RTL5 haalt bezem door programma's DE STEM Frank Sinatra stort tijdens optreden in Acteur en regisseur Guus Verstraete sr. in Soest overleden Weinig publiek bij uitstekend concert UIT gids Houten en bronzen beelden verraden cultuur en tijd tvereniging werft leden Poging om aantal kijkers op te vijzelen IN BEELD Regisseur Aboeladze overleden Het beeld in Nederland Het beeld naar mensenmaat Het vrije beeld in de Renaissance D1 «88 VI AART 1994 C3 't Jagertje 20-20, Luc- -19, De Vos/Eggermont jk 19-15. SN asse: Jong Morres 18-46 17-43, Rhodos 19-43' rres 2 ,17-39, A-Markt >C Morres 18-25, Van 18-22, Van Waterschoot >rket en De Maat 17-18, s 18-18, SC Morres 2 /oorwaarts 18-16, Ly- rstraeten 19-12. klasse: Rhodos 2 20-48 emael 18-43, CVC 17-4l' es 3 19-38, Broomchemié ^entzler/Pauwels 18-31, •rres 3 18-28, Nelemans vens 19-18, 't Hoeksen 'VC 2 16-11, De Sterre nsenius 2 18-9. ;atief oetbal g - Edah/Mijnders gde de leidende positie 'erste klasse van het «uws-Vlaams recrea- voetbal. Met ruim ver- erd Albert Heijn ge vaardoor de 'grutters' lillusies kunnen verge- mcke Sport lijkt ook icheerd na het verlies raas. Dat betekent dat je van titelkandidaten perkt tot Edah/Mijn- ud Sluis en La Porte degradatiezone deed Jonge een uitstekende ;t winst op ABN/Amro. ;weede klasse komt 't ia de winst op Telepost an de leiding. Telepost oor het verlies in het m de rode lantaarn. In •de klasse is leider ian/Hof van Brussel jk van slag. Na het ge- >el van de voorgaande jd kreeg men nu de competitienederlaag end. Een wapenfeit dat n van Wielewaal komt. izenaren blijven overi- int aan de leiding. Chez erloor van Meeusen en et 'achterlicht' van het ief voetbal in Oostburg. LGEN klasse: Francke Sport- 1-3, Albert Heijn-Edah/ s 6-12, OBS/De Jonge- mro 5-3. klasse: Telepost-'t Krikje n Looy-Steckelinck 3-4, ïck-Deltan 5-4, Sunset ird-Gemeente Oostburg klasse: Wielewaal-Groos- >f van Brussel 7-2, Chez eeusen 2-4. lEN klasse: Edah/Mijnders Oud Sluis 15-21, Francke 6-19, Albert Heijn 17-19, e d'Or 11-14, Traas 15-14, mro 14-11, OBS/De Jonge Veteranen 13-10, Rabo Omnisport/Boemerang t klasse: 't Krikje 15-22, lock 14-20, Stekelinck Bon Ami 13-18, Sunset ard 14-16, Deltan 16-15, ate Oostburg 14-12, Rode 14-12, Van Looy 15-8, it 14-7. dasse: Groosman/Hof van 13-23, De Zwart 13-18, n 13-17, Wielewaal 14-15, s 12-12, WOD/St.-Pierre Opties 13-10, Wolf 13-10, Sande 14-9, Chez Rene eatief volleybal n Gent - In de eerste vrouwen van de recrea- rolleybalcompetitie had makers geen problemen filippine 1 en won ge lijk met 3-0. mannen deed Wisse van 3reken. In de eerste set LAS nog bij tot 12-15, daarna kreeg het er aal flink van langs met aal 0-15 op het bord. AGEN VEN klasse: Philippine-Swage- 0-3 (4-15, 6-15, 4-15), ir Benelux 2-Cerestar Be- 3-0 (15-11,15-7, 13-11). klasse: Zaamslag-Peters 15-4, 15-11, 15-5), Savok >e/De Sterre 2-1 (15-9, 16-17). ti: HAS-Wisse 0-3 (12-15, 0-15), Savok-Houtland irpe 3-0 (reglementair). NGD klasse: Kliekske-Savok -12, 15-9, 11-15), Philippi- mheecke 2-1 (15-3, 15-7, Acke-Gilderakkers 1-2 5-11,2-15). klasse: Cromheecke-Gil- ers 2 2-1 (14-16, 15-10, Spuit Elf-Fabricom 1-2 15-6, 13-15), Bode-Crom- 3 2-1 (15-5, 8-15, 15-6). •handicaptensportver- ïen met een promotie- irmatiefolders verspreid allen en in verpleeg- en rniging nog steeds een iptensport. Want hoewel die richting wijst, is De r rolstoelers alleen, tbal ook andere sporten, i, tafeltennis of tennis en irbeeld epilepsie, cara, lachten zijn welkom, 'ltjes richt zich op heel van deze regio in het >ied van de gehandicap- [avond vrijblijvend een 's is dan tussen 19.00 en art in Terneuzen. Van onze rtv-redactie In een poging het aantal kijkers op te vijzelen, haalt RTL5 per april de bezem door de programmering. Zo verdwijnt het acht uur nieuws. Ervoor in de plaats komt een 'pittige kennisquiz'. Opvallend is verder de rentree van