DE STEM Ten strijde tegen Hollywood 5,- KORTING s/ooft Subtiele driehoek Slapen bij 'Sleepless in Seatle' van Claude Sautet 3 SLOGGI SUPS MET Leegheid van Hongkong in 'Autumn Moon' Europese filmmakers bang voor Amerikaans cultureel imperialisme Peter Lusse verzandt te veel in trucjes SUSKE WIS HAMBONE Anke de Vries schrijft geschenk Kinderboekenweek DB STEM Fans herdenken vijftigste geboortedag Jim Morrison RTL5 stopt met tv-dominee Kunst-maffia plundert Russische musea UIT GIDS „In een groep krijgt de grootste schreeuwer gelijk. En dat neem ik niet, want ik heb gelijk" Marten Toonder, striptekenaar/schrijver Amsterdam (anp) - De auteur Anke de Vries schrijft het zesde kinderboekenweekgeschenk. Het thema van de Kinderboeken week 1994, die duurt van 5 tot en met 15 oktober, is 'De nacht'. De Stichting Collectieve Propa ganda van het Nederlandse Boek (CPNB) heeft dat woensdag be kend gemaakt. Anke de Vries maakte in 1972 naam met haar eerste boek 'De vleugels van Wouter Panne- koek'. Ze kreeg een Zilveren Griffel voor haar tweede boek, 'Het geheim van Mories Besjoer'. Haar laatste boek 'Blauwe plek ken' heeft kindermishandeling als onderwerp en won in 1993 met overweldigende meerder heid de Prijs van de Nederlandse Kinderjury in de leeftijdscatego rie 10 tot en met 16 jaar. Het kinderboekenweekgeschenk wordt gedrukt in een oplage van 230.000 exemplaren en cadeau gegeven aan iedereen die tussen 5 en 15 oktober voor 19,50 aan kinderboeken koopt. Het ge schenk werd eerder geschreven door Paul Biegel, Annie M.G. Schmidt, Thea Beekman, Jac ques Vriens en Joke van Leeu wen. Aalst (ap) - In 1912 hield de Belgische rooms-katholieke priester Adolf Daens het al snel voor gezien in de pas geopende Cinema Central. In zijn snel groeiende indus triestad Aalst besloot hij iets te doen tegen die Ameri kaanse films. „Ik wil niet haarkloven... maar deze cinema's tonen echt immo rele films", schreef de priester/ journalist en aanvoerder van de Christen Volkspartij in het Bel gische parlement destijds. In vlammende betogen riep hij op tot regelgeving om zijn kudde van deze verderfelijke invloed te vrijwaren. Nu, 81 jaar later, is Europa nog steeds op zijn hoede voor Hol lywood. De EG heeft quota inge steld op het uitzenden van Ame rikaanse televisieprogramma's en wil haar zwaar gesubsidieer de filmindustrie beschermen te gen de transatlantische concur rentie. Nu de deadline van 15 december voor de wereldhandelsbespre kingen nadert, stort Europa zich op het front en bindt het de strijd aan tegen de dreiging dat Amerikaanse films en tv-pro- gramma's de Europese cultuur vernietigen. Frankrijk neemt daarbij het voortouw. Ondanks een akkoord dinsdag tussen de VS en de EG over de verlaging van de landbouwsub sidies, en een uitspraak gisteren van Leon Brittan, lid van de Europese Commissie voor bui tenlandse betrekkingen, dat de VS tegemoet zullen komen aan de Franse eisen, is het geschil (ADVERTENTIE) CONFIDENCEdw^i U IN TEXTlLfS^O^ Milieuvriendelijk Eco-Tex (geldt voor alle Dames Slips en bij 2 Sloggi for Men m.u.v. serie 06). Gemaakt van 95% fijn katoen en 5% Lycra, Luxe Slips 85/10%. Ook na eindeloos wassen blijven ze perfect in vorm. Zit goed blijft goed. Aanbieding tot 1 januari 1994. over de EG-subsidies aan de fil mindustrie nog niet helemaal opgelost. Erfgoed De VS willen dat films onderdeel zijn van een handelsakkoord met de EG, maar Frankrijk zegt dat zijn filmindustrie tot het cultu rele erfgoed behoort en niet ver handelbaar is. Met Frankrijk voorop is de EG bang dat Euro pa bij het openstellen van de grenzen met de VS door films uit Hollywood zal worden over spoeld. Europese culturele iconen, van Gerard Depardieu tot aan de regisseurs Bernardo Bertolucci en Sir Richard Attenborough, willen dat de beperkingen op de import van Amerikaanse pro dukten gehandhaafd blijven om de eigen Europese produkties meer ruimte te geven. „Er woedt een oorlog", aldus Wim Wen- ders, de Duitse regisseur van onder meer 'Paris, Texas'. Hij noemt de Amerikaanse pogingen hun audiovisuele produkten in Europa te promoten 'extreem agressief'. Advertenties Michelangelo Antonioni, Pedro Almodovar en nog eens 4.400 Europese filmacteurs, producen ten, regisseurs en auteurs koch ten pagina-grote