|t ook?
DE STEM
lions
o
Serie op het lijf van Joris Lutz
M
UIT GIDS
GO
VCRV brengt 'Tegen wil en dank' als opvolger van 'Ha die Pa'
Sp"3
Elton John presenteert
Engels muziekspektakel
;Ik zou me zelf als all-rounder omschrijven'
Kröller-Müller toont
zijn hele collectie
I Buikcorrectie
smetische Ingrepen
tensen over de vloef-
Grensleven in
Oostenrijkse
documentaire
1994
7
blidcorrecties
jiscorrectles
Facelift, rimpelverwijdering
I Borstvergroting
|(zoutwatergevulde protheses)
iSorstverkleining
1 Vet blijvend wegnemen'
s^eiQ maakt deel uit van je
lichaam en daarom moetje letten op je
lichamelijke conditie."
Valerie Masterson, sopraan
Gids
Beenwandcorrectie
3etaling al vanaf
80.- per maand
Dagopname mogelijk
pTj binnen twee weken.
■3 (ook s'avonds en in het weekend'
ja' Maarten van de Rakt
Je nieuwe komische NCR V-reeks 'Tegen wil en dank' is
0 amusante botsing van twee werelden. Een klassen-
•njd tussen buren in het klein. Een voorbeeldje: de yup
|ilip protesteert op hooghartige toon tegen zijn vrouw
iat-ie 'buitengewoon teleurgesteld is in haar arbeidsmo-
ial'. terwijl de zweverige buurvrouw bazelt over 'de
seridiaan van Venus die dwars door het derde huis
iaat
Q.:r- 5 '3
0 5 n a
E
,2' j
o o E .3
*I§I«=S
K 2 2
g. 111
at u n Ti v
5lSüf|
1*
'ff
o
n O
rt
ft> 2
n
De Polytechnische
faculteit (PTF), met
haar voltijd- en deeltijd
opleidingen,
maakt onderdeel uit
van de Hogeschool
West-Brabant
Binrten de acht oplei
dingen van de PTF is
verdere differentiatie
mogelijk.
Het onderwijs is op
gebouwd uit modulen
De studenten wonden
intensief begeleid.
Stages in het buitenland
zijn mbgelijk.
Sportvoorzieningen
en actieve studenten-
verenigingen lijn
volop aanwezig
['anten en kranten.
Itgen wil en dank' is de erfenis
sn de populaire reeks 'Ha die
ij. Die NCRV-comedy draaide
g vader en zoon Hoogendijk,
sspeeld door Luc en Joris Lutz.
jjidat Luc geen trek had in een
srvolg en liever andere dingen
doen, kwam er een einde
3 deze serie. De beide Lutzen
betrokken bij de opvolger,
giior als schrijver en junior als
[teur/schrijver. Acteur Huub
ipel tekent voor de regie.
,!e hebben nadrukkelijk ge-
jcht naar een serie waarin Joris
iter een plek kon krijgen", ver-
slaart eindredacteur Renske
Popken. Joris Lutz belandde in
190 bij toeval in tv-land. Vader
ïiz droeg hem voor als tegen-
speler in 'Ha, die Pa', nadat een
«Mocht naar een geschikte te-
pspeler op niks was uitgelo-
pen. Zo kon Joris Lutz zijn na-
suilijke talenten tonen.
De nieuwe NCRV-comedy is ge
teerd op het Engelse 'Square
Deal', geschreven door Richard
tamanney. „De eerste acht af
leveringen van de dertiendelige
seks zijn bewerkingen van het
fotse script. Het schrijversduo
toVorstenbosch en Guus Vleu
gel heeft ze vertaald en bewerkt.
De volgende vijf zijn oorspron-
:k Nederlands, van de hand
Luc en Joris Lutz en Peter
|Mhuis."
,Dat hebben we zo gedaan, om
dat 'Square Deal' op Engelse
situaties is gericht en naar een
aironding toe. is geschreven. Wij
willen proberen nog een volgen
serie te maken", zet Renske
Popken uiteen... „Bij de NCRV
itaat het Nederlandse cultuur
goed hoog in het vaandel. Wij
lebben de voorkeur voor oor
spronkelijk Nederlands werk."
Een man en een vrouw aan beide
tijden van de Oostenrijks-Tsje-
thische grens in de winter van
1992. Over hen, Sepp en Paula,
gaat de documentaire 'Mit Ver
last ist zu rechnen' van de Oos
tenrijkse regisseur Ulrich Seidl,
die de VPRO zondagavond uit-
tendt.
