>49 per stuk
249 u per stuk
Veilingwaarde stelt vaak teleur
i Boxtel
hts f29,75
DE STEM
Radio 2 op de
horizontale toer
Ondernemers op
pad in China
)CKMACHINES1
BRABANT
Melige soapmet
Brigitte Kaandorp
Een en al depressie
bij Bram Vermeulen
UIT GIDS
Taxatiedag in Bergen op Zoom trekt duizend bezoekers
cor special
koopprijs 1.198 -
jrkoopprijs 548.-
apart
\part
Prijskaarting
lén kwaliteit
v.a. I ïfo." lederen
ks v.a. 298.- Jassen, rokken,
n V.a. 9o." haar
rs v.a. 298.- provinciale weg
ELLER BRUIN
ZONNEBANK
i de ZON met
^SUN-ULTRA
jrzuivere diepzeealgen.
I ben je nog nooit
gezonde manier
)i egaal BRUIN
geworden.
rom nu meteen uit, want
ïn jezelf en val op
3 prachtige bruine
jezonde uiterlijk
iRadiodagboek uit
I Bosnië op Radio 1
Gijs van Beuzekom maakte documentaire over verkenningstocht
A7
ARI 1994
leggen op een grote partij overleg,
iet en fabrieksnieuw. Met volledige
rnder geschikt voor naaisters, naai-
nakers en huishoudelijk gebruik.
Merk Einer,
i doos zonder beschadigingen.
gelijktijdig vastnaaien, afsnijden en
kanten op allerlei soorten stof zoals
i, lakens, stretchstoffen etc. met ga
rantie.
zig-zag-naaimachines geheel com-
n met 10 jaar garantie op alle onder
delen en motor.
oor recht stikken, zigzaggen, knopen
knoopsgaten maken, ritssluitingen
blindzoomsteek, overlocksteek en
tchsteek voor rekbare stoffen,
eparatie en verkoop alle merken
Eigen servicedienst
Import - export - groot- en
kleinhandel
Tevens
I OYOTA-NAUMANN-EINER
naaimachines
örabantplein 6 - 4817 LR Breda
076-205454
Donderdagavond - koopavond
JDEL - RUIME PARKEERGELEGENHEID
-■L
oor een
524 1 pm
t/Zee-
aav
06-9864
et 'n
:pm.
Een KLEINTJE nu na
TREFZEKERDER dia
voorheen.
Diversen
V.B.O.K.: voor hulp
moeder en kind bij niet i
wenste zwangerschap
01157-2869/01150-14127]
Ma. 24/1aanv. 20.00u.
Bieden en jokeren, café de
Landbouw, Clinge.
AANBIEDING
1QQ FABRIKANT VAN
kleding
broeken, jacks
enz.
Voor hem en
Verkoop direct
IflO van ,abrikaat
V.a. £90." naar particulier
Oudenbosch'
MEER KOOPJES Hoeïe"'
05, OUDENBOSCH. TEL. 01652-13308g
s geopend. Vrijdag koopavond
oop ook aan particulieren.
Dn (150 ml) voor langdurig
>4,95. Nu tegen inlevering
i deze advertentie
(paart dan f5»'
Verkrijgbaar bij:
G ids
Van onze verslaggever Hans Rooseboom
pergen op Zoom - De belangstelling is enorm, 's
Morgens om kwart over negen, drie kwartier voor
openingstijd, staan er al tientallen mensen op straat te
nachten. Met tassen, koffers, vuilniszakken en dekens
[01 geheimzinnige zaken.
HANG- GLAS- ZONWERING
|Efliuiir nadat de taxatiedag van
veilinghuis Sotheby in De
Markiezenhof in Bergen op
Zoom van start is gegaan zijn er
neer dan 300 belangstellenden
tinnen. Er zullen er in de loop
i de dag nog honderden vol-
pl.
Be stroom van taxatiebelustig-
jen wordt bij de ingang van de
historische Hofzaal, waar de
turnt- en antiekkeuring plaats
vindt, al direct in verschillende
banen geleid.
Óp de vraag 'Wat is uw object?'
beginnen de meeste mensen gre-
lig hun geliefdkoost bezit uit te
pakken. Maar dat is nog niet
bedoeling. De vraag wordt
slechts gesteld door een mede
serker van Het Markiezenhof.
binnen kunnen de mensen
..„i aansluiten in één van de
jijen voor de experts van het
veilinghuis Sotheby die deze za
terdag zitting houden.
