4Het is steeds uren aanpoten' DE STEM Dirigent Arpad Joó verliest kort geding UIT GIDS suske wis hambone Weervrouwen Mieke Klaassen en Monique Somers hebben het er druk mee Toneelpubliek met de bus naar voorstelling 'Ilias' pëSTEM Ry Cooder, Ali Farka Toure V. M. Bhatt Gang Starr Haydn Beethoven „Politiek.Den Haag is een zeer incestueus wereldje" Fons de Poel, journalist Gids Dat ze nu ineens als weervrouwen bestempeld worden, daar kijken Mo nique Somers en Mieke Klaassen raar van op. Want dat waren ze toch al lang en breed, bin nenskamers weliswaar. Als je metereoloog of weerkundige bent en je hoofd komt op de buis, heet je ineens weerman of weervrouw. „Zo wordt Henk van Dorp een voor malige weerman ge noemd. Ik vind dat zo typisch." Een interview 'met SMR en MKL, zoals ze op het planningsbord staan afgekort. „Wij zijn gewoon metereologen en doen ook rfiediawerk." Door Maarten van de Rakt Buiten kwakkelt het. Gure win den jagen regenbuien voorbij. Binnen wachten Mieke en Moni que achter een thermoskan kof fie op hun eerste interview met een echte dagbladjournalist. NOS en KNMI hebben de dames tot nu toe uit de publicitaire wind gehouden, maar na drie maanden moet het er nu maar eens van komen. „En we zijn helemaal niet de eerste weervrouw", sputteren ze tegen en noemen namen van col lega's die in tv-rubrieken acte ren. Vooruit, de eerste bij het NOS-Journaal dan. Mieke 's avonds als plaatsvervanger van Erwin Kroll; Monique lost Peter Timofeeff 's ochtends bij het ontbijt af. Hoe beland je daar? Monique Somers kwam in 1991 aanwaaien in De Bilt als wis kundige met het bijvak meteoro logie op zak en meldde zich voor de interne opleiding. Zij werkt nu bij het KNMI-filiaal op Schiphol, waar ze de vliegeniers van weerberichten voorziet. Mieke Klaassen werkte zes jaar bij de luchtmacht als forecaster en kwam in 1990 bij het KNMI. Zij maakt in De Bilt weersver wachtingen. „Ik kon geen vlieger worden, ben brildragend. Toen ben ik iets gaan zoeken wat er heel dichtbij zat", zegt ze. „Ja waarom, waarom wordt iemand secretaresse, ga je Frans stude ren, word je journalist? Het leek me erg leuk. Ik heb een breed pakket genomen op de middel- Mieke Klaassen (links): „Mijn zenuwen waren te horen" en Monique Somers: „Iedere Nederlander beleeft het weer subjectief' foto archief de stem bare school omdat ik heel lang niet wist wat ik moest gaan doen." En Monique: „Na de studie wis kunde deed ik onderzoekswerk. Het leek me toch leuker om praktischer bezig te zijn. Toen heb ik de stap genomen om te solliciteren. Wat me aansprak waren de contacten met klanten, werken in een team, dagelijks met actuele dingen bezig zijn, iedere dag wat nieuws." Privacy „Alle acht vrouwelijke metereo logen van het KNMI zijn bena derd om een screentest te doen. Zonder enige verplichting", zeg gen Mieke en Monique over de stap naar het NOS-journaal. „Met dat idee ben ik die proef- opname gaan doen. Ik wilde wel eens ervaren hoe het was. Dat ging goed. Toen werd gevraagd of je het echt wou, waarna enke len afhaakten", vervolgt Moni que. „Het leek me wel leuk. Je kunt 's morgens je actuele weer aan een breed publiek kwijt plus de verwachting voor de rest van de dag. Dat dit tv-werk erbij zou komen, heb ik nooit geambieerd. Helemaal niet. Maar je rolt er in." „Ik zie het als een uitbreiding van mijn gewone werk", zet Mie ke haar beweegredenen uiteen. „Ik had het ook niet voorzien. Dat is een kans die je moet pakken, want