Hill Street Blues, een voorlopig einde van Ischa Meijers talkshow, de aankoop van de MTV-helden Beavis en Butt-head en een 36-delige dramaserie over echtscheidingen getiteld Civil Wars. „Jammer dat het nieuwsbulletin van acht uur zo weinig kijkers trekt", aldus een woordvoerder desgevraagd. En over de nieuwe programmering: „Het is nu tijd voor een verfijning van het aan bod." Om die reden verschuift het acht uur journaal naar 21.30 uur. Wie de 'moeilijke' quiz van 20.00 uur gaat presenteren, kon RTL5 nog niet zeggen. In een poging de doelgroepen - de beter opgeleide man plus jongeren - beter te bedienen, komt er dagelijks tussen 20.30 en 21.30 uur een documentaire. Be halve op donderdag, vanwege Barend en Van Dorp. Als dat tweetal naar Amerika vertrekt in verband met het WK voetbal, wordt ook op die dag een docu mentaire geprogrammeerd. Ischa Meijer blijft om 22.15 uur de ether vullen, zij het dat zijn contract loopt tot en met 22 mei. Of Meijer een tweede seizoen terugkomt, is niet bekend. „De onderhandelingen zijn nog niet gevoerd", aldus de woordvoer der." Op 11 maart valt het doek reeds voor Miami Vice, eenvoudigweg omdat alle delen zijn uitgezon den. Plaatsvervanger wordt 21 Jump Street. Midnight Caller wordt vanaf 19 april ingeruild tegen alle afleve ringen van Hill Street Blues, de bij de NCRV zo beroemd gewor den politieserie van Steven Bochco. Uit diens 'keuken' komt even eens de dramaserie Civil Wars, een reeks over echtscheidings leed met Mariel Hemingway in de hoofdrol. Deze kleindochter van de beroemde auteur Ernest Hemingway speelde onder meer in Star 80 en Lipstick. De 36 delen, gemaakt door het L.A. Law-team William Finkelstein, Terry Louis Fischer en David Kelly, staan voor de zaterdagen gepland. Op zondag verandert er betrekkelijk weinig bij RTL5, uitgezonderd Real World, een zogeheten reality-soap: een op ware verhalen gebaseerde soap. In de vooravond blijft de pro grammering van RTL5 ongewij zigd, omdat de kijkcijfers tot tevredenheid stemmen. RTL5 gokt op een marktaandeel van 10 procent, te halen binnen een jaar. Nu komt het commerciële station niet boven de helft daar van uit. Ma een serie onderzoeken kon The Voice het ziekenhuis verla ten. Sinatra vertrok in zijn pri- vévliegtuig met onbekende be stemming. Volgens het zieken huis werd de zanger onwel om dat hij zich te veel had ingespan nen. Sinatra had zijn optreden bijna afgerond. Hij moest nog een of twee nummers zingen. Tijdens het bekende My Way stortte hij ia. Sinatra viel voorover met zijn voorhoofd tegen een camera. Hij werd vervolgens van het podium Gids Mariel Hemingway, hier als Dorothy Stratten in Star 80, binnenkort te zien als hoofdrolspeelster in de RTL5-serie Civil Wars. foto archief de stem Richmond (afp/rtr) - De zanger Frank Sinatra (78) is zondag onwel geworden tijdens een optreden in het Mosque Auditori um in Richmond (Virginia). Hij werd per ambulance overge bracht naar een ziekenhuis, waar hij korte tijd is behandeld. gedragen en in een rolstoel ge zet. Hij was toen al weer bij zijn positieven. Vorige week raakte Sinatra zeer geëmotioneerd bij de uitreiking van de Grammies in New York. De zanger kreeg toen van de Amerikaanse muziekindustrie de Living Legend Award. Zijn ver warde toespraak, waarbij de tra nen over zijn wangen stroomden, en die rechtstreeks op televisie werd uitgezonden, werd door de producenten voortijdig beëin digd. Moskou (rtr/dpa) - De Georgische filmregisseur Tengiz Aboeladze is zondag op 71-jarige leeftijd overleden. Aboeladze maakte onder Sovjetpresident Gorbatsjov met zijn film 'Boete' de weg vrij voor glasnost in de cultuur. Volgens de tv-omroep van het GOS overleed de regisseur in Tbilisi, "a een langdurig ziekbed. De doodsoorzaak is niet bekend gemaakt. Aboeladze was van 1990 tot 1991 lid van het Sovjetparlement. Aboeladze maakte Boete, een allegorie