Michelin sluit fabriek Den Bosch Réken maar dat OHRA veel goedkoper is. 085 - 249 249 Nederlanders eten veel minder groenten Fokker bouwt nieuw regeringsvliegtuig 'Oost-Europa weert Nederlands fruit' 'Prijsverlaging VW slecht voor imago autobranche' wniinrv Frankrijk veroordeeld produktiekosten in Nederland te hoog: 420 mensen op straat Personeel NedCar onderbreekt werk HAND kort geweld in Turkije ar Moskou [iraer niet vervolgd 55 ge wouden [iljoen Rwandezen" samen meten in Kirgizië aanvaardbaar' ECONOMIE A5 Akkoord over cao Schiphol Protest tegen machtsstrijd in leiding van autofabrikant "Luchtvaart maakt nog steeds prijsafspraken' J Sinds 1993 zijn de tarieven en de megroutes binnen de Europese time vrij. Doel is het bevorderen van de concurrentie. ECONOMIE kort Spanning bij DAF neemt toe Optimistisch KLM tevreden over emissie Holland Casino's maken meer winst Beleggingen in vastgoed trekken aan VIB komt met nieuw aandelenfonds Bespaar tot 30% op uw woonverzekeringen. ^IUHB)A\ keker vier meiwen, onder wk 'i gekomen bij bomaanslagen l;k geweld. Zondag vinden u, (ploften vrijdag bommen in artij van de Nation*listi»che rechtse Partij van de Juiste etische Welvaartspartij. Het bij het kantoor van de Juiste grissen was de bom mogelijk et persbureau Anatolia. De nd opgeëist. De stadsguerril- Links) heeft in het verleden rdelijk te zijn voor boraaa». oris Jeltsin wil dit weekeinde re krachten te hebben opge. ide vakantie in Sotsji, aan de F heeft voedsel gegeven aan ndheidstoestand, die vervol- werden tegengesproken. Ook lie deze week de ronde deden pn tegengesproken. eigenaars van de olietanker e Schotse Shetland-eilanden, ld. Dat heeft het kantoor van inaakt. De Braer verloor een januari vorig jaar tijdens een van de ramp gelegd bij de tk werd er kritiek geuit op de te kustwacht, die niet direct gezonden noodsignalen. Door J 1.549 vogels om het leven, In laag olie bedekt, raakten |ten visgronden tijdelijk wor- lie zijn gisteren vijfentwintig sentrein bij het binnenrijden tste die daar al stilstond. Het t, 210 km ten zuidwesten van l niets bekend. De forensen- het station een lage snelheid. heeft vrijdag verklaard dat 30 Iwee miljoen mensen, met de 1 sommige gebieden lijdt 65 'olgens de wereldvoedselorga- 1000 ton voedselhulp nodig om I) wijdt de catastrofe aan het groepen en de oorlog tussen (RPF) en het regeringsleger, a parten. herche heeft aanwijzingen dat Fraktion (RAF) samenwerkt derspartij (PKK). Dat zegt de idse inlichtingendienst Peter Augsburger Allgemeine. ten, maar mogelijk ook het reurbeweging, de PKK finan- ineel leveren aan de PKK, die "ijd voert voor een zelfstandig 150.000 Turkse Koerden, van iseren. De afgelopen weken gehouden, die vaak op geweld voormalige Sovjet-republiek g niveau van radioactiviteit tallen malen sterker dan de is wijzen metingen, die de ;n van de stad Mailu-Su zijn I microröntgen. Mailu-Su ligt aren vijftig nucleair afval van 1 gestort. Ior kan er mee leven als de lie op 1 januari 1995 niet net de EU-parfners is over de Hij zegt dit in een interview nig goeds voor de informele i het Griekse Iocnina wordt enlandse Zaken buigen zich htsverdeling in een uitgebrei- derhandelingen met Zweden, en al zijn afgeremd, liggen eeds dwars. Zij weigeren hun in een Unie van Zestien. Ier Chris van G. is gisteren anse Perpignan veroordeeld Tij werd door de negenkop- de ontvoering, de verkrach- ge meisjes. oger beroep gaan. De jury - het - meende dat er voor hem geen :on worden gevonden, was in Frankrijk al tweemaal schijven. In oktober 19»1 pikte jaar op die hem een telefooncel rachtte en vermoordde hij de iom - op beestachtige wijze. Hij d in Lourdes een zelfmoordpo- fin Nederland kwam de Franse krijk woonde, op het spoor. Hij dat hij de meisjes niet had geprobeerd de jury ervan te [niet verantwoordelijk was voor 'diverse psychiaters en andere s Van