die komt niet meer. Toch heb ik lange tijd nagedacht of ik het zou doen. Je maakt afwegingen, denkt na tuurlijk aan de privésfeer. Aan de bekendheid die erbij gaat ho ren. Ik hoop daarmee om te kunnen gaan." Van een mogelijke inbreuk op haar privacy heeft Monique niet wakker gelegen: „Nee, ik heb er niet over getobd. Misschien ben ik een beetje naïef, maar ontbijt- televisie is natuurlijk anders dan de avond. Je hebt minder be kijks." Spanning Het tv-debuut van de dames was een spannende aangelegenheid. Monique: „In die tien minuten vooraf bouwt de spanning zich op tot je eerste zin. Dan vertel je je verhaal en zit je er gewoon in. Dat eerste moment, dat zijn fracties van seconden. Je kunt een heleboel voelen, maar aan de buitenkant blijkt daar niets van te zien." Mieke: „Mijn zenuwen waren te horen. Als ik onzeker ben, gaat mijn stem vrij ver de hoogte in. Als je eenmaal begonnen bent, loopt het meestal wel." Qua vaardigheid boeken de da mes gestaag vooruitgang, maar ze waken voor routine. „Want als je routinematig wordt, straal je dat uit en is het geen persoon lijk verhaal meer. Daar moet je voor oppassen. Enthousiasme vasthouden is belangrijk." Op een gedegen mediascholing kunnen Mieke en Monique niet bouwen. Monique nam een keer of zeven een kijkje bij Peter Timofeeff en genoot een dagje mediatraining. Mieke heeft meer ondergrond. Een NOS-regisseur leerde haar wat kneepjes: hoe ze moest kijkèfiy natuurlijk bewe gen voor de camera en 'proberen contact te maken'. Wisselend bewolkt Buiten is het winderig. Donkere wolken pakken zich samen. Niet het weer waar de weervrouwen zich in koesteren. Ze zien liever een behaaglijk zomerzonnetje. Mieke: „Ik hou heel erg van de zomer, maar qua werk geef ik de voorkeur aan frontenpassages, regen, opklaringen. Nee, dit is wisselend bewolkt, gewoon buien die voorbijkomen, en daarna schijnt de zon weer. Monique: „Gisteren was het re genachtig, somber. Dan is het leuk als je kunt zeggen: morgen wordt het ander weer. Er moet wat gebeuren, verandering in het weer zitten." „Ik heb de indruk dat mensen denken 'Och, die rijdt daar even heen met haar kaarten onder de arm en die gaat het vertellen'. Nee, het zijn ontzettend inten sieve dagen", vertelt Mieke ach ter een verse kop koffie. „Je zit alleen in een hoekje en bent met je weer bezig. De verwachting krijg je uit De Bilt. Het is de bedoeling dat je die in je eigen woorden vertelt. Daarbij maak je je eigen kaarten en beelden. Je moet dus kaarten bekijken, bel len, beelden zoeken, omkleden en schminken. Dan blijft er am per tijd over, helemaal als je tussentijds nog kaarten wilt ver anderen." Mieke begint om 13.00 uur en presenteert het weer om 18.00, 18.45, 20.00 en 22.00 uur. Dat doet ze twee dagen per twee weken. Monique gaat gemiddeld een week per drie weken aan de slag. Ze moet vroeg uit de veren, al om half vier 's nachts. „Dat is aardig vroeg, ja, lekker rustig." Een krantje lezen, voor Ontbijt- TV de lucht in gaat, is er niet bij. Het is steeds uren aanpoten voor de weerverhaaltjes van kwart voor en kwart over acht. 