4Een fantastische ervaring'
Albanees theater in
Cultureel Gekleurd
Orlandofestival wijkt
deels uit naar Aken
UIT gids
suske wiske
hambone
Sylvia Millecam als de Nederlandse Mary Tyler Moore in comedy-serie
Leenrecht kunstenaars in gevaar
Eigentijdse kamerschermen in Het Markiezenhof
Griekse marmeren beelden
in Allard Pierson Museum
Willeke Alberti kiest
Songfestival-liedjes
'I
-L.
Achtste festival in 25 plaatsen
„De VS hebben Bill Clinton, Stevie
Wonder, Bob Hope en Johnny Cash. -
Duitsland heeft Helmuth Kohl, geen
wonder, geen hope en geen cash".
Duitse grap
Van onze rtv-redactie
„Dit is voor het eerst in Nederland dat we een comedy
als show betitelen. Bovendien speel ik onder mijn eigen
voornaam, maar met de achternaam De Jong. Allemaal
heel verwarrend, maar daarom niet minder leuk. Op
basis van de opnamen van de eerste afleveringen kan ik
al zeggen dat ik er vreselijk veel lol aan beleef. Het is
echt een fantastische ervaring."
Sylvia Millecam en Joop Doderer in de nieuw serie.
Van onze kunstredactie
Breda - Het Albanees Theater uit Macedonië is een van de
buitenlandse theater- en muziekgroepen die optreden tijdens
het achtste Festival Cultureel Gekleurd. Het wordt van 10 tot
en met 24 april gehouden in 25 plaatsen in de provincies
Brabant, Zeeland en Antwerpen.
FOTO DIJKSTRA
Sylvia Millecam voegt vanaf
vanavond opnieuw een dimensie
toe aan haar tumultueuze, dui
zendpootachtige carrière. Voor
lopig dertien afleveringen lang
speelt zij bij RTL4 de hoofdrol in
de 'De Sylvia Millecam Show'.
Geen one-woman-show dus, zo
als de titel ernstig doet vermoe
den, maar geheel naar Ameri
kaans voorbeeld lollig drama on
der de vlag van de ster die de
serie moet gaan dragen.
Voordeel
De 'Sylvia Millecam Show' is
een bewerking van de fameuze
situatie-comedy 'The Mary Tyler
Moore Show', waarmee de Ame
rikaanse tv-maatschappij CBS
in de jaren zeventig geruime tijd
uitvoerig sier maakte. Ook in ons
land werd deze serie enige tijd
uitgezonden, maar op een echte
kijkcijferkraker draaide dat des
tijds niet uit.
Uitvoerend producent Ad van
Doren: „Dat werkt nu in ons
voordeel, want de meeste kijkers
zullen situaties uit de oorspron
kelijke serie nu niet zo gauw
herkennen. Het maakte de be
werking van de serie een stuk
eenvoudiger. Bovendien hebben
we de situaties in een Neder
lands jasje gestoken. De serie
Er komt weer een gevarieerd
aanbod van etnische muziek,
dans, film, theater, beeldende
kunst en literatuur naar Zuid
west Nederland. Het festival wil
zoveel mogelijk mensen op ver
schillende manieren laten ken
nismaken met de cultuur van
andere volkeren en ook de al
lochtonen in ons land aanspre
ken. Het thema 'De Arabische
Wereld' geldt met name voor het
filmprogramma, de tentoonstel
lingen, de muziek en de studie
dagen.
Festivalprogrammeur Michiel
Otten heeft tijdens zijn bezoek
aan het Theaterfestival in Tune
sië geen enkele toneelvoorstel
ling kunnen ontdekken die voor
ons land de moeite waard was.
„Bij de veertien produkties die
ik er heb gezien", aldus Otten,
„was er niet een die de traditio
nele opvattingen ontsteeg. Zo'n
voorstelling zou alleen maar on
ze westerse vooroordeel over de
Arabische cultuur bevestigen."
