DE STEM
4We hebben ons visitekaartje afgegeven'
Sluwe Richard III
van Pierre Bokma
Duo Roosen-Groot is
een perfecte eenheid
UIT gids
Joop van den Ende niet ontevreden over Amerikaans avontuur met 'Cyrano'
Prijs voor
harpiste
Godelieve
Schrama
'Beatles maken
plaat met stem
John Lennon'
Franz Berwald
Nonetten
Mozart
Elvis Costello
Frente!
Bounty Killer
Mark Lanegan
D1
Zanger Nirvana
uit ziekenhuis
Eigenlijk zaten we de laatste jaren
met z'n allen om een avondje NAC te
springen"
Kees Jansma
Joop van den Ende signaleerde in Amerika ook belangstelling voor zijn tv-programma's.
Door Koos Tuitjer
Amsterdam - Afgelopen
nacht heeft een zwarte Cyra
no (Robert Guillaume) zijn
entree op Broadway in New
York gemaakt. Zondagavond
beleeft deze Nederlandse
musical in eigen land zijn
tweede première binnen an
derhalf jaar, met opnieuw
Bill van Dijk in de hoofdrol.
De New Yorkse voorstelling,
waarin de Nederlander honderd
maal Cyrano was, zal op afzien
bare termijn wellicht haar fi
nancieel draagvlak verliezen.
Maar de kaartverkoop voor de
tweede Nederlandse versie, die
uitsluitend in Carré (Amster
dam) te zien zal zijn, verloopt
voorspoedig. Tegen de honderd
duizend kaarten zijn in de voor
verkoop verkocht.
Producent Joop van den Ende,
die het afgelopen jaar veertien
keer de oceaan over vloog, ziet
intussen zonder in paniek te
zijn om en kijkt zoals een opti
mist dat betaamt, de toekomst
hoopvol tegemoet.
„Ik heb naast alle stoute dro
men over een succes op Broad
way, van te voren óók een ver
lies ingecalculeerd," zegt Joop
van den Ende nu over zijn
Broadway-avontuur. „Voor mij
staat er een grens vast aan het
verlies dat ik in Amerika met
'Cyrano' wil lijden. Het gaat nu
foto dijkstra er om dat de dagelijkse produk-
tiekosten niet langer tegenval
len, maar omgebogen worden in
winsten. En wie weet is daar
plotseling ook sprake van.
Één ding staat wel vast: mijn
bedrijf mag nooit in moeilijkhe
den raken door m'n Amerikaan
se droom. Maar het gaat hier
om een eenmalige investering.
Je moet zo af en toe toch ook
eens gokken. Overigens ben ik
niet de enige die in het verlies
deelt. Het risico wordt door een
groot aantal personen gedra
gen."
En is er is hoe dan ook toch
winst geboekt. Joop van den
Ende schat de leerschool die hij
in Amerika opdeed, hoog in.
Dat geldt niet alleen hem per
soonlijk, maar iedereen die van
uit Nederland betrokken was
bij 'Cyrano' in New York.
Van den Ende: „We hebben ons
visitekaartje afgegeven op een
internationaal podium. We hoe
ven nooit meer het gevoel te
hebben dat we provincialen
zijn. Nee: we tellen op hoog
niveau mee. Iedereen heeft ge
zien dat we een hoogwaardige
produktie kunnen afleveren."
Onrustig slapen doet Joop van
den Ende niet naar aanleiding
van 'Cyrano' op Broadway. Wél
kan hij pissig worden over 'het
onrecht, dat de Nederlandse
produktie trof'. De producer he
kelt de overdaad aan chauvinis
me waarmee in de grote stad
New York naar alles wat van
buiten komt, gekeken wordt.
Een treffend voorbeeld: niet zo
dra was bekend dat een Ameri
kaan (Robert Guillaume)
voortaan Cyrano zou gaan spe
len, of de media doken onge
vraagd op dit gegeven af. Een
televisiestation verzocht om een
interview en de New York Ti
mes trok ook een pagina voor
Guillaume uit. Bill van Dijk
was niet eens het nakijken
waard gebleken.
Evengoed heeft de sprong naar
Amerika Van den Ende ook
contacten opgeleverd die voor
de toekomst van betekenis kun
nen zijn. Er is Amerikaanse be
langstelling voor formules van
televisieprogramma's die in
Aalsmeer bedacht zijn. En Joop
van den Ende is ook gevraagd
of hij geen co-producent wilde
worden van een Amerikaanse
theateronderneming. „En be
paald niet alleen vanwege de
financiële inbreng, ook voor de
artistieke kant van de zaak,"
verzekert Van den Ende.
