'Trends, ik let er niet eens op' DE STEM 'Ik kan nergens nee tegen zeggen' rTL Gitarist Harry Sacksioni vergeet alles als hij componeert Tros en Veronica startenl met Nederlandse 'soap^ UIT gids Ontwerptekeningen voor| Rijksmuseum te bekijkei SUSKE WISKE HAMBONE Poppenspeler Pieke Dassen nu actief als beeldend kunstenaar DE STEM ffl „Een dagelijkse soap, ik moet er niet aan denken, dat is voor mijn gewoon strafwerk." Wim T. Schippers, tv-schrijver ^■1 Giids Door Marcel Linssen Harry Sacksioni. Al jaren trekt hij met zijn gitaar door de schouwburgen, eerst met Herman van Veen en sinds het tussen beide heren niet meer botert, solo óf met band. En met succes zoals blijkt uit de volle zalen. „Ik denk dat Jan Akkerman en ik de enigen zijn die van hun muziek kunnen leven", zegt hij. Touren door Nederland lijkt voor Harry Sacksioni een ver moeiende bezigheid. Het is hem aan te zien dat het elke avond weer laat wordt. Later dan de bedoeling, geeft-ie grif toe. Met warrig haar en een niet al te heldere blik in zijn ogen zit hij aan tafel. Maar zodra de woor denwaterval loskomt is Sacksio ni niet meer te houden. Hij lijkt wakker te worden. „Ik werk gewoon keihard en ben erg fanatiek. Met alles wat ik doe", zegt Sacksioni na een op merking dat het voor instrumen talisten toch extra lastig moet lijn om zich tussen al dat vocale geweld te handhaven. In één adem vervolgt hij: „Omdat ik zelf componeer geeft dat een identiteit. Dat talent is iets unieks en daar hebben mensen oren naar. Verder heb ik graag contact met het publiek. Ik praat veel tussen de nummers door. Waarschijnlijk ook zo'n element dat ertoe bijdraagt dat mensen blijven komen." Voetbal Als tiener trok Sacksioni zich al vaak met zijn gitaar terug in het achterkamertje van zijn vaders kruidenierszaak in Amsterdam, dat dienst deed als zijn slaapka mer. Hij stortte zich even harts tochtelijk op de muziek als op het voetbal. Ajax was en is nog steeds zijn club en als veelbelo vende pupil leek hij hier een aardige toekomst tegemoet te Totdat cabaretier Herman van Veen zich met het Amsterdamse muzikale talent ging bemoeien. Harry was zestien toen hij van Van Veen een aanbod kreeg met hem door de theaters te trekken. „Ja", zegt hij schouderophalend, „wat wil je als je op die leeftijd zo'n aanbod krijgt? Bovendien was Herman mijn grote idool en dan zeg je al helemaal geen nee." De keuze tussen voetbal en mu ziek viel moeilijk maar Sacksio ni heeft er geen spijt van. „Wie weet wat het geworden was als ik had gekozen voor voetballen", werpt hij een balletje op. „Daar was ik misschien wel té fanatiek voor. Trouwens, voor muziek laat ik ook alles liggen. Als ik eenmaal zit te componeren of arrangeren dan vergeet ik alles om me heen. Ik kan een hele nacht doorgaan zonder dat ik in de gaten heb dat het weer dag wordt. Ik heb gewoon geen idee van tijd." Trends Aan commercie en trends heeft Sacksioni geen boodschap. „Ik wil muzikaal geen concessies doen", zegt hij. „Van jongs af aan vond ik het een uitdaging om niet mee te doen aan dingen die je populariteit kunnen ver groten. En dan is het des te lekkerder dat je toch succes hebt." „En trends, ik let er niet eens op," vervolgt hij. „Ik luister naar andere muziek en daar zal ik zeker dingen van overnemen. Maar het interesseert me niet echt of het commercieel aan slaat. Wat ik wel doe is dingen signaleren. In mijn laatste pro