DE STEM ''Thunderbirds deel van tijdvak' m ^Mijn leven ligt nu onder de microscoop' UIT GIDS Sylvia Anderson beschouwt poppenserie als hoogtepunt in haar leven Commissariaat akkoord met voetbalcontract NOS Sixtijnse Kapel gaat weer open voor publiek - test lanes Etten-Leur D2 I Ja'Supercar', 'Firebal XL5' en 1 Stingray' brak de tijd van de I Thunderbirds' aan. Supermario- I wtion heette de door de Ander- Ian Ziering niet altijd blij met populariteit 'Beverly Hills 90210' fca 25 medewerkers lur ten behoeve van he' pan de afnemers gerichtl Ikend subcontractors renoveerde en gebruikte units. Inlichtingen: 4551 MC Sas van Gent Ï1 - Fax 01157-1600 j)e terugloop van het lezen Is een sluipend poces, het keren ervan zal evenmin galopsgewijs gaan." Jan Terlouw Gids ZATERDAG 9 APRIL 1994 Iwel mechanisch, elektro-l ■ent en de produktiemedeJ 1 nodig is, staat met ben Izoals remmentestbanken fok lay-outs te maken vocrl pmen en heeft meerdErel een goede werkinteres-l gebleken geschiktheid i 14 dagen richten aan di |8, 4870 AH Etten-Leur. or totale (1TSINRICHTING I VERKOOP VAN: |eed-, sanitaire units van gen en indelingen briey e.d. ïvan Willigen Isvlvia Anderson maakte met haar man Gerry de legen darische 'Thunderbirds'. Als duizendpoot werkte Sylvia Liet alleen aan de verhalen, maar ook aan de kleertjes en bet uiterlijk van de poppen. Ook leende ze haar stem aan I Lady Penelope. En haar uiterlijk. „Wat ik doe, is altijd [indestijl van Lady Penelope." [je'Thunderbirds' rukten dertig I jaar geleden voor het eerst uit op Ije Britse beeldbuis. Er zouden Islechts - 31 afleveringen en |t«e bioscoopfilms volgen. Na Ivijt jaar verdween het populaire International Rescue' van het De vergetelheid leek on- lyèrmijdelijk, maar niets bleek fiader waar. 'The Thunder- jiitds' zijn weer in. De Avro Izendt herhalingen uit, gemiddeld 1 door bijna 700.000 mensen. Videobanden en allerlei llhunderbirds-artikelen vinden Bylvia Anderson is every inch a Jjdj. Brits, aristocratisch, gla- Itairous. Klein ook, met opval lend grote ogen. Ze verbaast zich Izichtbaar over de gezonde lengte |van de gemiddelde Nederlander. Joekt een verklaring, maar vindt Hie niet. We duiken in de ge schiedenis van de Andersons. ISylvia vertelt dat ze bij toeval in p>7 in de poppenwereld terecht wam. „We werkten met een leam van vijf man. We hadden llechts één wens: het maken van sen speelfilm. Maar niemand |was in ons geïnteresseerd. Mijn grootste ambitie was acteren en prijven.". Ommekeer |)e eerste opdracht kwam van let commerciële televisienet TTV. Een 52-delige poppenserie (The Adventures of Twizzle', ge- wolgd door 'Torehy the Battery feoy'. Primitief en houterig ge filmde kinderseries. Andere [volgden. Ondertussen trouwde [Sylvia in 1960 met haar 'baas' JGerry. Even leek het er op, dat Jhet succes niet meer stuk kon. ■Tot Granada Television na één ■seizoen 'Four Feather Falls' het I contract niet verlengde. Een goede vriend bracht het I tweetal in contact met de Britse ltelevisie-magnaat Lew Grade. |„Er zijn van die mensen, die ■zorgen voor de ommekeer in je lieven", babbelt Sylvia verder. I „Maar desondanks was mijn eer- I ste idee, dat ook dit niets kon I worden. Lew Grade had slechts n vraag: wat is jullie volgende I project? Eerlijk gezegd hadden I «e geen idee. Gelukkig had ik I net een kinderboek, 'Supercar', I geschreven en ik noemde dat Ifflaar. Zijn enige antwoord was: I Mkeit" ®ns ontwikkelde techniek die de ®mtierbirds-poppen op unieke I Wjze in beweging bracht. Ge- I 'Msimpulsen deden de lippen 1°feaen en sluiten, zodat het leek poppen