Werkelijkheid zonder opsmuk Shakespeare in en voor Vrije School Bioscoopbezoek vorig jaar flink gestegen Arpad Joó: het eind van een verstandshuwelijk Zesde show Tineke Schouten best aardig UIT GIDS Tros djkt mee met agenten van bureau Balistraat Amsterdam Musicus Lucas Vis wordt artistiek directeur muziekopleiding Tilburg uziekfilm Porgy j-STEM GIDS D4 Nederland staat in Europa nog steeds onderaan de lijst f in Zuidland een Frivole rambozen Antwerpen labaret voor vrouwen leve Engelse theatergroep speelt A Midsummer Night's Dream in Breda Koolhaas exposeert in New York Droge met nieuw programma Guikje Roethof naar de Vara Poëziewedstrijd zoekt deelnemers 21 JANUARI 1994 FILM 'Tous les Matins j inde' beschrijft het leven va 17de-eeuwse componist Sain PninmRn Een ascetisch mj Colombo, zich in volstrekte eenzaart id alleen bezighield met h studeren, schrijven en vervol fcken van zijn muziek. Er is e Jfdesgeschiedenis in verweri n zijn dochter Madeleine jonge Manais. Deze succel He hofmusicus gaf op w ftijd toe het wezen van d luziek te hebben leren dooi londen als leerling van Saint blumbo. Voor de rest staat fhitterende muziek voorop d m is volgende week te zien i fcrgy Bess in Terneuzen. ^pbezoek in Nederland is '..afgelopen jaar in vergelij- «met 1992 met bijna 17 flCent gestegen tot ruim 16 Koen mensen. Daarmee is i)j3 het beste bioscoopjaar vaJlids 1984, aldus de Neder- Ldse Federatie voor de Ci- ■matografie (NFC) op grond „voorlopige cijfers. Woensdag 26 januari- 20.00 uur. VRIJDAG 21 JANUARI 1994 Haag (anp) - Het bio- De stijging vindt volgens Hans Tijssen van de NFC zijn oorzaak in een enorm aanbod van grote publiekstrekkers en in het feit dat het Nederlandse publiek ook los van de zeer populaire films de weg naar de bioscoop weer terugvindt. Die wordt weer meer en meer opgenomen in het vaste uitgaanspakket van mensen. Een belangrijke rol hierbij speelt volgens Tijssen dat de bioscoop maatschappijen flink in hun theaters investeren, een proces dat nog maar pas op gang is gekomen. Ook de service aan het publiek is naar zijn mening flink verbeterd. Overigens staat Ne derland wat bioscoopbezoek be treft in Europa nog steeds on deraan. De topfilms wat bezoekers be treft waren vorig jaar Jurassic Park, Bodyguard, Indecent Pro posal, Aladdin, Cliffhanger, The Firm en The Fugitive. In een aantal grotere (studenten-)ste- den komen daar nog The House of the Spirits en The Piano bij. De precieze bezoekersaantallen van deze films worden binnen kort bekendgemaakt. De trend naar een beter bio scoopbezoek is in 1992 al inge zet. Toen trad voor het eerst weer een duidelijke stijging op na een periode van stilstand die acht jaar had geduurd. on-Actief FOTO JORIS VAN BENNEKOM en in het Zuidlandtheater erneuzen op zaterdag 22 janua- Djor Maarten van de Rakt aanvan js een aloude formule: meekijken over de schou- er van'. Programmama- ers zijn inventief in het denken van variaties op hedendaagse thema lity. 'Balistraat', een re- irtageserie over een Am- •dams politiebureau, ie vandaag van start gaat, de nieuwste loot aan de reeks is voor ons een jour- ilisiieke uitdaging. We laten de itschappelijke werkelijkheid zonder opsmuk", zegt sa- iteller Kees Colenbrander, üja collega Peter de Bie voegt aan toe: „Alles wat je in deze ene ziet, gebeurt hier elke dag. fe tonen de dagelijkse realiteit «g| «der sensatie, want die leidt ten maar af." Menbrander en De Bie volgden it dienders van het bureau Ba- straat tijdens hun werk in de ndische buurt. In deze wijk, noeger bewoond door ambtena- ren en