„'Don Juan' van Molière, dat
toch een erotisch stuk is, was
ontdaan van alle erotische ver
wijzingen. Met zo'n produktie
die extra onderstreept dat er in
zo'n land een groot seksueel ta
boe bestaat, kan je als westers
festival niet aankomen. Als pro
grammeur streef ik naar voor
stellingen met een culturele
meerwaarde, met een vooruit
strevende visie op de betreffende
samenleving. Je hebt als festival
van etnische cultuuruitingen de
taak om je tegen politieke re
pressie en sociaal onrecht uit te
spreken en zeker niet om die nog
eens te bevestigen. Ongetwijfeld
wordt er in Tunesië ook nog
ander dan traditoneel toneel ge
speeld, maar ik heb het niet
gezien."
Open dagen
Een van de belangrijkste Arabi
sche optredens wordt dat van de
Marokkaanse Berber-zangeres
Houria Aïchi, een kunstenares
die zich bezighoudt met de vrou
wenproblematiek in haar land.
Ze is er daarom niet gewenst en
leeft in Parijs. De 'open dagen'
die tijdens het Festival Cultureel
Gekleurd in de deelnemende
schouwburgen en culturele cen
tra worden gehouden, kunnen
gratis worden bezocht. Op die
zondagen treedt traditiegetrouw
een bontgekleurd gezelschap op.
Het Albanees Theater uit Skopje
in Macedonië geeft op 19 april in
Concordia Breda de Nederlandse
première van 'Baal' van Bertolt
Brecht. De Albanezen vormen in
de zelfstandige republiek Mace
donië een onderdrukte minder
heid. De theatergroep van regis
seur Branco Brezovec zoekt naar
een mengeling van Westeuropese
en Zuideuropese theaterstijlen,
fn volgens Michiel Otten bijna
Fellini-achtige enscèneringen
wordt het stuk van Brecht in een
politieke context geplaatst die
verwijst naar de situatie van de
Albanezen.
De voorstelling 'Baal' komt ook
in Roosendaal, Eindhoven en
Amsterdam. Het Macedonische
gezelschap gaat bovendien een
Nederlands/Macedonisch thea-
terprojekt opzetten waarvan de
première volgend jaar tijdens
'Cultureel Gekleurd' in het nieu
we Bredase Chassé Theater moet
worden gehouden. Het Macedo
nische ministerie van cultuur
heeft hiervoor inmiddels een
kleine 90.000 gulden toegezegd.
Het moet een vervolg op 'Baal'
worden, met de werktitel 'Peer
Gynt meets Baal'. Ook het Euro-
kaz-festival in Zagreb heeft er
ook drie voorstellingen van ge
boekt.
Roma Theater
Het Roma Theater Pralipe, het
zigeunergezelschap uit Skopje
dat al jaren in Frankfurt werkt,
keert voor de derde maal terug
naar het festival. Op 12 april is
het in Concordia Breda met 'Ro
meo en Julia' van Shakespeare.
Eerder liet het daar visueel
schitterend en indrukwekkend
geacteerde voorstellingen zien
van 'Bloedbruiloft' en 'Othello'.
Een andere topper in het komen
de festival moet de Frans-
Spaanse Blanca Li Dance Com
pany worden met het danstwee-
luik 'Nana et Lila', dat wordt
begeleid door een percussiegroep
uit Marrakech. Blanca Li brengt
met acht danseressen de geschie
denis van vrouwen in een multi
culturele samenleving voor het
voetlicht. Op 16 april in Breda
en op 17 april in Den Bosch.
Den Haag (anp) - Het leenrecht voor beel
dende kunstenaars staat op de helling. Dat
schrijven de Federatie van Kunstenaarsver
enigingen, de Kunstenbond FNV en de
Beroepsvereniging van Beeldende Kunste
naars (BBK) in een brief aan de vaste
commissie voor Justitie van de Tweede
Kamer. Zij dringen erop aan het betreffen
de artikel in het wetsontwerp te schrappen.
Via de Wet Leen en Verhuur wordt geregeld dat
bijvoorbeeld schrijvers een vergoeding krijgen
wanneer hun boek via de bibliotheek wordt
uitgeleend. Ook voor kunstenaars geldt die rege
ling.
