S Zm
Cs IdS
DE STEM
mm
IRUM
'HBO breekt zijn dirigenten af
RVU duikt vijf zondagen in de wereld van de detailhandel
KOPER
TEUR
>TER
Heinz Friesen verlaat Brabants Orkest met zucht van verlichting
KunstNetwerk Breda over
dans en beeldende kunst
Kinderen voor Kinderen
14 maal op herhaling
Pianist F. Nauta wint
Scheveningen Conconrs
UIT GIDS
werker m/v
itzendbureau
D2
rS m/v
lout T? 55455
Kort geding
dirigent Joó
tegen orkest
wij een HBO'er met een
e instelling. Je gaat je met
ie en het uitbrengen van
ezig met het afsluiten en
n met ervaring in de leasing
iële werkervaring is
te komen voor deze functie,
op de leeftijdsgroep van
eactie tegemoet vanaf
I. 076-87 00 09,
oeken wij een gemotiveerde
ange tijd. In principe is de
en tot 40 uur bij ziekte of
heeft u een zaterdag vrij.
nderdagavond.
tel. 076-22 30 05,
„Ik heb nooit voor een minderheid
willen werken, want mijn schoorsteen
moet hevig blijven roken."
Willem Duys
ZATERDAG 19 MAART 1994
de uittredingsregeling
deling van onze vestiging
laties bij het oplossen
stof- en dampafzuiging
an installaties,
kt mee aan de groei van
iden van onze relatiekring
ngestelde kandidaten
et de verkoop van
nnis op ons vakgebied is g
vacaturenummer 94.01,
stbus 37001,
n 020-631 28 21.
grootste Harley-Davidson
is ons team wederom aan
ntact met:
ok achter de schermen het
van voornamelijk onderde-
arbij onontbeerlijk, evenals
rakter. In verband met het
ersing van de Engelse taal
in de motorbranche is een
btekend geoutilleerde werk-
on is vereist,
n.
itatie, begeleid met pasfoto
werkers gemotiveerd
n wij binnen ons
ndt om, samen met
i nieuwe Opeis en
te nemen.
lijk en vriendelijk is,
im op een voortvarende
:n in een dynamisch en
g aanspreekt, kan
vertentie schriftelijk
(t.a.v. de Direktie)
vorden behandeld.
paraat
tg weer.
Door onze redacteur Hans Rooseboom
Heinz Friesen heeft er de brui aan gegeven. Er is een
eind gekomen aan de jarenlange verbintenis van de
dirigent met Het Brabants Orkest. Nadat kort tevoren
chef-dirigent Arpad Joó de laan was uitgestuurd, pakte
vorige week vaste gastdirigent Heinz Friesen zijn biezen.
Het Brabants Orkest (HBO) zit
nu zonder dirigent. En er komt
voorlopig ook geen vaste diri
gent. Het orkest gaat het met
invallers doen. „Dat is de mak
kelijkste manier, en de slechtste
manier", zegt Heinz Friesen (59).
„Zo wordt het orkest er zeker
niet beter op".
Als je het verhaal van Heinz
Friesen hoort, dan verkeert Het
Brabants Orkest in een regel
rechte dirigentencrisis. Hij raadt
iedere dirigent aan heel duidelij
ke eisen te stellen alvorens met
dit gezelschap in zee te gaan.
Want: „Dit orkest breekt zijn
dirigenten af", meent Friesen.
De vertrokken dirigent blikt te
rug op zijn tijd bij Het Brabants
orkest. In zijn Oudenbossche he
renhuis, in de schaduw van de
neobarokke replica van de Sint
Pieter, vertelt Heinz Friesen
waarom hij niet verder kon.
„Ik was er ziek van, misselijk. Ik
lag 's nachts wakker als ik de
volgende dag een repetitie had.
Ik zat bij Het Brabants Orkest
volledig op een doodlopende
weg. Er zat geen beweging, geen
verbetering in het orkest. Ik
merkte bij de musici geen moti
vatie, geen inzet en geen disci
pline, eerder soms tegenwerking.
