4Een fantastische ervaring' Albanees theater in Cultureel Gekleurd Orlandofestival wijkt deels uit naar Aken UIT gids suske wiske hambone Sylvia Millecam als de Nederlandse Mary Tyler Moore in comedy-serie Leenrecht kunstenaars in gevaar Eigentijdse kamerschermen in Het Markiezenhof Griekse marmeren beelden in Allard Pierson Museum Willeke Alberti kiest Songfestival-liedjes 'I -L. Achtste festival in 25 plaatsen „De VS hebben Bill Clinton, Stevie Wonder, Bob Hope en Johnny Cash. - Duitsland heeft Helmuth Kohl, geen wonder, geen hope en geen cash". Duitse grap Van onze rtv-redactie „Dit is voor het eerst in Nederland dat we een comedy als show betitelen. Bovendien speel ik onder mijn eigen voornaam, maar met de achternaam De Jong. Allemaal heel verwarrend, maar daarom niet minder leuk. Op basis van de opnamen van de eerste afleveringen kan ik al zeggen dat ik er vreselijk veel lol aan beleef. Het is echt een fantastische ervaring." Sylvia Millecam en Joop Doderer in de nieuw serie. Van onze kunstredactie Breda - Het Albanees Theater uit Macedonië is een van de buitenlandse theater- en muziekgroepen die optreden tijdens het achtste Festival Cultureel Gekleurd. Het wordt van 10 tot en met 24 april gehouden in 25 plaatsen in de provincies Brabant, Zeeland en Antwerpen. FOTO DIJKSTRA Sylvia Millecam voegt vanaf vanavond opnieuw een dimensie toe aan haar tumultueuze, dui zendpootachtige carrière. Voor lopig dertien afleveringen lang speelt zij bij RTL4 de hoofdrol in de 'De Sylvia Millecam Show'. Geen one-woman-show dus, zo als de titel ernstig doet vermoe den, maar geheel naar Ameri kaans voorbeeld lollig drama on der de vlag van de ster die de serie moet gaan dragen. Voordeel De 'Sylvia Millecam Show' is een bewerking van de fameuze situatie-comedy 'The Mary Tyler Moore Show', waarmee de Ame rikaanse tv-maatschappij CBS in de jaren zeventig geruime tijd uitvoerig sier maakte. Ook in ons land werd deze serie enige tijd uitgezonden, maar op een echte kijkcijferkraker draaide dat des tijds niet uit. Uitvoerend producent Ad van Doren: „Dat werkt nu in ons voordeel, want de meeste kijkers zullen situaties uit de oorspron kelijke serie nu niet zo gauw herkennen. Het maakte de be werking van de serie een stuk eenvoudiger. Bovendien hebben we de situaties in een Neder lands jasje gestoken. De serie Er komt weer een gevarieerd aanbod van etnische muziek, dans, film, theater, beeldende kunst en literatuur naar Zuid west Nederland. Het festival wil zoveel mogelijk mensen op ver schillende manieren laten ken nismaken met de cultuur van andere volkeren en ook de al lochtonen in ons land aanspre ken. Het thema 'De Arabische Wereld' geldt met name voor het filmprogramma, de tentoonstel lingen, de muziek en de studie dagen. Festivalprogrammeur Michiel Otten heeft tijdens zijn bezoek aan het Theaterfestival in Tune sië geen enkele toneelvoorstel ling kunnen ontdekken die voor ons land de moeite waard was. „Bij de veertien produkties die ik er heb gezien", aldus Otten, „was er niet een die de traditio nele opvattingen ontsteeg. Zo'n voorstelling zou alleen maar on ze westerse vooroordeel over de Arabische cultuur bevestigen." „'Don Juan' van Molière, dat toch een erotisch stuk is, was ontdaan van alle erotische ver wijzingen. Met zo'n produktie die extra onderstreept dat er in zo'n land een groot seksueel ta boe bestaat, kan je als westers festival niet aankomen. Als pro grammeur streef ik naar voor stellingen met een culturele meerwaarde, met een vooruit strevende visie op de betreffende samenleving. Je hebt als festival van etnische cultuuruitingen de taak om je tegen politieke re pressie en sociaal onrecht uit te spreken en zeker niet om die nog eens te bevestigen. Ongetwijfeld wordt er in Tunesië ook nog ander dan traditoneel toneel ge speeld, maar ik heb het niet gezien." Open dagen Een van de