DE STEM Ik ben overtuigd van mezelF 'Schindler's List' bewogen en humaan Ontroerend portret van ongeneeslijk ziek meisje UIT gids suske wiske hambone David Hasselhoff, alias Mitch in 'Baywatch'., is zijn eigen fan: Whitney Houston wint belangrijkste Grammy's PESTEM Pinkpop legt ook Smashing Pumpkins en Björk vast „Alles waait zo weg in dit land" Huub Stapel, acteur m Door Anja van den Akker Na veel gedoe wil David Hasselhoff wel een half uurtje vrijmaken. De stoe re held uit de tv-serie 'Baywatch' kómt twintig minuten te laat met veel tam-tam het hotel in Los Angeles binnen gebanjerd. Leer en denim bedekken zijn bruine gespierde lijf. Daaronder twee enorme cowboylaarzen. Zonder ook maar één vraag af te wachten, begint hij zijn ei gen verhaal. Zijn succes verhaal. Want als er één grote fan rondloopt van David Hasselhoff, dan is hij dat zelf. „Je moet in jezelf geloven, want er is niemand anders die dat doet." „Ik wil de mannelijke Liza Mi- nelli worden", complimenteert de 41-jarige acteur zichzelf bij voorbaat. Zijn biografie oogt al even onbescheiden. „David Has selhoff is met zijn knappe ver schijning en blauw-groene ogen een van de meest bekende tv-ge- zichten van de hele wereld. .„Je moet overtuigd zijn dat wat je wilt ook lukt. Zo niet, overtuig je jezelf van iets nieuws", luidt de overlevingsformule van de zelfverzekerde man uit Baltimo re, Maryland. David Hasselhoff wilde rockster worden. Sinds zijn zevende al. Helaas, zijn albums scoren slechts in Scandinavië, Oosten rijk en Duitsland. Eventjes heeft hij nog gedroomd van een glans rol in de musical 'Sunset Boule vard' van Andrew Lloyd Web ber. Op de Berlijnse Muur zong hij 'Looking for freedom'. Daar bleef het muzikale succes steken. Toch geeft hij de moed niet op. „Je moet iedere rots die je tegen komt omkeren en kijken wat eronder zit. Je moet je eigen kansen creëren." Gelukkig bieden zijn super vrouw en super-de-super doch ters troost. Trots steekt hij een foto van de oudste omhoog. „Ze is een absolute ster. Ze zingt, ze danst, ze is geweldig." Ook over zijn vrouw niets dan Superlatie ven. Wie negatief over hem schrijft, David Hasselhoff steekt een foto van zijn dochters omhoog. „Het liefst zou ik hen klein houden. Zoals de Japanners dat doen met Bonsai-boompjes.foto chris van de vooren kan de pot op. „Ik gok op de massa", zegt hij. „Niet op de critici, want die zijn toch alleen maar jaloers. Positieve critici? Die bestaan niet." Gortig David Hasselhoff drijft naar ei gen zeggen op positief denken. 'Baywatch' is daar een fraai voorbeeld van. Omdat de eerste reeks in Amerika niet aansloeg, besloot Hasselhoff, alias red dingsbrigadier Mitch Buchan- non, de serie op te kopen. In de volle overtuiging van zijn succes, financierde hij de tweede en der de reeks zelf. „Ik heb de produ centen gewaarschuwd dat de eerste verhalen te ongeloofwaar dig waren. Maar ze hebben zich er niets van aangetrokken." Zeegeesten en orkanen die in werkelijkheid nooit voorkomen in Californië, dat werd de Ame rikaanse kijker toch iets te gor tig. Hasselhof sloeg zelf aan het schrijven. De cast werd deels vernieuwd, onder wie Pamela Bach, zijn tweede echtgenote. De derde reeks, nu bij RTL4 te zien, gaat pas zoals Hasselhoff dat voor ogen heeft. „Minder slow-motions. Minder blote bil len en borsten, niet zoveel ge weld, meer aandacht voor socia le problematiek en het milieu", vat hij de nieuwe lijn samen. Slimme zet Hasselhoff heeft zich, na het debacle in Amerika, wat meer op de Europese markt