DE STEM
''Thunderbirds deel van tijdvak'
m
^Mijn leven ligt nu onder de microscoop'
UIT GIDS
Sylvia Anderson beschouwt poppenserie als hoogtepunt in haar leven
Commissariaat akkoord
met voetbalcontract NOS
Sixtijnse Kapel gaat
weer open voor publiek
- test lanes
Etten-Leur
D2
I Ja'Supercar', 'Firebal XL5' en
1 Stingray' brak de tijd van de
I Thunderbirds' aan. Supermario-
I wtion heette de door de Ander-
Ian Ziering niet altijd blij met populariteit 'Beverly Hills 90210'
fca 25 medewerkers
lur ten behoeve van he'
pan de afnemers gerichtl
Ikend subcontractors
renoveerde en gebruikte units.
Inlichtingen:
4551 MC Sas van Gent
Ï1 - Fax 01157-1600
j)e terugloop van het lezen Is een
sluipend poces, het keren ervan zal
evenmin galopsgewijs gaan."
Jan Terlouw
Gids
ZATERDAG 9 APRIL 1994
Iwel mechanisch, elektro-l
■ent en de produktiemedeJ
1 nodig is, staat met ben
Izoals remmentestbanken
fok lay-outs te maken vocrl
pmen en heeft meerdErel
een goede werkinteres-l
gebleken geschiktheid i
14 dagen richten aan di
|8, 4870 AH Etten-Leur.
or totale
(1TSINRICHTING
I VERKOOP VAN:
|eed-, sanitaire units van
gen en indelingen
briey e.d.
ïvan Willigen
Isvlvia Anderson maakte met haar man Gerry de legen
darische 'Thunderbirds'. Als duizendpoot werkte Sylvia
Liet alleen aan de verhalen, maar ook aan de kleertjes en
bet uiterlijk van de poppen. Ook leende ze haar stem aan
I Lady Penelope. En haar uiterlijk. „Wat ik doe, is altijd
[indestijl van Lady Penelope."
[je'Thunderbirds' rukten dertig
I jaar geleden voor het eerst uit op
Ije Britse beeldbuis. Er zouden
Islechts - 31 afleveringen en
|t«e bioscoopfilms volgen. Na
Ivijt jaar verdween het populaire
International Rescue' van het
De vergetelheid leek on-
lyèrmijdelijk, maar niets bleek
fiader waar. 'The Thunder-
jiitds' zijn weer in. De Avro
Izendt herhalingen uit, gemiddeld
1 door bijna 700.000
mensen. Videobanden en allerlei
llhunderbirds-artikelen vinden
Bylvia Anderson is every inch a
Jjdj. Brits, aristocratisch, gla-
Itairous. Klein ook, met opval
lend grote ogen. Ze verbaast zich
Izichtbaar over de gezonde lengte
|van de gemiddelde Nederlander.
Joekt een verklaring, maar vindt
Hie niet. We duiken in de ge
schiedenis van de Andersons.
ISylvia vertelt dat ze bij toeval in
p>7 in de poppenwereld terecht
wam. „We werkten met een
leam van vijf man. We hadden
llechts één wens: het maken van
sen speelfilm. Maar niemand
|was in ons geïnteresseerd. Mijn
grootste ambitie was acteren en
prijven.".
Ommekeer
|)e eerste opdracht kwam van
let commerciële televisienet
TTV. Een 52-delige poppenserie
(The Adventures of Twizzle', ge-
wolgd door 'Torehy the Battery
feoy'. Primitief en houterig ge
filmde kinderseries. Andere
[volgden. Ondertussen trouwde
[Sylvia in 1960 met haar 'baas'
JGerry. Even leek het er op, dat
Jhet succes niet meer stuk kon.
■Tot Granada Television na één
■seizoen 'Four Feather Falls' het
I contract niet verlengde.
Een goede vriend bracht het
I tweetal in contact met de Britse
ltelevisie-magnaat Lew Grade.
|„Er zijn van die mensen, die
■zorgen voor de ommekeer in je
lieven", babbelt Sylvia verder.
