VOORDE!
129
25
104'
25
ersoneel
DE STEM
Componisten lijken vogelvrij'
de meest
icatures
it.
1 helpt u
l op weg.
MINI,
CULDE
4Alle kinderen de deur
uit*' een licht tv-drama
Spel De Korre komt
niet uit de grondverf
UIT GIDS
[listan Keuris staat centraal in jaarlijks project van Het Brabants Orkest
SCHIJF
6ESPREIDE BETALING
MOCELI/K,
OOK TELEFONISCH
TE RESERVEREN
Me'Shell
Trevor Watts
Jan Garbarek
Tom Scott
INUARI 1994
N
MET INRUl
1(4)
Zuiverheid is het gevaarlijkste woord
op deze planeet.. Waar dat opduikt
volgt Auschwitz"
Salman Rushdie, schrijver
Gids
l jaarlijkse componis-
Iportret van Het Bra
ks Orkest is dit keer
l-ijd aan de in 1946
loren Nederlander
fstan Keuris. Kamer-
Jiziek en symfonisch
I j klinken tijdens
kcerten in Eindhoven,
Ij, Bosch en Breda,
juris is een componist
Tonder meer bekend
lat om zijn voortreffe-
je manier van orkes
ten, Door sommigen
Irdt dat tegen hem ge
jukt en -ten onrechte-
jedaan als 'mooischrij-
|rj'. Daarover, en over
Were dingen, windt hij
a wel eens op.
irNiels Swinkels
jan Keuris gaat voor zijn
jen behoorlijk te keer tijdens
j gesprek, vindt hij zelf. Na
kijk raakt hij geïrriteerd
t wat er soms van hem ge-
i wordt. Mooischrijver, risi-
|os, de componist met de
handjes. „In het begin
|ri ik er wel onzeker van,
langzamerhand denk ik:
luensen die dat schrijven zou-
Ti de analyse-les in het eerste
r conservatorium waarschijn-
niet kunnen volgen. De
Jeste muziekcritici baseren
I op buitenkant en program-
ftoelichting. Als je een flinke
1 toelichting bij een werk
jirijft, krijg je ook de grote
wisie, heb ik gemerkt."
I( zitten aan een grote houten
tel in een mooi oud huis in
jlversum. We drinken thee, hij
Jokt zware shag en dochter Eva
eelt met het nieuwe video-
ktbalspel dat haar broertje
|h zeer onlangs heeft aange-
lkaft.
componeren eigenlijk wel
i kis.
welnee, in de verste verte niet.
taarop hij luid lacht.
Jee. grapje. Maar de ondertoon
(serieus. Want het 'gevecht met
t critici' maakt het er niet
iker op.
Ilen is tegenwoordig vreselijk
|ng om een stuk dat goed
■likt ook goed te vinden. Het
ee dat het misschien een keer
n beetje glimt, of mooi of aan-
pkelijk is, maakt het ver
acht. Dan krijg je recensies in
Ij trant van "Tristan Keuris, de
Imponist met de gouden hand-
pi Alsof je ergens in een on-
Iwr café tussen de tweedehands
fcohandelaren zit."
tags, tijdens de Nederlandse
l'Ziekdagen ging van Tristan
f ans het stuk Laudi in premiè-
i Een 41 minuten durend stuk
w solisten, koor en orkest,
was een geweldig succes,
Tristan Keuris: „Gewoon een groepje eerstejaars, mensen die van toeten noch blazen weten. Dat vind ik honderd keer leuker dan
compositie-les geven". foto marco borggreve
een staande ovatie van zes minu
ten. koorleden die ik heb gespro
ken waren laaiend enthousiast.
Jard van Nes was er kapot van
en heeft me er nog een brief over
geschreven. Er heerste een stem
ming van 'dat kan niet stuk'.
Dan verwacht je toch tenminste
dat er serieus op wordt gerea
geerd. Het zou natuurlijk leuk
zijn als iedereen het fantastisch
vindt, maar zelfs als iemand er
kritiek op heeft is dat zijn goed
recht. Maar er werd gedaan alsof
er een stukje voor mondharmo
nica van anderhalve minuut was
uitgevoerd. En dat kan ik niet
zetten. 'Gelikt' en 'risicoloos'
werd er gezegd. Terwijl ik met
mijn manier van schrijven juist
risico loop. Bij alleen maar geo
liede klanken valt een zaal in
slaap. Dan zie je de mensen op
een gegeven moment wegzakken.
