icrties
DE STEM
Hele bezit van
Patty Brard
onder de hamer
79
ondü!
'Farewell to my concubine' weelderig Chinees epos
Whoopi
Goldberg
terug
als non
Michael Jackson en de schandaalpers in documentaire
'Vacas' Spaans filmvierluik boordevol symboliek
Dagelet magnifiek
in Céline-solo
UIT gids
{aam b.v.
Giulietta Masina, weduwe
van Fellini, overleden
N EEN PEUGEOT.
Sonneveld op tv
AAART 1994
>nna3riM
^oor beeldende kunst kun je kiezen.
Architectuur wordt als het ware in je
gezicht gegooid."
Derk de Jonge, architectuur-socioloog
Gids
iBlouse in bloemendessin.
naturel of geel. 44-54
Gun uzelf het genot van een
regelmatig saunabad, thuis
met familie of vrienden
Bel voor vrijblijvende docu
mentatie:
Michael Jackson
foto ap
Van onze rtv-redactie
Van welke technieken bedient de
schandaalpers zich om andere rod
delbladen en televisiestations af te
troeven met nieuws over de Michael
Jackson-zaak? Dat is de hamvraag in
de Amerikaanse documentaire die de
Vara vanavond vertoont.
'Tabloid Truth: The Michael Jackson
Scandal' heet de film, die de Vara 'De
Jacht op Michael Jackson' doopte. Het
begon op een rustige zondagmorgen in
augustus 1993 in de San Fernando Valley.
Een free-lance verslaggever kreeg het
telefonische bericht dat er een onderzoek
was gestart tegen Michael Jackson. De
popster werd beschuldigd van seksueel
misbruik van een van de kinderen die
regelmatig op zijn landgoed Neverland
logeerden.
Het verhaal had 'alles': beroemdheid,
misdaad en sex. Genoeg om binnen 24
uur een media-storm op te wekken die
zijn weerga niet kent. Binnen enkele
dagen veranderde de berichtgeving van
controleerbare feiten en hard nieuws in
een spektakel en ordinair amusement.
In de documentaire wordt een aantal
verslaggevers gevolgd. Zij laten zien hoe
ze informatie lospeuteren. Regelmatig
grijpen ze naar het chequeboek. Hoe meer
geld ze betalen, hoe meer mensen uit de
school klappen. De vraag is in hoeverre
die mensen de waarheid spreken of door
de schandaalpers zijn aangezet tot het
geven van aantrekkelijke antwoorden.
Zo zegt Paul Barresi, die getuigen op
spoorde, in de film: „De eerste keer toen
ik het verhaal (van de familie Quindoy)
hoorde over Jackson, ging de hand over
de broek van het jongetje. Ze vroegen
100.000 dollar. Toen hun prijs steeg naar
500.000 dollar, ging de hand van Jackson
ineens in de broek van het jongetje."
'Impact: De jacht op Michael Jackson',
Nederland 3, 23.20 uur
Door Jan Maarten Frequin
Den Haag - Ex-LUV-zangeres Patty Brard maakt zware
dagen door. Al haar bezittingen gaan onder de hamer.
Patty is het slachtoffer geworden van haar niet al te
beste zakelijke instinct. Na haar LUV-periode is het
haar bijzonder voor de wind gegaan. In de Verenigde
Staten huwde ze de steenrijke Carlo Nasi, die haar niet
alleen een dochter schonk, maar ook een luxueus
zwembad in de achtertuin.
De twee gingen uit elkaar en
Patty probeerde in Nederland
aan haar toekomst te werken. Ze
presenteerde destijds het popu
laire tv-programma 'Banana
Split', zette een winkel op met
exclusieve damesmode en stak
veel van haar geld in een blad,
dat eerst 'Hallo Magazine' heette
en later 'Magazine Brard' werd
gedoopt. Na het vertrek van de
zangeres is het blad verder ge
gaan onder de naam 'Basta'.
Uitgeefster Patty zou het inhou
delijke deel van het glossy blad
voor haar rekening nemen, maar
naast haar taak als hoofdredac
trice kreeg ze steeds meer zake
lijke dingen te regelen en dat zou
haar noodlottig geworden zijn.
Er zijn slechts enkele nummers
van het blad verschenen, dat
volgens de uitgeefster absoluut
geen roddelblad was, maar meer
het positieve nieuws in een op
lage van 150.000 exemplaren
naar voren wilde brengen.