De kunstenaarsverenigingen stellen nu dat het
nieuwe wetsartikel zegt dat het recht op vergoe
ding bij de verkoop van een kunstwerk automa
tisch vervalt, tenzij anders is afgesproken. In de
praktijk zou dat kunnen betekenen dat, wanneer
een kunstenaar een werk aan een kunstuitleen
verkoopt, de maker bij uitleiling geen recht heeft
op een vergoeding. De belangenorganisaties vin
den dat niet alleen onaanvaardbaar, maar stel
len ook dat het volledig in strijd is met een
richtlijn van de Europese Unie.
Convenant
In plaats van het artikel zou via de Stichting
Leenrecht een convenant moeten worden geslo
ten met de kunstuitleen, zo bepleiten de kunste
naars.
Bij de Federatie van kunstenaarsverenigingen
zijn overigens al gevallen bekend van eerder
genoemde situaties. Een aantal kunstenaars
heeft een kunstwerk dat was verkocht in ar
totheken teruggezien, zegt Jack Verduyn Lunel
van de federatie. Voor het uitlenen ervan werd
niets betaald.
Van onze kunstredactie
Bergen op Zoom - In Het
Markiezenhof in Bergen op
Zoom wordt in april en mei
een verzameling eigentijdse
kamerschermen tentoon ge
steld. Dertig kunstenaars
gingen op initiatief van de
Amsterdamse galerie Speijer
Vogtschmidt aan de slag
met een kamerscherm. De ex
positie bestaat onder meer uit
werk van Ans Markus, Jan
Cremer, Astrid Engels, Jaap
Nieuwenhuis, Jeroen Henne-
man, Mark. Brusse, Jan Sier
huis. Fon Klement en Marte
Röling.
Oorspronkelijk kregen vier kun
stenaars van de Amsterdamse
galerie de opdracht om onafhan
kelijk van elkaar een kamer
scherm te ontwerpen. Hierbij
mochten zij zich bedienen van
alle denkbare materialen en for
maten. Men was echter zo tevre
den over de zeer uiteenlopende
uitvoeringen, dat meer kunste
naars werden aangetrokken.
Uiteindelijk werd het aantal
werken zo omvangrijk, dat de
eigen galerie te klein werd en de
tentoonstelling nu ook in andere
steden te zien is.
Het is opmerkelijk dat voor dit
onderwerp gekozen is. Vandaag
de dag zijn kamerschermen geen
populaire interieurstukken meer.
Vroeger was een kamerschut in
je huis echter heel gewoon. In de
middeleeuwen diende het vooral
een praktisch doel: het moest
kou en tocht uit de woon- en
slaapkamer houden. In de loop
van de geschiedenis werd het
kamerschut steeds vaker ge
bruikt om een grotere ruimte op
te delen of om knusse hoekjes
aan te brengen.
Decoratief
Kamerscherm van 160 bij 150 cm van Jaap Nieuwenhuis.
Het uiterlijk veranderde vooral
in de negentiende eeuw, waarin
de populariteit van het kamer
scherm groot was. Onder invloed
van de heersende stijlen, kwam
de nadruk te liggen op het deco
ratieve karakter van het scherm.
Terwijl bij de Biedermeierstijl de
houten omlijsting bespannen
werd met een effen zijden stof,
zag men in de stijl van het
rococo kamerschutten met ge
schilderde randen, die een doek
van goudleer omlijstten. Op deze
rococo-schermen werden galante
scènes, boeketten en muziekin
strumenten afgebeeld. Ook land
schappen waren een geliefd on
derwerp.
Na een praktische en een deco
ratieve functie, gaat het kamer
scherm nu als kunstvoorwerp
'fungeren. De tentoongestelde
werken variëren van een een
futuristische plastic wand tot
een als huiskamerinterieur be
schilderd scherm.
Van 2 april tot en met 29 mei is
de collectie te bezichtigen in Het
Markiezenhof in Bergen op
Zoom. Het is geopend van dins
dag tot en met zondag van 11.00
tot 17.00 uur.