echt spraken. I Bovendien werd op het bio- I scoopformaat 35 mm en in kleur I gefilmd. De wolfram touwtjes van "e poppen waren hoogstens I eentiende millimeter dik, haast I „")aar; De poppen zelf wa- I ffl 60 centimeter groot en wo- J drie tot vier kilo. Van elke I m u3ren ac^ exemplaren ge- a met vier verschillende ge- zichtsuitdrukkingen. I Hoogtepunt ■Het was destijds super-de-luxe M m kleur en op 35 mm te r™en werken. Daardoor is de nog feeds te zien. Voor mij i 'en de 'Thunderbirds' het ln leven- Het ®p „n ons rie eerste keer dat rilp evenngen konden maken, Ll®™1 duurden. Dan kun je I karakters beter ontwikkelen, er meer humor aan toevoegen en er vooral meer speciale effecten in verwerken. En het was voor het eerst dat een vrouwelijke held, Penelope, een onafhanke lijke rol speelde. Zij leefde op zichzelf. Het gaf de serie een stukje realiteit mee." Bij het ontwerpen van Penelope stelde Sylvia Anderson de voor waarde, dat zij geen karikatuur mocht worden. „De eerste ont werpen vond ik niet goed ge noeg. Mary Turner kwam met een nieuw ontwerp. Ik schilder de het, plakte er wat haar aan en ik keurde het goed. Verder dacht ik er niet meer over na. Later vertelde Mary dat ze van mijn uiterlijk was uitgegaan. Dat had ik helemaal niet in de gaten gehad." Traag Terugkijkend op de 'Thunder birds' zegt Sylvia: „Ik houd nog steeds van de serie, ondanks dat de montage misschien wat aan de trage kant is. De serie heeft iets onschuldigs. Er vielen bij voorbeeld nooit doden en ge wonden." Een vervolg is abso luut uitgesloten, ook al omdat de technieken op dit gebied beter zijn geworden. Los daarvan is het twijfelachtig of de 'Thunderbirds' aan kracht zouden winnen als de perfectie stijgt. Wellicht geven de houteri ge bewegingen charme aan de succesvolle serie. „De verleiding is groot om de serie te moderni seren. Maar ik denk, dat als we op hetzelfde stramien zouden voortborduren ons verweten wordt, dat we oubollig zijn. Van daag de dag benader je het an ders. De hedendaagse poppen- techniek is dankzij de computer gestroomlijnder. De Thunder birds horen bij 'een tijdvak. Je maakt een fout als je teruggaat." Echtscheiding Toch kent het succes een keerzij de. Het was de basis voor een echtscheiding. „De Thunder birds veranderden mijn leven. Ik ben geen vrouw die publiciteit zoekt", klinkt het zelfverzekerd. „Maar na de eerste uitzending stond de pers op de stoep te wachten om met ons te mogen praten. Ik werd direct geïdentifi ceerd met Penelope. Bovendien vond men een vrouwelijke pro ducent ook wel wat bijzonders. Gerry, mijn echtgenoot, had moeite met deze aandacht voor mij. Voor zijn gevoel moest ik een stap terug doen." Veel wü Sylvia over haar in 1981 stuk gelopen huwelijk niet kwijt. „Toen we de serie maakten, luid de de aftiteling 'A Gerry Ander son Production', dat zie je nu ook terug op de videodoos. Van daag de dag vecht ik voor mijn erkenning." Van de hernieuwde belangstel ling voor de 'Thunderbirds' wor den de Andersons geen cent wij zer. „Lew Grade kocht destijds onze maatschappij op. Nu zijn de rechten in handen van televi siemaatschappij ITC. Een stel bankiers is daar aandeelhouder van. Zij zijn absoluut niet geïn teresseerd in Sylvia Anderson. Zij behandelen mij alsof ik niets met de 'Thunderbirds' van doen heb. Zelfs mijn biografie hebben ze getracht tegen te houden. De naam 'Thunderbirds' moest van de kaft. Het boek heet nu 'Yes, M'Lady'. Tenslotte hebben zij geen rechten over mijn levens verhaal." 