icrties DE STEM Hele bezit van Patty Brard onder de hamer 79 ondü! 'Farewell to my concubine' weelderig Chinees epos Whoopi Goldberg terug als non Michael Jackson en de schandaalpers in documentaire 'Vacas' Spaans filmvierluik boordevol symboliek Dagelet magnifiek in Céline-solo UIT gids {aam b.v. Giulietta Masina, weduwe van Fellini, overleden N EEN PEUGEOT. Sonneveld op tv AAART 1994 >nna3riM ^oor beeldende kunst kun je kiezen. Architectuur wordt als het ware in je gezicht gegooid." Derk de Jonge, architectuur-socioloog Gids iBlouse in bloemendessin. naturel of geel. 44-54 Gun uzelf het genot van een regelmatig saunabad, thuis met familie of vrienden Bel voor vrijblijvende docu mentatie: Michael Jackson foto ap Van onze rtv-redactie Van welke technieken bedient de schandaalpers zich om andere rod delbladen en televisiestations af te troeven met nieuws over de Michael Jackson-zaak? Dat is de hamvraag in de Amerikaanse documentaire die de Vara vanavond vertoont. 'Tabloid Truth: The Michael Jackson Scandal' heet de film, die de Vara 'De Jacht op Michael Jackson' doopte. Het begon op een rustige zondagmorgen in augustus 1993 in de San Fernando Valley. Een free-lance verslaggever kreeg het telefonische bericht dat er een onderzoek was gestart tegen Michael Jackson. De popster werd beschuldigd van seksueel misbruik van een van de kinderen die regelmatig op zijn landgoed Neverland logeerden. Het verhaal had 'alles': beroemdheid, misdaad en sex. Genoeg om binnen 24 uur een media-storm op te wekken die zijn weerga niet kent. Binnen enkele dagen veranderde de berichtgeving van controleerbare feiten en hard nieuws in een spektakel en ordinair amusement. In de documentaire wordt een aantal verslaggevers gevolgd. Zij laten zien hoe ze informatie lospeuteren. Regelmatig grijpen ze naar het chequeboek. Hoe meer geld ze betalen, hoe meer mensen uit de school klappen. De vraag is in hoeverre die mensen de waarheid spreken of door de schandaalpers zijn aangezet tot het geven van aantrekkelijke antwoorden. Zo zegt Paul Barresi, die getuigen op spoorde, in de film: „De eerste keer toen ik het verhaal (van de familie Quindoy) hoorde over Jackson, ging de hand over de broek van het jongetje. Ze vroegen 100.000 dollar. Toen hun prijs steeg naar 500.000 dollar, ging de hand van Jackson ineens in de broek van het jongetje." 'Impact: De jacht op Michael Jackson', Nederland 3, 23.20 uur Door Jan Maarten Frequin Den Haag - Ex-LUV-zangeres Patty Brard maakt zware dagen door. Al haar bezittingen gaan onder de hamer. Patty is het slachtoffer geworden van haar niet al te beste zakelijke instinct. Na haar LUV-periode is het haar bijzonder voor de wind gegaan. In de Verenigde Staten huwde ze de steenrijke Carlo Nasi, die haar niet alleen een dochter schonk, maar ook een luxueus zwembad in de achtertuin. De twee gingen uit elkaar en Patty probeerde in Nederland aan haar toekomst te werken. Ze presenteerde destijds het popu laire tv-programma 'Banana Split', zette een winkel op met exclusieve damesmode en stak veel van haar geld in een blad, dat eerst 'Hallo Magazine' heette en later 'Magazine Brard' werd gedoopt. Na het vertrek van de zangeres is het blad verder ge gaan onder de naam 'Basta'. Uitgeefster Patty zou het inhou delijke deel van het glossy blad voor haar rekening nemen, maar naast haar taak als hoofdredac trice kreeg ze steeds meer zake lijke dingen te regelen en dat zou haar noodlottig geworden zijn. Er zijn slechts enkele nummers van het blad verschenen, dat volgens de uitgeefster absoluut geen roddelblad was, maar meer het positieve nieuws in een op lage van 150.000 exemplaren naar voren wilde brengen. Nadat Patty en een mede-finan cier uit elkaar gingen zou het bergafwaarts zijn