Nu tijdelijk nog meer Peugeot voor uw geld.
De nie
Autocoureur 1
PEUGEOT
PESTEM
JE VOELT JE LEKKERDER IN EEN PEUGEOT.
Roeibond haalt mei
Peugeot komt nu met een actie waar u flink munt uit
kunt slaan. Nieuwe modellen die extra compleet zijn.
Extra comfortabel. En tegelijk extra voordelig. Kortom:
tot en met 26 april krijgt u nog meer Peugeot voor uw
geld. Dat wil zeggen, als niet iedereen u vóór is.
Wie dus meer uit z'n gulden wil halen, gaat
snel naar de Peugeot-dealer. Het adres vindt u in de
Gouden Gids.
106 Accent
Aangekleed met een aantal sportieve extra's, zoals spe
ciale wielplaten en striping, achterspoiler, onderzijde
bumpers in kleur carrosserie en extra brede stootstrips.
Zonder dat u daar extra voor betaalt. Dat betekent
dat er al een 106 Accent is vanaf f 20.990,-.
Bovendien kunt u profiteren van onze aantrekke
lijke financieringsaanbiedingen.
205 Forever
Beschikt standaard over o.a.: getint glas, velours
bekleding, elektrisch bedienbare voorportierruiten
en centrale vergrendeling met afstandsbediening.
Normale prijs f 26.375,-. Nu slechts f 24.375,-.
Uw koning f 2.000,-. Met één van onze financierings
aanbiedingen kan uw voordeel oplopen tot maar
liefst f 4.083,-.
306 Plus
Deze versie is gratis voorzien van sportieve wielplaten,
achterspoiler, striping en badge. Voeg daaraan toe
z'n comfort, z'n unieke weggedrag en concurrerende
prijs en hij is met recht De Rivaal in z'n klasse.
Al verkrijgbaar vanaf f 26.990,-.
Ook op de 306 Plus profiteert u van onze voor
delige financieringsaanbiedingen.
Nu halen, volgend jaar pas betalen.
De aanschaf van een nieuwe Peugeot 106, 205 of 306
personenauto wordt tijdelijk nóg aantrekkelijker met
één van onze drie financieringsaanbiedingen.
Nu halen, pas 1 januari 1995 betalen (max. voor
deel f 1.537,-), óf een renteloze lening over 18 maanden
(max. voordeel f 1.601,-), óf een lening tegen
4,9% effectieve jaarrente over 36 maanden (max.
voordeel f 2.083,-)-
405 GLs
De 405 GLs kent als extra's: stuurbekrachtiging, verstel
bare lendesteun op de bestuurdersstoel, speciale
bekleding en wortelnotehout-design op de midden
console. Tijdelijk al verkrijgbaar vanaf f 35.900,-. Uw
korting f2.150,-. Leverbaar in verschillende benzine- of
dieseluitvoeringen en in Break.
405 GRe
De 405 GRe is tijdelijk uitgerust met: vier lichtmetalen
velgen, vernismetaallak, elektrisch bedienbare voor-
portierruiten en wortelnotehout-design op de midden
console. De tijdelijke prijs vanaf f 39 160,- biedt u een
voordeel van maar liefst f 2.350,-. Leverbaar in verschil
lende benzine- of (turbo)dieseluitvoeringen en in Break.
De grote doorbraak naar lands
de Formule I wilde voor autoc
Arie Luyendijk maar niet Dutcl
komen. Hij maakte de even
oversteek naar de Vere- brity
nigde Staten en slaagde gebat
wel. In de Indycar World town
Series groeide de ex-Ros- toeko
malenaar uit tot Neder- van h
ALLE AANBIEDINGEN GELDEN BIJ AANKOOP IN DE PERIODE VAN 1 MAART T/M 26 APRIL 1994, EN BIJ TENAAMSTELLING VAN HET KENTEKEN IN DE PERIODE VAN 4 MAART T/M 29 APRIL 1994. FINANCIERINGSAANBIEDINGEN ZIJN OP BASIS VAN GEBRUIKELIJKE BETAALPLANVOORWAARDEN VAN PEUGEOT FINANCIERING NEDERLAND (AANGESLOTEN BIJ HET BKR IN T1EL). MAXIMAAL TE FINANCIEREN BEDRAG F 15.000,-.
BIJ DE BEREKENING VAN HET MAXIMAAL HAALBARE FINANCIERINGSVOORDEEL IS UITGEGAAN VAN EEN VERGELIJKING MET EEN EFFECTIEVE JAARRENTE VAN 13,9% OVER DE AANGEGEVEN LOOPTIJD VAN DE FINANCIERING. PRIJZEN INCL. BPM EN BTW. EXCL. KOSTEN RIJKLAAR MAKEN. WIJZIGINGEN VOORBEHOUDEN.
Door Robert van Lith
Parijs - Het gillen van de banden
echoot door de parkeergarage.
