DE STEM Het is mijn Couperusfilm op toneel' Ruud Hendriks naar NBC Super Channel UIT gids SCHIJF Tilburgs textielverleden op historische foto's Terhole [Vogelwaarde Westdorpe Regisseur Ger Thijs (45) over zijn succesvolle 'Kleine Zielen': Hugh Masekela Busi Mhlongo A Subtle Plague Wolkenstein Hammerflügel Nieuwe start Jazz Mecca niet uitgesloten 19 FEBRUARI 1994 C4 laandag 19.30 uur, vertrek mini-kroegen. tcht in Reseda. 12.00 uur, prijsuitreiking leutig. Ie leurder in Reseda. 13.00 uur, inschrijven dweilband, iiiddag in De Watergeus. j.3.30 uur, uitdelen ballonnen ij j)e Speye. JP4.00 uur, kinderoptocht, start liweilbands. 14.30 uur, Spiekerscorner. |7.30 uur, prijsuitreiking Leutig. Ite Dweilband in De Watergeus 119.00-24.00 uur, disco in De R0. telaer. Jinsdag Ï5.00 uur, kindermiddag Vlaan. gerenhal, bejaardenmiddag Vlaanderenhal. É0.00 uur, verzamelen in Narren- [empel voor laatste kroegentocht 19.00-24.00 uur disco in De Rose, ■aer 14.00 uur, samenzang rond de bomp op de Markt. Vrijdag [3.30 uur, bezoek aan basisschool tervliet. Is Avonds bezoek aan ziekenhuis Je Honte te Terneuzen. 60.00 uur, sleuteluitreiking in ge- meentehuis, daarna gezamelijke parnavalsviering in Het Karre- 'iel te Vogelwaarde. Zaterdag [14.00 uur, 55-plusbal in het norpshuis. 116.45 uur bezoek aan de Vogel- piekers. 20.00 uur, gemaskerd bal in [dorpshuis met Loetz Drive In en Jroolse Bloaskapel. [Zondag Bezoek aan optocht Lamswaarde. Maandag |l2.00 uur, limonadebal tot en met 12 jaar in doprshuis. |l3.30 uur, optocht vertrek Molen boek. 16.00 uur, prijsuitreiking optocht. (Dinsdag 114.00 uur, bezoek aan optocht iKloosterzande. I Vrijdag ■20.00 uur, openbare raadsverga- I dering raden van elf van Honte- lnisse, De Kloorianen uit Kloos- Iterzande, De Lamsoren uit I Lamswaarde, De Loetzers uit I Terhole, De Óssekoppen uit Osse- Inisse en De Vogelpiek uit Vogel I waarde in gemeentehuis en sleu- 1 teloverhancüging door burge- I meester Steenkamp. I Zaterdag 13.00 uur, opstellen voor optocht, 114.00 uur, carnavalsoptocht met I Prins en raad van elf, Vrijheid- 1 Eendracht uit Lamswaarde, Bos- I renkapel uit Terhole, Kloortje uit Kloosterzande en Irene uit Ter- neuzen. Hierna limonadebal in feestzaal Scheerders met prijsuit reiking optocht. 19.00 uur, tienercarnaval in I dorpscentrum, met verkiezing jeugdprins en twee hofdames. Be zoek van prins Jodokus met ge volg. I 19.30 uur, carnavalsbal in feest hal Scheerders met Bluesette en Broodjes Vogelpiek volgens oud recept. Zondag 14.00 uur, deelname optocht Lamswaarde. Maandag 14.00 uur, karaoke-spektakel. 15.30 uur, bezoek prins Jodokus en raad aan Terhole. 16.30 uur, Prins Jodokus keert terug in zaal Scheerders. 17.00 uur, bezoek aan 't Karre- wiel 19.30 uur, bal in feesthal Scheer ders met Flash Back en Van Alles Wé. Dinsdag Deelname aan carnavalsoptocht in Kloosterzande. Vrijdag 14.00 uur, carnavalsmiddag Kreeke met bezoek prins Edwin- do 1 en raad van elf. 19.00 uur, bezoek aan ziekenhuis De Honte. Zaterdag 13.30 uur, opening carnaval en sleuteloverhandiging door burge meester J. van Rest aan prin* Edwindo 1 in narrentempel Oude Raedthuys. 14.30 uur, carnavalsoptocht, na afloop ontbinding bij de kerk. 16.00 uur, trekking loterij door L van Waes in zaal 't Oude Raedt- huys. 16.30 uur, prijsuitreiking opto"" in diverse horecagelegenheden, aansluitend kroegentocht. Gids lour Ton Vetheeten ;er Thijs, 15 en volgend seizoen artistiek leider van Het fationale Tbneel in Den Haag, regisseerde bij dit gezelschap jQeine Ziefen', zijn eigen bewerking van de vierdelige roman- „dus 'De loeken der Kleine Zielen' van Louis Couperus. Hij irrfe daapnee voor een ongekend Nederlands toneelsucces. )C 5,5 uur purende, over twee