En je hebt als dirigent bij dat
orkest veel te weinig artistieke
inbreng. Het vrat aan me".
Werkgroep
De kritiek van Heinz Friesen op
het reilen en zeilen van HBO is
niet mals. Het is een litanie van
klachten, waarbij de voormalige
dirigent overigens niet verzuimt
de hand in eigen boezem te ste
ken.
Friesen: „Het Brabants Orkest
hreekt zijn dirigenten af. Je hebt
als dirigent geen artistieke eind
verantwoordelijkheid. Die ligt
bij de directeur. In de werkgroep
voor het artistiek beleid en voor
de aanstelling van nieuwe orkes
tleden heb je als dirigent slechts
één stem, net zoveel als de ande
re leden van die werkgroep, die
is samengesteld uit orkestleden
en directie. Er kunnen dus musi
ci worden aangenomen tégen je
zin. De dirigent heeft bij Het
Brabants Orkest een adviserende
functie, meer niet. Ik kan me niet
voorstellen dat deze situatie bij
enig ander orkesten bestaat".
De in het Limburgse Brunssum
geboren Heinz Friesen was ho
boïst en dirigent van talrijke
muziek-ensembles toen hij een
zes jaar geleden bij Het Brabants
Orkest werd benoemd. De be
doeling was dat hij. de opvolger
zou worden van de toenmalige
chef-dirigent André Vandernoot.
„Maar die belofte werd afge
zegd, omdat ik twee maal een
hartaanval kreeg". In plaats van
Heinz Friesen werd Arpéd Joó in
1990 benoemd tot chef-dirigent,
Eindhoven - Het geding dat
dirigent Arpéd Joó heeft
aangespannen tegen Het
Brabants Orkest dient aan
staande dinsdag in Den
Bosch.
De ontslagen dirigent eist
een voorschot op de enkele
miljoenen guldens die hij in
een bodemprocedure gaat
vorderen.
In januari zegde HBO met
onmiddellijke ingang het
contract met Joó op wegens
een 'ernstige vertrouwens
breuk'. Joó eist een schade
loosstelling voor gederfde
inkomsten en aantasting
van zijn reputatie.
en Friesen kreeg een aanstelling
als -tot vaste gastdirigent.
Eindhoven
De grote ommekeer ten goede bij
Het Brabants Orkest had moeten
inzetten bij de verhuizing van'
Den Bosch naar het majesteite
lijke nieuwe onderkomen in
Eindhoven: het Muziekcentrum
Frits Philips, een zaal van we
reldniveau, en dé grote kans
voor Het Brabants Orkest, vol
gens Heinz Friesen. Een kans die
het orkest heeft laten liggen.
„Het orkest had op die zaal
moeten inspelen. De nieuwe zaal
trok een nieuw publiek en ook
de landelijke muziekkritiek. Er
had in die zaal een orkest in
ontwikkeling moeten spelen, een
orkest dat streeft naar een ni
veau dat bij die zaal past. Maar
er gebeurde niets, en nog steeds
niet. Terwijl de tijd toch echt
voorbij is dat je kan zeggen: het
Brabants Orkest is een orkest uit
de provincie. Je moet er een
wereldorkest van willen maken.
Maar die kentering is uitgeble
ven".
Discipline
Er groeide wél langzaam een
kentering in Heinz Friesens rela
tie tot het orkest. Eén trefwoord
keert steeds terug in zijn ver
haal: discipline. Dat is waar het
vooral aan schort bij Het Bra
bants Orkest. Discipline ontbrak
en ontbreekt.
Friesen: „Ik zal nooit vergeten
hoe we bij de bouwput van het
Muziekcentrum in Eindhoven
stonden. De eerste paal werd
geslagen. Iedereen was enorm
enthousiast. Nu zou het allemaal
gaan gebeuren. Maar goede
voornemens zijn maar woorden.