Oude schilderkunst, 19e-eeuwse
-schilderkunst, moderne schilder-
l'sunst, keramiek, porcelein,
frons, tin, koper, goud, zilver,
„velen, klokken, sculpturen: de
e handel wordt verdeeld on-
acht deskundigen, die alle
maal achter een eigen tafel heb
ben plaatsgenomen.
langste rij
langste rij wachtenden staat
j de afdeling schilderijen. Rijp
la groen komt hier uit de ver
pakkingen te voorschijn. Vol
strekte prullen blijken gewik
keld in de zachtste dekens, ter
wijl waardevolle doeken achte
loos uit een gescheurde krant
tevoorschijn komen. Net zoals in
de bekende taxatie-programma's
op de tv hebben ook hier in het
Markiezenhof de mensen vaak
geen idee.
„Pakt u dat maar weer in", zegt
de taxateur tegen een heer die
opgetogen zijn schat voorschijn
haalt en hem vol trots op tafel
legt. „Daar kan ik heel kort over
zijn. Dit mag geen naam hebben.
Het is misschien heel aardig,
maar het is puur van een ama
teur. In zo'n geval zeg ik altijd:
het mag geen naam hebben".
Verslagen beent de eigenaar
weg, zonder nog één woord te
zeggen.
Het omgekeerde komt ook voor.
Zoals die mevrouw die twee
schilderijtjes van de zolder heeft
meegenomen, om er toch eens
naar te laten kijken. „Heel mooi,
deze taferelen op een boerenerf.
Ze .zijn Frans, begin negentien-
de-eeuw. Als u ze een beetje laat
opknappen zijn ze samen wel
8000 waard. Maar ik zou ze
ophangen als ik u was, en niet op
zolder bewaren. Dan kunnen an
dere mensen er ook nog van
genieten".
Protesten
Protesten klinken hier en daar
[Radio 2 moet aantrekkelijker
|»orden en een grotere groep
lasteraars aanspreken. Het
[middel om dat te bereiken
|leet horizontale programme-
[nng. De Radio 2-omroepen
lenden vanaf vandaag elke
tussen 7.00 en 19.00 uur
[tp vaste tijden vaste soorten
programma's uit.
[Het lunchprogramma 'Het Hart
Ijan Twee' (12.00 uur) is dage-
ps te horen, evenals 'File-Ra-
jio' (17.00 uur) en 'Alle Mensen'
1118.00 uur).
|li zender moet vooral een ont-
ssrnend karakter krijgen en
puidelijk herkenbaar zijn. Op
Radio 2 worden korte nieuws
bulletins opgenomen naast in
formatie over weer en verkeer.
Meer dan de helft van het pro
gramma bestaat uit muziek,
vooral Nederlands produkt.
De nieuwe opzet gaat ervan uit
de de omroepen de programma's
'inbrengen' waar zij goed in zijn.
De Tros zet weerman Jan Ver-
steegt in. De Avro brengt korte
nieuwsoverzichten en media- en
shownieuws. Veronica levert in
lunchtijd een radiospelletje met
Albert West. De NCRV blijft
onverbrekelijk verbonden met
'Wie weet waar Willem Wever
woont' en 'Adres Onbekend' is
de troef van de KRO.
op. Zoals die meneer die een
groot kleurig havengezicht tot
bijna niets waard hoort verkla
ren.
„Ik wil naar de hoogste instan
tie", roept de klant. „Waar zit
die?".
„Rijksbureau voor Kunsthistori
sche Informatie in Den Haag",
zegt de taxateur ijzig.
„En hoe kom ik daar binnen?"
„Opbellen. Afspraak maken".
Verwarring heerst alom over de
getaxeerde waarde van de objec
ten. Want voor méér mensen is
de prijs die zij te horen krijgen
veel te laag. Een authentieke en
gave 18e-eeuwse topgrafische
kaart van Groenland en de
Noordelijke IJszee wordt geschat
op 200 a 300 gulden. „Dat is veel
te laag getaxeerd", roept de ei
genaar. „Nee", legt de expert
uit. „We hebben het hier over de
veilingwaarde, en dat is iets heel
anders. Zoveel brengt hij op de
veiling op. Best mogelijk dat een
kunsthandel er duizend gulden
voort vraagt".