over de Stalin-terreur, al in 1984, maar de film werd pas drie jaar later door de Sovjetcensuur 'rïjgegeven. De regisseur toonde met zijn werk voor het eerst de Sfuwelen en vervolgingen uit de Stalin-tijd en haalde de officiële geschiedschrijving over de dictator onderuit, b 1988 werd Aboeladze geëerd met de prestigieuze Lenin-kunst- Prïjs. De film werd ook internationaal een succes. Hij won op het hhnfestival in Cannes de speciale juryprijs. Door Frits de Coninck Het verschil tussen de beelden is een verschil in cultuur. Niet zo maar een kwestie van stijl of tijd. Het beeld in hout, vooral uit de Middeleeuwen, is een religieus beeld dat vorm geeft aan de grote emoties en geba ren die het verhaal van het geloof zichtbaar maken. De radeloosheid om de gekrui sigde Christus op het gezicht van Maria, de mildheid van de geleerde kerkvaders, de trots van Maria met haar kind. En daartegenover het beeld in brons dat het begin van de Renaissance markeert, op zijn vroegst vanaf ongeveer 1400. In het veelal kleine formaat dat het bronzen beeld heeft, is het gemaakt voor een wereldser omgeving, voor de collectie van verzamelaar De Medici bijvoor beeld. Mooi van glans en gaaf van vorm, vol beweging en af wisseling, gemakkelijk van in houd een betekenis. Soms van een superbe gietkwaliteit en klassiek van schoonheid, zeker, maar de bronzen zijn zo veel minder aangrijpend en staan zo veel verder van de menselijke gemoedsaandoeningen af. Het houten beeld vertelt een ver haal, het beeld in brons wil voor alles beeld zijn. Museum Boymans-van Beunin- gen in Rotterdam stelt zeven eeuwen sculptuur tentoon uit eigen bezit. De beelden zijn zo opgesteld, als het ware met de rug tegen elkaar, dat de verge lijking tussen de beelden in hout (en steen) en de beelden in brons voor de hand ligt. In ieder geval maakt de vergelij king veel duidelijk over de ge schiedenis van het beeld in het algemeen. De beelden worden getoond in het paviljoen van het museum dat uitziet op de grote tuin waardoor het oog tegelijkertijd zicht houdt op de beeldhouw kunst van de eigen tijd, op het beeld van Bruce Nauman. Er is een ronde, houten wand neer gezet die aan de buitenkant vitrines heeft die de bronzen tonen. Het binnenvallend dag licht versterkt de natuurlijke glans en definieert scherp de vormen en bewegingen. De beeldjes zijn letterlijk naar bui ten gericht, naar de wereld. In de binnenruimte staan de houten beelden, in het zachtere kunstlicht dat van een zekere intimiteit en aanraakbaarheid is. Langs de binnenwand zijn plateaus, bekleed met stof zo dat de beelden bijna op een altaar staan. Natuurlijk zijn dat kunstmatig aangebrachte effecten, maar ze sluiten aan bij wat de beelden van zichzelf al zijn. De directe aanleiding tot de tentoonstelling is de manifesta tie 'Beelden in Nederland 1994' die op deze interessante manier geopend wordt. Dertig Neder landse musea en verwante in stellingen zullen dit jaar bij zondere aandacht besteden aan wat in de Nederlandse kunstge schiedenis en tentoonstellings praktijk een onderbedeeld kind is: het beeld. Wat Noord-Brabant aangaat zal de aandacht beperkt blijven tot neo-elassicistische beeld houwkunst in het Noordbra bants Museum in Den Bosch, religieuze beelden in het mu seum in Uden en eigentijdse beelden bij kunsthandel Tegen- bosch in Heusden. De tentoonstelling in Boymans- van Beuningen omvat alle beeldhouwwerken uit de mu seumcollectie van de dertiende tot en met de negentiende eeuw. Het gaat om ongeveer 150 beelden die de afgelopen jaren opnieuw zijn bestudeerd en beschreven als neerslag waarvan twee bestandscatalogi zijn verschenen. Museum Boymans is op dezelf de manier aan de beelden geko men als vrijwel alle musea in Nederland ontstaan zijn: door schenkingen van particulieren. De Rotterdamse beeldencollec tie bestaat in hoofdzaak uit werken die afkomstig zijn uit