belangrijkste Arabi sche optredens wordt dat van de Marokkaanse Berber-zangeres Houria Aïchi, een kunstenares die zich bezighoudt met de vrou wenproblematiek in haar land. Ze is er daarom niet gewenst en leeft in Parijs. De 'open dagen' die tijdens het Festival Cultureel Gekleurd in de deelnemende schouwburgen en culturele cen tra worden gehouden, kunnen gratis worden bezocht. Op die zondagen treedt traditiegetrouw een bontgekleurd gezelschap op. Het Albanees Theater uit Skopje in Macedonië geeft op 19 april in Concordia Breda de Nederlandse première van 'Baal' van Bertolt Brecht. De Albanezen vormen in de zelfstandige republiek Mace donië een onderdrukte minder heid. De theatergroep van regis seur Branco Brezovec zoekt naar een mengeling van Westeuropese en Zuideuropese theaterstijlen, fn volgens Michiel Otten bijna Fellini-achtige enscèneringen wordt het stuk van Brecht in een politieke context geplaatst die verwijst naar de situatie van de Albanezen. De voorstelling 'Baal' komt ook in Roosendaal, Eindhoven en Amsterdam. Het Macedonische gezelschap gaat bovendien een Nederlands/Macedonisch thea- terprojekt opzetten waarvan de première volgend jaar tijdens 'Cultureel Gekleurd' in het nieu we Bredase Chassé Theater moet worden gehouden. Het Macedo nische ministerie van cultuur heeft hiervoor inmiddels een kleine 90.000 gulden toegezegd. Het moet een vervolg op 'Baal' worden, met de werktitel 'Peer Gynt meets Baal'. Ook het Euro- kaz-festival in Zagreb heeft er ook drie voorstellingen van ge boekt. Roma Theater Het Roma Theater Pralipe, het zigeunergezelschap uit Skopje dat al jaren in Frankfurt werkt, keert voor de derde maal terug naar het festival. Op 12 april is het in Concordia Breda met 'Ro meo en Julia' van Shakespeare. Eerder liet het daar visueel schitterend en indrukwekkend geacteerde voorstellingen zien van 'Bloedbruiloft' en 'Othello'. Een andere topper in het komen de festival moet de Frans- Spaanse Blanca Li Dance Com pany worden met het danstwee- luik 'Nana et Lila', dat wordt begeleid door een percussiegroep uit Marrakech. Blanca Li brengt met acht danseressen de geschie denis van vrouwen in een multi culturele samenleving voor het voetlicht. Op 16 april in Breda en op 17 april in Den Bosch. Den Haag (anp) - Het leenrecht voor beel dende kunstenaars staat op de helling. Dat schrijven de Federatie van Kunstenaarsver enigingen, de Kunstenbond FNV en de Beroepsvereniging van Beeldende Kunste naars (BBK) in een brief aan de vaste commissie voor Justitie van de Tweede Kamer. Zij dringen erop aan het betreffen de artikel in het wetsontwerp te schrappen. Via de Wet Leen en Verhuur wordt geregeld dat bijvoorbeeld schrijvers een vergoeding krijgen wanneer hun boek via de bibliotheek wordt uitgeleend. Ook voor kunstenaars geldt die rege ling. De kunstenaarsverenigingen stellen nu dat het nieuwe wetsartikel zegt dat het recht op vergoe ding bij de verkoop van een kunstwerk automa tisch vervalt, tenzij anders is afgesproken. In de praktijk zou dat kunnen betekenen dat, wanneer een kunstenaar een werk aan een kunstuitleen verkoopt, de maker bij uitleiling geen recht heeft op een vergoeding. De belangenorganisaties vin den dat niet alleen onaanvaardbaar, maar stel len ook dat het volledig in strijd is met een richtlijn van de Europese Unie. Convenant In plaats van het artikel zou via de Stichting Leenrecht een convenant moeten worden geslo ten met de kunstuitleen, zo bepleiten de kunste naars. Bij de Federatie van kunstenaarsverenigingen zijn overigens al gevallen bekend van eerder genoemde situaties. Een aantal kunstenaars heeft een kunstwerk dat was verkocht in ar totheken teruggezien, zegt Jack Verduyn Lunel van de federatie. Voor het uitlenen ervan werd niets betaald. Van onze kunstredactie Bergen op Zoom - In Het Markiezenhof in Bergen op Zoom wordt in april en mei een