Amsterdam (anp) - Even schrikken zal het wel zijn, zegt 4
directeur van het Allard Pierson Museum in Amsterdam
prof.dr. H. Brijder. De tentoonstelling 'Marmer in Beeld',
vijfhonderd jaar Griekse beeldhouwkunst, begint met
bont beschilderd vrouwenbeeld. Het laat zien hoe de Grieks
marmeren sculpturen in de Oudheid werden afgeleverd
opzichtig geverfd in levendige kleuren. Ook de tempels ware;
bont beschilderd.
speelt ook niet in de jaren zeven
tig, maar in het heden."
De door Ger Apeldoorn en Harm
Edens bewerkte verhaallijnen
zijn overgezet op twee lokaties:
de redactie van het lokale televi
siestation TV-Utrecht en de pri-
vé-omgeving van de hoofdrol
speelster. Sylvia de Jong is een
vrouw van begin dertig die zich
heeft ontworstelt aan de provin
cie Zeeland om in de stad
Utrecht een nieuw leven op te
bouwen. En zoals dat hoort in
een comedy, verloopt dat proces
met permanent vallen en op
staan.
Mafkezen
Een statusgevoelige vriendin, ge
speeld door Trudy de Jong en
een buitengewoon rap van de
tongriem gesneden buurvrouw
(een rol van Rieneke van Nunen)
bezorgen Sylvia handen vol zor
gen. Trouwens, ook op haar
werk moet zij na een vlekkeloze
start alle zeilen bijzetten om zich
staande te houden. Bij TV-
Utrecht lopen eigenlijk louter
curieuze mafkezen rond. Zoals
de nieuwslezer Fred Cordoba
(Alfred van den Heuvel), die
ruim de ijdele domoor uithangt,
en de cynicus Rudy de Beer (Flip
Bolluyt), de schrijver van teksten
voor de nieuwsuitzendingen.
Maar onbetwist middelpunt bij
het lokale tv-station is de door
Joop Doderer prachtig neerge
zette baas Leo Bouman. Als di
recteur knort hij dat het een
aard heeft, maar ontpopt zich
ook royaal als vaderfiguur voor
de kwetsbare Sylvia.
Millecam: „Het is een feest om
met Joop te werken. Hij beschikt
over een ijzersterke timing en
heeft echt de lach aan zijn kont
hangen. Ik trek mij als actrice
enorm aan hem op. Trouwens, de
hele werksfeer is voor mij iets
bijzonders. De serie is goed ge
maakt, het concept is grappig en
er wordt uitstekend gespeeld. Ik
denk dat het publiek in het be
gin even moet wennen, omdat
tijdens de eerste afleveringen de
personages en de situatie moeten
worden uitgelegd. Maar gaande
weg moet je wel van deze karak
ters gaan houden."
'De Sylvia Millicam Show', RTL4,
21.00 uur
De tentoonstelling, met dertig
marmeren mensenbeelden, laat
de ontwikkeling van de Griekse
bouwkunst van 600 tot 100 voor
Christus zien. Het is de eerste
presentatie van Griekse beeld
houwkunst in Nederland. De
beelden zijn veelal bekend dank
zij de latere Romeinse marmeren
kopieën. Nu staan de veel zeld
zamere originele exmplaren cen
traal.
Het beschilderde vrouwenbeeld
je waar de tentoonstelling mee
opent, wordt de Dame d'Auxerre
genoemd naar de Franse plaats
waar het ooit stond opgesteld.
Nu staat het in het Louvre in
Parijs. Het is een gipskopie,
maar ziet er volgens Brijder pre
cies zo uit als het zo omstreeks
,640 voor Christus werd gemaakt.
Ook op het topstuk van de ten
toonstelling, een vrouwenbeeld
van tweeëneenhalf duizend jaar
geleden, is de beschildering nog
deels te zien. Dit één meter ho>
marmeren beeld uit 520 v*
Christus, werd zo'n honderd ju
geleden bij opgravingen op
Akropolis in Athene gevondet
Waarschijnlijk is het in de g
gestopt bij de inval van de
zen in 480 voor onze jaartelluij
Hoewel het stuk in goede stag
verkeert, blijkt het in de Oud-
heid gerestaureerd te zijn. Dm.
delijk is te zien dat het mar®
onder de linkerarm veel don!®
der is.
