DE STEM 'Ik ben een rommelig type' ostburg odklok Presentatrice van 4 Kunstmest' Mieke van der Weij: Nieuwe tv-presentatie van stembusuitslagen Frisse Coppelia van Koninklijk Ballet UIT GIDS A. Luykens) stoernooi NIEUWS Herrie! Omar Dykes Magnapop Edward Elgar Harnoncourt 2 MAART 1994 C4I an ook een alarmsignaal kerken geven er in dit mee te kennen dat zij elke vorm van nationa- etnicisme en racisme die in het voormalige Joe- avië op dit moment zorgen veel slachtoffers. Ook en de kerken op tot soli- teit met die slachtoffers, name door de opvang van htelingen en ondersteu- van de hulpverlening. Raad van Kerken hoopt er een signaal te geven rdoor andere mensen op ende wijze uiting geven hun verontrusting over oorlogsgeweld in voorma- Joegoslavië en aan hun ariteit met de slachtof- „Zolang ik ja kan zeggen tegen de standpunten van de minister, hoef ik mjjn pet niet op te eten" A. van der Vlis, hoogste Nederlandse generaal gt 19 maart een uitvoering Het Zoute Vestje aan de igstraat te Sluis. Thalia it met het blijspel in drie rijven 'Wat doen we met ny' van Don de Wilde op Janken. ■eskens IGO/QUIZ-AVOND - De hting Tieners Breskens dt zaterdag een bingo-/ fe-avond. De jeugd van 12 en met 15 jaar wordt om 10 uur in het soosgebouw wacht aan de Van Da- raat. Om binnen te komen t wel 2,50 gulden betaald rden. Om 23.00 uur mag eren weer huiswaarts. uur. route voert over Walcheren een stukje van Zuid-Beve- id. Inschrijving is in Hof' i Walcheren te Koudekerke 08.30 tot 09.00 uur, waar- gezamenlijk wordt vertrok- De aankomst is ook in if van Walcheren. Voor hen dat wensen is een herinne- ig beschikbaar. irsijn sterk en miste zijn dub-l niet. Hierdoor werd het all el een 'walk over' en eindigde] finale in een 5-0-score. j de vrouwen werd het eveii- ns een spannende strijd. In d< rliezersronde moesten Kari appe en Anita van de Veeki tmaken wie de winnares zoi irden. Het werd uiteindelijl trin Krappe, die met 4-0 koi gevieren. Anja Luijkens er arga Boot gingen er in de win- arsronde flink tegenaan. Anja| lij kens trok met 5-3 aan het ïgste eind en werd winnares. deelnemers waren na afloop] thousiast over de goede orga- ;atie. Dit dartstoernooi wer< igelijk gemaakt door de stel n verschillende IJzendijksi dernemers. NDSTAND. INNEN: 1. Remy Persijn, 2. Atill. rdon, 3. Jean Pierre van de Acker Achiel van Hecke j ouwen verliezersronde: 1. Kannj ope, 2. Anita van de Veeke, 3. a, leen van Walle en Pauline Aalfs. nnaarsronde: 1. Anja Luijkens, 2. :irga Boot, 3. Jeanette Hofman en isy van. de Broek. (TIE) Door Rein van Willigen Het café naast het Concertge- bouw is vergeven van de rook. I De wanden zien er uit, alsof de S grauwheid zich jarenlang onge- stoord heeft kunnen nestelen, j Mieke van der Weij's entree is daarentegen vol kleur en élan. I Haar volle, blonde haren, omzo men haar technicolor-rode lip pen. Even heeft het er alle schijn van dat de presentratice van 'Kunstmest' zo uit een MGM-musical lijkt gestapt. „Sorry, dat ik zo laat ben", reageert Mieke verontschuldi gend voor de vertraging, „maar we zijn aan het opnemen ge weest in het Concertgebouw en dat liep wat uit." Helemaal te vreden is ze niet over het door haar gevoerde gesprek. Om die wrevel te onderdrukken steekt ze zelfbewust een filtersigaret op, inhaleert diep en laat de eerste vraag op haar inwerken. „Bij het begrip 'kunst', denk ik I aan de schone kunsten, als mu ziek, dans en beeldende kun sten. Het programma 'Kunst mest' gaat over meer; ook over cultuur. Voor mijn lol ben ik pas naar een theaterstuk van i Frans Strijaards geweest. En op dit moment lees ik, maar dat doe ik ook voor mijn