verzameling eigentijdse kamerschermen tentoon ge steld. Dertig kunstenaars gingen op initiatief van de Amsterdamse galerie Speijer Vogtschmidt aan de slag met een kamerscherm. De ex positie bestaat onder meer uit werk van Ans Markus, Jan Cremer, Astrid Engels, Jaap Nieuwenhuis, Jeroen Henne- man, Mark. Brusse, Jan Sier huis. Fon Klement en Marte Röling. Oorspronkelijk kregen vier kun stenaars van de Amsterdamse galerie de opdracht om onafhan kelijk van elkaar een kamer scherm te ontwerpen. Hierbij mochten zij zich bedienen van alle denkbare materialen en for maten. Men was echter zo tevre den over de zeer uiteenlopende uitvoeringen, dat meer kunste naars werden aangetrokken. Uiteindelijk werd het aantal werken zo omvangrijk, dat de eigen galerie te klein werd en de tentoonstelling nu ook in andere steden te zien is. Het is opmerkelijk dat voor dit onderwerp gekozen is. Vandaag de dag zijn kamerschermen geen populaire interieurstukken meer. Vroeger was een kamerschut in je huis echter heel gewoon. In de middeleeuwen diende het vooral een praktisch doel: het moest kou en tocht uit de woon- en slaapkamer houden. In de loop van de geschiedenis werd het kamerschut steeds vaker ge bruikt om een grotere ruimte op te delen of om knusse hoekjes aan te brengen. Decoratief Kamerscherm van 160 bij 150 cm van Jaap Nieuwenhuis. Het uiterlijk veranderde vooral in de negentiende eeuw, waarin de populariteit van het kamer scherm groot was. Onder invloed van de heersende stijlen, kwam de nadruk te liggen op het deco ratieve karakter van het scherm. Terwijl bij de Biedermeierstijl de houten omlijsting bespannen werd met een effen zijden stof, zag men in de stijl van het rococo kamerschutten met ge schilderde randen, die een doek van goudleer omlijstten. Op deze rococo-schermen werden galante scènes, boeketten en muziekin strumenten afgebeeld. Ook land schappen waren een geliefd on derwerp. Na een praktische en een deco ratieve functie, gaat het kamer scherm nu als kunstvoorwerp 'fungeren. De tentoongestelde werken variëren van een een futuristische plastic wand tot een als huiskamerinterieur be schilderd scherm. Van 2 april tot en met 29 mei is de collectie te bezichtigen in Het Markiezenhof in Bergen op Zoom. Het is geopend van dins dag tot en met zondag van 11.00 tot 17.00 uur. Amsterdam (anp) - Even schrikken zal het wel zijn, zegt 4 directeur van het Allard Pierson Museum in Amsterdam prof.dr. H. Brijder. De tentoonstelling 'Marmer in Beeld', vijfhonderd jaar Griekse beeldhouwkunst, begint met bont beschilderd vrouwenbeeld. Het laat zien hoe de Grieks marmeren sculpturen in de Oudheid werden afgeleverd opzichtig geverfd in levendige kleuren. Ook de tempels ware; bont beschilderd. speelt ook niet in de jaren zeven tig, maar in het heden." De door Ger Apeldoorn en Harm Edens bewerkte verhaallijnen zijn overgezet op twee lokaties: de redactie van het lokale televi siestation TV-Utrecht en de pri- vé-omgeving van de hoofdrol speelster. Sylvia de Jong is een vrouw van begin dertig die zich heeft ontworstelt aan de provin cie Zeeland om in de stad Utrecht een nieuw leven op te bouwen. En zoals dat hoort in een comedy, verloopt dat proces met permanent vallen en op staan. Mafkezen Een statusgevoelige vriendin, ge speeld door Trudy de Jong en een buitengewoon rap van de tongriem gesneden buurvrouw (een rol van Rieneke van Nunen) bezorgen Sylvia handen vol zor gen. Trouwens, ook op haar werk moet zij na een vlekkeloze start alle zeilen bijzetten om zich staande te houden. Bij TV- Utrecht lopen eigenlijk louter curieuze mafkezen rond. Zoals de nieuwslezer Fred Cordoba (Alfred van den Heuvel), die ruim de ijdele domoor uithangt, en de cynicus Rudy de Beer (Flip Bolluyt), de schrijver van teksten voor de nieuwsuitzendingen. Maar onbetwist middelpunt bij het lokale tv-station is de door Joop Doderer prachtig