DE STEM Vara-comedy vol 'harde' humor Nieuwe gezichten in 'Vrouwenvleugel' amfietsen en in Autotron Katholieke Filmkeuring: Strijd om 'stukje 'decolleté' Leuke lachspiegel over de ouderdom UIT gids aten met ding Martine Bijl als actrice naast John Kraaykamp jr. en sr. 4Ontbijt-televisie' wordt nieuwe actualiteitenshow ^AG 30 DECEMBER 1993 Dj leeds dichterbij Weg met hendels, knop- b's. De beste relatie tussen Ie stem. Er wordt aan bn machine 'Goede morgen' meer. nie, daar moet je niet mee aankomen bij de machine. Die subtiliteiten van de taal gaan hem te hoog, en wie zit er trouwens op een elektronische Komrij te wachten? Hotelkamer „Een Japanner belt een hotel in New York en reserveert in het Japans een kamer voor die en die dag. Dat kan de compu ter wel aan. Die Japanner krijgt dan ook antwoord in eenvoudig, maar keurig ja_ pans. En omgekeerd. Zo kan een Amerikaan al via een ver taalmodule in real time, direct dus, met een Japanner spre ken, mits het domein is afge zet. Het gaat hier om eenvou dige begrippen die mens en machine kennen. Met duizend woorden kom je een heel eind." Voorlopig hoeven we niet te verwachten, dat een Neder landse oma straks via een elektronische tolk Spaans kan spreken met haar Argentijnse kleinkind. „Zodra je buiten het domein van de machine komt, valt er echt heel veel in elkaar. Neem het woordje 'bank.' Dat heeft twee beteke nissen: een bank in het park en de geldbank. De computer weet welke bank u bedoelt. Want alle gesprekken met de bank draaien immers alleen om geld. In Engeland hebben taxi chauffeurs via hun telefoon toegang tot de allernieuwste vertrek- en aankomsttijden van vliegtuigen. Dat kan heel handig zijn. Stel, de taxi staat in een file, de passagier is benauwd dat hij zijn vlucht mist maar via de machine kan de chauffeur hem geruststel len met de mededeling dat het toestel drie kwartier vertra ging heeft zodat er niets aan de hand is." en Iet de iet or n- ;in ;a, dt k- F lie at: ng rty le en ms lee ee- >er ge- ïu- ne, ld? co- ,en je Beurskoersen Boves: „In de Verenigde Sta ten en in Canada draait al een proef waarmee alle 1.500 koersen van Wall Street direct kunnen worden opgevraagd. De computer spreekt zelf en geeft de allerlaatste stand van een koers weer." Met de opkomst van de mobie le telefoon verwacht prof. Boves een hoofdrol voor spraaktechnologie. De komende eeuw is de eeuw van telecommunicatie. Moeizaam gedoe met menu's is dan uit den boze. De spraaktechnolo gie staat nu nog in haar kin derschoenen, maar de toe komst staat om de hoek te springen om mee te doen. „Dergelijke diensten komen eraan en wellicht sneller dan velen van ons nu denken. Maar dan moeten we wèl eerst de problemen oplossen die de eenvoudige diensten van van daag nog parten spelen." Een van de moeilijkste proble men bij automatische spraak herkenning is het gigantisch grote verschil tussen de men selijke stemmen. „Het blijft een wonder dat mensen het geluid van een bejaarde man op dezelfde manier interprete ren als het geluid van een zesjarig meisje. Om over dia lect maar te zwijgen. In labo- ratoriumonstandigheden in de VS, Japan, Frankrijk en Italië kan men nu redelijk vloeiende conversaties voeren met een computer die inlichtingen geeft over vlieg- en treinver bindingen." Marie van boven kan geen koffie halen. Maar ook dit probleempje zal oplosbaar zijn. Dan heeft de baas een nooit protesterende, dag en nacht klaarstaande, nooit zie ke of vakantievierende secre taresse die aan wat gegrom van haar leider voldoende heeft om feilloos te functione ren. Hoe het straks met de werkverschaffing van de men selijke Maries staat, daarover laat de spraaktechnologie zich niet uit. i en versnellingshandels