avonden verdeelde voorstelling ,erd' door publiek en pers bejubeld en is voortdurend overal litverkochl Maandag 14.00 uur, kindermiddag in 21 Concordia. :aal Dinsdag 14.00 uur, ouderenbal in C°nC0L dia, met medewerking van New Lords. jp 22 en 13 februari is deze leeslepend, monumentale oorstelling te zien in Breda ;en groot jnsemble met 27 ac- eurs en atkices zorgt in 'Kleine gelen' voii een komen en gaan kan tallozi figuren in steeds vis- eiende srènes. Anne-Wil Bhn- [ers speat Constance, Wilem jjjholt har (tweede) echtgeroot fan der Velcke. Hun zoon Aldy wrdt in lit eerste deel gespield joor Alice Reys en in deel tvee joor Eril de Visser. Voorts :ijn :- rollenvan onder meer Netie Blanken Anne-Marie Heyligrs, Ruter, Hans Croiset, Jiles ard, Joke Last en Aroi- ïetteJetersma. Ger This: „De frutsels er de j_s, ,e tierelantijnen vaihet 6n de stele heb ik weggehald. Toch ze,t niemand 'dat is tou- perus nét meer'. Een heel ffiuw publiek vindt nu: 'wat koidie inan spainend schrijven'." Item tvee jaar geleden .ette loneelrgisseur en schrijve'Ger Thijs zch achter zijn tek.ver- werker. Uitgeverij Veen, waar sinds 1987 het verzameldwerk jan Ccuperus in 50 dele ver- ichijnt had hem de oreveer 1000 pigina's tekst van 'I boe ken de: kleine zielen' op cskette Ier beschikking gesteld. Ger Thijs: „Uit de tekst .ste ik alle diilogen, veranderdean al les en had toen een mtvaalt, een hooiberg, een bijenlef gon zend van dialoog, diein elk het uiterlijk vanien to neelstuk had. Vijf-, zeonderd bladzijden. Het werke schui ven, verplaatsen, begeid door manifestaties van wa'toop en in de hoek sijzen en Ipagina's kussen, sterijes voor de ogen van het turenaar het scherm, dat was het oces van bet bewerken." Lileratuur Ger Thijs vond zijn tg naar het toneel in de literatui „Als stu dent in Amsterdam as ik mis lukt. Ik wilde schrier worden. Moest intussen tocfrat doen en gaf me op bij de toelschool in Maastricht. Ik wd aangeno men. Niet vanwegmijn kwali teiten. Studieleidst Antoinette Visser vond dat i op Eduard Made leek. Ik ad ook zo'n neus." eerste jaar erd een hel. Het heette 'elemitair spel' en Jet ging om imprasaties vanuit Grote Gevoi Als gymna- was je vool getraind op intelligentie. He principe 'Je bent goed wannr je slim bent'. Ho kwam ik tereat in de omge keerde wereld, omme mensen speelden prachtè scènes." .Met pijn en neite kwam ik door het eerste tar. Het tweede «liep met ernaar genoegen, ben vroeg Lige (Elise Hoom- ®s, 1914-1991artistiek leidster Toneelgrtp Theater tot M9, red.) rrnnaar Arnhem te ®inen. ik bi begonnen bij beater op Siool. Voor ik er lrS in had, w,- ik opgenomen in do wereld va het toneel. De 'oreld van c kunst, dacht ik °en nog, mar het bleek een »ereld van leine talenten en 'en burgerlij soort mini-samen- eving. Ik takte in een grote existentiële crisis. Ik moest wr Thijs: us ging ik free-lan- werken, :s geven en regisse- ren- Ik wasrij van die samenle- flng van aieurs en, omdat ik in mijn regiede macht had over de "bukten ging ik me van 11e- 'erlee thu voelen in de wereld "on het thater. Daarbij, ik ver- malde enschreef stukken. On- jennijdelk kwam het moment ik irugkeerde naar het schrijven an een roman. liteiire debuut werd 'De man', verschenen in «84. Efder schreef Ger Thijs torielstukken: 'De kweke- (1?9) en 'Winkeldochters' Ata 1 ëev°lgd door 'In Fjwa'Je roman 'Grote Gevoe- °f:Mijn leven in de kunst' w L een satire °P ziin t0" Wscholjaren. In 1991 ver ben le roman 'De Onbekende fin a eine'' De belangstelling fe^ k voor zijn literaire tel gering' Dat geldt al hele- ,J,Jl0r de onlangs verschenen to. 