de collecties van havenbaron Van Beuningen en van de Haagse verzamelaar J.W. Fre- deriks. De verzameling van de laatste was al lang in bruikleen bij het museum maar werd Jozef van Arimathea was een burger die hielp bij de graflegging. Hij wordt uitgebeeld als een mens van vlees en bloed, in de kleding van de tijd dat het beeld gesneden werd, circa 1520. twee weken geleden door zijn dochter officieel aan het mu seum geschonken. Het houten beeld is een teken uit een nagenoeg verloren we reld. De gesloten wereld van de Middeleeuwen, een wereld van geloof, is een verband dat niet meer bestaat. Waarvan de stof felijke overblijfselen zoals deze beelden losse resten zijn die een eigen leven in het museum moeten leiden. En waarvan nog zoveel meer vormen verloren zijn gegaan, door toedoen voor al van de Beeldenstorm. Er zijn in Nederland nog maar Toppunt van beweging en expressie: Hercules en de slangen van Francesco Fanelli, 17e eeuw. Hercules is voorgesteld als een knielend kind dat zich met alle macht verweert tegen slangen die hem aanvallen. foto's tom haartsen een paar kerken waarin de beelden op de plek staan waar voor ze eeuwen geleden ge maakt zijn. Van de meeste beel den weten we dan ook helemaal niet waar precies in de kerk en temidden van welke andere beelden ze him bijzondere bete kenis hebben gehad. Wat we zeker weten is dat ze een verhaal vertelden en zo het geloof concreet zichtbaar maakten, ook aan hen die onge letterd waren. Het verhaal dat ze vertelden was het verhaal van Christus, bij voorkeur de lijdende. Het lijden van Christus moest begrijpelijk ge maakt worden door het dich terbij te halen. Het moest op mensenmaat worden gesneden, voor de mensen van toen. Jozef van Arimathea, nu een exotische naam, was een burger die hielp bij de graflegging. Hij wordt uitgebeeld als een mens van vlees en bloed, in de kle ding van de tijd dat het beeld gesneden werd, circa 1520. Dat is geen anachronisme uit slor digheid. Het plaatst Jozef be wust in de tijd van de Laatmid deleeuwse mens om te bena drukken dat Jozef staat voor elke Christen, dus ook voor die uit 1520. Die houten beelden hebben iets uitgesproken menselijks. Zelfs iemand als Judas die als een van de apostelen nog met Christus aan Het Laatste Avondmaal zit, vol verrader slist. Wat de tafelgenoten nog niet weten, zag de gelovige al in de kerk waar het beeld diende. Judas is uitgebeeld met een geldzak op de rug, zichtbaar voor de gelovige en niet voor de andere apostelen. Zo'n rekwi siet moest duidelijk en liefst wat uitvergroot zijn om het van verre zichtbaar te maken. En natuurlijk alleen in voor aanzicht, omdat de beelden nog niet vrij stonden, dat zou pas in de Renaissance komen. Dat verklaart ook dat de houten beelden als het ware geen ach terkant hebben, die was toch aan het oog onttrokken. Als alleen de voorkant dient,, dan is het beeld eigenlijk zoiets als een schilderij. Grote scènes zoals een Laatste Avondmaal waarbij zowel het verhaal als alle deelnemende personen even goed zichtbaar moeten zijn, zijn dan ook opge bouwd als een schilderij. De figuren worden boven en naast elkaar geplaatst en bijeenge houden door het centrale gege ven van de tafel. De bronzen beelden hebben iets volmaakts. Het lijkt alsof de eeuwen er geen vat op gekregen hebben. De glans en de vorm zijn nog net zo als toen ze gegoten werden. In die zin heb ben ze iets onaantastbaars en gaan ze aan het menselijke voorbij. Om het in de geest van het Middeleeuwse beeld te zeggen: volmaaktheid is niet van deze wereld. Maar het beeld had dan ook een totaal andere bedoe ling. Het beeld was vrij ge maakt van zijn religieuze func tie en stond op zichzelf. Ook letterlijk. Het bronzen beeld is een beeld in onze betekenis: een beeld dat vrij in de ruimte staat, met dus ook een achter kant. Een van de topstukken van de tentoonstelling is het beeld