Nadat Patty en een mede-finan
cier uit elkaar gingen zou het
bergafwaarts zijn gegaan met de
financiële positie van het bedrijf
van Patty. Haar schulden zou
den zijn opgelopen tot ongeveer
1,5 miljoen gulden en als de
verkoop van al haar privéspullen
niet toereikend is kan curator
mr. M.C. Udink uit Den Haag
altijd nog de monumentale villa
van Patty in de uitverkoop doen.
Alle weelde waarin zij en haar
dochter Priscilla baadden gaat
woensdag 30 maart in Den Haag
onder de hamer. Patty is privé
failliet verklaard, omdat ze vol
gens haar advocaat geen bv of
nv had. De firma Troostwijk
De inboedel van de woning en de winkel van Patty Brard. Zaterdag is er een kijkdag voor het
publiek en op 30 maart worden de bezittingen geveild. foto dijkstra
Veilingen BV organiseert de
'verkoping' van alle dierbare
spulletjes van de zangeres, nu
bijstandsmoeder in Amstelveen
en die zelf niet bereikbaar was
voor commentaar.
In haar kapitale villa aan de
Haagse Javastraat kunnen be
langstellenden komende zater
dag tijdens 'de kijkdag' zich ver
diepen in al datgeen dat Patty
Brard letterlijk in huis had. In
de catalogus staan de prijzen,
waarop kan worden ingezet. On
der de bezittingen die te koop
worden aangeboden ook de gou
den en platina platen die zij als
LUV-zangeres heeft verdiend
met nummers als 'You're the
greatest lover' en 'Trojan Horse'.
Haar hele hebben en houden, al
haar audio- en video-appara-
tuur, de complete keuken, peper
dure piano's, de complete slaap
kamer alsmede het kinderkame-
rintereur gaan in de 'faillisse-
mentsverkoping'. Ook de spullen
uit haar winkel gaan in dit dra
matische privé-faillissement
mee: exclusieve dameskleding,
avondjurken en een bijzondere
winkelvoorraad jassen, truien,
vesten (mini)rokken, 'exclusieve
i 8
bsendrecht
■3160
■2089
NEDERLANDSE VERENIGING
ERKEND LID
dIJNWERPERS:
34.890 km 21.500.-
29.846 km 19.500.-
39.358 17.000.-
51.467 km 18.000.-
72.288 km 17.500.-
40.433 km 23.500.-
net., stuurbekr., cen-
irtierruiten, elektr. be-
47.500.-
51.933 km 26.000.-
94.687 km 13.500.-
119.345 km 25.000.-
78.957 km 42.000.-
IEN OP ZOOM
AD Bergen op Zoom
Door Marjan Mes
'Farewell to my concubine' van
de Chinese cineast Chen Kaige
moest in 1993 de Gouden Palm
in Cannes delen met 'The Pia
no'. Dat was een heel bijzonde
re film, maar het Chinese fil
mepos wint het royaal als het
gaat om inhoud en betekenis.
Een luisterrijk, bijna drie uur
durend prachtwerk dat in fas
cinerend mooie, niet zelden
weelderige beelden vijftig jaar
uit het leven van twee sterren
van de Opera van Peking ver
beeldt en parallel daarmee de
roerige geschiedenis van China,
tussen 1925 en 1977.
Net als Zhang Yimou ('Yu
Dou', 'Raise the Red Lantern')
behoort Chen Kaige tot de Vijf
de Generatie, die talentvolle
groep Chinese filmers die na de
gedwongen Culturele Revolutie
afstudeerde en tot de interna
tionale filmwereld doordrong.
Hoewel Chen Kaige in New
York woont, is hij gelukkig
geen Amerikaanse regisseur ge
worden. 'Farewell to my concu
bine' is een magnifieke combi
natie van talenten uit Taiwan
en China, gefinancierd vanuit
Hongkong.
In China zelf werd de film
verboden vanwege de scènes
over Mao's Culturele Revolutie
en de suggestie van een homo
seksuele relatie. Chen Kaige
debuteerde indertijd indruk
wekkend met 'Gele Aarde' en
mislukte twee jaar geleden met
het zweverige sprookje 'Life on
a string'. Met 'Farewell to my
concubine' blijkt hij opnieuw
een cineast van wereldklasse.
