DE STEM
'Je moet het heel macro zien'
De man, zijn prestaties en zijn problemen
Donna Tartt krijgt Mekkaprijs van de kritiek
'Het laatste
boeiend jeugdtoneel
UIT gids
{TL4-baas Ruud Hendriks naar topfunctie bij NBC Super Channel
y
■Él
medewerkers m/v
d uitzendbureau
lbos 04254-1567
ie
Mtdekken:
erness
Kick
taht programma's bij EO over 'typisch mannelijke eigenschappen'
D2
1994
ik in Breda-Centrum zoeken wij een
ring in de verkoop, bent tussen
g in een leidinggevende functie. De
spectieven.
gevers in Midden-Brabant hebben
vacatures voor mensen met
de textielindustrie. Voor alle
achten voor lange tijd zijn en de
gendienst. De verdiensten zijn goed.
gier, tel. 076-20 20 68,
ravans te koop op ons luxe
epark in Diessen.
angs voor informatie.
e Olau-way. Trek kris-
ior Wales met z'n schit-
natuur, zijn volstrekt
kuituur en vooral, zijn
Snowdonia in Noord-Wales
tlijke bevolking. Met ons
Lyou-please"-arrangement
cht u steeds in een hotel
Forte groep: traditionele
van uitstekende klasse
lie komfort bieden.
zo'n onvergetelijke ont-
gsreis door het prachtige,
riendelijke Wales
een
chting vanaf
Soms weet ik na twee rondjes mijn
eindtjjd al."
Bart Veldkamp, schaatser
Gids
achtige,
m
manieren om de super-
elige en komfortabele
way naar Engeland te
vindt u in de Olau-
res.
:e bij uw reisagent of bel
91184-88000.
au
Amsterdam (anp) - De Ame
rikaanse schrijfster Donna
tartt krijgt voor haar boek
ge verborgen geschiedenis de
jlekkaprijs van de kritiek.
Tartts debuut kwam het
meeste voor op de favoriete
lijstjes van de critici. Vorige
kreeg Harry Mulisch de
aan de prijs verbonden wis
selbeker.
Het was de bedoeling dat de
auteur de beker gisteren in de
Rode Hoed in Amsterdam zou
afstaan aan de Amerikaanse
schrijfster. Mulisch weigerde de
prijs echter door te geven, zodat
voor Tartt een nieuwe trofee
moest worden gemaakt. Uitgeve
rij Nijgh en Van Ditmar heeft de
onderscheiding vorige jaar inge
steld.
De schrijfster was trouwens niet
naar de hoofdstad gekomen om
de nieuwe beker in ontvangst te
nemen. Via de telefoon werd ze
gelukgewenst. Op de tweede
plaats van het lijstje van meest
genoemde boeken staat Michel
de Montaigne's Essays. De derde
plaats is voor De Gele Rivier is
bevroren van Leo Pleisier.
Voorafgaand 'aan de uitreiking
van de Mekkaprijs werden de
resultaten van een onderzoek
onder ruim tweehonderd schrij
vers bekendgemaakt. Daaruit
blijkt dat 40 procent van de
Nederlandse schrijvers een inko
men heeft van minder dan tien
duizend gulden per jaar. Gemid
deld verdienen auteurs op jaar-
Het altijd zo overvolle
postbakje op zijn bureau
is nagenoeg leeg. Van de
imposante rij tv-toestel-
jen staat er ééntje perma
nent afgestemd op het
.Amerikaans/Europese
station NBC Super
Channel, waar hij per 15
maart managing director
wordt. Een spectaculaire
overstap. Ruud Hendriks
34), plaatsvervangend
algemeen directeur bij
RTL4, vertrekt met
vrouw en twee kinderen
iaar Londen. Een af-
scheidsinterview.
Door Anja van den Akker
Jaap gaat ook mee", zegt Ruud
[endriks met een vertederde
ik richting de karikatuur van
aap van Meekren, overgebleven
in het mislukte Avro-program-
la 'Medialand'. De mascotte op
ijn bureau wordt met de nodige
irzichtigheid behandeld.
Want Jaap zit zonder benen,
heeft de neiging snel uit elkaar
:evallen en geeft bovendien af.