'Het openluchttheater Plahoma' (Uitgeverij Con- oisterdam, 1993). Ger Thijs, regisseur van 'Kleine Zielen': „Wat kon die man spannend schrijven. FOTO JOHAN DE BOER Ger Thijs: „Het beroerde van het Nederlandse publiek is, dat het nauwelijks accepteert dat je twee verschillende kunsten be oefent. Zie de toegevende glim lach waarmee de schilderijen van Hugo Claus bekeken wor den. Mijn laatste boek is nauwe lijks gerecenseerd. Dat je aggres- sie of woede opwekt is heel wat minder erg dan dat het gevoel je bekruipt dat je werk overbodig is. Ik heb nou zoiets van 'voorlo pig doe ik het niet meer'." Dostojevski „Mijn weg is nog steeds die van de literatuur naar het toneel. Dat geldt voor Couperus, een roman bewerken voor toneel, zo als dat goldt voor mijn vroege regies bij Toneelgroep Theater in Arnhem als 'Jacques de fatalist en zijn meester' van Diderot in 1971 en 'Exiles', toch een onbe kend stuk van de zeer bekende schrijver James Joyce, in 1974." „Wat Couperus gemeen heeft met Dostojevski is dat elk hoofd stuk een scène is. Ik hoefde de tekst alleen maar compacter te maken om de kern naar boven te halen. In de televisiebewerking die in de jaren zestig werd uitge zonden speelde, net als in de roman, 'ons' Indië nog een rol. Er waren nog veel Nederlandse acteurs met een Indische achter grond. Dat is veel minder gewor den. Die sfeer zegt het publiek van nu minder en verdwijnt au tomatisch naar het tweede plan. Je interpreteert nu veel psycho- logischer dan toen. Het boek reikt daarvoor ook de middelen aan. Het klopt heel goed." „Het ging mij niet om de recon structie van het Haagse leven van 1900, maar om het vertellen van het verhaal van die familie. Een verhaal van grandeur die verloren gaat in kleinburgerlijk heid. Dè kenner bij uitstek van Couperus, zijn biograaf Frédéri- que Bastet, heeft me geadvi seerd. Daarbij ging het om vra gen als 'gaven die mensen elkaar in die tijd een hand?' of om de uitspraak van namen en om de typische zinswendingen." Basis „De Kleine Zielen' werd mijn Couperusfilm op het toneel. Een brede, panoramische vertelling, een film zoals die zelden meer gemaakt wordt. Wat de logistiek betreft kan een gezelschap als Het Nationale Toneel zo'n grote produktie maar net behappen. Ondertussen gaat het afkalven van de financiële middelen wel door. De schouwburgen willen wel zelf produceren, maar kun nen een groot stuk niet aan. Dat betekent dat ze hun zaal vullen met vrije produkties en cabaret. Het repertoire-toneel, toch het motief bij uitstek voor het be staan van schouwburgen, wordt dan een alibi. Zo van eens in de veertien dagen een moeilijk stuk van Ibsen en dan weer wat vro lijks." „Ik heb daar geen zin in", stelt de aanstaande artistiek leider van Het Nationale Toneel. „Daarom pleit ik voor een bun deling van middelen. We moeten de basis niet verliezen. En dat is het repertoiretoneel. Laat de schouwburg de centrale plek blijven van het culturele leven". Scène uit de dubbelvoorstelling Kleine Zielen' naar Louis Couperus met Willem Nijholt en Erik de Visser. MUZIEKRECENSIES TROMPETTIST HUGH Mase kela geldt met Miriam Makeba als de belangrijkste ambassa deur van de zwarte Zuidafri- kaanse muziek. Al aan het eind van de jaren vijftig deed hij muzikaal van zich spreken. Door de jaren heen is hij bo vendien niet alleen een promi nent muzikant, maar ook een bevechter van het apartheid systeem geweest. Hope is de titel van een onlangs verschenen live-cd. Die plaat werd opgenomen in de Blues Alley-club in Washington en hij geeft een aardig overzicht van Masekela's inmiddels bijna 35 jaar durende carrière. Hope laat min of meer de ont wikkeling horen van een Zuid- afrikaanse muzikant die via de jazz in het midden van de jaren zestig een Herb Alpert-achtige Amerikaanse nummer 1-hit had met Grazin' in the grass. Via die tamelijk beschaafde jazz kwam hij