DE STEM
'Goed drama zegt meer dan preek'
ng Date
skampen
WB
Van rock en roll-band
naar eigen talkshow
Foto's van Chagall als monumentaal kunstwerk
Voortaan elk half jaar
Gay Cinema in Breda
'e nooit alleerT
r Kwaliteits-
tiebemiddeling
ensen U
aam 1994.
nee Sars
Paracelsus-expositie
in Ritman-bibliotheek
3rote resultaten.
or partnerzoekenden
u sinds 1968. Erk. AVR
Dames
Aziatische huwelijks
bemiddeling
"De Groote"
ORTIMENT;
GRIJS
KENTEKEN
NU NOG
LEVERBAAR
LITY
BEMIDDELING
Op goed geluk
ff-season korting
£0 start zesdelige drama-serie 4Een spoor van blauw zand
De merkwaardige carrière van Jenny Jones
et elkaar in kontakt. Heel sim
ewerkster vertelt graag mee
- circa 5.000 partnerzoekers
ansen 076-425022
ewin 076-220748
r. Wijnveen 01640-41708
rveld 01100-14123
kkermans 01650-64414
r. van Gils 04167-79000
M/V
.Tel:
nk 92, 4824BH Breda
rlands grootste relatieburo,
ng Consumentenbelangen.
n bij een bureau?
bij de onafhankelijke
Den Haag tel. 01736-99615
Gorkum 01835-1405
Uit Polen en Rusland z.k.m:
serieuze levenspartners.
Gratis foto-brochure.
Amor. Tel. 01640-52623.
All in formule met of zonder
gids. Philipijnen/Thailand/
Maleisia/Singapore Ver
tegenwoordiging ter
plaatse. Postbus 26, 9100
Sint Niklaas 1 (B). V.a. Dec.
Ij1 vertegenwoordiging in Ned.
Amsterdam (anp) - De Bibliotheca Philosophies Hermetica
(BPH) in Amsterdam van de zakenman Joost Ritman, is ondanks
de moeilijkheden van de afgelopen maanden springlevend.
Vrijdag wordt de eerste tentoonstelling in het nieuwe jaar
geopend over de zestiende eeuwse Zwitserse medicus en filosoof
Paracelsus.
Amsterdam plaatst zich daarmee in een rij van steden, die de
vijfhonderdste geboortedag van Paracelsus (1493-1541) herden
ken. Eerdere presentaties vonden plaats in Bazel, Heidelberg,
Salzburg, Glasgow, Philadelphia en St. Louis. De expositie
bevat 85 vroege handschriften en drukken en is geheel samenge
steld uit de eigen collectie.
De Ritman-bibliotheek kwam afgelopen zomer in het nieuws
door de financiële problemen waarin het bedrijf De Ster van de
zakenman verkeerde. Het concern in wegwerp-servies had een
schuld van ruim 500 miljoen gulden bij de huisbankier ING.
De bibliotheek, die uit zestienduizend boeken bestaat, waaron
der vijfhonderd handschriften en vierhonderd vijftiende eeuwse
drukken (incunabelen), werd aan de bank verpand. Verkoop van
de boekencollectie werd gevreesd. De bibliotheek bleef echter,
na een korte sluiting, gewoon geopend.
Begin december bracht de Raad voor het Cultuurbeheer advies
uit aan cultuurminster d'Ancona over een mogelijke verkoop
van de verzameling. Volgens de Raad moet de bibliotheek als
eenheid behouden blijven, gezien het unieke karakter ervan in
de wereld.
middeling
g tot oud
tegen laag tarief.
15041 (1 gpm).
Bemiddeling bij huwelijken
relatie. Alleen in de provin
cie Zeeland. 01150-20694.
Enkele ingeschr. pers: vr.
47, vr. 56, vr. 64, vr.50,man
32, man 28, man 40, man
68, man 48, man 56,
versen
unieke rijopleiding. Afhankelijk
de opleiding tussen de
lusief het CBR-examen.
de ANWB: 06-8991161.
Ik ben helemaal niet zo aardig hoor,
ik zeg alleen alles heel aardig."
Karin de Groot, tv-presentatrice
G ds
ZATERDAG 8 JANUARI 1994
Boor Maarten van de Rakt
De voorlichtster is 'best een beetje trots'; de directeur spreekt
van een historisch ogenblik. De Evangelische Omroep stort de
fundering voor wat een drama-traditie moet worden: van
avond begint de zesdelige serie 'Een spoor van blauw zand'.
