DE STEM 'Straat' inspireert dansmakers nSSTEM UIT GIDS suske wiske hambone Britten winnen Internationaal Choreografen Concours Gouden Notekraker voor Karin Bloemen Joaquin Rodrigo blikt met zijn vrouw terug Voordelen van stoppen met roken op 'n rijtje Nova Zembla mag niet in Breda komen spelen Franse kunst met installaties IN BEELD De kooien van Jack Poell 'Het leven gaat door' op RTL4 Britse acteur Edward Duke overleden 2V/y. „Er is net zo veel slechts in de mens als goeds. En als je dan bekjjkt hoeveel goeds er In de mens is, moet er ook ontzettend veel slechts zjjn" Herman Finkers, komiek Gids DINSDAG 18 JANUARI 1994 DEELD Door Rinus van der Heijden De stad, de straat en duis ternis. Daar draaide het om tijdens het vierde In ternationale Choreografen Concours voor Eigentijdse Dans, afgelopen weekein de in de stadsschouwburg van Groningen. Het wekte daarom nauwelijks ver wondering, dat de jury de choreografie 'Cold Ground Drifting' de eerste prijs toekende. De makers ervan, de Britten Ga ry Lambert en Ben Craft hebben het hedendaagse leven in een grote stad als uitgangspunt ge nomen. Geluiden van verkeer en stromende regen en flarden geïmproviseerde muziek sloten feilloos op elkaar aan en schoven de dansers naar het hart van de choreografie, drie vanaf het pla fond neerhangende kettingen, die de slagaders van een moder ne stad moesten weergeven. De tweede prijs ging naar de Duitse Sasha Waltz met 'Trave- logue-Twenty to Eight', een schitterende choreografie, waar in humor, zinnelijkheid en agressie een nieuwe kijk op dans in het algemeen en op tango in het bijzonder gaven. De overige zes finalisten waren Ricardo Rozo (Zwitserland), Jo- han Greben (Nederland), David Parker (Verenigde Staten), Gill Clarke (Groot-Brittanië), Tomer Sharabi en Maya Stern (Israël) en Rosane Chamecki en Andrea Lerner (Verenigde Staten). Horizontaal Met de uitslag is de jury, die onder voorzitterschap stond van de Nederlander Jan Kassies, zich geen buil gevallen. Dat is in voorgaande jaren wel eens an ders geweest. Op één punt waren de scheidsrechters echter weer ondoorgrondelijk. De Israëliërs Noa Wertheim en Adi Sha'al, die zaterdagnacht na de voorronden de Publieksprijs kregen toege kend voor hun choreografie 'Contact-Lenses', bereikten de finale niet... Hoewel er ook bij de 1994-editie van het Internationaal Choreo grafen Concours sprake was van een grote verscheidenheid aan opvattingen, is er toch een soort algemene deler aan te wijzen. Het is niet onwaarschijnlijk dat toekomstige eigentijdse dans stukken de straat als uitgangs punt hebben. Van de zeventien gedanste stukken uit de voorron des verwerkten minstens vier choreografen verkeers- en indus triegeluiden. Maar wat nog meer opviel was, dat dans zich momenteel vooral horizontaal, in plaats van verti caal moet afspelen. Het saillantste voorbeeld daar van was 'Bang Suck' van de Amerikaan Dave Parker. Het stuk werd vorm gegeven door twee mannen, die liggend op de grond met diverse ledematen een soort tapdance opvoerden en pas in de laatste minuten met de duimen in eikaars mond over eind kwamen om een persiflage te geven op klassiek ballet. Vallen Vallen en opstaan, dat bevatten de meeste geloofsbrieven in Gro ningen. De Amerikanen Rosane Chamecki en Andrea Lerner ver hieven vallen zelfs tot de hoogste macht. In allerlei variaties stort ten zij ter aarde, soms met de hand op de rug, dan weer plompverloren zomaar uit staan de positie. Hun 'Jackie Judy' werd in flitsende vaart gebracht, waarbij je je afvroeg hoeveel een danserslichaam kan verduren. Veel choreografieën speelden zich af in het halfduister. Het was een verademing om in enke le gevallen de verrichtingen van de dansers in goed licht te kun nen volgen. Dat was bijvoor beeld het geval bij Ricardo Ro- zo's 'City News'. De