I „Maar desondanks was mijn eer-
I ste idee, dat ook dit niets kon
I worden. Lew Grade had slechts
n vraag: wat is jullie volgende
I project? Eerlijk gezegd hadden
I «e geen idee. Gelukkig had ik
I net een kinderboek, 'Supercar',
I geschreven en ik noemde dat
Ifflaar. Zijn enige antwoord was:
I Mkeit"
®ns ontwikkelde techniek die de
®mtierbirds-poppen op unieke
I Wjze in beweging bracht. Ge-
I 'Msimpulsen deden de lippen
1°feaen en sluiten, zodat het leek
poppen echt spraken.
I Bovendien werd op het bio-
I scoopformaat 35 mm en in kleur
I gefilmd. De wolfram touwtjes
van "e poppen waren hoogstens
I eentiende millimeter dik, haast
I „")aar; De poppen zelf wa-
I ffl 60 centimeter groot en wo-
J drie tot vier kilo. Van elke
I m u3ren ac^ exemplaren ge-
a met vier verschillende ge-
zichtsuitdrukkingen.
I Hoogtepunt
■Het was destijds super-de-luxe
M m kleur en op 35 mm te
r™en werken. Daardoor is de
nog feeds te zien. Voor mij
i 'en de 'Thunderbirds' het
ln leven- Het
®p „n ons rie eerste keer dat
rilp evenngen konden maken,
Ll®™1 duurden. Dan kun je
I karakters beter ontwikkelen,
er meer humor aan toevoegen en
er vooral meer speciale effecten
in verwerken. En het was voor
het eerst dat een vrouwelijke
held, Penelope, een onafhanke
lijke rol speelde. Zij leefde op
zichzelf. Het gaf de serie een
stukje realiteit mee."
Bij het ontwerpen van Penelope
stelde Sylvia Anderson de voor
waarde, dat zij geen karikatuur
mocht worden. „De eerste ont
werpen vond ik niet goed ge
noeg. Mary Turner kwam met
een nieuw ontwerp. Ik schilder
de het, plakte er wat haar aan en
ik keurde het goed. Verder dacht
ik er niet meer over na. Later
vertelde Mary dat ze van mijn
uiterlijk was uitgegaan. Dat had
ik helemaal niet in de gaten
gehad."
Traag
Terugkijkend op de 'Thunder
birds' zegt Sylvia: „Ik houd nog
steeds van de serie, ondanks dat
de montage misschien wat aan
de trage kant is. De serie heeft
iets onschuldigs. Er vielen bij
voorbeeld nooit doden en ge
wonden." Een vervolg is abso
luut uitgesloten, ook al omdat de
technieken op dit gebied beter
zijn geworden.
Los daarvan is het twijfelachtig
of de 'Thunderbirds' aan kracht
zouden winnen als de perfectie
stijgt. Wellicht geven de houteri
ge bewegingen charme aan de
succesvolle serie. „De verleiding
is groot om de serie te moderni
seren. Maar ik denk, dat als we
op hetzelfde stramien zouden
voortborduren ons verweten
wordt, dat we oubollig zijn. Van
daag de dag benader je het an
ders. De hedendaagse poppen-
techniek is dankzij de computer
gestroomlijnder. De Thunder
birds horen bij 'een tijdvak. Je
maakt een fout als je teruggaat."
Echtscheiding
Toch kent het succes een keerzij
de. Het was de basis voor een
echtscheiding. „De Thunder
birds veranderden mijn leven. Ik
ben geen vrouw die publiciteit
zoekt", klinkt het zelfverzekerd.
„Maar na de eerste uitzending
stond de pers op de stoep te
wachten om met ons te mogen
praten. Ik werd direct geïdentifi
ceerd met Penelope. Bovendien
vond men een vrouwelijke pro
ducent ook wel wat bijzonders.
Gerry, mijn echtgenoot, had
moeite met deze aandacht voor
mij. Voor zijn gevoel moest ik
een stap terug doen."
Veel wü Sylvia over haar in 1981
stuk gelopen huwelijk niet kwijt.
„Toen we de serie maakten, luid
de de aftiteling 'A Gerry Ander
son Production', dat zie je nu
ook terug op de videodoos. Van
daag de dag vecht ik voor mijn
erkenning."
Van de hernieuwde belangstel
ling voor de 'Thunderbirds' wor
den de Andersons geen cent wij
zer. „Lew Grade kocht destijds
onze maatschappij op. Nu zijn
de rechten in handen van televi
siemaatschappij ITC. Een stel
bankiers is daar aandeelhouder
van. Zij zijn absoluut niet geïn
teresseerd in Sylvia Anderson.