Chen Kaige baseerde zijn fil
mepos op een bestseller van de
Hongkong-schrijfster Lilian
Lee over de onverbrekelijke
vriendschap tussen twee ac
teurs/zangers van de Opera van
Peking wier carrière drama
tisch wordt beïnvloed door de
politieke omwentelingen in het
Scène uit 'Farewell to my
Peking-opera.
Verre Oosten. Bovendien ver
werkte hij er zijn eigen tragi
sche ervaringen met de Cultu
rele Revolutie in, want ook hij
verraadde zijn eigen vader.
'Farewell to my concubine' be
gint met aangrijpende beelden
van de onmenselijk harde
training van de jonge pupillen
die voorbestemd zijn om car
rière te maken bij de Opera van
Peking. Een arme, wanhopige
moeder biedt haar zoontje, Shi-
tou, aan als leerling en begaat
een gruwelijke wanhoopsdaad
om hem alsnog aangenomen te
krijgen. Tijdens de opleiding,
die jonge jongens aan een totale
fysieke en geestelijke terreur
onderwerpt, sluit hij vriend
schap met de meisjeachtige
Douzi.
Vrouwen zijn anno 1925 bij de
Opera van Peking taboe en jon
gens moeten daarom worden
getraind om de vrouwenrollen
zo gracieus mogelijk uit te kun
nen beelden. De frêle, kwetsba
re Douzi wordt tijdens de op
leiding zodanig gehersenspoeld
concubine', een schitterende film over twee sterren van de
foto concorde film
dat hij uiteindelijk in moet
stemmen met de gedvvongen
opvatting dat hij 'van nature
een meisje' is. Hij verwart
daarna voortdurend de illusie
van het theater met het dage
lijks leven en wordt echt ver
liefd op Shitou, die zijn tegen
speler is in 'Farewell to my
concubine', de opera waarmee
het tweetal decennia lang furo
re maakt.
De verfijnde, vrouwelijke Dou
zi (Leslie Cheung) is ondraag
lijk jaloers wanneer zijn vriend
en tegenspeler Shitou (Zhang
Fengyi) trouwt met een mooie
prostituee (Gong Li). Tussen
het trio ontwikkelt zich een
moeizame driehoeksverhouding
en een machtsstrijd, die zwaar
onder druk komt te staan van
oorlogen en politieke verande
ringen. De twee spelers zijn
emotioneel en economisch van
elkaar afhankelijk en moeten
meermalen bij de machtheb
bers voor elkaar in de bres
springen om niet voorgoed van
elkaar te worden gescheiden.
De mooie, geraffineerde Gong
Li (Zhang Yimou's vaste hoofd
rolspeelster) is Douzi's gezwo
ren vijandin, maar wordt nood
gedwongen een vriendin die
niet alleen haar echtgenoot
maar ook diens tegenspeler
steeds meer gaat liefhebben.
Tijdens de Japanse bezetting
weet Douzi als beschermeling
van de vijand zijn vriend uit de
gevangenis te krijgen. Omge
keerd moet hij in 1945 door zijn
tegenspeler van collaboratie
worden vrijgesproken bij de
nieuwe machthebbers.
Door zijn vriend niet als gelief
de geaccepteerd, laat de beïn
vloedbare Douzi zich inpalmen
door een kil-gepassioneerde,
machtige bewonderaar die hem
in contact brengt met opium.
Hoewel slechts vaag gesugge
reerd weet de homoseksualiteit
van Douzi te ontroeren door
het gevoelige spel van Leslie
Cheung wiens vrouwelijke
trekken en kwetsbare uitdruk
king in enkele aangrijpende
close-ups meer zeggen dan
woorden kunnen doen.
De psychologische spanning
tussen de twee tegenspelers, de
een hetero, de ander homo,
wordt helaas niet uitgewerkt;
het enige bezwaar dat je tegen
de film kunt inbrengen. Maar
er staan zoveel fascinerende
scènes tegenover dat het weinig
uitmaakt. De twee gevierde
operasterren overleven het
oude China van de krijgsheren,
de Chinees-Japanse oorlog, de
strijd tussen de nationalisten
van Tsjang Kai Sjek, de com
munistische revolutie van Mao
tse Toeng en de Bende van Vier
van de weduwe Mao. Ze wor
den ingerekend, gemolesteerd
en vernederd, maar blijven de
helden van de Peking-opera.
Een onuitroeibaar instituut
waar het Chinese volk blijk
baar niet buiten kan, hoe de
politieke wind ook waait.