gramma zit een parodie op ropmuziek. Dat vind ik echt ver schrikkelijk. Rap is, net als blues, ontstaan bij arme mensen die de behoefte hadden om op een bepaalde manier hun zegje te doen. En is later overgenomen door een aantal commerciële lul len die er ontzettend veel geld mee verdienen. En nog steeds, terwijl de echte rappers inmid dels al lang weer in de goot liggen of dood zijn", klinkt het wat bozig. Harry Sacksioni: „Ergens geloof ik dat ik graag zanger had willen worden. foto dijkstra Opvallend op zijn laatste cd zijn de Dire Straits-achtige klanken in Masai Mara. „Dat wordt va ker gezegd, maar het gekke is dat ik helemaal geen fan ben van Dire Straits. Dus eigenlijk kan ik me dat bijna niet voorstellen." Sacksioni weet zijn voorkeur voor Ry Cooder wel uit zijn eigen composities te weren. Niet dat Hariy het een probleem vindt om invloeden van anderen te gebruiken. „Anders componeerde ik al lang niet meer", klinkt het eenvoudig. „Beïnvloeding kan, zolang je maar je eigen identiteit hebt. Ik zal onbewust best dingen van Ry Cooder overnemen. Bovendien zijn er tussen ons technisch veel overeenkomsten. En eigenlijk zal Door KoosTuitjer Vijftien televisiejaren lang schoten ze midden in het kinder hart: Ome Willem, de Grijze Geitenbreier, de Grote Geiten- breier en ook nog August. Gevieren smeedden zij met een televisiestudio vol kinderen het Broodje Poep Complot tegen fatsoenlijke ouders. In de schouwburgen deden zij dat al die jaren live ook nog eens dunnetjes over. Nadien is de 'Film van Ome Willem' uit het zicht verdwenen. Maar August meldt zich weer. De ex-poppenspeler Pieke Dassen uit Maastricht tim mert aan de weg in een tot nu toe voor velen onbekende hoedanigheid: als beeldend kunstenaar. Pieke Dassen is inmiddels 67 jaar en nog steeds Maastrichte naar. Hij doet nét niet veronge lijkt. Maar het schilderen waar hij zich nu op toelegt, is aller minst een late roeping: „Wel nee: mijn eerste stappen in de kunst wereld zette ik als schüderstu- dent. Maar om aan geld te ko men, ben ik in de (poppen)thea- terwereld verzeild geraakt. En daarin ben ik wat lang blijven hangen. Toch heb ik mijn hele leven ook geschilderd. Zijn brede opleiding heeft die levensloop in de hand gewerkt. Pieke Dassen stuurde het er op aan dat hij vijftien jaar achter een studiegeld moest blijven ver dienen. Want na de Kunstnijver heidsschool volgde de Maas trichtse toneelschool. En ter af ronding van een en ander be zocht hij later ook nog eens de Jan van Eijckakademie. Een domme August kun je hem dus zeker niet noemen. Het poppentheater is een afge sloten zaak. Het einde is nogal abrupt gekomen. Pieke's Poesje nellentheater ging failliet nadat er iemand anders met kas van door was gegaan. Maar Pieke Dassen bewaart liever de pretti ge herinneringen. Dat doet hij in zijn privé-museumpje, annex atelier en woning in Bogaarden straat in Maastricht. Commentaar Met de nodige gretigheid laat hij zich overhalen tot het opdissen van verhalen over dat glorieuze theaterverleden. De mooiste her innering is wel deze. Zij komt nog uit de tijd dat Het Groot Limburg Toneel onder leiding van Willy van Heesvelde bestond en Wim Bary directeur van de Maastrichtse schouwburg was. Pieke Dassen: „Ik had gewoonte om de avond voor de premières van het GLT naar de generale repetities te gaan kijken. Na af loop schoot ik dan als een haas mijn theatertje in