werk, het elfde dagboek van Hans War- ren." Kabbelend» Volgens Van der Weij hebben de roemruchte dagboeken van Warren iets kabbelends. „Zelf houd ik geen dagboeken bij, gewoon omdat ik geen discipli ne heb." Even dwalen Mieke's ogen af. „Maar in tijden van moeilijkheden, verwarring, schrijf ik bepaalde zaken op, om het duidelijk te maken hoe het mij is gesteld. Of ik schrijf een brief -die ik nooit verstuur- aan diegene met wie ik moei lijkheden heb." Afgelopen zo mer schreef ze haar laatste brief. „Dat had met liefde te maken", zegt ze met een zweem van melancholie. „Niet dat ik geloof dat je ooit helemaal klaar komt met een verwerkingspro ces." De vraag 'of ze geluk heeft Kunstprogramma's zijn niet het dichtstbekeken in ons land. Toch, of mis schien wel desondanks, mag het NOS-kunstpro- gramma 'Kunstmest' zich in een steeds groter wor dende populariteit ver heugen. De presentatie van Mieke van der Weij is daar absoluut mede debet aan. Haar perfecte mix van onschuld en ge meende interesse geêft 'Kunstmest' een totaal eigen karakter. in de liefde' ligt gevoelig, maar desondanks beantwoordt ze hem. „Ik heb periodes van groot geluk gehad, maar ik denk, dat ik meer geluk in mijn werk heb. Als je maar één van die twee dingen hebt, is het in orde. Ik heb vriendschappen, hele dier bare, met mannen en vrouwen! Het is een cliché, maar het is wel belangrijk." Diplomatiek Wie het programma 'Kunst mest' kent, ontgaat de kwetsba re houding van Van der Weij zeker niet. Haar reactie is di plomatiek: „Ik sta open voor het onderwerp en voor de persoon waar ik op bezoek ben. Ik heb niet die houding van 'ik weet alles'. Vergeet niet dat het pro gramma midden op de avond wordt uitgezonden; je hebt een breed publiek. Ik wil niet, dat er kijkers uitgesloten worden, door moeilijk te gaan doen." Mieke van der Weij heeft er meer dan moeite mee zichzelf te omschrijven. „Oei, da's moei lijk", is haar eerste reactie. „Je zit altijd in je zelf. Moelijk om vanuit een buitenpositie naar je zelf te kijken. De één vindt mij een enig persoon, de ander vindt me stuitend. En dan krijg je een brief, waarin staat dat ik zo'n slordig uiterlijk heb..." Melancholiek Vindt Mieke de omschrijving melancholiek bij zich passen? „Ik ben niet iemand die in de Mieke van der Weij: „Ik wil niet, dat er kijkers uitgesloten worden, door moeilijk te gaan doen F0T0 DIJKSTRA bioscoop gaat zitten snotteren", lacht ze zuinigjes. „Ik verbaas me wel altijd om mannen die tijdens zo'n stomme film huilen. Dat kan ik niet zo goed uit staan. Muziek brengt me ook niet in een bepaalde stemming... Ho wacht, nu weet ik het weer. Tijdens het zien van een voor stelling van Pina Bausch, een dansgezelschap uit Wuppertal wat iets anders danst dan klas siek ballet, biggelden de tranen ineens over mijn wangen. Ik was me er niet van bewust, dat mijn gevoel rechtstreeks mijn lijf inging. Niet dat ik mijn emoties verstop!" Haar voorliefde voor de muziek ligt niet helemaal naast de deur. „Ik houd", zegt Mieke een vol gende sigaret aanstekend, „van uuiH .em Afrikaanse muziek. Bij de VPRO heb ik een tijd een pro gramma met niet-westerse mu ziek, 'de wereldontvanger', ge presenteerd. Ik ben echt gegre pen door Afrikaanse muziek. Ik ga naar alle concerten, die er maar gegeven worden. Boven dien ben ik twee keer in Afrika geweest. Naar popconcerten ga ik nooit meer. En ik houd van dansen; ik vind het vooral leuk met een Afrikaan te dansen, gewoon omdat ie beter danst en iets vrijs heeft. Dat sleept me mee, dat vind ik heel prettig." Kinderboek Mieke van der Weij heeft een behoorlijke staat van dienst achter zich. Ze werkte