Resumerend na een dag taxeren
in Het Markiezenhof: 950 perso
nen deden een beroep op de
expertise van de deskundigen.
Een kleine hoeveelheid daarvan
is door Sotheby ingenomen, ge
noeg om tevreden te zijn. „Er
zitten heel aardige dingen bij",
aldus Albertine Verlinde van So
theby. Met dit soort taxatieda
gen probeert het veilinghuis ui
teraard spullen voor de veiling te
vinden. Maar het beoogde resul
taat is vaak ook dat mensen uit
de regio makkelijker recht
streeks contact opnemen met
Sotheby in Amsterdam (15 pro
cent van de opbrengst is overi
gens voor het veilingshuis).
„Een van de 'topstukken van
vandaag' is een 17e-eeuws
Utrechts paneel. We gaan dat
uitzoeken, en de prijs hangt af
van het feit of we er een naam
aan kunnen hangen. Verder een
18e-eeuws zilveren mosterdpotje
uit Middelburg 5000), vest
zakhorloges van enkele duizen
den guldens, een 18e eeuwse
vaas uit de collectie van de Sak
sische keurvorst August de Ster
ke 5000). Geen tonnen in Ber
gen op Zoom dus, maar dat had
ook niemand verwacht. Daar
voor is de markt te bekend".
Tenslotte werd ook de verslagge
ver zelf gelukkig gemaakt. Een
nogal moeilijk te plaatsen schil-
J-PARFUMERIE-C0SMETIQUE
uktinformatie: Tiwes Import
wijk, tel.: 04160-35051
|óeze zomer trokken ze reeds
voormalig Joegoslavië.
|''J_de winter genadeloos
toegeslagen, zijn ver-
[Laggevers Harmen Boerboom
Ifaonica) en Wouter Kur-
[pershoek (Vara) wederom af-
■fereisd naar het door oorlog
T'trscheurde gebied.
Rt een beveiligde terreinwagen
jn® zij .zich een weg door de
'•-«besneeuwde wegen in Bosnië
boen daarvan twee weken
pS verslag via Radio 1. Hun
Nte reportage is vanochtend te
'«wachten.
Omdat in Bosnië bijna geen en-
L telefo°n werkt, zijn zij aan-
en op hun satelliettele-
De beide verslaggevers
proberen de geïsoleerde
™Tuzla te bereiken. Het her
oïsch gesloten vliegveld van
I ®la is momenteel een van de
pvo-speerpunten. Tuzla is voor
toevoer van hulpgoederen af-
■pelijk van een smalle, moei-
j °egaanbare bergweg. Al
k?'ban een jaar proberen de
"et vliegveld open te krijgen
"^vluchten, maar de Ser-
verhinderen dat.
jptoom en Kurpershoek wil-
een beeld schetsen van de
ppzalige gevolgen van de win-
(v i v°or de mensen in Bosnië.
pchten de Nederlandse
«malisten naar Oost-Bosnië te
ifYaar zo n Hbo leden van
gn Nederlandse Luchtmobiele
da» tenten zullen op-
koelt 1 het togelijkse dag-
i, 8aan de verslaggevers ook
Jto reportages maken die,
ioDpnH satel'iettelefoon, in de
dm i Programmering van Ra-
i L,?rden 0Pgenomen.
"■W'jkB, Radio 1 vanaf 7.45 uur)
Door Maarten van de Rakt
De directeur van de Ren-
kumse papierfabriek be
zoekt collega's in China.
„Als het over cijfers gaat,
komen ze er niet uit," glim
lacht hij tegen een meege
reisde verslaggever. Terwijl
hij zijn Chinese gastheer
complimenteert voor de
jaarlijkse produktie, relati
veert hij terzijde: „Dat doen
wij in een week."
Met zeven andere voornamelijk
Gelderse ondernemers ging G.
Keulen in november op verken
ning in China. Een soort ont
dekkingsreis in een sterk veran
derend land. Gijs van Beuze
kom reisde met de zakenlieden
mee en maakte een documen
taire over hun belevenissen: 'De
Hollandse koopman in China',
vanavond te zien op Neder
land 1.