neerge zette baas Leo Bouman. Als di recteur knort hij dat het een aard heeft, maar ontpopt zich ook royaal als vaderfiguur voor de kwetsbare Sylvia. Millecam: „Het is een feest om met Joop te werken. Hij beschikt over een ijzersterke timing en heeft echt de lach aan zijn kont hangen. Ik trek mij als actrice enorm aan hem op. Trouwens, de hele werksfeer is voor mij iets bijzonders. De serie is goed ge maakt, het concept is grappig en er wordt uitstekend gespeeld. Ik denk dat het publiek in het be gin even moet wennen, omdat tijdens de eerste afleveringen de personages en de situatie moeten worden uitgelegd. Maar gaande weg moet je wel van deze karak ters gaan houden." 'De Sylvia Millicam Show', RTL4, 21.00 uur De tentoonstelling, met dertig marmeren mensenbeelden, laat de ontwikkeling van de Griekse bouwkunst van 600 tot 100 voor Christus zien. Het is de eerste presentatie van Griekse beeld houwkunst in Nederland. De beelden zijn veelal bekend dank zij de latere Romeinse marmeren kopieën. Nu staan de veel zeld zamere originele exmplaren cen traal. Het beschilderde vrouwenbeeld je waar de tentoonstelling mee opent, wordt de Dame d'Auxerre genoemd naar de Franse plaats waar het ooit stond opgesteld. Nu staat het in het Louvre in Parijs. Het is een gipskopie, maar ziet er volgens Brijder pre cies zo uit als het zo omstreeks ,640 voor Christus werd gemaakt. Ook op het topstuk van de ten toonstelling, een vrouwenbeeld van tweeëneenhalf duizend jaar geleden, is de beschildering nog deels te zien. Dit één meter ho> marmeren beeld uit 520 v* Christus, werd zo'n honderd ju geleden bij opgravingen op Akropolis in Athene gevondet Waarschijnlijk is het in de g gestopt bij de inval van de zen in 480 voor onze jaartelluij Hoewel het stuk in goede stag verkeert, blijkt het in de Oud- heid gerestaureerd te zijn. Dm. delijk is te zien dat het mar® onder de linkerarm veel don!® der is. Met Marmer in Beeld viert fe Allard Pierson Museum het tig jarig bestaan. Eind jaren de: tig werd dit archeologisch nu seum van de Universiteit vin Amsterdam aan de Sarphafc. traat onderdak gebracht, was een voorlopige voorzienig maar pas in 1976 kon het nu seum verhuizen naar de huidig locatie aan de Oude Turfmark Die kwam met het vertrek va de Nederlandse Bank vrij. Van onze rtv-redactie Hilversum - Een jury met onder meer Willeke Alberti en Ruth Jacott heeft acht liedjes gekozen voor het Nationaal Songfesti val. Dit evement wordt op 26 maart gepresenteerd door Paul de Leeuw vanuit het AT T Danstheater te Den Haag. Willeke Alberti brengt, begeleid door het Metropole Orkest van Harry van Hoof, de volgende werken ten gehore: 'Deja Vu' (P. Koopman/J. Englebert), 'Zonder Jou' (B. Drossaers/A.J.J. Smul ders), 'Dromen' (P. van Asten), 'Waar is de zon' (C. van Doesburgh/E. Schimscheimer), 'Laat ons dansen' (P. van Asten), 'Zomaar een dag' (C. Bakker), 'Tussen jou en mij' (J. Fluitsma/E. van Tijn) en 'Champagne' (P. Koopman/J. Englebert). In de onafhankelijke jury zaten naast Willeke en Ruth dirigent Harry van Hoof, Willem van Beusekom (NOS) en Roy Beltman (vereniging auteurs). Willeke Alberti vertegenwoordigt Neder land met het winnende lied op het Eurovisie Songfestival op 3( april in Dublin. Van onze kunstredactie Kerkrade- Het dertiende Orlan dofestival, dat traditioneel plaatsvindt in Kerkrade, wordt dit jaar gedeeltelijk in Aken ge houden. Na het aflopen van het contract met hoofdsponsor DSM, bleek de Duitse stad Aken uiteindelijk bereid tot sponso ring, zodat vijf van de veertien concerten ditmaal in Duitsland worden gegeven. Bovendien kunnen deelnemers financieel 'geadopteerd' worden. Eerdere pogingen om het hele festival in Nederland te houden, mislukten. Het Theater aan het Vrijthof in Maastricht wilde geen concerten overnemen, om dat men daar vindt dat het festi val in Kerkrade thuishoort. Bi middels zijn