'The Thunderbirds', zaterdag, Nederland 1,19.00 uur Uil I akktfnm 'anP' Het Commissariaat voor de Media gaat I Filmi t met overeenkomst die de NOS heeft gesloten met I geschr6 P'us' ^et commissariaaf de NOS IN0S-. I ficenti ■voorzitter A. van der Louw gaf deze week uitleg over de ULeutlP-ntro 1 5 ut£,v- uiLitrg uva uv landse vnotH6) °mst ^ie c'e ^OS over het uitzenden van Neder- WirirkcsJ' edstriiden via abonnee-televisie heeft gesloten. Het n 'Uöbdnaat: J- Tvr/-\r» Xittu7Z mrr tpoo"3 ver'eent de NOS toestemming om voor aJLn .betaling van de extra te maken kosl I Plus I Heu!^a te Produceren" Filmnet en TV kosten een apart laar bij de safaat ,stelt daarbij wel als voorwaarde dat het commen- I Severs v0C',riJden niet zal worden verzorgd door NOS-verslag- 101tstaan tu commissariaat zou dan onduidelijkheid kunnen NOS djSSen pul3'ie'5e omroep en commerciële abonnee-televisie. sie graas vfm''" werlczaamheden op het gebied van abonnee-televi- I 'eheroverwe™11"^2'6'' llee^t laten weten participatie in TV Plus gen. Het commissariaat wil voor 1 juni uitsluitsel. Sylvia Anderson, de moeder van Lady Penelope: „De serie heeft iets onschuldigs. FOTO DIJKSTRA Door Anja van den Akker Het succes van 'Beverly Hills 90210' zakte als een kaartenhuis in elkaar toen de populaire serie naar RTL5 verhuisde. Nu de High School-idolen terug zijn op 'vier', zitten de kijkcijfers weer flink in de lift. Ian Ziering, die Steve Sanders speelt, over zijn camera-le ventje vol mooie vriendin nen, een dikke portemonnee en die te gekke zwarte Cor vette Cabriolet. „Steve ba lanceert op het randje van realiteit en illusie, iets dat typerend is voor het werke lijke leven in Beverly Hills. Maar daaronder zit een heel gevoelige jongen." Ian Ziering houdt het tijdens ons gesprek in zijn woonplaats Los Angeles drie kwartier lang bij één glaasje sodawater. Met zijn perfecte glimlach, bruine sportlijf en positieve babbel is hij het prototype van de ideale Amerikaanse schoonzoon. De in West Orange, New Jersey opgegroeide Ziering speelde onder meer in Endless Love met Brooke Shields en stond samen met Liv Ullman op de planken. Maar Nederland kent hem als de rijke stinkerd uit West Beverly Hills, die met geld wapperen is grootge bracht. Wat het verschil is tussen Ian Ziering en Steve Sanders? „Van gezicht lijken we op elkaar", grinnikt hij om zijn eigen grap je. „Steve draagt een beetje meer make-up en heeft een leu kere garderobe in de kast han gen. Alle gekheid op een stokje: we lijken echt op elkaar. Heb ben hetzelfde gevoel voor hu mor. Ze hebben het script een beetje naar mij toegeschreven. De producers en schrijvers staan open voor veranderingen. Deze serie is een collectieve poging er iets goeds van te maken." Het succes van 'Beverly Hills 90210' heeft hij snel verklaard. „De verhalen gaan over allerlei belangrijke sociale thema's zo als aids, seks, racisme en vriendschap. Maar ook feesten, sport en avontuur. Veel jonge mensen herkennen zich daarin. We zijn heus niet altijd even moralistisch. We willen niet preken. We laten zien wat wij met bepaalde situaties doen. Als we al een boodschap uit dragen, is dat een positieve." Gedragen de rijke kids uit Be verly Hills zich echt zo? „Ik denk nog wel erger. Wij zetten dat leven alleen wat meer gla- mour-achtig neer", stelt Zie ring beslist. Ian Ziering is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een inter- Ian Ziering: „Die leesblindheid heeft duidelijk sporen achter gelaten. FOTO RTL4 nationale bekendheid. In Span je moest hij wegduiken achter een rijtje bodyguards om het vege lijf te redden. Duizenden fans duwden zijn auto zowat omver. Dat bracht hem van slag. Hij