DE STEM
Het is mijn Couperusfilm op toneel'
Ruud Hendriks naar
NBC Super Channel
UIT gids
SCHIJF
Tilburgs textielverleden
op historische foto's
Terhole
[Vogelwaarde
Westdorpe
Regisseur Ger Thijs (45) over zijn succesvolle 'Kleine Zielen':
Hugh Masekela
Busi Mhlongo
A Subtle Plague
Wolkenstein
Hammerflügel
Nieuwe start
Jazz Mecca
niet uitgesloten
19 FEBRUARI 1994 C4
laandag
19.30 uur, vertrek mini-kroegen.
tcht in Reseda.
12.00 uur, prijsuitreiking leutig.
Ie leurder in Reseda.
13.00 uur, inschrijven dweilband,
iiiddag in De Watergeus.
j.3.30 uur, uitdelen ballonnen ij
j)e Speye.
JP4.00 uur, kinderoptocht, start
liweilbands.
14.30 uur, Spiekerscorner.
|7.30 uur, prijsuitreiking Leutig.
Ite Dweilband in De Watergeus
119.00-24.00 uur, disco in De R0.
telaer.
Jinsdag
Ï5.00 uur, kindermiddag Vlaan.
gerenhal, bejaardenmiddag
Vlaanderenhal.
É0.00 uur, verzamelen in Narren-
[empel voor laatste kroegentocht
19.00-24.00 uur disco in De Rose,
■aer
14.00 uur, samenzang rond de
bomp op de Markt.
Vrijdag
[3.30 uur, bezoek aan basisschool
tervliet.
Is Avonds bezoek aan ziekenhuis
Je Honte te Terneuzen.
60.00 uur, sleuteluitreiking in ge-
meentehuis, daarna gezamelijke
parnavalsviering in Het Karre-
'iel te Vogelwaarde.
Zaterdag
[14.00 uur, 55-plusbal in het
norpshuis.
116.45 uur bezoek aan de Vogel-
piekers.
20.00 uur, gemaskerd bal in
[dorpshuis met Loetz Drive In en
Jroolse Bloaskapel.
[Zondag
Bezoek aan optocht Lamswaarde.
Maandag
|l2.00 uur, limonadebal tot en met
12 jaar in doprshuis.
|l3.30 uur, optocht vertrek Molen
boek.
16.00 uur, prijsuitreiking optocht.
(Dinsdag
114.00 uur, bezoek aan optocht
iKloosterzande.
I Vrijdag
■20.00 uur, openbare raadsverga-
I dering raden van elf van Honte-
lnisse, De Kloorianen uit Kloos-
Iterzande, De Lamsoren uit
I Lamswaarde, De Loetzers uit
I Terhole, De Óssekoppen uit Osse-
Inisse en De Vogelpiek uit Vogel
I waarde in gemeentehuis en sleu-
1 teloverhancüging door burge-
I meester Steenkamp.
I Zaterdag
13.00 uur, opstellen voor optocht,
114.00 uur, carnavalsoptocht met
I Prins en raad van elf, Vrijheid-
1 Eendracht uit Lamswaarde, Bos-
I renkapel uit Terhole, Kloortje uit
Kloosterzande en Irene uit Ter-
neuzen. Hierna limonadebal in
feestzaal Scheerders met prijsuit
reiking optocht.
19.00 uur, tienercarnaval in
I dorpscentrum, met verkiezing
jeugdprins en twee hofdames. Be
zoek van prins Jodokus met ge
volg.
I 19.30 uur, carnavalsbal in feest
hal Scheerders met Bluesette en
Broodjes Vogelpiek volgens oud
recept.
Zondag
14.00 uur, deelname optocht
Lamswaarde.
Maandag
14.00 uur, karaoke-spektakel.
15.30 uur, bezoek prins Jodokus
en raad aan Terhole.
16.30 uur, Prins Jodokus keert
terug in zaal Scheerders.
17.00 uur, bezoek aan 't Karre-
wiel
19.30 uur, bal in feesthal Scheer
ders met Flash Back en Van Alles
Wé.