's Mid dags is even bijslapen vaste prik, maar dat ritme bevalt haar wel." Keurslijf Op tv zitten de dames in een keurslijf. In korte tijd moeten zij hun boodschap kwijt. „Ik vind het best moeilijk om het verhaal over te brengen in die beperkte tijd en dan toch nog de verschil len in het land aan te geven", zegt Mieke. „Dan vallen er soms nuances weg en hebben mensen in Groningen niet gehoord hoe het in hun achtertuin gaat wor den." „Iedere Nederlander beleeft het weer subjectief, op een bepaalde plek en tijd, terwijl wij juist globaler te werk gaan", voegt Monique eraan toe. „Hoogstens spreek je een verwachting uit, maar honderd procent zekerheid heb je niet." Dat het met die zekerheid in ons land niet be roerd gesteld is, blijkt uit de cijfers. Van de verwachtingen voor 12 tot 24 uur vooruit, klopt 80 tot 85 procent. RY COODER heeft in het verle den herhaaldelijk blijk gegeven van oprechte interesse in oor spronkelijke en etnische mu ziek. Meestal ging het daarbij om muziek die zeg maar binnen de Amerikaanse invloedsfeer werd gespeeld. Hij experimenteerde met de muziek van Hawaii, van de Ba- hama's, uit het grensgebied tussen de VS en Mexico en recentelijk, op de soundtrack Geronimo, met inheemse Indi aanse muziek. Daarnaast liet hij op Jazz horen ook geïnteres seerd te zijn in de 'oerklanken' van de populaire muziek van de VS'. Op de cd Talking Timbuktu heeft Ry Cooder muzikaal ge zien de oversteek naar Afrika gemaakt. Hij is op die plaat als muzikant en producer de gast van de Senegalese gitarist Ali Farka Toure. Die Ali Farka Toure staat, vooral op basis van zijn magnifieke langspeler The source, bekend als een van de allerbeste gitaristen van het Afrikaanse continent. De combinatie van deze twee snarenvirtuozen levert prachti ge muziek op die onmiskenbaar Afrikaans klinkt, maar waarin toch wat Cooderiaanse subtili teiten zitten. Een mando-gi- taar, een vox-gitaar, een speel- goedgitaartje, een mandoline, uiteraard de slide-gitaar, een bas en accordeon-samples wor den door Cooder benut, alsme de wat Afrikaanse percussie in strumenten. Ali Farke Toure beperkt zich tot de elektrische gitaar, wat percussie en zang. Zijn eigen groep zorgt voor trommelwerk en achtergrondzang en daar naast zijn nog drummer Jim Keltner, bassist John Patitucci en gitarist Clarence 'Gate- mouth' Brown in een enkel Ry Cooder: oversteek naar Afrika en India. foto wea nummer van de partij. De sfeer van de plaat is ont spannen. Je hoort twee mees- ter-gitaristen aan het werk die als het ware via hun instru menten met elkaar converseren. Dat levert prachtige snaren- duetten op die ondersteund worden door ragfijn ritmisch percussiewerk. De muziek is ingetogen, dromerig en zo nu en dan bijna hypnotisch van sfeer. Op de cd A meeting by the river is Ry Cooder muzikaal gezien nog verder van huis. Op die plaat speelt hij samen met de Indiase muzikant V. M. Bhatt. Bhatt bespeelt het opmerkelij ke instrument de mohan v'ina. Dat is een zelfbedacht instru ment, waarin ruwweg gezegd een gitaar en een sitar in elkaar verenigd zijn. Ry Cooder be perkt zich op A meeting by the river tot de bottleneck guitar. Merkwaardig genoeg vertonen de technieken om de respectie velijke instrumenten te bespe len overeenkomsten. Zowel voor de Indiase snareninstru menten als voor de bottleneck guitar wordt namelijk gebruik gemaakt van een glazen of me talen voorwerp om de snaar trillingen te dempen. Opvallende gast op de plaat is Ry Cooders zoon Joachim die de dumbek-trommel bespeelt. Het gezelschap muzikanten wordt gecompleteerd door Suk- hvinder Singh Namdhari op ta bla. A meeting by the river staat vol met muziek die door Cooder en Singh in een kapel van een klooster in Santa Barbara, Ca- lifornië op een mooie septem- beravond al improviserend werd gecreëerd. De plaat laat een prachtige klanken