4De beerputten van de geest' DE STEM Cultuurprijs Breda| voor onderzoek in de kunsthistorie UIT gids hambone Zuidelijk Toneel speelt virtuoze taalexplosie 'Decadence' SCHIJF Jong dagboeken voor IKON eren maken video- m Reel uur nieuws VOO: 7.04 Ook iUSKE WISKE Kristin Hersh Lone Kent Blue Guitars Ed Alleyne-J ohnson Billy Boy Arnold .T».VÏ4* „Als je plotseling onwaarschijnlijk rare diergeluiden uit een bus hoort komen, weet je steevast: dit zijn Nederlanders" Ben van Ostade, acteur Door Marjan Mes Het Zuidelijk Toneel, volgens een recente enquête het meest geliefd bij het Nederlandse publiek op Het Nationale Toneel na, heeft voor dit seizoen nog enkele stevige troeven in handen. Op 25 februari gaat 'Deca dence' van de Engelse taalvirtuoos Steven Berkoff in Eindhoven in première, geregisseerd door de Vlaamse actrice en toneeldocente Dora van der Groen. Op 18 maart volgt 'Een druppel dichtersbloed' en op 2 juni in het Holland Festival 'Rijkemans- huis', het vervolg van dit 19e eeuwse Amerikaanse familiedra ma van Eugene O'Neill. Beide stukken worden als tweeluik ge regisseerd door Ivo Van Hove, met o.a. Katelijne Damen, Chris Nietvelt en Henk van Ulsen in de hoofdrollen. Het tweede deel gaat in september op toernee. De virtuoze taalexplosie, 'Deca dence', was afgelopen voorjaar een opwindend succes bij Het Nationale Toneel. Gijs Scholten van Aschat ontving voor zijn dubbelrol in dit amusante en briljant geschreven stuk over een verdorven echtpaar de Louis d'Or, de hoogste Nederlandse to neelonderscheiding. Een razende waterval van drieletterwoorden en schuttingtaai stortte zich over de toeschouwer heen, in een sca breuze dialoog die tevens geestig en virtuoos was. Vooral ook door de plastische manier waarop vertaler Marcel Otten Neder landse equivalenten had bedacht voor Berkoffs rijke, exuberante taal. Bij het Haagse gezelschap was de situatie naar Den Haag ver plaatst en was de minnaar van de echtgenote een Haagse prole tariër met een smakelijk accent en humor. De Vlaamse vertaler Brick de Bois heeft voor de Vlaamse regisseuse Dora van der Groen en de twee Vlaamse ac teurs, Elsie de Brauw en Peter Van den Eede, juist geen Vlaam se context gekozen. Ontzettend hard „De vertaler is heel dicht bij het Engelse origineel gebleven", al dus voorlichter Koen Tachelet van Het Zuidelijk Toneel. „Hij heeft gezocht naar een bijna let terlijke vertaling waardoor de tekst ontzettend hard is gewor den. Zij is toegespitst op de vier personages (het echtpaar en hun minnaars, red.) die elkaar met taal afmaken." Het overspelige, verveelde echt paar uit 'Decadence' jaagt, net als de adellijke figuren in het 18e eeuwse 'Les liaisons dange- reuses', met toenemende lieder lijkheid het genot na. Met seks en culinaire hoogstandjes prik kelen zij hun lichaamsfuncties omdat de geest niet meer te bevredigen valt. Ook eten en drinken worden in Berkoffs beeldende en vitale taal een sek suele metafoor. Deerniswekkend De echtgenoot, Steve, is een schatrijk leeghoofd, een arro gante 'bal' die een wanhopige poging doet om met zijn al even verdorven minnares de verveling te verdrijven. Daarbij verliest hij alle decorum uit het oog. Maar ondanks zijn immoraliteit en on verhuld racisme is hij deernis wekkend. De teloorgang van il lusies gaat zeker niet ongemerkt aan hem voorbij. Zijn echtgeno te, Sybil, is een berekenende, door een combinatie van lust en weerzin gedreven vrouw, die zich vermaakt met een minnaar van lager allooi, een hilarische figuur die potsierlijke plannen bedenkt om zijn rivaal, de echt- m*» V t - Affichefoto voor de voorstelling 'Decadence' van Het Zuidelijk Toneel. foto erwin