gericht. Dat blijkt een.slimme zet. In Neder land volgen momenteel zo'n 1,5 miljoen mensen de heldendaden van lifeguard Mitch. Sinds de wijzigingen in het script is in middels ook de Amerikaanse markt weer fiks aangetrokken. Volgens Hasselhoff loopt zijn se rie nu in 43 landen, met een potentieel van 100 miljoen kij kers. Hij is daar zichtbaar trots op. Net als op het stuntwerk voor Baywatch dat hij grotendeels zelf doet. „Ik ben van boot tot boot gesprongen, uit een heli kopter, heb een stunt uitgehaald Ir-. a David 'Baywatch' Hasselhoff in glamourpose met handteke ning. met vuur. Het zware werk doe ik niet. Van een gigantische brug afspringen bijvoorbeeld." Bowie Hasselhoff wil 'Baywatch' nog een paar jaar volhouden, voor namelijk vanwege het geld. „Uiteindelijk wil ik me meer op mijn muzikale carrière richten. Musicals, rocknummers, dat soort dingen", aldus Hasselhoff voor wie David Bowie het grote voorbeeld is. Nee, persoonlijk ontmoet heeft hij de Britse ster nooit. „Ik heb Bowie eens gezien in een restaurant, maar toen durfde ik niet naar hem toe." Hasselhoff zingt plotseling een stukje voor. Haalt herinneringen op aan succesvolle openlucht concerten in München. „Maar eigenlijk vind ik mijn vader schap het belangrijkste van al les", zegt hij nobel. Waarna een zucht: „Het liefst zou ik mijn dochters van 3,5 en 1,5 jaar klein Door Jos Kessels Het is steeds moeilijker gewor den om nog een aangrijpende film over de Tweede Wereldoor log en de jodenvervolging te maken. In de loop der jaren zijn we te vertrouwd geraakt met de echte beelden van de nazi-gru welen; de wanhopige gezichten, de bergen uitgemergelde lijken, de perrons, de treinen, het prik keldraad, de nazi-uniformen. Bovendien Was de documentaire 'Shoah' van Claude Lanzmann onovertroffen. Dat vond Spielberg trouwens zelf ook. Een van de redenen dat hij lang gewacht heeft met het verfilmen van de biografie van Thomas Keneally over de welgestelde Duitse nazi Oskar Schindler, die ruim elfhonderd joden van de gaskamer redde. Het motto van het inmiddels met twaalf Oscar-nominaties onderscheiden 'Schindler's List' is: „Wie een mensenleven redt, redt de hele wereld", een uit spraak uit de Talmud. Een monumentaal oorlogsdocu ment dat de verschrikkingen van de joodse genocide toont en tegelijk de waarde van het leven onderstreept. Tevens is het een spannend en vreemd relaas van een merkwaardige Duitse op- portunist, die het ogenschijnlijk zonder aanwijsbare redenen voor 'zijn joden' opneemt en tenslotte heel zijn fortuin spen deert om hen te redden. Het is 1939; de joden in Polen moeten zich bij de Duitsers melden om in getto's te worden ondergebracht. De Duitse za kenman Oskar Schindler (Liam Neeson) is in dat jaar naar Po len gereisd om er fortuin te maken. Hij is lid van de nazi partij en knoopt connecties aan met de Duitse top in Krakau. Dat lukt hem moeiteloos door zijn charme en vrijgevigheid. Tegelijk doet hij ook zaken met rijke joden. Hij wil een fabriek beginnen en schakelt de ac countant Itzhak Stern (Ben Kingsley) in om joodse inves teerders te vinden. Schindler zet een goedlopende emaillewaren-fabriek op en ge bruikt joodse arbeiders omdat die goedkoper zijn. Dat wordt door de Duitsers toegestaan, omdat het loon van de arbeiders bij de nazi's terechtkomt. Als de nazi's in 1943 een bloedige inval doen in het getto van Krakau en de overlevenden naar concen tratiekampen doorsturen, weet Schindler te voorkomen dat zijn arbeiders ook op transport ge zet worden. Met veel geld