De reeks is gebaseerd op echt gebeurde milieuschandalen.
Goed drama kan meer zeggen dan een preek", luidt de
overtuiging van EO-programma-directeur Ad de Boer.
„Dit is onze eerste Nederlands
talige drama-serie; andere om
roepen zonden al langer drama
uit. Dat heeft ook te maken met
ons achterland", legt De Boer
uit. „De EO heeft niet echt veel
dramaturgen en scenarioschrij
vers voortgebracht. Het is geen
principiële kwestie, want we
hebben buitenlandse series en
speelfilms vertoond. Op de inter
nationale markt is het steeds
moeilijker aan series en films te
komen die voor ons aanvaard
baar zijn. Het is verschrikkelijk
veel zoeken en weinig vinden.
Toch heb je ze nodig."
„De aanbeveling van McKinsey
destijds aan de publieke omroe
pen om meer drama te maken,
daar willen we ons ook niet aan
onttrekken. Inmiddels heeft de
ervaring geleerd dat drama niet
altijd even hoge kijkcijfers ople
vert. Maar dat is niet het enige
doel. Drama kan ook een goed
middel zijn om evangelische nor
men en waarden over te bren
gen. Goed drama kan meer zeg
gen dan een preek."
Bij gebrek aan expertise in eigen
huis stapte de EO af op een
ervaren producent. Het oog viel
op Harry de Winter. „Samen
overleggend zijn we gekomen tot
een serie die gebaseerd is op
waar gebeurde geschiedenissen,
die buitengewoon actueel zijn.
Een onderwerp dat voor ons
boeiend en aansprekend is. Ik
hoop dat dit het begin is van een
stevige dramatraditie bij de
EO."
Het Amsterdamse bedrijf IDTV
van Harry de Winter; dat aan de
weg timmert met onder meer
Pleidooi', 'Lingo' en 'Twaalf
steden, dertien ongelukken',
maakte voor de Evangelische
Omroep de nieuwe drama-serie.
Een combinatie van een aantal
milieuzaken in het zuiden des
lands", omschrijft producent
Anton Smit de inspiratiebron
voorzichtig. „De gebeurtenissen
zijn echt, de karakters, instellin
gen en bedrijven zijn fictief.
Om juridische trammelant te
voorkomen, willen de omroep en
de producent niet in details tre
den. „We nemen het zekere voor
het onzekere. Het gaat om din
gen die toen in Brabant, maar
ook elders in Nederland en nu
nog spelen. Niet om een concreet
bedrijf en een gemeente aan de
kaak te stellen", stelt De Boer
vast. Smit vult aan: „We laten
zien dat burgers niet stil hoeven
te blijven zitten als ze te maken
krijgen met milieuvervuiling.
Hoe zij de oppermachtig lijkende
overheid onder druk kunnen zet
ten."
Koeien
In concreto: Joop Keizer (ge
speeld door Niek Pancras) uit
Borkhem sproeit op 9 april 1984
zijn groentetuin en ziet op een
aangrenzend weiland twee
koeien tegen de vlakte gaan, de
tongen uit de bek. Ook zijn
hondje Donovan, die van de
tuinslang lebberde, moet eraan
geloven. De beesten blijken ver
giftigd. Met buurtbewoner Ma-
rie-José Schreiner (Coby Stun-
nenberg) trekt hij bij de bevoeg
de instanties aan de bel en als
die niet thuis geven gaat hij op
onderzoek uit, gesteund door
Mare Niewint (Marcel Musters)
van de milieubeweging. Het
slootwater blijkt cyanide te be
vatten, dat afkomstig moet zijn
van het bedrijf Jeba.
De drie proberen te voorkomen
dat een smerig zaakje in de doof
pot wordt gestopt. Gemeente,
justitie en politie doen niets. De
burgemeester (Wim van den
Heuvel) en de directeur van Jaba
(Huib Rooymans) houden eikaar
het hand boven het hoofd. Het is
een verhaal van louche praktij
ken. van corruptie, intimidatie
en brandstichting.
Van onze rtv-redactis
Ze werd als Janina Stronski uit Poolse ouders geboren in
London, Ontario. Na de high school toerde ze als drummer
met een rock en roll-band door Canada en de Verenigde
Staten. Nu is ze een gewilde talkshow-host: Jenny Jones.