Dinsdag
Deelname aan carnavalsoptocht
in Kloosterzande.
Vrijdag
14.00 uur, carnavalsmiddag
Kreeke met bezoek prins Edwin-
do 1 en raad van elf.
19.00 uur, bezoek aan ziekenhuis
De Honte.
Zaterdag
13.30 uur, opening carnaval en
sleuteloverhandiging door burge
meester J. van Rest aan prin*
Edwindo 1 in narrentempel
Oude Raedthuys.
14.30 uur, carnavalsoptocht, na
afloop ontbinding bij de kerk.
16.00 uur, trekking loterij door L
van Waes in zaal 't Oude Raedt-
huys.
16.30 uur, prijsuitreiking opto""
in diverse horecagelegenheden,
aansluitend kroegentocht.
Gids
lour Ton Vetheeten
;er Thijs, 15 en volgend seizoen artistiek leider van Het
fationale Tbneel in Den Haag, regisseerde bij dit gezelschap
jQeine Ziefen', zijn eigen bewerking van de vierdelige roman-
„dus 'De loeken der Kleine Zielen' van Louis Couperus. Hij
irrfe daapnee voor een ongekend Nederlands toneelsucces.
)C 5,5 uur purende, over twee avonden verdeelde voorstelling
,erd' door publiek en pers bejubeld en is voortdurend overal
litverkochl
Maandag
14.00 uur, kindermiddag in 21
Concordia.
:aal
Dinsdag
14.00 uur, ouderenbal in C°nC0L
dia, met medewerking van
New Lords.
jp 22 en 13 februari is deze
leeslepend, monumentale
oorstelling te zien in Breda
;en groot jnsemble met 27 ac-
eurs en atkices zorgt in 'Kleine
gelen' voii een komen en gaan
kan tallozi figuren in steeds vis-
eiende srènes. Anne-Wil Bhn-
[ers speat Constance, Wilem
jjjholt har (tweede) echtgeroot
fan der Velcke. Hun zoon Aldy
wrdt in lit eerste deel gespield
joor Alice Reys en in deel tvee
joor Eril de Visser. Voorts :ijn
:- rollenvan onder meer Netie
Blanken Anne-Marie Heyligrs,
Ruter, Hans Croiset, Jiles
ard, Joke Last en Aroi-
ïetteJetersma.
Ger This: „De frutsels er de
j_s, ,e tierelantijnen vaihet
6n de stele heb ik weggehald.
Toch ze,t niemand 'dat is tou-
perus nét meer'. Een heel ffiuw
publiek vindt nu: 'wat koidie
inan spainend schrijven'."
Item tvee jaar geleden .ette
loneelrgisseur en schrijve'Ger
Thijs zch achter zijn tek.ver-
werker. Uitgeverij Veen, waar
sinds 1987 het verzameldwerk
jan Ccuperus in 50 dele ver-
ichijnt had hem de oreveer
1000 pigina's tekst van 'I boe
ken de: kleine zielen' op cskette
Ier beschikking gesteld.
Ger Thijs: „Uit de tekst .ste ik
alle diilogen, veranderdean al
les en had toen een mtvaalt,
een hooiberg, een bijenlef gon
zend van dialoog, diein elk
het uiterlijk vanien to
neelstuk had. Vijf-, zeonderd
bladzijden. Het werke schui
ven, verplaatsen, begeid door
manifestaties van wa'toop en
in de hoek sijzen en
Ipagina's kussen, sterijes voor
de ogen van het turenaar het
scherm, dat was het oces van
bet bewerken."
Lileratuur
Ger Thijs vond zijn tg naar het
toneel in de literatui „Als stu
dent in Amsterdam as ik mis
lukt. Ik wilde schrier worden.
Moest intussen tocfrat doen en
gaf me op bij de toelschool in
Maastricht. Ik wd aangeno
men. Niet vanwegmijn kwali
teiten. Studieleidst Antoinette
Visser vond dat i op Eduard
Made leek. Ik ad ook zo'n
neus."
eerste jaar erd een hel.