vond het eng. Maar het streelt tegelijkertijd zijn ij- delheid. „Soms is al die aandacht een beetje overweldigend. Maar ik ben vooral dankbaar dat mij dit heeft mogen overkomen. Af en toe voel ik me ook schuldig. Omdat er zoveel werkeloze ac teurs zijn die net zo intensief hebben gewerkt als ik. Waarom ik wel en zij niet?, denk ik dan. Hoewel ik hier heel hard voor heb geknokt, had ik dit succes nooit verwacht. Maar ooit breekt de dag aan dat ik hierop terugkijk als 'those good old days'. Ooit zal het afgelopen zijn. Dat idee maakt de huidige situatie beter te hanteren." „Jongeren beseffen vaak pas wat ze hebben - of hadden - als ze ouder worden", realiseert Ziering (30) zich. Over dat ouder worden is hij gaan na denken toen hij zijn oma regel matig opzocht in een verpleeg huis. Inmiddels is ze gestorven. „Ik vond die bezoekjes heel deprimerend. Mensen die zitten te wachten op de dood, die de wil om te leven hebben verlo ren", denkt hij hardop. „Beverly Hills 90210 heeft mijn leven positief veranderd", slaat de toon plotseling om, „Ik kan nu doen wat ik leuk vind. Bo vendien heeft het karakter dat ik speel vele lagen in zich en dat is prettig voor een acteur. Deze rol stelt me ook in de gelegenheid anderen te helpen, bijvoorbeeld me inzetten voor liefdadigheid en het milieu. Ik heb een paar lezingen gegeven op middelbare scholen. Ik vind het belangrijk dat jongeren hun school afmaken." Er zitten ook nadelen aan het beroemd zijn. „Ik moet tegen woordig meer verzekeringspre mie betalen. Ja echt", lacht hij onze ongelovige blikken weg. Invloed Over de grote invloed die hij op jongeren kan hebben wil Ian Ziering liever niet denken. Hij ervaart dat aspect van z'n po pulariteit als een nogal grote verantwoordelijkheid. „Het is jammer dat het zo werkt. Kijk, ik handel volgens mijn opvoeding. Wat goed voor mij is, hoeft niet goed te zijn voor anderen. Dat is het nadeel als fans je gaan nadoen, omdat ze zich met jou identificeren. Mijn leven ligt nu onder een microscoop, besef ik. Als ik me bijvoorbeeld ergens druk over maak, wordt dat in de media al gauw breed uitgemeten. Die voorbeeldfunctie drukt onnodig zwaar op me." Nakomertje Ian Ziering wist al heel vroeg dat hij acteur wilde worden. Als nakomertje - Ian scheelt tien jaar met zijn twee oudere broers - werd hij als het ware opgevoed door drie vaders. Zei de één geen 'nee', verbood de ander het hem wel. Om iets gedaan te krijgen, moest hij meer uit de kast trekken dan andere kinderen van zijn leef tijd. „Ik ontpopte me als de grote entertainer thuis. Ik maakte al tijd problemen. Schopte herrie. In winkels onder meer. 'Uw zoon hoort thuis bij het toneel', kreeg mijn moeder te horen. Ik heb me er altijd toe aangetrok ken gevoeld. Deed mee aan schooltoneel en nam dansles sen." De familie had al vroeg door dat de kleine Ian last had van leesblindheid. „Ik kon niet zo goed lezen als kinderen die net zo oud waren. Zes jaar lang ging ik een uur per dag naar een extra leesles. Dat heeft ge holpen. Maar door die handi cap was ik eerder geneigd mijn creativiteit te ontwikkelen dan dat ik een boek las. Die lees blindheid heeft dus duidelijk haar sporen achtergelaten." Confrontatie Is er voor Ian Ziering een leven na Beverly Hills? „Zeker weten. Het theater bijvoorbeeld. Daar stroomt de adrenaline pas echt goed. Die rechtstreekse con frontatie met het publiek vind ik geweldig. Features, actie films, ik zou het allemaal wel willen. Mijn grote voorbeeld is Robert De Niro. Dat is mijn man." Over hoe het zal zijn om in de vergetelheid te raken denkt Ziering nooit na. „Als ik geen acteur was, zou ik leraar zijn. Leraar geschiedenis. Weet je wat me intrigreert? De opkomst en teloorgang van het Romeinse Rijk. Dat interesseert me bij zonder. Net als sport. Ik ben gek op skiën, surfen. Zeg maar: alles wat met sneeuw en water te maken heeft. Voor de toe komst ben ik niet bang. Er komt na dit altijd wel wat anders." 