Zij behandelen mij alsof ik niets
met de 'Thunderbirds' van doen
heb. Zelfs mijn biografie hebben
ze getracht tegen te houden. De
naam 'Thunderbirds' moest van
de kaft. Het boek heet nu 'Yes,
M'Lady'. Tenslotte hebben zij
geen rechten over mijn levens
verhaal."
'The Thunderbirds', zaterdag,
Nederland 1,19.00 uur
Uil
I akktfnm 'anP' Het Commissariaat voor de Media gaat
I Filmi t met overeenkomst die de NOS heeft gesloten met
I geschr6 P'us' ^et commissariaaf de NOS
IN0S-.
I ficenti
■voorzitter A.
van der Louw gaf deze week uitleg over de
ULeutlP-ntro 1 5 ut£,v- uiLitrg uva uv
landse vnotH6) °mst ^ie c'e ^OS over het uitzenden van Neder-
WirirkcsJ' edstriiden via abonnee-televisie heeft gesloten. Het
n 'Uöbdnaat: J- Tvr/-\r» Xittu7Z mrr
tpoo"3 ver'eent de NOS toestemming om voor
aJLn .betaling van de extra te maken kosl
I Plus
I Heu!^a te Produceren"
Filmnet en TV
kosten een apart
laar bij de safaat ,stelt daarbij wel als voorwaarde dat het commen-
I Severs v0C',riJden niet zal worden verzorgd door NOS-verslag-
101tstaan tu commissariaat zou dan onduidelijkheid kunnen
NOS djSSen pul3'ie'5e omroep en commerciële abonnee-televisie.
sie graas vfm''" werlczaamheden op het gebied van abonnee-televi-
I 'eheroverwe™11"^2'6'' llee^t laten weten participatie in TV Plus
gen. Het commissariaat wil voor 1 juni uitsluitsel.
Sylvia Anderson, de moeder van Lady Penelope: „De serie heeft iets onschuldigs.
FOTO DIJKSTRA
Door Anja van den Akker
Het succes van 'Beverly
Hills 90210' zakte als een
kaartenhuis in elkaar toen
de populaire serie naar
RTL5 verhuisde. Nu de High
School-idolen terug zijn op
'vier', zitten de kijkcijfers
weer flink in de lift. Ian
Ziering, die Steve Sanders
speelt, over zijn camera-le
ventje vol mooie vriendin
nen, een dikke portemonnee
en die te gekke zwarte Cor
vette Cabriolet. „Steve ba
lanceert op het randje van
realiteit en illusie, iets dat
typerend is voor het werke
lijke leven in Beverly Hills.
Maar daaronder zit een heel
gevoelige jongen."
Ian Ziering houdt het tijdens
ons gesprek in zijn woonplaats
Los Angeles drie kwartier lang
bij één glaasje sodawater. Met
zijn perfecte glimlach, bruine
sportlijf en positieve babbel is
hij het prototype van de ideale
Amerikaanse schoonzoon.
De in West Orange, New Jersey
opgegroeide Ziering speelde
onder meer in Endless Love
met Brooke Shields en stond
samen met Liv Ullman op de
planken. Maar Nederland kent
hem als de rijke stinkerd uit
West Beverly Hills, die met
geld wapperen is grootge
bracht.
Wat het verschil is tussen Ian
Ziering en Steve Sanders? „Van
gezicht lijken we op elkaar",
grinnikt hij om zijn eigen grap
je. „Steve draagt een beetje
meer make-up en heeft een leu
kere garderobe in de kast han
gen. Alle gekheid op een stokje:
we lijken echt op elkaar. Heb
ben hetzelfde gevoel voor hu
mor. Ze hebben het script een
beetje naar mij toegeschreven.
De producers en schrijvers
staan open voor veranderingen.
Deze serie is een collectieve
poging er iets goeds van te
maken."
Het succes van 'Beverly Hills
90210' heeft hij snel verklaard.
„De verhalen gaan over allerlei
belangrijke sociale thema's zo
als aids, seks, racisme en
vriendschap. Maar ook feesten,
sport en avontuur. Veel jonge
mensen herkennen zich daarin.
We zijn heus niet altijd even
moralistisch. We willen niet
preken. We laten zien wat wij
met bepaalde situaties doen.
Als we al een boodschap uit
dragen, is dat een positieve."