Met Marmer in Beeld viert fe
Allard Pierson Museum het
tig jarig bestaan. Eind jaren de:
tig werd dit archeologisch nu
seum van de Universiteit vin
Amsterdam aan de Sarphafc.
traat onderdak gebracht,
was een voorlopige voorzienig
maar pas in 1976 kon het nu
seum verhuizen naar de huidig
locatie aan de Oude Turfmark
Die kwam met het vertrek va
de Nederlandse Bank vrij.
Van onze rtv-redactie
Hilversum - Een jury met onder meer Willeke Alberti en Ruth
Jacott heeft acht liedjes gekozen voor het Nationaal Songfesti
val. Dit evement wordt op 26 maart gepresenteerd door Paul de
Leeuw vanuit het AT T Danstheater te Den Haag.
Willeke Alberti brengt, begeleid door het Metropole Orkest van
Harry van Hoof, de volgende werken ten gehore: 'Deja Vu' (P.
Koopman/J. Englebert), 'Zonder Jou' (B. Drossaers/A.J.J. Smul
ders), 'Dromen' (P. van Asten), 'Waar is de zon' (C. van
Doesburgh/E. Schimscheimer), 'Laat ons dansen' (P. van Asten),
'Zomaar een dag' (C. Bakker), 'Tussen jou en mij' (J. Fluitsma/E.
van Tijn) en 'Champagne' (P. Koopman/J. Englebert).
In de onafhankelijke jury zaten naast Willeke en Ruth dirigent
Harry van Hoof, Willem van Beusekom (NOS) en Roy Beltman
(vereniging auteurs). Willeke Alberti vertegenwoordigt Neder
land met het winnende lied op het Eurovisie Songfestival op 3(
april in Dublin.
Van onze kunstredactie
Kerkrade- Het dertiende Orlan
dofestival, dat traditioneel
plaatsvindt in Kerkrade, wordt
dit jaar gedeeltelijk in Aken ge
houden. Na het aflopen van het
contract met hoofdsponsor
DSM, bleek de Duitse stad Aken
uiteindelijk bereid tot sponso
ring, zodat vijf van de veertien
concerten ditmaal in Duitsland
worden gegeven. Bovendien
kunnen deelnemers financieel
'geadopteerd' worden.
Eerdere pogingen om het hele
festival in Nederland te houden,
mislukten. Het Theater aan het
Vrijthof in Maastricht wilde
geen concerten overnemen, om
dat men daar vindt dat het festi
val in Kerkrade thuishoort. Bi
middels zijn er ook al contacte
met de Belgische stad Eupen.
Dit jaar zal het festival bezoch
worden door befaamde musii
als de pianist Ronald Brautigam
de violisten Josje ter Haar en El
Goren, het Vermeerkwartet
het Altenberg trio. Zij zulle
lesgeven aan jonge professional
en amateurs.
In de programmering zijn vie
hoofdthema's: de instrumental
kamermuziek van Brahms, ka
mermuziek uit Zuid-Europa, Or
lando di Lasso, en nieuwe ma
ziek van onder meer Christoba
Halffter. Het festival duurt vai
17 tot 31 juli.
RADIO 1
Elk heel uur en om 7.30, 8.30, 12.30,
13.30, 16,30, 17.30, 18.30 en 6.30
Nieuws. NCRV: 7.07 Hier en nu.
18 45 en 11.45 Kerkelijke actualitei
ten) EO: 12.07 Tijdsein. VERONICA:
14 05 Nieuwsradio. 17.07 Nieuwsra
dio. EO: 19.04 Tijdsein. VOO: 22.04
Sportradio. NOS: 23.07 Met het oog
op morgen. KRO: 0.04 Damokles.
1.02-7.00 Niemandsland.
RADIO 2
Elk heel uur Nieuws. TROS: 7.04 De
havermoutshow. 9.04 Gouden uren.