gegaan met de financiële positie van het bedrijf van Patty. Haar schulden zou den zijn opgelopen tot ongeveer 1,5 miljoen gulden en als de verkoop van al haar privéspullen niet toereikend is kan curator mr. M.C. Udink uit Den Haag altijd nog de monumentale villa van Patty in de uitverkoop doen. Alle weelde waarin zij en haar dochter Priscilla baadden gaat woensdag 30 maart in Den Haag onder de hamer. Patty is privé failliet verklaard, omdat ze vol gens haar advocaat geen bv of nv had. De firma Troostwijk De inboedel van de woning en de winkel van Patty Brard. Zaterdag is er een kijkdag voor het publiek en op 30 maart worden de bezittingen geveild. foto dijkstra Veilingen BV organiseert de 'verkoping' van alle dierbare spulletjes van de zangeres, nu bijstandsmoeder in Amstelveen en die zelf niet bereikbaar was voor commentaar. In haar kapitale villa aan de Haagse Javastraat kunnen be langstellenden komende zater dag tijdens 'de kijkdag' zich ver diepen in al datgeen dat Patty Brard letterlijk in huis had. In de catalogus staan de prijzen, waarop kan worden ingezet. On der de bezittingen die te koop worden aangeboden ook de gou den en platina platen die zij als LUV-zangeres heeft verdiend met nummers als 'You're the greatest lover' en 'Trojan Horse'. Haar hele hebben en houden, al haar audio- en video-appara- tuur, de complete keuken, peper dure piano's, de complete slaap kamer alsmede het kinderkame- rintereur gaan in de 'faillisse- mentsverkoping'. Ook de spullen uit haar winkel gaan in dit dra matische privé-faillissement mee: exclusieve dameskleding, avondjurken en een bijzondere winkelvoorraad jassen, truien, vesten (mini)rokken, 'exclusieve i 8 bsendrecht ■3160 ■2089 NEDERLANDSE VERENIGING ERKEND LID dIJNWERPERS: 34.890 km 21.500.- 29.846 km 19.500.- 39.358 17.000.- 51.467 km 18.000.- 72.288 km 17.500.- 40.433 km 23.500.- net., stuurbekr., cen- irtierruiten, elektr. be- 47.500.- 51.933 km 26.000.- 94.687 km 13.500.- 119.345 km 25.000.- 78.957 km 42.000.- IEN OP ZOOM AD Bergen op Zoom Door Marjan Mes 'Farewell to my concubine' van de Chinese cineast Chen Kaige moest in 1993 de Gouden Palm in Cannes delen met 'The Pia no'. Dat was een heel bijzonde re film, maar het Chinese fil mepos wint het royaal als het gaat om inhoud en betekenis. Een luisterrijk, bijna drie uur durend prachtwerk dat in fas cinerend mooie, niet zelden weelderige beelden vijftig jaar uit het leven van twee sterren van de Opera van Peking ver beeldt en parallel daarmee de roerige geschiedenis van China, tussen 1925 en 1977. Net als Zhang Yimou ('Yu Dou', 'Raise the Red Lantern') behoort Chen Kaige tot de Vijf de Generatie, die talentvolle groep Chinese filmers die na de gedwongen Culturele Revolutie afstudeerde en tot de interna tionale filmwereld doordrong. Hoewel Chen Kaige in New York woont, is hij gelukkig geen Amerikaanse regisseur ge worden. 'Farewell to my concu bine' is een magnifieke combi natie van talenten uit Taiwan en China, gefinancierd vanuit Hongkong. In China zelf werd de film verboden vanwege de scènes over Mao's Culturele Revolutie en de suggestie van een homo seksuele relatie. Chen Kaige debuteerde indertijd indruk wekkend met 'Gele Aarde' en mislukte twee jaar geleden met het zweverige sprookje 'Life on a string'. Met 'Farewell to my concubine' blijkt hij opnieuw een cineast van wereldklasse. Chen Kaige baseerde zijn fil mepos op een bestseller van de Hongkong-schrijfster Lilian Lee over de onverbrekelijke vriendschap tussen twee ac teurs/zangers van de Opera van Peking wier carrière drama tisch wordt beïnvloed door de politieke omwentelingen in het Scène uit 'Farewell to my Peking-opera. Verre Oosten. Bovendien ver werkte hij er zijn eigen tragi sche ervaringen met de Cultu rele Revolutie in, want ook hij verraadde zijn eigen vader. 