C ;[ids DE STEM Nostalgie op platen en wasrollen Carmen Gurban re< opera La Traviata UIT Boeiende registratie van Tristan Keuris suske wiske hambone Collectie Weber: duizenden opnamen in Theater Instituut Nederland Filmfestival Rotterdam: Succes en zwarte humor pB STEM Geluidenarchief en Jules Valles in 'Montaigne' Roemeense Staatsopera zeer middelmatig MAANDAG 7 FEBRUARI 1994 l\ Door Ferd Op de Coul „Hebt gij mijn vader bijgestaan in 't uur van zijnen dood? Kom, ga dan mee met mij naar huis en eet voortaan mijn brood." (bis). Dit refrein, vermoedelijk ontleend aan een smartlap van Koos Speenhoff maar het kan ook Pisuisse geweest zijn, Kees Pruis of Louis Noiret, schiet me door het hoofd in de krochten van het Theater Instituut Nederland, geves tigd in een monumentaal pand aan de Amsterdamse Herengracht. Het lied in kwestie, over een frontsoldaat die stervensbegeleiding had verricht aan de zijde van een dodelijk gewonde strijdmakker, toevallig de vader van de dichter, behoorde tot het uit het leven gegrepen keuken-repertoire van een gedienstige die vroeger bij ons thuis stofdoek en vaatkwast hanteerde. Ik heb het deuntje voorgezongen aan Maarten Eilander, die het geluidsarchief beheert van het Theater Instituut Nederland. Hij sloeg er de kaartenbak op na maar moest concluderen dat het lied in kwestie niet tot de recen te aanwinsten van nostalgische 'geluidsdragers' behoorde, waar mee het geluidsarchief van het TIN sedert kort aanzienlijk werd uitgebreid en verrijkt. Immers, dank zij een financiële bijdrage van het Thuiskopie Fonds is het Theater Instituut Nederland - archief, documenta tiecentrum en museum van alles wat ons land aan podiumkun sten te bieden had en heeft - onlangs in staat gesteld een om vangrijke collectie oude geluids opnamen te verwerven. Van alle mogelijke Nederlandse en bui tenlandse zangers, zangeressen, cabaretiers, chansonniers, ac teurs en actrices, troubadours, instrumentalisten en orkesten. Apparatuur Deze collectie - 3000 opnamen en bijbehorende afspeelappara tuur - is de Collectie Weber. Het is de verzameling van wijlen de bekende architect Ernst Hendrik Weber (1918-1983), die haar bo vendien in een nauwkeurig bij gehouden kaartsysteem heeft vastgelegd. Een verzameling bladmuziek en literatuur com pleteert het geheel. Deze collectie omvat een onge kend aantal unieke opnamen van Nederlandse artiesten uit Van onze rtv-redactie In het KRO-programma 'Montaigne' wordt op woensdag 9 februari tussen 14 en 16 uur op Radio aan dacht besteed aan het beeld- en geluidenarchief van het Theater Instituur Nederland. In het tweede uur staat de Franse auteur Jules Vallés (1832-1885) centraal. Vallés was een van de leiders van de Commune van Parijs in 1871 en legde zijn leven vast in de Jacques Vingtras-tri- logie. De Bredase journalist J.H. Bartman is gast in de studio. Hij is kenner van het werk van Vallés en lid van de Section Néerlandaise de 1'Association des amis de Jules Vallés. een grijs en een recent verleden. In totaal gaat het om pakweg 2700 stuks 78-toerenplaten en circa 225 fonografische rollen, zogenaamde 'wasrollen'. Globaal geven de opnamen een alleszins representatief beeld van de uit voeringspraktijk en uitgebrachte opnamen in ons land van thea- termuziek in alle mogelijke gen res, gedurende de periode 1890-1956. Historisch avontuur De beheerder van het Geluidsar chief van het Theater Instituut Nederland, Maarten Eilander, voelt zich als de bekende vis in het water, daar onder in de kel ders van het prachtige histori sche pand aan de Herengracht. Wie met hem van de ene studio, archiefruimte of opslagplaats voor oude en nieuwere geluids apparatuur dwaalt, ervaart dat Eilander - min of meer solist in dit fascinerend arsenaal van nostalgische muzikale (klein) kunst - gegrepen is door het historisch avontuur van muziek en theater, herlevend in de klank uit die oude, mechanische speeldozen. Want niet alleen draait hij er de oude 78-toeren platen op antieke pathéfoons, of wasrollen van een soms verras sende helderheid op mechani sche Edison-fonografen, maar brengt de verzameling-Weber ook aan de hand van diens voor treffelijk bijgehouden kaartsys teem, in computer-bestanden over of selecteert de opnamen voor nieuwe vastleggingen op de band en daarna mogelijk op cd. Clientèle Eilander zegt dat deze afdeling van het Theater Instituut Neder land, een unicum in ons land, best wat royaler door de over heid gesubsidieerd zou mogen worden. Professionele theater makers, costumiers, kleinkunste naars, acteurs, academies, thea ter-critici, radio- en televisie producers: ze behoren allen tot de vaste clientèle van het Thea ter Instituut aan de Herengracht. De bibliotheek en het geluidsar chief daar vormen belangrijke bronnen voor onderzoek en in spiratie voor allen en iedereen 'des theaters'. Eilander wijst erop, dat Weber zijn verzameling niet primair vanuit een collectioneurs-passie heeft opgebouwd, maar vooral om er regelmatig naar te luiste ren. Hij heeft daarbij duidelijk zijn eigen smaak gevolgd: van sommige genres of artiesten heeft hij alles, van andere daar- Lom Bandy en Heintje Davids in 1932. entegen slechts enkele opnamen aangeschaft. De verzamelaar blijkt wat dit betreft overigens niet eenkennig geweest te zijn: zo tref je naast zeldzame opnamen van Stella Fontaine, leerlinge van Pisuisse in het serieuze genre 'luisterlied', ook het oubollige amusements lied van Albert Bol aan. Natuur lijk ook Nap en Fien de la Mar, Wim Kan, Koos Speenhoff. En Conny Stuart, Kees Pruis, Pi suisse, Bob Scholte, noem ze maar op. Minder in trek bij hem is kennelijk het 'Jordaan-genre:' Willy Alberti, Johnny Jordaan, Tante Leen komen niet aan bod, wel Louis en Henriette Davids, Alex de Haas, Lou Bandy en Clinge Doorenbosch. Bel canto Een fervent liefhebber moet We ber zijn geweest van opera en bel canto: in dat genre was het hem niet gauw teveel. Je kunt de stemmen op wasrollen en 78-toerenplaten beluisteren van beroemdheden als Caruso, Ame- lita Galli-Curci, Benjamino Gig- li, Lotte Lehmann, Nellie Melba en Ezio Pinza - om er slechts een paar te noemen uit een giganti sche waslijst. Onder die stern- virtuozen uit het grijze verleden bevonden zich ook grote Neder landse sterren: de sopranen Maartje Offers, Aaltje Noorder- wier-Reddingius en Jo Vincent bijvoorbeeld, de bas Herman Schey, de tenoren Jacques Urlus en Louis van Tulder, en de bari tons Jos Orelio en Thom Denijs. 'Internationaal amusement' is de rubriek waarin Ernst Weber ar tiesten als Maurice Chevalier, Noël Coward, Mariene Dietrich onderbracht, alsmede o.a. Duke Ellington, Lys Gauty, Yvette Guilbert, Lotte Lenya, Vera Lynn, Glenn Miller en Paul Ro beson. Wie opnamen wil beluisteren van de grote Wagner-tenor Leo Slezak, van Rosa Ponselle of de Nederlandse pianist-componis ten Dirk Schafer en Willem Andriessen, van Sjaljapin, de grote Russische bas, of de diri gent Willem Mengelberg: die kan in het Theater Instituut Neder land terecht, in de kelderdomei nen van Maarten Eilander. Ove rigens is de collectie-Weber niet het enige geluidsmateriaal dat aan het TIN is overgedragen. Zo is ook de operaverzameling van de Nijmeegse beeldhouwer Charles Hammes hier te vinden, of de nalatenschappen van Wim Kan, Jaap van der Merwe, Frans Halsema, John de Crane, Baal en Mickery. Wie als oudere, heimwee heeft naar de vervlogen tijden waarin boemelliederen of spotliedjes op het huwelijk klonken, kan zich vermeien in een van de vele opnamen die Maurice Dumas bijvoorbeeld in dit genre heeft bijgedragen. Zoals 'Japie is ge trouwd' of 