G. een man met een jeid. iertig jaar in zijn geheel moeten igelijk. Hij wordt nog verdacht gevolgd door moorden op jonge tn Frankrijk en in België. ZATERDAG 26 MAART 1994 Van onze verslaggever Breda/Den Haag - De con sumptie van groenten en fruit Nederland loopt alarme- Ud terug. De gemiddelde Nederlander eet tegenwoor dig aanzienlijk minder groen- ,el en fruit dan een aantal ,aren geleden. Jongeren con sumeren zelfs minder dan goed voor hen is. mt concludeert het Produkt- cj,ap voor Groenten en Fruit l?GF) in Den Haag uit onder- doekscijfers van het ministerie ïan Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur. Het ministerie laat elke vijf jaar een omvangrijk onder zoek houden naar de eetgewoon ten van de bevolking, de zogehe ten Nederlandse Voedselcon- sumptiepeiling. Het jongste on derzoek, dat in augustus vorig jaar werd gepresenteerd, behelst de eetgewoonten van Nederland in 1992. Het PGF heeft de cijfers nu specifiek laten analyseren op de consumptie van groenten en fruit. Het produktschap zegt ge schrokken te zijn van de uit komst. De gemiddelde consump tie van groenten en fruit lag in 1992 tien procent lager dan vijf jaar eerder. Niet alleen volwas sen hebben hun porties groenten en fruit verkleind. Jongeren eten zelfs minder dan wordt aanbevo len door de Voedingsraad, een adviesorgaan van de overheid. Alleen ouderen zijn meer groen ten en fruit gaan eten. Als het eetpatroon van mensen onder de vijftig niet verandert zal de afzet van groenten en fruit steeds ver der dalen, voorspelt het PGF. Belangrijkste oorzaak voor de dalende groenteconsumptie is de opmars van pasta's en rijst. Die worden meestal bereid zonder apart groentegerecht, aldus het produktschap. Daarnaast wor den kant- en klaarmaaltijden steeds populairder. Die bevatten meestal weinig groenten. Het produktschap maakt zich niet alleen zorgen om de econo mische gevolgen voor de tuin bouwsector. Ook de volksge zondheid is in het geding, stelt het PGF. „De Voedingsraad doet de aanbeveling om dagelijks mi nimaal 150 gram groenten en 150 gram fruit te eten. Velen zitten onder die norm. Boven dien wordt steeds duidelijker dat groenten en fruit een belangrijke rol spelen bij het voorkomen van kanker en hartziekten." Adjunct-directeur H. Rijsdijk van de RBT-veiling in Breda zegt zich niet veel voor te kun nen stellen bij het cijferwerk van het Produktschap. Hij zegt: „Onze afzet op de binnenlandse markt is de laatste jaren gestabi liseerd. Alleen door dat gegeven te verrekenen met de groei van de bevolking zou je kunnen con cluderen dat er sprake is van een zekere daling van de consumptie per hoofd van de bevolking. Maar van de groothandel en de groenteman krijgen wij geen sig nalen dat dat een alarmerende omvang zou hebben aangeno men. Natuurlijk zijn onze eetge woonten veranderd. Maar op de behoefte naar snel eten heeft de sector nog al ingespeeld met panklare groenten en talloze sa lades". Van onze redactie economie Den Bosch - Bandenfabrikant Michelin sluit eind dit jaar zijn fabriek in Den Bosch. Daardoor komen 420 medewerkers op straat te staan. De sluiting is mede een gevolg van de 'zorgwekkende financiële situatie' binnen de Europese Michelin-groep, zo deelde de directie giste ren mee. leen in Den Bosch ondervindt Michelin hinder van een teruglo pende vraag. Sinds 1990 zijn er bij het Franse concern al ruim 16.000 mensen ontslagen. In 1989 maakte Michelin nog 5,7 miljoen banden per jaar. Dat was vorig jaar ai teruggelopen naar krap 3 miljoen. Bij Miche lin, dat 20 procent van de totale bandenmarkt in handen heeft, werken nu in totaal nog 115.000 mensen. Het concern heeft 65 fabrieken, waarvan 41 in Euro pa. Schiphol (anp) - De bonden en de directie van Schiphol hebben in principe overeenstemming be reikt over een nieuwe cao voor de 1700 werknemers van de luchthaven. Verdere acties van