in de jaren ze ventig terecht bij, zeg maar Fela Kuti-achtige klanken. De laatste decennia is er in Mase kela's muziek meer en meer van zijn Afrikaanse wortels terug te horen. Hope is een goede live-registra tie van een prima op dreef zijnde Masekela en band. Abangoma van Miriam Makeba en Lady van Fela Kuti krijgen fraaie vertolkingen en ook het eigen werk wordt degelijk neergezet. (Triloka Records, VIA) WIM VAN LEEST DE ZUID AFRIKAANSE zan geres Busi Mhlongo had in ei gen land en in het toenmalige Rhodesië in 1965 al succes met haar versie van My boy lollipop. Sindsdien bouwde ze wereldwijd een reputatie op als een van de beste zangeressen van zuidelijk Afrika. Ze was te horen op tal van platen, maar op de een of andere manier kwam het er nooit van om een eigen langspeler op te nemen. Babhemu is de titel van haar debuut-cd die ze samen met haar negen persoons begelei dingsgroep Twasa opnam. Bab hemu werd in Nederland opge nomen en dat is niet zo ver wonderlijk, want Busi heeft hier jaren gewoond en gebruikt Nederland qog steeds als uit valsbasis voor haar muzikale ondernemingen. Omdat Busi in den lande in middels vele concerten gegeven heeft, wisten de liefhebbers al wel dat ze een fantastische zan geres is, maar ik denk dat ook die liefhebbers aangenaam ver rast zullen zijn door het gebo- dene op Babhemu. Babhemu (vrienden, betekent die titel) laat namelijk niet al leen horen dat Busi fenomenaal kan zingen, de negen eigen composities op de plaat tonen bovendien aan dat Busi Mhlon go veel meer in haar mars heeft. De sobere produktie van de plaat biedt haar alle ruimte en haar begeleidingsband Twasa voorziet haar een fraai muzi kaal decor. Babhemu is een plaat waarop verstilling en op- zwependheid voor mooie con trasten zorgen. Alleen al door die gevarieerdheid ontsnapt de plaat aan het monotone dat nog wel eens in Afrikaanse platen wil sluipen. Daardoor, maar vooral ook door de kwaliteit van zang, begeleiding en com- posties is Babhemu een van de beste Afrikaanse platen van de laatste tijd. (Munich Records) WVL ER WORDT wat uitgebracht tegenwoordig. Platenmaat schappijen bestoken je met de meest obscure bandjes, soms geweldig, soms vreselijk. Bij de cd Implosion van de Ameri kaanse gitaarband A Subtle Plague speelt iets heel anders: de plaat komt zo'n tien jaar te laat. Bij 'Amerikaanse gitaarband' denk je al gauw aan grunge of trash en de groep uit San Fran cisco presenteert zich ook als trash pop punk jazz-band. Maar er is hier gewoon sprake van regelrechte new wave. Mu ziek die bij mij vage herinne ringen oproept aan de avant- gardistische muziek van Na- smak en Tent. Tegendraadse akkoorden en dwarse man/ vrouw-samenzang. Zeker niet slecht, maar gewoon te laat. (Normal/Semaphore) GERARD VAN DEN BROEK DE MEESTE muziekliefheb bers zullen nooit van de com ponist Oswald von Wolkenstein hebben gehoord. Dat is vreemd, want er is veel van hem be kend, van zijn werk en van zijn leven. De verklaring voor de onbe kendheid van Wolkenstein zal wel liggen in het feit dat hij zo ontzettend lang geleden leefde: van 1376 tot 1445. Het soort muziek dat toen geschreven werd staat gevoelsmatig ver van ons af, verder dan de schil derkunst of de letterkunde van die dagen. Ook in kringen van musicolo gen is Oswald von Wolkenstein pas sinds dertig jaar een naam. Hij wordt de 'laatse Minnesan- ger' genoemd: die Duitse dich ters die in de 13e en 14e eeuw in navolging van de Franse troubadours actief waren op het gebied van de liefdespoëzie. Wolkenstein was een Zuidti- roolse hertog, diplomaat, poli ticus en veldheer. Hij maakte veldtochten naar het Heilige Land en Noord-Afrika. Na een machtsstrijd in het Duitse Rijk vestigde hij zich in zijn voorva