De vraag is dan, of hij een
tweede kapitein op een theater
schuit kan zijn. Joop van den
Ende zegt er geen problemen
mee te hebben. „Door hier in
Europa samenwerking met John
de Mol aan te gaan, geef ik op
zijn minst te kennen dat ik
vergaand samen wil werken met
anderen. Ook in mijn eigen be
drijf laat ik het me bewust
welgevallen, dat andere mensen
werk doen, dat ik altijd zelf
deed. Ja hoor, ik kan heel goed
op de tweede plaats staan."
Amsterdam (anp) - De Bre
dase harpiste Godelieve
Schrama heeft gisteren in het
Amstel Hotel in Amsterdam
de Philip Morris Finest Se
lections 1994 gekregen in de
categorie klassieke muziek.
De Israëlische choreograaf It-
zik Galili kreeg de prijs in de
categorie eigentijdse dans. Er
komt volgend jaar ook een
Finest Selection voor de
schilderkunst.
De prijs, in 1991 voor het eerst
Uitgereikt, is bedoeld voor ta
lentvolle, jonge kunstenaars. De
winnaars krijgen een sculptuur
van Jan Verschoor en een project
naar keuze betaald. Schrama's
keuze is een opdracht aan de
Nederlandse componist Willem
Jeths. Hij gaat voor haar een
iarpsolo componeren. Ook mag
zij een cd opnemen met harpmu
ziek. Galili heeft zijn oog laten
vallen op een bepaalde camera.
Daarmee kan hij zijn choreogra
fieën registeren en de film in zijn
werk integreren.
Godelieve Schrama (1969) heeft
al meerdere prijzen gewonnen.
Vijf jaar terug kreeg ze onder
meer de eerste prijs tijdens het
concours van de Stichting Jong
Muziektalent Nederland.
New York (dpa) - Ze zijn
nog maar met z'n drieën,
maar binnenkort zingen
ze weer met z'n vieren.
Voor het eerst in een
kwart eeuw tijd zullen de
Beatles een nieuwe song
opnemen, mét de stem
van wijlen John Lennon.
Paul McCartney, George
Harrison en Ringo Starr
willen een geluidsband ge
bruiken waarop Lennon in
1980 het lied 'Free as a bird'
opnam, aldus de Ameri
kaanse krant USA Today
maandag. Lennons weduwe,
Yoko Ono, heeft hen de
band geleverd.
De drie Beatles zijn bezig
het stuk opnieuw op te ne
men en zullen daarbij de
stem van Lennon mixen,
meldt het tijdschrift 'Beat-
lefan'. Volgend jaar ver
schijnt het lied als onder
deel van 'The Beatles
Anthology', een tien tot vijf-
hen uren durende videose-
ne. Voor dit project waren
de drie groepsleden voor het
eerst sinds de Beatles in
1970 uit elkaar gingen, weer
bijeen in de studio.
DE ZWEEDSE componist
Franz Berwald (1796-1868)
leefde zo lang dat hij de grote
muzikale stijlontwikkelingen
van de 19e eeuw kon meema
ken. Geboren één jaar voor
Schubert, overleefde Berwald
hem veertig jaar, veertig jaar
waarin de muziek enorm evolu
eerde.
Toen Berwald werd geboren,
was Joseph Haydn nog in de
bloei van zijn leven, toen hij
stierf had Wagner reeds Tristan
en Meistersinger geschreven en
waren Debussy en Mahler aan
hun loopbaan begonnen.
Berwald, hoe relatief onbekend
ook, was geen epigoon, hij was
juist iemand die voorop liep.
Zijn Pianoconcert dateert uit
1855, toen Schumann nog leef
de, maar het werk is geschreven
in een stijl die Schumann ver
vooruit is.
Dit Pianoconcert is te vinden
op een Berwald-cd, waarop ook
de ouverture tot de opera De
Koningin van Golconda staat:
een subliem werk, evenals het
stuk Bayadères-feest, dat een
Mendelssohniaanse lichtvoetig
heid combineert met Mahleri-
aanse Wunderhorn-marstem-
po's.