niet al leen bij Het Parool, maar schreef ook een kinderboek -het tweede zit in de pen- en presen teerde het fameuze programma 'Jules Unlimited'. Ovgr het schrijven zegt ze dit: „Schrijven vind ik leuk, maar ik vind het moeilijk iets goeds te krijgen. Van de andere kant haat ik perfectionisme. Dat vind ik saai, ik vind het fijn als er iets aan mankeert. Ik ben ook niet die keurig gekapte dame. Ik ben gewoon een rommelig type. Ik ben in het presenteren ook vrij persoonlijk. De kritiek die ik op mijn werk krijg, raakt me wel, ja. Men reageert toch op hoe je je persoonlijk gedraagt. Maar van een boze brief lig ik niet wakker. Wel beantwoord ik ie dere brief die ik krijg, maar wel kort. Ook als iemand me schrijft, dat ie met mij uit eten wil, krijgt ie antwoord; het waarom ik niet meega." Zucht Meer dan 'Kunstmest' heeft Mieke van der Weij niet om handen. „Dit programma slorpt zoveel energie op", zegt ze met een welgemeende zucht. „De re dactie, waar ik zelf ook in zit, draagt de onderwerpen aan. Dus je bent ongeveer één dag aan het vergaderen. Drie andere dagen ga je op locatie om de onderwerpen te filmen. Het ge sprek wat ik dan ga voeren, ligt niet vast. Wel moet je zorgen dat je je goed hebt voorbereid -veel info in je achterhoofd heb ben- maar ook zorgen, dat je tijdens de opname de flexibili teit hebt het een en ander om te gooien." Kijkers Ondanks het sympathieke ka rakter van het programma is het aantal kijkers nog niet al te hoog. Hoewel, het aantal zit in de lift. „Culturele programma's scoren nooit hoog; te weinig belangstelling. Wat ik hoop te bereiken met dit programma -maar dat klinkt ook weer zo afgezaagd- dat de kunst dichter bij de mensen komt. Heel veel mensen kunnen tal van kunstui tingen niet bezoeken. Gebrek aan tijd, of gebrek aan geld. Niet dat ik geloof, dat je het publiek beïnvloedt." Tot slot, heeft Mieke van der Weij een ijdel trekje in zich? Haar antwoord is resoluut en overduidelijk: „Ja natuurlijk, anders doe je dit vak niet. Maar ik doe het niet om herkend te worden, dat is uitwas. Maar als een ober zegt: 'Hé, ik ken U!', vind ik dat toch leuk... Maar gelukkig ben ik geen Jos Brink of Henny Huisman, die hun snoet alleen maar met een hoed en een zonnebril naar buiten kunnen steken." De laatste sigaret wordt aange stoken. Ze grijpt haar kledij en haar koffer en baant zich een weg naar buiten. Daar springt ze op een fiets om vervolgens in een symfonie van motorisch blik te verdwijnen. ■nHMHi SMBWafciaftMl LL LL HERRIE IN de tent. In Saraje vo is de rust schijnbaar weder- I! gekeerd, hier blijven gitaar bands van uiteenlopend allooi I ons bestoken met nieuwe uitga ven. Een overzicht van recent gitaargekletter. Het titelloze debuut van de Amerikaanse groep Dig, een noisy zesmans-formatie uit New York, is een van de aardi ger releases van de laatste tijd. De muziek doet door de voort durende aanwezigheid van sne rende en bijtende gitaren den ken aan The Jezus Ma- rychain, die in vervlogen tijden voor het betere 'ruis'werk zorg den. De nummers zijn melodi eus genoeg om de krachtige sound te kunnen dragen en bo vendien bewijst de groep in ballads als Unlucky Freind of Believe dat het niet alleen maar knetterhard hoeft te zijn om te blijven boeien. (Radioactive/ BMG) Ben uiterst luidruchtig over- zicht op zichzelf is Clusterfuck 'M, een verzamelaar met drie I nieuwe bands: Guzzard is een driekoppig gezelschap uit Min neapolis, dat zeer stevige hard core brengt. De subtiliteit is ver 'e zoeken; de drie kaalhoofdige beren zoeken het meer in de directe benadering. Uiteinde lijk is het echter ook veel van hetzelfde. Today Is