het personeel zijn hiermee van de baan. De bonden en de Schiphol-directie hebben dit gisteren laten weten. In het principe-akkoord staat dat de onderzoeken naar het uitbesteden van werk worden beëindigd. Als gevolg daarvan kunnen de 150 werknemers van de beveiliging en het busvervoer in dienst blijven van de luchtha ven. Voorts is in het tweejarige con tract vastgelegd dat de lonen voor dit jaar worden bevroren. Op 1 april 1995 zit er een loons verhoging in van 1,5 procent. Schiphol heeft ook zijn voorstel len voor het invoeren van nega tieve prikkels om het ziektever zuim in te dammen, ingetrokken. Daarmee is de directie vrijwel geheel door de knieën gegaan voor de eisen van de bonden. De vestiging in Den Bosch kampt met een sterk teruglopen- je vraag naar vrachtwagenban den. Bovendien produceert de fabriek vergeleken met andere produktievestigingen van het concern in Europa tegen hoge kosten. Dat, gecombineerd met de zorgelijke situatie bij het moederbedrijf, maakt sluiting ran de fabriek in Den Bosch ens de directie 'onvermijde lijk'. De Bossche fabriek maakt nog t 200.000 vrachtwagen-ban- per jaar, terwijl dat er met ak 400.000 kunnen zijn. De produktie gaat voorlopig nog door. De directie zoekt naar mo gelijkheden werkgelegenheid te behouden. Zij verwacht echter de kansen daarop klein zijn. Om de sociale consequenties van sluiting te verzachten, roept Michelin een sociaal plan in het leven. De sluiting heeft volgens directie geen gevolgen voor andere Nederalndse Miche- lin-vestigingen. Bestuurder Antonis van de In dustriebond FNV reageerde ge schokt op het nieuws. „Het is wrang te moeten vaststellen dat Den Bosch dicht moet omdat er m vergelijking met de andere fabrieken van Michelin weinig banden worden geproduceerd. De 200.000 per jaar zijn wereld wijd natuurlijk een mugge- scheet." De sluiting doet des te meer pijn omdat de Bossche vestiging ui terst modern is. Het is volgens de vakbondsbestuurder een fabriek waar iedereen jaloers op is. Vol gens hem doet ook de harde gulden de vestiging de das om. .Daar komt bij dat Michelin elders fabrieken heeft waarin al jarenlang niet meer is geïnves teerd. Die draaien veel goedko per." Klap De vakorganisatie gaat zich de ende maanden inzetten voor een zo goed mogelijke af vloeiingsregeling voor de pro- duktiemedewerkers die op straat komen te staan. Het personeel van Michelin kreeg de tijding gistermorgen onm tien uur te horen. De klap kwam hard aan. De werknemers mochten zelf weten of ze naar huis zouden gaan of zouden wer ken. Even voor half drie kwam de middag/avondploeg opdra ven. Het merendeel van hen wist nog van niets. In 1982 werkten er nog 1420 mensen in Den Bosch. Dat is "Middels al teruggelopen naar 120, die dus eind dit jaar alle maal verdwijnen. Maar niet al- De Nederlandse regering gaat vliegen met een toestel van dit type, een Fokker Executive Jet 70. Amsterdam (anp) - Fokker heeft de bestelling van een nieuw regeringsvlieg tuig ontvangen. Het betreft een Fokker Executive Jet 70 die in maart 1996 wordt opgeleverd. Minister Maij van Verkeer en Waterstaat en bestuurslid Dijkhuizen van het bedrijf on dertekenden gisteren het contract voor leve ring van het toestel. De Fokker Executive Jet 70 dient ter ver vanging van de F28, de PH-PBX, die al sinds 1972 als regeringsvliegtuig in gebruik is. Dat toestel moet binnenkort aan de grond blijven omdat het niet meer aan de vereisten van de moderne luchtvaart voldoet. De Executive Jet biedt plaats aan 26 mensen. De cabine heeft drie afdelingen: een vip-ruimte, een stafruimte en een dienstenruimte. Fokker heeft nog een order voor een toestel van hetzelfde type. Een Amerikaanse onder neming, die niet wenst te worden genoemd, koopt een Executive Jet 70 voor levering eind dit jaar, en nam een optie op een tweede vliegtuig. De Executive-Jetversie van de nieuwe Fokker 70 is