advertenties in toonaangevende Europese kran ten. „Het doel van de grote Ame rikaanse bedrijven is de comple te verovering van een markt, die ze toch al nagenoeg domineren. Op deze manier vernietigen ze alle Europese creatieve onderne mingen", aldus de advertentie. De filmmakers hebben een bondgenoot gevonden in de Franse regering. „Wij willen on ze culturele identiteit behou den", zei de Franse minister van buitenlandse zaken Alain Juppe onlangs nog. Hij benadrukte dat Frankrijk nooit zal toestaan dat Amerikaanse films en televisie programma's ongelimiteerd wor den aangeboden. De Franse ac teur Renaud drukt het als volgt uit: „Het is 'Dallas' of de Franse creativiteit." Toch, het Europese publiek is niet vies van een hamburger in de bioscoop. „Wenders en con sorten staan mijlenver verwij- Amerikaanse films. derd van de realiteit", meent Christian Nolens, marketing-di- recteur van de twee grootste bio scopen in Europa, Kinepolis in Brussel en Metropolis in Ant werpen. „Ik bedoel, die mensen zitten op een wolk en trappen wild in de ijle lucht. Ze hebben het contact verloren met de con sument", aldus Nolens. Voor Nolens gaat het contact met de consument hand in hand met het contact met de kassa. In Kinepolis gingen de afgelopen zes weken 140.000 mensen naar 'Jurassic Park' kijken. De Franse zomerhit 'Germinal', met Renaud en Depardieu in de hoofdrolllen, werd over dezelfde periode door 15.000 mensen be keken. Top-tien Sinds Kinepolis zijn deuren in 1988 opende staan er in de top tien van meest bezochte films negen Amerikaanse; 'Dances with Wolves' trok de meeste be zoekers. Alleen 'Daens', de film over de priester uit Aalst, wist zich op plaats negen te nestelen als film van Europese komaf. Ook op televisie is het Amerika dat de toon aangeeft. Ongeveer 83 procent van de televisie-dra ma's die de Belgische commer ciële zender VTM in 1990 uit zond, kwam uit de VS. Gemid deld bestaat een avondje Euro pese tv voor bijna de helft uit Amerikaanse produkten. Overleven Vorig jaar vertegenwoordigde de export van de VS van televisie programma's en films naar de EG bijna vier miljard dollar. Het is grotendeels eenrichtingsver keer; de EG exporteerde voor 300 miljoen aan films en tv-pro- gramma's naar de VS. Voor Nolens kan de Europese filmindustrie slechts dan overle ven als ze zich minder elitair opstelt, zowel commercieel als artistiek. „Films moeten als jeans zijn", zegt hij. „Maar in Europa zijn films heilig. Is het cultuur." Van onze filmredactie De inmiddels 68-jarige Franse cineast Claude Sautet was on dermeer verantwoordelijk voor de beste films met Romy Schneider. De laatste jaren liet hij nog maar weinig van zich horen. Maar vorig jaar werd zijn laatste film, 'Un coeur en hiver', bekroond met de Zilve ren Leeuw in Venetië en de Franse César voor de beste re gie. Een mooi gecomponeerd realis tisch juweeltje voor wie oog heeft voor onderhuids blijvende motieven van mensen. Traag en een beetje saai misschien voor degenen die wat meer uitge sproken drama verwachten. Het draait om een driehoek tussen twee, nogal gevoelsarme heren, compagnons in de viool bouw die aan hun werk genoeg lijken te hebben in het leven, en een jonge, veelbelovende violis te. Daniel Auteuil en André Dus- sollier spelen deze twee toege wijde vioolbouwers op uitne mende wijze. Maxime verzorgt de contacten met de klanten waarvoor hij veel reist. Stépha- ne, die de werkplaats beheert, leeft geheel in de schaduw van Maxime en heeft genoeg aan zijn 'vriend'. Zij kennen elkaar nog van het conservatorium en hun vriendschap is kleurloos geworden na al die jaren. Totdat Maxime verliefd wordt op een jonge, talentvolle violis te (Emmannuelle Béart) en Stéphane zich verraden voelt. Hij begint een verleidingsspel met de jonge vrouw. Helemaal duidelijk worden de motieven van deze man met het 'winterse hart' niet. Sautet maakt echter wel de onderhuidse hartstocht en de jaloezie voelbaar in de houding die de twee mannen tegenover de vrouw aannemen. 