The Day uit I Nashville is zo mogelijk nog Mremer. Een en ander neigt I Jogal naar death-metal, al idt de groep ook wel van een I ®perimentje getuige het plot seling heel speelse Pipedream Bero. Dat gehoord hebbende is Chokebore een waar rustpunt, "uk al betreft het hier ook veel ^cht-op-en-neer hardcore. De ep mag dan voor een deel I 'an Hawaii afkomstig zijn, de slanken die daar doorgaans ge haakt worden, klinken heel j *at liever. (Amrep/Rough Tra- Ifeftig is ook een betiteling die 8'ldt voor de mini-cd Some jOtktail Suggestions van de ^erikaanse hardcore-band b'eel Pole Bath Tubb. De groep Magnapop: geen verrassing, wel goed. FOTO COLIN BELL tekent voor een serie harde nummers, met stompende bas, agressieve gitaren en pessimis tische teksten over eenzaam heid of moreel verval. Een en ander wordt nog geïllustreerd door geluiden van ontploffin gen, gekrijs etc. Kortom, wie hier nog vrolijk van wil wor den, moet gebruik maken van een van de tientallen cocktail recepten die op de hoes staan afgedrukt. (Boner/Semaphore) Nee, dan liever het debuut van de Tilburgse surfrock-groep The Apemen, Are you being surfed?. Surfrock is een mu-' ziekstijl die dateert van begin jaren zestig en die vooral door The Beach Boys bekend is ge worden. In den beginne was surfrock overwegend instru mentaal en namen schelle, stac cato gespeelde gitaarsolo's de plek van de zang in. The Ape men houden zich keurig aan die traditie en doen dat zo profes sioneel dat je de zang bijna niet mist. Ook de bewerking van enkele covers is origineel ge noeg om hier te kunnen spre ken van een zeer geslaagd - en vooral vrolijk- debuut. (Vul- can/SemaDhorel De aardigste release van deze week komt echter onmisken baar van het Amerikaanse Prisonshake: The Roaring Third. De groep zelf spreekt graag van haar debuut, maar in feite verscheen vorig jaar al A Girl Named Yes, een compila tie-album. Voor beide platen geldt dat ze boordevol prima gitaarpop-songs staan. Prisons hake is zo'n beetje een ruigere versie van The Lemonheads, of voor wie wil: een kruising tus sen The Lemonheads en Buffa lo Tom. Mooie, afgewerkte songs met een vleugje melan cholie en rauwe energie. Dat resulteert in prachtige num mers als Irene of, nog mooier: Hurry. Prisonshake is een band die het gaat maken; of dat in ieder geval toch verdient. (Car go/Semaphore) GERARD VAN DEN BROEK OMAR DYKES, de voorman van Omar The Howlers maakte een paar jaar geleden onder eigen naam de solo-cd Blues bag. Zijn nu onder eigen naam verschenen cd Muddy springs road is echter geen tweede solo-plaat, maar een definitieve breuk met zijn be geleidingsgroep The Howlers. Omar Dykes gaat in het vervolg onder eigen naam verder. Vorig jaar leverde Omar The Howlers met The courts of Lulu zijn beste groepsplaat af. Mud dy springs road ligt in het ver lengde van die plaat, maar mist toch de intensiteit van die voorganger. Dat komt vooral omdat de composities in hun melodieën nogal sterk leunen op allerlei bekende deunen en de teksten nou niet bepaald diepgravend zijn. Omar Dykes had er beter aan gedaan met een nieuwe plaat te achten tot hij wel genoeg goed materiaal had. Een paar goede nummers bevat Muddy springs road wel, Life without you bij voorbeeld is ronduit schitte rend, maar het is te weinig om een plaat lang te kunnen boeien, zeker niet als je in je achterhoofd een cd als The courts of Lulu hebt zitten. (Pro- vogue) WIM VAN LEEST WAT VERWACHT je van een band, die twee jaar geleden een overrompelend debuut maakte met een mini-cd en nu eindelijk met de langverwachte eerste volwaardige plaat aan komt zetten? Misschien iets te veel, blijkt