabants
nieuws. 8.11 Radio Nieuws Centra
le. 8.32 Brabants nieuws, actualitei
ten en weerman. 9.03 Brabants
nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03
Brabants nieuws. 10.07 Draai-bank.
11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van
harte. 12.05 Brabants nieuws en
actualiteiten. 12.55 Bericht voor
boer en tuinder. 13.08 Brabants
nieuws. 13.11 Radio Nieuws Cen
trale. 13.32 Brabants nieuws. 13.34
Muziek. 14.03 Brabants nieuws.
Aansl.: Muziekkiosk. 15.03 Brabants
nieuws. Aansl.: Muziekkiosk. 16.03
Brabants nieuws. Aansl.: De heer
lijkheid. 17.05 Brabants nieuws en
actualiteiten. 17.45 De agenda.
17.55-18.00 Nieuwsoverzicht
OMROEP ZEELAND
ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05
Nieuws en actualiteiten' met om
•7.15 het weer in de provincie. 7.35
de dag van 7.40 overzicht och
tendbladen. 7.45 agendatip en
agenda. 7.50 regionaal nieuwsover
zicht. 8.08 Radio Nieuws Centrale.
8.35-9.00 Nieuws en actualiteiten,
roet om 8.45 Gedane zaken. 12.05
niïWS en actua'iteiten, met om
2.15 het weer in de provincie,
ooc ,re9'°naal nieuwsoverzicht.
'4.0b Zeeuwse streken. 12.55 De
agenda. 13.08-13.30 Radio Nieugs
Centrale. 16.03 Het kanaal door
«eland. 17.05 Nieuws en actuali
teiten, met om 17.15 het weer in de
!7.32 regionaal nieuws-
1735 Eutebeute.
''•55-18.00 De agenda
[yr'TVjy I*"'V
real Mc Coy.
Zaal 14 - 14.30, 17 u. Cool n
nings.
20 en 22.30 u. In the name oi
father.
Zaal 15 - 14.30, 17 en 20 u.»
Hood: Men in tights.
22.30 u. Striking distance.
Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.»
The dark half.
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 2!»
Calendar girl.
Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.3»
Sister act 2. „.««i
Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22'
Carlito's way. i
Zaal 29 - 14.30,17, 20 en 22' t
Wayne's world.
Zaal 21 - 14.30 en 20 u. S»
ler's list.
Zaal 22 - 14.30, 17 u. We»
garden.
20 u. The piano.
22.30 u. Mr. Jones.
GENT
- Decasceop n„ i
14.30, 17, 20 en 22.30 u.On»
ground.
14.30, 17 u. Calender gul.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. W)
world 2.
20 en 22.30 u. True r^an«'p|
14.30, 17, 20 en 22.30 u. C
14L30, 17, 20 en 22.30 u. Sist«,l(
20 en 22.30 u. The house «f -1
spirits. 9 ii.
14.30, 17, 20 en
Pelican brief. n
14.30, 17, 20 en 22.30 uJ
hia.
22.30 u. The piano,
20 en 22.30 u. In the name
lïlJOen 20 u. SchindlfJ&jtl
ruEieni!-i^3n uns mderrnht-&
éhl'leen Cea
i a V3u "n '*n mi
u ,'tS'tshc ,rl0!t
9 i f m 1
'fJüTedav
20 en 22.30 u. R^n*1"®"' 1
14.30 en 17 u. Free WHO
14.30, 17 en 20 u. Mrs v
KNOK KI.
Beverly sereens
15 en 20 u. SchindlerT'1
15 en 20 u. On deadly gro
15 en 20 u. Sister act z-
15 u. Free Willy.
20 u. The pelican bnet-