Gedragen de rijke kids uit Be
verly Hills zich echt zo? „Ik
denk nog wel erger. Wij zetten
dat leven alleen wat meer gla-
mour-achtig neer", stelt Zie
ring beslist.
Ian Ziering is in de afgelopen
jaren uitgegroeid tot een inter-
Ian Ziering: „Die leesblindheid heeft duidelijk sporen achter
gelaten. FOTO RTL4
nationale bekendheid. In Span
je moest hij wegduiken achter
een rijtje bodyguards om het
vege lijf te redden. Duizenden
fans duwden zijn auto zowat
omver. Dat bracht hem van
slag. Hij vond het eng. Maar
het streelt tegelijkertijd zijn ij-
delheid.
„Soms is al die aandacht een
beetje overweldigend. Maar ik
ben vooral dankbaar dat mij
dit heeft mogen overkomen. Af
en toe voel ik me ook schuldig.
Omdat er zoveel werkeloze ac
teurs zijn die net zo intensief
hebben gewerkt als ik. Waarom
ik wel en zij niet?, denk ik dan.
Hoewel ik hier heel hard voor
heb geknokt, had ik dit succes
nooit verwacht. Maar ooit
breekt de dag aan dat ik hierop
terugkijk als 'those good old
days'. Ooit zal het afgelopen
zijn. Dat idee maakt de huidige
situatie beter te hanteren."
„Jongeren beseffen vaak pas
wat ze hebben - of hadden -
als ze ouder worden", realiseert
Ziering (30) zich. Over dat
ouder worden is hij gaan na
denken toen hij zijn oma regel
matig opzocht in een verpleeg
huis. Inmiddels is ze gestorven.
„Ik vond die bezoekjes heel
deprimerend. Mensen die zitten
te wachten op de dood, die de
wil om te leven hebben verlo
ren", denkt hij hardop.
„Beverly Hills 90210 heeft mijn
leven positief veranderd", slaat
de toon plotseling om, „Ik kan
nu doen wat ik leuk vind. Bo
vendien heeft het karakter dat
ik speel vele lagen in zich en
dat is prettig voor een acteur.
Deze rol stelt me ook in de
gelegenheid anderen te helpen,
bijvoorbeeld me inzetten voor
liefdadigheid en het milieu. Ik
heb een paar lezingen gegeven
op middelbare scholen. Ik vind
het belangrijk dat jongeren hun
school afmaken."
Er zitten ook nadelen aan het
beroemd zijn. „Ik moet tegen
woordig meer verzekeringspre
mie betalen. Ja echt", lacht hij
onze ongelovige blikken weg.
Invloed
Over de grote invloed die hij op
jongeren kan hebben wil Ian
Ziering liever niet denken. Hij
ervaart dat aspect van z'n po
pulariteit als een nogal grote
verantwoordelijkheid.
„Het is jammer dat het zo
werkt. Kijk, ik handel volgens
mijn opvoeding. Wat goed voor
mij is, hoeft niet goed te zijn
voor anderen. Dat is het nadeel
als fans je gaan nadoen, omdat
ze zich met jou identificeren.
Mijn leven ligt nu onder een
microscoop, besef ik. Als ik me
bijvoorbeeld ergens druk over
maak, wordt dat in de media al
gauw breed uitgemeten. Die
voorbeeldfunctie drukt onnodig
zwaar op me."
Nakomertje
Ian Ziering wist al heel vroeg
dat hij acteur wilde worden.
Als nakomertje - Ian scheelt
tien jaar met zijn twee oudere
broers - werd hij als het ware
opgevoed door drie vaders. Zei
de één geen 'nee', verbood de
ander het hem wel. Om iets
gedaan te krijgen, moest hij
meer uit de kast trekken dan
andere kinderen van zijn leef
tijd.
„Ik ontpopte me als de grote
entertainer thuis. Ik maakte al
tijd problemen. Schopte herrie.
In winkels onder meer. 'Uw
zoon hoort thuis bij het toneel',
kreeg mijn moeder te horen. Ik
heb me er altijd toe aangetrok
ken gevoeld. Deed mee aan
schooltoneel en nam dansles
sen."
De familie had al vroeg door
dat de kleine Ian last had van
leesblindheid. „Ik kon niet zo
goed lezen als kinderen die net
zo oud waren. Zes jaar lang
ging ik een uur per dag naar
een extra leesles. Dat heeft ge
holpen. Maar door die handi
cap was ik eerder geneigd mijn
creativiteit te ontwikkelen dan
dat ik een boek las. Die lees
blindheid heeft dus duidelijk
haar sporen achtergelaten."