De radiotoestellen gaan óók
lee. Museumstukken bijna, als
eerbetoon aan Hendriks' geliefde
ledium, de radio. Waar hij als
■jarige begon en tot 1984
Keef. Ruud Hendriks was een
;ai de eerste medewerkers bij
HU. Anno 1994 noemt Ischa
Meijer hem een 'mediaknaller'
en NBC Super Channel spreekt
vaneen 'kritische nieuwe dimen-
!r is veel geld neergeteld voor
Hendriks. En er zijn dikke
ïjfers genoemd die binnen drie
jaar gerealiseerd moeten zijn. De
ierwachtingen liggen nogal
Ruud Hendriks blijft er
rustig onder.
,0f ik tegenslagen incalculeer?
'ie, daar denk ik gewoon niet
in Misschien een kwestie van
scherming. Ik ben wat dat
uteft een beetje simpel mens.
ïijn redenatie is: Als je je best
•aar doet, hoef je jezelf nooit
Me verwijten. En als ik ergens
W ga, ga ik voor de volle
londerd procent."
md Hendriks windt geen
bekjes om zijn vertrek uit Hil-
®um. Alle clichés zijn waar.
kt geld, de uitdaging, de aan-
Wtking van het pionieren.
'aar ts het niet wat vroeg, nu
ÏÏL5 nog maar amper op de
biils staat?.
Natuurlijk is het hier bij RTL
®t af. Toch had ik me voorge-
"®en in oktober vorig jaar al te
bffl, meteen na de oprichting
Ruud Hendriks: „Als mensen bang zijn fouten te maken, zullen ze ook nooit iets goed doen.
van RTL5. Ik was in augustus
gevraagd door NBC, maar het
was ingewikkeld om de contrac
ten rond te krijgen. We hebben
stevig onderhandeld. Over geld.
Ik wilde veel, ja", klinkt het
eerlijk.
„Ik vind dat dat wel mag, ais je
je sociale leven helemaal op
geeft. De prijs van deze overstap
is heel hoog. Ik ken weliswaar
veel mensen, maar ik heb slechts
weinig vrienden. Jaap van Mee
kren is er eentje van. Ik ken hem
een jaar of tien, maar voor mijn
gevoel mijn hele leven. Mensen
als hij zal ik missen. Die laat ik
hier achter. Sociaal gezien is de
prijs ook hoog voor mijn kinde
ren van zes jaar en bijna acht.
Die moeten verhuizen naar een
land waar ze de taal niet kennen.
En ook mijn vrouw raakt al haar
sociale contacten kwijt. Daar
staat heel veel uitdaging tegen
over. Na veertien jaar huwelijk
is mijn vrouw net zo gek als ik.
Die heeft ook de houding van:
inpakken en we zien wel."
Na deze wervende openings
woorden volgt de nuance. „Ach,
het gaat in wezen niet zozeer om
de materiële vooruitgang. Ik zou
deze baan misschien ook voor
- bij wijze van spreken - tien
procent van het salaris hebben
gepakt. Uiteindelijk draait het
om plezier in je werk, het avon
tuur, het krijgen van een kick
door de dingen die je meemaakt.
Ik vergeet niet dat ik op mijn
veertiende pas voor het eerst in
het buitenland was. En negen
tien toen ik voor de eerste keer
in een vliegtuig zat. Tegenwoor
dig vlieg ik heel veel. Maar iede
re keer als ik opstijg, realiseer ik
me weer hoe leuk het is naar de
andere kant van de wereld te
kunnen vliegen. Ik vind het alle
maal prachtig. Daar doe ik het
voor. Niet voor het materiële
alleen. Je kunt tenslotte maar
één biefstuk tegelijk eten."
Ruud Hendriks komt in een
enorm concern terecht. NBC Su
per Channel is drie keer zo groot
als CLT, de moedermaatschappij
van RTL4 en 5. „Er werken 7000
man. In Londen 'maar' 110. Dat
is minder dan er hier onder mijn
verantwoordelijkheid vallen",
relativeert Hendriks.