kantoorklerken, bestaat le bevolking voor meer dan de Kift uit allochtonen. De Indi- sche buurt herbergt 66 nationa- iteiten. lanalles passeert de revue in de tportages. Een dronken Zweed Jaapt zijn roes uit in een cel en weert een keer op de gang. Een Surinaamse vrouw klaagt ever haar verslaafde agressieve Een woonbootbewoner veneens in het Zuidland is et p woensdag 26 januari on 5.00 uur een kindervoorstelling lat zijn honden los op een buur- oor Circus Custers ee dagen later, op vrijdag 28 nuari, treedt Bram Vermeulen p met zijn programma 'Achtefpmervrouw wordt (weer eens) nagehouden. In een ernstig ge el van geluidsoverlast krijgt bi politieman naar het hoofd jeslingerd: „Trap me dan. Je zou ie toch trappen." ïjn ogen Aanvang 20.00 uur, tenzij anders vermeld. E geplande uitvoering van de 'irtuoze musici van De Frivole ramboos op zaterdag 22 janua- i in Den Duilaert is afgelast. De oorstelling komt in ieder geval lit theaterseizoen niet meer naar ulst. ©www De groep T'chan'G in 'Zinc in de Singel FOTO THIERRY GRUNDLEB Ensor. In dezelfde zaal treedt donderdag 27 januari de Com pagnie Ariadone op met Hinaga- ta of de taal van de Sfinx: Buto- dans in een choreografie van Carlotta Ikeda. De voorstellingen beginnen om 20.00 uur, tenzij anders vermeld. JOY DE Jong, Judith Schut etf ïian Verberne vormen sino 1987 het Utrechtse cabarettrio, Je Serpanties. Ze brengen een arogramma waarin liedjes een entrale rol spelen, balanceren ussen romantiek en cynisme. De muziek is zeer ëevaI}f\Jt van kleffe driestemmigheid j free jazz en meezingers. Aller instrumenten passeren de revu piano, altsaxofoon, accorded trombone, gitaar en sousafoon- Op uitnodiging van de Zeemk vrouwenorganisatie LAVA men De Serpanties zondagm dag naar Terneuzen met n programma 'Ze Kijken voorstelling, in Porgy ^ess' alleen toegankelijk voor w wen. De entree bedraagt gulden. Zondag 23 januari; aarwa 15.00 uur. aan en krijgt een opdoffer. Een iirkse vrouw meldt dat haar iaderen zijn ontvoerd. Een zi- Balistraat' geeft een openhartig kijkje in de keuken van de politie' De zesdelige reeks lijkt een beet je op een feuilleton. Gebeurte nissen krijgen in de loop van de serie een vervolg. De kijker wordt vanzelf nieuwsgierig naar de afloop. Tussen de sobere en onbecommentarieerde registra ties door komen de politieagen ten aan het woord over hun werk. De dienders nemen daar voor even plaats onder het licht van een schijnwerper. Het zijn verrijkende momenten van re- producent Harry de Winter aan flectie, analyse of emotionele be trokkenheid. Voor het maken van een reeks over het werk van de Amster damse politie klopten Tros en bij de korpsleiding. Hoofdcom missaris Nordholt en voorlichter Klaas Wilting zetten hen op het spoor van bureau Balistraat, dat een mooi voorbeeld is van hoe een politiebureau in een multi culturele samenleving te werk gaat. „Alles mocht geregistreerd worden", zegt Wilting. „Wel moesten alle mensen die in beeld komen, toestemming geven." De leider van het wijkteam, Dirk den Boer, zegt ingenomen te zijn met de aandacht. De serie is in zijn ogen reëel. „Een kleine vijf jaar geleden zijn we in deze wijk begonnen. We hebben de proble men in kaart gebracht. Wat wo ningdiefstallen en drugsoverlast betreft, waren we aardig succes vol. Moeilijker lag het met racis me en discriminatie, hoe moet je die aanpakken? Daar zijn we niet echt uitgekomen. We zijn om tafel gaan zitten met de Turkse gemeenschap en de Ma rokkanen. We gaan naar basis scholen. Als je samenwerkt kun je een boel bereiken. Samen, open, eerlijk, dat zijn de tref woorden." De moord op sigarenwinkelier Hartman in de Molukkenstraat verhitte de gemoederen danig in de Indische buurt. Peter de Bie haalt zich de bijeenkomst van politie en buurt voor de geest: „De politie verantwoordde zich. Iemand van CP'86 rook zijn kans en nam het woord. Dat duurde een halve minuut. Toen riep ie mand: hoezo CP'86, je hebt hier niets te zoeken. De sfeer sloeg om en een Marokkaanse man zei: het is ook onze sigarenwinkelier; we zullen het met zijn allen moeten doen." 