liggen op ig 16 januari in het Autotron ssen naar het Autotron voor de ;sen, klassieke tweewielerbeurs. Dit ien- keer worden bijna tweehon- iden derd motoren en brommers te koop aangeboden. Het Auto tron is tijdens het weekeinde dan op beide dagen open van ne- ïden gen tot vijf uur. Gids DONDERDAG 30 DECEMBER 1993 DEEL I Van onze rtv-redactie De dramaserie 'Vrouwen- vleugel' introduceert nieuwe gezichten binnen de gevange nismuren. Dit seizoen duiken onder ande ren op Carry Tefsen, Danny de Munk en Frederik de Groot. Daarnaast keren oude bekenden terug als Jetty Terborg, Liz Snoijink, Marina de Graaf en Bea Meulman. Niet meer van de partij zijn Maya van den Broecke, Marjolein Keuning en Carry Tefsen als nieuwe ge detineerde in 'Vrouwenvleugel' FOTO RTL4 Simone Rooskens. Vorig seizoen trok 'Vrouwen- vleugel' - toen nog op de zater dagavond - een gemiddelde kijkdichtheid van twaalf pro cent; dat komt neer op ruim 1,6 miljoen kijkers per aflevering. De afleveringen worden weer opgenomen in Luxemburgse stu dio's. Dat betekent dat de ac teurs er hele werkweken door brengen om in een strak schema 22 episodes op te nemen. In het weekeinde kunnen ze even vlug naar huis. Voor het eerst wordt ook gefilmd op lokatie in Am sterdam. De op Amerikaanse leest ge schoeide werkwijze bevalt de ac teurs prima. „We werken niet alleen, maar trekken ook 's avonds in het hotel met elkaar op", meldt Liz Snoijink. „We praten veel over onze rollen en vormen een hecht team. Boven dien kan ik me veel beter con centreren op mijn rol, nu ik een hele week niets anders aan mijn hoofd heb." „Iedereen kan in de gevangenis belanden", is de boodschap van scenario-schrijfster Marjan Berk, die de rauwe realiteit mengde met haar levendige fan tasie. Haar verhalen legde ze steevast voor aan een (vrouwe lijke) officier van justitie om de scènes te bekijken op hun wer kelijkheidsgehalte. „Vriend schap, vijandschap, liefde en haat liggen er dicht bij elkaar", verwoordt ze de onvergelijkbare gevangenissfeer. „Er wordt gela chen, maar soms zijn er ook harde confrontaties en wordt er stevige taal gebruikt." Ook de nieuwe reeks draait om dezelfde drie hoofdrolspelers: Smorrie, een soort big mama, de dominante Teun Metz en de sjie- ke Jacqueline Karstens. Rond dit drietal cirkelen tal van dubieuze dames die tot 'Vrouwenvleugel' zijn veroordeeld. 'Vrouwenvleugel', RTL4, 21.25 uur Van onze rtv-redactie „Dat Martine Bijl kon acteren wist ik niet. Ze heeft al heel wat vrouwelijke karikaturen vertolkt, maar dit is toch heel wat anders", complimenteert John Kraaykamp sr. de cabaretière met wie hij een hoofdrol speelt in de nieuwe comedy 'Het zonnetje in huis'. Niettemin zag de doorgewinterde acteur kans Martine Bijl een aantal dingen te leren: „Ze kon niet zo goed kwaad worden. Daarin is sinds kort aardig verandering gekomen." Wat doe je als oude man wan neer je veertig jaar onder het schrikbewind van 'moeder de vrouw' hebt geleefd en de dame in kwestie de pijp aan Maarten geeft? In 'Het zonnetje in huis', vanaf morgen wekelijks te zien bij de Vara, hoeft Piet Boven kerk (John Kraaykamp sr.) niet lang na te denken over deze waag. Zonder ook maar één andere mogelijkheid te overwegen, be sluit de grijsaard ongevraagd zijn intrek te nemen bij zoon Erik en diens vrouw Catharina, (rollen van Johnny Kraaykamp jr. en Martine Bijl). Vanaf dat moment is het afgelopen met de rust en harmonie in hun Amster damse apartementje. Pa ziet in het overlijden van zijn 'stalinis tische' wederhelft namelijk aan leiding om de opgelopen schade te gaan inhalen. Olifant Aanvankelijk kunnen Erik en Catharina nog begrip opbrengen voor het baldadige gedrag van pa. Als echtgenoot van iemand