'Farewell to my concubine' be gint met aangrijpende beelden van de onmenselijk harde training van de jonge pupillen die voorbestemd zijn om car rière te maken bij de Opera van Peking. Een arme, wanhopige moeder biedt haar zoontje, Shi- tou, aan als leerling en begaat een gruwelijke wanhoopsdaad om hem alsnog aangenomen te krijgen. Tijdens de opleiding, die jonge jongens aan een totale fysieke en geestelijke terreur onderwerpt, sluit hij vriend schap met de meisjeachtige Douzi. Vrouwen zijn anno 1925 bij de Opera van Peking taboe en jon gens moeten daarom worden getraind om de vrouwenrollen zo gracieus mogelijk uit te kun nen beelden. De frêle, kwetsba re Douzi wordt tijdens de op leiding zodanig gehersenspoeld concubine', een schitterende film over twee sterren van de foto concorde film dat hij uiteindelijk in moet stemmen met de gedvvongen opvatting dat hij 'van nature een meisje' is. Hij verwart daarna voortdurend de illusie van het theater met het dage lijks leven en wordt echt ver liefd op Shitou, die zijn tegen speler is in 'Farewell to my concubine', de opera waarmee het tweetal decennia lang furo re maakt. De verfijnde, vrouwelijke Dou zi (Leslie Cheung) is ondraag lijk jaloers wanneer zijn vriend en tegenspeler Shitou (Zhang Fengyi) trouwt met een mooie prostituee (Gong Li). Tussen het trio ontwikkelt zich een moeizame driehoeksverhouding en een machtsstrijd, die zwaar onder druk komt te staan van oorlogen en politieke verande ringen. De twee spelers zijn emotioneel en economisch van elkaar afhankelijk en moeten meermalen bij de machtheb bers voor elkaar in de bres springen om niet voorgoed van elkaar te worden gescheiden. De mooie, geraffineerde Gong Li (Zhang Yimou's vaste hoofd rolspeelster) is Douzi's gezwo ren vijandin, maar wordt nood gedwongen een vriendin die niet alleen haar echtgenoot maar ook diens tegenspeler steeds meer gaat liefhebben. Tijdens de Japanse bezetting weet Douzi als beschermeling van de vijand zijn vriend uit de gevangenis te krijgen. Omge keerd moet hij in 1945 door zijn tegenspeler van collaboratie worden vrijgesproken bij de nieuwe machthebbers. Door zijn vriend niet als gelief de geaccepteerd, laat de beïn vloedbare Douzi zich inpalmen door een kil-gepassioneerde, machtige bewonderaar die hem in contact brengt met opium. Hoewel slechts vaag gesugge reerd weet de homoseksualiteit van Douzi te ontroeren door het gevoelige spel van Leslie Cheung wiens vrouwelijke trekken en kwetsbare uitdruk king in enkele aangrijpende close-ups meer zeggen dan woorden kunnen doen. De psychologische spanning tussen de twee tegenspelers, de een hetero, de ander homo, wordt helaas niet uitgewerkt; het enige bezwaar dat je tegen de film kunt inbrengen. Maar er staan zoveel fascinerende scènes tegenover dat het weinig uitmaakt. De twee gevierde operasterren overleven het oude China van de krijgsheren, de Chinees-Japanse oorlog, de strijd tussen de nationalisten van Tsjang Kai Sjek, de com munistische revolutie van Mao tse Toeng en de Bende van Vier van de weduwe Mao. Ze wor den ingerekend, gemolesteerd en vernederd, maar blijven de helden van de Peking-opera. Een onuitroeibaar instituut waar het Chinese volk blijk baar niet buiten kan, hoe de politieke wind ook waait. Chen Kaige weet de kijker bijna drie uur lang bij voortdu ring te boeien met schitterend spel en verbluffend mooi aan geklede en gecomponeerde scè nes. De individuele acteurs zijn sterk geregisseerd, de massare gie is eveneens superieur. Ge filterd door een zijdezacht waas van de cameralens missen die rijk gestoffeerde beelden toch niets aan dramatische overtuigingskracht. De genadeloze wreedheid waarmee de pupillen van de Opera van Peking worden op geleid, blijft de kijker niet be spaard. Een vergelijking met de intolerante Chinese samenle ving dringt zich voortdurend op. Vernedering, verguizing en aanbidding liggen in die sa menleving in eikaars verlengde. Of dat ooit zal veranderen, daaraan twijfelt ook Chen Kai ge, gezien zijn openings- en slotbeeld. 