uias DE STEM Mupi's als groot open atelier Ateliers in Breda en omgeving gedurende komende weekend te bezichtigen Fellini en Breughel in Albanese Mini Playback Show toppertje in Portugal pB STEM Halve ton boete voor Veronica Van Morrison Cesaria Evora Beek Tröckener Kecks César Franck Albeniz FESTIVAL CULTUREEL GEKLEURD Eros Ramazotti in PSV-stadion ■r J a—I UIT gids WÊ SUSKE WISK nambone Ik klim van frustatie soms in de gordijnen" P. Kooijmans, minister Vari onze kunstredactie Breda - Opruiende en ra cistische afbeeldingen zijn taboe, maar verder mag alles. Op 22, 23 en 24 april doen vijfenzeventig mupi's dienst als expositieruimte voor Bredase kunstenaars. Op die wijze willen de kunste naars aandacht trekken voor Open Ateliers, de manifestatie die voor de zevende maal wordt georganiseerd in Breda en om streken. Drie dagen lang houden 81 kun stenaars open huis op 41 adres sen in Breda, Ulvenhout, Dorst en Oosterhout. De Vereniging voor Beeldend Kunstenaars BOA heeft het evenement ook dit jaar weer georganiseerd. Die artistieke mupi's zijn als aandachttrekker een nieuwig heid. „Tijdens de drie dagen van Open Ateliers hangen er origine le kunstwerken in de vitrines van mupi-beheerder Publex", al dus Ingrid Huysman en Janneke Peper namens de werkgroep Open Ateliers. „Het zijn dus geen reproducties. Je werkt overigens aan zo'n werk in de openbare ruimte op heel andere wijze dan je gewend bent. Allereerst is het formaat niet gering: 1,75 bij 1,00 m. Ver der worden ze als het donker is van binnenuit verlicht. En ten slotte hangt het werk midden op straat, de mensen zien je werk in een flits als ze er langs lopen of fietsen". De inrichting van de 75 kunst- mupi's in de stad geschiedt vol strekt willekeurig. Er wordt niet gekeken qf de aard van het werk overeenkomt met de plek en de omgeving waar de mupi staat. Of de werken veilig zullen zijn voor de Club van Mupi Rovers is zeer de vraag. De Club van Mupi Rovers? „Zo noemen we die", aldus de werk groep Open Ateliers. „Tegen woordig zijn er sleutels in om loop van die mupi's, waarmee de rovers zich toegang verschaffen. Publex is daar overigens wel blij mee. Want daarvóór sloegen ze steevast de ruiten kapot". Doorsnee Aan Open Ateliers doet een dwarsdoorsnee van de kunste naarspopulatie van Breda en di recte omgeving mee. „Kunste naars die weinig professioneel zijn doen niet mee. Kunstenaars die té professioneel zijn doen ook niet mee. Verder zijn we blij dat Lokaal 01 bij Open Ateliers betrokken is met de kunstenaars die op dat moment daar werk zaam zijn". „Kennismaking met een kunste naar kan verhelderend werken", schrijft Mat Giesen in de infor matiefolder van Open Ateliers. „Zijn werk- en levensomstandig heden bevatten vaak waardevol le aanwijzingen. Uit de ordening van het atelier kan men bijvoor beeld opmaken of de kunstenaar het vak serieus neemt of zomaar wat aan rotzooit". VAK Als je praat over ateliers in Bre da dan valt ook de naam van de VAK (in de wandeling meestal het VAK genoemd), oftewel de Vereniging Ateliers Kunste naars, een club die met steun van de gemeente panden op koopt en ze door kunstenaars zelf laat verbouwen en inrichten, om er te werken en/of te wonen. Het blijkt dat de organisatoren van Open Ateliers weinig moeten hebben van het VAK. „Het VAK wil de controle over alle ateliers in Breda in de hand houden. Iemand die zelf iets onderneemt