moderne- De Vakgroep uitgereikt aan amusement. Lichte Muziek en Artiesten van de Nederlandse Toonkunstenaarsbond heeft gisteren de Gouden Notekraker Karin Bloemen. Ze kreeg de prijs uitgereikt vanwege haar bijzondere verdiensten voor het Nederlandse stadmens werd hier vorm gege ven door drie dansers, die over een ijzingwekkende techniek be schikten, prachtig unisono be wogen en een flitsende bewe gingstaal met humor wisten te mengen. Het gebruik van gesam- pelde tekst, herhalingen ervan en aria's van een operazangeres maakten van deze choreografie een mooi stuk totaaltheater. Stoofpot Want dat heeft het vierde Cho- reografenconcours ook geleerd: eigentijdse dans is gelukkig nog steeds op zoek naar randgebie den, die in de stoofpot verdwij nen die de ene keer wordt aange duid met danstheater en de an dere keer met totaaltheater. Dat een choreografie daar ook op kan stuklopen bleek bij 'A Table' van de Belgische Samyrra Bafdel. Dans gemengd met live gezongen barokliederen, ging kapot aan het gebrek aan vaart. Het theatrale aspect kreeg daar door alle aandacht en de dans werd naar het verdomhoekje verwezen. Nederlander Tot de finale drong ook door Johan Greben en dat was enigs zins opmerkelijk. De Nederlan der is vanaf 1985 verbonden aan Het Nationale Ballet en maakt sinds 1989 choreografieën. Mis schien dat zijn werkgever hem inspireerde om 'Toevallig Abso luut' vooral in een klassiek idi oom in te passen. Op toccata's en fuga's van Baah werd écht ge- danst door twee danseressen en een danser. Evenwel zonder op smuk en zonder het plechtstatige van academische dans. Maar toch... Een mens kan zich afvragen of deze aanpak wel in een concours voor eigentijdse dans thuishoort. Het feit echter dat de jury Gre ben tot de finale toeliet, geeft aan dat een eigenzinnige aanpak van vaak fossiele opvattingen ook nieuw licht kan werpen op het amalgaam van invloeden dat de dans anno 1994 vormt. Het zijn niet meer dan ontmoe tingen. Zo is de titel van de tentoonstelling en zo is ook de pretentie. Vijftien Franse kun stenaars van deze tijd zijn uit genodigd om in het Museum voor Hedendaagse Kunst in Antwerpen werk ten toon te stellen. Het is duidelijk geen volledig overzicht van de he dendaagse kunstsituatie in Frankrijk, vandaar de beschei den beperking in de titel. En toch zijn er enkele opmer kingen te maken die meer alge mene geldigheid hebben en dus aan het beoogde toeval voorbij gaan. De presentatie is er inte ressant genoeg voor. Vijftien kunstenaars die de actualiteit vertegenwoordigen geven hoe dan ook een beeld van ontwik kelingen in de beeldende kunst. Ook al is de presentatie niet volledig. Op zes benedenzalen na die tijdelijk 'bewoond' wor den door Antwerpse kunste naars, is het hele MUHKA-ge- bouw in beslag genomen door de Fransen. Wat meteen opvalt is het grote aantal vrouwen onder deze groep kunstenaars. In Nederland is die getalsma tige verhouding nog altijd an ders. Maar de vaststelling zou be langrijker kunnen zijn als het ook om kunst zou gaan die het vrouwelijke aan de orde stelt. Er is zoiets als een aan de vrouw eigen manier van kijken en beleven die een kunst op kan leveren die vrouwelijk is. Ne derlandse artiesten als Mariene Dumas, Lydia Schouten, My- riam de Zeeuw leggen een kwetsbaarheid, een directheid, een naaktheid aan de dag, een beeld zonder omwegen, wat we vrouwelijk zouden kunnen noe men. Het lijkt wel alsof deze Franse vrouwelijke kunstenaars er al les aan is gelegen om dat wat ik als vrouwelijk benoem, uit te schakelen. Het verst gaan Céci le Bart en Elisabeth Ballet in dit opzicht. Zij maken een soort van omgevingskunst die recht streeks wijst naar de minimal art uit de jaren '70. Afgezien van het feit dat die kunst heel erg gedateerd is, betreft het een artistieke opvat- Door Frits de Coninck