Tussen de Skandinavische ge
weldenaren Grieg (Noor), Sibe
lius (Fin) en Nielsen (Deen) ver
dient de Zweed Berwald zeker
een plaats. Hij is een musicus
van een formaat zoals bijvoor
beeld in Nederland in de 19e
eeuw niet voorkwam. (EMI 5
65073 2)
HANS ROOSEBOOM
VAN DEZELFDE generatie als
bovengenoemde Berwald is de
Oostenrijkse componist Franz
Lachner (1803-1890). Maar an
ders dan de progressief Ber
wald is deze Lachner niet met
zijn tijd meegegaan. De
vroegromantische stijl van rond
1825 heeft hij zijn hele leven
vastgehouden. Zo blijkt uit
Lachners Nonet, daterend uit
1875. Aardige, ongecompliceer
de muziek, die geheel is gemo
delleerd naar het lichtende
voorbeeld van Schuberts Octet
van vijftig jaar eerder.
Nóg een Nonet staat er op de
zelfde cd: geschreven door
Rheinberger (geboren in 1839 in
Liechtenstein). Heel sympa
thieke en vakkundige muziek,
zij het ook van behoorlijk con
servatieve snit, gemeten naar de
tijd waarin het werd geschre
ven.
Deze twee nonetten vertegen
woordigen de Weense klassiek/
romantische stijl. De uitvoering
is van het Ensemble Wien-Ber-
lin, bestaande uit solisten van
de Wiener en de Berliner Phil-
harmoniker. (Sony SK 58971)
HR
GEORGE MALCOLM en An
dras Schiff bespelen vierhandig
Mozarts eigen vleugel, zoals die
staat in het Mozarteum te Salz
burg. Het gaat hier om het
laatste door de componist ge
bruikte instrument, gebouwd in
1780 door de Weense bouwer
Anton Walter. Mozarts piano
forte is een 2,24 m lang instru
ment van notenhout, met toet
sen van ebbenhout en van ivoor
(wit en zwart net andersom als
nu).
Dit zeer luxe en kostbare in
strument is geheel in tegen
spraak met de mythe van Mo
zarts kommervolle omstandig
heden. Hij, de beroemd piano
virtuoos en componist, was in
tegendeel de trotse bezitter van
de beste vleugel die indertijd te
verkrijgen was. Dat is nog ook
nu nog te horen.
Malcolm en Schiff geven op
deze goed onderhouden Walter-
vleugel interpretaties van een
paar sonates en losse werken
voor vier handen. Zeer virtuoze
muziek, door Mozart indertijd
geschreven voor hemzelf en zijn
zuster Marie-Anne, doorgaans
Nannerl genoemd. (Decca 440
474-2)
HR
BRUTAL YOUTH is Elvis Cos-
tello's veertiende langspeler in
zeventien jaar tijd. Al die pla
ten en al die jaren lang heeft hij
in wezen steeds hetzelfde ge
daan: ingenieuze liedjes schrij
ven en die op een simpele ma
nier vertolken.
Alsof die constante lijn nog
eens onderstreept zou moeten
worden, werkt Costello op Bru
tal youth samen met Pete Tho
mas op drums, Bruce Thomas
op bas en Steve Nieve op toet
sen, oftewel The Attractions uit
de begintijd. In een paar num
mers is Nick Lowe op bas van
de partij, een muzikant die in
Costello's begindagen op soort
gelijke muzikale wijze voor het
eerst van zich liet horen.
Brutal youth komt drie jaar na
het imposante Mighty like a
rose. Vorig jaar verschenen The
Juliet letters die Elvis samen
met het Brodsky Quartet maak
Wolfgang Amadeus Mozart.
te, en de samen met Richard
Harvey vervaardigde plaat Ori
ginal music from the Channel
Four series: GBH.
Die twee platen waren meer
dan hele mooie tussendoortjes,
maar de echte Elvis Costello
hoor je toch op zijn eigen pla
ten. Brutal youth laat geen op
zienbarende nieuwe gezichts
punten zien, al is de baard
afgeschoren en oogt de artiest
op de recente hoesfoto's wat
bedaagder. De verbetenheid en
gedrevenheid zijn onveranderd
groot. Het is haast onvoorstel
baar dat hij iedere keer weer
zoveel (15 dit maal) voortreffe
lijke songs weet af te leveren.