van Hercules van Adriano Fiorenti- no (tweede helft 15e eeuw). Het beeld is uit één stuk gegoten wat impliceert dat er maar één exemplaar van is. Het getuigt van de herontdekking van het klassiek-romeinse erfgoed, zo wel wat de bronstechniek aan gaat die met het Romeinse Rijk verloren was gegaan als wat de wortels betreft van de klassieke cultuur. Het Herculesbeeld toont een zogenaamd contra- post: een been waarop de fi guur steunt en het andere been dat vrij is en naar buiten wijkt. De ene heup zakt daardoor wat weg evenals de tegenoverge stelde schouder. Het is het be gin van beweging in het beeld die in de 17e eeuw tot een beeld voert als Hercules en de slan gen van Francesco Fanelli. Hercules is voorgesteld als een knielend kind dat zich met alle macht verweert tegen slangen die hem aanvallen. Het is een toppunt van beweging en ex pressie, zo klein als het beeldje ook is. Dit is een beeld in onze beteke nis: een beeld dat alle mogelij ke aandacht vraagt voor zich zelf en het beperkt menselijke overstijgt. 700 Jaar beeldhouwkunst in Museum Boymans-van Beunin gen, Rotterdam, tot en met 10 april. DINSDAG 8 MAART 1994 DEEL Den Haag (anp) - De acteur en regisseur Guus Verstraete sr. is vrijdag op 79-jarige leeftijd overleden in zijn woonplaats Soest. Zijn vrouw, de actrice Lia Dorana, heeft dit maandag bekendgemaakt. Verstraete werd op 24 december 1914 in Rotterdam geboren als telg van een bekende acteursfa milie. Gedurende 36 jaar speelde Guus Verstraete bij een groot aantal gezelschappen, waaronder de Vereenigde Haagsche Spelers (1938-1941), het Nederlands Volkstoneel, Kurhauscabaret, het cabaret van Wim Sonneveld, Ensemble, Theater, het Nieuw Rotterdams Toneel en de Haagse Comedie. Verstraete werkte als acteur en regisseur ook mee aan veel tele- visie-produkties, waaronder Pipo de Clown, De Glazen Stad en De Kleine Waarheid. Guus Verstraete heeft ook in drie films gespeeld: Uit het leven van Dik Trom (1941), Kermis in de Regen van Kees Brusse (1962) en en Als twee druppels water van Fons Rademakers (1963). Van 1973 tot zijn pensionering in 1979 was Guus Verstraete direc- II Verstraete in het tv-spel 'Mijnheer Samson' van de NCRV uit 1983. foto anp teur van de Koninklijke Schouwburg in Den Haag. Ook daarna bleef hij actief. Zo trad hij enkele jaren geleden nog op in de musical 'Cabaret' van Joop van den Ende-produkties. Guus Verstraete wordt woens dag in Bilthoven gecremeerd. Brabants Orkest met cellist Myklos Perenyi den ook via complexe meerstem migheid en ruimtelijke opstel ling schitterende beelden opge roepen. Myklos Perenyi was daarna de solist in het celloconcert van Edward Elgar. Aan hem was het ook zeker te danken, dat het beste uit deze muziek boven kwam drijven. Prachtig van toon, moeiteloos en zonder over dreven gebaren en met groot- technisch elan gaf hij de solo partij vorm. De samenwerking met dirigent Mercier verliep ook tot volle te vredenheid van iedereen. Een prima vertolking van dit stuk kwam dus over het voetlicht. Na de pauze werd begonnen met Pastorale D' Été van Honne- ger. Ook hier net als in Elgar fraai gespeelde muziek, maar het plaatje is toch wat vergeeld. Dat houdt het geen vijftig jaar meer. Wel weer meer op de ziel dan op het oog gericht waren tot slot de "Trois Nocturnes" van Debussy. De uitvoering daarvan werd er een van geladenheid ,van vaart en mooie contrasten. Ook hier goed stuurmansschap van diri gent Mercier. En veel vakwerk met name in de blazers. Het Dames Brabant Koor dat in het deel „Sirenes" het plaatje mee inkleurde sloot goed aan bij het instrumentale beeld. Gehoord: Brabants Orkest- Cellist Myklos Perenyi. Plaats Stadsschouwburg Breda. Progr: o.a. Vaughan Williams, Elgar en Debussy. Maandag 7 mrt. Door Jan de Breet Breda - Dirigent Jacques Mercier verving gisteren avond in de Stadsschouw burg Heinz Friesen, die we gens ziekte