ting die het persoonlijke en emotionele uit wil bannen, bui ten de beeldende kunst wil houden. Het is volkomen ratio nele kunst, gebaseerd op maat en verhouding en een hoge graad van perfectie in de uiter lijke vormgeving. Het is de kunst van Don Judd, bijvoor beeld, die nu in het Stedelijk in Amsterdam exposeert. In dit verband zou je die benadering uitgesproken mannelijk kunnen noemen. Ballet is trouwens wel een van de interessantste. Zij gaat uit van details uit andere ruimtes, herinneringen aan andere ruimtes en neemt die mee in zes architecturale, geometrische wandobjecten. Die zes gevon den vormen, ruimtelijke ready mades, worden samengebracht in een groot object dat het midden van de zaal vult en dat de objectieve optelsom is van zes studies. De vormen zijn streng en academisch maar wel mooi. Een ander opvallend verschijn sel is dat het bij vrijwel alle betrokken kunstenaars gaat om installaties. Er is er niet een bij die nog een schilderij of een zelfstandig beeld toont. Een in stallatie is kortweg een samen gesteld kunstwerk in een be paalde ruimte. Een aantal ar tistieke handelingen die een ge geven ruimte organiseren. Beeld en ruimte zijn op nauwe wijze op elkaar betrokken, en bestaan, zou je kunnen zeggen, zonder elkaar niet. Voor Dominique Gonzalez- Foerster is de ruimte de plek waar geleefd wordt. Zij vat het leven en daarmee deze ruimte in het museum op als een to neelstuk, een maskerade, en in stalleert een huiskamer en een verkleedruimte compleet met salontafel, schilderijtje aan de muur en kostuums. Zij geeft de ruimte een quasi-persoonlijk karakter. Helemaal op de bovenste ver dieping is de ruimte omgeto verd tot een labyrint door Lau rent Pareinte. En dat is de installatie op de slechtste ma nier. Het is een donker doolhof waar niks maar dan ook niks eigens aan te ontdekken valt. Het geheel van de tentoonstel ling is vanuit beschouwelijk oogpunt interessant, in die zin dat actuele ontwikkelingen duidelijk zichtbaar zijn. Maar wat ook zichtbaar is, dat is het betrekkelijk matige niveau van de Franse kunst van nu. De catalogustekst mag dan op het historische belang van de Fran se kunst in de twintigste eeuw teruggrijpen, feit is dat de -is men na de jaren '50 niet meer uit Frankrijk komen. Uit Italië, Duitsland, Engeland en vooral uit de Derde Wereld komen heel wat belangrijker ontwik kelingen. Franse kunst in het MUHKA, Leuvenstraat, Antwerpen tot 20 februari. De kooi om het beeld is een vondst. Vier lange, metalen buizen die in een vierkant het beeld flankeren. Het beeld lijkt in. gevangenschap te verkeren en wil zich tegelijkertijd aan die situatie ontwortelen. De kooi sluit zich om het beeld en opent zich naar de ruimte. Het is hetzelfde als het kader om het schilderij, het is de paradox van de beperking. Zonder beperking of zonder maat of oriëntatie beleef je geen ruimte en is er eigenlijk ook geen ruimte. Door dingen in een verband te dwingen, or ganiseer je die voor het beeld broodnodige ruimte en schep je ook betekenissen. De beperking wordt daarmee vergroting. De Loper van Jack Poell, een keramisch beeld van ongeveer een meter hoog, zou zonder de kooi de betekenis niet hebben die het beeld nu heeft. Het loopt dank zij de kooi de ruim te in en wordt tegelijk op de plaats gehouden. Daarmee heeft Jack Poell de beweging gestileerd, tot een houding ge maakt die zich nergens heen begeeft. En dat hoeft ook niet meer. Het idee is al meer dan voldoende: waar zwangerschap is volgt het baren vanzelf. Als benen maar lopen, alleen het hoofd weet waarheen. Maar dit beeld en enkele hieraan ver wante is van hoofd en lijf ont daan. Om de beweging te bena drukken heeft Poell de benen losgesneden van de romp, zodat er niks meer te dragen valt. Deze raadselachtige benen zijn letterlijk het begin van een