Waar je figuren als John Hiatt
per plaat ouder en bedaagder
hoort worden, daar blijft Cos
tello vitaal en verpletterend ex
pressief. En hij handhaaft niet
alleen een bepaald niveau, hij
voegt er iedere keer weer een
verdieping aan toe. Veel arties
ten zouden in hun handen knij
pen als heel hun carrière zou
bestaan uit het rijtje langspe-
lers Spike, Mighty like a rose en
Brutal youth. Elvis Costello
daarentegen heeft inmiddels
een veelvoud daarvan op zijn
naam staan. (Warner Records)
WXM VAN LEEST
HET AUSTRALISCHE kwarter
Frente! was in eigen land tame
lijk succesvol met singles als
Labour of love en Ordinary
angels. Dat is niet zo verwon
derlijk, want als je naar de nu
ook hier verschenen debuut-cd
Marvin the album luistert, hoor
je dat Frente! hele toegankelij
ke en vooral pakkende pop
maakt.
Sterkste troef in de band is
zangeres Angie Hart die een
wat kinderlijke stem heeft die
prima past bij deze simpele
popmuziek. Toch is die simpel
heid bedrieglijk, want soms zit
er geniepige diepgang in de me
lodietjes. Op die momenten
krijgt Frente! Prefab Sprout-
achtige proporties. Bovendien
hebben de teksten zo nu en dan
veel meer inhoud dan het lief
lijke stemmetje van Angie doet
vermoeden en ook dat maakt de
muziek van Frente! de moeite
waard.
Marvin the album is hoe dan
ook een leuke plaat en als het
even mee zit wordt Accindently
Kelly Street een veelgedraaide
single. (Mushroom Records,
BMG)
WVL
DE IN Jamaica al jaren razend-
populaire ragga-sound (rap en
zang ondersteund door hiphop-
beats en reggae-ritmes) dringt
in Nederland maar mondjes
maat tot de hitparades door. En
als het eens gebeurt, gaat het
om commerciële varianten als
Boom-shack-a-lack van Apache
Elvis Costello: verpletterend expressief.
FOTO amelia stein
Indian of Oh Carolina van
Shaggy.
Veel minder airplay krijgt de
pure ragga waarbij de toeters
en bellen zijn weggelaten. Deze
(hardcore) variant heeft op de
Jamaicaanse kids dezelfde uit
straling als de ruige hiphop op
de zwarte jeugd in de VS. Een
zeer populaire ragga-man op
het eiland is Bounty Killer en
dat wil hij weten ook: Jamaica's
most Wanted is de titel van zijn
- inderdaad ijzersterke - cd.
Bounty Killer windt er geen
doekjes om maar nummers als
Coppershot, Kill For Fun en
Gun Thirsty klinken gevaarlij
ker dan ze zijn. Bounty Killer
wijst de jeugd juist op de geva
ren van het gangsterdom. Zijn
ragga is erg 'basic'. De pompen
de bas, knallende beats en bub
belende dubs staan op zich en
worden naar believen aange
vuld met samples van reggae-
riffjes en blazers. Daaroverheen
spuwt Bounty Killer zijn tek
sten zo razendsnel de microfoon
in dat hij bijna naar adem moe
ten happen. Maar dat zullen de
fans vast ook als ze er ruim drie
kwartier van deze ruige ragga
'op hebben zitten. (Greenslee-
ves/Munich).
PAUL VERLINDEN
VROLIJK FLUITEND komt hij
binnen, maar al gauw slaat de
sfeer om in melancholie en
somberheid. Mark Lanegan,
leadzanger van The Screaming
Trees, gaf vijf jaar geleden op
zijn fantastische solo-debuut
The Winding Sheet al te kennen
geen vrolijk baasje te zijn.
Zijn somberheid kwam de inge
togen nummers echter zeer ten
goede. Nu is er dan eindelijk
het vervolg daarop: Whiskey for
the Holy Ghost en Lanegan buit
zijn depressiviteit nog verder
uit, zo blijkt.
Zijn muziek wordt weieens om
schreven als 'country-grunge',
een mengeling van folk en felle
gitaarrock. De aanwezigheid
van een enkele jammerende
viool en wat slide-werk onder
streept die betiteling, maar eer
der zit Lanegan in het muzikale
straatje van Nick Cave of Lou
Reed dan van bijvoorbeeld Neil
Young. Lanegan is een soortge
lijke angry young man als Cave
en verwerkt in zijn teksten veel
van zijn eigen rumoerige leven,
dat vergeven is van drank,
vechtpartijen en mentale chaos.