'Balistraat' geeft een openhartig kijkje in de keuken van de poli tie. Een boeiend beeld van hun sociale taken, kopzorgen, span ningen, frustraties, bevrediging, machteloosheid en gevoel voor humor. „In kwesties met buren over overlast gaat veel tijd zit ten. Je legt noodverbanden aan maar oplossen doe je ze bijna nooit", weet Wilting. Nederland 2, 21.28 uur Keiefs te vieren heeft, moet ticli overgeven. Probeert hijzelf te heft in handen te houden en trimden, bekenden en aanhan- ps alleen te laten doen wat ten zelf zint, rijst er verzet. Don niet alleen van vriendelijk- lfid overlopende huichel- toordjes, onschuldige pantof- lé of sigaren en met naieve iwderanecdotes gevulde familiesketches, maar nauwelijks verpakte natheid, goed bedoelde opbouwende kritiek en spitsheid die de ïïinsenkennis van de spreker moet bewijzen. Ut volksschrijver Gerard Reve heeft dat alles over zichzelf afgeroe- Jw Hij dacht verleden december zijn zeventigste verjaardag af te hintten doen met een eigenhandig georganiseerde en geënsceneerde i"',conferentie. Het resultaat is als verwacht. In de Groene Amster dammer licht Theodor Holman wekelijks Van het Reves doopceel. Details die hij voor zichzelf had willen houden, staan nu in druk l'boekstaafd. In KRO's Montaigne sprak Thijs Wierema met een meeslepende Maurits Duivenis. •Mm/rits heeft een misdadige aanleg, pas daar voor op,introduceer- fatoen nog Simon van het Reve zijn vroegere buurt-, school- en tdaadgenoot Wouter Wagener in 'De A vondenDuivenis, wiens kennis van het misdrijf door Frits van Egters niet werd 'onderschat' oi die net twee biljetten van honderd gulden had gestolen van een "tend, 'gaat de verkeerde kant op.'Een gevoel van vernedering en "Venning' drijft hem ertoe. Hij is 'afstotend', want hij heeft maar 0oS- Voor de lege kas van het andere draagt hij een zwarte lap. 9 names kon hij niet overweg: Het lijkt me niet verstandig het '°asie na de gemeenschap zo krachtig het bed uit te trappen, dat ze er u dagen mank, althans gebrekkig van loopt. "getter trapt eindelijk terug. De afrekening van zijn oude vriend is 'm niet in de koude kleren gaan zitten. Zijn 'wat morsige ""'Otium vitae en compromitterende antecedenten- hij bereikte Heimeer dan nederige pennelikkersbaantjes en zat drie maanden vooreen overval waaraan Van het Reve medeschuldig was - "minderden eerdere onthullingen. Nu ledigt hij, hoewel met nog '1" enige sympathie voor zijn vroegere makker, de beerput, tl precieze verhaal van Gerards jeugdige zelfmoordpoging door een brug te springen en de exacte feiten over Reves overvallen in "'legaliteit. Ordinaire berovingen blijken het, die met verzet niets doen hadden. Wagener en een gelegenheidsmaat zijn voor de 'me en laatste gepakt. Van het Reve ontsprong de dans. Bij de twee r t'e had hij de leiding, nu stond hij slechts op de uitkijk, omdat de ''Ppen maintenee van een collaborerende bioscoopexploitant hem kende. Wagener en zijn eveneens gegrepen compaan, een h0 erw'fer (he alleen meedeed om zijn bloedjes van kinderen van de jrwimerdood