Hilversum (anp) - Het Commis sariaat voor de Media heeft Ver onica een boete van 50.000 gul den opgelegd. In een uitzending van het televisieprogramma De Heilige Koe van 7 september bracht Veronica tot twee keer nadrukkelijk reclame-uitingen in beeld. Volgens het commissariaat was de reclame duidelijk via tussens hots in de rest van het program ma gemonteerd. De omroep kan tegen de straf in beroep gaan. De laatste boete voor Veronica da teerde van 29 november vorig jaar, toen een te uitbundige fris drankreclame werd bestraft. Uit het bezoek aan een atelier kan men vaak opmaken of een kunstenaar zijn vak serieus neemt of dat hij maar wat aanrotzooit. op atelier-gebied, die voelen ze als een bedreiging. Bij het VAK komen de kunstenaars op de laatste plaats, behalve als je geld hebt". Bij een dergelijke gespannen verhouding tussen Open Ateliers en het VAK hoeft het niet te verbazen dat kunstenaars die in een VAK-pand zitten niet mee doen aan de manifestatie Open Ateliers. „De gebruikers van het pand De Grote Beer aan het Ingen Houszplein bijvoorbeeld zetten de deuren van hun ate liers niet open. Die hebben geen er zin in om jan-met-de-pet over de vloer te krijgen." De vormgeving van het affiche en de informatiefolder van Open Ateliers is zoals altijd in handen van studenten van de kunstaka- demie Sint Joost in Breda. „Voor de studenten van Sint Joost is dit hun eerste grote professione le opdracht", aldus Peper en Huysman. „Dit jaar zijn het stu denten van de avond-akademie". Open Ateliers wordt op vrijdag 22 april om 11.00 uur geopend in de Artotheek, Boschstraat 22A Breda. Om 12.00 uur vindt een rondleiding met toelichting plaats langs ver- VAN DE groten in de popmu ziek is Van Morrison misschien wel degene die het meest live speelt. Hij doet dat bovendien in kleinere zalen, waar de mu ziek nog niet ondergeschikt is gemaakt aan de massaliteit en dus optimaal tot zijn recht kan komen. Morrisons concerten zijn dan ook vaak indrukwekkende ge beurtenissen, waarop zowel vo cale als instrumentale toppres taties worden geleverd. Van Morrison maakte met de dubbel-lp It's too late to stop now in 1974 zijn eerste live-al bum. Tien jaar later was er een tweede live-plaat in de vorm van Live at the Grand Opera House. Nu, weer tien jaar later, is er de dubbele live-cd A night in San Francisco. Dit nieuwe live-album bevat veel van het materiaal dat Van en band vorig jaar tijdens de Nederlandse toernee speelde. Toen echter was Georgie Fame er niet bij, maar op deze cd's wel en als special guests waren John Lee Hooker, Junior Wells, Jimmy Witherspoon en Candy Duif er van de partij. A night in San Francisco laat een puike begeleidingsband ho ren die Morrison uitstekend on dersteunt tijdens zijn zwerf tocht door zijn eigen omvang rijke repertoire en langs ander mans klassiekers. Veel van de op deze vastgelegde stukken zijn aaneengeschakelde num mers. Het zijn niet zozeer med leys, maar nummers die op na tuurlijke wijze in elkaar over lijken te lopen. Al spelend ci teert Van daarbij ook nog eens fragmenten uit eigen en ander mans nummers, zodat er voort durend sprake is van allerlei muzikale associaties. A night in San Francisco is met zijn bijna tweeënhalf uur mu ziek een indrukwekkend ge heel. Van Morrison weet zoveel diepgang in zijn live-vertolkin gen te leggen dat je als het ware binnengesleept wordt in zijn muzikale