Aan de Oostenrijkse kant woont
Eepp Paur. Zijn vrouw is een
jaar geleden gestorven. Regel
matig tuurt hij door zijn verre-
pjker naar de andere kant van
p grens, 'waar de vrouwen
goedkoop te krijgen zijn'. In
Tsjechië leeft de weduwe Paula
Hutterovd met haar honden in
to klein huis, zonder stromend
Water.
legisseur Seidl portretteert met
eel liefde, humor en aandacht
TOr details het leven aan de
s tussen Oostenrijk en Tsje-
eitie, waar het socialisme plaats
maakt voor het kapitalisme.
Mit Verlust ist zo rechnen', zon-
9-Nederland 3, 21.21 uur
'Tegen wil en dank' draait om de
bewoners van twee naast elkaar
gelegen huizen. Twee heel ver
schillende maatschappelijke la
gen komen met elkaar in aanra
king. Een jong echtpaar met een
hoog yup-gehalte neemt zijn in
trek in een pas gerenoveerd
pand. De buren zijn uit een an
der hout gesneden: socio's en
orthodoxe vegetariërs die zijn
blijven hangen in de jaren zestig.
Zij bewonen hun huis met een in
de wereld teleurgestelde huisge
noot. Gedrieën maken ze bij tijd
en wijle muziek.
De arrogante Philip (Hugo Hae
nen), een projectontwikkelaar,
heeft een beperkt blikveld: rap
carrière maken. Barbara (Irma
Hartog) is zijn naïeve vrouw, die
tegen hem opkijkt. Als zij in
contact komt met Rik (Joris
Lutz) gaat er een wereld voor
haar open. De onafhankelijkheid
lonkt. Het ideaal van Rik is voor
z'n 25ste beroemd te zijn als
schrijver of als zanger. De tijd
begint voor hem knap te drin
gen. Hanna (Dorijn Curvers) en
Willem (Maarten Wansink) bele
ven de nodige kosmische erva
ringen. Een gezonde en verant
woorde levenswijze is Hanna's
obsessie. Gasten worden getrak
teerd op eikeltjeskoffie en lin-
zenpannekoek.
In de eerste aflevering, maan
dagavond op Nederland 1, komt
Rik twee keer letterlijk in aan
varing met zijn nieuwe buren.
Eerst loopt Philip hem onderste
boven, daarna rijdt Barbara hem
van zijn brommertje af. Hij sluit
een deal met haar om het leed te
stelpen. Philip heeft het niet zo
begrepen op die overeenkomst.
Dijenkletser
Over het resultaat is Huub Sta
pel, die na een vrij bescheiden
regie-bijdrage aan 'Sjans' nu in
z'n uppie tekende voor de regie,
in zijn nopjes, „Het regisseren is
me goed bevallen. Ze zeggen dat.
je blij moet zijn met zeventig'
procent tevredenheid. Nou, dat
hebben we zeker gehaald."
Hij tekent erbij aan dat 'Tegen
wil en dank' moeilijk in een
hokje te stoppen is. „Een echte
comedy is het eigenlijk niet,
maar hoe we het wel moeten
noemen, daar zijn we niet uitge
komen. Het is geen dijenkletser.
We zijn er niet op uit om mensen
te laten lachen, gieren, brullen."
Twee elementen uit 'Tegen wil
en dank' zijn een beetje echt: de
huizen en de lach. De woningen
zijn te vinden in Hilversum, die
met instemming van de bewo
ners onder handen zijn genomen.
Deze panden vormden het uit
gangspunt bij het ontwerp van
de studio-interieurs. Buitenkant
en binnenkant lopen logisch in
elkaar over. De lach is 'pseudo-
live', niet ingeblikt en niet opge
nomen tijdens de opnames, maar
bij een vertoning van de afleve
ringen in een bioscoopje te
Naarden.
'Tegen wil en dank', maandaga
vond, Nederland 1, 21.53 uur
iw- mternationale groep aan-
X Meat Loaf krijgt in het
Iciai ™exandra Palace een spe-
I award voor de best ver-
Iw. single en de best ver
late cd van 1993.