om een pop penspelcommentaar op die voor stellingen te maken. Daar was het hele GLT uiter aard reuze benieuwd naar. Met het spelen van die recensie wachtte ik tot afloop van pre mière op de volgende dag. Bary had op dat moment altijd een premièreparty in zijn schouw burg. Maar iedereen haastte zich al gauw naar mijn theatertje. En daar werd vervolgens ook het premièrefeest gevierd. Het enig wat Bary op den duur beliefde te drinken, was mijn bloed. Hij heeft een keer de politie op onze gezelligheid afge stuurd. Die mannen waren maar wat verrukt dat ze in het Poesje nellentheater binnengelaten werden.- Want Willy van Hees- velde kwam je per slot als agent niet elke dag tegen. En dat was toch wel lachen." Pieke's eigen entree in de thea terwereld speelde zich af in de jaren dat hij als kunststudent Pieke Dassen (67): „Wat ik nooit heb kunnen beheersen is de plankenkoorts". foto do visser aan geld moest zien te komen. Hij werkte eerst drie jaar als pianist bij een derderangs caba retgezelschapje. „Godallemach tig," herinnert hij zich ineens weer, „maar nu ik daar weer aan terugdenkt, schiet het me te bin nen dat ik toen ook Johnny Hoes begeleid moet hebben." Assistent De binnenkomst in de poppen theaterwereld was een volgende stap. Pieke: „In Maastricht had je de poppenspeler Jan Cornelis- sen. Die werkte al in een eigen theatertje. Hij zocht een assis tent. Ik ben bij hem begonnen als decorschilder, maakte ook al gauw poppen en voor ik het wist stond ik als speler in de kast. Cornelissen is na verloop van een aantal jaren naar de Rand stad vertrokken. Hij wilde daar zijn vleugels uitslaan. Van hem heb toen het Maastrichtse pop- penbedrijf overgenomen." Vroeger tijden. Tja, als hij daar over nadenkt is er in de loop der jaren toch veel veranderd. Pieke: „Het publiek is vooral veran derd. Toen ik begon, stonden ook volwassenen nog open voor een verhaal. Daarin bouwde je de spanning langzaam op. Door je bewegingen en je spel verleid de je je publiek er uiteindelijk toe om spontaan uiting te geven aan gevoelens. Maar nu is 'tak-tèk', want an ders verveelt men zich. Volwas senen en kinderen vooral kunnen veel tegelijkertijd in zich opne men. Dat komt door de commu nicatiemiddelen die er zijn. Vroeger kon je zo maar begin nen. Met een pop probeerde ik altijd even uit wat voor vlees er in de kuip zat. Maar je had je publiek zo te pakken. De laatste jaren - volwassenen waren toen allang afgehaakt - moest je eerst een kwartier de zaal temmen. Dan pas kon je aan de slag. Dat werd me uiteindelijk ook wel een beetje te energiek." me dat een zorg zijn. Het is alleen zo frappant dat in Neder land iedereen altijd de behoefte heeft om te vergelijken." Keni Sacksioni blijft zich afzetten te gen het in hokjes willen indelen van muzikanten. Hij blijft zijn muziek maken zoals hij denkt dat het moet. En aan onderwer pen geen gebrek. „De stukken gaan over dingen die zich aan dienen. Ik vind het heel uitda gend iets moois of iets waarvan ik walg om te zetten in muziek. Masai Mara bijvoorbeeld is een groot natuurgebied in Kenia waar ik ben geweest. Voor mij beschrijft dat lied één dag in dat gebied." Minder prettig was de ervaring die vooraf ging aan het compo neren van de Noordwijk-blues. Harry: „Ze hebben me in Noord- wijk eens op straat aangevallen. Ik kreeg opeens een ontzettende trap in mijn kruis. Dat kan na tuurlijk ook in