na de eerste beluistering van Hot Boxing van Magnapop. De verrassing waarvoor het ti telloze debuut zorgde, blijft dit keer uit. Een lichte teleurstel ling overwinnend, zet ik de nieuwe cd nog een keer op en later nog een keer. En dan springt de vonk eindelijk over. Inderdaad geen verrassing, maar wel een puike plaat met 14 puntige punkpop-nummers: van het melodieuze Slowly, Slowly tot het trashy Get it Right. De stem van Linda Hopper heeft aan kracht gewonnen sinds de vorige cd, de mannelij ke ritme-sectie beukt er weer stevig op los, terwijl gitariste Ruthie Morris de boel op zweept. Magnapop heeft ook dit keer niet te klagen over de produktie. Was het niemand minder dan Michael Stipe van REM die hun eerste cd in de steigers zette, nu is het Bob Mould (Sugar, Hüsker Dü) die het onderste uit de Magnapop- kan haalt. Misschien nog aardiger dan de cd, zijn de concerten van Mag napop. De groep - thuis in de VS nauwelijks bekend - is steeds weer verrrast dat in Ne derland zoveel volk op hen af komt en beloont dat met een tomeloze inzet op het podium. In maart start een flinke toer- nee, die onder meer langs Til burg, Eindhoven, Den Bosch en Rotterdam voert. (Play It Again Sam) PAUL VERLINDEN DE TWEEDE Symfonie van Edward Elgar ging in première in 1911, toen de componist 54 was. Het publiek was niet en thousiast, gewend als het was aan Elgars toegankelijke Eerste Symfonie en vooral aan de Enigma Variatiesdie hem zeer populair hadden gemaakt. Om maar te zwijgen van de marsen Pomp and Circumstance. De Tweede Symfonie is andere koek. Elgar verlaat de platge treden Victoriaanse en Edwar- diaanse paden. Hier worden kosmische en privé-existentiële zaken aan de orde gesteld. Het eerste deel is buitengewoon in drukwekkend. Na de inzet - een spannende, lang aange houden opmaat - volgt een spel vol kracht, concentratie en ly riek. Opvallend zijn de promi nente hoornpartijen en het Ma- hleriaanse tweede thema. De overeenkomsten met Mahlers Negende (uit dezelfde tijd) zijn in het hele werk treffend. Ook bij Elgar is er geen Scherzo maar een virtuoos, burlesk Rondo. De symfonie wordt uitgevoerd door het London Philharmonic Orchestra onder leiding van Leonard Slatkin. Deze Ameri kaanse dirigent bouwt al jaren aan zijn 'levenswerk': het vast leggen op cd van de grote wer ken uit de Angelsaksische mu ziekliteratuur. Met Edward El gar heeft Slatkin een diepe af finiteit, en dat leidt tot dit prachtige resultaat. Nog meer Elgar: op hetzelfde BMG-label hebben Slatkin en het Londense orkest de Enigma Variaties geregistreerd in al hun orkestrale brille en zwaar- koperen klank. Als toegift op deze cd Elgars ouvertures Cockaigne en Froissart. (BMG 60072/60073) HANS ROOSEBOOM DE methode-Harnoncourt laat zelfs Mozarts meestgespeelde symfonieën (de laatste vier, nrs. 38-41) opnieuw geboren wor den. Het is alsof je ze voor de eerste keer hoort in plaats van pakweg de honderdste. Onder Harnoncourts handen klinken de langzame delen veel sneller, de menuetten lichter ,(als walsen of scherzi, met al tijd een nadruk op de eerste tel, luister maar eens naar het me nuet van de Jupifer-symfonie) en de hoekdelen ontspannen, rustig ademend, met alle ruim te voor het detail. Nikolaus Harnoncourt beli chaamt de Weense empfindsa- me wijze van musiceren, heel lichamelijk, met ademende, na tuurlijk aandoende crescendi en diminuendi. Hij laat dode partituren werkelijk leven. (Teldec 90866/93667) HR WOENSDAG 2 MAART 1994 DEEL Van onze rtv-redactie Vijf uur zendtijd ruimt de NOS vanavond in op Nederland 3 voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dit net moet opboksen tegen