Vier jaar na de wrede onder
drukking van de studentenop
stand op het Plein van de He
melse Vrede in Peking trekken
de economische hervormingen
als een wervelwind door China.
Buitenlandse ondernemers pik
ken graag een graantje mee. Zij
zien de Volksrepubliek als een
land van melk en honing. Van
een leien dakje gaat het zaken
doen doorgaans niet. De taal
barrière, politieke onzekerheid
en de slechte infrastructuur
vormen vervelende hordes.
Berend Botje
De reis begint in het koude
noorden en eindigt in het
broeierige zuiden. De zaken
mannen bezoeken het partijbol-
werk Peking, waar McDonalds
en Benetton voet aan de grond
hebben gekregen, de moderne
socialistische metropool Shang
hai en de oude opiumstad Kan
ton die geldt als het centrum
van het Chinese 'cowboy-kapi-
talisme'.
Voor de Gelderse ondernemers
was de reis een onvergetelijke
confrontatie met een andere
manier van leven: weinig cock
tailparty's en officiële diners,
veel bedrijfsbezoeken en ont
moetingen met de 'gewone' Chi
nese ondernemer, die veel oog
heeft voor westerse know-how
en valuta. Zo hobbelen ze per
bus stad er» land af, eten met de
onvermijdelijke stokjes en een
hunner heft 'Berend Botje' aan.
De zakenmannen raakten danig
onder de indruk. Van het enor
me arbeidspotentieel in China,
dat een ontwakenende reus is
onder de lage-lonen-landen. En
ook van de manier waarop de
G. Keulen en J. van der Vlugt rechtszien het verkeer in Peking aan zich voorbijtrekken.
Chinezen hun land opbouwen.
„Met een enorme inzet en ge
drevenheid zijn ze aan de gang
gegaan. Het typeert hen: als alle
neuzen dezelfde kant opstaan,
zijn ze niet te stuiten. Binnen
een aantal jaren is dit land de
derde economische macht van
de wereld", voorspelt Van Beu-
aekom. „Dat heeft ook gevolgen
voor ons. Wij zullen wel distri
butieland worden."
Symbool
De programmamaker volgde in
de film drie mannen: naast de
legatieleider Keulen van pa
pierfabriek Parenco uit Ren-
kum, J. van der Vlugt van Bata-
vus uit Heerenveen (een dochter
van Atag uit Ulft) en M. van
Kempen van Van Kempen Kou-
detechniek uit Tiel. „De fiets
als nationaal symbool van beide
landen. Het papier is in China
uitgevonden. En koeltechniek,
omdat het een aardig klein be
drijf is."
„Er gaan zoveel delegaties naar
China. Deze oriëntatiereis is
anders dan de trips van Econo
mische Zaken. Zonder officiële
toestanden, gewoon onderne
mers die contact leggen met
andere ondernemers. Van het
noorden tot het zuiden. Daarom
was dit voor mij aantrekkelijk,"
verwoordt Van Beuzekom zijn
interesse.
Hij besluit zijn documentaire
met een Chinees gezegde. „Alle
vreemdelingen zijn blind in het
zakendoen. De Hollanders heb
ben één oog. De Chinezen
twee." Daaruit opmaken dat de
Nederlanders een streepje voor
hebben, is helemaal fout. „Ze
zijn arrogant, hebben een hou
ding van 'we hoeven niet per se
met jullie zaken te doen'. Eerst
kijken ze de kat uit de boom."
(Nederland 1,23.13 uur)
MAANDAG 24 JANUARI 1994
'De Vrouw van de Zanger'
Oosterhout - De Bussel. 'De
Vrouw van de Zanger', muzi
kale komedie van Paul Hae-
nen. Regie: Bert Klunder. Ge
speeld door Brigitte Kaan
dorp, Ingeborg Elzevier, Egi-
dius Pluymen en Ernest Piet.
Gezien op zaterdag 22 januri.
Op 1 februari in Roosendaal, 2
en 3 februari in Breda, 8 fe
bruari in Etten-Leur, 26 april
in Terneuzen en 17 mei Ber
gen op Zoom.
Door Marjan Mes
Brigitte Kaandorps theate
rimago drijft op onhandig
heid, mislukking en lichte
frustratie.