'Beverly Hills 90201', zaterdag, RTL4, 19.30 uur Door onze correspondent Aart Heering Vaticaanstad - Met een door de paus opgedragen mis is gisteren de presentatie ingeluid van het gerestaureerde Laatste Oordeel van Michelangelo in de Sixtijnse Kapel. Het herstel van de fresco's in de kapel, dat dertien jaar heeft geduurd en grotendeels is gefinancierd door een Japans televisiestation, is daarmee voltooid. Net als eerder bij de koepelschilderingen - de Schepping van Adam - heeft de restauratie tot onverwachte ontdekkin gen geleid en is ook nu weer de kritiek niet uitgebleven. Vijf jaar, van 1536 tot 1541, werkte Michelangelo Buo- narotti in opdracht van paus Paulus III aan het Laatste Oordeel, een wandschildering van 200 vierkante meter ach ter het altaar in de Kapel van Sixtus IV. De restauratie heeft maar één jaar minder geduurd en heeft een volstrekt andere afbeelding aan het licht ge bracht dan dat van de ver toornde Christus Koning, die uittorent boven een grote wriemelende massa van ge kwelde zielen en zondaars meedogenloos naar de verdoe menis verwijst. Om de angst aanjagende atmosfeer te ver sterken was volgens kunsthis torici het fresco ook uitge voerd in een sombere tinten, met zwarte schaduwpartijen en een loodkleurige hemel. De restauratie, waarbij en passant tien nieuwe menselij ke figuren zijn ontdekt naast de al bekende 391, heeft min der opzien gebaard dan de voorgaande, toen de ontdek king van de heldere kleuren nog aanleiding gaf tot heftige discussies. Maar ook nu is de kritiek niet uitgebleven. Vol gens de Newyorkse kunsthis toricus James Beck, die in een geruchtmakend boek vrijwel alle recente Italiaanse restau raties als beulswerk heeft af geschilderd, hebben de restau ratoren ook nu weer het kind met het badwater weggegooid door tegelijk met het vuil en de resten van eerdere herstel- Deel van de Sixtijnse Ka pel in Rome. foto ap werkzaamheden ook zo'n twintig procent van de door Michelangelo aangebrachte verflaag te verwijderen. „In het Laatste Oordeel zijn zo bij voorbeeld de schaduwpar tijen op het lijf van Christus verdwenen. Het is kenmer kend voor het 'witter dan wit'- criterium waarmee de restau ratie is uitgevoerd. Volgens mij waren die schaduwen geen vuil maar een deel van het kunstwerk", veroordeelt Beek, die wordt gesteund door een kleine maar luidruchtige groep collega's. Vanaf maandag 11 april is het Laatste Oordeel weer te be zichtigen via de gebruikelijke ingang van de Vaticaanse Mu sea. Openingstijden: in april, juli, augustus en september zijn van 8.45 tot 16.45 uur van maandag tot en met vrijdag en van 8.45 tot 13.45 uur op za terdag. In de overige maanden zijn de musea alleen morgens tot 13.45 uur open. ZATERDAG FILMS GOES -Grand Theater 14 en 19 u. Free Willy. 21.30 u. The tree musketeers. HULST - De Koning van Engeland 14 u. Hanekam de rocker. 14 u. Aladdin. 14 en 19.30 u. Free Willy. 14, 19.30 en 22 u. Sister act 2. 22 u. Mrs. Doubtfire. 14, 19.30 en 22 u. On deadly ground. 19.30 en 22 u. Tree Musketeers. 21 u. Schindler's list. TERNEUZEN - Luxortheater 18.30 u. Schindler's list. MIDDELBURG - Cinema 22.30 u. Fiorile. 20 u. Romance de Valencia. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 u. Hanekam de rocker. 