Andere winnaars zijn Lenny
Kravitz (beste internationale so
lo-artiest), Sting (beste Britse
mannelijke artiest), Dina Carroll
(beste Britse vrouwelijke artiest)
en Stereo MC's (Beste Britse al
bum). Ook John McCarthy en Jill
Morrell zijn van de partij. En er
zijn felicitaties voor Van Mor
rison. De zanger treedt ook op en
zingt 'See me through', 'Have I
told you lately' en 'Gloria'.
j^g-Sv
&T»
De hoofdrolspelers van 'Tegen wil en dank'. Achterste rij: Hugo Haenen als Philip, Joris Lutz als Rik en Maarten Wansink al.i
Willem. Zittend: Irma Hartog als Barbara en Dorijn Curvers als Hanna. foto ncrv
"an onze rtv-redactie
JjTLs brengt een registratie van de Britse muziekonderschei-
The Brit Awards, die op 14 februari plaatshad in het
Alexandra Palace in Londen. De presentatie is in handen van
Pon John. Tijdens het Brit Awards-spektakel, de belangrijk-
P ®uzikale onderscheiding in Engeland, krijgt de zangeres
tobrielle een award als belangrijkste Britse nieuwkomer. Tori
Amos zal haar aankondigen.
beste internationale nieuw-
®er is volgens de jury Bjork,
Stotroduceerd door Kylie Mino-
SUe- Elton John en Ru Paul
ondigen het optreden aan van
pet Shop Boys en Seal leidt
n optreden in van M. People,
e beste Britse dance act. Zo is
KiVr.een taak weggelegd voor
I) 1 "ee die Crowded House als
The Brit Awards,
RTL5, 20.35 uur
vanavond.
Lucas Vis dirigeert 'Falstaff' bij Opera Zuid
Door onze redacteur
Camiel Hamans
„Vanwege mijn ervaring
met gecompliceerde partitu
ren, vermoed ik heeft Opera
Zuid me gevraagd Verdi's
'Falstaff' te dirigeren." Lu
cas Vis, nu chef-dirigent bij
het Noordhollands Philhar-
monisch Orkest te Haarlem
en eertijds verbonden aan
het Nederlands Ballet Or
kest en daarna aan Het Bra
bants Orkest, reageert
enigszins vermoeid als hij
naar aanleiding van de ko
mende première van Verdi's
zwanezang opnieuw gecon
fronteerd wordt met het
vooroordeel dat hij eerder
bekend is als specialist in
modern werk dan in opera's
en zeker in die van Verdi.
„Dat ik het moet hebben van
eigentijdse muziek achtervolgt
me al jaren. De Volkskrant had
eens de kop: 'Lucas Vis onmis
baar voor hedendaagse mu
ziek.' Mijn zwager uit Cadier
en Keer, die het stuk eerder
gezien had dan ik, belde me in
alle vroegte ervoor uit mijn
bed. Toen was ik erg blij met
het compliment, nu werkt het
enigszins tegen me."
„Ik beperk me niet tot premiè
res van tijdgenoten. Tien jaar
lang heb ik bijvoorbeeld de
Carnavalsconcerten van het
Limburgs Symfonie Orkest ge
dirigeerd. Opera doe ik even
eens met regelmaat en al vanaf
het begin van mijn loopbaan.
Bij de oude Nederlandse Opera
Stichting Mozarts 'Ent-
führung'. In de Stopera 'But
terfly'. In de Scala en in Am
sterdam Maderna's 'Satyricon'.
Ik heb de eer gehad bij de
opening van het Muziektheater
te mogen dirigeren. 'Ithaka'
van Otto Ketting stond op het
programma. 'Naima' van Loe-
vendie, 'Faust' van Busoni.
Maar ook een 'Weihnachtsora-
torium' staat op mijn repertoi
re. Die heb ik vorig jaar ben
nog gedaan in Noorwegen. In
Haarlem ligt, vanwege de be
perkingen van het orkest, het
accent op de 20e én op de 18e
eeuw. Voor het grote romanti
sche symfonische aanbod is on
ze strijkersbezetting te klein."
„Zelf zou ik me eerder als all-
rounder omschrijven. Bruno
Maderna, mijn leermeester die
als componist natuurlijk een
aanvoerder van de avant-garde
was, heeft me in die zin opge
voed, hoewel ik natuurlijk bij
hem terecht kwam omdat hij
als een autoriteit gold op het
gebied van moderne muziek."
„Ik weet niet waarom de direc
tie van Opera Zuid me ge-
Lucas Vis
vraagd heeft. Maar het zou me
niet verbazen als het was van
wege mijn ervaring met com
plexe partituren. En daarnaast
natuurlijk omdat ik toch vol
doende opera heb gedaan en
vanwege het feit dat het orekst
me accepteert. Dat laatste moet
je ook niet uitvlakken. Samen
werking tussen orkest en diri
gent is essentieel."