belevingswereld, waarin veelal diepzinnige, maar soms ook heel aardse tek sten gekoppeld worden aan soul, blues, jazz en funk. Inge togenheid en uitzinnigheid wis selen elkaar vloeiend af en dik wijls wordt de muziek zo intens dat je alleen maar je ogen kunt sluiten en genieten van deze overstelpende hoeveelheid mu ziek van uitzonderlijke klasse. (Polydor) WIM VAN LEEST MUZIEK UIT Angola dringt niet zo vaak tot ons door eïi als het al gebeurt gaat het meestal om Afrikaans getinte klanken. In het geval van de cd Miss perfumado van zangeres Cesa ria Evora gaat het echter om liedjes die volgens de beste Portugese tradities zijn ge maakt. Op deze cd hoor je liedjes vol weemoed en triestheid. Ze gaan zowel over persoonlijk liefdes leven als over de politieke si tuatie in Afrika. Een enkele keer is het melodietje mislei dend opgewekt en word je door de onverstaanbaarheid van het Portugese dialect op het ver keerde been gezet. Miss perfumado is een plaat zonder opsmuk. Zowel de voca le voordracht als de instrumen tale begeleiding zijn ingetogen. Juist daardoor gaat er van de cd een overrompelende werking uit. Cesaria Evora's zang is aangrijpend en meeslepend. Haar sobere voordracht raakt je zonder omwegen diep in het hart. Miss perfumado is in al zijn eenvoud een monumentale plaat die hopelijk zijn weg zal vinden naar de oprechte mu ziekliefhebbers. Wie van Ar gentijnse tango's of Portugese fado houdt, zal in deze cd een plaat vinden die qua emotione le inhoud en zeggingskracht moeiteloos met die genres kan wedijveren. (Lusafrica, RCA) WVL HET GEBEURT nog maar zel den dat je bij het beluisteren van een cd van de ene verras sing in de andere valt. Bij de debuut-cd van de 23-jarige Amerikaan Beek - niet te ver warren met de twee keer zo oude gitaarvirtuoos Jeff Beck - is dat dus wel het geval. Mel low Gold heet de fantastische plaat, waarop pschydelica, folk, noise en hiphop elkaar kruisen. Hoewel de populaire single Loser, met zijn mix van psy chedelische sixties-pop en mo derne hiphop, een duidelijke exponent van de 'Beek-sound' is, zet hij je toch een beetje op het verkeerde been. De cd opent met Loser en daarna ver wacht je meer van zulke aan stekelijke deuntjes. Niets daar van, alleen Beercan is nog enigszins hitparade-fahig. Whiskeyclone en Pay No Mind Tröckener Kecks: toegesneden op Radio 3. TOTO POLYDOR klinken al heel anders (een soort Nirvana unplugged), maar kunnen nog doorgaan voor redelijk normale pops ongs. Dan betreden we echter het meer experimentele terrein, zo als in F...in with my head, een song met een zwaar sixties-ge- halte; flower power met een vleugje Traffic, een blues-riffje a la Captain Beefhart én een zware beat. Maf is ook Soul Suckin Jerk: een aardig hiphop-deuntje, denk je in het begin, maar al snel wordt die deun een dreun, met daaroverheen hevige noise. Die kakafonie van geluid komt ook terug op Sweet Sunshine en Mutherf.er. Daarentegen is Nitemare Hippy Girl van een Kinks-achtige liefelijkheid. Mellow Gold is een ongrijpbare cd. Telkens als je denkt de muziek ergens te kunnen plaat sen, volgt een onverwachte break of een vreemde sample. Folk-noise, noemt Beek het zelf. Maar daar kun je ook weinig mee. Laten we daarom afsluiten met duidelijke taal: Mellow Gold is niet alleen een van de opmerkelijkste cd's van het moment, het is ook een van de beste. (Geffen/BMG Ariola) PAUL VERLINDEN HET