Woorden zijn niet genoeg. Er
moet gewerkt worden. Een goed
orkest werkt, en blijft werken. Ik
weet er uit mijn tijd als hoboïst
bij het Rotterdams Philharmo-
nisch alles van hoe je een orkest
naar een hoger niveau moet til
len. Het orkest moet bijvoor
beeld zelf zorgen dat iedereen
zijn partij technisch onder de
knie heeft vóór de eerste repeti
tie. Het voorwerk moet gedaan
zijn voordat de dirigent aan
treedt. Dat is discipline".
Het gebrek aan discipline is me
de een gevolg van het perso
neelsbeleid van Het Brabants
Orkest. Heinz Friesen drukt het
heel diplomatiek uit: „Als je een
orkest omhoog wil brengen,
moet je van mensen afscheid
kunnen nemen. Er zijn nu een
maal mensen die niet voldoen. Ik
heb dat meermalen aangekaart,
maar er is nooit iets mee ge
beurd. Ook hier had ik het ge
voel dat ik op een doodlopende
weg zat".
Langzaam
Fnuikend voor een symfonie-or
kest is een te langzaam werk
tempo. Gevolg alweer van het
gebrek aan discipline. Friesen:
„Het werktempo bij het orkest is
te langzaam. De musici zijn niet
geconcentreerd, volgen niet, of
kijken zelfs niet naar me. Daar
door was ik vaak niet klaar voor
een concert. Dan gingen er. tij
dens het concert dingen mis, en
dan kreeg je slechte kritieken.
Dat gaat aan je vreten, want je
denkt natuurlijk ook aan jezelf.
Ik voelde me steeds meer belem
merd in mijn functioneren".
Het gebrek aan vrijheid en ruim
te voor de dirigent is bij HBO
steeds nijpender geworden. „Er
komen steeds meer wetten, re
geltjes en voorschriften. Zo is er
ook een Ondernemingsraad.
Daarin zitten niet noodzakelij
kerwijs de beste leden van het
orkest, maar ze gaan wel de
orkestmanager spelen. Terwijl
die mensen geen idee hebben hoe
een goed orkest werkt".
De positie van de dirigenten bij
Het Brabants Orkest moet vol
gens Heinz Friesen veel krachti
ger worden. „De dirigent dient
een veel grotere inbreng te krij
gen in het artistiek beleid. Ze
hebben gewoon een hele goeie
dirigent nodig. Liefst een jonge,
krachtige persoonlijkheid, die
een stempel op het orkest kan
drukken. Die er een eenheid van
maakt, terwijl het nu als los
zand aan elkaar hangt. Zo ie
mand was Arpad Joó niet, die
was te aardig, en dat geldt voor
mij eigenlijk ook".
Het Brabants Orkest gaat nu een
zeer moeilijke periode doorma
ken, denkt Heinz Friesen. „Ik
wist eerlijk gezegd niet dat ze
een tijd zonder vaste dirigent
willen. Ik vind dat de makkelijk
ste manier, en de slechtste ma
nier. Zo wordt het er zeker niet
beter op".
Heinz Friesen zelf voelt zich nu
enorm opgelucht dat hij bij HBO
weg is. „Het is een hele grote
stap, maar aan de andere kant:
het orkest was slechts een deel
van mijn vak. Ik voel opluchting,
omdat ik niet meer het gevoel
hoef te hebben dat ik met een
speld sta te steken in een on
neembaar fort. Mijn andere acti
viteiten als dirigent gaan ge-
Van onze kunstredactie
Breda - Op zondag 20
maart organiseert Kunst-
Netwerk een bijeenkomst
in De Nieuwe Veste in Bre
da over de relatie tussen
beeldende kunst en dans.
De middag begint om 12.30
uur.
KunstNetwerk is een landelijk
opererend netwerk waarbij
vrouwen die werkzaam zijn op
het gebied van de kunsten zich
kunnen aansluiten.