olaf genoot, om zeep te helpen. Tekst De vier rollen worden gespeeld door Peter Van den Eede en Elsie de Brauw van wie het nau welijks denkbaar is dat zij de briljante Haagse voorstelling zullen overtreffen. Alles hangt af van de regie van Dora van der Groen, die met haar regiedebuut bij Het Zuidelijk Toneel, 'Thyes- tes' van Hugo Claus, een verplet terende indruk maakte en daar na enigszins teleurstelde met 'Abele Spelen'. „Decadence gaat ook over de beerputten van de geest", stelt de regisseuse in een publikatie van Het Zuidelijk Toneel. „Maar hier speelt het zich af in de aristocratie, mensen die van huis uit wereldvreemd zijn, die zich alles kunnen permitteren, alle beestachtigheden ook, daar dus geen kick meer van krijgen, be halve van het elkaar platwalsen of boeien met virtuoos-gepraat. Een heel verbaal stuk. Na geen tekst (in 'Abele Spelen', red.) doe ik nu alleen maar tekst." Overrompelend Van den Eede en De Brauw vertolken in 'Decadence' dubbel rollen, waarbij het echtpaar geen enkele keer samen is te zien, wel ieder afzonderlijk met hun min naars. Het overspel op zich speelt dan ook nauwelijks een dramatische rol en is zeker niet choquerend. De vier rollen vloeien namelijk naadloos in el kaar over terwijl de personages eigenlijk volledig inwisselbaar zijn. Alles draait om de overrom pelende taal. De auteur, Steven Berkoff, werd 54 jaar geleden in Londen gebo ren uit Russisch-joodse voorou ders. Op zijn veertiende ging hij al van school af om na een carrière van twaalf ambachten en dertien ongelukken te belan den op de Royal Academy of Dramatic Art. Hij walgt daar van de 'goede manieren' en het realisme dat er wordt gedoceerd. Tegelijkertijd wordt hij gefasci neerd door de grote standsver schillen en de schijnheiligheid in de Engelse maatschappij, die la ter het hoofdthema van zijn werk zullen worden. Parijs Berkoff vertrekt naar Parijs om bij Jacques Lecoq mime te stu deren en raakt in de ban van het Duitse expressionisme. Hij speelt daarna tal van rollen bij een heleboel verschillende En gelse repertoiregezelschappen en begint ook te regisseren. In 1973 richt hij zijn eigen toneelgezel schap op, beïnvloed door de ideeën van Antonin Artaud en diens 'theater van de wreedheid'. Zijn theaterwerk wordt geken merkt door een extreme, geritua liseerde beheersing van de li chaamstaal en door een rijke, overvloedige spreektaal. Zelf noemt Berkoff zijn theater vorm 'a wordbanquet'. In 1981 ging zijn 'Decadence' in Londen in première en verwekte een „MET MIJN teksten wil ik niet zo zeer iets uitdrukken alswel mezelf ontladen. Het zijn sterke emoties, vaak angsten, die in me opkomen. Ik moet ze naar bui ten brengen anders raak ik met mezelf in de knoop," zei Kristin Hersh anderhalf jaar geleden in een interview met De Stem. Werden die teksten in het verle den nog al eens onderge sneeuwd door de stevige gitaar rock van Hersh' band Throwing Muses, op haar eerste solo-cd kun je er niet om heen. Op Hips and Makers wordt Kristin Hersh' stem slechts on dersteund door haar akoesti sche gitaar en een enkele keer de cello van Jane Scarpantoni. Dan weer fel vrouwelijk, dan weer iel meisjesachtig zingt ze over angsten en demonen, maar ook over euforie als ze zich weer veilig waant. Ook al zijn de teksten grotendeels ongrijp baar, door de emotionele gela denheid voel je waar ze het over heeft. Niet alle nummers zijn even sterk, maar uitschieters als Your Ghost (duet met Michael Stipe van REM), The Letter (angst grijpt haar naar de keel) of de titelsong Hips and Makersdoen de cd ver boven het gemiddelde uitstijgen. Kristin Hersh kan dus ook solo mooie platen maken maar