NBC is een van de drie grootste
commerciële networks in de Ver
enigde Staten, dat zich middels
overname van het Europese sa
tellietkanaal Super Channel in
Europa wil nestelen. De organi
satie behelst verder een Spaan
stalig nieuwskanaal in Zuid-
Amerika, een deelname van 12
procent in Interactive Network,
dat binnenkort met inter-actieve
televisie aan de gang gaat, een
zogeheten all-news channel
- dat tv-stations in de VS de
gehele dag van nieuws voor
ziet - plus belangen in een ka
naal dat dag en nacht groente
en fruit-informatie geeft aan
consumenten. In juni komt er
een 24 uurs praatprogramma bij
getiteld 'America is talking' en
dan is daar nog CNBC, de Com
mercial News and Business
Channel met de gehele dag
beursinformatie en 's avonds
talkshows.
Gezicht
Omdat niemand de Europese tv-
markt zo goed kent als de Euro
peanen zelf, heeft NBC Hendriks
aangetrokken het nieuwe kanaal
een eigen gezicht te geven.
Volgens Hendriks moet je je met
een wereldwijd te ontvangen ka
naal als NBC Super Channel
richten op universele takken, als
nieuws, informatie en talkshows.
„Je moet het allemaal heel ma
cro zien. Je neemt de grootste
gemene deler en accepteert dat
je daarmee veel categorieën
mist. Geen dramaprodukties
FOTO DIJKSTRA
dus. Wel Court TV, rechtszaken.
Dat scoort in de VS enorm. Ik
denk dat NBC een station moet
zijn waar nieuws de basis vormt,
net als CNN. Met dat verschil
dat je CNN alleen aanzet als er
een ramp gebeurt."
Lijkt het nieuwe profiel van
NBC Super Channel op dat van
RTL5? De beter opgeleide kij
ker?
„Het probleem van RTL5 is dat
het station twee profielen heeft",
analyseert Ruud Hendriks. „De
jongeren én de beter opgeleiden.
Financieel zitten we niet slecht.
RTL5 draait nu al break evende
kosten zijn gedekt. In Amerika
nemen ze voor een nieuw station
wel vijf jaar als aanloop. Het
grote verschil is dat RTL5 een
zusje is van RTL4, dat binnen 15
maanden een succes werd. Ik
ervaar de druk om datzelfde bij
RTL5 te willen presteren als ont
zettend hoog."
„Het komt allemaal best goed",
zegt Hendriks over het tegenval
lende marktaandeel. „Als RTL5
verdwijnt, dan kom ik terug en
eet ik mijn schoenen op. CLT is
nog nooit aan een station begon
nen dat vervolgens werd opgehe
ven. De markt is klein, maar is
er wel. Ik draai er niet omheen:
l(r-
i v. A
1 v.
Ét x IB
-
L
J|||H
v j
er presenteert 'Man en Macht'
FOTO EO
Van onze rtv-redactie
„De man is een groot kind,
maar dan erger", meent de
één. „Mannen denken niet
over zichzelf na. Mannen zijn
oppervlakkig. Ze willen een
auto, een mooie vrouw en een
kast van een huis", vindt de
ander.
Deze en andere kleurrijke uit
spraken komen aan bod in 'Man
en Macht', het nieuwe program
ma dat de Evangelische Omroep
vanaf vanavond uitzendt. Acht
afleveringen rond het thema 'op
zoek naar de identiteit van de
man' tegen het licht van een
prestatiegerichte maatschappij.
Alle delen hebben veelzeggende
titels als 'Je bent wat je werkt',
'Hij is nergens bang voor', 'Hij
heeft een relatie' of 'Hij wil maar
één ding'. Jan Bakker, de pre
sentator van het programma,
toont dat veel mannen in geeste
lijk en emotioneel opzicht het
onderspit delven tegen de vrouw.
Volgens een Zweeds onderzoek
zou de man hét hulpverlenings
object van de jaren negentig zijn.
Ze rennen een carrière achterna,
zonder de prijs die ze ervoor
betalen ten volle te beseffen.
Producent Peter Maris: „We wil
len de man echt niet voorstellen
als een probleemgeval. Maar we
willen wel een paar mannelijke
fenomenen bespreken die velen
zullen herkennen. Uiteindelijk
willen we bereiken dat een man
minder prestatie-gericht gaat
denken. Dat hij een betere rela
tie ontwikkelt met vrouw, kinde
ren, vrienden en God."
De EO mikt op een kijkerspu
bliek tussen de twintig en vijftig
jaar. Het programma is opge
bouwd uit gesprekken, discus
sies, sketches en interviews.