haalt hij de Duitsers over om de jood se arbeiders onder te mogen brengen in een eigen kamp, bij de fabriek. Dit kamp, maar ook het veel grotere in het nabijgelegen Plaszów, staat onder toezicht van de sadistische SS-er Amon Goeth (een zeer sterke Ralph Fienness). Het zal van Schindler een enorme dosis tact en bergen geld vergen om zijn arbeiders uit handen van dit monster te Scène uit Steven Spielbergs monumentale film 'Schindlers List', met Liam Neeson als de nazi Oskar Schindler die zijn joodse arbeiders toespreekt. foto uip houden. Door er enkele levens uit te lichten, weet Spielberg van deze zwartste bladzijde uit de geschiedenis een aangrijpend persoonlijk verhaal te maken. Hij concentreert zich daarbij vooral op Schindler en Goeth, die in veel opzichten op elkaar lijken en dat ook in elkaar her kennen. 'Schindler houdt net als Goeth van mooie vrouwen, goe de drank en lekkere sigaren. Het grote verschil tussen beiden is dat Schindler van nature ge makkelijk en zelfverzekerd is en' Goeth gefrustreerd. Hij slaat door naar de andere kant en wordt een pure machtswelluste ling die geen enkel respect heeft voor het leven omdat hij geen respect heeft voor zichzelf. 'Schindler's List' is met zijn drie uur durende geschiedenis niet de zoveelste oorlogsfilm maar een psychologisch sterk onderbouwd portret van man nen onder buitengewoon extre me oorlogsomstandigheden. Dat maakt de film vooral ook tijd loos. Om het verhaal en de per sonages zo volledig mogelijk tot hun recht te laten komen heeft Spielberg de film in sober zwart-wit gedraaid en anders dan gebruikelijk geen speciale effecten en technische trucs toe gepast. Hij heeft zich laten in spireren door authentieke docu mentaires en zo ziet de film er ook uit, zij het met een eigen, persoonlijke betrokkenheid. Spielberg wilde ook niet na drukkelijk shockeren. De film bevat wel een aantal harde en de keel dichtsnoerende scènes, maar onverdraaglijk zijn ze niet. Als je aan het slot de overlevenden en nazaten van Oskar Schindler aan diens graf in Jeruzalem ziet voorbijtrek ken, ben je er inderdaad van doordrongen geraakt dat je met het redden van één leven de wereld kunt redden. Een huma ner gevoel kan een film niet teweegbrengen. 'Schindler's List' van Steven Spielberg draait in Casino 1 in Breda en Heuvelpoort 4 in Til burg. Door Marjan Mes Een kind dat weldra dood zal gaan en ouders die proberen haar nog even van het leven en van hun liefde te laten genieten; het riekt naar melodrama. Maar dat is het geenszins in de film 'Le petit prince a dit' van de Franse actrice, scenarioschrijf ster en regisseuse Christine Pas cal. De met een publieksprijs in Cannes bekroonde speelfilm is misschien zelfs wel de mooiste die ooit over zo'n dramatisch onderwerp werd gemaakt. Violette is een dik meisje van tien jaar dat teveel snoept en vaak last heeft van hoofdpijn. Haar vader, een gewetensvol bioloog, en moeder, een wat geëxalteerde actrice, leven ge scheiden. De- vader heeft een jonge Vietnamese vriendin. Vio lette houdt van allebei haar ouders evenveel en zij van haar. Wanneer er een tumor in haar hersens wordt ontdekt, rukt haar wanhopige vader haar let terlijk onder de scanner van daan. Zonder Violette in te lichten over de uitslag neemt hij haar mee met de auto op een onbe stemde reis die hen uiteindelijk van Zwitserland via Italië naar hun Franse vakantiehuis voert. Een reis tegen de tijd, want het meisje heeft waarschijnlijk nog maar maar kort te leven. De vader probeert het volgzame, wat