GROTE GEHEIM, zoals de nieuwste cd van de Tröcke ner Kecks heet, is in werkelijk heid een publiek geheim: Rick, Rob, Leo en Theo maken al jaren zuiver-op-de-graatse Ne derpop, waar al even zovele jaren een trouw publiek voor is. En daar zal ook met deze nieu we schijf geen verandering in komen. Voor Het Grote Geheim hadden de Kecks twee jaar nodig, maar nu liggen er dan opnieuw tien netjes afgelijnde Nederlandsta lige popliedjes, prima toegesne den op Radio 3: niet te inge wikkeld en elk van gemiddeld zo'n vier a vijf minuten. Alleen het nummer Ballade van de boer duurt maar liefst 7:33 minuten en da's behoorlijk lang voor een band die het door gaans moet hebben van snelle, gemakkelijke meezingers. Maarja, die boer had dan ook veel meegemaakt. De Tröckener Kecks zijn op dit moment druk door het land aan het toeren. Binnenkort bij u in de buurt. (Polydor) GERARD VAN DEN BROEK IN 1858 werd César Franck benoemd tot organist van de Sainte Clothilde in Parijs, en in 1859 kreeg hij in deze kerk een gloednieuw orgel van Cavaillé Coll tot zijn beschikking. De combinatie van dit instru ment en zijn bespeler leidde tot de creatie van de belangrijkste orgelcomposities van de negen tiende eeuw, en überhaupt sinds Bach. Meer dan 30 jaar duurde de symbiose van Franck met zijn orgel - tot hij, op 68-jarige leeftijd, in blakende gezondheid, op straat door een omnibus werd overreden; de eerste en de beroemdste ver keersdode uit de muziekge schiedenis. Het orgel-oeuvre van César Franck is uitgebracht op drie cd's, gespeeld door Albert de Klerk. De begeleidende infor matie is zeer summier, en geeft bijvoorbeeld geen uitsluitsel over de data van opnamen. Heel recent zullen ze niet zijn. Het orgel dat De Klerk bespeelt wordt wel vermeld: geen ro mantisch orgel (waar de wer ken voor zijn geschreven), maar een echt barok-orgel, namelijk dat van de St Salvator Kathe draal van Brugge. Maar afgezien van deze kleine onvolkomenheden: hier ligt wel een zeldzame kans om het Pie ce Héroique, het Grand Pièce Symphonique (een complete symfonie), de ruim bemeten Chorales, Fantaisies en al dat andere moois in z'n geheel in huis te halen. (Sony SBK 44857,44858,44859) HANS ROOSEBOOM DE WONDERBAARLIJKE bloei van de Spaanse pianomu ziek rond 1905-1910 wordt be lichaamd in Iberia van Isaac Albeniz. Van oudsher wordt de rijke klaviermuziek van Albe niz, Granados en De Falla (be halve door Spaanse meesters als Alicia de Larrocha) on geëvenaard uitgevoerd door Franse pianisten. Jean-Jacques Heisser is er zo een. Zoals hij de inleidende Evocación van Iberia speelt, word je direct binnengevoerd in een wereld vol verfijning, beschaving, raffinement, kort om kunst van het hoogste ni veau. (Erato 4509-94807-2) HR WOENSDAG 20 APRIL 1994 DEEL FOTO DE STEM/JOHAN VAN GURP schillende ateliers. De deelnemen de ateliers zijn geopend op vrijdag van 13.00-18.00 uur en op zaterdag/ zondag van 12.00-18.00 uur. In de Artotheek is een documentatiecen trum ingericht met presentatiemap pen van de deelnemende kunste naars. Tevens is daar de folder verkrijgbaar met een plattegrond waarop alle ateliers vermeld staan. Breda - Stadsschouwburg. 