horen die veelal Indiaas aandoen. Een enkele keer komen Cooder en Bhatt al improviserend bij de Delta Blues terecht zonder dat daartoe geforceerde paden be wandeld worden. Op zo'n mo ment realiseer je je dat muziek een universeel raakvlak bezit waarop muzikanten elkaar vin den. Hopelijk zet Ry Cooder dit .soort muzikale uitstapjes voort. Mij lijkt het leuk om hem eens aan het werk te horen met Indonesische krontjong-muzi kanten. Die. krontjong heeft Portugese wortels en door de aanwezigheid van westerse snaarinstrumenten als gitaar, mandoline en viool moeten daar voor Cooder volop moge lijkheden inzitten. Talking Timbuktu - Ali Farka Toure with Ry Cooder, World Circuit, Munich Records; A meeting by the river - Ry Cood er V.M. Bhatt, Water Lily Acoustics, Munich Records) WIM VAN LEEST IN DE hiphop-wereld horen Guru en DJ Premier tot de absolute top. Guru liet vorig jaar op de cd Jazmatazz hiphop en live-jazzdance op een weer galoze manier samensmelten. DJ Premier zette zijn faam als producer voort door onder an deren Neneh Cherry en KRS One van de juiste 'groove' te voorzien. Samen opereert het duo ook nog steeds onder de naam Gang Starr: Guru rapt, Premier scratcht. Met de nieuwe cd Hard to Earn zetten de twee de volgende kroon op hun werk. Na Guru's Jazmatazz lag het wellicht in de lijn van verwachting dat Gang Starr weer eens wat jazz- samples uit de kast zou halen, zoals op de eerste twee cd's het geval was. Niets daarvan ech ter. Gang Starr had op de vori ge (derde) plaat, Daily Operation, de jazz al tot een minimum beperkt. Op Hard to Earn is alleen nog de pure hiphop overgebleven: een scratch, een beat, een eenzame sample en Guru's donkere, hese stem. Pure hiphop ook in de teksten. Het bijtende Tonz 'O' Gunz gaat over de vele kilo's wapen tuig die onder de zwarte Ame rikaanse jeugd circuleren, in het door een repeterend orgel tje voortgestuwde The Planet rapt Guru over de lange weg die 'streetkids' moeten bewan delen om iets van het leven te maken, en in Suckas Need Bo dyguards krijgen de commer ciële nep-rappers ervan langs. Poëzie van de straat, maar geen geweldsverheerlijking: Gangstarr-rap is niet hetzelfde als Gangster-rap. Guru en Premier laten op Hard to Earn ruimte voor talentvolle rappers als Jeru the Damaja en Melachi the Nutcracker. Ook dat is de echte hiphop-spirit: 'brothers' mee laten delen in het succes. Die 'brothers' ko men straks ook met eigen cd's en als die ook maar een greintje van de kwaliteit van Hard to Earn bevatten, kunnen we een zonnig rap-jaar tegemoet zien. (Chrysalis/EMI). PAUL VERLINDEN Een formidabel talent blijkt de jeugdige Duitse pianist Lars Vogt te zijn. Pas in de picture sinds 1990, en zich sindsdien profilerend in het romantische genre (Schumann, Chopin, Grieg), speelt hij nu een cd vol met pianosonates van Joseph Haydn. Lars Vogt doet dat met de delicatesse, terughoudend heid, helderheid en precisie die, nodig zijn om Haydns sonates correct uit de verf te laten komen. (EMI7243 5 55009 2 2) Nog meer Haydn: de tweede laatste Symfonieën (nrs. 103 en 104), gespeeld door The London Classical Players onder leiding van Roger Norrington. Dit or kest, een van de beste ter we reld, heeft een aantal fantas tische opnamen op z'n naam staan (Mozart, Schubert). Ook op deze Haydn-opnamen treft weer de heel speciale klank van de historische instrumenten, vooral houtblazers en pauken. Het resultaat van dirigent Nor- ringtons intellectuele confron