Het heette 'elemitair spel' en
Jet ging om imprasaties vanuit
Grote Gevoi Als gymna-
was je vool getraind op
intelligentie. He principe 'Je
bent goed wannr je slim bent'.
Ho kwam ik tereat in de omge
keerde wereld, omme mensen
speelden prachtè scènes."
.Met pijn en neite kwam ik
door het eerste tar. Het tweede
«liep met ernaar genoegen,
ben vroeg Lige (Elise Hoom-
®s, 1914-1991artistiek leidster
Toneelgrtp Theater tot
M9, red.) rrnnaar Arnhem te
®inen. ik bi begonnen bij
beater op Siool. Voor ik er
lrS in had, w,- ik opgenomen in
do wereld va het toneel. De
'oreld van c kunst, dacht ik
°en nog, mar het bleek een
»ereld van leine talenten en
'en burgerlij soort mini-samen-
eving. Ik takte in een grote
existentiële crisis. Ik moest
wr Thijs: us ging ik free-lan-
werken, :s geven en regisse-
ren- Ik wasrij van die samenle-
flng van aieurs en, omdat ik in
mijn regiede macht had over de
"bukten ging ik me van 11e-
'erlee thu voelen in de wereld
"on het thater. Daarbij, ik ver-
malde enschreef stukken. On-
jennijdelk kwam het moment
ik irugkeerde naar het
schrijven an een roman.
liteiire debuut werd 'De
man', verschenen in
«84. Efder schreef Ger Thijs
torielstukken: 'De kweke-
(1?9) en 'Winkeldochters'
Ata 1 ëev°lgd door 'In
Fjwa'Je roman 'Grote Gevoe-
°f:Mijn leven in de kunst'
w L een satire °P ziin t0"
Wscholjaren. In 1991 ver
ben le roman 'De Onbekende
fin a eine'' De belangstelling
fe^ k voor zijn literaire
tel gering' Dat geldt al hele-
,J,Jl0r de onlangs verschenen
to. 'Het openluchttheater
Plahoma' (Uitgeverij Con-
oisterdam, 1993).
Ger Thijs, regisseur van
'Kleine Zielen': „Wat kon die
man spannend schrijven.
FOTO JOHAN DE BOER
Ger Thijs: „Het beroerde van het
Nederlandse publiek is, dat het
nauwelijks accepteert dat je
twee verschillende kunsten be
oefent. Zie de toegevende glim
lach waarmee de schilderijen
van Hugo Claus bekeken wor
den. Mijn laatste boek is nauwe
lijks gerecenseerd. Dat je aggres-
sie of woede opwekt is heel wat
minder erg dan dat het gevoel je
bekruipt dat je werk overbodig
is. Ik heb nou zoiets van 'voorlo
pig doe ik het niet meer'."
Dostojevski
„Mijn weg is nog steeds die van
de literatuur naar het toneel.
Dat geldt voor Couperus, een
roman bewerken voor toneel, zo
als dat goldt voor mijn vroege
regies bij Toneelgroep Theater in
Arnhem als 'Jacques de fatalist
en zijn meester' van Diderot in
1971 en 'Exiles', toch een onbe
kend stuk van de zeer bekende
schrijver James Joyce, in 1974."
„Wat Couperus gemeen heeft
met Dostojevski is dat elk hoofd
stuk een scène is. Ik hoefde de
tekst alleen maar compacter te
maken om de kern naar boven te
halen. In de televisiebewerking
die in de jaren zestig werd uitge
zonden speelde, net als in de
roman, 'ons' Indië nog een rol.
Er waren nog veel Nederlandse
acteurs met een Indische achter
grond. Dat is veel minder gewor
den. Die sfeer zegt het publiek
van nu minder en verdwijnt au
tomatisch naar het tweede plan.
Je interpreteert nu veel psycho-
logischer dan toen. Het boek
reikt daarvoor ook de middelen
aan. Het klopt heel goed."
„Het ging mij niet om de recon
structie van het Haagse leven
van 1900, maar om het vertellen
van het verhaal van die familie.