die zich in haar vrije tijd inspan de voor initiatieven als de Bond van Geheelonthouders en Vrou wen tegen Pornografie, had hij nu eenmaal geen leuk leven ach ter de rug. Maar pa gaat regel matig over de schreef en ontpopt zich tot de spreekwoordelijke olifant in de porseleinkast. Hij maakt er een gewoonte van in het holst van de nacht thuis te komen en vervolgens de buurt wakker te schreeuwen, nodigt voortdurend vreemden uit en eist zelfs een kleinkind van Ca tharina. Deze laatste raakt lang zaam maar zeker volkomen over haar toeren en stelt Erik voor de keuze: 'Hij eruit of ik eruit'. Pa's vertrek is voorlopig nog niet aan de orde. Het gewiekste oude ventje blijkt namelijk zijn wo ning in Harderwijk van de hand te hebben gedaan en kan ner gens anders meer heen. Dertien afleveringen lang is het jonge koppel gedoemd zich zijn mee dogenloze aanwezigheid te laten welgevallen. De comedyserie kenmerkt zich door een enorme dosis vlijm scherpe, bloed onder de nagels vandaan halende humor. „Er ko men inderdaad behoorlijk harde grappen in voor", beaamt Kraaykamp junior. „Maar mijn moeder - en dan doel ik uiter aard op ma Bovenkerk - was dan ook een hele nare vrouw. Ik betwijfel of deze serie bij de KRO of de NCRV had gekund." Kén van pa's grappen staaft dat vermoeden wellicht. Op de vraag wat er met het gecremeerde lichaam van ma Bovenkerk moet gebeuren, antwoordt hij zonder blikken of blozen met: „Gebruik baar as maar als tapijtreiniger." Het zonnetje in huis' is geba seerd op de Engelse comedy Tom, Dick and Harriet'. Schrij ver Brian Cooke oogstte eerder al succes met zijn creaties 'Ge- orge and Mildred' en 'Man about 'be house'. Martine Bijl bewerk te de serie in het Nederlands. Kraaykamp senior heeft gedu rende de opnamen grote bewon dering voor haar gekregen: „De bumor van Cooke, waar wij Ne derlanders nog een puntje aan bunnen zuigen, heeft absoluut niets aan kracht ingeboet. Marti ne is er zelfs in geslaagd de Engelse kilheid te vertalen naar Nederlandse warmte. Zo zal de kijker af en toe medelijden en sympathie kunnen opbrengen voor mijn personage. In het En gelse script daarentegen is pa Bovenkerk gewoon een grote et ter." Over het samenspelen met zijn vader in dezelfde comedy zegt hij: „Zodra de camera loopt zie ik hem niet meer als mijn vader, maar als een collega die me heel goed kent. Iedere acteur heeft zo z'n eigen werkwijze en is ervan overtuigd dat die heilig is. Het was dus even zoeken naar el- kaars irritatiegrens, maar daar na wisten we precies wat we aan elkaar hadden", aldus Kraay kamp junior. Ook zijn vader blikt tevreden terug op de samenwerking: „Jo hnny heeft echt gevoel voor co medy. Maar ook hij heeft iemand nodig, net als ik destijds, die hem doceert." Schrijver Cooke heeft zich on dertussen al bereid verklaard speciaal voor de Vara dertien nieuwe afleveringen te schrijven. De serie wordt gemaakt door Joop van den Ende Productions. Serie 'Het zonnetje in huis', vrij dag, Nederland 3, 20.45 uur Martine Bijl, John Kraaykamp jr. en John Kraaykamp sr. als respectievelijk schoondochter, zoon en vader in 'Het zonnetje in huis.' FOTO DIJKSTRA Door Marjan Mes „Om het spleetje tussen de borsten, een iets te ruim de colleté; daar ging het meest al om. Bloot op zich was taboe want sex bestond toen nog niet in de film". Frans Oudejans uit Breda is een van de sprekers op de the madag 'Katholieke Filmkeu ring' die op 15 januari in Den Bosch wordt gehouden op instigatie van het Noord brabants Genootschap en de Vereniging van Brabantse Filmtheaters. Oudejans heeft in de jaren vijf tig en zestig als lid van de Katholieke Filmkeuring hon derden speelfilms 'gekeurd'. Hij was samen met de vermaarde Bob Bertina