tatie met Haydn is hier echter iets te uitgekiend, afgemeten en doordacht. (EMI 7243 5 55002 2 9). Dat ligt heel anders bij twee Haydn-symfonieën zoals ge speeld door het (Nederlandse) Orkest van de 18e Eeuw, onder leiding van Frans Brüggen, eveneens op authentieke in strumenten. Brüggen brengt de nrs. 97 en 98 met Schwung en enthousiasme, maar ook met alle zorg die we van hem ge wend zijn. Een echte aanrader, deze Haydn van Brüggen. (Phi lips 434 921-2) Tenslotte is er een cd versche nen met drie Haydn-symfonie- en gespeeld op moderne instru menten, de nrs. 53, 73 en 79, door het (dirigentloze) Orpheus Chamber Orchestra. Een goed alternatief voor wie z'n neus vol heeft van al die historise rende benaderingen. (Deutsche Grammophon 439 779-2) HANS ROOSEBOOM Ludwig van Beethoven schreef vijf pianoconcerten en één vioolconcert. Die liggen alle zes goed in de markt. Uitvoeringen en cd-opnamen van deze pu bliekslievelingen zijn aan de orde van de dag. Volkomen te recht, maar weet de gemiddelde muziekliefhebber dat Beetho ven nóg een concert schreef? Het is het Tripleconcert, voor viool, cello, piano en orkest. Beethoven komt met dit werk het dichtst in de buurt van het celloconcert dat hij nooit schreef. Vooral in het langzame middendeel krijgt de cello een solistische glansrol toebedeeld. De hoekdelen van dit Triple concert - dat dateert uit Beet- hovens populaire middenperio de - zijn breed uitgesponnen, majestueus opgezet en vol ster ke melodieën. De uitvoering door het Beaux Arts Trio en het Gewandhausorchester Leipzig onder Kurt Masur brengt het feestelijke C-groot-karakter van dit concert mooi tot uit drukking. Op dezelfde cd paradeert een tweede stiefkind van Beetho ven: de Koorfantasie. In de wandelgangen wordt dit werk- voor piano, solisten, koor en orkest meestal laatdunkend af gedaan als 'voorstudie' voor de Finale van de Negende Symfo nie ('Alle Menschen werden Brüder), die op zich ook al niet zo geslaagd is. De Koorfantasie is echter veel interessanter, verrassender en ook humoristi- scher dan de slechte reputatie doet verwachten. De Koorfan tasie verdient de vergetelheid helemaal niet. (Philips 438 005-2) HR WOENSDAG 6 APRIL 1994 DEEL Van onze kunstredactie Den Bosch - Dirigent Arpad Joó heeft het kort geding tegej Het Brabants Orkest verloren. joen gulden schadevergoeding. Mocht de bodemprocedure dooi. gezet worden, dan zal Het Bra. bants Orkest prompt met tegenvordering komen. Arpjl Joó zou de kosten moeten vet. goeden, die het orkest lijdt al gevolg van de breuk. Volg®, HBO-advocate mr. J. The»- gaat het om een bedrag va 280.000 gulden. HBO is dat be. drag kwijt aan vervangende diti genten, afgezegde repetities nieuw drukwerk en misgelop® sponsorinkomsten. Of het ork ook met die vordering komt, Joó de kwestie verder laat rus ten, is nog niet bekend. Volgen, mr. Theuws beraadt de directi zich daar nog over. Het orkest hoeft hem geen voor-' schot van anderhalf miljoen gul den te betalen. Rechtbankpresi dent mr. G. André de la Porte heeft dit gisteren bepaald in zijn vonnis. Dat de rechtbankpresident zich achter Het Brabants Orkest ge schaard heeft, betekent overi gens nog niet dat HBO definitief van Arpad Joó af is. Volgens zijn advocaat mr. M. Lamers is de kans groot dat Joó de gewone civiele procedure bij de recht bank (de zogenaamde bodem procedure) toch doorzet. Lamers neemt eind deze week met zijn cliënt een besluit daarover. In die procedure eist Joó twee mil- Vanuit