'O lieve Mathilde'. In dit verheffende lied werd de angst van een man die op trou wen stond verwoord: ,,'s Avonds dan gaat mijn Ma thilde naar bed; en dan lijkt ze precies een skelet; snorken doet ze als een dragonder en op de stoel ligt haar toilet; boezem en heupen en kuiten en haren zijn afgelegd; dat is niet slecht; daar- fotoanp tegen heb ik volstrekt geen be zwaren; alleen haar bochel is echt, o lieve Mathilde, als je eens wist wat ik wilde" Enfin, wilt U weten hoe een Edison-fonograaf met wasrol werkt en tot klinken komt, ga gerust luisteren, maar wel eerst even bellen voor een afspraak: 020-6235104. Louis en Rika Davids foto anp Door Jos Kessels Rotterdam - Het gisteren af gesloten 23ste Filmfestival van Rotterdam is bijna uit zijn voegen gebarsten. Tallo ze voorstellingen waren roy aal uitverkocht. Er werden dertig procent kaarten meer verkocht dan verleden jaar. Met een recette van ruim achthonderdduizend gulden was de opbrengst twee ton hoger dan in 1993. Uit enquêtes bleek dat het pu bliek bijzonder te spreken was voor het aanbod. Het gros van de bezoekers gaf tevens te kennen liever films te zien met een sterk en menselijk verhaal, dan filmi sche experimenten. Die voorkeur zie je ook terug in de lijst van de best gewaardeer de films van dit festival. Typisch genoeg eindigde de oude Duits- Hongaarse documentaire Ein ganz gewöhnliches Leben boven aan. De voor de tv geproduceer de film was vijftien jaar geleden ook al in Rotterdam te zien. De film gaat over een oude Hon gaarse boerin, die voor haar dood nog twee zaken wil afhan delen: haar wijngaard op orde brengen en haar zoon in Londen bezoeken. Deze wens brengt de eenvoudige plattelandsvrouw noodgedwongen in contact met de moderne bureaucratie, het geen tot aandoenlijke situaties leidt. Zeer hoog bij het publiek scoor de ook La ardilla roja van de jonge Spaanse cineast Julio Me- Marianne Faithful dem, die recentelijk al verraste met Vacas. Daarin staat een jon geman op het punt zelfmoord te plegen, als een motorrijdster voor zijn ogen een ongeluk krijgt. Het meisje is haar geheu gen kwijt. De jongeman geeft zich uit voor haar vriend en maakt haar wijs dat ze al jaren samenwonen. De jongen moet zich in steeds meer bochten wringen om de leugens vol te houden, zeker als ook nog een andere man op het toneel ver schijnt, die beweert de partner van het meisje te zijn. La ardilla roja zal binnenkort in ons land in de kleinere bioscopen gaan rouleren. Sprankelend Een van de opmerkelijkste films van Rotterdam was El Mariachi, de debuutfilm van de 24-jarige Mexicaanse cineast Robert Rodriquez. Niet alleen vanwege foto ariola de bijzondere kwaliteit van de film, maar vooral ook door zijn geschiedenis. Rodriquez draaide de film voor het luttele bedrag van zevenduizend dollar. Als ac teurs schakelde hij familie en vrienden in en nam alles in één keer op. De grote Hollywood-maatschap- pij Columbia was dermate onder de indruk van deze Los Hooli- gans-produktie, zoals Rodriquez zijn filmbedrijfje noemt, dat ze niet alleen de filmrechten voor veel geld kochten, maar ook nog eens miljoenen uitgaf om de film te promoten. El Mariachi is een sprankelende en vernuftig opgebouwde ge- weldkomedie rond het idee van de persoonsverwisseling. Een zware jongen ontsnapt uit de gevangenis met een gitaarkoffer vol geweren. Hij heeft nog geld te goed van een oude partner, die inmiddeld een heel stadje beheerst. Tegelijk met de crimi neel arriveert een jonge gitaar speler in het plaatsje, met een zelfde koffer. El Mariachi doet qua sfeer en humor enigszins denken aan de vettige spaghetti- westerns. Deze aangename film verrassing zal binnenkort een ronde maken langs onze biosco pen. De enige echte ster dit jaar in Rotterdam was de Britse zange res-actrice