12 04 Het hart van twee. 14.04 Mati
nee. AVRO: 17.04 Fileradio. EO:
18.04 Alle mensen. NCRV: 19.04
Witte rozen. 20.04-24.00 Tussen
achten middernacht.
RADIO 3
Elk heel uur Nieuws. AKN: 6.02
Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami
nen. VARA: 12.04 Denk aan Henk.
14.04 Carola. AKN: 15.04 Popsjop (I
en II). VOO: 17.04 Rinkeldekinkel.
NOS: 18.04 De Avondspits. EO: 19.04
Spoor 7. AVRO: 20.04 Forza. VPRO:
21.04 Villa 65. TROS: 0.04 Nacht
wacht. VARA: 2.02 Mol of Mark.
AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM.
RADIO 4
Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00
Nieuws. KRO: 7.02 Aubade. 9.00
Muziek voor miljoenen. 11.00 Och
tendconcert. I. Radiokamerork. en
Formatie Gr. Omroepkoor. II. Piano-
muz. 13.04 In antwoord op uw
schrijven. VPRO: 14.00 Middagcon
cert. Muz. voor viool. 16.00 De Ne
derlanden. 17.00 De koffer. 18.04 De
wandelende tak. Speurtocht in Bo-
ventonenland. 19.00 De grote over
steek. NOS: 20.02 Nieuwe maan
dag. 0.00-1.00 Vier na middernacht.
RADIO 5
Elk heel uur Nieuws tot 18.00. NOS:
6.45-6.50 Mededelingenrubriek met
uitgebreid weerbericht en scheep-
vaartberichten. 7.05 Sportief. 7.30
Vroeg op 5. 8.55 Waterstanden.
AVRO: 9.02 In gesprek. 9.55 Vrijzin
nig vizier. VARA: 10.02 Van belang.
11.02 Punch. HV: 13.10 De docu
mentaire. 14.03 Boven het dal. 14.30
De verbeelding. VARA: 15.02 Ophef
en vertier. NOS: 17.10 Radio UIT.
RVD: 17.45 Postbus 51 op 5. OHM:
18.02 Partnerkeuze (5). EO: 19.00
Waar waren we ook alweer? NOS:
19.15 Nieuws en actualiteiten in het
Turks. 19.50 Nieuws en actualitei
ten in het Marokkaans en Berbers.
20.40 Nieuws en actualiteiten in het
Chinees. EO: 21.00 Kayen rasja (Er
is hoop). 21.15 lyi haberler (Goed
nieuws). 21.30 Sin ke yat kai yam
(Goed nieuws op maandag). VOO:
22.00 Het zwarte gat. NOS:
23.07-24.00 Met het oog op morgen.
OMROEP BRABANT
ANP-Nieuws: zie Radio 1. - 7.05
Brabants nieuws en verkeersinfor
matie. 7.25 De krant in Brabant. 7.32
Brabants nieuws en verkeersinfor
matie. 7.55 Weerman Johan Ver-
schuuren. 8.08 Brabants nieuws en
verkeersinformatie. 8.11 Radio
Nieuws Centrale. 8.32 Brabants
nieuws en verkeersinformatie. 8.55
Weerman. 9.03 Brabants nieuws.
9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants
nieuws. 10.07 Draai-bank. 11.03
Brabants, nieuws. 11.07 Van harte.
12.05 Brabants nieuws en service.
12.55 Bericht voor boer en tuinder.
13.08 Brabants nieuws. 13.11 Radio
Nieuws Centrale. 13.32 Brabants
nieuws. 13.34 Muziek, Brabantse
produkties. 14J03 Brabants nieuws.
Aansl.: Muziekkiosk. 15.03 Brabants
nieuws. 15.05 Conga Brabant. 16.03
Brabants nieuws. Aansl.: Uitlaat
17.05 Brabants nieuws en reacties
van luisteraars. 17.45 De agenda.
17.55-18.00 nieuwsoverzicht.