vorig jaar op de markt gekomen. De orders van de regering en van het Amerikaanse bedrijf zijn de eerste voor dit type. Den Haag (anp) - De Consumen tenbond verdenkt de vliegmaat schappijen die vanuit Amster dam 0p Europese bestemmingen wegen ervan dat zij nog steeds ken^6 spraken ma- Dit blijkt volgens de bond uit net feit dat er nauwelijks tariefs- verschillen zijn. Zij gaat over het traject Amsterdam-Londen een ™cht indienen bij de Europese commissie. Ook wil de bond in .opees verband een onderzoek starten. Consumentenbond consta- eert dat ondanks deze liberali sering de oude situatie zich lijkt e handhaven: twee maatschap- Pijen per route, met tarieven die nauwelijks uiteenlopen. Maar os als er meer maatschappijen P dezelfde route vliegen, is er nauwelijks sprake van concur rentie. Van onze verslaggever Born - Medewerkers van au tofabrikant NedCar in Born hebben gistermiddag het werk een uur lang neergelegd uit protest tegen het vermoe delijke vertrek van produk- tiedirecteur J. Huberts. Huberts sprak op verzoek van de ondernemingsraad de actievoer ders toe, maar liet zich niet uit over het conflict tussen hem en de raad van bestuur van NedCar. Vertegenwoordigers van de on dernemingsraad grepen de gele genheid aan om opnieuw hun vertrouwen in de directeur uit te spreken. Vandaag vindt er nog een laatste gesprek plaats tussen Huberts en de raad van bestuur, voordat een defintief besluit wordt genomen over zijn positie. Maar ingewij den gaan ervan uit dat de breuk tussen Huberts en de top niet meer te lijmen is. Alle direct betrokkenen hullen zich in stilzwijgen over de machtsstrijd in de NedCar-top. „We hebben de indruk dat Hu berts nu ten onrechte de zwarte piet krijgt toegespeeld," aldus een OR-woordvoerder. NedCar- woordvoerder J. Buij geeft toe dat er grote onrust is en stelt vast dat 'deze zaak het bedrijf grote schade berokkent.' Gisteren lekte het conflict uit, dat terug te voeren is op produk- tieproblemen met de vernieuwde 400-serie. Produktiedirecteur Huberts stelt het Zweedse lid van de Raad van Bestuur Ger- mundsson daarvoor verantwoor delijk, omdat hij de kwaliteits controle in zijn portefeuille heeft. Volgens ingewijden is dit echter maar de druppel die de emmer heeft doen overlopen. Huberts leeft al langer met de raad van bestuur in onmin, omdat hij vindt dat het hoogste echelon niet de soberheid in acht neemt die past bij het noodlijdende NedCar. Misstanden Bronnen binnen het bedrijf zeg gen dat .Huberts de staat als aandeelhouder van NedCar op de hoogte heeft gesteld van mis standen in de top. Op verzoek van minister Andriessen van Economische Zaken zou Ned- Car-president-commissaris Kuilman een onderzoek hebben ingesteld naar deze beschuldi gingen. Volgens een hoogge plaatste fnedewerker zijn daarbij bedenkelijke zaken gebleken, waarna het rapport onder de tafel zou zijn gewerkt. Huberts nam hiermee geen genoegen en daarom zou de raad van bestuur hem nu op een zijspoor willen zetten. Woordvoerder Buij bestrijdt dit ten stelligste. Hij bevestigt wel dat Kuilman een dergelijk on derzoek heeft ingesteld, maar daarbij zouden geen grote onre gelmatigheden zijn ontdekt. Van onze redactie landbouw Den Haag/Breda - De Nederlandse groenten- en fruitsec tor ondervindt steeds meer hinder van handelsbelemme ringen in Oost-Europa. Door hogere invoerrechten en het hanteren van minimum-prijzen bemoeilijken deze landen de import. Dat zegt voorzitter J. van der Veen van het Produktschap voor Groenten en Fruit. Vol gens Van der Veen staat de handelsblokkade haaks op de afspraken die gemaakt zijn in het kader van de wereldhan delsovereenkomst GATT en de afspraken die gemaakt zijn tussen de Europese Unie en het voormalige oostblok. Volgens Van der Veen heeft deze blokkade met name ge volgen voor de Nederlandse tuinbouwsector, omdat de ex port vanuit ons land naar