dat betekent niet dat ze Throwing Muses aan de kant zet, want later dit jaar is weer een groep- salbum te verwachten. (4AD/ PIAS) PAUL VERLINDEN EEN AMERIKAANSE country- gitarist die zijn platen in Frankrijk opneemt, dat kén geen gewone redneck zijn. Lone Kent, zoon van een Amerikaan se diplomaat, werd geboren in Wiesbaden (D) en zag in zijn vroege jeugd meer landen dan wij in ons hele leven. Op zijn debuut-cd Granite Sand is die wereldwijsheid goed terug te horen: geen typische Ameri kaanse rock of traditionele country western, maar mu ziek die eerder Europees klinkt. Kent laat zich op de hoes af beelden met cowboy-hoed en voor een typisch cowboy-decor - de prairie - en aan zijn liedjes ligt ook duidelijk een c&w-ba- sis ten grondslag. Maar daar mee houdt elke vergelijking met het knapperend kampvuur op. Zijn platenmaatschappij noemt het 'ambient country-rockik zou willen zeggen: sfeervolle popmuziek. Lone Kent heeft immers meer weg van de Bel gische Dirk Blanchard of - qua stijl - van Paul Simon dan van John Denver. Granite Sand is een zeer ingetogen plaat, braaf bijna. Maar dat wil niet zeggen dat-ie slecht is. Nummers als Granite Sand, Wide Open Spaces of Waterfall klinken geweldig als je ze in het donker afspeelt. Gek? Probeer het maar eens. (Crammed/Boudisque) GERARD VAN DEN BROEK WATERWINGS IS alweer het derde album van de Deventerse popgroep Blue Guitars. Deze band beweegt zich in het kalme vaarwater van het Nederlandse popcircuit. Geen uitzinnig suc ces, maar de platen verdienen zich terug en de concerten lopen redelijk. De groep werd in '88 opgericht door de broertjes Dick en Bert Dijkman en na een single in eigen beheer te hebben uitgege ven, werd het viertal opgepikt door een platenmaatschappij. Het titelloze debuut leverde er kenning op, opvolger Shellfish vormde de bevestiging. Het country western-uitstapje Music from heaven wordt door de band zelf niet als groepsal- bum erkend, dus kunnen we stellen dat Waterwings geheel in de lijn van de twee voorgan gers ligt. De Blue Guitars maken weinig- compromitterende muziek. Het houdt het midden tussen Crow ded House en Elvis Costello: niemand-in-de-weg-zittende popmuziek, 'shopping music' zou Tom Waits zeggen. Het is allemaal wel leuk en aardig, maar heeft ook bijzonder wei nig om het lijf. Het enige num mer dat er een beetje bovenuit springt is de single Happy Accident. (Solid/Play it again Sam) GVDB DE ENGELSMAN Ed Alleyne- Johnson kreeg als kind van zijn grootvader een viool cadeau. Jaren later, toen popmuziek in de wereld de toon aan bleek te geven, verfde Ed zijn instru ment paars en maakte hem elektrisch. Daarmee begon zijn muzikale zoektocht pas echt, want Ed had muziek in zijn hoofd die hij op een gewone elektrisch ver sterkte viool niet kon reprodu ceren. Dus begon hij zelf violen te bouwen en kwam uiteindelijk uit bij een vijfsnarig exemplaar. Met dat instrument was hij te horen op Vagabonds van New Model Army en vervolgens ver leende hij nog vier jaar hand- en spandiensten aan die band. Hij sleutelde ondertussen nog verder aan zijn viool en bleek in staat staat om met een echo machine en pedaal-effecten' in zijn eentje een imposant op een podium neer te kunnen zetten. En dus werd Ed Alleyne-Jo- hnson solo-artiest! Tot zover de jongensboek-ach- tige biografie van de artiest in kwestie. Purple electric violin concerto is de titel van zijn eerste plaat. In Groot-Brittan- Ed Alleyne-Johnson: binnenkort wereldberoemd. foto play it again stem nië, waar de plaat al eerder uitkwam, deed de cd het goed bij zowel het klassiek georiën teerde als bij het poppubliek. Al luisterend kan ik de Britse ophef