Gecompliceerd
„'Falstaff' is een uitermate ge
compliceerd en betrekkelijk
weinig uitgevoerd stuk. Het is
volstrekt verschillend van de
andere Verdi opera's. Geen
groot drama met uitgesponnen
lyriek, maar een komedie met
een volstrekt ander muzikaal
karakter. Het is ook van decen
nia na drama's als 'Don Carlos',
'Simone Boccanegra', 'La Tra-
viatia' of 'Rigoletto'."
„'Falstaff' is een moeilijke par
tituur, waarvoor je erg veel
repetitietijd nodig hebt en die
het moet hebben van een uit
stekend koor, goede solisten en
een bedreven orkest. Voor dat
soort ingewikkelde klussen
schijn ik de aangewezen man te
zijn. En ik vind het nog leuk
ook. Ik heb niet zo veel Verdi
gedaan, maar ik vind het ver
rukkelijk om me in iets te ver
diepen dat ik nog nooit onder
handen gehad heb."
„Mijn voorbereiding op zo'n
'Falstaff' wijkt in wezen niet af
van die op welk ander werk
dan ook. Of het nu gaat om een
modern stuk of om een Haydn-
symfonie. Ik begin gewoon de
partituur te lezen. Net alsof het
een boek is. Voor buitenstaan
ders lijkt dat iets heel ingewik-
FOTO JOY MEBUS
kelds. Dat is het niet. Ik ben
erin gespecialiseerd, zoals een
ander in statistieken. Die ziet
in een oogopslag wat daarin
uitgedrukt wordt. Dat kan ik
weer niet."
Systeem
„Je leest natuurlijk bij zo'n
eerste kennismaking niet alles.
De kunst is te weten waar je op
moet letten. Maar dat is bij een
krant niet anders. Daar sla je
op de voorpagina ook de prijs
van de losse verkoop, de naam
van de hoofdredacteur, de wer
vingsbon voor nieuwe abon
nees, de vestigingsplaatsen van
de bijkantoren en dat soort za
ken over. Je ogen gaan over
zo'n voorpagina en halen het
essentiële eruit. Met een parti
tuur precies zo. Het is geen
onordelijke verzameling van als
maar balken, strepen en vlek
jes, Je kent het systeem en
haalt het belangrijke eruit. De
sleutels en de drie mollen aan
het begin, zie je een keer. Dat is
genoeg."
„Terwijl ik lees probeer ik me
meteen voor te stellen hoe het
klinkt. Bij sommige passages
wil ik echter de klank fysiek
voelen. Dat doe ik in fase twee.
Dan ga ik aan de vleugel zitten.
Ik ben echter geen pianist, dus
de hele partituut doorspelen,
daar begin ik niet aan. Een
aantal harmonieën, daar be
perk ik me toe."
Beluisteren
„Er is ook nog een derde fase
en daarin ligt het verschil tus
sen nieuwe en oudere muziek.
Dat is die van het beluisteren
van interpretaties door ande
ren. Ik doe dat mondjesmaat en
nooit voor ik me zelf een beeld
van het werk gevormd heb. Het
komt door mijn conservato-
riumtijd dat ik het zo doe. Mijn
leraar toen, Jaap Spaander
man, verbood je uitdrukkelijk
naar opnames van een stuk te
luisteren zo lang je hetzelf in
studie had. Op een gegeven mo
ment vond hij dat je ver genoeg
was en dan gaf hij je toestem
ming de platen te draaien. Tot
die tijd had er geen noot ge
klonken van het stuk. Tijdens
de les zat hij met de partituur.
Ik stond voor hem en dirigeerde
het werk uit het hoofd. Drie
kwartier doodse stilte. Hooguit
het omslaan van zijn pagina's
hoorde je."
Geheel
„Bij opera komt er dan nog een
volgend stadium. Overleg met
de regisseur. Ieder heeft zijn
eigen voorstellingsbeeld en
vanuit die twee idealen probeer
je bij te sturen tot je een geza
menlijk idee hebt. Niet per pas
sage of per punt, maar voor het
hele stuk. Zoveel anders als bij
het werken met solisten is dat
niet. Een pianist die je moet
begeleiden, komt net zo met
een eigen interpretatie en die
kan behoorlijk afwijken van
wat jezelf denkt. Daarvan pro
beer je ook samen een geheel te
maken."