'Baal' van Brecht door het Albanska Drama Theater. Re gie: Branko Brezovec. Gezien op dinsdag 19 april in het Festival Cultureel Gekleurd. Vanavond nog te zien in De Kring in Roosendaal, 21 april in Schouwburg Eindhoven. Door Marjan Mes Festival-programmeur Michiel Otten had de 'Baal'- voorstelling door het Albane se Theater uit Skopje niet ten onrechte aangekondigd als een Fellini-achtige enscène- ring. Inderdaad: de halfnaak te, sater-achtige figuren met hun woeste bossen opgeplakt schaamhaar, waaronder zelfs een lilliputter, konden zo zijn weggelopen uit het raritei tencircus van Fellini. Bovendien bevinden zij zich in een niet nader aangeduide, lege ruimte waarin zij rond buitelen als wezens uit een andere we reld, meestal in het halfduister en geheimzinnig rood belicht. Daarnaast doen sommige beel den denken aan de eigenaardige dier-mensconstructies op de schilderijen van Breughel. De acteurs van het Albanese Theater bewegen zich op, om en in vreemdsoortige, breugheli- aanse objecten. Ongetwijfeld verwijzen dat bewegende, uit pover materiaal samengestelde decor en die saterachtige figuren meer naar het archaïsche karak ter van de pantheïstische wereld van Baal dan naar Fellini en Breughel. Want die overeen komst berust waarschijnlijk op puur toeval. Baal uit het gelijknamige, eerste toneelstuk van Brecht uit 1920 is zowel de Semitische god van de natuur en de vruchtbaarheid als een zwervende zuipschuit en schuinsmarcheerder van dichter. Hij werd gemodellen naar figuren als Rimbaud, Vi laine en Villon. Baal wil zich niet sociaal geren, maar is voornamefi geïnteresseerd in drank, vrtt en seksueel genot. Baal is soort mens-god met androgyn karakter wiens li naar vrouwen en mannen om tig is. Met zijn vriend Ekart wie hij verliefd is, reist hij k„ totdat hij hem uit jaloezie do« waarna hem zelf de dood wach De Albanese acteurs, die tot minderheidsgroep in Mscefa behoren, spelen op een sterk sieke manier, vaak bij kleurrij muziek. Zij bewegen zich in chaotisch aandoende mise-e scène, die soms beweeglijk ma tegelijkertijd ook behoorlijk sta tisch is. Dat hun figuren voora meltjk door wellust en geitó worden gedreven, maken ze een primitieve manier duidelijk De Baal van acteur BajrushMji ku is een vette, voeral goi dige en trieste braller die zit voortbeweegt op hoge houte blokken. Overeenkomsten iw de oorlogszuchtige machthek bers in het voormalige Joegosli vië kon ik er niet in ontdekks Een groot nadeel is dan ook i onverstaanbaarheid van voorstelling, temeer daar de ii houd van het stuk bepaald ga gemeengoed is. Van onze muziekredactie Eindhoven - De Italiaan* popzanger Eros Ramazzotti gul vrijdag 15 juli een concert in het Eindhovense PSV-stadion Hoewel geen der betrokkenen het met zekerheid durft zeggen, gaan waarschijnlijk 30.000 kaarten de verkoop in. D voorverkoop start 2 mei. Het Eindhovense concert is het enige dat Ramazotti in Nederland a geven. Hij is hoofdattractie van een Italiaans mini-festival 1 concerto' dat tevens Jovanotti brengt en Luca Carboni. Het total programma duurt vier uur. Aalsmeer (anp) - Mini Chuvs de Estrelas. Zo heet de Min Playback Show op zijn Portugees. Na drie uitzendingen is d Nederlandse produktie een topper op het scherm. Elke vrijdagavond kijken 2,3 miljoen Portugezen. In het program doen kleine kinderen bekende artiesten na. Het programma wordt geproduceerd door Endemol, het entertao mentconcern van Joop van den Ende en John de Mol. Endemol 1» sinds januari een eigen kantoor in Lissabon. Het bedrijf beschikt! Frielas, vijftien kilometer buiten Lissabon over een studio. W worden naast Mini Chuva de Estrelas de Portugese varianten vs» programma's als Het Spijt Me, All You Need Is Love en de Sound® Show gemaakt. FILMS GOES -Grand Theater 20 u. Free Willy. HULST - De Koning van Engekmd 20 u. The pelican brief. 