derlijke slot in de Alpen en wijdde zich aan zijn eigenlijke liefde: poëzie en muziek. Er zijn verschillende hand schriften van hem bewaard. Daarin heeft Wolkenstein bo ven de poëzieteksten noten aangebracht: die noten vormen de melodie. Wil je die melodie- en uitvoeren dan moet je de Hugh Masekela. begeleiding zelf aanvullen, op basis uiteraard van kennis van de muziekpraktijk van die da gen. Het Ensemble Sequentia heeft daartoe een poging ge daan op een cd met een bloem lezing uit Wolkensteins liefdes liederen. We horen twee zangers, bege leid door twee fiedels, plus een vroeg- en een laatgotische harp. Het resultaat klinkt ui teraard 'oud', maar vooral ook 'volks': veel liggende kwinten en kwarten met een kwinkele rende zangstem erboven, en een harp die er naar hartelust ver sieringen doorheen strooit. De nummers zijn afwisselend dro merig en ritmisch-dansant van karakter. We mogen aannemen dat deze instrumentale aankleding van Wolkensteins eenlijnige melo dieën historisch verantwoord is. Buitengewoon interessant is deze cd zonder meer. (Deutsche Harmonia Mundi) HANS ROOSEBOOM OP EEN gerestaureerde Ham merflügel uit 1842 speelt pia nist Jean Goverts een aantal werken van Robert Schumann (1810-1856). De tijd dat het Hammerklavier werd ingezet voor vertolkingen van piano muziek van Haydn, Mozart, Beethoven en Schubert is voor bij. Ook de daarop volgende generatie pianocomponisten is er nu aan ten offer gevallen: Chopin, Schumann. Niet ten onrechte. In Schu- manns tijd was een concert vleugel nog een Hammerflügel, een instrument met een distinc tief ander geluid. Het instru ment dat hier bespeeld wordt is een 'Streicher' uit Wenen. Schumann kende de producten van deze pianobouwer uit eigen ervaring (hij bezocht de werk plaats) en was lyrisch over de warme toon. Zoals altijd moet je bij het luisteren naar een pianoforte, Hammerklavier of Hammerflü gel je oren even omschakelen. Even wennen aan het hoorbare mechaniek van toetsen, hamers en pedalen. Maar daarna luis ter je daar doorheen en hoor je, in dit geval, een instrument met een zingende klank en volle warme bassen. Jean Goverts speelt op deze cd Papillons, (onbekende) Varia ties over een Nocturne van Chopin, Romanzen (op.28), Arabeske en de Bunte Blatter (op. 99). Hoogtepunt is nr. 1 uit 'Drei Stücklein': 'Nicht schnell, mit Innigkeit'. In dit juweel klinkt de Hammerflügel zo zoet dat je er tranen van in je ogen krijgt (Deutsche Harmonia Mundi). HR WOENSDAG 9 FEBRUARI 1994 DEEL FOTO PAN SOK Hilversum (anp) - Ruud Hendriks, plaatsvervangend directeur bij RTL4. krijgt een nieuwe baan. Met ingang van 15 maart wordt hij algemeen directeur bij NBC Super Channel in Londen. Hij zal daar verantwoordelijk zijn voor het gehele bedrijf, van reclame-inkomsten tot programmering. In een toelichting noemt Hen driks zijn besluit 'geen gemak kelijke stap.' 'Maar de moge lijkheid om op dit niveau bij een Amerikaans network te beginnen doet zich niet vaak voor.' Hendriks was vanaf 1989, bij de start van RTL, toen nog Veronique, bij het bedrijf be trokken. Tot 1992 was hij pro gramma-directeur. Bij zijn be noeming tot plaatsvervangend directeur nam Bert van der Veer die functie van hem over. Als plaatsvervangend direc teur was Hendriks verant woordelijk voor de program ma's en produkties van RTL4, en later RTL5. Ook was hij algemeen directeur van Happy RTL Radio. Zijn vertrek heeft, zegt hij, onder meer te maken met het feit dat met de komst van RTL 5 de pioniersfase bij RTL in Nederland definitief voorbij is. „Het leukste is toch het opbouwen van een station, en dat is zeker bij RTL4 gelukt. Bij Super Channel is nog heel veel te doen." Hij benadrukt dat zijn vertrek geheel losstaat van RTL5 of Happy