20.15 u. Schindler's list. - Alhambra 2 14, 19 en 21.30 u. Sister Act 2. - Alhambra 3 14 u. Aladdin. 19 en 21.30 u. On deadly ground. - Alhambra 4 14 u. Free Willy. 19 u. Groundhog day. 21.30 u. Mrs. Doubtfire. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The 3 musketeers. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains of the day. Zaal 3 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 4 - 14.30 en 17 u. The peli can brief. 20 en 22.30 u. Free Willy. Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind ler's list. Zaai 6 - 14.30 en 17 u. Free willy. 20 en 22.30 u. The pelican brief. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Carlito's way. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Wayne's world. Zaal 9 - 14.30 en 17 u. Jurassic park. 20 u. Schindler's list. Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The house of spirits. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. True romance. Zaal 12 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 u. The fugitive. 22.30 u. Striking distance. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 u. Robin Hood: Men in tights. 22.30 u. The real Mc Coy. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. In the name of the father. Zaal 15 - 14.30 en 17 u. The se cret garden. 20 en 22.30 u. Mr. Jones. Zaal 16 - 14.30 en 17 u. Beetho ven H. 20 en 22.30 u. A man's best friend. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Cool runnings. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Qnf 9 Zaal 19 - i4.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs. Doubtfire. Zaal 21 - 14.30 u. Schindler's list. 20 en 22.30 u. Carlito's way. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The piano. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Carlito's way. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Sister act 2. 17, 20 en 22.30 u. The house of the spirits. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Pelican brief. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadel phia. 17 en20 u. Man's best friend. 14.30 en 22.30 u. The piano. 20 en 22.30 u. In the name of the father. 14.30, 20 en 22.30 u. Schindler's list. 20 en 22.30 u. Remains of the day. 14.30 en 17 u. Cool Runnings. 14.30 u. Free Willy. 14.30, 17 en 20 u. Mrs. Doubtfire. 22.30 u. Mr. Jones. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Wayne's world n. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. True romance. 14.30 en 17 u. Aladdin (Ned. ver sie). THEATER AXEL - De Halle 20 u. 'Een beeld van een man', camere van rhetorica 'De transfi guratie' Hulst. ZONDAG FILMS GOES -Grand Theater 14 en 19 u. Free Willy. 21.30 u. The tree musketeers. HULST - De Koning van Engeland 13.45 u. Hanekam de rocker. 13.45 u. Aladdin. 13.45 en 16.15 u. Free Willy. 13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Sister act 2. 16.15, 19 en 21.30 u. Mrs. Doubtfi re. 13.45, 16.30, 19 en 21.30 u. On deadly ground. 19 en 21.30 u. Tree Musketeers. 16 en 20 u. Schindler's list. OOSTBURG - Ledeltheater 14.30 u. Aladdin. 20 u. Carlito's way. TERNEUZEN - Luxortheater 20 u. The piano. MIDDELBURG - Cinema 20 u. Fiorile. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 en 19.30 u. Schindler's list. - Alhambra 2 14, 19 en 21.30 u. Sister Act 2. - Alhambra 3 14 u. Aladdin. 19 en 21.30 u. On deadly ground. - Alhambra 4 14 u. Free Willy. 19 u. Groundhog day. 21.30 u. Mrs. Doubtfire. ANTWERPEN - Metropolis Zie zaterdag GENT - Decascoop Zie zaterdag

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 41