te redden, hebben Reves naam nooit genoemd. De h,J, "v'i'er verloor er zijn baan en zijn toekomst door. Van het Reve :e nimmer bedankt. e'e ""'e onthullingen is het niet gebleven. In dezelfde laatste »il er1'aand van hel vorig jaar verscheen Andreas Sinakowski's 'Het S °"S van de tijger', een brievenboek aan Gerard Reve. Do»"f, ex-Stasi-spion in het literaire Berlin, Hauptstadt der ken f een Prachhg en indrukwekkend boek lang af met zijn tiled"/ e co^eK" Eerst in korte brieven, maar tegen het eind in ftitii ""^ere verhalen graaft hij zich de eigen diepte in. Pagina na ,0oil"i "h" z'in verw'i' dat Reve zijn communistische kinderjaren falen e en 's gekomen voor hem begrijpelijk te maken. Door Van onze kunstredactie Breda - The Bristol to Berlin Travelling Players, een Engels gelegenheidsgezel schap, speelt op 5 februari het blijspel 'A Midsummer Night's Dream' van Sha kespeare in de zaal van de Bredase Rudolf Steinerschool. De semi-profes- sionele groep is verbonden aan de Wal dorf School in Bristol, eveneens een vrije school op antroposofische basis. Omdat deze school sinds de Britse economi sche recessie in 1989 het hoofd niet boven water kan houden, werd in 1990 een fiets tocht gehouden tussen Middelburg en Ber lijn, waarvan de opbrengsten ten goede kwamen aan de instandhouding van de mid delbare opleiding. Teneinde een nieuwe fi nanciële injectie te kunnen geven aan de bedreigde Waldorf School werd een speel- groep opgericht, die deze maand aan een toernee langs de Nederlandse en Duitse vrije scholen is begonnen. Producer van 'A Midsummer Night's Dream' is de homeopaat en psycho-therapeut Tony Conway, geassisteerd door nog vijf anderen, ouders, oud-leerlingen of vrienden van de Bristol Waldorf School. De zeven acteurs hebben acteerervaring, twee van hen zijn Van onze kunstredactie EINDHOVEN - IJdel en arro gant. Mysterieus en afstande lijk, Liever met het hoofd in de wolken dan met beide be nen op de Brabantse zand grond. Arpad Joó: een Hon gaar verdwaald in Brabant, dirigent bij een orkest waar zijn positie al geruime tijd punt van discussie was in een fluistercampagne. Arpad Joó is door Het Brabants Orkest aan de dijk gezet. Delen van het orkest wilden niet verder met hem. Al eerder was duidelijk dat zijn contract na 1996 niet zou worden verlengd. Die afwijzing-op-termijn moet hard zijn aangekomen bij de Hongaar. Het typeert hem dat hij zijn contract vervolgens niet op zakelijke wijze rustig uitdien de, maar ging dwarsliggen Het heeft er alle schijn van dat hij zijn orkest in de steek liet door voor een contract in Duitsland te kiezen, op het moment dat hij op een repetitie verwacht werd. Daarmee bood hij de directie een kans voor open doel om snel een punt achter de verbintenis te zetten. Die verbintenis was geen warme relatie, maar een weinig gelukkig verstandshuwelijk. In 1989 werd Arpad Joó (1948) door Het Brabants Orkest aan getrokken. Over zijn inbreng werd verschillend gedacht. In het orkest leefde de gedachte dat hij tekortschoot als trainer van het orkest, onvoldoende optrad als stimulator en coach, en zich te afstandelijk en ondoordring baar gedroeg. Zijn bekwaamheid als vakdirigent werd echter niet betwist. Arpad Joó vindt dat een dirigent geen 'bedrijfsleider van een su permarkt' is, zoals hij het zelf uitdrukte. Hij is ervan overtuigd dat een dirigent bij een uitvoe ring in verbinding staat met de kosmos, die voor hem de bron is van alle muziek. Gesloten Of die houding wrijving met het orkest tot gevolg heeft gehad is moeilijk te achterhalen. Het Bra