zijn taak voor het Brabants Orkest niet kon vervullen. Een publiekstrekker bleek overi gens dit romantisch-impressio- nistische programma niet te zijn. De zaal was slechts halfgevuld. Jammer. De muzikale wapenfeiten waar op Mercier zich mag beroemen, naast zijn affiniteit met de im pressionistische muziek bleken basis te zijn voor een uitvoering,die vooral uitblonk in de subtiele details. Mercier leid de heel integer en wist zijn goed doordachte intenties met meest sierlijke en soms markante geba ren aan de orkestmensen over te brengen. Opvallend mooi afgewerkt kwam een eerbetoon aan de zes- tiende-eeuwse meester Thomas Tallis geschreven door Vaughan Williams uit de verf. In oneindig veel sterkte-nuanceringen wer- FILMS GOES - Grand Theater 20 u. Mrs. Doubtfire. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. Carlito's way. 20 u. Free Willy. 20 u. Tombstone. 20 u. Heaven and earth. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Mrs. Doubtfire. - Alhambra 2 20 u. Free Willy. - Alhambra 3 20 u. Three musketeers. - Alhambra 4 20 u. The house of the spirits. BERGEN OP ZOOM - Cinem'actueel 1-2-3 - Cinem'actueel 1-2-3 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. The three musketeers. 20 u. The piano. - Roxy 1 - 20.15 u. Free Willy. - Roxy 2 - 20 u. Heaven and earth. ROOSENDAAL -City 1-2-3 20 u. The three musketeers. 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. The house of the spirits. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30 en 17 u. Beethoven II. 20 u. Undercover Blues. 22.30 u. The crush. Zaal 2 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 en 22.30 u. Little Buddha. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Demolition man. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free Willy. Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind- ler's list. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs. Doubtfire. Zaal 7 - 17 en 21 u. Schindler's list. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mr. Jones. Zaal 9 - 14.30, 17, 20 u. Jurassic Park. 22.30 u. Stalingrad. Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The piano. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. A perfect world. Zaal 12 - 14.30 en 17 u.Aladdin. 20 en 22.30 u. The fugitive. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Robin Hood: Men in tights. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The 3 musketeers. Zaal 15 - 14.30, 17 en 20 en 22.30 u. Tombstone. Zaal 16 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The real McCoy. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Stricking distance. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Cool runnings.® Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains of the day. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The ice runner. Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Heaven and earth. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Matinee. GENT - Decascoop 14.30 en 20 u. Schindler's list. 14.30, 17, 20 en 22.30 u.Ice runner. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains of the day. 14.30, 17 en 20 u. Cool Runnings. 20 en 22.30 u. Tombstone. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free Willy. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs. Doubtfire. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Striking distance. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The three musketeers. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The real McCoy. 22.30 u. Undercover blues. 20 u. Heaven Earth. 20 en 22.30 u. Mr. Jones. 22.30 u. A perfect world. 14.30 en 17 u. Aladdin (Ned. ver sie). KNOKKE - Beverly Screens 20 u. Striking distance. 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. Free willy. 20 u. Mr. Jones.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 15