'Farewell to my concubine' van Chen Kaige draait in Cinésol 2 in Breda. De trots en strijdbaarheid van het Bas kenland, dat al sinds 1875 vecht voor onafhankelijkheid, worden in 'Vacas' van Julio Medem op bonte, complexe en surrealistische wijze (Bunuel) aan de orde gesteld. Het filmdebuut van de opaanse regisseur werd internationaal geroemd om zijn allegorische kwalitei ten. Vacas' bestrijkt een periode van zestig jaar waarin verschillende politieke op vattingen tot onderlinge oorlogen leiden, in de Carlistische oorlog in de jaren zeventig van de vorige eeuw treffen twee boerenburen elkaar in de loopgraven. Een van beiden weet te overleven door zich, besmeurd met het bloed van de ander, dood te houden wanneer de lijken van hun kleren worden ontdaan en op een kar worden afgevoerd, als beesten naar het slachthuis. De lijken doen denken aan kadavers, vooral wanneer het levende lijk van de kar kruipt en plotseling in het oog van een koe staart. De camera duikt het koeienoog in en opeens is het dertig jaar later. Het koeienoog staat nu op een schilderij dat is gemaakt door een oude, aan zijn been gewonde man, waarin we de soldaat herkennen die in 1875 het leven verkoos boven de heldendood. 'Vacas' is een vierluik dat eindigt ten tijde van de Spaanse Burgeroorlog waarin opnieuw een man aan de dood ontsnapt, nu door verraad te plegen. Het betreft de kleinzoon van de eerste over levende. Het is het verhaal van lafheid en heldendom van drie generaties van twee vijandige families, maar ook van het weerbarstige landschap waarvan mensen onontkoombaar deel uitmaken en van de hartstocht die huwelijken bedreigt. 'Vacas' lijkt toch een wat overschatte film met zijn opgelegde, artistiekerige symboliek die het zicht vertroebelt op een misschien toch wel bedenkelijke ideologie. I'Vacas' van Julio Medem draait in Film huis Concordia in Breda, 24-30 maart (19.30 en 22.00 uur). Van onze filmredactie De dolle avonturen van een groep nonnen onder leiding van de zwarte muzikale na- maaknon Deloris van Cartier (Whoopi Goldberg) in 'Sister Act' vielen bij het publiek zo in de smaak dat er natuurlijk een vervolg moest komen. In 'Sister Act 2: back in the habit' mag Whoopi Goldberg opnieuw de swingende leiding over een gospelkoor nemen. Al leen zijn het nu geen nonnen maar een zooitje moeilijk op voedbare tieners. In het tweede deel roepen de zusters van Saint Catherine, die Deloris in deel een in hun klooster lieten onderduiken voor de maffia, haar hulp in omdat zij geen raad weten met hun buurtwerk. Dat moeten zij nu doen in een met sluiting bedreigde school waar een groep kansarme, lus teloze tieners rondhangt en stijve, ouderwetse jezuïeten de scepter zwaaien. Opnieuw trekt Deloris het non- nenhabijt aan en gaat er met onorthodoxe methodes tegen aan. Net wanneer zij besluit dat haar inspanningen zinloos zijn, begint Deloris in haar brutale leerlingen iets van zichzelf terug te herkennen. Met behulp van de nonnen wordt het stelletje ongeregeld in een hip-hop-koor omgeto verd dat mee mag doen aan een zangwedstrijd. Het lukt Deloris om de jongeren hun zelfrespect terug te geven. 