Stuntelig en onzeker is ze ook
als het op mannen aankomt, zo
laat zij steeds weer in haar solo
shows zien. Een beetje hitsig
ook, maar helaas gaat het altijd
mis als er een smakelijke bilpar
tij in zicht komt. In zijn muzika
le blijspel 'De Vrouw van de
Zanger' creëerde Paul Haenen
voor deze cabaretière een rolletje
waarin zij vrolijk met dit door
haarzelf geschapen beeld kan
dollen.
Ze speelt en zingt, even ongepo
lijst en dwaas als in haar eigen
shows, de rol van de onbevredig
de, maar trouwe vrouw van een
corpulente operazanger, Boris
(Egidius Pluymen). Om haar
heen dwarrelt voortdurend een
narcistische, fraai gevormde
danser (Ernest Piet) die beweert
van haar te houden. Maar mono
gaam als ze is, kan ze niet op
diens avances ingaan. Haar met
faalangst behepte, zingende
echtgenoot neemt het echter niet
zo nauw. Die laat zich door zijn
regisseuse Bianca (Ingeborg El
zevier) niet alleen artistiek maar
ook amoureus inspireren.
Het wellustige mens is ervan
overtuigd dat zij met Boris' sek
suele ook diens artistieke poten
tie weet te op te vijzelen. Er
komt moord en doodslag van,
want de jaloerse Brigitte laat
zich niet bedriegen. De lekkere
bilpartij waar zij zo naar kan
smachten, komt evenwel toch
nog in haar bezit. Dit klinkt
misschien leuker dan het is. 'De
Vrouw van de Zanger' is name
lijk bepaald geen geslaagde
creatie van Paul Haenen. In te
genstelling tot in 'Een bijzonder
prettig vergezicht' (met Mary
Dresselhuys) ontbreken de
broodnodige plot en verrassende
dialogen.
Het is een wat bizarre, melige
mengeling van musical en soap
opera, waarin de vier optreden
den elk him eigen stiel bedrijven:
cabaret, toneelspel, operazang
en dans. Door gebrek aan een
samenhangend verhaal en aan
een strakke regie worden die
vier elementen geen eenheid.
Een uitstekende comédienne (El
zevier) zonder goede rol, een
grappige cabaretière (Kaandorp)
die niet kan acteren, een zoetge
vooisde operazanger (Pluymen)
die al evenmin kan acteren en
een jonge danser (Piet) die alleen
zijn lichaam in de fraaiste stan
den weet te dwingen; het is te
weinig voor een geslaagde kome
die. Een seksclubachtige mastur-
batiescène-in-silhouet van de
danser is bovendien een vol
strekt misplaatste regievondst.
Meesterwerkjes in 'Achter m'n ogen'
Na het taxeren van 3000 a 4000 objecten zijn de experts
behoorlijk 'gaar'. foto's de stem/ben steffen
derijtje, voorstellende het Leid-
seplein te Amsterdam, gesig
neerd 'Veldhoen'. „Het is inder
daad van Veldhoen", aldus de
expert. „Het gaat hier om een
zogenaamde rotoprint. Een klein
groepje verzamelaars heeft hier
150 a 200 gulden voor over".
Op de rommelmarkt had het
ding een rijksdaalder gekost.
Breda - Theater Achterom -
'Achter m'n ogen', door Bram
Vermeulen, gezien op 22 ja
nuari 1994.
Door Theo van Drunen
De liederen van Bram Ver
meulen zijn beslist van goed
niveau. Muzikaal verant
woord. Hij begeleidt zichzelf
op gitaar en accordeon. En
als hij achter de vleugel zit,
maakt hij ingenieus gebruik
van drum, bekken en tam
boerijn met afstandsbedie
ning. Tekstueel is het pro
gramma ook interessant. En
inhoudelijk heeft het een vol
wassen diepgang. Maar het
thema van Brams nieuwste
theaterprogramma 'Achter
m'n ogen' is depressief van
sfeer.
De ruim twintig chansons heeft
Bram Vermeulen in een verras
sende vorm gegoten. Door mid
del van een Leitmotiv plakt hij
de liederen aan elkaar, zodat er
een haast klassiek geheel ont
staat. De voorstelling is zo uit
eindelijk één verhaal.
Dat verhaal is eigenlijk vrij een
voudig. Een jongen van 7 is
doodsbang voor alles. 'Mama,
mama, doe open, ik ben het!'