Oost-Europa juist flink groei de. Adjunct-directeur H. Rijsdijk van de veiling in Breda zegt 'nog niks' gemerkt te hebben van een handelsblokkade: „Van de exporteurs die op onze veiling actief zijn, heb ik nog geen enkel signaal opge vangen, Uitgerekend in de ex port naar met name Polen en Tsjechië zit voor de RBT-vei- ling nog steeds groei". Volgens Van der Veen kan de Nederlandse tuinbouw een handelsblokkade missen als kiespijn. Want na twee slechte jaren zijn ook de resultaten in de eerste drie maanden van dit jaar 'bedroevend', aldus Van der Veen. Door Rien van der Steen Den Bosch - De plotselinge prijsverlaging die Volkswa gen-importeur Pon in Leus den gisteren bekendmaakte, is in de autobranche ingesla gen als een bom. De reacties varieerden van 'Zie je wel dat ze hun prijzen veel te hoog opgeschroefd hadden?' tot 'Een katastrofale nood sprong'. Dat de prijsverlaging van gemid deld 8 procent die Volkswagen met onmiddellijke ingang in Ne derland invoert leidt tot een re gelrechte prijzenoorlog is on waarschijnlijk. Voorlopig lijken de importeurs de penibele marktsituatie nog even aan te kijken en te proberen met voor delige 'actiemodellen' de weife lende consument te bekoren. Want de prijzen stonden natuur lijk al een aantal maanden onder druk. De markt in Europa en Nederland zakte vorig jaar dra matisch in. Nieuwe modellen zijn de laatste maanden gepre senteerd met een prijs die soms ronduit verrassend is. Zoals de Renault Laguna, een ruime en goed uitgeruste middenklasser, waarvan de goedkoopste versie 36.995 gulden kost. Renault-directeur J. Lemonnier vindt een prijsverlaging zoals VW die nu doorvoert 'zeer slecht voor het merkimago en catastro faal voor de dealers. Onze kleine Twingo en de nieuwe Laguna beleven gouden tijden, ook al is de markt als totaal zwak. Wij houden vast aan de zorgvuldig vastgestelde prijzen." A. Jonker van Ford Nederland stelt vast dat er met de prijzen al 'veel langer wat aan de hand was. Speciale aanbiedingen, goedkope extra uitrusting voor dezelfde of een lage prijs. Onze Mondeo en Escort zijn onlangs ook in prijs verlaagd en het is ondenkbaar dat we nu nog wat aan de prijs gaan doen.' De stap van de Leusdense im porteur heeft ook bij nummer vier op de hitparade van Neder landse autoverkopers, Peugeot, niet tot radicale beslissingen ge leid. Algemeen directeur C. Her manns: „VW liep nogal terug met zijn verkopen. Het concern verkeert in duidelijke moeilijk heden. Wat Peugeot betreft kan ik alleen maar opmerken dat we altijd een consequente prijspoli tiek gevoerd hebben. Een prijs verlaging van deze grootte werkt naar mijn oordeel niet. VW geeft zijn klanten nu het gevoel dat de auto al die jaren veel te duur geweest is." Als de importeurs gelijk hebben wordt het voor VW heel moeilijk met de lagere prijzen weer marktaandeel te winnen. En daar is het met de peperdure operatie toch om begonnen. Ai- leen commercieel directeur W. de Heer van Opel (het grootste merk in Nederland) gelooft in een succesvolle zet van zijn di recte concurrent. „VW is in feite het laatste grote merk in Neder land dat in actie komt. Ik denk dat wij dat best zullen voelen. Dat ze tot deze beslissing gekoe- men zijn is in mijn ogen duide lijk een reactie op onze stap begin dit jaar, toen we én de prijzen verlaagden én de auto's beter uitrustten". De stap van VW-importeur Pon wordt nu door sommige import collega's omschreven als paniek voetbal, die vooral op de trouwe VW-rijders een negatieve indruk maakt. De goedkoopste Golf kost sinds gisteren plots 29.995 gulden. De Golf-met-koffer, Vento genaamd, mag ineens voor 35.495 weg. En, niet minder spectaculair, elke Volkswagen die er in Nederland rondrijdt, is sinds gisteren in een klap enkele duizenden guldens minder waard bij inruil. Eindhoven - De spanning bij DAF Trucks in Eindhoven neemt toe. Tijdens een