Chen Kaige weet de kijker
bijna drie uur lang bij voortdu
ring te boeien met schitterend
spel en verbluffend mooi aan
geklede en gecomponeerde scè
nes. De individuele acteurs zijn
sterk geregisseerd, de massare
gie is eveneens superieur. Ge
filterd door een zijdezacht
waas van de cameralens missen
die rijk gestoffeerde beelden
toch niets aan dramatische
overtuigingskracht.
De genadeloze wreedheid
waarmee de pupillen van de
Opera van Peking worden op
geleid, blijft de kijker niet be
spaard. Een vergelijking met de
intolerante Chinese samenle
ving dringt zich voortdurend
op. Vernedering, verguizing en
aanbidding liggen in die sa
menleving in eikaars verlengde.
Of dat ooit zal veranderen,
daaraan twijfelt ook Chen Kai
ge, gezien zijn openings- en
slotbeeld.
'Farewell to my concubine' van
Chen Kaige draait in Cinésol 2
in Breda.
De trots en strijdbaarheid van het Bas
kenland, dat al sinds 1875 vecht voor
onafhankelijkheid, worden in 'Vacas'
van Julio Medem op bonte, complexe en
surrealistische wijze (Bunuel) aan de
orde gesteld. Het filmdebuut van de
opaanse regisseur werd internationaal
geroemd om zijn allegorische kwalitei
ten.
Vacas' bestrijkt een periode van zestig
jaar waarin verschillende politieke op
vattingen tot onderlinge oorlogen leiden,
in de Carlistische oorlog in de jaren
zeventig van de vorige eeuw treffen twee
boerenburen elkaar in de loopgraven.
Een van beiden weet te overleven door
zich, besmeurd met het bloed van de
ander, dood te houden wanneer de lijken
van hun kleren worden ontdaan en op
een kar worden afgevoerd, als beesten
naar het slachthuis.
De lijken doen denken aan kadavers,
vooral wanneer het levende lijk van de
kar kruipt en plotseling in het oog van
een koe staart. De camera duikt het
koeienoog in en opeens is het dertig jaar
later. Het koeienoog staat nu op een
schilderij dat is gemaakt door een oude,
aan zijn been gewonde man, waarin we
de soldaat herkennen die in 1875 het
leven verkoos boven de heldendood.
'Vacas' is een vierluik dat eindigt ten
tijde van de Spaanse Burgeroorlog
waarin opnieuw een man aan de dood
ontsnapt, nu door verraad te plegen. Het
betreft de kleinzoon van de eerste over
levende. Het is het verhaal van lafheid
en heldendom van drie generaties van
twee vijandige families, maar ook van
het weerbarstige landschap waarvan
mensen onontkoombaar deel uitmaken
en van de hartstocht die huwelijken
bedreigt.
'Vacas' lijkt toch een wat overschatte
film met zijn opgelegde, artistiekerige
symboliek die het zicht vertroebelt op
een misschien toch wel bedenkelijke
ideologie.
I'Vacas' van Julio Medem draait in Film
huis Concordia in Breda, 24-30 maart
(19.30 en 22.00 uur).
Van onze filmredactie
De dolle avonturen van een
groep nonnen onder leiding
van de zwarte muzikale na-
maaknon Deloris van Cartier
(Whoopi Goldberg) in 'Sister
Act' vielen bij het publiek zo in
de smaak dat er natuurlijk een
vervolg moest komen.
In 'Sister Act 2: back in the
habit' mag Whoopi Goldberg
opnieuw de swingende leiding
over een gospelkoor nemen. Al
leen zijn het nu geen nonnen
maar een zooitje moeilijk op
voedbare tieners.
In het tweede deel roepen de
zusters van Saint Catherine,
die Deloris in deel een in hun
klooster lieten onderduiken
voor de maffia, haar hulp in
omdat zij geen raad weten met
hun buurtwerk.
Dat moeten zij nu doen in een
met sluiting bedreigde school
waar een groep kansarme, lus
teloze tieners rondhangt en
stijve, ouderwetse jezuïeten de
scepter zwaaien.
Opnieuw trekt Deloris het non-
nenhabijt aan en gaat er met
onorthodoxe methodes tegen
aan. Net wanneer zij besluit
dat haar inspanningen zinloos
zijn, begint Deloris in haar
brutale leerlingen iets van
zichzelf terug te herkennen.