Vorig weekeinde verscheen ze
voor het eerst in Nederland op
hu op zaterdag- en zondagmid
dag. RTL4 wist er (per keer)
mirn vijfhonderdduizend kijkers
wee te trekken. Vanmiddag gaat
het in 'Jenny Jones' over kinde
ren die op jonge leeftijd door
hun moeder in de steek gelaten
werden, morgen over de keuze
tussen vriendschap sparen en je
geweten sussen. De komende
weken komen kwesties aan bod
als: rampen op je huwelijksdag,
reannen die niet kunnen kiezen,
bijzondere passies en aparte lief
desgeschiedenissen.
«eruit de beste van de nieuwe
daytime talk programszo beti
telde de Los Angeles Times de
spraakmakende show 'Jenny Jo
nes na de eerste uitzending. Ze
ging van start bij WMAQ-TV in
Vnieago. Al snel werd de show
door andere stations, verspreid
over het land, overgenomen. Mo
menteel is ze te zien op 123
zenders, waaronder de belang
rijkste stations in onder meer
£ew York, Los Angeles, San
«ancisco, Detroit en Houston,
ue drummer werd zangeres en
ormde een eigen groep: Jenny
ones and Company. Tussen de
„ïUn?rs door ging ze steeds
ker korte verhaaltjes of anek
dotes vertellen en ontdekte spe-
/wijs haar komische talen-'
n. Jenny besloot als comédien
ne00'" h«t leven te gaan. In
to won ze als eerste vrouw de
Grand Prize. Haar ster
m„eg °P met grote na
re® als Sammy Davis jr., Tony
Huib Rooymans speelt de directeur van een vervuilend bedrijf in 'Een spoor van blauw zand'.
Clichés
Voor IDTV is 'Een spoor van
blauw zand' de vijfde dramase
rie in 2¥t jaar. „Het is wederom
een goed voorbeeld van wat we
met drama willen. Actualiteit en
realiteit vormen de basis", ver-
kaart Anton Smit. „Maatschap
pelijke relevante zaken laten
zien aan een breed publiek. En
ik hoef niemand uit te leggen dat
het milieu de komende decennia
een belangrijke kwestie is."
Aan realisme is in 'Een spoor
van blauw zand' inderdaad geen
gebrek. Helaas hangen het ver
haal en de karakters van clichés
aan elkaar. De goedzakken en de
slechteriken profileren zich kris
talhelder. De vervuiler is een
boef, de burgemeester een tra
want, de bureaucratie om wan
hopig van te worden en die arme
burgers vechten tegen windmo
lens. Karikaturaal zijn verder de
hooghartigheid van de burge
meester (al dan niet met glas
cognac in de hand), de starheid
van de receptioniste, de onder
danigheid van de ambtenaar en
de milieuvriendelijkheid van de
milieubeschermer.
Voor de Brabantse kijkers intri
geert uiteraard de vraag welke
zaak of zaken de drama-makers
hebben geïnspireerd. IDTV be
klemtoont dat verschillende ar
chieven zijn geraadpleegd, aan
de hand waarvan een rapport is
samengesteld: de voorzet tot het
script. Een van die bekeken dos
siers betreft de zaak-Gerjo te
Vlijmen. Dit galvaniseerbedrijf
heeft in het verleden afvalwater
met onder meer cyanide op het
eigen terrein de grond in laten
lopen.
Sommige details zijn inderdaad
frappant. De twee dode koeien
bijvoorbeeld in een weiland aan
de Heer en Beekstraat te Rosma
len, waar de voorloper van Gerjo
was gevestigd. De plas blauwe
vloeistof op straat waaruit een
buurtbewoner een monster
neemt en opstuurt naar een che
miewinkel.
Actievoerders die
zouden zijn bedreigd. De felle
brand in een produktiehal. Het
plan een commissie van goede
diensten in het leven te roepen
om de communicatie tussen be-
FOTO EO
trokkenen weer in goede banen
te leiden.
De serie oogt sterk als een recon
structie van feiten, maar mag
volgens producer Smit beslist
niet zo genoemd worden. Zo
moeten ook de data die in beeld
verschijnen met een korreltje
zout genomen worden. „Een
kwestie van dramatische vrij
heid", meent Smit.