Wellicht dat hier zijn strenge
Baptistische opvoeding enige
rol gespeeld heeft.
Voor Whiskey for the Holy
Ghost kreeg Lanegan de steun
van enkele gerenommeerde mu
zikanten en het is een wonder
dat deze doorgaans zo luid
ruchtige heren van Mudhoney,
Dinosaur jr. en TAD zo'n inge
togen mengeling van Delta
blues, folk, gospel en grunge
kunnen neerzetten. Pracht
plaat. (SubPop/Rough Trade)
GERARD VAN DEN BROEK
WOENSDAG 9 MAART 1994 DEEL
Toneelgroep Amsterdam in Breda
Breda - Stadsschouwburg.
'Richard III' van Shakespeare
door Toneelgroep Amsterdam.
Regie: Gerardjan Rijnders.
Gespeeld door o.a. Pierre Bok
ma, Sigrid Koetse en Kitty
Courbois. Gezien op dinsdag 8
maart.
Door Marjan Mes
De slechtheid van Richard
III, het hoofdpersonage uit
Shakespeares gelijknamige
vroege koningsdrama, is zo
immens dat het groteske vor
men aanneemt. Daar kun je
niettemin bloedserieus over
doen en er mee naar actuele
politieke misdaden verwij
zen. Maar je kunt het stuk
ook als historisch kunstwerk
laten floreren door middel
van de taal en en passant het
groteske persifleren. Iets der
gelijks heeft regisseur Ger
ardjan Rijnders er bij Toneel
groep Amsterdam mee ge
daan.
Op mij kwam die schitterend
gekostumeerde en statisch geën
sceneerde 'Richard III' vooral als
humoristisch over en zeker niet
als tragisch. Nu dankt dit stuk
zijn kracht ook voornamelijk
aan de intrigerende hoofdrol en
de fraaie zinnen maar zeker niet
aan de dramatische spannings
opbouw en de meeslepende ka
rakters.
Er is een opeenstapeling van
opkomsten met talloze persona
ges wier identiteit en motivatie
nauwelijks duidelijk worden
voor een hedendaags publiek.
Meeleven is niet mogelijk en zo
had Rijnders het ook niet gere
gisseerd. Wel als prachtige, sta
tische tableaux vivants van ko
ningen, koninginnen, edelen en
voetvolk die vaak in slagorde
waren opgesteld in een diep
zwarte, tijdloze ruimte, die op
geen enkele wijze een verbinding
legde met onze tijd.
De sluwheid waarmee Richard
zijn lagen en listen weet uit te
voeren ten koste van een hele
familieschaar, die hem op weg
naar de troon in de weg staat,
kreeg in de vertolking van Pierre
Bokma weinig sinisters of angst
aanjagends. Hij speelde deze li
chamelijk mismaakte vorst met
zijn perverse ziel alsof hij hard
op dacht, de taal voor zich doen
sprekend, maar niet het karak
ter.
Een introverte rol met een uitge
sproken komische ondertoon, die
benadrukt werd door een aange
plakte neus, een middel dat ac
teurs vroeger gebruikten om hun
karakter aan te zetten. Hij liet,
met zijn kleine, gekromde ge
stalte en zijn zachte maar in
dringende stem telkens weer de
scènes in dit lang niet altijd
boeiende stuk schitteren.
Opmerkelijk was de rolopvatting
van de getergde vorstinnen in
hun weelderige, felgekleurde,
groteske japonnen en met hun
komische haartorentjes. Lineke
Rijxman (Lady Anne die door
Richard verleid boven het lijk
van haar man), Marjon Brands-
ma, Kitty Courbois en vooral de
furieuze Sigrid Koetse speelden
hen op de emotionele manier van
een voorbije acteursgeneratie.
Het had iets van parodie maar
gaf ook letterlijk kleur aan het
ingehouden spel van het zwarte
mannenensemble.
Roosendaal. Schouwburg De
Kring. 'In de schaduw van de
zon'. Spel door Adelheid
Roosen, George Groot en Mar-
celle Meuleman. Gezien: dins
dag 8 maart. Nog te zien: 26
maart in Breda.
Door Sjef Huismans
Het is niet de eerste keer dat
zij samen in een produktie
staan. En het zijn meestal
niet platgetreden, voor de
hand liggende items die zij in
een specifiek jasje gestoken
voor het voetlicht brengen.