ver haal dat in de verbeelding van de beschouwer verder rijpt. Nagenoeg alle beelden van Jack Poell (in 1948 in Brabant gebo ren, wonend en werkend in Maastricht) willen een medede ling zijn over de mens. Ze zijn naar vorm een verdunning van de menselijke gestalte en een bespiegeling van zijn gedrag. Ze gaan over de monoloog, de verdwijning of de verwijzing, zo zijn ze althans in 't Frans getiteld. Zijn beelden zijn pars pro toto. Ze brengen de gestalte terug tot een onderdeel dat tegelijk weer verwijst naar het geheel. Het been, dat is de mens zelf. „Men moet om één enkel leven/Heen kunnen lopen/Zien hoe volledig het is", zoals Guillaume van der Gracht dichtte. In de beelden die hij noemt Partition de l'homme (ver dwijning van de mens) heeft hij in zo'n zelfde hoge kooicon structie groepen menselijke fi guurtjes in brons gemonteerd die in eenzelfde richting bui gen, naar buiten, los van de beknelling. Ze buigen als riet stengels, uitgerekt en kwets baar. Het is de wind die over hen heen vlaagt en hen tot beweging brengt. Opvallend is het verschil tussen de beelden die beweging willen zijn en de zogenaamd vrije beelden die het zonder kooi moeten stellen. Juist die beelden zijn zwaar, massief en stijf. Ze staan, en dat is het. Er ontbreekt die spanning van de paradox die de verbeelding prikkelt en dus betekenissen oplevert. En als het goed is, gaan die betekenissen verder dan de anecdote. Juist de ab stracte waarde verheft het beeld boven het feitelijke ver haal. Het is abstracte kracht die de vrije, zware, bronzen beelden missen. Zo wordt vrijheid ook op die De Loper van Jack Poell, een keramisch beeld van ongeveer een meter hoog, zou zonder de kooi de betekenis niet hebben die het beeld nu heeft. manier iets betrekkelijks. Sa men met de beelden toont De Verbeelding een enkel (lelijk) schilderij en een groot aantal kleine monotypes die het pro fiel van Poells beelden tonen. De monotypes (eenmalige drukken) zijn bescheiden van prijs. Galerie De Verbeelding, Klok- kenstraat 12, Baarle-Nassau tot 6 maart. Van onze rtv-redactie De blinde componist is inmiddels 93 jaar oud, zijn gri., 'hit' dateert uit 1939: Joaquin Rodrigo en het Conciertod; Axanjuez. De Canadese filmer Larry Weinstein zocht Rodrigo op in Spanje, waar hij samen met Rodiigo's vrouw Victoria terugblikt op zijn roerige leven. De NOS zendt dit portret, getiteld 'Shadows and Light', vanavond uit. Tot op hoge leeftijd bleef Ro drigo componeren. Zijn laatste stuk dateert van 1987. Nog steeds actief is hij als musicus, al is het in kleine kring. Hij heeft Spanje op tal van manie ren 'bezongen': bijna elke streek, iedere periode uit de geschiedenis en veel bekende schrijvers. Zo schreef Rodrigo zijn Con cierto de Aranjuez om de overgang van de achttiende naar de negentiende eeuw te belichten. Muziek vol bewe ging, met de gitaar als een duidelijke stem tegenover het orkest. De componist werd er wereld, beroemd mee. Andere stukk® konden dit succes in de versie verte niet benaderen. Maar een eendagsvlieg, zo mag R0. drigo niet genoemd worden, zeggen familie, musici, zijii biograaf met grote eendracht ge stelligheid. Dat ene thema loopt als een rode draad in de documentaire: tijdens een or- kestrepetitie, de uitleg do» Pepe Romero van de diepere betekenis van Rodrigo's m«. ziek, in de achtergrondmuziel of tijdens een samenzijn bij de hoogbejaarde componist thuis. ■Nederland 3, 21.01 uur Van onze rtv-redactie Stoppen met roken is voor velen een Tantalus-kwelling. praatgroepen tot acupunctuur, van alles wordt geprobeei maar succes is lang niet altijd verzekerd. De zegeningent het stoppen worden vanavond op een rijtje gezet in 'Het let gaat door'. in de meerderheid, zij zich collegiaal aan aan de n; roker, die al langer klaagde de vele sigaretten. Per dag noot zij mee