„Het verschil tussen eigentijdse
muziek en zo'n 'Falstaff' zit
hem in wezen alleen in fase
drie. 'Falstaff' is uitgevoerd
door de groten van het vak.
Daarvan kun je de opnames
beluisteren en je kunt je eigen
opvatting afzetten tegen die
van de anderen. Bij 'Ithaka'
kon dat natuurlijk niet. Maar
dat derde stadium is voor mij,
de lessen van Spaanderman in
dachtig, niet essentieel en daar
om voel ik me nauwelijks een
specialist in het moderne
werk."
„Mijn omgeving ziet me even
min zo. Mijn buren in Olland,
een vlekje in Oostbrabant, be
schouwen me als muzikant.
Voor hun is het feit dat ik het
plaatselijke koor leid, als gast-
dirigent voor de beroemde fan-
afare van Sint Oedenrode sta
en mijn partijtje meeblaas als
tubaïst in de Ollandse harmo
nie bepalender voor wat ik ben
dan een 'Satyricon' in het mek-
ka van de opera, de Scala in
Milaan. Ik ben het niet me ze
oneens."
Opera Zuid met 'Falstaff' van
Giuseppe Verdi, vanavond in het
Theater aan het Vrijthof in Maas
tricht, 1 maart in de schouwburg
in Tilburg en 15 maart in Stads
schouwburg Concordia in Breda.
Otterlo - Een zeer groot deel van de totale collectie van
het Rijksmuseum Kröller-Müller in Otterlo is tot en met 5
juni in het museum te zien. Deze dagen wordt begonnen
met een ingrijpende verbouwing van het grote depot.
Daarom is besloten de daar opgeslagen collectie voor één
keer in zijn geheel te presenteren onder de titel 'Depot op
Zaal, schilderijen van A tot Z'.
De schilderijen worden tussen de bestaande schilderijenopstel
ling (Van Gogh, Mondriaan) opgehangen. Vanwege de omvang
van de collectie is ervoor gekozen de schilderijen alfabetisch
naar kunstenaar in rijen onder elkaar te hangen.
De verbouwing van het depot van Rijksmuseum Kröller-Müller
is nodig om te voldoen aan het Deltaplan voor Cultuurbehoud
dat in 1990 door de minister van WVC werd gepresenteerd.
Inmiddels zijn een noodatelier, een loods en een depot voor
sculptuur gebouwd.
ZATERDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Aladdin.
19 en 21.30 u. Mrs. Doubtfire.
HULST
- De Koning van Engeland
14, 19.30 en 22 u. Mrs. Doubtfire.
19.30 en 22 u. Demolition man.
14, 19.30 en 22 u. Free Willy.
19.30 en 22 u. Tombstone.
22 u. Heaven and earth.
19.30 u. Undercover blues.
14 u. Aladdin.
OOSTBURG
- Ledeltheater
14.30 en 20 u. Beethoven's 2nd.
TERNEUZEN
- Luxortheater
20 u. The Addams Family values.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14, 19 en 21.30 u. Mrs. Doubtfire.
- Alhambra 2
14, 19 en 21.30 u. Free Willy.
- Alhambra 3
14 u. Witches.
19 en 21.30 u. Three musketeers.
- Alhambra 4
14 u. Aladdin.
19 u. Demolition man.
21.30 u. The house of the spirits.
BERGEN OP ZOOM
j-Cinem'actueel 1-2-3
- Cinem'actueel 1-2-3
14, 18.45 en 21.30 u. Mrs. Doubtfi
re.
18.45 u. Sleepless in Seattle.
14, 18.45 en 21.30 u. The three
musketeers.
14 u. Aladdin (Ned. Versie).
21.30 u. Demolition man.
-Roxy 1 - 14, 18.45 en 21.30 u.
Free Willy.
- Roxy 2 - 14 u. Aladdin.
18.45 u. The Addams Family 2.
21.30 u. Undercover blues.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Undercover Blues.
Zaal 2 - 14.30 en 17 u. Aladdin.
20 en 22.30 u. Little Buddha.
Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Heaven and earth.
Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Demolition man.
Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Free Willy.
Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mrs. Doubtfire.
Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The 3 musketeers.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 u. Jurassic
Park.
22.30 u. Stalingrad.
Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The piano.
Zaal 10 - 14.30 en 17 u. Addams
Family Values.
20 en 22.30 u. The crush.
Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
A perfect world.
Zaal 12 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Son of the pink panther.
Zaal 13 - 14.30 en 17 u. Aladdin.