er ook al contacte met de Belgische stad Eupen. Dit jaar zal het festival bezoch worden door befaamde musii als de pianist Ronald Brautigam de violisten Josje ter Haar en El Goren, het Vermeerkwartet het Altenberg trio. Zij zulle lesgeven aan jonge professional en amateurs. In de programmering zijn vie hoofdthema's: de instrumental kamermuziek van Brahms, ka mermuziek uit Zuid-Europa, Or lando di Lasso, en nieuwe ma ziek van onder meer Christoba Halffter. Het festival duurt vai 17 tot 31 juli. RADIO 1 Elk heel uur en om 7.30, 8.30, 12.30, 13.30, 16,30, 17.30, 18.30 en 6.30 Nieuws. NCRV: 7.07 Hier en nu. 18 45 en 11.45 Kerkelijke actualitei ten) EO: 12.07 Tijdsein. VERONICA: 14 05 Nieuwsradio. 17.07 Nieuwsra dio. EO: 19.04 Tijdsein. VOO: 22.04 Sportradio. NOS: 23.07 Met het oog op morgen. KRO: 0.04 Damokles. 1.02-7.00 Niemandsland. RADIO 2 Elk heel uur Nieuws. TROS: 7.04 De havermoutshow. 9.04 Gouden uren. 12 04 Het hart van twee. 14.04 Mati nee. AVRO: 17.04 Fileradio. EO: 18.04 Alle mensen. NCRV: 19.04 Witte rozen. 20.04-24.00 Tussen achten middernacht. RADIO 3 Elk heel uur Nieuws. AKN: 6.02 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami nen. VARA: 12.04 Denk aan Henk. 14.04 Carola. AKN: 15.04 Popsjop (I en II). VOO: 17.04 Rinkeldekinkel. NOS: 18.04 De Avondspits. EO: 19.04 Spoor 7. AVRO: 20.04 Forza. VPRO: 21.04 Villa 65. TROS: 0.04 Nacht wacht. VARA: 2.02 Mol of Mark. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM. RADIO 4 Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. KRO: 7.02 Aubade. 9.00 Muziek voor miljoenen. 11.00 Och tendconcert. I. Radiokamerork. en Formatie Gr. Omroepkoor. II. Piano- muz. 13.04 In antwoord op uw schrijven. VPRO: 14.00 Middagcon cert. Muz. voor viool. 16.00 De Ne derlanden. 17.00 De koffer. 18.04 De wandelende tak. Speurtocht in Bo- ventonenland. 19.00 De grote over steek. NOS: 20.02 Nieuwe maan dag. 0.00-1.00 Vier na middernacht. RADIO 5 Elk heel uur Nieuws tot 18.00. NOS: 6.45-6.50 Mededelingenrubriek met uitgebreid weerbericht en scheep- vaartberichten. 7.05 Sportief. 7.30 Vroeg op 5. 8.55 Waterstanden. AVRO: 9.02 In gesprek. 9.55 Vrijzin nig vizier. VARA: 10.02 Van belang. 11.02 Punch. HV: 13.10 De docu mentaire. 14.03 Boven het dal. 14.30 De verbeelding. VARA: 15.02 Ophef en vertier. NOS: 17.10 Radio UIT. RVD: 17.45 Postbus 51 op 5. OHM: 18.02 Partnerkeuze (5). EO: 19.00 Waar waren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actualitei ten in het Marokkaans en Berbers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. EO: 21.00 Kayen rasja (Er is hoop). 21.15 lyi haberler (Goed nieuws). 21.30 Sin ke yat kai yam (Goed nieuws op maandag). VOO: 22.00 Het zwarte gat. NOS: 23.07-24.00 Met het oog op morgen. OMROEP BRABANT ANP-Nieuws: zie Radio 1. - 7.05 Brabants nieuws en verkeersinfor matie. 7.25 De krant in Brabant. 7.32 Brabants nieuws en verkeersinfor matie. 7.55 Weerman Johan Ver- schuuren. 8.08 Brabants nieuws en verkeersinformatie. 8.11 Radio Nieuws Centrale. 8.32 Brabants nieuws en verkeersinformatie. 8.55 Weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draai-bank. 11.03 Brabants, nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws en service. 12.55 Bericht voor boer en tuinder. 13.08 Brabants nieuws. 13.11 Radio Nieuws Centrale. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek, Brabantse produkties. 14J03 Brabants nieuws. Aansl.: Muziekkiosk. 15.03 Brabants nieuws. 15.05 Conga Brabant. 16.03 Brabants nieuws. Aansl.: Uitlaat 17.05 Brabants nieuws en reacties van luisteraars. 17.45 De agenda. 17.55-18.00 nieuwsoverzicht. OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: zie Radio 1. 7.05 Nieuws en actualiteiten met om 7.15 het weer in de provincie. 7.25 weekend-overzicht sport. 7.32 re gionaal nieuwsoverzicht. 7.35 de dag van... 7.45 agendatip en agenda 7.50 regionaal nieuwsoverzicht. 