'Man en Macht' gaat over de
binnenkant en de buitenkant,
ZATERDAG 19 FEBRUARI 1994
basis ruim 23.000 gulden. Elf
procent van de schrijvers boert
zeer goed: ze halen meer dan een
ton binnen met hun literaire
werk.
Bijna 70 procent zegt een slechte
recensie te verkiezen boven hele
maal geen recensie. Een kwart
heeft liever dat het boek wordt
doodgezwegen dan dat er een
afkrakend stuk aan wordt ge
wijd.
Van Brabantse groep Artemis
het gaat niet goed met de kijk
dichtheid van de doelgroep die
we na 20.00 uur proberen te
bereiken."
Wordt NBC Super Channel ooit
concurrent van RTL4 en 5?
„Hoogstens een heel klein con
currence. Paneuropese stations
zijn nooit een bedreiging voor
nationale zenders. Je pakt overal
een klein beetje. Momenteel zijn
er 30 miljoen huishoudens in
Westeuropa en 26 miljoen in
Oosteuropa die het station kun
nen ontvangen. In Nederland
kijken er minder mensen dan
naar RTL5."
Komt er een samenwerking met
CLT of Endemol?
„Natuurlijk is samenwerking
met CLT denkbaar. Wellicht op
het gebied van nieuwsuitwisse-
ling. John de Mol en Joop van
den Ende zijn de grootste van
Europa en bewezen succesvol.
Dus ik wil het contact met hen
zeker behouden. Als er twee
mensen inspirerend op mij heb
ben gewerkt dan zijn zij het. Met
name het feit dat ze allebei met
niets zijn begonnen spreekt me
aan."
Hoe ambitieus is Ruud Hendriks
zelf?
„Als ik zou zeggen dat ik niet
ambitieus ben, zou ik liegen.
Anders kom je uiteindelijk niet
op zo'n stoel terecht. Maar er zit
geen carrièreplanning of zo ach
ter. Het is allemaal op me afge
komen. Toen ik 22 was mocht ik
Veronica Nieuwsradio leiden.
Dan rol je het management in.
Veel te jong, eigenlijk. Je maakt
alle beginnersfouten. Je compen
seert je gebrek aan autoriteit
met een veel te grote mond.
Ik heb ontzettende mazzel ge
had. Veel geleerd. Tegenwoordig
tel ik eerst een paar keer tot tien
voordat ik echt kwaad word.
Dat gebeurt trouwens zelden.
Alleen als iemand niet eerlijk is.
Ik word niet kwaad als iemand
een fout maakt. Ik vind dat je
mensen moet toestaan om fouten
te maken. Als mensen bang zijn
om fouten te maken, zullen ze
ook nooit iets goed doen. Je bent
pas dom als je een fout twee keer
maakt."
Hoopt Ruud Hendriks uiteinde
lijk verder door te stomen in de
Amerikaanse organisatie?
„Als je me vijftien jaar geleden
had gevraagd of ik ooit iets te
vertellen zou krijgen bij een Ne
derlandse publieke omroep had
ik gezegd: die kans lijkt me heel
erg klein. Sindsdien is het alle
maal erg goed gegaan. Je moet
dus nooit iets uitsluiten."
over macht en onmacht.
In de eerste aflevering vertelt
Adriaan Koppens hoe hij van de
ene dag op de andere werd ver
laten door zijn vrouw en kinde
ren. Tot op dat moment had
Koppens dag en nacht gewerkt
voor een eigen management-ad-
viesbureau. „Mijn bedoelingen
waren heel eerlijk. Ik wilde dat
we het goed zouden hebben. Nu
zou ik mijn zaak, mijn succes,
alles, willen opgeven om het over
te kunnen doen."
Een andere man vertelt hoe hij
met zijn vrouw een jaar op een
onbewoond eiland ging wonen
om te herontdekken waar het om
draait in het leven. Een derde
verkocht zijn zaak en ging in
loondienst. Socioloog Joop
Brongers meent dat werk voor
veel mannen een excuus is om
niet bij zichzelf naar binnen te
hoeven kijken.
Met man en macht', vanavond,
Nederland 2, 23.15 uur
Olau-LIne en TR-Line
■HHHHI
Breda - Stadsschouwburg.