twee voetbalwedstrijden op Nederland 2: Spartak Mos- kou-Barcelona en AC Milan-Werder Bremen. Om de kijkers een beetje te binden zendt de NOS daarvan flitsen uit. Ook zijn er onderbrekingen voor de journaals van 20.00 en 22.00 uur en het Sportjournaal. In een Hilversumse studio nemen Maartje van Weegen en F ons de Poel de presentatie vanaf 18.55 uur voor hun rekening. Zij brie ven de binnensijpelende uitsla gen door. Ferry Mingelen ver duidelijkt de prognoses - de eer ste voorlopige is er al om 19.00 uur - en analyseert het onder zoek door Bureau Interview. Nieuw is de presentatie van de uitslagen en de vormgeving. Van Weegen en De Poel kunnen door interactieve bediening van de apparatuur zelf een keuze ma ken uit de uitslagen van de 622 gemeenten. Bovendien kunnen zij belangrijke onderdelen eruit lichten. Winst en verlies van de partijen worden in één oogop slag duidelijk. Verslaggevers worden uitge stuurd naar Amsterdam, Rotter dam, Tilburg, Almere en Tiel. Ze luisteren de uitslagen van deze steden op met reportages over de plaatselijke politiek. Aan het eind van de avond gaan de landelijke lijsttrekkers van de vijf grote partijen (CDA, PvdA, WD, D66 en GroenLinks) met elkaar in debat. Dat doen ze onder leiding van Paul Witteman in het gemeentehuis van Rotter dam. Deze discussie is gepland om 23.00 uur. Radio De NOS biedt op Radio 1 tussen 19.00 en 24.00 uur een schakel programma met uitslagen en commentaren. Er liggen lijnen naar de landelijke partijbijeen komsten in Tilburg (PvdA), Delft (D66), Almere (WD), Rotterdam (CDA) en Amsterdam (Groen Links). De Omroepen Brabant en Zee land besteden ook uitgebreid aandacht aan de gemeenteraads verkiezingen. Verslaggevers rij den kris-kras door de regio en brengen actuele ontwikkelingen. De uitzending van Omroep Bra bant is tussen 19.00 en 23.00 uur, afgestemd op de vier edities in de provincie. Omroep Zeeland is te beluisteren van 18.00 tot 23.00 uur. Breda Stadsschouwburg. 'Coppelia' door het Koninklijk Ballet van Vlaanderen. Cho reografie: Attilio Labis naar Arthur Saint-Léon. Met o.a. Xiomara Reyes en Jtinat Imaev. Gezien op dinsdag 1 maart. Op 8 april in Bergen op Zoom. Door Marjan Mes Jarenlang was het verhalende ballet 'Coppelia' in de versie van Armand Navarro een succesnummer bij het Scapi- no Ballet. Het Koninklijk Ballet van Vlaanderen brengt het werk uit 1870 van Arthur Saint-Léon bij de muziek van Leo Delibes nu in de versie die sterdanser Attilo Labis ooit maakte voor de Pa- rijse Opera. Een aantrekkelijk, fris ogende voorstelling met be hoorlijk wat virtuoos danswerk. Het is het verhaal van de dorps jongen Franz die zijn verloofde Swanilda jaloers maakt door te flirten met een mooi meisje dat achter het raam bij de geheim zinnige dr. Coppelius zit. Swa nilda wijst Franz af, maar als zij ontdekt dat het meisje een pop is, neemt zij haar plaats in en bedot zo de mechanische speel goedmaker die denkt dat zijn creatie werkelijk tot leven is ge komen. Dat gebeurt binnen bij Coppelius waar zich prachtige mechanische poppen bevinden. Natuurlijk komt alles goed en kan er een huwelijk worden ge vierd, samen met de vrienden en vriendinnen van het paar. In Breda werden de rollen van Swanilda en Franz uitgevoerd door de bevallige halfsoliste Xiomara Reyes en de elegante en expressieve solist Rinat Imaev. Hun uitvoering was soepel, fraai afgewerkt en mooi van presenta tie. De Dr. Coppelius van Jan Van- deloo bleef wel wat aan de kari katurale kant. De ensembles die mooi maar niet briljant worden uitgevoerd, zien er met hun ma zurka's en czardas schitterend uit. Smaakvol gekostumeerd in folkloristische Balkanstijl. FILMS GOES - Grand Theater 14 u. Aladdin. 