omtrent deze plaat niet goed begrijpen. Goed, Ed speelt leuk viool en hij haalt er opmer kelijke klanken uit, maar zijn werk valt in het niet bij dat van een moderne viool-pionier als Jean-Luc Ponty en ook tegen figuren als Eddie Jobson, L. Shankar en zelfs Nigel Kennedy moet hij het afleggen. Vernieuwend is deze Purple electric violin concerto dus al lerminst, maar hij luistert lek ker weg, zodat, als het even mee zit, Ed binnen de kortste keren veel beroemder zal zijn dan eer der genoemde violisten. (China Recors, Play It Again Sam) WIM VAN LEEST MUZIKALE carrières kennen soms een grillig verloop. Neem nou die van mondharmoni caspeler/zanger Billy Boy Ar nold. In de jaren vijftig maakte hij naam als een uitstekend blues muzikant en hij verdiende zijn sporen in de band van Bo Didd- ley en hij stond op het podium met mannen als Howlin' Wolf, Junior Wells en Little Walter. Als componist had hij invloed op de Britse bands uit de jaren zestig. The Animals namen zijn I wish you would op, terwijl de Yardbirds I ain't got you op de plaat zetten. In de jaren zeventig verdween Arnold van het toneel. Achteraf blijkt dat hij in de tussen lig gende tijd de kost heeft ver diend als buschauffeur en re- classeringsambtenaar. Back where i belong is de titel van de comeback-plaat van de inmiddels 57-jarige Billy Boy. De plaat is extra interessant door de aanwezigheid van Red Devils-muzikanten Zach Zunis op gitaar en Lester Butler op mondharmonica. Vooral Zunis' venijnige gitaarspel is zeer de moeite waard. Arnold die immer nog goed bij stem en harmonica is, werkt zich op deze plaat door klassie kers heen van figuren als Sonny Boy Williamson, Slim Harpo, Big Maceo Merriwether, door oud eigen werk en door nieuwe nummers die niettemin gewoon oude vertrouwde Chicago-blues zijn. Al met al een prima plaat. (Alligator Records, Munich Re cords) WVL WIJLEN ASTOR Piazzolla geldt als dé vertolker van de Argentijnse tango. Hier kreeg hij eigenlijk pas echt bekend heid toen Grace Jones zijn Li- bertango gebruikte voor haar I've seen that face before. Op de cd The Central Park concert is te horen hoe Piazzolla op bandoneon met zijn begelei ders Pablo Ziegler (piano), Fer nando Suarez Paz (viool), Hora ce Malvicino (gitaar) en Hector Console (bas) live klonken. Het concert werd 6 september 1987 digitaal tijdens een open lucht concert in het New Yorkse Central Park opgenomen. Dat het nu pas op plaat verschijnt, komt enerzijds omdat de pla tenfirma in kwestie pas laat in de gaten kreeg dat er een daad werkelijke opname van het con cert bestond en anderzijds om dat het een tijdje geduurd heeft eer de rechten vrijgegeven wer den. The Central Park concert laat horen dat het Astor Piazzola Quintet tot oneindig veel meer in staat was dan 'simpele' tan- gomuziek. Zijn composities zijn een versmelting van Argentijnse klanken met klassieke en mo derne Europese componisten. Sommige stukken worden zo vol vuur en zo uitzinnig vertolkt dat het haast onvoorstelbaar is dat een combo van slechts vijf man ze ten gehore brengt. De opnamekwaliteit van het concert is uitstekend en omdat ook Piazzolla en consorten die dag meer fantastisch op dreef waren, is The Central Park con cert een schitterende concertre gistratie. Je hoort een uitzon derlijk componist/musicus aan het werk op het hoogtepunt van zijn artistieke bloei. Wat wil je als muziekliefhebber nog meer? (Chesky Records, VIA) WVL WOENSDAG 2 FEBRUARI 1994 jESTEM Dora van der Groen: „Elkaar platwalsen met woorden.foto Patrick g. meis schandaal vanwege de sardoni sche en provocerende manier waarop het racisme en seksisme in de Britse klassenmaatschappij