Maar wat steeds meer in het oog
springt is de organieke synthese
die deze twee acteurs ten toon
spreiden. Natuurlijk, ongekun
steld brengen zij de meest extra
vagante dialogen en onderwer
pen tot leven als speelden zij een
alledaagse comedie.
Zo ook vanavond bij 'In de scha
duw van de zon' ,of zoals de
eerste titel luidde: 'Endless ef
forts'. En misschien dekte deze
laatste titel de lading nog wel
beter.
Twee mensen doen heel het spel
verwoede pogingen om elkaar te
bereiken. Beiden zoeken be
scherming en geborgenheid,
maar tussen hen staat een muur
van onbegrip. De oorzaak is dat
beiden een scheefgegroeide psy
che bezitten waarvan de schuld
te zoeken is in het verleden.
Zowel hij als zij hebben zich
ingekapseld in een ivoren toren,
van waaruit ze elkaar bestoken
en belagen, maar geen streep tot
elkaar komen. Hij heeft een
haast kinderlijke drang naar
vriendschap en sympathie, bij
het ziekelijke af.
En dat werkt bij haar, zijn on
derbuurvrouw, als een lap op
een stier. Deze vrouw is een
gespleten persoonlijkheid die
haar dualiteit meestal onbe
heerst etaleert.
Een kolfje naar de hand van het
enfant terrible Roosen. Jammer
is dat de dialogen veelal ontaar
den in eindeloos psychologisch,
of moeten we zeggen psychopa-
tisch geleuter.
Dat doet aan het stuk veel af
breuk en maakt het spel verbaal
zwak. Het is daarom des te meer
een geluk dat de mimische kwa
liteiten van Adelheid Roosen en
het gedegen acteertalent van dit
hechte koppel veel van de avond
goed maken.
Rome (ap) - Zanger Kurt Cobain
van de grunge-band Nirvana
heeft gisteren de Romeinse kli
niek verlaten waar hij vrijdag in
coma was opgenomen na het
innemen van een hoge dosis van
het slaapmiddel Rohypnol in
combinatie met champagne.
Een medewerkster van het Ame
rican Hospital zei dat Cobain
weer de oude is. De coma zal
geen blijvende gevolgen hebben.
Cobain was zaterdag weer ge
heel bij bewustzijn.
Hl
FILMS
GOES
- Grand Theater
14 u. Aladdin.
20 u. Mrs. Doubtfire.
HULST
- De Koning van Engeland
20 u. Mrs. Doubtfire.
20 u. Carlito's way.
20 u. Demolition man.
20 u. Free Willy.
20 u. Tombstone.
MIDDELBURG
- Cinema
20 u. The piano.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
34 en 20 u. Mrs. Doubtfire.
- Alhambra 2
14 en 20 u. Free Willy.
- Alhambra 3
14 en 20 u. Three musketeers.
- Alhambra 4
14 u. Aladdin.
20 u. The house of the spirits.
BERGEN OP ZOOM
- Cinem'actueel 1-2-3
14 en 20 u. Mrs. Doubtfire.
14 en 20 u. The three musketeers.
14 u. Aladdin.
20 u. The piano.
- Roxy 1 - 14 en 20.15 u. Free Wil
ly-
- Roxy 2 - 14 u. Beethoven's 2nd.
20 u. Heaven and earth.
ROOSENDAAL
- City 1-2-3
20 u. The three musketeers.
14 en 20 u. Mrs. Doubtfire.
14 u. Aladdin.
20 u. The house of the spirits.
14 u. Beethoven's 2nd.
GENT
- Decascoop
14.30 en 20 u. Schindler's list.
14.30, 17, 20 en 22.30 u.Ice runner.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains
of the day.
14.30, 17 en 20 u. Cool Runnings.
20 en 22.30 u. Tombstone.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free
Willy.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs.
Doubtfire.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Striking
distance.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The three
musketeers.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The real
McCoy.
22.30 u. Undercover blues.
20 u. Heaven Earth.
20 en 22.30 u. Mr. Jones.
22.30 u. A perfect world.
14.30 en 17 u. Aladdin (Ned. ver
sie).
KNOKKE
- Beverly Sereens
15 en 20 u. Striking distance.
15 en 20 u. Mrs. Doubtfire.
15 en 20 u. Free willy.
20 u. Mr. Jones.
15 u. Aladdin.
- Scharpoord
15 u. Tom and Jen
i