slome kind niet alleen met de schoonheid van de natuur te troosten maar laat haar ook, met de moed der wanhoop, haar fysieke grenzen overschrijden. In de bergen laat hij haar in haar eentje de grens met Italië passeren. Violette valt echter van vermoeidheid in slaap en droomt, terwijl een vlinder op haar gezicht neerstrijkt, over haar eigen dood. Het intelligen te kind heeft blijkbaar alles begrepen, zoals ook uit het daarop volgende gesprek met haar vader blijkt. Christine Pascal presenteert zo'n ongetwijfeld symbolische scène zonder zwaarwichtigheid. De reis van vader en kind heeft zelfs een lichtvoetig karakter, de emotionele momenten ont staan als terloops. Na een be zoek aan Milaan reizen vader en dochter verder naar hun Franse vakantiehuis waar de inmiddels ingelichte moeder inmiddels ook is gearriveerd. Uit geza menlijke zorg voor hun kind komen de ouders weer dichter bij elkaar. De komst van vaders vriendin wordt dan ook eigenlijk door niemand toegejuicht, zeker niet door Violette, die haar maar als een vervelende indringer be schouwt. De jonge vrouw vindt het onverstandig dat de ouders de ziekenhuisopname van Vio lette zolang uitstellen. Mis schien heeft ze wel gelijk, maar wie zou hen het kortstondige gezinsgeluk misgunnen? Het slotbeeld van 'Le petit prince a dit' (de titel van een liedje dat vader en kind onderweg zingen) is dramatisch een prachtige vondst. De Zwitsers-Frans-Italiaanse coproduktie maakt diepe in druk door de stille eenvoud waarmee het verhaal wordt op gebouwd. De personages heb ben weinig woorden nodig om inzicht in hun hart te bieden. Ze worden vaak stilzwijgend geob serveerd. De jonge Marie Klei- ber speelt haar moeilijke rol heel natuurlijk en daardoor buitengewoon ontroerend. Een mollig, aandoenlijk kind met een expressief gezichtje waar van de gevoelens zijn af te le zen; een ongeëvenaard staaltje van regiekunst. Dat geldt ook voor de rollen van de vader, prachtig geacteerd door Ri chard Berry, en de moeder van actrice Anémone. In al zijn bescheidenheid is de film een meesterwerkje. Als ze Amerikaanse was, zou zo'n re gisseuse als Christine Pascal (actrice in de films van Ber- trand Tavernier) al wereldbe roemd zijn geweest. Haar Ame rikaanse collega's zouden overi gens ongetwijfeld van zo'n deli caat onderwerp een vette smartlap hebben gemaakt. 'Le petit prince a dit' van Christi ne Pascal draait in Filmhuis Concordia in Breda, 3-9 maart om 19.30 uur, 10-23 maart om 22.00 uur. DONDERDAG 3 MAART 1994 DEEL E houden. Zoals de Japanners hun Bonsaiboompjes." Een bulder lach. Vrouwen Hasselhoff is weliswaar geen dijk van een acteur, maar hij weet hoe hij met geld en de media moet omgaan. Zijn - voor een aantal - sexy uitstraling en indringende ogen doen de rest. Geen wonder dat zijn publiek voornamelijk uit vrouwen be staat. Is een goed uiterlijk belangrijk voor de acteurs in Baywatch? „Natuurlijk. Ze moeten er ge zond uitzien. Maar ik moet niks hebben van ingeplante siliconen- borsten en dergelijke. Ik houd van het natuurlijke. Als je mor gen naar het strand gaat, zul je goed gevormde strandwachten zien, in prima conditie. Niks geen show. Die werkelijkheid wil ik in Baywatch benaderen." Hondebeet Een anekdote wil dat Hasselhoff bij wijze van toeval in het 'we reldje' terechtkwam. De hond van een theateragent beet hem tijdens het kellneren in de be nen, waarna hij - om het goed te maken - een beetje begeleiding kreeg. Zijn doorbraak kwam met de Amerikaanse soap 'The young and the restless', waarin