Maar als je het publiek zo lang
kunt vasthouden... Jard van Nes
was elke keer weer verbaasd dat
het uit was.
Examineren
„Op plaatsen waar men mij niet
moet, wordt dan gezegd: 'geen
wonder, als je zó gemakkelijk
schrijft, kunnen we allemaal
succes hebben'. Want als het
mooi is en succes heeft, dan is
het waarschijnlijk naar het pu
bliek toe geschreven en dan
deugt het niet. Ik vind helemaal
niet dat anderen moeten schrij
ven zoals ik, maar ik verdenk
velen ervan dat ze het gewoon
niet kunnen. En ik kan het niet
uitstaan dat ze over mijn muziek
praten op een toon van 'dat kan
ik ook wel, maar dat is me te
eenvoudig. Ik zie hier gewoon
van af'. Ik kan ze toch moeilijk
gaan examineren. Zo van: nou
schrijf je verdomme ook zo'n
stuk!."
Op de achtergrond krijgt dochter
Eva een rode kaart van de video-
scheidsrechter. „Dat is je eigen
schuld", lacht Tristan Keuris.
Hij draait nog een shaggie.
„Vroeger werden alle vooruit
strevende componisten neergesa
beld door de conservatieve
pers", gaat Keuris verder.
„Bruckner heeft geen leven ge
had vanwege Hanslick, een van
zijn meest verbeten tegenstan
ders. En zelfs Ravel heeft zoiets
nog meegemaakt met zijn Rhap-
sodie Espagnole. Tegenwoordig
is het eigenlijk omgekeerd. Ik
denk wel eens dat het componis
tenvak vogelvrij is. Het klimaat
is in ieder geval te non-selectief.
Ook al vanwege het idee dat
alles altijd een bepaalde nieuws
waarde moet hebben. Als je al
bent 'bijgezet' dan doet het er
niet meer toe. Je moet toch al
weer een flinke tijd dood zijn
willen ze denken: dat klinkt
goed, maar dat geeft niet want
het is toch van vroeger."
School
Tristan Keuris heeft geen com
positie-leerlingen meer. Hij geeft
sinds enige tijd muziektheorie op
het voormalig muzieklyceum in
zijn woonplaats Hilversum. „Ge
woon een groepje eerstejaars,
mensen die van toeten noch bla
zen weten", zegt hij. „Dat vind
ik honderd keer leuker dan com
positie-les geven. Bovendien stel
ik zulke hoge eisen dat weinigen
het volhouden. Die vinden het
dan meteen niet leuk meer."
Een componist wordt niet ge
maakt. Een componist wordt ge
boren. En hoogstens bijgeslepen.
Een volmondig ja. Grote bijval.
„Ik geloof met dat het mogelijk
is dat er in vijftig jaar in Neder
land zoveel échte componisten
worden geboren als er nu jaar
lijks worden toegelaten op het
conservatorium. Het zou heel
normaal zijn dat er vier jaar lang
geen leerling-componisten zijn.
Maar we raken er door overwoe
kerd."
U hebt geen hoge pet op van uw
jonge collega's
„Dat zeg ik niet. Van Theo Ver-
bey heb ik wel degelijk een hoge
pet op. Ik wil ook niet zeggen
dat iedereen maar eerst braaf
naar school moet. Je hebt na
tuurlijk in het verleden ook van
die rare ruwe figuren als Mouss-
orgsky gehad. Maar in de ge
schiedenis komt het zeker niet zo
vaak voor als hier in Neder
land."
Keuris laat zich -heel verstan
dig- niet verleiden tot het noe
men van namen. Totdat bij toe
val Henryk Górecki ter sprake
|Big Sugi
;ar
eerlijk is eerlijk, in eerste
Instantie vond ik de tweede cd
j® het Canadese Big Sugar
tegenvallen. Maar nu, na tien
draaien, wordt Five Hund-
Pounds steeds beter. Big
jr uit Toronto presenteert
Ni als band, maar eigenlijk
je beter spreken van een
solo-project van zanger/gita-
®/bassist/songwriter Gordie
Jpison.
Pjn eerste cd stond nog in het
le«n van pure blues maar op
[™e Hundred Pouds worden
j1*» uitstapjes gemaakt richting
f®, rock 'n' roll, rockabilly
Aardvark Hotel), sur-
P°ek, en soul (I'm a Ram).