Amsterdam, maar ik was in Noordwijk. Ik ben naar mijn hotel teruggegaan en dan zit je een beetje na te denken en te pielen op de gitaar. Opeens kwam daar die blues. Nou, zo ontstaat dan de Noordwijkblues." Expressief In tegenstelling tot enkele ande re instrumentalisten die om het hardst roepen dat ze met hun instrumenten meer gevoel in hun composities kunnen leggen dan de beste zanger, zegt Sacksioni best wel eens een tekst te missen. „Ergens geloof ik dat ik graag zanger had willen zijn. Alleen, ik kan niet zingen. Misschien ben ik juist zo expressief met gitaar spelen, omdat ik me zangtech- nisch niet kan uiten. Dat is mijn stijl: melodie, begeleiding en baslijn tegelijk. Ik denk dat dat hetzelfde gevoel geeft als een zanger die zich helemaal leeg- zingt. Je wilt iets compleets la ten horen en daar is deze stijl uit ontstaan. Dat vermoed ik ten minste, zei de psycholoog." Har ry Sacksioni lacht. MAANDAG 3 JANUARI 1994 DEEL Van onze rtv-redactie Hilversum - Programmeren is schaken. RTL4 haalde twl weken geleden de soap 'The Bold and the Beautiful' naar hal acht om de start te dwarsbomen van 'Onderweg naar morgei die vandaag van start gaat op Nederland 2. Tros en Veronil reageerden alert. Ze besloten doodleuk om al rond de klok vaT zeven uur te beginnen. In de eerste week krijgt soap- minnend Nederland elke dag een dubbele portie voorgeschoteld van de nieuweling. Om toch de kijkers te lokken heeft RTL4 op zijn beurt een verrassende tegen zet bedacht: een prijsvraag rond 'The Bold and the Beautiful' met voor de gelukkige winnaars tien reisjes naar Los Angeles. Wie mee wil dingen, moet wel elke dag kijken naar 'The Bold'; na elke aflevering volgen instructies en vragen. 'Onderweg naar morgen' is na 'Goede tijden, slechte tijden' de tweede dagelijkse Nederlandse soap. De reeks komt ook uit dezelfde fabriek: de studio's van Joop van den Ende. Regisseur Frank Schoutens die aan de wieg stond van de eerste vader landse soap, is nu ook weer van de partij. 'Karaktersoap' wordt de nieuw komer, waarin onder meer Gaston van Erven, Manouk van der Meulen, Marjolein Keuning en Dolf de Vries spelen, ge noemd. De mensen staan cen traal. Ze waren betrekkelijk een voudig uit het origineel, 'Ryan's Hope', over te hevelen naar Ne- Intussen heeft Pieke Dassen wel vijfendertig jaar 'achter de kast' gestaan. Nooit was de ene voor stelling echt gelijk aan de ande re. Met al die ervaring is de volgende uitsprak toch verras- .send: „Wat ik nooit heb kunnen beheersen is de plankenkoorts. Elke voorstelling moest ik die handicap eerst overwinnen." De televisie kwam er ook nog tussendoor. Zelf is hij daar nooit in Hilversum bij iemand voor op de stoep gaan staan. 'Ze' vroegen hèm. „Het vervelende," zegt Pie ke Dassen, „is dat ik nooit nee kan zeggen." Hoeveel poppen heb je in je leven wel niet gemaaktAls het antwoord uit blijft, suggereer ik: duizend misschien? „Nou nee," zegt hij. Even later: „Ja toch wel, maar er zijn er vele onder die mijn liefde niet meer kunnen opwekken.". Baal je achteraf van hun karak ters? „Nee," zegt Pieke, „maar dat zijn de poppen die ik zomaar in elkaar geflanst heb. Weet je, soms had ik zoveel poppen, dat er eigenlijk geen mens meer in zaal kon. Die zaal was namelijk ook mijn opslagruimte." De meeste poppen hangen nu hun leven uit in het huismu seum, waaraan hij nooit lande lijk bekendheid heeft willen ge ven. „Al