bants Orkest is naar buiten toe een tamelijk gesloten bastion, waarin kritiek op de leiding zorgvuldig afgedekt wordt. Ar pad Joó en zijn advocaat doen er op dit moment ook het zwijgen toe, omdat ze hun kruit droog willen houden. Daardoor blijft voorlopig de vraag onbeant woord of het orkest en, belang rijker nog, de directie Arpad Joó eigenlijk wel juist behandeld hebben. Hoe nu verder? Het Brabants Orkest doet er, aldus de directie, alles aan om de programma's die voor dit seizoen nog op de rol staan ongewijzigd uit te voeren. Voor de concerten zullen onge twijfeld vervangers opdraven. Belangrijker is de vraag wie uit eindelijk de positie van de Hon gaar als artistiek leider en inspi rator van het orkest overneemt. De directie zegt nog niemand op het oog te hebben. Namen circu leren in dit stadium uitsluitend nog in het geruchtencircuit. Wordt de nieuwe dirigent één van de jonge Nederlandse orkes tleiders? Wordt het opnieuw een buitenlandse dirigent? En is een dirigent van enige naam en faam bereid om een - op de Europese schaal - klein orkest te gaan leiden? Duidelijk is dat HBO een diri gent heel wat meer te bieden heeft dan zes jaar geleden. Des tijds moest het zich behelpen met een slecht repetitielokaal en slecht klinkende zalen. Het or kest heeft nu de status van vaste bespeler van een van de beste concertzalen van Nederland, het Muziekcentrum Frits Philips. Door af te Stilh it h vrijwel parallelle, angsten, verlangens, afkeer, S'liikli ,e^oef'e "an waardering en warmte en tegelijkertijd onmo- l'ited c overg"ve. Hij laat Reve zien hoe die teruggaan op zijn fantn omhi is eruit. Hij heeft zichzelf geaccepteerd. Want het oyerv/'S "vernh maar als je echt wilt kun je innerlijk het kamp en "vi'ral jezelf worden.Reve wil niet, die regisseert het even en de eigen show. Den Haag (anp) - In het Museum of Modern Art (Moma) in New York wordt dit najaar een tentoonstelling gewijd aan het werk van de Nederlandse architect Rem Koolhaas en zijn bureau Office of Metropolitan Architecture (OMA). Het is de eerste keer dat een Nederlandse architect een eigen expositie krijgt in het gerenommeerde Moma. Rem Koolhaas' recent ste activiteit is de bouw van een nieuwe wijk rond het station voor de hoge-snelheidstrein (TGV) in de Noordfranse stad LiUe. Voorts bouwde hij onder meer de Kunsthal in Rotterdam en het Danstheater in Den Haag. In 1989 wijdde het RotterHrjcbse museum Boymans-Van Beuningen een tentoonstelling aan K.<uaas' werk. Den Haag (anp) - De dirigent en musicus Lucas Vis is met ingang van 1 januari 1994 benoemd tot artistiek directeur van de nog op te richten tweede-faseopleiding voor het muziekonderwijs in Zuid-Nederland. De conservatoria in Maastricht en Tilburg hebben dat donderdag bekendge maakt. De benoeming komt als een verrassing, omdat de politiek nog geen beslissing heeft ge nomen over het aantal twee- de-faseopleidingen dat er in Nederland moet komen. De hiervoor ingestelde Commis sie-Van Beers pleitte ervoor vier van de twaalf conservato ria te voorzien van zo'n ver volgopleiding. Volgens het schema zouden die vier twee- de-fase-instituten in 1998 van start moeten gaan. In het Van Beersrapport werd niet aangegeven in welke plaatsen die vervolginstellin- gen zouden moeten komen. Gesteld werd dat de kwaliteit als criterium voor toewijzing, alles bepalend moest zijn. Re gionale spreiding was volgens de commissie van onderge schikt belang. Het is nu aan de Raad voor de Kunst om advies uit te brengen welke conserva toria in aanmerking komen om een tweede-faseopleiding te