«et spel van Johnson is duide-
'P beïnvloed door Jimi Hen-
en de Britse blues uit het
f®de van de jaren zestigen
™t dan weer smerig en dan
Jeer heel ingetogen. Geen ein-
eloos lange gitaarsolo's maar
°rte gitaarerupties, waardoor
lijkt of Johnson via zijn
jPtrument spreekt.
i(Je plaat klinkt heel afwisse-
en straalt veel spelplezier
I Sugar is big talent' schreef
"el Amerikaanse blad Music
ai»a, en dat is waar. Big
Sar zal de komende zomer
"Betwijfeld een graag geziene
ui, ,zi)n °P allerlei kleinere
[Wues(rock)festivals in den lan-
(Provogue)
KAREL VAN DER POL
"AS DAT even schrikken, toen
MUZIEKRECENSIES
ik vorige week in het gerenom
meerde muziekblad OOR een
lijstje met de twintig beste dan-
ce-cd's van 1993 onder ogen
kreeg; mijn favoriete cd van het
jaar, Jazzmataz van rapper
Guru, stond slechts tweede en
werd voorafgegaan door Plan
tation Lullabies van ene
Me'Shell NdegéOcello. Nooit
van gehoord, maar het moest
toch wel iets bijzonders zijn als
Guru's prachtige fusie tussen
'hiphop and live-jazzdance' er
door teruggewezen werd. Dus
op naar de platenzaak.
Het was geen vergeefse tocht,
zo bleek. Plantation Lullabies
was eind vorig jaar tamelijk
geruisloos verschenen. Het ech
te promotiewerk moest nog be
ginnen want de single Dred Loc
was pas net uit.
Me'Shell blijkt een jonge zwar
te vrouw (29) te zijn, geboren in
Duitsland en opgegroeid in de
VS Muzikaal is ze zeer be
gaafd; op Plantation Lullabies
neemt ze het merendeel van de
instrumenten voor haar reke
ning en bovendien beschikt ze
over een mooie, warme stem.
De cd blijkt inderdaad een ju
weeltje en komt dicht in de
buurt van Guru's Jazzmataz.
Maar waar Guru het alleen bij
hiphop en jazz houdt, haalt
Me'Shell er ook nog soul, rock
en rhytm blues bij. Dance
van het relaxte soort. Een jaren
zeventig-geluid met een moder
ne funky beat. Prachtige zang
afgewisseld met rap. Haar mu
ziek doet denken aan de jazzy
soul waarmee het Engelse Soul
II Soul enkele jaren terug de
ene clubhit na de andere scoor
de. Me'Shell verdient op zijn
minst hetzelfde succes. Wel
licht dat de ijzersterke single
Dred Loc haar dat kan opleve-
Me' Shell
ren. (Maverick/Sire/Reprise)
PAUL VERLINDEN
DE ENGELSE jazz-saxofonist
Trevor Watts vormde in 1990
met vijf Ghanese drummers het
Moiré Music Drum Orchestra.
De cd A wider embrace is een
weerslag van hetgeen Watts een
zijn Ghanese companen met
hun muzikale experimenten
hebben bereikt.
A wider embrace laat in de
basis Afrikaanse muziek horen
zoals je die bij de Ghanese
fanti-stam tegen kunt komen.
Daaroverheen hoor je de saxo
fonist Watts aan het werk die
veelal jazzy en een enkele keer
bluesy klinkt.
Hier en daar doet A wider
embrace denken aan Drum ode
van David Liebman. Ook Lieb-
man combineerde saxofoonspel
met Afrikaanse klanken. Ver
schil is echter dat Liebman er
keyboards en elektrische gitaar
aan toevoegde, waar Watts op
een enkele basgitaar na zo goed
als akoestisch blijft. Bovendien
trok Liebman de Afrikaanse
muziek richting jazz, waar
Watts de muziek veel.meer in
haar waarde laat.
A wider embrace is hoe dan ook
een prachtige plaat, waarop
subtiele Afrikaanse ritmen
prachtig samengaan met ruim
telijk saxofoonspel. De muziek
doet denken aan van hitte zin
derende verten en zwoele avon
den. Er gaat een onweerstaan
bare bekoring van uit en lief
hebbers van Afrikaans drum-
werk mogen de plaat eigenlijk
niet missen. (ECM, Via, release
datum 31 januari)
WIM VAN LEEST
DE NOORSE saxofonist Jan
Garbarek heeft in de vorm van
Madar een nieuwe langspeler
aan zijn inmiddels zeer uitge
breide repertoire toegevoegd.