te kijk werden gezet. Het is zijn meest succesvolle stuk gebleven. Steven Berkoff financiert zijn ongesubsidieerde theaterpro- dukties regelmatig door zelf filmrollen van gore slechteriken te spelen, onder meer in 'Rambo' en 'Beverly Hills Cop'. Driedimensionaal Vertaler Brick de Bois over 'De cadence': „In al hun platvloers heid spreiden Berkoffs persona ges een ongelooflijk raffinement tentoon. Ze zijn zeer goed opge voed en weten hun van etter doordrongen woorden met een vlijmscherpe virtuositeit te han teren. Wat mij in de tekst treft, is de monumentaliteit van de beelden die aan de tekst een haast driedimensionaal karakter geven, alsof je de woorden vast kunt pakken." 'Decadence' van Steven Berkoff door Het Zuidelijk Toneel gaat op 25 februari in première in Eindho ven. Op 4 maart in Terneuzen, 23 maart in Roosendaal, 24 maart in Tilburg, 15 april in Étten-Leur, 26 april in Breda en 29 april in Ooster hout. |Rheel uur en 7.30, 8.30. 1230 K 16 30, 17.30, 18.30 en 08.30 ilipuw's. VARA 7.07 Woensdagedi- o VPRO 10.05 NL Buitenland re- Snrtaqe. 11-05 Michelangelo. AVRO. f,07 Radiojournaal. NCRV: 17.07 l> Lr en Nu. 19.04 Hier en Nu/Praat- DEEL Ko NOS: 20.04 Langs de lijn, a„'rt en muziek. 23.07 Met het oog Z morgen. EO: 0.04 Voor wie niet -slapen kan. 1.02 Zingen in da nacht 19 02 De verandering. 3.02 Gospels ran toen. 4.02 De ochtendmix. Van onze rtv-redactie De Ikon laat in documentaires en praatprogramma's! graag jongeren aan het woord. Wat zij te vertellen, is vaalt veel spannender dan wat 'deskundigen' over hen melden, is de achterliggende gedachte. Met 'Kijk mij nou...' de Ikon nog een stap verder. 4.02 15 02-7.00 Wakker op weg noeiemorgen. 9.04 Muziek terwijl u iLrkt 12.04. Het hart van twee. 04 Nederland muziekland AVRO: I 17 04 Fileradio.EO: 18.04 Alle men- I' 19.04 Country trail. 20.04 Ne- I derland zingt: EO's sing in. 20.30 Nederland zingt: Licht op jongeren- knren 21.04 Gospelpodium. 22.04 Praise op woensdag. 23.04-24.00 I pake It Easy Meiden en jongens krijgen een videocamera mee en leggen hun eigen leven vast. Gebeur tenissen, ontmoetingen, over peinzingen, spannende mo menten en dagelijkse sleur. Achter de camera en af en toe ervoor staan degenen over wie het gaat. Hij of zij bepaalt de inhoud tot aan de montage toe. Marjo Ouddeken en Wim Neij- man selecteerden de jonge fil mers en begeleidden hen in tensief. De eerste twee video dagboeken zijn vanavond en volgende week woensdag te zien. Driekwart jaar filmden de jongeren momenten uit hun leven. In het najaar zijn meer afleveringen te verwachten. De camera's zijn daarvoor al uitgezet. Angelo Tokaay bijt de spits af. In februari kwam hij op Schiphol aan met een gitaar op de rug en vijftig gulden in zijn zak. Hij kwam van Cura- ?ao, waar hij had gehoord 'dat er in Nederland kantoortjes zijn waar je geld kunt halen'. Angelo is achttien jaar en werkte in Willemstad en om geving als ongediplomeerd I lasser. Hij maakte vooral hek werken rond de villa's van beter bedeelden. Hij reisde naar Apeldoorn, waar hij ken nissen had die hem slechts tijdelijk onderdak konden bie den. Na enige omzwervingen werd hij opgevangen door de straathoekwerkers van de zo geheten Sting. In maart 1993 kwam de Ikon met Angelo in contact en vroeg hem een dagboek bij te houden op video. Hij kreeg een kleine camera, die hij als zijn beste vriend is gaan be schouwen. Nederland 1,18.58 uur Van onze kunstredactie Amsterdam - Om kunsthistorisch onderzoek te stimuleren! heeft de Stichting Nederlandse Kunst- en Antiekbeurs dil Cultuurprijs Breda ingesteld. De prijs zal voor het eeisl worden uitgereikt op de Bredase Kunst- en Antiekbeurs