OMROEP ZEELAND
ANP-nieuws: zie Radio 1. 7.05
Nieuws en actualiteiten met om
7.15 het weer in de provincie. 7.25
weekend-overzicht sport. 7.32 re
gionaal nieuwsoverzicht. 7.35 de
dag van... 7.45 agendatip en agenda
7.50 regionaal nieuwsoverzicht.
8.08 Radio Nieuws 'Centrale.
8.35-9.00 Nieuws en actualiteiten,
met om 8.45 De wekelijkse column
Bob en Co. 12.05 Nieuws en actua
liteiten met om 12.15 het weer in de
provincie. 12.32 regionaal nieuws
overzicht. 12.34 wegwies. 12.43 re
portage, vraaggesprek. 12.55 De
agenda. 13.08-13.30 Radio Nieuws
Centrale. 16.03 Sportmeneer. 17.05
Nieuws en actualiteiten met om
17.15 het weer in de provincie en
17.32 regionaal nieuwsoverzicht.
17.35-18.00 De Zeeuwse tijdmachi
ne met om 17.55 de agenda.
■Hl
FILMS
GOES
-Grand Theater
20 u. Mrs. Doubtfire.
HULST
- De Koning van Engeland
20 u. Mrs. Doubtfire.
20 u. Carlito's way.
20 u. Free Willy.
20 u. Heaven and earth.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
20 u. Mrs. Doubtfire.
- Alhambra 2
20 u. Free Willy.
- Alhambra 3
20 u. Three musketeers.
- Alhambra 4
20 u. The house of the spirits.
BERGEN OP ZOOM
- Cinem'actueel 1-2-3
20 u. Mrs. Doubtfire.
20 u. The three musketeers.
20 u. The piano.
- Roxy 1 - 20.15 u. Free Willy.
- Roxy 2 - 20 u. Heaven and earth.
ROOSENDAAL
- City 1-2-3
20 u. The three musketeers.
20 u. Mrs. Doubtfire.
20 u. The house of the spirits.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30 en 17 u. Beethoven
n.
20 u. Undercover Blues.
22.30 u. The crush.
Zaal 2 - 14.30 en 17 u. Aladdin.
20 en 22.30 u. Little Buddha.
Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Demolition man.
Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Free Willy.
Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind
ler's list.
Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mrs. Doubtfire.
Zaal 7 - 17 en 21 u. Schindler's
list.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mr. Jones.
Zaal 9 - 14.30, 17, 20 u. Jurassic
Park.
22.30 u. Stalingrad.
Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The piano.
Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u
A perfect world.
Zaal 12 - 14.30 en 17 u. Aladdin.
20 en 22.30 u. The fugitive.
Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u
Robin Hood: Men in tights.
Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u
The 3 musketeers.
Zaal 15 - 14.30, 17 en 20 en 22.31
u. Tombstone.
Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.:
The real McCo£.
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.:
Stricking distance.
Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 y
Cool runnings.
Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u
Remains of the day.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u
The ice runner.
Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u
Heaven and earth.
Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 ui
Matinee.
GENT
- Decascoop
14.30 en 20 u. Schindler's list.
14.30,17, 20 en 22.30 u.Ice runner.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains
of the day.
14.30, 17 en 20 u. Cool Runnings-
20 en 22.30 u. Tombstone.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free
Willy.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs.
Doubtfire.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Striking
distance.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The three
musketeers.
14.30, 17, 20 en-22.30 u. The rea
McCoy.
22.30 u. Undercover blues.
20 u. Heaven Earth.
20 en 22.30 u. Mr. Jones.
22.30 u. A perfect world.
14.30 en 17 u. Aladdin (Ned. ver
sie).
KNOKKE
- Beverly Screens
20 u. Striking distance.
20 u. Mrs. Doubtfire.
20 u. Free willy.
20 u. Mr. Jones.
Ik maf dit eifenlüh nut doen maar aan de ander
kant neb ik net geroet dat nier iets met htopt
L, ben fortuin aan banhbitjetten en
i
ll 1.1 Ij
niet war lijnDat kan een ramp van
wereldformaat veroorzakenDit druist in
&n alle re fels en vetten van menselijkheid