20 u. Sister act 2. 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. On deadly ground. 20 u. Schindler's list. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 u. Hanekam de rocker. 19.30 u. Schindler's list. - Alhambra 2 14 u. Aladdin. 19.30 u. The pelican brief. - Alhambra 3 14 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. On deadly ground. - Alhambra 4 14 en 20 u. Sister Act 2. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 u. The 3 musketeers. 22.30 u. Man's best friend. Zaal 2 - 14.30 u. Beethoven n. 17, 20 en 22.30 u. Remains of the day. Zaal 3 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.»0 u. On deadly ground. Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind ler's list. Zaal 6 - 14.30 en 17 u. Free willy. 20 en 22.30 u. The pelican brief. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs. Doubtfire. Zaal 9 - 14.30 u. Jurassic park. 17 en 21 u. Schindler's list. Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The house of spirits. Zaal 11 14.30, 17 u. The pelican brief. 20 en 22.30 u. Free Willy. Zaal 12 - 14.30, 17, 20 en 22.30 True romance. Zaal 13 - 14.30, 17 u. In the name of the father. 20 en 22.30 u. Cool runnings. The RADIO 1 St heel uur en 7.30, 8.30, 12.30, 13.30,16.30, 17.30, 18.30 en 06.30 Nieuws. VARA: 7.07 Woensdagedi- ,ie VPR0: 10.05 NL Buitenland re- nortage. 11.05 Michelangelo. AVR0: 1207 Radiojournaal. NCRV: 17.07 u;eren Nu 19.04 Hier en nu/Praat radio. NOS: 20.04 Langs de lijn, sport en muziek. NOS: 23.07 Met het oog op morgen. EO: 0.04 Foor „ie niet slapen kan. 1.02 Zingen in de nacht. 2.02 Mag ik even? 3.02 Van Nederlandse bodem. 4.02 Country-uur. 5.02-7.00 Wakker op weg RADIO 2 Elk heel uur Nieuws. VOO: 7.04 Ook qoeiemorgen. 9.04 Muziek terwijl u Jierkt. 12.04 Het hart van twee. 14.04 Nederland muziekland. AVRO: 1704 Fileradio.EO: 18.04 Alle men sen. 19.04 Country trail. 20.04 Ne derland zingt: Samen zingen in. 20.30 Nederland zingt: Licht op jon gerenkoren. 21.04 Gospelpodium. 2204 Praise op woensdag. 2304-24.00 Take it easy RADIO 3 Elk heel uur Nieuws. AKN: 6.02 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami nen. VARA: 12.04 Denk aan Henk. 14,04 Carola. AKN: 15.04 Popsjop (I en II). V00: 17.04' Rinkeldekinkel. NOS: 18.04 De Avondspits. EO: 19.04 SDOor 7. NCRV: 20.04 Paperclip ma gazine. VPR0: 21.04 Villa 65. TR0S: 004 Nachtwacht. VARA: 2.02 Mol of Mark. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM RADIO 4 Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. NCRV: 7.02 Preludium. 8.04 Musica sacra. 9.00 Muziek voor miljoenen. 11.00 Ochtendconcert. Ardis Ensemble. 13.04 Stemmen. EO: 14.00 Het middagconcert. Schönberg Kwartet. 16.00 De Ne derlanden. AVRO: 17.00 Jacco's keus. 18.04 Kleine zaal. 19.00 Opera magazine. 20.02 Avondconcert. Ko ninklijk Concertgebouwork. Am sterdam. 22.30 Thema. 23.00 Jaz- zspectrum. NCRV: 0.00-1.00 Vier na middernacht RADIO 5 Elk heel uur t/m 18.00 en 23.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelin genrubriek met uitgebreid weerbe richt en scheepsvaartberichten. 7,05 NOS Sportief. 7.30 Vroeg op 5. 