Vormde op zijn vorige cd Ragas
sagas de muziek van India en
Pakistan de basis voor zijn in
strumentale avonturen, dit keer
vormen Tunesië en Pakistan
het vertrekpunt.
Tunesië is op de plaat vertegen
woordigd in de persoon van
oud-speler Anouar Brahem. De
oud is een twaalf-snarig ara-
bisch instrument dat uiterlijk
aan een luid doet denken. De
Pakistaanse inbreng wordt ver
zorgd de 74-jarige tabla-mees
ter Ustad Shaukat Hussain die
ook al op Ragas sagas mee
speelde.
Door de vermenging van arabi-
sche muziek met die van het
Indiase subcontinent en de toe
voeging van westerse saxofoon-
muziek onstaat er prachtige
dromerige muziek. Die muziek
is vervat in lang uitgesponnen
composities (sommige stukken
duren dik een kwartier) die alle
ruimte bieden aan de indivi
duele muzikanten.
Madar is meer nog dan Ragas
sagas een meeslepende plaat.
Door de muziek uit diverse we
relddelen te combineren on
staat nieuwe, ongehoord prach
tige muziek. (ECM,Via, release
datum 31 januari)
WVL
TENORSAXOFONIST TOM
Scott heeft als sessiemuzikant
op ontelbare platen meege
speeld. Dat waren veelal geen
bijdragen die uitblonken door
emotionele diepgang, maar hij
wist altijd wel de juiste toon
voor de plaat in kwestie te
treffen en wat hij speelde was
immer virtuoos en van een ont
zagwekkende perfectie.
Scott maakt ook zelf platen en
Reed my Ups is zijn nieuwste
voor het fusion-label GRP. Hij
wordt op de plaat bijgestaan
door van die andere studio
grootheden als Eric Gale, Da
vid Paich, Paul Jackson Jr,
Dean Parks en Grover Was
hington Jr en dat levert vlekke
loze muziek op.
Omdat fusion bij GRP zo'n
beetje behelst dat perfect ge
speelde muziek ook nog eens op
de allerbeste manier op cd ge
zet dient te worden, is Reed my
lips zo'n plaat waarmee je het
maximale uit je geluidsinstalla
tie kunt halen. Het geluid is bij
tijd en wijle zo imponerend dat
het niet meer van deze wereld
lijkt te zijn. Fantastisch in de
zin van bedacht.
De muziek van Scott en stalge-
noten bij GRP is tegelijkertijd
ook glad en lijkt ontdaan van
elke emotie. Daardoor krijgt je
ook bij het luisteren naar deze
Reed my lips het idee van schit
terend muzikaal behang, ideaal
voor in dure cocktailbars en
andere luxueuze omstandighe
den die met de werkelijkheid
weinig van doen hebben. (GRP,
RCA) wvl
WOENSDAG 26 JANUARI 1994 DEEL l
komt, de Poolse componist wiens
Derde Symfonie zó goed ver
kocht (meer dan 400.000 cd's)
dat de opname wekenlang in de
top tien stond van de pop-hitlijs-
ten en Górecki een soort cult-
status bereikte. Wat volgens
Tristan Keuris geheel en al te
danken is aan de inspanningen
van de platenmaatschappij. In
ieder geval niet aan die Derde
Symfonie zelf. „Een naïef knoei-
stuk... Ik zag in een tijdschrift
een soort van analyse, en het Is
kinderlijker dan een eenstem
ming dictee in het voorbereidend
jaar van het conservatorium. Al
lemaal van die witte-toetsen mu
ziek, mooi diatonisch. Zoiets
klinkt altijd wel, dacht ik. Maar
toen ik het hoorde, klonk het
nog niet eens ook. Melodisch was
het ook al niks. Zo'n sopraan
erbij die alleen maar een beetje
van die kromme toonladders
heen en weer zmgt. Die bekend
heid is Górecki natuurlijk ook
maar gewoon overkomen. Het
geeft niet als iemand eens een
keer een slecht stuk schrijft.
Maar als een goede componist
een slecht stuk schrijft moet het
beter zijn dan de Derde Symfo
nie van Górecki. Stravinsky
heeft ook wel eens een stuk
geschreven waarvan ik dacht:
mwah. Maar dan zakt hij niet af
tot dat niveau."