van zo'n tac sigaretten, had ze becijferd. Na de korte documentaire het publiek in de studio ei kijker thuis vragen stellen een deskundig panel dat ge wordt door presentator Jaap Meekren. RTL4, 22.30 uur In een inleidende documentaire zijn verstokte paffers, die er niet aan denken om met roken te stoppen, en stoppers te zien. Op de redactie van het blad 'Ver pleegkunde Nieuws' geldt een rookverbod. De hoofdredacteur nam enkele maanden geleden het inititatief daartoe. De redactie, bestaande uit drie rokers en één niet-roker, onder kende het belang van een rook vrije ruimte. Al waren de rokers Van onze kunstredactie De toneelvoorstelling 'Verwantschap' door de Vlaamse tonee groep Nova Zembla is afgelast in Breda, omdat de schee burgdirectie haar artistiek teveel onder de maat vond blijven 1 'V J De voorstelling zou aanstaande donderdag en vrijdag in Theater Achterom worden gespeeld. Het betrof een bewerking van de roman 'Die Wahlverwantschaf- ten' van Goethe, waarin deze de aantrekkingskracht tussen men sen vergelijkt met een chemisch proces. Regisseur Luk Nys had zich al eerder uit het projekt teruggetrokken wegens onvrede over de artistieke samenwerking. Niettemin heeft Nova Zembla het toch, zonder regisseur, door laten gaan. Resultaat waren slechte kritie ken en ontevreden publiek. Vol gens een woordvoerder van de schouwburg hing de voorstelling als los zand aan elkaar. Abonne menthouders krijgen thuis be richt van deze afgelasting. Zij kunnen nu naar de voorstelling 'Madame Jaïre' van de eveneens Vlaamse theatergroep De Korre op 5 februari of naar 'Drie Ko ningen' door de jonge Vlaamse groep Compagnie De Koe, half maart. De visueel verrassende familie voorstelling 'De Groene Vogel' door het RO Theater zal alleen op zondagmiddag 30 januari (14.30 uur) in de Bredase FILMS GOES -Grand Theater 20 u. Tina, what's love got to do with it. HULST - De Koning van Engeland 20 u. The Addams Family values. 20 u. A perfect world. 20 u. Beethoven's 2nd. 20 u. Little Buddha. 20 u. Robin Hood: men in tights. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. The Addams Family values. - Alhambra 2 20 u. A perfect world. - Alhambra 3 20 u. Robin Hood: men in tights. - Alhambra 4 20 u. Sleepless in Seattle. BERGEN OP ZOOM - Cinem'actueel 1-2-3 20 u. Sleepless in Seattle. 20 u. Beethoven's 2nd. 20 u. A perfect world. -Roxy 1 - 20.15 u. The Addams Family values. -Roxy 2 - 20 u. The house of the spirits. ROOSENDAAL -City 1-2-3 20 u. A perfect world. 20 u. Hard target. 20 u. Beethoven's 2nd. schouwburg worden De avondvoorstelling op nuari vervalt wegens gebrek a: belangstelling. Deze van regisseur Ted 1 een nogal grimmig stuk van Ca lo Gozzi (1720-1806) behelst zoektocht van twee wezen nai hun ouders, een koningspaar. Londen, (ap) - De Britse act: Edward Duke is op 8 januari 40-jarige leeftijd overleden! kanker. Dat is maandag bek# gemaakt. Duke was vooral bekend zijn solo-show Jeeves 9 charge, gebaseerd op de len van P.G. Wodehouse, wa» mee hij tien jaar optrad, zo»d Londen als in de VS, Can# Australië en Taiwan. M waarin hij was te zien zijn French Lieutenant's Woman* Invitation to the Wedding laatste film, Decadence, met' an Collins, moet nog uitkom® GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. D®" tion man. 17, 20 en 22.30 u. Bitter Han®. 14.30, 17,20 en 22.30 u. TheJJ 14.30, 17, 20 en 22.30 u. family 2. 0ni 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Hood: Men in tights. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. I ven's 2nd. 4 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ape" world. R,v 14.30, 20 en 22.30 u. Little15 dha. 20 en 22.30 u. Sleepless in öwjj 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mau (14.30 en 17 u. Ned. versie). 