Marianne Faithfull. Als tiener werd ze bekend als het mooie liefje van Mick Jagger en met liedjes als Summer Nights. Talloze sigaretten en vele jaren verder nam ze het prachtig door leefde Ballad of Lucy Jordan op, dat nog toepasselijk gebruikt werd in Thelma and Louise. Te genwoordig leeft de zangeres te ruggetrokken in Ierland, maar figureert de laatste tijd in nogal wat films. Een daarvan rouleerde in Rot terdam, When pigs fly, een zwart sprookje van de Amerikaanse ci- neaste Sara Driver. Marianne Faithfull kwam voor de film naar de havenstad en gaf een komische en stijlvolle persconfe rentie. Haar roemruchte despe rate karakter en suïcidale verle den was ze ontgroeid en ze toon de de allure van een 'grand old lady', die met veel zelfspot te rugkijkt op haar rumoerige be staan. Marianne Faithfull paste perfect bij dit 23ste Rotterdamse festi val, omdat in opvallend veel films geweld en ellende met zwarte humor benaderd werden. Zoals het hoort. Door Sjef Huismans Roosendaal. Schouwburg De Kring. Roemeense Staatsopera met 'La Traviata', opera van Guiseppe Verdi. Solisten: Car men Gurban, Daraczi Tamas, Vladimir Dragos, Michaela, Ungureaxiu, Ramona Eremia e.a. Dirigent: George Victor Dumanescu. Gezien op zater dag 5 februari. Als een eenzame flonkerende ster stond de sopraan Carmen Gurban aan de matte Roe meense operahemel. Haar Violetta kon alle toetsen van kritiek glansrijk doorstaan. Een prachtige stem met artistie ke beheersing gebruikt, warm en waar nodig volumineus, gepaard aan een perfect ingeleefde uit straling. Wij zijn er van over tuigd dat operaliefhebbers er in de toekomst nog van zullen ho ren op de grote bühne. La Traviata is de getoonzette pendant van een eigentijds to neelstuk 'La Dame aux Camé- lias' van Alexander Dumas. Het is eveneens een uniek voorbeeld van de nauwe betrekking die er kan bestaan tussen literatuur en muziek. Voor Verdi was het een plotselinge stijlverandering-, een sprong vanuit de pure romantiek van de Troubadour naar het pro totype van een burgerlijk thea terstuk uit de 19e eeuw, maar even goed vol muzikale harts tocht. Het was in zijn tijd een gewaagde onderneming om een maintenée in een hoofdrol op de planken te brengen. Verklankt de Troubadour de heftige passie, in Traviata ont moeten we de romantiek in alle tederheid. En dit verstond alleen Carmen Gurban en voor 1 rige stond de produktie boi'J pathos of verzandde in een] geïnspireerde matheid. Holle; stilstaan was het parool. Gurban ondervond weinigs van haar confrères en moest drijven op eigen kracht. Et] deed ze meesterlijk. Haart do, Daraczi Tamas, toonvast en evenmin Hij beklom met moeite hetj, register en gaf eerder de injl aan zijn pensioen toe te zijn J gestalte te geven aan een zk] lijk verliefde adonis. Vladimir Dragos, die de rol] vader Germont speelde, s de verkeerde opera. Hij een Zsupan of een Don Pa» of Don Bartolo maar geen do] nant-tragische Germont. kolossaal stemgeluid zong; duet, zoals in de tweede kapot. Ook in de ensembles] stoorde hij de balans al bass De overige bijrollen werden vaardbaar verklankt. Het 1 was geweldig, martiaal meti nig kleur. Het zigeuner-en ble en het Spaanse diverd ment miste alle spiritualiteiil actie. Het grote orkest -was niet vooruit te branden. PM matig deed het de begeleid! zelfs niet altijd foutloos enlj mogeen, maar er sprong enkele vonk vanuit de orkeslt] over naar zangers of pi Ook de zeer aangrijpende i time en het intermezzo misteil broze spanning en dramatisT tederheid van verzengende lie] en onoverkomelijke,troosh dood. Het langdurige applaus van] volle Kring betrof hoorbaar C men Gurban die dit avontuur en de avond redde. Door Geert van den Dungen Breda - Stadsschouwburg Concordia. Concert door het Brabants Orkest onder leiding van Lucas