Met behulp van de nonnen
wordt het stelletje ongeregeld
in een hip-hop-koor omgeto
verd dat mee mag doen aan een
zangwedstrijd. Het lukt Deloris
om de jongeren hun zelfrespect
terug te geven.
'Sister Act 2' draait in Mignon
in Breda, City in Roosendaal,
Cinemactueel in Bergen op
Zoom en De Koning van Enge
land in Hulst.
DONDERDAG 24 MAART 1994 DEEL
Rome (afp/rtr/anp) - De Italiaanse actrice Giulietta Masina,
weduwe van de vermaarde regisseur Federico Fellini, is
gisteren in Rome overleden. Masina, die in tal van films van
Fellini speelde, was zeer aangedaan door het overlijden van
haar man op 31 oktober vorig jaar. Zij was al langere tijd ziek
en moest de afgelopen maanden herhaaldelijk in het zieken
huis worden opgenomen. Masina is 73 geworden.
Masina werd met haar droevige
clownsgezichtje een van Italië's
bekendste actrices. Na haar
filmdebuut in 'Paisè' (1946) van
Roberto Rossellini was zij in de
jaren '50 en '60 een ster in
verscheidene films van Fellini.
Zij verwierf internationale roem
in 'La Strada' ('54) en 'Le Notti
di Cabiria' ('57), die haar in
Cannes de onderscheiding voor
de beste actrice opleverde. Zij
was ook te zien in 'Giulietta
degli Spiriti' ('65) en 'Ginger
Fred' ('86).
Masina werd geroemd om de
diepgang en gedrevenheid waar
mee zij speelde. Zij had het ver
mogen om het gewone met trek
jes uit het bizzare meer reliëf te
geven. Zij bevorderde Fellini's
ontwikkeling van maker van
neo-realistische films naar het
Giulietta Masina in de film
'Frau Holle' foto epa
regisseren zijn surrealistische
meesterwerken. Haar totale ver
eenzelviging met de carrière van
haar man maakte Masina in ze
kere zin tot een mysterie in de
filmwereld.
Patty Brard foto dijkstra
lingerie', badpakken, bikini's en
75 paar schoenen en laarzen.
„Ik denk niet dat we de schulden
van Patty alleen uit de veiling
kunnen halen. Maar er is ook
nog onroerend goed. Dat loopt
via een onderhandse verkoop. Er
zitten hele mooie spullen bij,
zoals de schilderijen van Her
man Brood, Marijke Boomsma
en van Constance," aldus de
heer Pistor van het veilinghuis
Troostwijk.
Volgens de advocatenbureau De
Vos, dat de geplaagde zangeres
bijstaat, is het normaal dat
vrienden tijdens een dergelijke
veilig opdraven om een bod te
doen op bepaalde persoonlijke
spullen en die zo te redden voor
Patty. De woordvoerder van het
veilinghuis daarover: „Iedereen
is welkom op de veiling, als ze
maar betalen."
Perfecte monoloog met tekstfragmenten
Oosterhout - De Bussel. 'Da-
gelet-Céline, deel 1'. Tekstfra-
gementen van Louis-Ferdi
nand Céline gespeeld door
Hans Dagelet m.m.v. vijf alt
violisten. Regie: Johan Does
burg. Gezien op woensdag 23
maart. Morgen nog te zien in
Etten-Leur.
Door Marjan Mes
'Bloed dat kolkt als jam in de
pan'. Niemand wist dood,
verderf, angst, moord, wal
ging, haat en erotiek zo plas
tisch te beschrijven als de
Franse auteur Louis-Ferdi
nand Céline. In rauwe maar
ook poëtische taal die sterk
aan spreektaal deed denken.
Een waterval van woorden,
zinnen, de keel dichtsnoeren-
de of wrang humoristische
beelden.
De acteur Hans Dagelet, behept
met een verfijnde artistieke
voorkeur, heeft zelf teksten uit
onder meer Célines romans
'Dood op krediet' en 'Reis naar
het einde van de nacht' geselec
teerd en daar een perfecte to
neelvoorstelling van gemaakt.
Dagelet, ooit de allereerste en
nog altijd onvergetelijke 'Kees
de Jongen', laat Célines taal
schitteren en wordt zelf ook Cé
line, de cynische nihilist wiens
doodsangst en mensenhaat ont
stonden in de hel van Verdun.
De Eerste Wereldoorlog toen hij
als soldaat 'de duizendvoudige
dood' beleefde en 'de helse
waanzin, met soldaten nog doller
dan honden.'