verzorgen. Met de benoeming van Vis willen de twee conservatoria duidelijk maken dat ze het kwaliteitscriterium van de Commissie-Van Beers van groot belang achten. Het is geen 'strategische manoeuvre om de tweede-fasetoewijzing in de wacht te slepen' zegt H. Custers, algemeen directeur van de Hogeschool Maastricht, Conservatorium voor Muziek. Mocht de politiek besluiten dat noch Maastricht noch Til burg een tweede-faseopleiding krijgen toegewezen, dan wordt het contract met Vis verbro ken, aldus Custers. professioneel, evenals regisseur Rob Pike. De zeven acteurs vertolken vijftien rollen in deze, uiteraard Engelstalige 'Mizo- mernachtsdroom', waarin de drie verhaalla gen in drie stijlen worden uitgevoerd: fysiek theater bij de liefdesverwikkelingen, formeel drama aan het hof en slapstick-komedie bij de befaamde toneelopvoering van de hand werkslieden. Een gedeelte van de rollen wordt met maskers gespeeld. De voorstelling wordt op zaterdag 5 februari om 20.00 uur gehouden in de Rudolf Steiner school, Minckelerstraat 27 in Breda. Plaats bespreken kan bij leraar Nederlands, Henk Spijkers, tel. 076-713646 (school) of 01684-2487 (thuis). Etten-Leur - De Nobelaer, 'All you need is lach', door Tineke Schouten, gezien op 20 januari 1994. Nog te zien op 15 maart in Terneuzen, 24 en 25 maart in Breda, 6 en 7 april in Roosendaal, 11 en 12 april in Oosterhout en 22, 23 en 24 april in Bergen op Zoom. Door Theo van Drunen De zesde theatershow van Ti neke Schouten heet 'All you need is lach' en is best aardig. Dat wil zeggen dat er wel te lachen valt om de sketches, dat de liedjes best wel te pruimen zijn en dat de muzi kale en technische ondersteu ning alleszins redelijk zijn. U begrijpt het al: ik ben niet zo weg van Tineke Schouten. Of eigenlijk niet van het soort caba ret dat zij brengt. Hier en daar raakt ze een gevoelige snaar in een liedje en af en toe is ze grappig in mopjes, sketches en woordspelingen. Maar een echt hoog niveau haalt Schouten steeds maar niet. Ze is soms banaal, nog iets vaker is ze flauw en regelmatig is ze voor spelbaar. Tineke Schouten heeft het hele maal bij het verkeerde eind als ze oeroude moppen gaat tappen. Hilversum (anp) - Met ingang van morgen, 22 januari, wordt Guikje Roethof presentatrice van het Vara-radioprogramma Ophef en Vertier. Roethof doet het werk samen met Wilfried de Jong. Enige jaren geleden werkte Roethof mee aan het programma Spijkers met Koppen. Verder was ze redactrice van HP/De Tijd, waar ze enkele maanden geleden werd ontslagen toen bleek dat ze zich namens D66 kandidaat wilde stellen voor een plaats in de Tweede Kamer. Ophef en Vertier, een kunst- en cultuurprogramma, wordt elke zaterdag uitgezonden. Roethof blijft op zondagmorgen het VPRO- programma Geblaf in het Hondsdal presenteren. Hilversum - De Nederlands-Vlaamse culturele vereniging Concept schrijft voor de achtste keer een poëziewedstrijd uit. Thema: 'de onstuitbare kringloop der seizoenen en het onherroepe lijk verstrijken van de tijd' in de ruimste zin des woords. Nederlandstalige auteurs kunnen het reglement aanvragen door een gefrankeerde antwoordenveloppe te zenden naar: CONCEPT, Post bus 1313,1200 BH Hilversum. De uiterste inzenddatum is 10 maart 1994. De geselecteerde gedich ten worden gepubliceerd in de bloemlezing 'Ik tel de maanden'. En ook bijzonder jammer vind ik het, wanneer de cabaretière me lodieën van andere artiesten van een eigen tekst voorziet. Dan heb ik het niet over de (vaak trouwens wel leuke) persiflages op bekende artiesten. Maar ik heb het wel over