verbonden aan de filmredactie van de Volkskrant en keek uit begeestering en lief de naar film. Uit overtuiging nam hij halverwege de jaren vijftig zitting in de Katholieke Filmkeuring. Die bestond toen overigens al dertig jaar. Zij was in 1923 opgericht door bezorg de katholieke gemeenten in het zuiden des lands, die het ge staag oprukkende bioscoopbe drijf als een bedreiging voor de jeugd beschouwden. „In onze commissie van vijf was ik wel de meest lastige keur der", vertelt de latere (inmid dels gepensioneerde) perschef van de bisschop van Breda. „In mijn ogen werd geweld teveel toegelaten terwijl een stukje, bloot niet door de beugel kon. Daar was ik tegen. Maar we hebben nooit langer dan twin tig minuten hoeven te delibere ren en ik legde me, democra tisch als onze commissie was, neer bij de stemming, zeker als die vier tegen een was." Frans Oudejans was filmkeur der in een overgangstijd. Oude rooms-katholieke opvattingen raakten sleets in de jaren '60. Het echtpaar Roger Vadim regisseurj en Brigitte Bardot actricekostte de Katholieke Filmkeuring in de jaren '50 veel hoofdbrekens F0T0 ANP „Ik vond dat wij toen onze katholieke normen niet langer konden opleggen aan de vele andersdenkenden, die zich als gevolg van de industrialisatie in grote getale in Brabant en Lim burg vestigden. Met een derge lijke intolerantie konden wij ons als filmkeuring al in 1964 niet meer verenigen. Het was ook de tijd van het tweede Vaticaans Concilie waarin toen dezelfde gedachte doorbrak. Na nog een paar jaar te hebben doorgesudderd, werd de Katho lieke Filmkeuring in 1967 opge heven." „Er werd heel wat minder in films geknipt dan over het alge meen werd aangenomen", weet Frans Oudejans. „Tenslotte was zo'n film eerst al door de cen trale keuringscommissie ge weest. De importeurs en produ centen deden bovendien al aan zelfcensuur voordat ze de films aanboden. Het ging vooral om Italiaanse en Franse films met Gina Lollobrigida, Sophia Lo- ren en Brigitte Bardot. Daar moest onze commissie nog eens extra goed naar kijken. Of er toch nog niet teveel bloot in te zien was. Et Dieu créa la femme van Roger Vadim, met zijn vrouw Brigitte Bardot, was trouwens een ander verhaal. Daar was meer in te zien dan bloot alleen. Daar hebben we ons wel het hoofd over gebro ken." In de jaren '20 beschouwde met name de katholieke geestelijk heid en de katholieke intelli gentsia de snel groeiende bio scopen als een bedreiging voor de openbare orde en goede ze den. In 1928 werd daarom de Bioscoopwet ingevoerd en de Centrale Commissie voor de Rijkskeuring opgericht. Hier mee was de filmcensuur in Ne derland officieel een feit. De aparte rooms-katholieke film censuur had vaak conflicten met de Nederlandse Bioscoop bond en de bioscoopexploitan ten die de hoge keuringseisen als een bedreiging voor het filmbedrijf beschouwden. Regelmatig werden de bioscoo peigenaren in het zuiden van Nederland aan controles onder worpen door de Katholieke Filmcentrale, met vaak nadeli ge gevolgen. De macht van de KFC was zo groot dat de distri buteurs al voor de katholieke nakeuring de 'potentieel pro blematische scènes' uit de films knipten om problemen voor hun Brabantse en Limburgse afnemers te voorkomen. De themadag over de katho lieke filmkeuring op zaterdag 15 januari in De Muzerije (Hinthamerstraat 74) in Den Bosch is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is. Behalve Frans Oudejans gaan nog twee andere sprekers in op de pro blematiek van de katholieken en de filmkeuring voor en na de Tweede Wereldoorlog. Pim Slot van de Stichting Film en We tenschap in Amsterdam zal spreken over de poging tot vor ming van een rooms-katholieke filmzuil. Bert Hogenkamp van