die moeders en peuters kan ik niet over de vloer hebben. Ik schilder elke dag. Mijn tijd heb ik hard nodig." Zeefdrukken Maar de schilder Pieke Dassen heeft nu een reden om zijn akti- viteiten aan de grote klok te hangen. Hij heeft een serie zeef drukken vervaardigd, die hij graag aan de man wil brengen. Een deel van de opbrengst wil hij niet in eigen zak steken. Dat is bestemd voor kinderen die in ex-Joegoslavië in kampen blij ven. In Maastricht heeft Pieke Dassen eerder al het nodige werk kun nen verkopen. Pieke: „Ik heb bij die gelegenheid een mooi bedrag kunnen overmaken. Mijn contac ten zijn een waarborg dat die hulp daar terecht komt, waar zij ook terecht dient te komen. Bij de kinderen namelijk." Het Nederlandse Architectuur Instituut, waar het Cuypersar- chief is ondergebracht, toont momenteel schetsen en tekenin gen die Cuypers tussen 1863 en 1908 voor het Rijksmuseum maakte. De meeste van de veer tig geëxposeerde tekeningen worden voor het eerst getoond. Dat maakt deze kleinschalige presentatie' tot iets bijzonders. Bovendien is een prachtige uit gave verschenen van Cuypers' ontwerptekeningen en schetsen voor het Rijksmuseum in de vorm van een cassette met naast een tekstdeel 39 losse kleurenre- produkties van voortreffelijke kwaliteit. Nog steeds bepaalt het in 1885 geopende Rijksmuseum het beeld van een stukje Amsterdam. Gelegen aan de Stadhouderska de vormt het als het ware een poortgebouw tussen de Concert- gebouwbuurt en de Amsterdam se grachtengordel. De onder doorgang van en naar het Mu seumplein vormt een letterlijke ontsluiting van twee stadsdelen. Overigens was die onderdoor gang een eis van de gemeente Amsterdam, zodat het museum geen praktische en visuele be lemmering zou vormen voor de geplande stadsuitbreiding eind vorige eeuw. Met zijn inzending voor de prijs vraag in 1863 vestigde Cuypers de nodige aandacht op zich. Zijn ontwerp was reactionair e| vooruitstrevend tegelijk, was gebaseerd op de bouwkunsil van de late middeleeuwen en renaissance, terwijl op dat m-l ment het classicisme nogal ii| was. Cuypers ging er immers vi uit dat je een nieuwe bouwstijl| zou kunnen ontwikkelen op ba sis van bouwkundige hoogtepun ten uit het verleden maar mei toepassing van moderne techniej ken. Cuypers maakte voor het Rijks-I museum honderden tekeninge: en schetsen, veelal uitgewertj door zijn vaste staf van naars, die niet alleen het totale] concept maar ook het kleinst! detail betroffen. Zoals later chitect H.P. Berlage zelfs bel trokken was bij de vormgeving van de deurklinken voor zijl architectonische creaties, hield Cuypers zich bezig met elke de coratie in het Rijksmuseum] Toen het museum in 1885 open de, was het van buiten'én val binnen rijk versierd met beelden pinakels, ornamenten, schilder werk en tegelmozaïeken die df geest ademde van iemand di een architect vooral zag als kun stenaar. 'De functie van de tekening. Hf Rijksmuseum. Schetsen en on' werptekeningen 1863-1908 va P.J.H. Cuypers.' In Nederlands A' chitectuur Instituut, Museumpa' 25, Rotterdam. Di-za 10-17 uur, r 11-17 uur. Tot 14 februari. mmmm ■■i FILMS GOES -Grand Theater 14 u. Aladdin. 20 u. Beethoven's 2nd. HULST - De Koning van Engeland 13.45 en 20 u. A perfect world. 13.45, 16.15 en 20 u. Beethoven's 2nd. 16.15 en 20 u. Sleepless in Seattle. 13.45, 16.15 en 20 u. Robin Hood: men in tights. 13.45 en 16.15 u. Aladdin. 