ledenvergadering van de Industriebond FNV is een pakket voorstellen van de directie van tafel geveegd. De FNV-leden gaven te kennen bereid te zijn tot het voeren van acties als de directie de plannen doorvoert. De voorstellen, die onder meer betrekking hebben op flexibilisering van de arbeids tijd en het afschaffen van het personeelsvervoer, waren tot stand gekomen na onderhandelingen met vier bonden gister nacht. Drie bonden zullen hun leden adviseren akkoord te gaan. Volgens de FNV-bond gebeurt het flexibel werken echter 'over de ruggen van de werknemers'. Haar achterban blijkt het hiermee eens. Amstelveen - De KLM is optimistisch over zijn emissie. Niet alleen zijn de 18,5 miljoen uit te geven aandelen 44 per stuk) allemaal geplaatst, maar ook wordt de emissie-optie aangespro ken. Maximaal kunnen er dan drie miljoen stukken extra worden geplaatst. Hoeveel aandelen KLM precies kan plaatsen, wordt omstreeks 7 april vastgesteld. Dan bestaat er meer duidelijkheid over de uitoefening van de opties. De KLM gaat ervan uit dat het lukt ongeveer 1 miljard binnen te halen. Dat de emissie een succes is, is opmerkelijk. Bij analisten bestond scepsis gezien het hoge koersniveau. Den Haag - De Holland Casino's hebben in de eerste drie kwartalen vorig jaar ruim 90 miljoen gulden winst gemaakt. Verwacht wordt dat de totale winst over 1993 rond de 112 miljoen gulden zal uitkomen. Dat zou ongeveer zes miljoen meer zijn dan vorig jaar. De Holland Casino's verwelkomden vorig jaar ruim 4 miljoen bezoekers. Dat is ongeveer 150.000 meer dan in '92 of een stijging van 6,4 procent. In totaal brachten de gokspelen in de casino's ruim 281 miljoen gulden in het laatje. Den Haag - De belangstelling van beleggers voor commercieel vastgoed is tot nu toe dit jaar aanzienlijk groter geweest dan in dezelfde periode van 1993. Volgens voorlopige cijfers van DTZ Zadelhoff is in de afgelopen twee en een halve maand voor bijna 1,1 miljard gulden aan onroerend goed verhandeld tegen 250 miljoen gulden in dezelfde periode van vorig jaar. Als de huidige trend doorzet komt dit jaar het totaal aan beleggingen dicht in de buurt van vier miljard gulden. Vorig jaar was dat 2,7 miljard en het jaar daérvoor 1,8 miljard. Amsterdam - Het onroerend-goedfonds VIB komt binnen een jaar naar de beurs met een nieuw fonds, waarin het Nederlands onroerend'goed is ondergebracht. Mogelijk zullen in een later stadium fondsen voor de Verenigde Staten en Frankrijk volgen. Na de overneming van branchegenoot Innovest is het bedrijf eindelijk groot genoeg om dit lang gekoesterde voornemen gestalte te geven. (ADVERTENTIE) >v- t:r I Met een Woonhuis-, Inboedel- of Aan sprakelijkheidsverzekering van OHRA bent u tot 30% voordeliger uit. U bespaart jaarlijks al gauw honderd tot tweehonderd gulden op uw premie! OHRA's verzekeringen voor 'in en om de woning' zijn niet alleen goedkoper, maar ook beter. Want bij OHRA beschikt u bovendien over een uiterst complete dekking. Vraag daarom nu een gratis offerte. Dus vul de bon in. Of bel even. Maandag t/m vrijdag tot 21.00 uur en zaterdag tot 13.00 uur. Aanvraag gratis offerte. I Ja, ik wil weten hoeveel ik bij OHRA kan besparen op mijn woonverzekenngenStuur mij vrijblijvend een offerte voor een: Woonhuisverzekering, herbouwwaarde* I Inboedelverzekering, nieuwwaarde** I I Aansprakelijkheidsverzekering I O voor een gezin/samenwonenden O voor één persoon 4 I Dekking per gebeurtenis O 1 miljoen O/2 miljoen I Bedrag dat nodig is om uw huis nieuw te bouwen. Bedrag dat nodig is om uw inboedel nieuw te kopen. I Naam en voorletters): M/V 1 Straat en huisnummer: I Postcode en woonplaats: I Telefoonnummer: I 0215 260394 Stuur deze bon in een envelop zonder postzegel naar: I OHRA Verzekeringen, Antwoordnummer 3344,6800 ZA Arnhem. I I1 Met OHRA ben je iemand.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 5