Hassel hoff zes jaar speelde, tot 1981. Daarna kwam de tv-serie 'Knightrider', met Hasselhoff als Michael Knight en diens spre kende auto Kitt. In die periode drong het effect van populariteit voor het eerst tot hem door. Hij kreeg een brief van een doodzieke jongen die voor zijn overlijden dolgraag een keertje met David Hasselhoff wilde rondkijken op de set. Voor zijn dood, een half jaar daarna, schreef hij: 'Je hebt mij gehol pen. Blijf dit doen.' Op z'n graf steen stond: 'One man can make the difference'. Die ervaring was voor Hassel hoff een teken zich regelmatig te lenen voor goede doelen, met name kinderziekenhuizen. Hij gaat er naar toe en bezorgt de patiëntjes een leuke middag. Za melt soms ook geld in. „Wat je geeft, komt altijd terug", toont hij zijn zachte kant. 'Baywatch', zondag, RTL4, 20.45 uur Whitney Houston was bij de uitreikingen een stralende ster foto's ap New ïork (dpa/rtr/afp) - Whitney Houston, Sting en de titelsong van de film 'Aladdin' hebben dinsdag de meeste Grammy Awards, de belang rijkste jaarlijkse onderschei dingen van de Amerikaanse platenindustrie, in de wacht gesleept. Zangeres Aretha Franklin, Frank Sinatra en de gehandicapte soulzanger Cur tis Mayfield werden geëerd voor hun hele werk. Met zes nominaties was Sting de meest kansrijke kandidaat, maar uiteindelijk werd hij overscha duwd door de in het wit geklede zangeres Houston, die vier keer was voorgedragen. Beide arties ten kregen drie Grammy's, maar Houston mocht de belangrijkste in ontvangst nemen. Houstons 'The Bodyguard' werd tot album van het jaar uitgeroe pen. Haar hit 'I will Always Love You' leverde haar de onderschei dingen van beste plaat en beste zangeres van het jaar op. Tot de weinige verrassingen bij de uitreiking van de 81 prijzen behoorde, dat niet Stings 'If I Ever Lose My Faith in You' of Billy Joels 'The river of Dreams' werd uitverkoren, maar de titels ong 'A Whole New World' van de succesrijke Walt Disney-teken- film 'Aladdin'. De film werd nog vier keer onderscheiden. Peabo Bryson en Regina Belle kregen voor hun bijdrage aan 'Aladdin' een Grammy. Bij de rockgroepen won Aeros- mith, terwijl als sterkste compo sitie op het gebied van de rock muziek Darvid Pirners 'Runaway Train' werd geëerd. Bij de alter natieve muziek kreeg U2 voor 'Zooropa' een Grammy. Ook de zanger Bono van de Ierse groep kreeg een Grammy. Klassiek Op klassiek gebied werd de FILMS GOES -Grand Theater 20 u. Mrs. Doubtfire. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. Carlito's way. 20 u. Free Willy. 20 u. Tombstone. 20 u. Heaven and earth. MIDDELBURG - Cinema 20 u. The piano. TERNEUZEN - Luxortheater 14 u. Free Willy. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 en 20 u. Mrs. Doubtfire. - Alhambra 2 14 en 20 u. Free Willy. - Alhambra 3 14 en 20 u. Three musketeers. - Alhambra 4 14 u. aladdin. 20 u. The house of the spirits. BERGEN OP ZOOM - Cinem'actueel 1-2-3 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. The three musketeers. 20 u. Demolition man. -Roxyl - 20.15 u. Free Willy. - Roxy 2 - 20 u. Heaven and earth. ROOSENDAAL - City 1-2-3 20 u. The three musketeers. 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. The house of the spirits. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30 en 17 u. Beethoven 20 u. Undercover Blues. 22.30 u. The crush. Zaal 2 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 en 22.30 u. Little Buddha. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Franse dirigent Pierre Boulez on derscheiden. Hij kreeg vier Grammy's voor zijn opname met het symfonie-orkest van Chicago van De houten prins en Cantana Profana van de Hongaarse com ponist Bela Bartok. Wijlen Miles Davis werd postuum geëerd voor een opname met Quincy Jones. Indirect werd hij geëerd doordat twee hommages die saxofonist Joe Henderson aan de jazztrom- pettist wijdde, een Grammy kre gen- Van onze verslaggever Maastricht - Smashing Pumpk ins en Björk komen definitief naar Pinkpop. Daarnaast zijn ook de Amerikaanse bands The Breeders, en The Afghan W en The Charlatans uit Engeland vastgelegd voor de 25e editie van het festival op maandag 23 mei. De organisatie van Pinkpop hoopt tijdens de jubileumeditie van het openlucht-popfestival 25 groepen te kunnen laten optre den. Dat is meer dan het dubbele van vorig jaar, toen de 60 toeschouwers tien groepen zagen optreden. Eerder al werden The Prodigal Sons, Galliano, Daryll Ann, Morphine, The Levellers, The Lemonheads, Arrested Develop ment, Urban Dance Squad, Crowded House en Rage Against the Machine gecontracteerd. De optredens zullen op twee podia plaatshebben. De kans bestaat dat The Orb Pinkpop afsluit met een show van zestig minuten, waarin ook het traditionele slotvuurwerk wordt opgenomen. De voorverkoop voor de jubileu meditie van Pinkpop begint za terdag 5 maart. Demolition man. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free Willy. Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind ler's list. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs. Doubtfire. Zaal 7 - 17 en 21 u. Schindler's list. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mr. Jones. Zaal 9 - 14.30, 17, 20 u. Jurassic Park. 22.30 u. Stalingrad. Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Thepiano. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. A perfect world. Zaal 12 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 en 22.30 u. The fugitive. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Robin Hood: Men in tights. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The 3 musketeers. Zaal 15 - 14.30, 17 en 20 en 22.: u. Tombstone. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 U- The real McCoy. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Stricking distance. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Cool runnings. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains of the day. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The ice runner. Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Heaven and earth. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Matinee. ■BRUGGE - Kennedy Komplex 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. Free Willy. 20 u. The snapper. 20 u. Heaven and earth. KNOKKE - Beverly Sereens 20 u. Striking distance. 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. Free willy. 20 u. Mr. Jones. RADIO 1 Fik heel uur en om 7.30, 8.30,12.30, 1130 17 30, 18.30 en 6.30 Nieuws. P0 7 07 Tijdsein. KRO: 12.07 Echo. 1/105 Dingen die gebeuren AVRO: 1707 Radiojournaal. NOS: 20.04 énqs de lijn - extra. NCRV: 22:04 Hier en nu-sport. NOS: 23.07 Met het oog op morgen. VPRO: 0.04-7.00 Nachtleven, met c-m 0.04 Street beats; 3.02 Het paradijs: 4.02 Grand disco classique; 5.02-7.00 De geza menlijke zenders Paezens Mod- RADIO 2 pik heel uur Nieuws. NCRV: 7.04 Goedemorgen Nederland. 9.04 Het Willem Weverplein. 12.04 Het hart van twee. 14.04 Bergweg 30. AVRO: 17 04 Fileradio.EO: 18.04 Alle men sen. TROS: 19.04 Schlagerfestival. 