Vis. Solisten: Jard van Nes (mezzo-sopraan), Paul Uyterlinde (cello) en Gregor Horsch (cello). Muziek van Tristan Keuris. Gehoord op 5 februari. Het jaarlijkse componisten portret van Het Brabants Or kest was deze keer gewijd aan de Nederlandse compo nist Tristan Keuris. Een be langrijk onderdeel van dit portret van het symfonisch concert, waarin vijf interes sante werken van Keuris wa ren te horen. Het meest opmerkelijke aspect van Keuris' vakmanschap is zijn instrumentatiekunst. Hij weet zó goed de mooie kanten van de verschillende instrumenten te benutten en hij kan zulke fraaie orkestrale combinaties bedenken dat zijn muziek bijna voortdu rend boeiend is, ook al is het muzikale materiaal niet altijd even indrukwekkend. Keuris (geboren in 1946) is opge groeid met het serialisme en heeft dit doodlopende pad, even als de meeste collega's, geheel verlaten. Inmiddels speelt hij al weer jaren met het tonale sys teem em zoekt hij binnen de traditionele tonaliteiten en vor men vooral naar nieuwe kleuren en gebaren. Op deze manier heeft hij zich tot een buitenge woon origineel componist kun nen ontwikkelen, die ook inter nationaal erkenning krijgt. De vijf composities die zaterdag- Koos Speenhoff foto archief de stem FILMS GOES -Grand Theater 20 u. Hard target. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Demolition man. 20 u. The Addams Family va lues. 20 u. Heaven on earth. 20 u. Filmclub: Belle van Zuy- len. 20 u. Aladdin. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Demolition man. - Alhambra 2 20 u. Three musketeers. - Alhambra 3 20 u. Heaven and earth. - Alhambra 4 20 u. Robin Hood: men in tights. BERGEN OP ZOOM - Cinem'actueel 1-2-3 20 u. Sleepless in Seattle. 20 u. The three musketeers. 20 u. Demolition man. - Roxy 1 - 20 u. Little Buddha. - Roxy 2 - 20 u. The house of the spirits. ROOSENDAAL - City 1-2-3 20 u. The three musketeers. 20 u. Demolition man. 20 u. Beethoven's 2nd. KNOKKE - Beverly Screens 20 u. The three musketeers. 20 u. The real McCoy. 20 u. Demolition man. 20 u. Profil Bas. avond in Concordia te door het Brabants Orkest I klinken werden gebracht te] merkten alle vijf zijn schrijfs' De ter opening gespeelde mezzi voor 9 blazers' heb weliswaar een divertimento-acl tig karakter, maar zijn qua ka kinhoud absoluut uniek. De tolking door negen blazers t het Brabants Orkest wasf helder en verfijnd. Het 'Concert voor 2 cel t orkest' uit 1992 viel mij1 tegen. Slechts het lang; middendeel (Lento) kon mij dtJ de prachtige lange lijnen, il voor een sfeer van verstillif zorgden, boeien. De twee solisten Paul Uyterlinde en Cs] gor Horsch bewezen met b virtuoze spel voortreffelijke n sici te zijn. Het Mahleriaans begin van notte, dolce tempo', het van de drie Michelangelo-lied ren, kreeg al direct een krachtii intensiteit mee van de uitvoer» den. De mezzo-sopraan Jard val Nes wist in haar vertolking vs] deze drie sonetten de kern v de tekst, overpeinzingen over dl dood, te bereiken. Haar indrii] gende interpretatie was idea voor deze muziek. Evenals in 'Variations strings' paste Keuris ook i 'Symphonic Transformator] het spel van verdubbeling het basistempo toe. Dit werk voor groot orkest is scbi'| terend georkestreerd met fanta tische instrumentale effects vooral in de uitgebreide slajj werksectie. Dirigent Lucas leide het goed spelende orkest perfect door de gecompliceerd* partituur heen. RADIO 1 Fik heel uur en 7.30, 8.30, 12.30, Ï130 16 30, 17.30, 18.30 en 06.30 Nieuws. NCRV: 7.07 Hier en Nu. a 45 en 11.45 Kerkelijke actualitei- tpn) EO' 12.07 Tijdsein. 14.05 V00: Nieuwsradio. EO: 19.04 Tijdsein. i/00' 22.04 Veronica Sportradio. NOS: 23.07 Met het oog op morgen. KRO: 0.04 Damokles. 1.02-7.00 Nie mandsland RADIO 2 cn< heel uur Nieuws. TROS: 7.04 De havermoutshow. 