de zes nonne tjes die zingen op muziek van Eros Ramazzotti en Prince. (Nonnetjes in korte rokken heb ben we trouwens twintig jaar geleden al voorgeschoteld gekre gen). Helemaal mis was de eigen versie van Tineke Schouten op de muziek van 'La Solitudine' van Laura Pausini. Het is al gevaarlijk om een vertaling van zo'n schitterend lied te maken, maar Paul de Leeuw lukte dit bijzonder goed. Tineke moet niet proberen dat dan nog eens over te doen. Ze heeft genoeg talent volle medewerkers om eigen me lodieën te kunnen bemachtigen. Dat is wel zo'n beetje mijn kri tiek. Maar ik zei het al: ik houd niet van het soort cabaret dat Tineke Schouten brengt. Dus ik heb extra kritisch zitten kijken. Verder was er een uitverkochte zaal, die soms ademloos en dan weer krom van het lachen een lange avond heeft genoten. Gert-Jan Dróge keert terug op het Avro-scherm. Voorlopig staat hij op de rol voor vier afleveringen van 'De wereld volgens G.B.J. Dróge'. Droge wilde na zijn succesvolle societyrubriek 'Glamourland' een tijdje niet meer op de tv. Even leek het erop dat hij in het panel van een nieuwe serie van 'Wie van de Drie' zou plaatsnemen, maar daar heeft hij alsnog van afgezien. In 'De wereld volgens G.B.J. Dröge' zal Dröge om de twee weken het wereldnieuws op zijn eigen wijze van commentaar voorzien. Hoe het basisidee verder zal worden ingevuld staat nog niet vast. De Avro gaat ervan uit dat het nieuwe programma in maart klaar is, maar dat kan ook later worden. „Er moet eerst nog een proefprogramma worden gemaakt", aldus een woordvoerster. FILMS GOES -Grand Theater 19 u. Tina, what's love got to do with it. 21.30 u. Sleepless in Seattle. HULST - De Koning van Engeland 19.30 en 22 u. Demolition man. 19.30 en 22 u. The Addams Family values. 22 u. A perfect world. 19.30 u. Beethoven's 2nd. 22 u. Sleepless in Seattle. 19.30 en 22 u. Robin Hood: men in tights. 19.30 u. Aladdin. TERNEUZEN - Luxort heater 20 u. Tina, what's love got to do with it. VLISSINGEN - Alhainbra 1 19 en 21.30 u. Demolition man. - Alhainbra 2 19 en 21.30 u. Robin Hood: men in tights. - Alhainbra 3 19 u. Beethoven's 2nd. 21.3 u. Heaven and earth. - Alhainbra 4 19 en 21.30 u. The Addams Family values. BERGEN OP ZOOM - Cincm'actueel 1-2-3 18.45 en 21.30 u. Sleepless in Seattle. 18.45 u. Beethoven's 2nd. 21.30 u. A perfect world. 18.45 en 21.30 u. Demolition man. -Roxy 1 - 18.45 en 21.30 u. The Addams Family values. -Roxy 2 - 18.45 en 21.30 u. Robin Hood: men in tights. ROOSENDAAL -City 1-2-3 21.30 u. A perfect world, 18.45 u. Hard target. 18.45 en 21.30 u. Demolition man. 18.45 en 21.30 u. Beethoven's 2nd. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The good son. 14.30, 17 en 20 u. The lookout. 14.30, 17, 20 en 22.30 u.Mr. Jones. 14.30, 17 en 22.30 u. Excessive force. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Demoli tion man. 20 en 22.30 u. Bitter Harvest. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The crush. 20 en 22.30 u. Addams family 2. 14.30, 20 en 22.30 u. Robin' Hood: Men in tights. 20 u. Beethoven's 2nd. 17, 20 en 22.30 u. A perfect world. 20 u. Little Buddha. 22.30 u. Sleepless in Seattle. 14.30, 17 en 22.30 u. Aladdin (14.30 en 17 u. Ned. versie). 22.30 u. Rising sun. 17 u. The age of innocence. 14.30 en 20 u. Jurassic Park. KNOKKE - Beverly Screens 20 en 22.30 u. Demolition man. 20 en 22.30 u. Good son. 20 en 22.30 u. Perfect world. 20 en 22.30 u. Three of hearts. THEATER HULST - Den Duilaert - 20.15 u. Derde Vlaamse Sterrenparade.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 19