RTL Radio. „Ik ga weg als een tevreden man en heb het volste vertrouwen in het managementteam dat ik ver laat," aldus Hendriks. Ook heeft het feit dat Happy RTL Radio van minister D'Ancona geen etherfrequentie kreeg toegewezen, speelde volgens hem geen rol. Het Amerikaanse televisiesta tion NBC maakte onlangs be kend de Europese markt te willen veroveren met een breed programma gericht op de beter opgeleide, beter ver dienende beroepsgroepen. In Nederland is het station via Super Channel te ontvangen. De Amerikanen hebben sinds enige maanden een meerder heidsaandeel in Super Chan nel. Met bijna 29 miljoen kabel aansluitingen is NBC Super Channel in West-Europa de op één na grootste zender. Alleen Eurosport is met ruim 29 mil joen kabelaansluitingen gro ter. In West- én Oost-Europa zijn er 56 miljoen aansluitin gen. In de sector nieuws hoopt NBC een geduchte concurrent te worden van CNN. De nieuwsprogramma's worden gemaakt door het Amerikaan se moederbedrijf en het Britse ITN. Voor zakennieuws heeft NBC een overeenkomst geslo ten met Financial Times Tele vision. Bij het station werken honderdtien mensen. Van onze kunstredactie Tilburg - In het Nederlands Textielmuseum in Tilburg is een kleine foto-tentoonstelling te zien uit het textielverleden van de stad. Foto's van de Tilburgse wollen- stoffenfabriek Gebr. Diepen werden in de jaren 1904-1905 gemaakt door fabrikant en ama teur-fotograaf Rudolf Diepen. Het gaat om foto's van het exte rieur van de fabriek, van pose rende groepen arbeiders en van verschillende fasen in het pro ductieproces. De NV Wollenstof- fenfabriek Gebr. Diepen dateert van 1808 en was sinds 1870 gevestigd aan de Korvelseweg. In 1972 werd het gehele com plex, inclusief de statige fabri kantenwoningen, gesloopt. De tentoonstelling is te zien tot en met 8 mei. Tevens in het Textielmuseum te zien de ten toonstellingen 'Een kleurrijk pa troon' van Kaffe Fassett, en 'Signalementen': werken Regula MiUler en Ulf Moritz Openings tijden di/vr 10-17, za/zo 12-17. Adres: Goirkestraat 96, Tilburg. KNOKKE - Beverly Sereens 15 en 20 u. The three musketeers. 15 en 20 u. The real McCoy. 15 en 20 u. Demolition man. 20 u. Profil Bas. 15 u. Aladdin. De Wollenstoffenfabriek Gebr. Diepen in Tilburg, anno 1904. FOTO RUDOLF DIEPEN FILMS GOES -Grand Theater 14 u. Aladdin. 20 u. Hard target. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Demolition man. 20 u. The Addams Family values. 20 u. A perfect world. 20 u. Heaven on earth. 20 u. Robin Hood: men in tights. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 en 20 u. Demolition man. - Alhambra 2 14 en 20 u. Three musketeers. - Alhambra 3 14 u. Beethoven's 2nd. 20 u. Heaven and earth. - Alhambra 4 14 u. Aladdin. 20 u. Robin Hood: men in tights. BERGEN OP ZOOM - Cinem'actueel 1-2-3 20 u. Sleepless in Seattle. 14 en 20 u. The three musketeers. 14 u. Aladdin. 14 en 20 u. Demolition man, - Roxy 1 - 20 u. Little Buddha. 14 u. The Addams Family values. -Roxy 2 - 20 u. The house of the spirits. 14 u. Aladdin. ROOSENDAAL - City 1-2-3 14 en 20 u. The three musketeers. 14 u. Aladdin. 20 u. Demolition man. 14 en 20 u. Beethoven's 2nd. Van onze verslaggever Maastricht - Mojo Concerts in Delft sluit niet uit dat het Maastrichtse jazzfestival Jazz Mecca nieuw leven wordt in geblazen. Dat zegt directeur Leon Ramakers van Mojo. Vorige week nam Mojo Concerts alle activiteiten over van Paul Ackett Office in Den Haag. Acket organiseerde achttien jaar lang North Sea Jazz in Den Haag en vanaf 1990 drie jaar lang Jazz Mecca in het MECC in Maastricht. Met dat laatste festival stopte Acket vorig jaar omdat er niet voldoende sponsors te vinden waren.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 19