Nu tijdelijk nog meer Peugeot voor uw geld. De nie Autocoureur 1 PEUGEOT PESTEM JE VOELT JE LEKKERDER IN EEN PEUGEOT. Roeibond haalt mei Peugeot komt nu met een actie waar u flink munt uit kunt slaan. Nieuwe modellen die extra compleet zijn. Extra comfortabel. En tegelijk extra voordelig. Kortom: tot en met 26 april krijgt u nog meer Peugeot voor uw geld. Dat wil zeggen, als niet iedereen u vóór is. Wie dus meer uit z'n gulden wil halen, gaat snel naar de Peugeot-dealer. Het adres vindt u in de Gouden Gids. 106 Accent Aangekleed met een aantal sportieve extra's, zoals spe ciale wielplaten en striping, achterspoiler, onderzijde bumpers in kleur carrosserie en extra brede stootstrips. Zonder dat u daar extra voor betaalt. Dat betekent dat er al een 106 Accent is vanaf f 20.990,-. Bovendien kunt u profiteren van onze aantrekke lijke financieringsaanbiedingen. 205 Forever Beschikt standaard over o.a.: getint glas, velours bekleding, elektrisch bedienbare voorportierruiten en centrale vergrendeling met afstandsbediening. Normale prijs f 26.375,-. Nu slechts f 24.375,-. Uw koning f 2.000,-. Met één van onze financierings aanbiedingen kan uw voordeel oplopen tot maar liefst f 4.083,-. 306 Plus Deze versie is gratis voorzien van sportieve wielplaten, achterspoiler, striping en badge. Voeg daaraan toe z'n comfort, z'n unieke weggedrag en concurrerende prijs en hij is met recht De Rivaal in z'n klasse. Al verkrijgbaar vanaf f 26.990,-. Ook op de 306 Plus profiteert u van onze voor delige financieringsaanbiedingen. Nu halen, volgend jaar pas betalen. De aanschaf van een nieuwe Peugeot 106, 205 of 306 personenauto wordt tijdelijk nóg aantrekkelijker met één van onze drie financieringsaanbiedingen. Nu halen, pas 1 januari 1995 betalen (max. voor deel f 1.537,-), óf een renteloze lening over 18 maanden (max. voordeel f 1.601,-), óf een lening tegen 4,9% effectieve jaarrente over 36 maanden (max. voordeel f 2.083,-)- 405 GLs De 405 GLs kent als extra's: stuurbekrachtiging, verstel bare lendesteun op de bestuurdersstoel, speciale bekleding en wortelnotehout-design op de midden console. Tijdelijk al verkrijgbaar vanaf f 35.900,-. Uw korting f2.150,-. Leverbaar in verschillende benzine- of dieseluitvoeringen en in Break. 405 GRe De 405 GRe is tijdelijk uitgerust met: vier lichtmetalen velgen, vernismetaallak, elektrisch bedienbare voor- portierruiten en wortelnotehout-design op de midden console. De tijdelijke prijs vanaf f 39 160,- biedt u een voordeel van maar liefst f 2.350,-. Leverbaar in verschil lende benzine- of (turbo)dieseluitvoeringen en in Break. De grote doorbraak naar lands de Formule I wilde voor autoc Arie Luyendijk maar niet Dutcl komen. Hij maakte de even oversteek naar de Vere- brity nigde Staten en slaagde gebat wel. In de Indycar World town Series groeide de ex-Ros- toeko malenaar uit tot Neder- van h ALLE AANBIEDINGEN GELDEN BIJ AANKOOP IN DE PERIODE VAN 1 MAART T/M 26 APRIL 1994, EN BIJ TENAAMSTELLING VAN HET KENTEKEN IN DE PERIODE VAN 4 MAART T/M 29 APRIL 1994. FINANCIERINGSAANBIEDINGEN ZIJN OP BASIS VAN GEBRUIKELIJKE BETAALPLANVOORWAARDEN VAN PEUGEOT FINANCIERING NEDERLAND (AANGESLOTEN BIJ HET BKR IN T1EL). MAXIMAAL TE FINANCIEREN BEDRAG F 15.000,-. BIJ DE BEREKENING VAN HET MAXIMAAL HAALBARE FINANCIERINGSVOORDEEL IS UITGEGAAN VAN EEN VERGELIJKING MET EEN EFFECTIEVE JAARRENTE VAN 13,9% OVER DE AANGEGEVEN LOOPTIJD VAN DE FINANCIERING. PRIJZEN INCL. BPM EN BTW. EXCL. KOSTEN RIJKLAAR MAKEN. WIJZIGINGEN VOORBEHOUDEN. Door Robert van Lith Parijs - Het gillen van de banden echoot door de parkeergarage. Het Renaultje maakt een slip van bijna 180 graden. Zwarte remsporen blijven achter op het beton. „Even kijken of de hand rem goed werkt," grinnikt Arie Luyendijk. Zijn zaakwaarnemer Hans Grimmelt, die de Clio heeft