varl 1995. Dit jaar wordt de beurs van 26 maart tot en met 4 april gehou den in Het Turfschip in Breda. De stichting heeft dit gisteren bekend gemaakt op een perscon ferentie in Amsterdam. Voor de jaarlijks uit te reiken Cultuurprijs Breda komen jonge kunsthistorici in aanmerking, maar ook 'auteurs, journalisten en producenten die een grote bijdrage hebben geleverd aan het inzicht in een kunsthistori sche stroming'. De nominaties worden jaarlijks op 1 februari bekend gemaakt. Voorzitter van de jury is prof.dr. H. van Os, directeur van het Rijksmuseum in Amsterdam. De Stichting Nederlandse Kunst- en Antiekbeurs consta teert dat kunsthistorische insti tuten werken met krappe bud getten, waardoor aankomende kunsthistorici hun vaak kostbare scriptie-onderzoeken niet af kunnen ronden. De stichting spreekt zelf van een niet-coml merciële opzet en heeft zich veil plicht in ieder geval de komend| vijf jaar de prijs uit te reiken. De Bredase Kunst- en Antiek-I beurs noemt zich na de fusie varl de Delftse beurs en PAN Arn-I sterdam 'de oudste en tevenl belangrijkste nationale kunst] beurs in het voorjaar'. Op de editie zullen schilderijen te zieil zijn uit de 19e eeuw, onder mee:| van Andreas Schelfhout en lem Roelofs. Verder wijst de or-| ganisatie met enige trots op Hollands kabinet uit de 18e| eeuw, een bronzen waterkan iiill de 14e eeuw, die pas onlangs uil| de Noordzee is gehaald, en rococo broodmand uit 1765. Naast de stands van de anti-I quairs is er een tentoonstelling over de ontwikkeling en de toe-I passing van terracotta, dit in heil kader van de landelijke manifes-l tatie 'Beelden in Nederland'. Del objecten komen uit verschilleniej Nederlandse musea. RADIO 3 IK heel uur nieuws. AKN: 6.02 Breakfast-club 9.04 Arbeidsvitami nen VARA: 12.04 Denk aan Henk. 114 04 Carola. AKN: 15.04 Popsjop (I I en II). VOO: 17.04 Rinkeldekinkel. I NOS' 18 04 De avondspits. EO: 19.04 Sooor 7. NCRV: 20.04 Paperclip ma gazine. VPRO: 21.04 Villa 65. TROS: n 04 Nachtwacht. VARA: 2.02 Mol of Mark. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM 0 RADIO 4 Om 7 00, 8.00, 13.00,18.00 en 20.00 Nieuws. NCRV: 7.02 Preludium. 8.04 Musica sacra. 9.00 Muziek voor 1 miljoenen. 11.00 Ochtendconcert met om 12.00 Lunchpauzecon- eert. Muz. voor blokfluit en klavecimbel. 13 04 Stemmen. EO: 14.00 Het mid dagconcert. Emerson Kwartet. i 16.00 De Nederlanden. AVRO: 17.00 Jacco's keus. AVRO: 18.04 Kleine zaal. 19.00 Opera magazine. 20.02 Avondconcert: Koninklijk Concert gebouworkest met viool en orgel. 22 30 Tbema. 23.00 Jazzspectrum. NCRV: 0.00-1.00 Vier na midder nacht J RADIO 5 Elk heel uur t/m 18.00 Nieuws. NOS: 645-6.50 Mededelingenrubriek met uitgebreid weerbericht en scheepsvaartberichten. 7.05 Vroeg op 5. 8.55 Waterstanden. EO: 9.02 Het gesprek. KRO: 10.02 Dingen die qebeuren 13.10 Glas in lood. 14.02 Montaigne. RVU: 16.02 De schatka mer NOS: 17.10 Radio UIT. PP: 17 50 CDA. KRO/RKK: 18.02 Op ver haal komen. EO: 19.00 Waar waren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actualiteiten in het Ma rokkaans en Berbers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. TE- LEAC: 21.00 Sprekend over de islam en de moderne tijd 21.20 Tele scoop. 21.30 P.C. - zakelijk en crea tief. 22.00 Effectief vergaderen. 22.30 Architectuur., NOS: 23.07-23.58 Met het oog op morgen OMROEP BRABANT ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05 Brabants nieuws, actualiteiten en de krant in Brabant. 7.55 Weerman Johan Verschuuren. 8.08 Brabants nieuws. 8.11 Radio Nieuws Centra le. 8.32 Brabants nieuws, actualitei ten en weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draai-bank. 11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws en actualiteiten. 