Verlatingsangst en de angst voor
eenzaamheid zitten er al jong in.
Veertig jaar later is de jongen
een man, juist gescheiden en
weer barstensvol angst.
Tijdens de voorstelling noteerde
ik het een en ander. 'Achter mijn
ogen kijk ik naar mij.' 'Degene
die ik ken, laat zich niet zien.'
'Hij beweegt als een man, maar
voelt als een kind.' 'Mijn ziel is
te groot, hij barst uit mijn borst;
FILMS
GOES
-Grand Theater
20 u. Sleepless in Seattle.
HULST
- De Koning van Engeland
20 u. Demolition man.
20 u. The Addams Family values.
20 u. A perfect world.
20 u. Sleepless in Seattle.
20 u. Robin Hood: men in tights.
TERNEUZEN
- Luxortheater
20 u. Little Buddha.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
20 u. Demolition man.
- Alhambra 2
20 u. Robin Hood: men in tights.
- Alhambra 3
20 u. 20 u. Heaven and earth.
- Alhambra 4
20 u. The Addams Family values.
BERGEN OP ZOOM
- Cinem'actueel 1-2-3
20 u. Sleepless in Seattle.
20 u. A perfect world.
20 u. Demolition man.
-Roxy 1 - 20.15 u. The Addams
Family values.
- Roxy 2 - 20 u. The house of the
spirits.
ROOSENDAAL
ik heb dorst, dorst, dorst.' Kort
om: een en al depressie en ellen
de. En dat is nog maar voor de
pauze.
Na de pauze blijken er zo'n
twintig van de tweehonderd toe
schouwers verdwenen te zijn. En
in de loop van de voorstelling
stappen er nog een paar op.
Want Bram draait niet bij. Hij
vindt geen licht in de duisternis.
Hij gaat gewoon door: 'Ik voel
me weer als kind; ik ben bang,
bang, bang. Nu ben ik jou voor
altijd kwijt; ik ben bang.' 'En het
hart bonkt hijgend hard.'
'Mama, ik ben het.' 'Alles en
iedereen is tegen mij.' 'Het lijf
wil slapen, maar ik ben te moe.'
En als slotconclusie: 'Wie zoeken
wil, zal zoeken. Wie vinden wil,
zal vinden.'
Ik kan niet anders zeggen dan
dat Bram Vermeulen in dit pro
gramma meesterwerkjes heeft
zitten. Of misschien moet het
programma als één geheel wor
den gezien en dan is het nog
steeds een meesterwerk. Maar
als toeschouwer moet je er wel
zin in hebben.
Vanwege de hoge herkenbaar
heidsgraad raakt het ongetwij
feld veel dertigers en veertigers.
Maar ik denk toch dat het iets te
veel van het goede (lees: depres
sieve) is. Ken je als toeschouwers
deze problematiek niet, dan zegt
het je te weinig. Zit je zelf mid
den in deze problematiek, dan
helpt het je niet echt. En ben je
deze problematiek al voorbij,
dan is het hooguit een onprettige
herinnering. Voor wie moet
Bram Vermeulen het dan toch
nog doen? Voor hemzelf waar
schijnlijk.
Vast een goede vorm van thera
pie.
- City 1-2-3
20 u. A perfect world.
20 u. Demolition man.
20 u. Beethoven's 2nd.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The good
son.
14.30, 17 en 20 u. The lookout.
14.30, 17, 20 en 22.30 u.Mr. Jones.
14.30, 17 en 22.30 u. Excessive
force.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Demoli
tion man.
20 en 22.30 u. Bitter Harvest.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The crush.
20 en 22.30 u. Addams family 2.
14.30, 20 en 22.30 u. Robin Hood:
Men in tights.
20 u. Beethoven's 2nd.
17, 20 en 22.30 u. A perfect world.
20 u. Little Buddha.
22.30 u. Sleepless in Seattle.
14.30, 17 en 22.30 u. Aladdin
(14.30 en 17 u. Ned. versie).
22.30 u. Rising sun.
17 u. The age of innocence.
14.30 en 20 u. Jurassic Park.
KNOKKE
- Beverly Screens
20 u. Demolition man.
20 u. Good son.
20 u. Perfect world.
20 u. Three of hearts.
- Scharpoord
20.30 u. The fugitive.