'Sister Act 2' draait in Mignon in Breda, City in Roosendaal, Cinemactueel in Bergen op Zoom en De Koning van Enge land in Hulst. DONDERDAG 24 MAART 1994 DEEL Rome (afp/rtr/anp) - De Italiaanse actrice Giulietta Masina, weduwe van de vermaarde regisseur Federico Fellini, is gisteren in Rome overleden. Masina, die in tal van films van Fellini speelde, was zeer aangedaan door het overlijden van haar man op 31 oktober vorig jaar. Zij was al langere tijd ziek en moest de afgelopen maanden herhaaldelijk in het zieken huis worden opgenomen. Masina is 73 geworden. Masina werd met haar droevige clownsgezichtje een van Italië's bekendste actrices. Na haar filmdebuut in 'Paisè' (1946) van Roberto Rossellini was zij in de jaren '50 en '60 een ster in verscheidene films van Fellini. Zij verwierf internationale roem in 'La Strada' ('54) en 'Le Notti di Cabiria' ('57), die haar in Cannes de onderscheiding voor de beste actrice opleverde. Zij was ook te zien in 'Giulietta degli Spiriti' ('65) en 'Ginger Fred' ('86). Masina werd geroemd om de diepgang en gedrevenheid waar mee zij speelde. Zij had het ver mogen om het gewone met trek jes uit het bizzare meer reliëf te geven. Zij bevorderde Fellini's ontwikkeling van maker van neo-realistische films naar het Giulietta Masina in de film 'Frau Holle' foto epa regisseren zijn surrealistische meesterwerken. Haar totale ver eenzelviging met de carrière van haar man maakte Masina in ze kere zin tot een mysterie in de filmwereld. Patty Brard foto dijkstra lingerie', badpakken, bikini's en 75 paar schoenen en laarzen. „Ik denk niet dat we de schulden van Patty alleen uit de veiling kunnen halen. Maar er is ook nog onroerend goed. Dat loopt via een onderhandse verkoop. Er zitten hele mooie spullen bij, zoals de schilderijen van Her man Brood, Marijke Boomsma en van Constance," aldus de heer Pistor van het veilinghuis Troostwijk. Volgens de advocatenbureau De Vos, dat de geplaagde zangeres bijstaat, is het normaal dat vrienden tijdens een dergelijke veilig opdraven om een bod te doen op bepaalde persoonlijke spullen en die zo te redden voor Patty. De woordvoerder van het veilinghuis daarover: „Iedereen is welkom op de veiling, als ze maar betalen." Perfecte monoloog met tekstfragmenten Oosterhout - De Bussel. 'Da- gelet-Céline, deel 1'. Tekstfra- gementen van Louis-Ferdi nand Céline gespeeld door Hans Dagelet m.m.v. vijf alt violisten. Regie: Johan Does burg. Gezien op woensdag 23 maart. Morgen nog te zien in Etten-Leur. Door Marjan Mes 'Bloed dat kolkt als jam in de pan'. Niemand wist dood, verderf, angst, moord, wal ging, haat en erotiek zo plas tisch te beschrijven als de Franse auteur Louis-Ferdi nand Céline. In rauwe maar ook poëtische taal die sterk aan spreektaal deed denken. Een waterval van woorden, zinnen, de keel dichtsnoeren- de of wrang humoristische beelden. De acteur Hans Dagelet, behept met een verfijnde artistieke voorkeur, heeft zelf teksten uit onder meer Célines romans 'Dood op krediet' en 'Reis naar het einde van de nacht' geselec teerd en daar een perfecte to neelvoorstelling van gemaakt. Dagelet, ooit de allereerste en nog altijd onvergetelijke 'Kees de Jongen', laat Célines taal schitteren en wordt zelf ook Cé line, de cynische nihilist wiens doodsangst en mensenhaat ont stonden in de hel van Verdun. De Eerste Wereldoorlog toen hij als soldaat 'de duizendvoudige dood' beleefde en 'de helse waanzin, met soldaten nog doller dan honden.' Honden komen in deze toneel monoloog, die zo plastisch is dat hij niks monologerigs meer heeft, vaak voor. Céline hield meer van honden dan van zijn medemensen, ook toen hij al arts was. Je hoort ze sloeberen en ziet Dagelet zelf in een hond veran deren. Tegelijkertijd büjft hij in zijn zwarte rokkostuum met tap dansschoenen ook een soort en tertainer die vaak de microfoon hanteert en dan de menselijke keelgeluiden, de drie puntjes in Célines zinnen als het ware, let- FILMS GOES -Grand Theater 20 u. The three musketeers. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Sister Act 2. 