Een verhaal van grandeur die
verloren gaat in kleinburgerlijk
heid. Dè kenner bij uitstek van
Couperus, zijn biograaf Frédéri-
que Bastet, heeft me geadvi
seerd. Daarbij ging het om vra
gen als 'gaven die mensen elkaar
in die tijd een hand?' of om de
uitspraak van namen en om de
typische zinswendingen."
Basis
„De Kleine Zielen' werd mijn
Couperusfilm op het toneel. Een
brede, panoramische vertelling,
een film zoals die zelden meer
gemaakt wordt. Wat de logistiek
betreft kan een gezelschap als
Het Nationale Toneel zo'n grote
produktie maar net behappen.
Ondertussen gaat het afkalven
van de financiële middelen wel
door. De schouwburgen willen
wel zelf produceren, maar kun
nen een groot stuk niet aan. Dat
betekent dat ze hun zaal vullen
met vrije produkties en cabaret.
Het repertoire-toneel, toch het
motief bij uitstek voor het be
staan van schouwburgen, wordt
dan een alibi. Zo van eens in de
veertien dagen een moeilijk stuk
van Ibsen en dan weer wat vro
lijks."
„Ik heb daar geen zin in", stelt
de aanstaande artistiek leider
van Het Nationale Toneel.
„Daarom pleit ik voor een bun
deling van middelen. We moeten
de basis niet verliezen. En dat is
het repertoiretoneel. Laat de
schouwburg de centrale plek
blijven van het culturele leven".
Scène uit de dubbelvoorstelling Kleine Zielen' naar Louis Couperus met Willem Nijholt en Erik de Visser.
MUZIEKRECENSIES
TROMPETTIST HUGH Mase
kela geldt met Miriam Makeba
als de belangrijkste ambassa
deur van de zwarte Zuidafri-
kaanse muziek. Al aan het eind
van de jaren vijftig deed hij
muzikaal van zich spreken.
Door de jaren heen is hij bo
vendien niet alleen een promi
nent muzikant, maar ook een
bevechter van het apartheid
systeem geweest.
Hope is de titel van een onlangs
verschenen live-cd. Die plaat
werd opgenomen in de Blues
Alley-club in Washington en
hij geeft een aardig overzicht
van Masekela's inmiddels bijna
35 jaar durende carrière.
Hope laat min of meer de ont
wikkeling horen van een Zuid-
afrikaanse muzikant die via de
jazz in het midden van de jaren
zestig een Herb Alpert-achtige
Amerikaanse nummer 1-hit
had met Grazin' in the grass.
Via die tamelijk beschaafde
jazz kwam hij in de jaren ze
ventig terecht bij, zeg maar
Fela Kuti-achtige klanken. De
laatste decennia is er in Mase
kela's muziek meer en meer van
zijn Afrikaanse wortels terug te
horen.
Hope is een goede live-registra
tie van een prima op dreef
zijnde Masekela en band.
Abangoma van Miriam Makeba
en Lady van Fela Kuti krijgen
fraaie vertolkingen en ook het
eigen werk wordt degelijk
neergezet. (Triloka Records,
VIA)
WIM VAN LEEST
DE ZUID AFRIKAANSE zan
geres Busi Mhlongo had in ei
gen land en in het toenmalige
Rhodesië in 1965 al succes met
haar versie van My boy
lollipop. Sindsdien bouwde ze
wereldwijd een reputatie op als
een van de beste zangeressen
van zuidelijk Afrika. Ze was te
horen op tal van platen, maar
op de een of andere manier
kwam het er nooit van om een
eigen langspeler op te nemen.
Babhemu is de titel van haar
debuut-cd die ze samen met
haar negen persoons begelei
dingsgroep Twasa opnam. Bab
hemu werd in Nederland opge
nomen en dat is niet zo ver
wonderlijk, want Busi heeft
hier jaren gewoond en gebruikt
Nederland qog steeds als uit
valsbasis voor haar muzikale
ondernemingen.
Omdat Busi in den lande in
middels vele concerten gegeven
heeft, wisten de liefhebbers al
wel dat ze een fantastische zan
geres is, maar ik denk dat ook
die liefhebbers aangenaam ver
rast zullen zijn door het gebo-
dene op Babhemu.