8.08 Radio Nieuws 'Centrale. 8.35-9.00 Nieuws en actualiteiten, met om 8.45 De wekelijkse column Bob en Co. 12.05 Nieuws en actua liteiten met om 12.15 het weer in de provincie. 12.32 regionaal nieuws overzicht. 12.34 wegwies. 12.43 re portage, vraaggesprek. 12.55 De agenda. 13.08-13.30 Radio Nieuws Centrale. 16.03 Sportmeneer. 17.05 Nieuws en actualiteiten met om 17.15 het weer in de provincie en 17.32 regionaal nieuwsoverzicht. 17.35-18.00 De Zeeuwse tijdmachi ne met om 17.55 de agenda. ■Hl FILMS GOES -Grand Theater 20 u. Mrs. Doubtfire. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. Carlito's way. 20 u. Free Willy. 20 u. Heaven and earth. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Mrs. Doubtfire. - Alhambra 2 20 u. Free Willy. - Alhambra 3 20 u. Three musketeers. - Alhambra 4 20 u. The house of the spirits. BERGEN OP ZOOM - Cinem'actueel 1-2-3 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. The three musketeers. 20 u. The piano. - Roxy 1 - 20.15 u. Free Willy. - Roxy 2 - 20 u. Heaven and earth. ROOSENDAAL - City 1-2-3 20 u. The three musketeers. 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. The house of the spirits. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30 en 17 u. Beethoven n. 20 u. Undercover Blues. 22.30 u. The crush. Zaal 2 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 en 22.30 u. Little Buddha. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Demolition man. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free Willy. Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind ler's list. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs. Doubtfire. Zaal 7 - 17 en 21 u. Schindler's list. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mr. Jones. Zaal 9 - 14.30, 17, 20 u. Jurassic Park. 22.30 u. Stalingrad. Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The piano. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u A perfect world. Zaal 12 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 en 22.30 u. The fugitive. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u Robin Hood: Men in tights. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u The 3 musketeers. Zaal 15 - 14.30, 17 en 20 en 22.31 u. Tombstone. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.: The real McCo£. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.: Stricking distance. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 y Cool runnings. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u Remains of the day. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u The ice runner. Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u Heaven and earth. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 ui Matinee. GENT - Decascoop 14.30 en 20 u. Schindler's list. 14.30,17, 20 en 22.30 u.Ice runner. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains of the day. 14.30, 17 en 20 u. Cool Runnings- 20 en 22.30 u. Tombstone. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free Willy. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs. Doubtfire. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Striking distance. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The three musketeers. 14.30, 17, 20 en-22.30 u. The rea McCoy. 22.30 u. Undercover blues. 20 u. Heaven Earth. 20 en 22.30 u. Mr. Jones. 22.30 u. A perfect world. 14.30 en 17 u. Aladdin (Ned. ver sie). KNOKKE - Beverly Screens 20 u. Striking distance. 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. Free willy. 20 u. Mr. Jones. Ik maf dit eifenlüh nut doen maar aan de ander kant neb ik net geroet dat nier iets met htopt L, ben fortuin aan banhbitjetten en i ll 1.1 Ij niet war lijnDat kan een ramp van wereldformaat veroorzakenDit druist in &n alle re fels en vetten van menselijkheid

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 8