De bijeenkomst zondag in
Breda is georganiseerd rond
de voorstelling/studie 'Duet
van de steen en het water' van
Annelie David (choreografie)
en Jacqueline Heerema (beel
dende kunst, ruimtelijke
vormgeving). De uitvoering is
van Claudia Kratzheller
(dans).
Van onze rtv-redactie
Als zijn klanten graag over
voetbal praten, praat hij óók
graag over voetbal. In de su
permarkt van Gijs te Anke
veen is de klant nog altijd
koning. De boodschappen
worden desnoods aan huis
gebracht, net als in de tijd
dat de supermarkt nog een
dorpswinkeltje was.
Het RVU-programma 'Werken
aan Werk' is de komende vijf
zondagen geheel gewijd aan de
detailhandel en alles wat daarbij
komt kijken. De diefstallen, het
alarmsysteem, milieuvriendelij
ke verpakkingen en drukte tij
dens de feestdagen. In de slotaf
levering werpen de makers een
blik in de toekomst van de win
kel.
In de eerste aflevering a.s. zon
dag, getiteld 'De klant is ko
ning', zijn drie portretten van
winkeliers te zien. Naast de su
permarkt van Gijs wordt ook
aandacht besteed aan mevrouw
Tusveld, die al 25 jaar een die
renwinkel heeft. Ze biedt meer
dan kattenvoer en vogelzaad. Ie
dere klant kan bij haar terecht
voor adviezen, want mevrouw
Tusveld verkoopt niet alleen, ze
beschouwt zichzelf ook als die
renvriend.
Voorts is er een standwerker die
door het hele land op de markt
groenteschaven verkoopt. Hij is
detaillist en alles wat komt kij
ken bij het runnen van een zaak
is in hem verenigd.
Op alle markten zijn plekken
voor standwerkers gereserveerd,
maar omdat de vraag groter is
dan het aanbod, verloot de
marktmeester iedere ochtend een
beperkt aantal plaatsen. Soms
moet de standwerker dan ook
onverrichter zaken naar huis.
Vierdaagse
De volgende week gaat het om
de vraag hoe het is om op hoog
tijdagen in een groot warenhuis
te werken. Tijdens de kerstdruk
te werd een aantal medewerkers
van V&D gevolgd. „Je werkt
ergens naar toe. Je werkt naar
een bepaalde omzet", legt een
van de medewerkers uit. Terwijl
de kassa's rinkelen heeft de af
delingschef het gevoel een vier
daagse te lopen.
Een heel andere invalshoek ken
merkt het derde deel over de
Nieuwe Binnenweg in Rotter
dam. Nog niet zo lang geleden
berucht vanwege junks, sekshui
zen en diefstallen. De winkeliers
zijn hard bezig zich te wapenen
tegen dit imago. Velen hebben
een honkbalknuppel achter de
toonbank liggen.
Op de Nieuwe Binnenweg lijkt
de wereld oneerlijk verdeeld: de
eigenaar van twee boetiekjes
heeft zijn zaken moeten sluiten
vanwege de lage omzet, terwijl
een chique meubelwinkel ver
derop nergens last van heeft.
In de RVU-serie wordt ook aan
dacht besteed aan milieuvrien
delijk handelen. Een oude
marktkoopman heeft een afval-
scheider ontwikkeld. Op de
markt zamelt hij afval geschei
den in en drukt daarmee de
kosten voor de marktkooplui.
Allesbehalve een principezaak:
„Dat milieu, ach, het zal mijn
tijd wel duren. Maar het is meer
een kwestie van brood op de
plank."
En terwijl de computer het werk
van de cassière, in het distribu
tiecentrum en het magazijn
overneemt, rijst de vraag: wordt
het langzamerhand leuker of
juist saaier in de winkel?