20 u. Mts. Doubtfire. HULST - De Kening van Engeland 14 en 20 u. Mrs. Doubtfire. 20 u. Demolition man. 14 en 20 u. Free Willy. 20 u. Tombstone. 20 u. Heaven and earth. 14 u. Aladdin. OOSTBURG - Ledeltheater 14.30 u. Beethoven's 2nd. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 en 20 u. Mrs. Doubtfire. - Alhambra 2 14 en 20 u. Free Willy. - Alhambra 3 14 en 20 u. Three musketeers. - Alhambra 4 14 u. Aladdin. 20 u. The house of the spirits. BERGEN OP ZOOM - Cinem'actueel 1-2-3 14 en 20 u. Mrs. Doubtfire. 14 en 20 u. The three musketeers. 20 u. Germinal. 14 u. Aladdin. - Roxy 1 - 14 en 20 u. Free Willy. - Roxy 2 - 14 u. Aladdin. 20.15 u. Undercover blues. ROOSENDAAL - City 1-2-3 20 u. The three musketeers. 14 en 20 u. Mrs. Doubtfire. 14 u. Aladdin. 20 u. The house of the spirits. 14 u. Beethoven's 2nd. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Undercover Blues. Zaal 2 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 en 22.30 u. Little Buddha. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Heaven and earth. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Demolition man. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free Willy. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs. Doubtfire. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The 3 musketeers. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 u. Jurassic Park. 22.30 u. Stalingrad. Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The piano. Zaal 10 - 14.30 en 17 u. Addams Family Values. 20 en 22.30 u. The crush. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. A perfect world. Zaal 12 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Son of the pink panther. Zaal 13 - 14.30 en 17 u. Aladdin. 20 en 22.30 u. The fugitive. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Robin Hood:* Men in tights. Zaal 15 - 14.30, 17 en 20 u. Beet hoven n. 22.30 u. Rising sun. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Cool runnings. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mr. Jones. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Stricking distance. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains of the day. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The real McCoy. Zaal 21 - 14.30 en 17 u: Hocus pocus. 20 en 22.30 u. Kika. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Tombstone. BRUGGE - Kennedy Kemplex 20 u. Schindler's list (avant pre mière). 14.30 en 20 u. Mrs. Doubtfire. 14.30 en 20 u. Free Willy. 14.30 u. "Die snapper. 20 u. Heaven and earth. 14.30 u. Aladdin (Ned. versie). GENT - Decascoep 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains of the day. 20 u. Cool Runnings. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Tombsto ne. 22.30 u. Son of the pink panther. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free Willy. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs. Doubtfire. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Striking distance. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The three musketeers. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The real McCoy. 17, 20 en 22.30 u. Undercover blues. 20 en 22.30 u. Heaven Earth. 20 en 22.30 u. Mr. Jones. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Demoli tion man. 20 u. A perfect world. 14.30 en 17 u. Aladdin (Ned. ver sie). KNOKKE - Beverly Screens 15 en 20 u. Mrs. Doubtfire. 15 en 20 u. Free willy. 15 en 20 u. The three musketeers. 20 u. Mr. Jones. 15 u. Aladdin.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 17