19.30 Oud plaatwerk. 20.04 Music all in. 21.04 Voor wie graag luiste ren wil. 22.30 Coulissen. 23.04-24.00 Sesjun RADIO 3 Elk heel uur Nieuws. AKN: 6.02 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami nen. VARA: 12.04 Denk aan Henk. 14.04 Carola. AKN: 15.04 Popsjopd en II). VOO: 17.04 Rinkeldekinkel. NOS: 18.04 De Avondspits. EO: 19.04 Spoor 7. NCRV: 20.04 Paperclip ma gazine. VPRO: 21.04 Villa 65. TROS: 0 04 Nachtwacht. VARA: 2.02 Mol of Mark. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM O RADIO 4 0m 7.00, 8.00, 13.00/ 18.00 en 20.00 Nieuws. V00: 7.02 Ochtendstem ming. 9.00 Muziek voor miljoenen. 11.00 Het ochtendconcert. A. Lon don Philharmonic met viool; B. 12.32 Utrechts Symf. Ork. met pia- no's.13.04 Variaties op vier. VARA: 14.00 Middagconcert, Muz. voor piano. 15.40 Oswald von Wolken- stein. 16.00 De Nederlanden. Rond Willem de Fesch. KRO: 17.00 Zin in muziek.KRO: 18.45 Klassiek. De klank van de ballingschap. 19.30 Het orgel. 20.02 Avondconcert. Groot Omroepkoor en Radio Fil- harm. Ork. met sopraan. 22.00 Lau- date 23.00 Deze eeuw. NCRV: 0.00-1.00 Vier na middernacht RADIO 5 Elk heel uur t/m 18.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelingenrubriek met uitgebreid weerbericht en scheepsvaartberichten. 7.05 Spor tief. 7.30 Vroeg op 5. 8.55 Water standen. TROS: 9.02 Perspectief. 10.02 De duvel is oud. RVU: 11.02 Kleur bekennen. NOS: 12.02 Wel denkende mensen. 13.10 Bijlage. 14.02 Een leven lang. NCRV: 15.02 Schuim en as. NOS: 17.10 Radio UIT. PP: 17.50 Groen Links. NM0: 18.02 Actualiteitenprogramma in drie talen: 18.02 Nederlands pro gramma; 18.30 Arabisch program ma; 18.45 Turks programma. EO: 19.00 Waar waren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws in het Turks. 19.50 Nieuws in het Marokkaans en Berbers. 20.40 Nieuws in het Chi nees. TELEAC: 21.00 Urineverlies, follow up. 21.30 Knoop in je zakdoek II. TROS: 22.00 Finale. NOS: 23.07-24.00 Met het oog op morgen OMROEP BRABANT ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05 Brabants nieuws en verkeersinfor matie. 7.25 De krant in Brabant. 7.32 Brabants nieuws en verkeersinfor matie. 7.55 Weerman Johan Ver- schuuren. 8.08 Brabants nieuws en verkeersinformatie. 8.11 Radio Nieuws Centrale. 8.32 Brabants nieuws en verkeersinformatie. 8.55 Weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 1Ö;Ó7 u ra ai-bank. i1.03 Brabants nieöWs1. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws en service. 12.55 Bericht voor boer en tuinder. 13.08 Brabants nieuws. 13.11 Radio Nieuws Centrale. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek. 14.03 Bra bants nieuws en Muziekkiosk. 15.03 Brabants nieuws en Tussen Am sterdam en Brussel. 16.03 Brabants nieuws. Aansl.: Gedane zaken. 17.05 Brabants nieuws en achter grondprogramma. 17.45 Dê agenda. 17.55 -18.00 Nieuwsoverzicht OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05 Nieuws en actualiteiten met om 7.15 het weer in de provincie. 7.35 de dag van 7.40 overzicht och tendbladen. 7.45 agendatip en agenda. 7.50 regionaal nieuwsover zicht. 8.08 Radio Nieuws Centrale. 8.35-9.00 Nieuws en actualiteiten, met om 8.45 Politieke consumen tentest. 12.05 Nieuws en actualitei ten, met om 12.15 het weer in de provincie. 12.32 regionaal nieuws overzicht. 12.35 Vragen staat vrij. 12.55 De agenda. 13.08-13.30 Radio Nieuws Centrale. 16.03 Een vak apart. Sone oenodeDit tos zit hoHm met doller biljetten en een mop WfrT/t>£R ^Jou CEdBLitfcL

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 20