Breda naar Amsterdam Breda - In de periode dat de oude Bredase schouwburg gesloten is en het nieuwe Chassé Theater nog niet oper., organiseert Concordia drie busreizen naar het nieuwe onder komen van Toneelgroep Amsterdam. In november verlaat hit gezelschap van Gerardjan Rijnders de Stadsschouwburg aai het Leidseplein en neemt zijn intrek in het Transformatorhuis op het terrein van de Westergasfabriek bij het Westerpark ii Amsterdam. Op 11 november wordt dit nieu we TTA-theater officieel geo pend met de première van de voorstelling 'Ilias' naar Home rus, in de vertaling en bewerking van Gerard Koolschijn. Het wordt een grootschalige ope- ningsproduktie waaraan bijna het voltallige gezelschap mee werkt. Onder hen de acteurs Pierre Bokma, Marjon Brands- ma, Sigrid Koetse, Peter Oost hoek, Lineke Rijxman, Titus Muizelaar en Hans Kesting. Het decor wordt ontworpen door Paul Gallis, het lichtplan door Reinier Tweebeeke ('Kleine Zie len'). Op twee vrijdagen en een zater dag, eind november en half de cember, organiseert Concordia Breda drie busreizen naar deze 'Ilias'. Een van de voorstellingen is gereserveerd voor de Vereni ging Vrienden van Concordia, volgend jaar officieel Vereniging Vrienden van het Chassé Thea ter. Verder probeert de schouwburg directie eind dit jaar ook nog enige andere collectieve theater bezoeken te organiseren. Zoals naar de musical 'The Phantom of the Opera' in Scheveningen. Op 27 en 28 mei zal Jenny Arean de slotvoorstellingen in het oude Concordia aan het Van Cooth- plein verzorgen. De grote zaal daarna dicht omdat de FILMS GOES -Grand Theater 14 u. De ongelofelijke reis. 20 u. The three musketeers. HULST - De Koning van Engeland 14 u. Aladdin. 14 u. Hanekamp de Rocker. 14 en 20 u. Sister Act 2. 20 u. Schindler's list. 20 u. Mrs. Doubtfire. 14 en 20 u. Free Willy. 14 en 20 u. Three musketeers. MIDDELBURG - Cinema 20 u. Trois couleurs bleu. OOSTBURG - Ledeltheater 14.30 u. Aladdin. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 u. Hanekam de rocker. 19.30 u. Schindler's list. - Alhambra 2 14 en 20 u. Sister Act 2. - Alhambra 3 14 u. Aladdin. 20 u. Groundhog day. - Alhambra 4 14 u. Free Willy. 20 u. Mrs. Doubtfire. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The 3 musketeers. Zaal 2 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 en 22.30 u. Carlito's way. Zaal 3 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 4 - 14.30 en 17 u. The peli can brief. 20 en 22.30 u. Pree Willy. Zaal 5 14.30 en 20 u. Schind ler's list. Zaal 6 - 14.30 en 17 u. Free willy. 20 en 22.30 u. The pelican brief. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Carlito's way. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 u. Jurassic Park. 20 u. Schindler's list. Zaal 9 - 14.30 en 17 u. Beethoven II. 20 u. Schindler's list. Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mr. Jones. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. In the name of the father. Zaal 12 - 14.30, 17, 20 u. A man's best friend. 22.30 u. A perfect world. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 u. Robin Hood: Men in tights. 