(Nederland 2, 21.34 uur)
FOTO RTL4
Jenny Jones
Bennett, Dionne Warwick, en
Engelbert Humperdinck.
Voor nog grotere successen zorg
de kort daarna haar eigen pro
gramma 'Girls' Night Out'.
Vooral het vrouwelijke publiek
droeg Jenny op handen. Bladen
als Time en People schreven over
haar en ze trad op in vermaarde
tv-programma's als '20/20' en
'Larry King Live'. Een en ander
mondde uit in een eigen talk
show, waarvan ze op 16 septem
ber 1991 de allereerste afleve
ring kon presenteren.
'Jenny Jones', zaterdag en zon
dag, RTL4, 16.10 uur.
Door Guido t'Sas
De Litouws-Franse fotograaf
Izis (1911-1980) was niet lou
ter een beroemd kunstenaar,
die tussen de bedrijven door
voor Paris Match ook nog
even een reportage maakte
over de schilder-en-wat-al-
niet-meer Marc Chagall. Izis
en Chagall waren vrienden en
in artistieke zin aan elkaar
gewaagd. Die vriendschap en
wederzijdse waardering heb
ben het resultaat beïnvloed.
De Chagall-foto's van Izis
zijn - voor het eerst - te zien
in het Joods Historisch Mu
seum in Amsterdam.
Marc Chagall (1887-1985) en Izis
(Izraelis Bidermanas) communi
ceerden als kunstenaars op het
zelfde plan. Chagall in een brief
aan Izis, in de taal van hun
jeugd, het Jiddisj: „Kunst is geen
kunstje. Ze is natuurlijk als de
wereld, als 's mensen tranen, ge
boorte en dood. Ze is een ballet
van hart tot hart. Leefden we
maar zo in een paradijselijke
wereld zonder dwaze oorlogen."
Dit is de tekst, waarmee de ten
toonstelling van Izis' foto's van
Chagall in het Joods Historisch
Museum opent. De samenstellers
hebben er nadrukkelijk naar ge
streefd, geen expositie over Cha
gall te maken, maar over Izis. Ze
zijn daarin geslaagd, dankzij de
kracht van zijn fotokunst, die als
het ware in dialoog verkeert met
de persoonlijkheid Chagall en
zijn betoverend oeuvre. De
vriendschap van de twee man
nen - de artistie ke verstandhou
ding straalt eraf.
De in Litouwen geboren Izis
(1911-1980) behoorde tot de ge
neratie Parijse fotografen, die
'de humanisten' werden ge
noemd, vanwege de bijzondere
aandacht die ze hadden voor de
mens en de schoonheid van het
leven. Deze neo-romantici, onder
wie ook Henri Cartier Bresson
en André Kertész, hebben decen
nia lang 'het fotografisch beeld'
van Parijs bepaald. Izis' wereld
faam werd gevestigd met zijn
fotoboek Paris des rêves. Zijn
veelzijdigheid bewees hij in 1965
met zijn circusboek Le Cirque
d'Izis (1965) en Le Monde de
Chagall (1969). In 1949 begon
Izis te fotograferen voor Paris
Match. Een van zijn eerste op
drachten was Chagall.
Behalve een zekere artistieke af
finiteit, moet ook hun gemeen
schappelijke achtergrond tot de
vriendschap hebben geleid: bei
den joods, beiden uit Oost-Euro
pa naar het westen geëmigreerd.
Gedurende twintig jaar heeft
Izis zijn vriend gevolgd in diens
omvangrijke activiteiten. Cha
gall wierp zich in die tijd op het
ontwerpen van theaterkostuums
en -decors, tapisserie en glas-in-
lood. Hij beschilderde het pla
fond van de Opéra Gamier in
Parijs, maakte glas-in-lood-ra-
men voor de kathedraal in Metz
en tapijten voor de Knesset in
Jeruzalem, om maar enkele pro
jecten te noemen.