20 u. Schindler's list. 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. Free Willy. 20 u. The piano. MIDDELBURG - Cinema 20 u. The wedding banquet. VLISSINGEN - Alhambra 1 19.30 u. Schindler's list. - Alhambra 2 20 u. Sister Act 2. - Alhambra 3 20 u. Mrs. Doubtfire. - Alhambra 4 20 u. Carlito's way. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The 3 musketeers. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Demolition man. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The pelican brief. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free Willy. Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind- ler's list. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The pelican brief. terlijk laat klinken. De seksuele, voyeuristische be langstelling van Céline, die als jongen door de wulpse vrouw van zijn baas werd verkracht, krijgt een even geestige als ont hutsende verbeelding. Dagelet laat de zinnen roUen, tintelen, bijna van vlees en bloed worden, zonder enige pathos, maar met een grote innerlijke spankracht. Ook Célines anti-semitisme en bewondering voor nazi-Duits- land komen aan bod, een perver siteit die hij zelf weer relativeer de door 'dat stomme gelul van Hitier' niet serieus te nemen. Johan Doesburg regisseerde deze toneelsolo met een voortreffelij ke timing en een vloeiend ritme, waarin ook de verrichtingen van vijf altviolisten harmonisch zijn opgenomen. Zij spelen, soms op en soms achter het toneel, prach tige mineurmuziek van Maurice Horsthuis. Van onze rtv-redactie Hilversum - Omdat de cabaretier Wim Sonneveld twintig jaar ge leden op 56-jarige leeftijd over leed, dook de KRO in de archie ven en brengt de legendarische artiest nog eens zeven maal op de buis. Eerste Paasdag zijn stukken te zien van 'Doe eens wat meneer Sonneveld' uit 1962 en de show 'Blijf in Holland' die Sonneveld een jaar later op de planken bracht. Diezelfde week, vrijdag 8 april, brengt de KRO 'Sonneveld over Sonneveld', waarin stukken uit documentaires, musicals en an der materiaal uit de oude doos. Twee dagen later zwart-wit op namen van Sonneveld met Ma rijke Merckens en zondag 17 april het tweede deel van de theatershow met haar. Ook de optredens met Ina van Faassen gaan op herhaling, eveneens in twee stukken geknipt: op 24 april en 1 mei. Het slot staat geprogrammeerd op zondag 8 mei, waarin Sonneveld wordt gesecundeerd door Willem Nij- holt en Corrie van Gorp. Zaal 7 - 14.30 u. Stalingrad. 17 en 21 u. Schindler's list. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. A man's best friend. Zaal 9 - 14.30, 17, 20 u. Jurassic Park. 22.30 u. Stalingrad. Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Stricking distance. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains of the day. Zaal 12 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 en 22.30 u. The fugitive. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 2-2.30 u. Robin Hood: Men in tights. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mr. Jones. Zaal 15 - 14.30 en 17 u. Beetho ven II. 20 en 22.30 u. A perfect world. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The real McCoy. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Cool runnings. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs. Doubtfire. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. In the name of the father. Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The piano. Zaal 22 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 en 22.30 u. The ice runner. KNOKKE - Beverly Screens 20 u. The pelican brief. 20 u. Philadelphia. 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. In the name of the father.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 29