Confrontatie
Is er voor Ian Ziering een leven
na Beverly Hills? „Zeker weten.
Het theater bijvoorbeeld. Daar
stroomt de adrenaline pas echt
goed. Die rechtstreekse con
frontatie met het publiek vind
ik geweldig. Features, actie
films, ik zou het allemaal wel
willen. Mijn grote voorbeeld is
Robert De Niro. Dat is mijn
man."
Over hoe het zal zijn om in de
vergetelheid te raken denkt
Ziering nooit na. „Als ik geen
acteur was, zou ik leraar zijn.
Leraar geschiedenis. Weet je
wat me intrigreert? De opkomst
en teloorgang van het Romeinse
Rijk. Dat interesseert me bij
zonder. Net als sport. Ik ben
gek op skiën, surfen. Zeg maar:
alles wat met sneeuw en water
te maken heeft. Voor de toe
komst ben ik niet bang. Er
komt na dit altijd wel wat
anders."
'Beverly Hills 90201', zaterdag,
RTL4, 19.30 uur
Door onze correspondent
Aart Heering
Vaticaanstad - Met een door de paus opgedragen mis is
gisteren de presentatie ingeluid van het gerestaureerde
Laatste Oordeel van Michelangelo in de Sixtijnse Kapel.
Het herstel van de fresco's in de kapel, dat dertien jaar
heeft geduurd en grotendeels is gefinancierd door een
Japans televisiestation, is daarmee voltooid. Net als
eerder bij de koepelschilderingen - de Schepping van
Adam - heeft de restauratie tot onverwachte ontdekkin
gen geleid en is ook nu weer de kritiek niet uitgebleven.
Vijf jaar, van 1536 tot 1541,
werkte Michelangelo Buo-
narotti in opdracht van paus
Paulus III aan het Laatste
Oordeel, een wandschildering
van 200 vierkante meter ach
ter het altaar in de Kapel van
Sixtus IV. De restauratie heeft
maar één jaar minder geduurd
en heeft een volstrekt andere
afbeelding aan het licht ge
bracht dan dat van de ver
toornde Christus Koning, die
uittorent boven een grote
wriemelende massa van ge
kwelde zielen en zondaars
meedogenloos naar de verdoe
menis verwijst. Om de angst
aanjagende atmosfeer te ver
sterken was volgens kunsthis
torici het fresco ook uitge
voerd in een sombere tinten,
met zwarte schaduwpartijen
en een loodkleurige hemel.
De restauratie, waarbij en
passant tien nieuwe menselij
ke figuren zijn ontdekt naast
de al bekende 391, heeft min
der opzien gebaard dan de
voorgaande, toen de ontdek
king van de heldere kleuren
nog aanleiding gaf tot heftige
discussies. Maar ook nu is de
kritiek niet uitgebleven. Vol
gens de Newyorkse kunsthis
toricus James Beck, die in een
geruchtmakend boek vrijwel
alle recente Italiaanse restau
raties als beulswerk heeft af
geschilderd, hebben de restau
ratoren ook nu weer het kind
met het badwater weggegooid
door tegelijk met het vuil en
de resten van eerdere herstel-
Deel van de Sixtijnse Ka
pel in Rome. foto ap
werkzaamheden ook zo'n
twintig procent van de door
Michelangelo aangebrachte
verflaag te verwijderen.
„In het Laatste Oordeel zijn zo
bij voorbeeld de schaduwpar
tijen op het lijf van Christus
verdwenen. Het is kenmer
kend voor het 'witter dan wit'-
criterium waarmee de restau
ratie is uitgevoerd. Volgens
mij waren die schaduwen geen
vuil maar een deel van het
kunstwerk", veroordeelt Beek,
die wordt gesteund door een
kleine maar luidruchtige
groep collega's.
Vanaf maandag 11 april is het
Laatste Oordeel weer te be
zichtigen via de gebruikelijke
ingang van de Vaticaanse Mu
sea. Openingstijden: in april,
juli, augustus en september
zijn van 8.45 tot 16.45 uur van
maandag tot en met vrijdag en
van 8.45 tot 13.45 uur op za
terdag. In de overige maanden
zijn de musea alleen morgens
tot 13.45 uur open.
ZATERDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 en 19 u. Free Willy.
21.30 u. The tree musketeers.
HULST
- De Koning van Engeland
14 u. Hanekam de rocker.
14 u. Aladdin.
14 en 19.30 u. Free Willy.
14, 19.30 en 22 u. Sister act 2.
22 u. Mrs. Doubtfire.
14, 19.30 en 22 u. On deadly
ground.
19.30 en 22 u. Tree Musketeers.
21 u. Schindler's list.
TERNEUZEN
- Luxortheater
18.30 u. Schindler's list.
MIDDELBURG
- Cinema
22.30 u. Fiorile.
20 u. Romance de Valencia.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 u. Hanekam de rocker.
20.15 u. Schindler's list.
- Alhambra 2
14, 19 en 21.30 u. Sister Act 2.
- Alhambra 3
14 u. Aladdin.
19 en 21.30 u. On deadly ground.
- Alhambra 4
14 u. Free Willy.
19 u. Groundhog day.
21.30 u. Mrs. Doubtfire.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The 3 musketeers.
Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Remains of the day.
Zaal 3 - 14.30 en 17 u. Aladdin.
20 en 22.30 u. Philadelphia.
Zaal 4 - 14.30 en 17 u. The peli
can brief.
20 en 22.30 u. Free Willy.
Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind
ler's list.
Zaai 6 - 14.30 en 17 u. Free willy.
20 en 22.30 u. The pelican brief.
Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Carlito's way.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Wayne's world.
Zaal 9 - 14.30 en 17 u. Jurassic
park.
20 u. Schindler's list.
Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The house of spirits.
Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
True romance.
Zaal 12 - 14.30 en 17 u. Aladdin.
20 u. The fugitive.
22.30 u. Striking distance.
Zaal 13 - 14.30, 17, 20 u. Robin
Hood: Men in tights.
22.30 u. The real Mc Coy.
Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
In the name of the father.
Zaal 15 - 14.30 en 17 u. The se
cret garden.
20 en 22.30 u. Mr. Jones.
Zaal 16 - 14.30 en 17 u. Beetho
ven H.
20 en 22.30 u. A man's best friend.
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Cool runnings.
Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Qnf 9
Zaal 19 - i4.30, 17, 20 en 22.30 u.
Philadelphia.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mrs. Doubtfire.
Zaal 21 - 14.30 u. Schindler's list.
20 en 22.30 u. Carlito's way.
Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The piano.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Carlito's
way.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Sister act
2.
17, 20 en 22.30 u. The house of the
spirits.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The
Pelican brief.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadel
phia.
17 en20 u. Man's best friend.
14.30 en 22.30 u. The piano.
20 en 22.30 u. In the name of the
father.
14.30, 20 en 22.30 u. Schindler's
list.
20 en 22.30 u. Remains of the day.
14.30 en 17 u. Cool Runnings.
14.30 u. Free Willy.
14.30, 17 en 20 u. Mrs. Doubtfire.
22.30 u. Mr. Jones.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Wayne's
world n.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. True
romance.
14.30 en 17 u. Aladdin (Ned. ver
sie).
THEATER
AXEL
- De Halle
20 u. 'Een beeld van een man',
camere van rhetorica 'De transfi
guratie' Hulst.
ZONDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 en 19 u. Free Willy.
21.30 u. The tree musketeers.
HULST
- De Koning van Engeland
13.45 u. Hanekam de rocker.
13.45 u. Aladdin.
13.45 en 16.15 u. Free Willy.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Sister
act 2.
16.15, 19 en 21.30 u. Mrs. Doubtfi
re.
13.45, 16.30, 19 en 21.30 u. On
deadly ground.
19 en 21.30 u. Tree Musketeers.
16 en 20 u. Schindler's list.
OOSTBURG
- Ledeltheater
14.30 u. Aladdin.
20 u. Carlito's way.
TERNEUZEN
- Luxortheater
20 u. The piano.
MIDDELBURG
- Cinema
20 u. Fiorile.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 en 19.30 u. Schindler's list.
- Alhambra 2
14, 19 en 21.30 u. Sister Act 2.
- Alhambra 3
14 u. Aladdin.
19 en 21.30 u. On deadly ground.
- Alhambra 4
14 u. Free Willy.
19 u. Groundhog day.
21.30 u. Mrs. Doubtfire.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zie zaterdag
GENT
- Decascoop
Zie zaterdag