BrU
In een interview in 1973 heeft
Izis verteld, hoe de fotosessies
zich ontwikkelden: „In het begin
was hij zich steeds van mijn
aanwezigheid bewust en wan
neer hij voelde dat ik ging af
drukken, bracht hij zijn haar in
model: 'niet van achteren, van
wege mijn grijze haar en ook
niet met bril!' Daarom ver
wachtte ik dat hij ze zou afkeu
ren, toen ik hem mijn eerste
foto's met een zekere bezorgd
heid liet zien (op enkele foto's
was zijn van spanning verwron
gen gezicht te zien). Hij bekeek
de foto's alsof hij er niet zelf het
onderwerp van vormde, en be
oordeelde ze alleen op hun kwa
liteit. Later vergat hij al snel
mijn aanwezigheid als foto
graaf."
Hiermee is 'het geheim' onthuld,
hoe Izis er in slaagde de mens en
kunstenaar Marc Chagall te por
tretteren in de opperste concen
tratie bij zijn werk, zijn uiteen
lopende stemmingen, in gewone
dagelijkse situaties - als een
haastige lunch met een broodje
en een beker koffie - en op intie
me momenten zoals tijdens een
Van onze filmredactie
Breda - Het COC (de Nederlandse Vereniging tot Integratie
van Homoseksualiteit) en Filmhuis Concordia Breda willen
voortaan onder de noemer 'Gay Cinema Breda' elk voor- en
najaar een speciale filmcyclus presenteren. Homoseksualiteit
zal in de te vertonen films een hoofd -of bijrol spelen. Op 30
januari begint de eerste filmcyclus in het Bredase Filmhuis.
Het COC regio Breda kiest voor
al voor de elementen emancipa
tie en geschiedenis in speelfilms
waarin homoseksualiteit voor
komt.
Aids, erotiek, camp en
kitsch worden zoveel mogelijk
evenwichtig belicht. De films
worden telkens op zondagmid
dag om 15.30 uur gedraaid in
Filmhuis Concordia, waarbij een
voordelig passepartout voor alle
acht films geldt, maar ook losse
kaarten worden verkocht.
Op 30 januari wordt begonnen
met 'My own private Idaho' van
Gus van Sant. Daarna volgen:
'Orlando' van Sally Potter (6
februari), 'Prick up your ears'
van Stephen Frears (20 februari)
'I've heard the mermaids sin
ging' van Patricia Rozema (27
februari), 'Voor een verloren sol
daat' van Roeland Kerbosch
naar de roman van Rudi van
Dantzig (6 maart), 'Salmonber-
ries' van Percy Adlon (13 maart),
'Swoon' van Tom Kalin (20
maart) en 'Les nuits fauves' van
Cyril Collard (27 maart).
•flf» T** J»* V
Marc Chagall in de keramiekwerkplaats Madoura, werkend aan 'L'Age d'Or', 1959, gefotogra
feerd door Izis.
gesprek met zijn vrouw Vava
Brodsky.
Het is het 'compleetst denkbare'
portret van Chagall. En dat is
des te curieuzer, omdat Izis
hoofdzakelijk - en uit principe -
in zwart-wit werkte, terwijl de
overweldigende pracht van Cha-
galls werk (terminologie van ex-
po-samensteller Machiel Bot
man) juist voornamelijk is geba
seerd op de kleuren.
De schepping van een wereld
(ondertitel van de tentoonstel
ling in Amsterdam) is een drie
voudig monument: voor Chagall
en zijn kunst, voor een ontroe
rende vriendschap en vooral
voor de fotokunst van Izis.
I 'Izis fotografeert Chagall - De
schepping van een wereld'. In
het Joods Historisch Mu9euin,
Jonas Daniël Meyerpiein, Am
sterdam. Tot en met 10 april.
Trein plus Toegangsregeling NS.
Catalogus: 35,-.
ZATERDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Aiaddin.
19 en 21.30 u. Beethoven's 2nd.
HULST
- De Koning van Engeland
19.30 en 22 u. A perfect world.
13.45, 19.30 en 22 u. Beethoven's
2nd.
19.30 en 22 u. Sleepless in Seattle.
22 u. Little Buddha.
13.45, 19 30 en 22 u. Robin Hood:
men in tights
13.45 en 19.30 u Aladdin.
13.45 u. De ongelofelijke reis.
13.45 u. A Muppet Christmas ca
rol.
OOSTBURG
- Ledeltheater
14.30 u. Bambi.
20 u. Jurassic Park.
TEBNEUZEN
- Luxortheater
16.15 u. Beethoven's 2nd.
19.30 u. The firm.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 en 19 u Aladdin.
21.45 u. A perfect world.