Honden komen in deze toneel
monoloog, die zo plastisch is dat
hij niks monologerigs meer
heeft, vaak voor. Céline hield
meer van honden dan van zijn
medemensen, ook toen hij al arts
was. Je hoort ze sloeberen en ziet
Dagelet zelf in een hond veran
deren. Tegelijkertijd büjft hij in
zijn zwarte rokkostuum met tap
dansschoenen ook een soort en
tertainer die vaak de microfoon
hanteert en dan de menselijke
keelgeluiden, de drie puntjes in
Célines zinnen als het ware, let-
FILMS
GOES
-Grand Theater
20 u. The three musketeers.
HULST
- De Koning van Engeland
20 u. Sister Act 2.
20 u. Schindler's list.
20 u. Mrs. Doubtfire.
20 u. Free Willy.
20 u. The piano.
MIDDELBURG
- Cinema
20 u. The wedding banquet.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
19.30 u. Schindler's list.
- Alhambra 2
20 u. Sister Act 2.
- Alhambra 3
20 u. Mrs. Doubtfire.
- Alhambra 4
20 u. Carlito's way.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The 3 musketeers.
Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Demolition man.
Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The pelican brief.
Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Free Willy.
Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind-
ler's list.
Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The pelican brief.
terlijk laat klinken.
De seksuele, voyeuristische be
langstelling van Céline, die als
jongen door de wulpse vrouw
van zijn baas werd verkracht,
krijgt een even geestige als ont
hutsende verbeelding. Dagelet
laat de zinnen roUen, tintelen,
bijna van vlees en bloed worden,
zonder enige pathos, maar met
een grote innerlijke spankracht.
Ook Célines anti-semitisme en
bewondering voor nazi-Duits-
land komen aan bod, een perver
siteit die hij zelf weer relativeer
de door 'dat stomme gelul van
Hitier' niet serieus te nemen.
Johan Doesburg regisseerde deze
toneelsolo met een voortreffelij
ke timing en een vloeiend ritme,
waarin ook de verrichtingen van
vijf altviolisten harmonisch zijn
opgenomen. Zij spelen, soms op
en soms achter het toneel, prach
tige mineurmuziek van Maurice
Horsthuis.
Van onze rtv-redactie
Hilversum - Omdat de cabaretier
Wim Sonneveld twintig jaar ge
leden op 56-jarige leeftijd over
leed, dook de KRO in de archie
ven en brengt de legendarische
artiest nog eens zeven maal op
de buis. Eerste Paasdag zijn
stukken te zien van 'Doe eens
wat meneer Sonneveld' uit 1962
en de show 'Blijf in Holland' die
Sonneveld een jaar later op de
planken bracht.
Diezelfde week, vrijdag 8 april,
brengt de KRO 'Sonneveld over
Sonneveld', waarin stukken uit
documentaires, musicals en an
der materiaal uit de oude doos.
Twee dagen later zwart-wit op
namen van Sonneveld met Ma
rijke Merckens en zondag 17
april het tweede deel van de
theatershow met haar. Ook de
optredens met Ina van Faassen
gaan op herhaling, eveneens in
twee stukken geknipt: op 24
april en 1 mei. Het slot staat
geprogrammeerd op zondag 8
mei, waarin Sonneveld wordt
gesecundeerd door Willem Nij-
holt en Corrie van Gorp.
Zaal 7 - 14.30 u. Stalingrad.
17 en 21 u. Schindler's list.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
A man's best friend.
Zaal 9 - 14.30, 17, 20 u. Jurassic
Park.
22.30 u. Stalingrad.
Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Stricking distance.
Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Remains of the day.
Zaal 12 - 14.30 en 17 u. Aladdin.
20 en 22.30 u. The fugitive.
Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 2-2.30 u.
Robin Hood: Men in tights.
Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mr. Jones.
Zaal 15 - 14.30 en 17 u. Beetho
ven II.
20 en 22.30 u. A perfect world.
Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The real McCoy.
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Cool runnings.
Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Philadelphia.
Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mrs. Doubtfire.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
In the name of the father.
Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The piano.
Zaal 22 - 14.30 en 17 u. Aladdin.
20 en 22.30 u. The ice runner.
KNOKKE
- Beverly Screens
20 u. The pelican brief.
20 u. Philadelphia.
20 u. Mrs. Doubtfire.
20 u. In the name of the father.