22.30 u. Striking distance. technische installatie naar middenzaal van het nieuw Chassé Theater moet verhuizen. De kleine zaal (Theater Achter om) en het Filmhuis Concord» blijven nog doordraaien tot cember 1994, met het gebruike lijke programma. Daarna die ook dicht. Op 1 maart moet het Chassé Theater offici eel door de koningin wordti geopend. De schouwburgdirectie wil ii band met Toneelgroep Amster dam stevig houden en eventuee proberen om in de flexibele mid denzaal van het Chassé Theate ook produkties van deze groep! laten spelen, die bedoeld zij voor het TTA-theater. Dat word een 'zwarte doos' zonder li neel maar met een flexibele tri buneopstelling. De Bredase middenzaal kan wel met als zonder lijstten» worden bespeeld. Ook deze mid denzaal krijgt een flexibele buneopstelling. Overigens zu het vooral de reisvoorstelllngea van Toneelgroep Amsterdan zijn, die in Breda te zien bl De groep gaat minder reizen t: meer produkties beperken het TTA-theater. De grote zaai (1200 plaatsen) van het C' Theater is, zoals bekend, t» stemd voor grote amusements- produkties in seriebespeling. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.3)1 The house of the spirits. Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.3)1 The secret garden. Zaal 16 - 14.30, 17, 22.30 U. fugitive. 20 u. The real McCoy. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.3)1 Cool runnings. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.))» Philadelphia. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30i Sister Act 2. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30» Mrs. Doubtfire. Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.3)» Remains of the day.The piano. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30» The piano. ■BRUGGE - Kennedy Komplex 14.30 en 20 u. Schindler's list. 14.30, 17.15 en 20 u. Sister act!. 17.15 u. The house of the spirits. 20 u. Mrs. Doubtfire. 14.30 u. Free Willy. 14.30 u. Aladdin {Ned. versie). GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Car»' way. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Sister»1 2. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The hoi* of the spirits. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Pelican brief. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. phia. 20 en 22.30 u. Man's best friend. 22.30 u. The piano. ,w 20 en 22.30 u. In the name oft* father. 14.30 en 20 u. Schindler's list. 20 en 22.30 u. Remains of the# 14.30, 17 en 22.30 u. Cool W nings. 14.30, 17 en 20 u. Free Willy- 14.30, 17, 20 en 22.30 u. W Doubtfire. 20 en 22.30 u. The three mUSP" teers. 22.30 u. The real McCoy. 20 en 22.30 u. Mr. Jones. 22.30 u. A perfect world. 14.30 en 17 u. Aladdin (Ned. sie). KNOKKE - Beverly Sereens 15 en 20 u. Schindler's list. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Sister»1 2. 17.30, 20 en 22.30 u. The pe»" brief. 17.30 en 20 u. Philadelphia. 15 u. Mrs. Doubtfire. 22.30 u. In the name of the fat» 15 u. Free Willy. RADIO 1 hgel uur en om 7.30, 8.30,12.30, 1330 ,16.30, 17.30 Nieuws. VARA: 707 Radio I woensdageditie. VPRO: 1(105 ML Buitenland reportage. 105 Michelangelo. AVRO: 12.07 Radioiournaai. NCRV: 17.07 Hier en „u 18.30 Nieuws. 19.04 Hier en nu/Praatradio. NOS: 20.04 Langs de L sport en muziek. 23.07 Met het ooi op morgen. EO: 0.04 Voor wie niet slapen kan. 1.02 Zingen in de nacht 2.02 Mag ik even? 3.02 Van Nederlandse bodem. 4.02 Country- uur. 5.02-7.00 Wakker op weg. 6.30 Nieuws RADIO 2 Fik heel uur nieuws. V00: 7.04 Ook coeiemorgen. 9.04 Muziek terwijl u J,er|<t. 12.04 Het hart van twee. 1404 Nederland muziekland. AVRO: 1704 Fileradio. EO: 18.04 Alle men sen 19.04 Country trail. 20.04 Ne derland zingt: Samen zingen in. ,2030 Nederland zingt: Licht op jon- nerenkoren. 21.04 Gospelpodium. 