Babhemu (vrienden, betekent
die titel) laat namelijk niet al
leen horen dat Busi fenomenaal
kan zingen, de negen eigen
composities op de plaat tonen
bovendien aan dat Busi Mhlon
go veel meer in haar mars
heeft.
De sobere produktie van de
plaat biedt haar alle ruimte en
haar begeleidingsband Twasa
voorziet haar een fraai muzi
kaal decor. Babhemu is een
plaat waarop verstilling en op-
zwependheid voor mooie con
trasten zorgen. Alleen al door
die gevarieerdheid ontsnapt de
plaat aan het monotone dat nog
wel eens in Afrikaanse platen
wil sluipen. Daardoor, maar
vooral ook door de kwaliteit
van zang, begeleiding en com-
posties is Babhemu een van de
beste Afrikaanse platen van de
laatste tijd. (Munich Records)
WVL
ER WORDT wat uitgebracht
tegenwoordig. Platenmaat
schappijen bestoken je met de
meest obscure bandjes, soms
geweldig, soms vreselijk. Bij de
cd Implosion van de Ameri
kaanse gitaarband A Subtle
Plague speelt iets heel anders:
de plaat komt zo'n tien jaar te
laat.
Bij 'Amerikaanse gitaarband'
denk je al gauw aan grunge of
trash en de groep uit San Fran
cisco presenteert zich ook als
trash pop punk jazz-band.
Maar er is hier gewoon sprake
van regelrechte new wave. Mu
ziek die bij mij vage herinne
ringen oproept aan de avant-
gardistische muziek van Na-
smak en Tent. Tegendraadse
akkoorden en dwarse man/
vrouw-samenzang. Zeker niet
slecht, maar gewoon te laat.
(Normal/Semaphore)
GERARD VAN DEN BROEK
DE MEESTE muziekliefheb
bers zullen nooit van de com
ponist Oswald von Wolkenstein
hebben gehoord. Dat is vreemd,
want er is veel van hem be
kend, van zijn werk en van zijn
leven.
De verklaring voor de onbe
kendheid van Wolkenstein zal
wel liggen in het feit dat hij zo
ontzettend lang geleden leefde:
van 1376 tot 1445. Het soort
muziek dat toen geschreven
werd staat gevoelsmatig ver
van ons af, verder dan de schil
derkunst of de letterkunde van
die dagen.
Ook in kringen van musicolo
gen is Oswald von Wolkenstein
pas sinds dertig jaar een naam.
Hij wordt de 'laatse Minnesan-
ger' genoemd: die Duitse dich
ters die in de 13e en 14e eeuw
in navolging van de Franse
troubadours actief waren op
het gebied van de liefdespoëzie.
Wolkenstein was een Zuidti-
roolse hertog, diplomaat, poli
ticus en veldheer. Hij maakte
veldtochten naar het Heilige
Land en Noord-Afrika. Na een
machtsstrijd in het Duitse Rijk
vestigde hij zich in zijn voorva
derlijke slot in de Alpen en
wijdde zich aan zijn eigenlijke
liefde: poëzie en muziek.
Er zijn verschillende hand
schriften van hem bewaard.
Daarin heeft Wolkenstein bo
ven de poëzieteksten noten
aangebracht: die noten vormen
de melodie. Wil je die melodie-
en uitvoeren dan moet je de
Hugh Masekela.
begeleiding zelf aanvullen, op
basis uiteraard van kennis van
de muziekpraktijk van die da
gen. Het Ensemble Sequentia
heeft daartoe een poging ge
daan op een cd met een bloem
lezing uit Wolkensteins liefdes
liederen.
We horen twee zangers, bege
leid door twee fiedels, plus een
vroeg- en een laatgotische
harp. Het resultaat klinkt ui
teraard 'oud', maar vooral ook
'volks': veel liggende kwinten
en kwarten met een kwinkele
rende zangstem erboven, en een
harp die er naar hartelust ver
sieringen doorheen strooit. De
nummers zijn afwisselend dro
merig en ritmisch-dansant van
karakter.