gehuurd, trekt bleek weg. „Dit ding is toch wel goed verze kerd?," wrijft de autocoureur nog wat zout in de wond. Luyendijk heeft zojuist een pers conferentie achter de rug in het Parijse televisiegebouw van TF1. De bazen van het Franse team Indy Regency Racing presenteer den daar hun aanwinst aan sub sponsors en journalisten. Na de sessie manoeuvreert de Brabantse Amerikaan zich be heerst en zelfverzekerd over de chaotische wegen van de Franse hoofdstad. Stuntwerk zoals in de parkeergarage is er niet bij. „Hard rijden heb ik in Amerika wel afgeleerd. Daar staan ze overal te controleren. Maar waarom zou ik hard gaan? Ik heb nooit haast." Even voorbij de Are de Triomphe rijdt Luyen dijk een parkeerhaven in. Die van zijn hotel, waar hij ruim de tijd neemt voor een gesprek. Arte Luyendijk, 40 jaar en af komstig uit Rosmalen, bereidt zich voor op zijn tiende seizoen in de Indycar World Series, de Amerikaanse tegenhanger van de Formule I. De eerste race in de serie van 16 wedstrijden vindt plaas op zondag 20 maart in Surfer's Paradise (Australië). De coureur heeft sinds oktober niet meer in een raceauto geze ten. „,Ik ben er nu wel weer aan toe," meldt hij. De tussenliggen de tijd doodde hij met onderhan delen, golfen, zwemmen, veel trainen en 'wat meer tijd aan het gezin besteden'. „Het seizoen is buitengewoon in tensief. De eerste drie maanden rast heb je gewoon nodig. Je staat vaak onder stress. Bijna alle rijders nemen ruim de tijd om tot zichzelf te komen. Unwind, noemen wij dat." Het runnen van het Indy-team kost zes miljoen dollar. „Alleen aan testen ben je al zo'n 25.000 dollar per dag kwijt. Het huren van de baan, de brandstof, de banden, de vliegtickets en over nachtingen voor de teamleden en ga ma zich chef, e Grouil „Alléé is echt rotte a schudt Arie L busine binnen in de 1990 naam Indian autosp Het ev cecirci zo'n meer in de naast de 'Ine Verre Het A Luyen ven is voor li teambi gelijkii ven en hij wo nisatie van ve kinderi ten w< kindert grijpt i „Het is tief te dat kin mist w< vaak van hei zoeken lijk. ouders laten ir gelegen werven gebied de geda om te ben." 362 Wie Li zou bij circuit de boe een ra Zijn de 362f zoekt i tegena Bosbaan (anp) - Van de onbe grensde mogelijkheden via het grootste volk naar het natte kikkerlandje. Hij is am per binnen of hij heeft een fikse verkoudheid te pakken. Hoewel de overgang gigan tisch is, voelt de beroemde roeicoach zich toch al een beetje Nederlander. Het blijkt uit de uitspraak. „Wij gaan straks een boel medail les winnen." Kris Korzeniowski is de nieuwe coach van de Koninklijke Neder landse Roeibond. Hij bracht in de jaren zeventig en tachtig het Canadese en Amerikaanse roeien naar de wereldtop. Vorig jaar werkte hij in China en leverde hij prompt wereldkampioenen af. Weerzin tegen bureaucratie en familiezorgen maakten dat het Nederlandse toproeien kan beschikken over een van de beste coaches ter wereld. Hij zal dit jaar in de geprofessio naliseerde staf een drieman schap vormen met René Mijn- ders (boordroeien) en Jan Klerks (scullers). Korzeniowski heeft het volledige vrouwenroeien als- unede het boordroeien mannen in de lichte klasse toebedeeld ge kregen. Beide groepen telden tot nu toe nauwelijks mee op we reldniveau. Deze beperking zal hem er niet van weerhouden zijn kennis over fe dragen aan de twee Neder landse coaches, die zich bijzon der op de samenwerking verheu gen. Klerks: „Hij heeft een hele grote reputatie. Het coachen krijgt nu veel meer diepgang." Mijnd vraag! was r Onze perd." Litoi Kris cemb( tegem Litou' door I verhu Polen weg- deerd sport, blinki de lie deopi Als C! wikke die z; heers! brach tional werd bij de nchei naar „Ik h in Lii gebot het voora Met hadi Care Korz eerst ke vi naar als o coac

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 10