13.45 en 16.15 u. De ongelofelijke reis. TERNEUZEN - Luxortheater 20 u. Jurassic Park. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 u. A Muppet Christmas carol. 20 u. A perfect world. - Alhambra 2 14 en 20 u. Sleepless in Seattle. - Alhambra 3 14 en 20 u. Beethoven's 2nd. - Alhambra 4 14 u. Aladdin. 20 u. Little Buddha. BERGEN OP ZOOM - Cinem'actueel 1-2-3 14, 16.15, 18.45 en 21.30 u. Beet hoven's 2nd. 14, 16.15 en 18.45 u. Aladdin. 21.30 u. Hard target. 13.45 u. Jurassic Park. 16.15, 18.45 en 21.30 u. A perfect world. - Roxy 1 - 14 u. Aladdin. 18.45 en 21.30 u. Robin Hood: men in tights. -Roxy 2-14 u. The Mupp*1 Christmas carol. 18.45 u. Aladdin. 21 u. The house of the spirits. ROOSENDAAL - City 1-2-3 13.45, 18.45 en 21.30 u. A perft» world. 14, 16.15 en 18.45 u. Aladdin. 13.45 u. Jurassic Park. 16.15, 18.45 en 21.30 u. Sleep!»1 in Seattle. 16.15 en 21.30 u. Hard target. BRUGGE - Kennedycomplex 17.15 en 22.30 u. Sleepless Seattle. 14 en 16 u. Ned. Versie, 18 en2( Eng. versie: Aladdin. 17.15, 20 en 22.30 u. A pen*' world. 17.15, 20 en 22.30 u. Addams fami ly values. 20 en 22.30 u. The crush. 14.30 u. Jurassic Park. 14.30 u. Look who's talking now. 14.30 u. The Muppet Christ^ carol. KNOKKE - Beverly Screens 15 en 17.30 u. Aladdin. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. &eW ven's 2e, 20 en 22.30 u. Perfect world. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. 1 Hood: men in tights. 22.30 u. Little buddha. 15, 17.30 en 20 u. Addam'sfa1 - Scharpoord 20.30 u. Indecent proposal. 15 u. White Fang. Dolf de VriesgeroutineeJ kracht tussen jonge acteurs Onderweg naar morgen'. foto DIJKSTfl derland. Zo is de krant waar e Amerikaanse hoofdrolspeelstj werkt, vervangen door een kaal tv-station en is de Ameri kaanse bar van haar ouders hef schreven tot een oer-Hollanl café. Deze kroeg en het streel ziekenhuis ertegenover zijn d voedingsbodem voor verrassen^ verwikkelingen. 'Onderweg naar morgen', Nedel land 2,18.55 uur Van onze kunstredactie Het is in de wereld zonder meer het meest bekende museui van Nederland. Het is bovendien waarschijnlijk het erna Nederlandse gebouw dat, qua schaal en uitstraling, volgeul internationale maatstaven inhoud geeft aan het begrip nul seum. Want waar in tal van buitenlandse steden musea ti| grote, soms protserige en ijdele gebouwen werden, bleven d musea in Nederland kleinschalig en benepen. Behalve dat er| dan: het Rijksmuseum in Amsterdam, gebouwd door Roermondse architect Pierre Cuypers (1827-1921). RADIO 1 Elk heel uur en om 7.30, 8.30,12.30 13.30, 16.30, 17.30, 1830, 6.30 Nieuws. NCRV: 7.07 Hier en nu (8.45 en 11.45 Kerkelijke actualiteiten.) EO: 12.07 Tijdsein. 14.05 VERONICA: Nieuwsradio. EO: 19.04 Tijdsein. V00: 22.04 Sportradio. NOS: 23.07 Met het oog op morgen. KRO: 0.04 Damokles. 1.02-7.00 Niemandsland. RADIO 2 Elk heel uur Nieuws. TROS: 7.04 De havermoutshow. 9.04 Gouden uren. 12.04 50 pop of een envelop. 14.04 Dennie Christian draait op verzoek. 15.04 Nederlands fabrikaat, met om 15.04 Nederlandse artiestenparade; 16.04 Nederlands hitwerk. AVRO: 17.04 Nieuw! EO: 18.04 Alle men sen. NCRV: 19.04 Witte rozen. 