- Alhambra 2
14 u. A Muppet Christmas carol.
19 en 21.45 u. Robin Hood: men in
tifihts.
- Alhambra 3
14, 19 en 21.45 u. Sleepless in
Seattle,
- Alhambra 4
14, 19 en 21.45 u. Beethoven's 2nd
BERGEN OP ZOOM
- Cinem'actateel 1-2-3
14, 19.15, 18.45 en 21.30 u. Beet
hoven'» 2nd.
14, 16.15 en 18.45 u. Aladdin.
21.30 u. Hard target
13.45 u. Jurassic Park
16.15, 18.45 en 21.30 u. A perfect
world.
- Boxy 1 - 14 u. Aladdin.
18.45 en 21.30 u. Robin Hood: men
in tights.
- Boxy 2 - 14 u. Troetel beertjes I.
18.45 u. Aladdin.
21 u. The house of the spirits.
ROOSENDAAL
- City 1-2-3
18.45 en 21.30 u. A perfect world.
Scene uit Beethoven's 2nd'.
FOTO UNIVERSAL
14, 16.15 en 18.45 u. Aladdin.
13.45 u. Jurassic Park.
16.15, 18.45 en 21.30 u. Sleepless
in Seattle.
16.15 en 21.30 u. Hard target.
14 u. A Muppet Christmas carol.
KNOKKE
- Beverly Sereens
15 en 17.30 u. Aladdin.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Beetho
ven's 2e.
20 en 22.30 u. Perfect world.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Robin
Hood: men in tights.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Addam's
family.
ZONDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Aladdin.
19 en 21.30 u. Beethoven's 2nd.
HULST
- De Koning van Engeland
19 en 21.30 u. A perfect world.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Beet
hoven's 2nd.
16.15, 19 en 21.30 u. Sleepless in
Seattle
19 en 21.30 u. Little Buddha.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Robin
Hood: men in tights.
13.45 en 16.15 u. Aladdin.
13.45 u. De ongelofelijke reis.
13.45 u. A Muppet Christmas ca
rol.
OOSTBURG
- Ledeltheater
14.30 en 20 u. Jurassic Park.
TERNEUZEN
- Luxortheater
14 u. Jurassic Park.
19.30 u. The firm.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 en 19 u. Aladdin.
21.45 u. A perfect world.
- Alhambra 2
14 u. A Muppet Christmas carol.
19 en 21.45 u. Robin Hood: men in
tights.
- Alhambra 3
14, 19 en 21.45 u. Sleepless in
Seattle.
- Alhambra 4
14, 19 en 21.45 u. Beethoven's 2nd.
BERGEN OP ZOOM
- Cinem'actueel 1-2-3
14, 16.15, 18.45 en 21.30 u. Beet
hoven's 2nd.
14, 16.15 en 18.45 u. Aladdin.
21.30 u. Hard target.
13.45 u. Jurassic Park.
10.15, 18.45 en 21.30 u. A perfect
world.
- Roxy 1 - 14 u. Aladdin.
16.15 en 20.15 u. Robin Hoo'd: men
in tights.
- Roxy 2 - 14 u. Troetelbeertjes I.
16.15 u. Aladdin.
20 u. The house of the spirits.
ROOSENDAAL
-City 1-2-3
18.45 en 21.30 u. A perfect world.
14, 16.15 en 18.45 u. Aladdin.
13.45 u. Jurassic Park.
16.15, 18.45 en 21.30 u. Sleepless
in Seattle.
16.15 en 21.30 u. Hard target.
14 u. A Muppet Christmas carol.
KNOKKE
- Beverly Sereens
15 en 17.30 u. Aladdin.
15, 17.30, 20 en 22.30 u Beetho
ven's 2e.
20 en 22.30 u. Perfect world.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Robin
Hood: men in tights.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Addam's
family.
- Scharpoord c
15 en 20.30 u. Oeroeg.
TEVENS
LANDROVERS
V.A. 4.750.-
bedrag aflezen dat u moet
n onder nummer dient u
betaling kunt u een betaal-
iro- of bankoverschrijving)
ontvangt u een accept-
Te huur gevr. en Kamers
Dit zijn de prijzen voor uw
Kleintje, incl. tVA% BTW
Regenbeemd 23
Tel. 076-714888
13,54
16,92
20,30
23,69
27,07
f30,46
33,84
BREDA