We mogen aannemen dat deze
instrumentale aankleding van
Wolkensteins eenlijnige melo
dieën historisch verantwoord
is. Buitengewoon interessant is
deze cd zonder meer. (Deutsche
Harmonia Mundi)
HANS ROOSEBOOM
OP EEN gerestaureerde Ham
merflügel uit 1842 speelt pia
nist Jean Goverts een aantal
werken van Robert Schumann
(1810-1856). De tijd dat het
Hammerklavier werd ingezet
voor vertolkingen van piano
muziek van Haydn, Mozart,
Beethoven en Schubert is voor
bij. Ook de daarop volgende
generatie pianocomponisten is
er nu aan ten offer gevallen:
Chopin, Schumann.
Niet ten onrechte. In Schu-
manns tijd was een concert
vleugel nog een Hammerflügel,
een instrument met een distinc
tief ander geluid. Het instru
ment dat hier bespeeld wordt is
een 'Streicher' uit Wenen.
Schumann kende de producten
van deze pianobouwer uit eigen
ervaring (hij bezocht de werk
plaats) en was lyrisch over de
warme toon.
Zoals altijd moet je bij het
luisteren naar een pianoforte,
Hammerklavier of Hammerflü
gel je oren even omschakelen.
Even wennen aan het hoorbare
mechaniek van toetsen, hamers
en pedalen. Maar daarna luis
ter je daar doorheen en hoor je,
in dit geval, een instrument met
een zingende klank en volle
warme bassen.
Jean Goverts speelt op deze cd
Papillons, (onbekende) Varia
ties over een Nocturne van
Chopin, Romanzen (op.28),
Arabeske en de Bunte Blatter
(op. 99).
Hoogtepunt is nr. 1 uit 'Drei
Stücklein': 'Nicht schnell, mit
Innigkeit'. In dit juweel klinkt
de Hammerflügel zo zoet dat je
er tranen van in je ogen krijgt
(Deutsche Harmonia Mundi).
HR
WOENSDAG 9 FEBRUARI 1994 DEEL
FOTO PAN SOK
Hilversum (anp) - Ruud Hendriks, plaatsvervangend
directeur bij RTL4. krijgt een nieuwe baan. Met ingang
van 15 maart wordt hij algemeen directeur bij NBC Super
Channel in Londen.
Hij zal daar verantwoordelijk
zijn voor het gehele bedrijf,
van reclame-inkomsten tot
programmering.
In een toelichting noemt Hen
driks zijn besluit 'geen gemak
kelijke stap.' 'Maar de moge
lijkheid om op dit niveau bij
een Amerikaans network te
beginnen doet zich niet vaak
voor.'
Hendriks was vanaf 1989, bij
de start van RTL, toen nog
Veronique, bij het bedrijf be
trokken. Tot 1992 was hij pro
gramma-directeur. Bij zijn be
noeming tot plaatsvervangend
directeur nam Bert van der
Veer die functie van hem over.
Als plaatsvervangend direc
teur was Hendriks verant
woordelijk voor de program
ma's en produkties van RTL4,
en later RTL5. Ook was hij
algemeen directeur van Happy
RTL Radio.
Zijn vertrek heeft, zegt hij,
onder meer te maken met het
feit dat met de komst van RTL
5 de pioniersfase bij RTL in
Nederland definitief voorbij
is. „Het leukste is toch het
opbouwen van een station, en
dat is zeker bij RTL4 gelukt.
Bij Super Channel is nog heel
veel te doen."
Hij benadrukt dat zijn vertrek
geheel losstaat van RTL5 of
Happy RTL Radio. „Ik ga weg
als een tevreden man en heb
het volste vertrouwen in het
managementteam dat ik ver
laat," aldus Hendriks. Ook
heeft het feit dat Happy RTL
Radio van minister D'Ancona
geen etherfrequentie kreeg
toegewezen, speelde volgens
hem geen rol.
Het Amerikaanse televisiesta
tion NBC maakte onlangs be
kend de Europese markt te
willen veroveren met een
breed programma gericht op
de beter opgeleide, beter ver
dienende beroepsgroepen. In
Nederland is het station via
Super Channel te ontvangen.