'Het laatste kind' van Pauline
Mol door Theater Artemis. Re
gie: Matthijs Rümke. Gespeeld
door Brenda Bertin, Marcel
Faber, Niek van der Horst,
Manon Nieuweboer en Francis
Wijsmuller. Gezien op vrij
dagmiddag 18 februari.
Door Marjan Mes
Waar de vier kinderen in de
jeugdtoneelvoorstelling 'Het
laatste kind' vandaan komen,
blijft raadselachtig. Maar dat
ze misschien niet zo'n leuke
jeugd hebben gehad, eenzaam
zijn en zoals iedereen naar
liefde verlangen; daar hoefde
niet aan te worden getwij
feld.
De voortreffelijke tekst van Pau
line Mol en het leuke spel van
Theater Artemis uit Den Bosch
riepen een bijzondere kinderwe
reld op waarachter veel schuil
ging dat niet verstandelijk be
grepen hoefde te worden.
Emotioneren en amuseren deed
het des te meer en dat is een hele
prestatie van zo'n jeugdtheater
groep. Zus, Reus, Happy en
Broertje trekken samen ouder
loos rond. Ze zijn iets essentieels
kwijt geraakt, dat hier als een ei
wordt voorgesteld. Ongetwijfeld
representeert dat ei de zuiver
heid en onschuld waarmee een
kind op de wereld komt. De vier
kinderen willen een ander kind
redden om hun verloren ei terug
te krijgen. Maar als ze dan plot
seling een meisje ontdekken, dat
haar ei nog wel heeft, wil het
met dat redden niet zo best luk
ken.
ZATERDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Mrs. Doubtfire (voorpre
mière).
19 u. Robin Hood: men in tights.
21.30 u. Demolition man.
HULST
- De Koning van Engeland
14, 19.30 en 22 u. Demolition man.
14 u. The Addams Family values.
14, 19.30 en 22 u. Free Willy.
19.30 en 22 u. Tombstone.
22 u. Heaven and earth.
19.30 en 22 u. Undercover blues.
14 en 19.30 u. Aladdin (14 u. Ned.
Versie).
TERNEUZEN
- Luxortheater
19 u. Robin Hood: men in tights.
21.30 u. Perfect world.
VLISSINGEN
- Alhambra
14, 19 en 21.30 u. Three muske
teers.
14, 19 en 21.30 u. Demolition man.
21.30 u. Heaven and earth.
21.30 u. Mrs. Doubtfire (voorpre
mière).
14 en 19 u. Free Willy.
14 en 19 u. Aladdin 14 u. Ned.
versie).
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Undercover Blues.
Zaal 2 - 14.30 en 17 u. Demoli
tion man.
20 en 22.30 u. Little Buddha.
Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Heaven and earth.
Zaal 4 - 14.30 en 17 u. Aladdin.
20 en 22.30 u. Demolition man.
Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Free Willy.
Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mrs. Doubtfire.
Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The 3 musketeers.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Jurassic Park.
Zaal 9 - 14.30, 17, 20 u. Mrs.
Doubtfire.
22.30 u. The crush.
Zaal 10 - 14.30 en 17 u. Hocus
Pocus.
20 en 22.30 u. The piano.
Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
A perfect world.
Zaal 12 - 14.30 en 17 u. Aladdin.
20 en 22.30 u. The fugitive.
Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Son of the pink panther.
Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Robin Hood: Men in tights.
Zaal 15 - 14.30, 17 en 20 u. Beet
hoven n.
22.30 u. Rising sun.
Zaal 16 - 14.30, 17, 20 u. Addams
Family Values.
22.30 u. The good son.
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mr. Jones.
Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Stricking distance.
Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Tombstone.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The real McCoy.
Zaal 21 - 14.30 u. Olivier, onrust
in Vogelland.
17 u. Rock-a-doodle.
20 en 22.30 u. Kika.
BRUGGE
- Kennedy Komplex
14.30, 17.15, 20 en 22.30 u. Mrs.
Bougtfire.
20 en 22.30 u. Tombstone.
14.30, 17.15 en 20 u. Free Willy.
17.15 u. Trois couleurs bleu.
20 u. Heaven and earth.
14.30, 17.15 en 22.30 u. The real
McCoy.
14.30 u. Aladdin (Ned. versie).