Waarom componeert u? voor de
eeuwigheid?
„Ik geloof dat het één seconde
nadat ik overleden ben niet meer
uitmaakt of ik Tristan Keuris of
een mier, een boom of een bak
steen ben geweest. Het is na
tuurlijk een fijn idee als je nu
kan denken dat je 'voor de eeu
wigheid' componeert; controle
ren kan ik dat toch nooit. Je
hoopt natuurlijk dat het enige
echte waarde heeft, maar ik heb
al heel vaak gezegd dat ik me
daar niet mee bezig houd. Je wilt
succes, dat is logisch. Als klein
kind loop je al met een tekening
naar je moeder: 'kijk eens wat
mooi'. Zo zit een mens in el
kaar."
Kamermuziek van Tristan Keuris
is op 30 januari en 2 februari te
horen in respectievelijk Eindhoven
(Muziekcentrum) en Den Bosch ICa-
sinotheater). Leden van het Bra
bants Orkest spelen samen met het
Raphael kwartet het klarinetkwar
tet, Aria voor fluit en piano, Strijk
kwartet nr. 2, Acht Miniaturen en
Pianotrio. Ter inleiding wordt een
gefilmd portret van Keuris ge
toond.
Symfonische muziek is te be
luisteren op 3, 4 en 5 februari in
respectievelijk Muziekcentrum
Eindhoven, Casinotheater Den
Bosch en Concordia Breda. Het
Brabants Orkest speelt dan onder
leiding van Lucas Vis: Intermezzi
voor negen blazers, Concert voor
twee celli en orkest (Nederlandse
première), Variations for Strings,
Drie Michelangelo Liederen en
Symphonic Transformations. Me
dewerking verlenen Jard van Nes
(alt), Paul Uyterlinde (cello) en Gre-
gor Horsch (cello).
Wim van den Heuvel en Jasperina de Jong in een serie van Eli
asser foto erik snoek
Door Maarten van de Rakt
Na 'Koning Bolo' voor de Tros duurde het een eeuwigheid
(zeventien jaar) voor Wim van den Heuvel weer eens opdook
op tv. Nu maakt hij zijn opwachting op verschillende fronten.
Sinds een paar weken is de acteur op zaterdag te zien in de
EO-reeks 'Een spoor van blauw zand' als burgemeester.
Vanaf vandaag, woensdag,
speelt hij Tobias, een lieve knor
repot, in de KRO-serie 'Alle kin
deren de deur uit', die nog het
beste als 'familiedrama' betiteld
kan worden.
Wim van den Heuvel vormt sa
men met Jasperina de Jong een
echtpaar op leeftijd: Tobias en
Carolien van West.
„Tobias en Caroline zijn heel
lang getrouwd. Ze hebben een
goed huwelijk. Ze denken nu te
kunnen gaan genieten van hun
vrije tijd", vertelt Wim van den
Heuvel. „Maar telkens komen de
kinderen terug met hedendaagse
problemen." De kinderen vinden
dat hun ouders zich als 'echte
bejaarden' moeten gedragen.
Dat zijn de 'oudjes' allerminst
van plan. Op hun lauweren rus
ten is er niet bij. Zo wil Tobias
zich gaan zetten aan al die mees
terwerken die hij nog wil schrij
ven.
Tobias is een beetje Eli Asser, de
schrijver van de tiendelige reeks.
Eerder verwierf hij grote be
kendheid met series als 'Het
Schaep met de 5 Pooten' en
'Citroentje met suiker'. Uitge
drukt in percentages is 'Alle kin
deren de deur uit' voor negentig
procent fantasie en voor tien
procent gebaseerd op Assers er
varingen.
'Alle kinderen de deur uit' wordt
een comedy-serie genoemd. Een
verwarrende benaming, want de
reeks heeft weliswaar een humo
ristische ondertoon, maar mikt
niet op de lachspieren. Schrijver
Asser houdt het op een midden
weg tussen een zware comedy en
licht drama.
Woensdag, Nederland 1, 22.07
'Mademoiselle Jaïre' in schouwburg De Kring
Roosendaal - Schouwburg De
Kring. De Korre met 'Made
moiselle Jaïre', toneelspel
door Michel de Ghelderode.
Vertaling: Flip Vanluchene.