'Werken aan werk - Detailhan
del', zondag, Nederland 3, 18.05
Van onze rtv-redactie
De Vara heeft een opvallende reeks herhalingen in petto:
alle veertien tot dusver gemaakte afleveringen van 'Kin
deren voor Kinderen' komen opnieuw op de buis. Met
ingang van zaterdag 9 april is de zaterdagmiddag gereser
veerd voor het muzikale spektakel dat begon in de jaren
tachtig. Een enkele keer valt de herhaling op vrijdag,
Vier maal valt de uitzending
op vrijdagmiddag. De reden
van het initiatief is volgens de
Vara dat kinderen niet gauw
genoeg krijgen van Kinderen
voor Kinderen.
„Het programma en de gelijk
namige platen hebben in de
loop der jaren tientallen lied
jes toegevoegd aan het be
staande kinderrepertoire. Te
genwoordig is in bijna elk
huisgezin wel een Kinderen
voor Kinderen-produkt te vin
den. Of het nu een muziekcas-
sette, een langspeelplaat, een
cd of een videoband is", aldus
de Vara. Inmiddels is de vijf
tiende editie van Kinderen
voor Kinderen in de maak.
In 1980 was de eerste 'Kinde
ren voor Kinderen'. Het festijn
had het karakter van een son
gfestival. Daarna werd het
speciale kinderkoor samenge
steld. In die beginjaren werd
de presentatie gedaan door
mensen als Willem Nijholt,
Leoni Jansen en wijlen Willem
Ruis. De versies hadden de
vorm van een theateroptreden
dat voor de televisie werd ge
registreerd. Vanaf de zesde
editie werd het programma
een studioproduktie, gecombi
neerd opnamen op lokatie.
Alle veertien afleveringen zijn
te zien in de maanden april,
mei en juni op zaterdagmid
dag rond de klok van drie uur.
Den Haag (anp) - Folke Nauta (20) heeft het Scheveningen
Internationaal Muziek Concours 1994 voor piano gewonnen.
Nauta kreeg ook de prijs van de muziekpers.
De eerste prijs bestaat uit een bedrag van 25.000 gulden en enkele
recitals en concerten. Nauta maakte grote indruk met de uitvoering
van etudes van Ligeti en Scriabin. en het 3e Pianoconcert van
Bartók. Nauta is leerling van Jan Wijn aan het Amsterdamse
Sweelinck Conservatorium.
Heinz Friesen: „Ik merkte bij de musici geen motivatie, geen inzet en geen discipline, eerder soms tegenwerking. En je hebt als
dirigent bij het beleid van dat orkest veel te weinig artistieke inbreng. Het vrat aan me". foto de steiwdick de boer
woon door: het Amsterdam
Wind Orchestra, het Strijkorkest
uit het Rotterdams Philharmo-
nisch, mijn gastdirecties in
Duitsland en Zweden, en mijn
drie harmonie-orkesten, in
Bocholtz, Thorn en Loon op
Zand. Vooral als ik nó een repe
titie met HBO naar mijn strij
kers in Rotterdam ging, merkte
ik het verschil. Het is jammer om
te moeten zeggen. Het gaat uit
eindelijk om de intentie waar
mee gespeeld wordt. Ik heb bij
HBO mijn neus gestoten. Ik weet
dat het achteraf gepraat is, maar
ik zou het niet nogmaals doen".
Regisseur Frans Hoeben brengt de detailhandel in beeld.
foto wim kluvers
ZATERDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Aladdin.
19 u. Mrs. Doubtfire.
21.30 u. The house of the spirits.
HULST
- De Koning van Engeland
14 en 20 u. Schindler's list.
14, 19.30 en 22 u. Mrs. Doubtfire.
19.15 en 22 u. Carlito's way.
14, 19.30 en 22 u. Free Willy.
22 u. The age of innocence.
19.30 u. The piano.
14 u. Aladdin.
MIDDELBURG
- Cinema
20 u. Fiorile.
22.30 u. The piano.
TERNEUZEN
- Luxortheater
20 u. Tombstone.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 u. Aladdin.
19 en 21.30 u. Carlito's way.
- Alhambra 2
14, 19 en 21.30 u. Mrs. Doubtfire.
- Alhambra 3
14, 19 en 21.30 u. Free Willy.
- Alhambra 4
14 u. The Turtles.