20.04-24.00 Van acht tot midder nacht. RADIO 3 Elk heel uur Nieuws. AKN: 6.02 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami nen. 11.04 Baas van de dag. VARA: 12.04 Denk aan Henk. 14.04 Carola. AKN: 15.04 Popsjop (I en II). VOO: 17.04 Rinkeldekinkel. NOS: 18.04 De Avondspits. EO: 19.04 Spoor 7. AVRO: 20.04 Forza. VPRO: 21.04 Villa 65. TROS: 0.04 Nachtwacht. VARA: 2.02 Mol of Mark..AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM. RADIO 4 Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00, 20.00 Nieuws. KRO: 7.02 Aubade. 9.00 Muziek voor miljoenen. 11.00 Och tendconcert. A: Lied. voor bariton en piano; B: Talich kwartet. 13.04 In antwoord op uw schrijven. VPRO: 14.00 Middagconcert. 16.00 De Ne derlanden. 17.00 De koffer. 18.00 De wandelende tak. 19.00 De grote oversteek. NOS: 20.00 Nieuwe maandag. Surprise: Supplement! 0.00-1.00 Vier na middernacht. RADIO 5 Elk heel uur t/m 18.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelingenrubriek met uitgebreid weerbericht en scheep- vaartberichten. 7.05 Vroeg op 5. 8.55 Waterstanden. AVRO: 9.02 In gesprek. 9.55 Vrijzinnig vizier. VA RA: 10.02 Van belang. 11.02 Punch. HV: 13.10 onbekend. 14.03 Boven het dal. 14.30 De verbeelding. VA RA: 15.02 Ophef en vertier. NOS: 17.10 Radio UIT. RVD: 17.45 Postbus 51 op 5. OHM: 18.02 Veda's 1. EO: 19.00 Waar waren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actu aliteiten in het Marokkaans en Ber bers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. EO: 21.00 Kayen rasja (Er is hoopj. 21.15 lyi haberler (Goed nieuws). 21.30 Sin ke yat kai yam (Goed nieuws op maandag!. V00: 22.00 Het zwarte gat. NOS: 23.07-24.00 Met het oog op morgen. OMROEP BRABANT ANP-Nieuws: zie Radio 1. 7.05 Bra bants nieuws, sport en verkeersin formatie. 7.25 De krant in Brabant. 7.32 Brabants nieuws en verkeer sinformatie. 7.55 Weerman Johan Verschuuren. 8.08 Brabants nieuws en verkeersinformatie. 8.11 Radio Nieuws Centrale. 8.32 Brabants nieuws, sport en verkeersinforma tie. 8.55 Weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draai-bank. 11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws en service. 12.55 Bericht voor boer en tuinder. 13.08 Brabants nieuws. 13.11 Radio Nieuws Centrale 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek, Brabantse produkties. 14.03 Bra bants nieuws. Aansl.: Muziekkiosk. 15.03 Brabants nieuws. 15.05 Conga Brabant 16.03 Brabants nieuws. Aansl.: Uitlaat. 17.05 Brabants nieuws en reacties van luisteraars. 17.45 De agenda. 17.55-18.00 nieuwsoverzicht. OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: zie Radio 1. 7.05 Nieuws en actualiteiten met om 7.15 het weer in de provincie. 7.25 weekend-overzicht sport. 7.32 re gionaal nieuwsoverzicht.' 7.40 de dag van... 7.45 overzicht ochtend bladen. 7.50 agendatip en agenda. 8.08 Radio Nieuws Centrale. 835-9.00 Nieuws en actualiteiten. 12.05 Nieuws en actualiteiten met om 12.15 het weer in de provincie. 12.32 regionaal nieuwsoverzicht. 12.34 wegwies. 12.43 reportage, vraaggesprek. 12.55 de agenda. 13.08-13.30 Radio Nieuws Centrale. 16.03 Sportmeneer. 17.05 Nieuws en actualiteiten met om 17.15 het weer in de provincie en 17.32 regio naal nieuwsoverzicht. 17.35-18.00 De Zeeuwse tijdmachine. 12.1 13. 13.1 15. 16.1 AM 16.1 16. 17. 17. 18. 18. 18. 18.4 18.! 19.: 20.i 20.) 21. 21.1 22.j 23. 16.31 17.21 17.41 18.1 F 18.51 19.30. 20.1Q 22.39 23.09 23.35 19.30 20.1(1 22.23 06 OC 09 or 09.03) 09.4 10.008 10.031 10.4 11.00) 11.03] 11.3! 12.5 13.0 13.45| 14.0 14.021 JUR.H VAN 2ir 20 t/AUU DAr /ft BUN At Ge£N AbEM-KAN HPUG&fi 'V t

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 14