dezelfde stichting praat over de produktie van katholieke films in de jaren dertig. Mark van den Heuvel, wetenschapper aan de Katholieke Universiteit Bra bant en in 1993 gepromoveerd op jeugdcultuur in Brabant, zal aansluitend een forumdiscussie leiden. De lezingen worden geillus- treerd met filmbeelden, boven dien worden filmfragmenten vertoond uit films die ter dis cussie stonden bij de Katho lieke Filmkeuring. Daarnaast wordt in twaalf filmtheaters een filmfestival gehouden met films die indertijd niet goed werden gekeurd door de katho lieke censuur. Dat gebeurt van af 13 januari in de filmhuizen van o.a. Breda, Roosendaal, Oosterhout en Oudenbosch. Op het programma staan onder meer: Jules et Jim, Irma la Douce, films met Brigitte Bar dot, De vrouw in het zand, films van Ingmar Bergman, Os- sesione (1942) en Les amants (1958). Van een verslaggever Een behoorlijk serieus, informatief programma dat een duidelijke eigen kleur zal krijgen. Zo omschrijft KRO's Ton Verlind het ontbijtprogramma dat vanaf aanstaande maandag elke werkdag om half acht te zien is. Het heeft de eenvoudigst denkbare titel meegekregen: 'Ontbijttelevisie'. Aan het pro ject werken KRO, NCRV, Ikon en NOS mee; de Avro beperkt zich als enige Nederland 1- bespeler voorlopig tot 'morele ondersteuning'. 'Ontbijttelevisie' wordt bij toerbeurt gepresenteerd door Karin de Groot (NCRV) en Wim Neijman (Ikon). Als gast- presentatoren maken Aad van den Heuvel (KRO) en Violet Falkenburg (NCRV) hun op wachting. Verlind en zijn collega Joost Middelhoff van de afdeling in formatieve programma's KRO-tv hebben het samen werkingsproject op de rails gezet. Samen met de collega's van de NCRV en Ikon zaten ze al tamelijk snel op dezelfde journalistieke golflengte. Verlind: „Het kostte ook niet zoveel moeite om steun te krij gen van onze omroepbazen. Die waren meteen enthou siast." Het enige smetje is het ontbre ken van de Avro. „Onze Avro- collega's hebben om financiële en facilitaire redenen de prio riteiten gelegd bij 'Via Ria'7 Zodra het huishoudboekje dat weer toelaat, zal de Avro ze ker gaan meedoen." Het programma wordt een journalistieke nieuwsproduk- tie met ook aandacht voor sport, cultuur en amusement. Het NOS-Journaal van acht uur wordt in het hart van het programma opgenomen. 'Ont bijttelevisie' begint en eindigt met een samenvatting van de hoogtepunten uit het nieuws. Met gasten zal worden verder gepraat over de actualiteit. Verlind: „We gaan onderwer pen putten uit een breed re servoir en krijgen medewer king van zo'n vijftig journalis ten in binnen- en buitenland. Er zijn geen fraai ogende re portages te verwachten, want we houden rekening met het leefpatroon op dat vroege tijd stip, wanneer niemand rustig naar de tv gaat zitten kijken". Aan het slot kunnen actuali teitenrubrieken reclame ma ken voor hun onderwerpen. Verlind zegt ook te denken aan programma's van de com merciële concurrentie. „Wij hebben een grote mate van vrijheid gekregen. We willen ook zoveel mogelijk wegblij ven van omroeppolitiek. Nieuws is nieuws, ook als dat door de concurrentie wordt gebracht." De inrichting van de studio is uiterst sober gehouden, want het budget is verre van riant. Verlind: „Het is zo laag dat ik niet eens bedragen durf te noemen, maar het gaat om een fractie van het uurbedrag van tachtig mille." (Maandag 3 januari, Neder land 1,7.35 uur) 'De Sunshine Boys' van Neil Simon -1 MmmtÊÊtÊaÊÊÊÊÊÊÊÊfÊÊÊmaKÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊmÊmm Breda. Schouwburg Concor dia. Toneelstuk 'De Sunshine Boys'. Auteur: Neil Simon. Acteurs: John Kraaykamp, Eric van der Donk, Johnny Kraaykamp e.a. Regie: Berend Boudewijn. Gezien: woensdag 29 december. Nog