20 en 22.30 u. Rising sun. 22.30 u. The age of innocence 14.30, 17, 20 u. Jurassic Par»' KNOKKE - Beverly Screens 20 u. Demolition man. 20 u. Beethoven's 2e. 20 u. Perfect world. 20 u. The Addams family vaw RADIO 1 gk heel uur en om 7.30, 8.30,12.30, 1330, 17.30, 18.30 en 6.00 Nieuws. i/an-' 7.07 Echo. 9.05 Dingen die gebeuren (MA/)- NCRV: 12.07 Hier en nu (12.45 Agrarische actualitei ten). V00: 14.05 Nieuwsradio. TROS: 19.04 Interaktief. 20.04 Klan tenservice. VOO: 22.04 sportradio. NOS: 23 07 Met het oog op morgen. t/ARA: 0.04 For the record. 2.02 Geen tijd. 5.02-7.00 Ochtendhu meur. RADIO 2 Elk heel uur Nieuws. AVRO: 7.04 Sugar in the morning. 9.04 Arbeids vitaminen op 2. 12.04 Het hart van twee. 14.04 Dartell op dinsdag. 17.04 Nieuw! Fileradio. EO: 18.04 Alle mensen, 19.04 De gouden greep. 20.04 CD wijzer. AVRO: 21.04 Album. "22.04 Andermans veren. VPRO: 23.04-24.00 Wat zegt ze. RADIO 3 Elk heel uur Nieuws behalve om 20.00. AKN: 6.02 Breakfast-club. 904 Arbeidsvitaminen. VARA: 12.04 Denk aan Henk. 14.04 Carola. AKN: 15.04 Popsjop (I en III. V00: 17.04 Rinkeldekinkel. NOS: 18.04 De Avondspits. EO: 19.04 Spoor 7. AVRO: 20.04 Forza. VPRO: 21 04 Villa 65. TROS: 0.04 Nachtwacht. VARA: 2.02 Mol of Mark.. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM. RADIO 4 Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. TROS: 7.02 Een goede mor gen met Paul Vogels. 9.00 Muziek voor miljoenen. 11.00 Ochtendcon cert I; 12.35 II. Muz. voor viool en piano. 13.04 De klassieke top 10 en nieuwe klassieke cd's, 14.00 Mid dagconcert. NCRV: 16.00 De Neder landen. 17.00 Leger des Heilskwar- tier. 17.15 Muziek in vrije tijd. NCRV: 18.04 Geloven in muziek. 18.45 Or- gelcon- eert. 19.15 Dokument. 20.02 Avondconcert. EO: 22.30 Orgelbe speling. 23.00 De oratoria van G.F. Handel. 23.30 Songs of praise. 0.00-1.00 Vier na middernacht. RADIO 5 Elk heel uurt/m 18.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelingenrubriek met uitgebreid weerbericht en scheepsvaartberichten. 7.05 Vroeg op 5. IKON: 8.50 Snippers. NOS: 8.55 Waterstanden. VPRO: 9.02 Dinsdag op 5, met om 9.02 Het gesprek; 9.45 Instituut Schreuders; 10.02 Ontmoe tingen in de natuur met Gied Jaspars; 10.42 De jazz van Pete Felleman; 11.02 Stenen des aan stoots; 11.30 De vrolijke weten schap; 11.55 Vrije geluiden; 12.02 Het debat; 12.50 Het Niek Stein-ar- chief; 13.10 De documentaire; 14.02 Passages passanten; 15.02 Boeken; 16.02 Kunstwacht. NOS: 17.10 Radio UIT. PP: 17.50 RPF. KRO/RKK: 18.02 Tot uw dienst. EO: 19.00 Waar wa ren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actualitei ten in het Marokkaans en Berbers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. TELEAC: 21.00 Britse en Amerikaanse literatuur. 21.30 Rus sisch voor beginners. 22.00 Como Dice: Spaans voor beginners. 22.30 Pronto?: Italiaans voor beginners. NOS: 23.07-24.00 Met het oog op morgen. OMROEP BRABANT ANP-nieuws: Zie Radio 1. 7.05 Bra bants nieuws en verkeerinformatie. 7.25 De krant in Brabant. 7.32 Bra bants nieuws en verkeersinforma tie. 7.55 Weerman Johan Ver- schuuren. 8.08 Brabants nieuw en verkeersinformatie. 8.11 Radio Nieuws Centrale. 8.32 Brabants nieuws en verkeersinformatie. 8.55 Weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draai-bank. 11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws, actualitei ten en service. 12.55 Bericht voor boer en tuinder. 13.08 Brabants nieuws. 13.11 Radio Nieuws Cen trale. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek. 14.03 Brabants nieuws. Aansl.: Muziekkiosk. 15.03 Brabants nieuws. Aansl.: Prikbord I. 16.03 Brabants nieuws. Aansl.: Prikbord II. 17.05 Brabants nieuws. 17.45 De agenda. 17.55-18.00 Nieuwsover zicht. 'J' V' is iets ast it/rinft1 vjH fen hom die spring, J)E COM PU TEP TEéruu WE HOB DE PROJECTED

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 16