Vormgeving: Eric Lagrain en
Lotte Lemm Gezien dinsdag
25 jan. Nog te zien op 5 febr.
in Breda en 23 febr. in Ter-
Door Sjef Huismans
Mysteriespelen, abele spelen,
passiespelen, de middeleeuw
se literatuur heeft lezer en
schrijver altijd geboeid tot in
onze dagen. Ghelderode was
zo'n auteur die zich aange
trokken voelde tot het mys
tieke van de oude overleve
ringen en daar op volkse wij
ze gestalte aan gaf.
In Mademoiselle Jaïre pakt hij
terug op een verhaal dat zijn
moeder hem in zijn jeugd vertel
de. Het handelt over een meisje
dat dood ging ondanks de 'uitge
kookte' zorgen van dokter en
onderpastoor. De verloofde van
het meisje Blandine roept de
hulp in van de Boze, of zo men
wilt Moenen, of Mefisto, of Ros
te. Blandine wordt uit de dode
opgewekt maar is gedoemd tot
een lethargisch bestaan. Aan het
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Aladdin.
20 u. Sleepless in Seattle.
HULST
- De Koning van Engeland
20 u. Demolition man.
20 u. The Addams Family values.
20 u. A perfect world.
14 u. Beethoven's 2nd.
14 en 20 u. Jurassic Park.
14 u. Aladdin.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 en 20 u. Demolition man.
- Alhambra 2
14 u. Robin Hood: men in tights.
20.15 u. Mon père ce heros.
- Alhambra 3
14 u. Beethoven's 2nd.
20 u. Heaven and earth.
- Alhambra 4
14 u. Aladdin.
20 u. The Addams Family values.
BERGEN OP ZOOM
- Cincm'actueel 1-2-3
20 u. Sleepless in Seattle.
14 u. Beethoven's 2nd.
14 u. Aladdin.
20 u. A perfect world.
14 en 20 u. Demolition man.
- Roxy 1 - 14 en 20.15 u. The Ad
dams Family values.
- Roxy 2 - 20 u. The house of the
spirits.
14 u. Aladdin.
ROOSENDAAL
-City 1-2-3
20 u. A perfect world.
14 u. Aladdin.
14 en 20 u. Demolition man.
einde van de proeftijd moeten
zowel zij als Jacquelin, de aan
stichter, samen met de 'weldoe
ner' Roste het met de dood beko
pen.
De vorm waarin Ghelderode zijn
verhaal pakt is puur negentiende
eeuws volkstoneel. De keuze van
een dergelijk stuk gedateerd to
neel is op zich al gevaarlijk te
noemen.
Het MMT deed dit indertijd op
kostelijke wijze met De Dronk
aard. Je neemt een dergelijk spel
serieus en plaatst het in de au
thentieke context of je gaat het
stuk theatraal uitvergroten met
een vette knipoog naar de toe
schouwer.
De Korre heeft deze keus in het
midden gelaten waardoor het
noch het een, noch het ander
werd. Het gevolg is dat de kijker
er niet goed raad mee weet en op
twee benen hinkend de zaal ver
laat.
Een sterke indruk van 'tussen de
schuifdeuren' werk drong zich
heel sterk bij me op omdat door
de ambivalente aanpak ook het
persoonlijke spel van de acteurs
in een twijfelachtig getinte
grondverf bleef staan.
Het historisch mysterieuze, mid
deleeuws plastische en parodisch
macabere is me dan ook geheel
ontgaan.
14 en 20 u. Beethoven's 2nd.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The good
son.
14.30, 17 en 20 u, The lookout.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mr. Jones.
14.30, 17 en 22.30 u. Excessive
force.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Demoli
tion man.
20 en 22.30 u. Bitter Harvest.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The crush.
20 en 22.30 u. Addams family 2.
14.30, 20 en 22.30 u. Robin Hood:
Men in tights.
20 u. Beethoven's 2nd.
17, 20 en 22.30 u. A perfect world.
20 u. Little Buddha.
22.30 u. Sleepless in Seattle.
14.30, 17 en 22.30 u. Aladdin
(14.30 en 17 u. Ned. versie).
22.30 u. Rising sun.
17 u. The age of innocence.
14.30 en 20 u. Jurassic Park.
KNOKKE
- Beverly Screens
15 en 20 u. Demolition man.
15 en 20 u. Good son.
15 u. Aladdin.
15 u. Beethoven's 2e.
20 u. Perfect world.
20 u. Three of hearts.
THEATER
TERNEUZEN
- Zuidlandtheater - 15.00 u. Kin
dervoorstelling door Circus Ous
ters.