20 u. Schindler's list.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The 3 musketeers.
Zaal 2 - 14.30 en 17 u. Aladdin.
20 u. Heaven and earth.
22.30 u. Tombstone.
Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Demolition man.
Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Free Willy.
Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind
ler's hst.
Zaal 6 - 17 en 21 u. Schindler's
list.
Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Philadelphia.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
A man's best friend.
Zaal 9 - 14.30, 17, 20 u. Jurassic
Park.
22.30 u. Stalingrad.
Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en'22.30 u.
A perfect world.
Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Stricking distance.
Zaal 12 - 14.30 en 17 u. Aladdin.
20 en 22.30 u. The fugitive.
Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Robin Hood: Men in tights.
Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mr. Jones.
Zaal 15 - 14.30 en 17 u. Beetho
ven II.
20 en 22.30 u. Joy Luck Club.
Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The real McCoy.
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Cool runnings.
Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
In the name of the father.
Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mrs. Doubtfire.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Remains of the day.
Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The piano.
Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The ice runner.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadel
phia.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Man's best
friend.
17 u. The piano.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. In the
name of the father.
14.30, 20 en 22.30 u. Schindler's
list.
22.30 u. Ice runner.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains
of the day.
14.30, 17 en 20 u. Cool Runnings.
14.30, 17 en 20 u. Free Willy.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs.
Doubtfire.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Striking
distance.
14.30, 20 en 22.30 u. The three
musketeers.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The real
McCoy.
20 en 22.30 u. Mr. Jones.
22.30 u. A perfect world.
14.30 en 17 u. Aladdin (Ned. ver
sie).
KNOKKE
- Beverly Screens
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Philadel
phia.
22.30 u. Striking distance.
15,17.30 en 20 u. Mrs. Doubtfire.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. In the
name of the father.
15 u. Free Willy.
17.30, 20 en 22.30 u. A man's best
friend.
ZONDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Aladdin.
19 u. Mrs. Doubtfire.
21.30 u. The house of the spirits.
HULST
- De Koning van Engeland
14 en 20 u. Schind'o,-'s list.
13.45, 16.15, 19 en 21.ov. Mrs.
Doubtfire.
16.15, 19 en 21.30 u. Carlito's way.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Free
Willy.
16.15 en 21.30 u. The age of inno
cence.
13.45 en 19 u. The piano.
13.45 u. Aladdin.
MIDDELBURG
- Cinema
20 u. The piano.
OOSTBURG
- Ledeltheater
14.30 en 20 u. Demolition man.
TERNEUZEN
- Luxortheater
20 u. Tombstone.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 u. Aladdin.
19 en 21.30 u. Carlito's way.
- Alhambra 2
14, 19 en 21.30 u. Mrs. Doubtfire.
- Alhambra 3
14, 19 en 21.30 u. Free Willy.
- Alhambra 4
14 en 20 u. Schindler's list.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zie zaterdag.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadel
phia.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Man's best
friend.
17 u. The piano.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. In the
name of the father.
14.30, 16.45 en 20 u. Schindler's
list.
22.30 u. Ice runner.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains
of the day.
14.30, 17 en 20 u. Cool Runnings.
14.30, 17 en 20 u. Free Willy.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs.
Doubtfire.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Striking
distance.
14.30, 20 en 22.30 u. The* three
musketeers.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The real
McCoy.
20 en 22.30 u. Mr. Jones.
22.30 u. A perfect world.
14.30 en 17 u. Aladdin (Ned. ver
sie).
KNOKKE
- Beverly Screens
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Philadel
phia.
22.30 u. Striking distance.
15, 17.30 en 20 u. Mrs. Doubtfire.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. In the
name of the father.
15 u. Free Willy.
17.30, 20 en 22.30 u. A man's best
friend.
- Scharpoord
15 en 20.30 u. Thelma Louise.
THEATER
HULST
- Den Dullaert - 15.00 u. Pianore
cital door Joma Tan-Hollaardt en
Ineke Cantè.