De Amerikanen hebben sinds
enige maanden een meerder
heidsaandeel in Super Chan
nel.
Met bijna 29 miljoen kabel
aansluitingen is NBC Super
Channel in West-Europa de op
één na grootste zender. Alleen
Eurosport is met ruim 29 mil
joen kabelaansluitingen gro
ter. In West- én Oost-Europa
zijn er 56 miljoen aansluitin
gen.
In de sector nieuws hoopt
NBC een geduchte concurrent
te worden van CNN. De
nieuwsprogramma's worden
gemaakt door het Amerikaan
se moederbedrijf en het Britse
ITN. Voor zakennieuws heeft
NBC een overeenkomst geslo
ten met Financial Times Tele
vision. Bij het station werken
honderdtien mensen.
Van onze kunstredactie
Tilburg - In het Nederlands Textielmuseum in Tilburg is een
kleine foto-tentoonstelling te zien uit het textielverleden van
de stad.
Foto's van de Tilburgse wollen-
stoffenfabriek Gebr. Diepen
werden in de jaren 1904-1905
gemaakt door fabrikant en ama
teur-fotograaf Rudolf Diepen.
Het gaat om foto's van het exte
rieur van de fabriek, van pose
rende groepen arbeiders en van
verschillende fasen in het pro
ductieproces. De NV Wollenstof-
fenfabriek Gebr. Diepen dateert
van 1808 en was sinds 1870
gevestigd aan de Korvelseweg.
In 1972 werd het gehele com
plex, inclusief de statige fabri
kantenwoningen, gesloopt.
De tentoonstelling is te zien tot
en met 8 mei. Tevens in het
Textielmuseum te zien de ten
toonstellingen 'Een kleurrijk pa
troon' van Kaffe Fassett, en
'Signalementen': werken Regula
MiUler en Ulf Moritz Openings
tijden di/vr 10-17, za/zo 12-17.
Adres: Goirkestraat 96, Tilburg.
KNOKKE
- Beverly Sereens
15 en 20 u. The three musketeers.
15 en 20 u. The real McCoy.
15 en 20 u. Demolition man.
20 u. Profil Bas.
15 u. Aladdin.
De Wollenstoffenfabriek Gebr. Diepen in Tilburg, anno 1904.
FOTO RUDOLF DIEPEN
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Aladdin.
20 u. Hard target.
HULST
- De Koning van Engeland
20 u. Demolition man.
20 u. The Addams Family values.
20 u. A perfect world.
20 u. Heaven on earth.
20 u. Robin Hood: men in tights.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 en 20 u. Demolition man.
- Alhambra 2
14 en 20 u. Three musketeers.
- Alhambra 3
14 u. Beethoven's 2nd.
20 u. Heaven and earth.
- Alhambra 4
14 u. Aladdin.
20 u. Robin Hood: men in tights.
BERGEN OP ZOOM
- Cinem'actueel 1-2-3
20 u. Sleepless in Seattle.
14 en 20 u. The three musketeers.
14 u. Aladdin.
14 en 20 u. Demolition man,
- Roxy 1 - 20 u. Little Buddha.
14 u. The Addams Family values.
-Roxy 2 - 20 u. The house of the
spirits.
14 u. Aladdin.
ROOSENDAAL
- City 1-2-3
14 en 20 u. The three musketeers.
14 u. Aladdin.
20 u. Demolition man.
14 en 20 u. Beethoven's 2nd.
Van onze verslaggever
Maastricht - Mojo Concerts
in Delft sluit niet uit dat het
Maastrichtse jazzfestival Jazz
Mecca nieuw leven wordt in
geblazen. Dat zegt directeur
Leon Ramakers van Mojo.
Vorige week nam Mojo Concerts
alle activiteiten over van Paul
Ackett Office in Den Haag.
Acket organiseerde achttien jaar
lang North Sea Jazz in Den
Haag en vanaf 1990 drie jaar
lang Jazz Mecca in het MECC in
Maastricht.
Met dat laatste festival stopte
Acket vorig jaar omdat er niet
voldoende sponsors te vinden
waren.