12.55 Bericht voor boer en tuinder. 13.08 Brabants nieuws. 13.11 Radio Nieuws Cen trale. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek. 14.03 Brabants nieuws. Aansl.: Muziekkiosk. 15.03 Brabants nieuws. AansL: Muziekkiosk. 16.03 Brabants nieuws. Aansl.: De heer lijkheid. 17.05 Brabants nieuws en actualiteiten. 17.45 De agenda. 17.55-18.00 Nieuwsoverzicht 0 OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05 Nieuws en actualiteiten met om 7.15 het weer in de provincie. 7.35 de dag van 7.40 overzicht och tendbladen. 7.45 agendatip en agenda. 7.50 regionaal nieuwsover zicht. 8.08 Radio Nieuws Centrale. 8.35-9.00 Nieuws en actualiteiten, met om 8.45 Gedane zaken. 12.05 Nieuws en actualiteiten, met om 12.15 het weer in de provincie. 12.32 regionaal nieuwsoverzicht. 12.35 Zeeuwse streken 12.55 De agenda. 13.08-13.30 Radio Nieuws Centrale. 16.03 Het kanaal door Zeeland. 17.05 Nieuws en actuali teiten, met om 17.15 het weer in de provincie. 17.32 regionaal nieuws overzicht. 17.35 Eutebeute. 17.55-18.00 De agenda NEDEF NOS 07.00 Jourr AVRO 07.07 Alles serie KRO 07.30 Ontb 08.31 Tops 09.00 Jourt 09.07 Via I VERC 10.00 Kook 10.20 Dyna 11.10 Peter 11.35 Veng 12.55 PP: 1 13.00 (TT) J VPRC 13.07 Roer 13.57 Villa 16.00 (TT) AKN 16.09 Ding 16.38 Via I 17.32 Tops 17.58 AVR 18.04 Char NOS 18.15 Sesa 18.29 (TT). 18.39 (TT) IKOI 18.58 Kijk van loTo AKN 19.28 Natu se Zi 19.52 PP: 20.00 (TT) 20.27 Mar 22.03 (TT) HV 22.34 Aral ge o Arab 23.34 Jour BELGIË 15.00 Vacatu 15.15 James rie 15.40 La fami 16.30 The Fri serie 16.55 Luna liefheb 17.25 Croc-B 17.50 Monsii 18.20 L'empii tje 18.50 Servic 19.30 Nieuw 20.10 Strip-tt 21.15 The I speelfil 23.40 Laatste 24.00 24 H su Deze Amsterdamse rococo broodmand uit 1765 is eind maart tl I zien op de kunst- en antiekbeurs in Breda. foto fijnaui M2S. f mmm FILMS GOES -Grand Theater 14 u. Aladdin. 20 u. Hard target. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Demolition man. 20 u. The Addams Family values. 20 u. A perfect world. 20 u. Jurassic Park. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 en 20 u. Demolition man. - Alhambra 2 14 u. Beethoven's 2nd. 20 u. Heaven and earth. - Alhambra 3 14 en 20 u. Robin Hood: men in tights. - Alhambra 4 14 u. Aladdin. 20 u. The Addams Family values. BERGEN OP ZOOM - Cinem'actueel 1-2-3 20 u. Sleepless in Seattle. 14 u. Beethoven's 2nd. 14 u. Aladdin. 20 u. A perfect world. 20 u. Demolition man. - Roxy 1 - 14 u. The Addams Fami ly values. 20 u. Little Buddha. - Roxy 2 - 14 u. Aladdin. 20 u. The house of the spirits. ROOSENDAAL - City 1-2-3 20 u. A perfect world. 14 u. Aladdin. 14 en 20 u. Demolition man. 14 en 20 u. Beethoven's 2nd. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The real McCoy. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Under cover blues. 14.30, 20 en 22.30 u. Heaven Earth. 14.30, 20 en 22.30 u. The good son. 20 en 22.30 u. The lookout. 14.30, 17, 20 en 22.30 u.Mr. Jones. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Demoli tion man. 17, 20 en 22.30 u. The crush. 20 u. Addams family 2. 14.30 en 20 u. Robin Hood: Men in tights. 14.30 en 17 u. Beethoven's 2nd. 17, 20 en 22.30 u. A perfect world. 20 u. Little Buddha. 17 en 22.30 u. Bitter harvest. 14.30, 17 en 22.30 u. Aladdin (14.30 en 17 u. Ned. versie). 22.30 u. The age of innocence. 14.30 en 17 u. Jurassic Park. KNOKKE - Beverly Sereens 15 en 20 u. The real McCoy. 15 en 20 u. Demolition man. 20 u. The good son. 20 u. The crush. 15 u. Aladdin. 15 u. Beethoven's 2e. i

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 18