9.04 Gouden uren. 12 04 Het hart van twee. 14.04 Ra dio 2-matinee. AVRO: 17.04 Filera dio EO: 18.04 Alle mensen. NCRV: 19 04 Witte rozen. 20.04-24.00 Tus sen acht en middernacht RADIO 3 AKN' 6 02 Breakfast-club. 9.04 Ar beidsvitaminen. VARA: 12.04 Denk aan Henk. 14.04 Carola. AKN: 15.04 Popsjop. VOO: 17.04 Rinkeldekinkel. NOS' 18.04 De Avondspits. EO: 19.04 Sooor 7. AVRO: 20.04 Forza. VPRO; 21 04 Villa 65. TROS: 0.04 Nacht wacht. VARA: 2.02 Mol of Mark. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM RADIO 4 óm 7.00, 8.00,13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. KRO: 7.02 Aubade. 9.00 Muziek voor miljoenen. 11.00 Och tendconcert. Schubertiade Feld- kirch 1993.13.04 In antwoord op uw schrijven. VPRO: 14.00 Middagcon cert. De nieuwe Franse pianistiek. VPRO: 16.00 De Nederlanden. 17.00 De kofter. VPRO: 18,04 De wande lende tak. 19.00 De grote oversteek. NOS: 20.02 Nieuwe maandag: A. De grote oversteek: Radio Symfonie Ork met koor en piano. B. A-cultu- ratie. 24.00-1.00 Vier na midder nacht RADIO 5 Elk heel uur t/m 18.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelingenrubriek met uitgebreid weerbericht en scheep- vaartberichten. 7.05 Vroeg op 5. 855 Waterstanden. AVRO: 9.02 In gesprek. 9.55 Vrijzinnig vizier. VA RA: 10.02 Van belang. 11.02 Punch. HV' 13.10 De documentaire: Het dier als ding. 14.03 Boven het dal. 14.30 De verbeelding. VARA: 15.02 Ophef en vertier. NOS: 17.10 Radio UIT. RVD: 17.45 Postbus 51 op 5. OHM: 18.02 Partnerkeuze (1). EO: 19.00 Waar waren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actu aliteiten in het Marokkaans en Ber bers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. EO: 21.00 Kayen rasja (Er is hoopj. 21.15 lyi haberler (Goed nieuws). 21.30 Sin ke yat kai yam (Goed nieuws op maandag). V00: 22.00 Het zwarte gat. NOS: 23.07-24.00 Met het oog op morgen OMROEP BRABANT ANP-Nieuws: zie Radio 1. 7.05 Bra bants nieuws, actualiteiten en de krant in Brabant. 7.55 Weerman Johan Verschuuren. 8.08 Brabants nieuws. 8.11 Radio Nieuws Centra le. 8.32 Brabants nieuws, actualitei ten en weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draai-bank. 11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws en actualiteiten. 12.55 Bericht voor boer en tuinder. 13.08 Brabants nieuws. 13.11 Radio Nieuws Cen trale. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek, Brabantse produkties. 14.03 Brabants nieuws. Aansl.: Mu ziekkiosk. 15.03 Brabants nieuws. 15.05 Conga Brabant. 16.03 Bra bants nieuws. Aansl.: Uitlaat. 17.05 Brabants nieuws, actualiteiten en reacties van luisteraars. 17.45 De agenda. 17.55-18.00 Nieuwsover zicht OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: zie Radio 1. 7.05 Nieuws en actualiteiten met om 7.15 het weer in de provincie. 7.25 weekend-overzicht sport. 7.32 re gionaal nieuwsoverzicht. 7.35 de dag van... 7.45 agendatip en agenda 7.50 regionaal nieuwsoverzicht. 8.08 Radio Nieuws Centrale. 8.35-9.00 Nieuws en actualiteiten, met om 8.45 De wekelijkse column Bob en Co. 12.05 Nieuws en actua liteiten met om 12.15 het weer in de provincie. 12.32 regionaal nieuws overzicht. 12.34 wegwies. 12.43 re portage, vraaggesprek. 12.55 De agenda. 13.08-13.30 Radio Nieuws Centrale. 16.03 Sportmeneer. 17.05 Nieuws en actualiteiten met om 17.15 het weer in de provincie en 17.32 regionaal nieuwsoverzicht. 17.35-18.00 De Zeeuwse tijdmachi ne met om 17.55 de agenda 07.0 07.0 07.3 08.' 09.q 09.C 10.( 10.il 10.? 107 11.4 12.C 12.' 13.( 13.( 15.: 16.( 16.C 16.' 17.; 17.5 18.' 18.' 187 18.4 19.3 20.C 20.3 21. 21.! 22.4 23.C 23.q oo.c 13.0 16.11 16.3f§ 18.51 19.31 20.111 04/wtft zm «ffos Wff nsvnmnmntii tor msiKm smt fi urne hebbek itmjs- jf» olch bebcikt... u Heeft NO& 7 HFKENINEtEH

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 8