8.55 Waterstanden. EO: 9.02 Het gesprek. KRO: 10.02 Dingen die ge beuren 13.10 Glas in lood. 14.02 Montaigne. RVU: 16.02 De schatka mer. NOS: 17.10 Radio UIT. PP: 17.50 Vrije Indische Partij. KRO/ RKK: 18.02 Op verhaal komen. EO: 19.00 Waar waren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actu aliteiten in het Marokkaans en Ber bers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. TELEAC: 21.00 Tele- Scoop. 21.30 Telematica. 22.00 Par lement en politiek. 22.30 Schrijven van verhalen en gedichten. PP: 23.07 Algemeen Ouderen Verbond. NOS: 23.17-23.58 Met het oog op morgen OMROEP BRABANT ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05 Brabants nieuws, actualiteiten en de krant in Brabant. 7.55 Weerman Johan Verschuuren. 8.08 Brabants nieuws. 8.11 Radio Nieuws Centra le. 8.32 Brabants nieuws, actualitei ten en weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draai-bank. 11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws en actualiteiten. 12.55 Bericht voor boer en tuinder. 13.08 Brabants nieuws. 13.11 Radio Nieuws Cen trale. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek. 14.03 Brabants nieuws. Aansl.: Muziekkiosk. 15.03 Brabants nieuws. Aansl.: Muziekkiosk. 16.03 Brabants nieuws. Aansl.: De heer lijkheid. 17.05 Brabants nieuws en actualiteiten. 17.45 De agenda. 17.55-18.00 Nieuwsoverzicht OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05 Nieuws en actualiteiten' met om •7.15 het weer in de provincie. 7.35 de dag van 7.40 overzicht och tendbladen. 7.45 agendatip en agenda. 7.50 regionaal nieuwsover zicht. 8.08 Radio Nieuws Centrale. 8.35-9.00 Nieuws en actualiteiten, roet om 8.45 Gedane zaken. 12.05 niïWS en actua'iteiten, met om 2.15 het weer in de provincie, ooc ,re9'°naal nieuwsoverzicht. '4.0b Zeeuwse streken. 12.55 De agenda. 13.08-13.30 Radio Nieugs Centrale. 16.03 Het kanaal door «eland. 17.05 Nieuws en actuali teiten, met om 17.15 het weer in de !7.32 regionaal nieuws- 1735 Eutebeute. ''•55-18.00 De agenda [yr'TVjy I*"'V real Mc Coy. Zaal 14 - 14.30, 17 u. Cool n nings. 20 en 22.30 u. In the name oi father. Zaal 15 - 14.30, 17 en 20 u.» Hood: Men in tights. 22.30 u. Striking distance. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.» The dark half. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 2!» Calendar girl. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.3» Sister act 2. „.««i Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22' Carlito's way. i Zaal 29 - 14.30,17, 20 en 22' t Wayne's world. Zaal 21 - 14.30 en 20 u. S» ler's list. Zaal 22 - 14.30, 17 u. We» garden. 20 u. The piano. 22.30 u. Mr. Jones. GENT - Decasceop n„ i 14.30, 17, 20 en 22.30 u.On» ground. 14.30, 17 u. Calender gul. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. W) world 2. 20 en 22.30 u. True r^an«'p| 14.30, 17, 20 en 22.30 u. C 14L30, 17, 20 en 22.30 u. Sist«,l( 20 en 22.30 u. The house «f -1 spirits. 9 ii. 14.30, 17, 20 en Pelican brief. n 14.30, 17, 20 en 22.30 uJ hia. 22.30 u. The piano, 20 en 22.30 u. In the name lïlJOen 20 u. SchindlfJ&jtl ruEieni!-i^3n uns mderrnht-& éhl'leen Cea i a V3u "n '*n mi u ,'tS'tshc ,rl0!t 9 i f m 1 'fJüTedav 20 en 22.30 u. R^n*1"®"' 1 14.30 en 17 u. Free WHO 14.30, 17 en 20 u. Mrs v KNOK KI. Beverly sereens 15 en 20 u. SchindlerT'1 15 en 20 u. On deadly gro 15 en 20 u. Sister act z- 15 u. Free Willy. 20 u. The pelican bnet-

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 18