Het Renaultje maakt een slip
van bijna 180 graden. Zwarte
remsporen blijven achter op het
beton. „Even kijken of de hand
rem goed werkt," grinnikt Arie
Luyendijk. Zijn zaakwaarnemer
Hans Grimmelt, die de Clio heeft
gehuurd, trekt bleek weg. „Dit
ding is toch wel goed verze
kerd?," wrijft de autocoureur
nog wat zout in de wond.
Luyendijk heeft zojuist een pers
conferentie achter de rug in het
Parijse televisiegebouw van TF1.
De bazen van het Franse team
Indy Regency Racing presenteer
den daar hun aanwinst aan sub
sponsors en journalisten.
Na de sessie manoeuvreert de
Brabantse Amerikaan zich be
heerst en zelfverzekerd over de
chaotische wegen van de Franse
hoofdstad. Stuntwerk zoals in de
parkeergarage is er niet bij.
„Hard rijden heb ik in Amerika
wel afgeleerd. Daar staan ze
overal te controleren. Maar
waarom zou ik hard gaan? Ik
heb nooit haast." Even voorbij
de Are de Triomphe rijdt Luyen
dijk een parkeerhaven in. Die
van zijn hotel, waar hij ruim de
tijd neemt voor een gesprek.
Arte Luyendijk, 40 jaar en af
komstig uit Rosmalen, bereidt
zich voor op zijn tiende seizoen
in de Indycar World Series, de
Amerikaanse tegenhanger van
de Formule I. De eerste race in
de serie van 16 wedstrijden vindt
plaas op zondag 20 maart in
Surfer's Paradise (Australië).
De coureur heeft sinds oktober
niet meer in een raceauto geze
ten. „,Ik ben er nu wel weer aan
toe," meldt hij. De tussenliggen
de tijd doodde hij met onderhan
delen, golfen, zwemmen, veel
trainen en 'wat meer tijd aan het
gezin besteden'.
„Het seizoen is buitengewoon in
tensief. De eerste drie maanden
rast heb je gewoon nodig. Je
staat vaak onder stress. Bijna
alle rijders nemen ruim de tijd
om tot zichzelf te komen.
Unwind, noemen wij dat."
Het runnen van het Indy-team
kost zes miljoen dollar. „Alleen
aan testen ben je al zo'n 25.000
dollar per dag kwijt. Het huren
van de baan, de brandstof, de
banden, de vliegtickets en over
nachtingen voor de teamleden en
ga ma
zich
chef, e
Grouil
„Alléé
is echt
rotte a
schudt
Arie L
busine
binnen
in de
1990
naam
Indian
autosp
Het ev
cecirci
zo'n
meer
in de
naast
de 'Ine
Verre
Het A
Luyen
ven is
voor li
teambi
gelijkii
ven en
hij wo
nisatie
van ve
kinderi
ten w<
kindert
grijpt i
„Het is
tief te
dat kin
mist w<
vaak
van hei
zoeken
lijk.
ouders
laten ir
gelegen
werven
gebied
de geda
om te
ben."
362
Wie Li
zou bij
circuit
de boe
een ra
Zijn
de 362f
zoekt i
tegena
Bosbaan (anp) - Van de onbe
grensde mogelijkheden via
het grootste volk naar het
natte kikkerlandje. Hij is am
per binnen of hij heeft een
fikse verkoudheid te pakken.
Hoewel de overgang gigan
tisch is, voelt de beroemde
roeicoach zich toch al een
beetje Nederlander. Het
blijkt uit de uitspraak. „Wij
gaan straks een boel medail
les winnen."
Kris Korzeniowski is de nieuwe
coach van de Koninklijke Neder
landse Roeibond. Hij bracht in
de jaren zeventig en tachtig het
Canadese en Amerikaanse roeien
naar de wereldtop. Vorig jaar
werkte hij in China en leverde
hij prompt wereldkampioenen
af. Weerzin tegen bureaucratie
en familiezorgen maakten dat
het Nederlandse toproeien kan
beschikken over een van de beste
coaches ter wereld.
Hij zal dit jaar in de geprofessio
naliseerde staf een drieman
schap vormen met René Mijn-
ders (boordroeien) en Jan Klerks
(scullers). Korzeniowski heeft
het volledige vrouwenroeien als-
unede het boordroeien mannen in
de lichte klasse toebedeeld ge
kregen. Beide groepen telden tot
nu toe nauwelijks mee op we
reldniveau.
Deze beperking zal hem er niet
van weerhouden zijn kennis over
fe dragen aan de twee Neder
landse coaches, die zich bijzon
der op de samenwerking verheu
gen. Klerks: „Hij heeft een hele
grote reputatie. Het coachen
krijgt nu veel meer diepgang."
Mijnd
vraag!
was r
Onze
perd."
Litoi
Kris
cemb(
tegem
Litou'
door I
verhu
Polen
weg-
deerd
sport,
blinki
de lie
deopi
Als C!
wikke
die z;
heers!
brach
tional
werd
bij de
nchei
naar
„Ik h
in Lii
gebot
het
voora
Met
hadi
Care
Korz
eerst
ke vi
naar
als o
coac