2204 Praise op woensdag. 23114-24.00 Take it easy RADIO 3 Elk heel uur nieuws. AKN: 6.02 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami nen VARA: 12.04 Denk aan Henk. 1404 Carola. AKN: 15.04 Popsjop (I en ID- VOCI: 17.04 Rinkeldekinkel. NOS' 18.04 De Avondspits. EO: 19.04 SDOor 7. NCRV: 20.04 Paperclip ma- nazine. VPR0: 21.04 Villa 65. TR0S: 0 04 Nachtwacht. VARA: 2.02 Mol of Mark. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM RADIO 4 Om 7.00, 8.00, 13.00 Nieuws. NCRV: 7 02 Preludium. 8.04 Musica sacra. 900 Muziek voor miljoenen. 10.40 Ochtendconcert. Radio Kamerork. met cello: 12.00 Lunchpauzecon cert. Osiris Trio. 13.04 Stemmen. EO-14.00 Het middagconcert. Muz. voor piano. 16.00 De Nederlanden. Kamermuz. AVRO: 17.00 Jacco's keus. 18.00 Nieuws. 18.04 Kleine zaal. 19.00 Opera magazine. 20.00 Nieuws. 20.02 Avondconcert. Radio Kamerork. met koor en zang. 22.30 Thema 23.00 Jazzspectrum. NCRV: 0.00-1.00 Vier na middernacht RADIO 5 Elk heel uur Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelingenrubriek met uitge breid weerbericht en scheeps- vaartberichten. 7.05 Sportief. 7.30 Vroeg op 5. 8.55 Waterstanden. EO: 9.02 Het gesprek. KRO: 10.02 Dingen die gebeuren 13.10 Glas in lood. 14.02 Montaigne. RVU: 16.02 De schatkamer. NOS: 17.10 Radio UIT. PP' 17.50 CD. 18.00 Nieuws. KRO/ HKK: 18.02 Op verhaal komen. EO: 19.00 Waar waren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actu aliteiten in het Marokkaans en Ber bers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. TELEAC: 21.00 Prak tijkdiploma informatica. 21.15 Tele- Scoop. 21.30 Telematica. 22.00 Par lement en politiek. 22.30 Schrijven van verhalen en gedichten. NOS: 23.07-23.58 Met het oog op morgen RADIO BRABANT ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05 Brabants nieuws en verkeersinfor matie. 7.25 De krant in Brabant. 7.32 Brabants nieuws en verkeersinfor-. matie. 7.55 Weerman Johan Ver- schuuren. 8.08 Brabants nieuws en verkeerinformatie. 8.11 Radio Nieuws Centrale. 8.32 Brabants nieuws en verkeersinformatie. 8.55 Weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draai-bank. 11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants,,nieuws en service. 12.55 Bericht voor boer en tuinder. 13.08 Brabants nieuws. 13.11 Radio Nieuws Centrale. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek. 14.03 Bra bants nieuws. Aansl.: Muziekkiosk. 15.03 Brabants nieuws en Muziek kiosk. 16.03 Brabants nieuws en De heerlijkheid. 17.05 Brabants nieuws. 17.45 De agenda. 17.55-18.00 Nieuwsoverzicht OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05 Nieuws en actualiteiten met om 7.15 het weer in de provincie. 7.35 de dag van 7.40 overzicht och-' tendbladen. 7.45 agendatip en agenda. 7.50 regionaal nieuwsover zicht. 8.08 Radio Nieuws Centrale. 8.35-9.00 Nieuws en actualiteiten, met om 8.45 Gedane zaken. 12.05 Nieuws en actualiteiten, met om 12.15 het weer in de provincie. 12.32 regionaal nieuwsoverzicht. 12.35 Zeeuwse streken. 12.55 De agenda. 13.08-13.30 Radio Nieuws Centrale. 16.03 Het kanaal door' Zeeland. 17.05 Nieuws en actuali teiten, met om 17.15 het weer in de provincie. 17.32 regionaal nieuws overzicht. 17.35 Eutebeu- te.17.55-18.00 De agenda Kit keken ju bij hun iamrU eJn Men fff ze vqanMe wereld noe wis het eerste con tact met hun papfles hunkeer, uw papfles interes seert me leen barst' Ditzpn ihminelen en sloten worden

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 16