22.30 u. The piano.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Tombsto
ne.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Son of the
pink panther.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Free
Dit Laatste Kind blijkt namelijk
een vreemd en zwijgzaam groot
meisje dat geen woord zegt ert
motorisch gestoord reageert op
de pogingen van het viertal om
contact met haar te krijgen. Om
dat ze anders is, roept ze agres
sie op. De vier kinderen bespot
ten haar en storten vooroordelen
over haar uit. Zelf worden ze
echter steeds onzekerder omdat
ze niet begrijpen wat er aan de
hand is.
De vier kinderen zijn voortdu
rend in een onderlinge machts
strijd gewikkeld en proberen
hardnekkig voor zichzelf op te
komen.
Als groep durven zij zich wel
tegen de vreemde buitenstaander
te keren, maar als kwetsbare
enkeling durft niemand het
Laatste Kind haar ei te ontfutse
len. Als dat in een opwelling
toch gebeurt, is juist de bazige
Zus er helemaal ondersteboven
van.
Ondanks de absurde situatie kon
uit dit boeiende en geestige spel
een universele strekking worden
begrepen, die zeker niet alleen
op de kindertijd betrekking had.
Er werd levendig, aandoenlijk en
humoristisch geacteerd door de
jonge acteurs. Kernachtig zetten
zij een dominante Zus, een stoe
re lange slungel van een Reus,
een klein woedend Happy-meisje
en een argeloos, nog steeds in
zijn broek plassend Broertje
neer.
De imposante zwijgende rol van
Francis Wijsmuller deed denken
aan een geestelijk gehandicapte,
maar kon net zo goed in over
drachtelijke zin slaan op de nog
ongeschonden menselijke zuiver
heid.
Willy.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mrs.
Doubtfire.
14.30 u. Hocus Pocus.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Striking
distance.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The three
musketeers.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The real
McCoy.
17, 20 en 22.30 u. Undercover
blues.
20 u. Heaven Earth.
17, 20 en 22.30 u. Mr. Jones.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Demoli
tion man.
22.30 u. Robin Hood: Men in
tights.
20 en 22.30 u. A perfect world.
14.30 en 17 u. Aladdin (Ned. ver
sie).
14.30 en 17 u. Jurassic Park.
KNOKKE
- Beverlv Sereens
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Mrs.
Doubtfire.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Free willy.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. The three
musketeers.
20 en 22.30 u. Mr. Jones.
15 en 17.30 u. Aladdin.
ZONDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Aladdin.
19 u. Robin Hood: men in tights.
21.30 u. Demolition man.
HULST
- De Koning van Engeland
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Demo
lition man. v
13.45 en 16.15 u. The Addams
Family values.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Free
Willy.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Tomb
stone.
21.30 u. Heaven and earth.
19 en 21.30 u. Undercover blues.
13.45, 16.15 en 19 u. Aladdin (19 u.
Eng. Versie).
OOSTBURG
- Ledeltheater
14.30 en 20 u. Beethoven's 2nd.
TERNEUZEN
- Luxortheater
14 en 16.15 u. Robin Hood: men in
tights.
20 u. Perfect world.
VLISSINGEN
- Alhambra
14, 19 en 21.30 u. Three muske
teers.
19 en 21.30 u. Demolition man.
21.30 u. Heaven and earth.
21.30 u The house of the spirits.
14 en 19 u. Free Willy.
14 en 19 u. Aladdin 14 u. Ned.
versie).
ANTWERPEN
- Metropolis
Zie zaterdag.
BRUGGE
- Kennedy Komplex
14.30, 17.15, 20 en 22.30 u. Mrs.
Bougtfire.
17.15, 20 en 22.30 u. Tombstone.
14.30 en 17.15 u. Free Willy.
20 u. Trois couleurs bleu.
20 u. Heaven and earth.
14.30, 17.15 en 22.30 u. The real
McCoy.
14.30 u. Aladdin (Ned. versie).
22.30 u. The piano.
GENT
- Decascoop
Zie zaterdag.
KNOKKE
- Beverly Screens
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Mrs.
Doubtfire.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Free willy.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. The three
musketeers.
20 en 22.30 u. Mr. Jones.
15 en 17.30 u. Aladdin.
- Scharpoord
15 en 20.30 u. The snapper.