te zien: Bre da 30 december en Terneuzen 17 februari. Door Sjef Huismans Om te zeggen dat Neil Simon de Vader Cats is van onze tijd voert misschien iets te ver. Cats was de beschouwende moralist die over elke leeftijd iets scherpzinnigs wist op te merken en daaraan een wijze les koppelde. Neil Simon is in zijn stukken evenzeer een moralist, maar dan een relativerende moralist. Ook hij plaatst zijn drama's in het dagelijks leven van alle dag en meestal zijn perikelen uit een levensfase zijn doelwit. Zo ook gisteravond in het stuk waarin de ouderen voor het voetlicht komen in voor ieder een, zowel jong als oud, zeer herkenbare situaties en onvolko- mendheden. Twee oude komieken, Willie de Clerck en Oskar van Santen, hebben 38 jaar samengewerkt en zijn daarna van elkaar ver vreemd en met ruzie uit elkaar gegaan. Dat is oud zeer dat zeer FILMS GOES -Grand Theater 14 u. Aladdin. 20 u. Beethoven's 2nd. HULST - De Koning van Engeland 19 en 21.30 u. A perfect world. 13.45, 19 en 21.30 u. Beethoven's 2nd. 13.45 en 21.30 u. Sleepless in Seattle. 19 en 21.30 u. Tina, what's love got to do with it. 13.45, 19 en 21.30 u. Robin Hood: men in tights. 13.45 en 19 u. Aladdin. 13.45 u. De ongelofelijke reis. MIDDELBURG - Cinema 20 u. De avonden. OOSTBURG - Ledeltheater 14.30 u. Bambi. TERNEUZEN - Luxortheater 16.15 u. Aladdin. 20 u. Hard target. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 u. A Muppet Christmas carol. 19 en 21.45 u. A perfect world. - Alhambra 2 14, 19 en 21.45 u. Sleepless in Seattle. - Alhambra 3 14, 19 en 21.45 u. Beethoven's 2nd. - Alhambra 4 14 en 19 u. Aladdin. 21.45 u. Little Buddha. BERGEN OP ZOOM - Cinem'actueel 1-2-3 14, 16.15, 18.45 en 21.30 u. Beet hoven's 2nd. diep geworteld zit. Een neef van De Clerck slaagt er in om de twee die elkaar elf jaar niet meer bekeken hebben weer samen te brengen voor een tv-special over oude komieken. Simon heeft de doorsnee oudere mens goed bekeken en vooral hun 'eigen-aard-igheden' haar fijn geschilderd. Ontevreden, achterdochtig, met vasthouden de dwingelandij, soms achter baks, anderen het leven zuur makend, eigengereid, niet toe willen geven dat het ook anders kan zijn en zo nog veel meer onaangename eigenschappen. Het stuk staat of valt met de twee hoofdrolspelers. Als dit geen gelouterde eersterangs ac teurs zijn die de menselijke ziel gestalte kunnen geven door alle komiekerigheid, dan wordt het saai en langdradig. John Kraay kamp en Eric van der Donk zijn echter twee kranen op hun ter rein. Zij maken van deze tragie- komedie een sprankelend blij spel, dat menig lachsalvo aan de zaal ontlokt. Johnny Kraaykamp, de junior, toont met zijn katalyserende rol dat hij ook uit het goede hout gesneden is. Berend Boudewijn komt de eer toe dat hij de spelbalans uitste kend in evenwicht heeft weten te houden. Een aanrader voor een gezellige avond. 14, 16.15 en 18.45 u. Aladdin. 21.30 u. Hard target. 13.45 u. Jurassic Park. 16.15, 18.45 en 21.30 u. A perfect world. -Roxyl - 14 en 16.15 u. Aladdin. 18.45 en 21.30 u. Robin Hood: men in tights. - Roxy 2-14 en 16.15 u. The Muppet Christmas carol. 18.45 u- Aladdin. 21 u. The house of the spirits. ROOSENDAAL -City 1-2-3 13.45, 18.45 en 21.30 u. A perfect world. 14, 16.15 en 18.45 u. Aladdin. 13.45 u. Jurassic Park. 16.15, 18.45 en 21.30 u. Sleepless in Seattle. 16.15 en 21.30 u. Hard target. KNOKKK - Beverly Sereens 15 en 17.30 u. Aladdin. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Beetho ven's 2e. 20 en 22.30 u. Perfect world. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Robin Hood: men in tights. 22.30 u. Little buddha. 15, 17.30 en 20 u. Addam's family.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 23