20 en 22.30 u. The fugitive.
Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Robin Hood: Men in tights.
Zaal 15 - 14.30, 17 en 20 u. Beet
hoven II.
22.30 u. Rising sun.
Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Cool runnings.
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mr. Jones.
Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Stricking distance.
Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Remains of the day.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The real McCoy.
Zaal 21 - 14.30 en 17 u. Hocus
pocus.
I 20 en 22.30 u. Kika.
Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Tombstone.
BRUGGE
- Kennedy Komplex
14.30, 20 en 22.30 u. Mrs. Doubtfi
re.
22.30 u. Tombstone.
14.30, 20 en 22.30 u. Free Willy.
14.30 en 20 u. The snapper.
20 u. Heaven and earth.
14.30 u. Aladdin (Ned. versie).
22.30 u. The piano.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains
of the day.
14.30, 17 en 20 u. Cool Runnings.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Tombsto
ne.
14.30, 17 en 22.30 u. Son of the
pink panther.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free
Willy.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs.
Doubtfire.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Striking
distance.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The three
musketeers.
I 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The real
i McCoy.
17, 20 en 22.30 u. Undercover
blues.
20 en 22.30 u. Heaven Earth.
20 en 22.30 u. Mr. Jones.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Demoli
tion man.
20 u. A perfect world.
14.30 en 17 u. Aladdin (Ned. ver
sie).
KNOKKE
- Beverly Screens
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Mrs.
Doubtfire.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Free willy.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. The three
musketeers.
17.30, 20 en 22.30 u. Mr. Jones.
15 u. Aladdin.
THEATER
HULST
-Den Dullaert - 14 u. 'De wondere
jas van de contrabas', door Thea
ter Pepijn.
ZONDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Aladdin.
19 en 21.30 u. Mrs. Doubtfire.
HULST
- De Koning van Engeland
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Mrs.
Doubtfire.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Demo
lition man.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Free
Willy.
19 en 21.30 u. Tombstone.
21.30 u. Heaven and earth.
13.45, 16.15 en 19 u. Undercover
blues.
13.45 en 16.15 u. Aladdin.
OOSTBURG
- Ledeltheater
14.30 en 20 u. Beethoven's 2nd.
t
TERNEUZEN
- Luxortheater
14 en 20 u. The Addams Family
values.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14, 19 en 21.30 u. Mrs. Doubtfire.
- Alhambra 2
14, 19 en 21.30 u. Free Willy.
- Alhambra 3
14, 19 en 21.30 u. Three muske
teers.
- Alhambra 4
14 u. Aladdin.
19 u. Demolition man.
21.30 u. The house of the spirits.
BERGEN OP ZOOM
- Cinem'actueel 1-2-3
13.45, 16.15, 18.45 en 21.30 u. Mrs.
Doubtfire.
18.45 u. Sleepless in Seattle.
14, 16.15, 18.45 en 21.30 u. The
three musketeers.
14 u. Aladdin (Ned. Versie).
16.15 en 21.30 u. Deuioi.'',v" -nan.
- Roxy 1 - 14, 16.30 en 2o Free
Willy.
- Roxy 2 - 14 u. Aladdin.
16.30 en 20.15 u. Undercover
blues.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zie zaterdag.
BRUGGE
- Kennedy Komplex
14.30, 17.15, 20 en 22.30 u. Mrs.
Doubtfire.
17.15 en 22.30 u. Tombstone.
14.30, 17.15, 20 en 22.30 u. Free
Willy.
14.30 en 20 u. The snapper.
20 u. Heaven and eartn.
14.30 u. Aladdin (Ned. versie).
17.15 en 22.30 u. The piano.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Remains
of the day.
14.30, 17 en 20 u. Cool Runnings.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Tombsto
ne.
14.30, 17 en 22.30 u. Son of the
pink panther.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free
Willy.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs.
Doubtfire.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Striking
distance.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The three
musketeers.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The real
McCoy.
17, 20 en 22.30 u. Undercover
blues.
20 en 22.30 u. Heaven Earth.
20 en 22.30 u. Mr. Jones.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Demoli
tion man.
20 u. A perfect world.
14.30 en 17 u. Aladdin (Ned. ver
sie).
KNOKKE
- Beverly Screens
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Mrs.
Doubtfire.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Free willy.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. The three
musketeers.
17.30, 20 en 22.30 u. Mr. Jones.
15 u. Aladdin.
i Scene uit 'Demolition Man'.
FOTO ANDREW COOPER