'Un coeur en hiver' van Claude Sautet draait in Filmhuis Concor dia in Breda, 9-15 december om 19.30 uur. Om 22.00 uur: 'Hyènes' van de Senegalees Djibril Diop Mambety. Door Jos Kessels Romantiek kan ontstaan als twee mensen die elkaar graag willen hebben elkaar ook krij gen. Ze zijn verrast door het geluk dat ze ten deel gevallen is en dat uit zich dan in wijn en rozen. Tot zover de romantiek in de film. Als de bladeren van de rozen beginnen te vallen is het met de romantiek ook gedaan. Je komt er achter dat hij of zij ook wel wat minder aangename eigen schappen heeft, dat de ander er bij daglicht toch minder aan trekkelijk uitziet, minder per spectief biedt voor de toekomst, enzovoorts. Als dit besef wat traag verlo pen is, is men inmiddels ge trouwd en heeft kinderen. De romantiek maakt dan in het gunstige geval plaats voor lief de en vertrouwdheid, in het ongunstige geval voor gewen ning en sleur. Op den duur vallen die vaak samen. Tot zo ver de romantiek in het leven. 'Sleepless in Seattle' van Nora Ephron is een 'romantische' film die ophoudt voordat het leven begint. Sam (Tom Hanks) is een jonge weduwnaar, die met zijn zoontje Jonah naar Seattle verhuist om opnieuw te beginnen. Sam kan zich echter niet over het verdriet van het verlies van Meg Ryan en Tom Hanks in de film 'Sleepless in Seattle'. FOTO TRISTAR zijn vrouw heenzetten. Hij ge looft niet dat hij ooit nog ie mand tegenkomt waarvoor hij hetzelfde zal voelen. Zijn zoon tje Jonah lijdt met hem mee. Op kerstavond belt Jonah ten einde raad naar een bekende vrouwelijke radio-dokter. Hij vertelt haar dat zijn vader een vrouw nodig heeft. Duizenden vrouwen reageren op de op roep. Een van de luisteraarsters is Annie (Meg Ryan), een jour naliste uit Baltimore. Zij is ver loofd met een kluns, die overal allergisch voor is. Annie is geroerd door de harte- kreet van de jongen en probeert contact te zoeken met Sam. Het heeft nog heel wat voeten in de aarde eer het zover is, maar dan is het ook rozegeur en maneschijn. Schrijfster en cineaste Nora Ephron schreef eerder de sce nario's voor 'Heartburn' en 'When Harry met Sally'. Zij heeft haar leven gewijd aan relatieproblemen en zal wel tot de conclusie gekomen zijn dat, wil je een romantische film draaien, je moet stoppen zodra ze elkaar in de armen sluiten. Voor mijn gevoel haalt ze in 'Sleepless in Seattle' romantiek en sentimenteel gekwijl door elkaar, met als gevolg dat de ondertitel van de film 'slapen in de bioscoop' wordt. Het lijkt of ze meedoet aan een wedstrijd waterlanders versie ren. Actrice Meg Ryan jankend in de auto om het telefoontje van de jongen, terwijl ze zelf opgescheept zit met zo'n flapd rol. Wat doet ze trouwens bij die man, vraagde je de hele film af. Vervolgens zie je weer beelden van Tom Hanks alleen aan het water en Meg Ryan duizenden kilometers verderop alleen op een zitbank. En dan het zoon tje. Hij ziet een date van zijn vader met een meisje niet zitten omdat hij zich ergert aan haar lachje. Later reist het knaapje op eigen houtje naar New York om daar De Ware voor zijn vader te ontmoeten. Nora Ephron verwijst naar oudere films om haar eigen draak te rechtvaardigen. Toen I wisten de mensen nog wat ro mantiek was, laat ze Meg Ryan verzuchten tijdens 'An affair to remember' met Gary Grant en Deborah Kerr. 'Sleepless in Seattle' draait in Cinesol 1 en 3 in Breda en De Koning van Engeland in Hulst Door Marjan.Mes De nieuwe, bijzondere speel film 'Autumn Moon' van de Hongkong-cineaste Clara Law draait zondag (20.30 uur) in Filmtheater Oosterhout (Slot- jesveld 15). Dit gebeurt in het kader van een klein filmfestival gewijd aan het 'Europees Jaar van de Ouderen en Solidari teit'. Vanavond wordt de Duitse be jaardenkomedie 'Lina Braake' uit 1975 vertoond en morgena- vond de charmante, licht ver vreemdende filmkomedie 'La chasse aux papillon' van Otar Iosseliani. Over het leven van een stel bejaarde excentrieke lingen in een Frans dorp dat door de moderne tijd wordt verstoord. 'Autumn Moon' is vooral een film voor cinefielen die op een terloopse, bijna documentaire manier het leven schildert in een grootstedelijk niemands land. Het Hongkong van Clara Law is een bijna abstract, leeg decor voor de innerlijke roerse len van de hoofdpersonen. Een tienermeisje uit deze stad en een iets oudere, onverstoorbare Japanse toerist trekken met el kaar op. Het jonge kind neemt hem mee naar haar oude grootmoeder die met haar traditionele kook kunst en haar stilzwijgende aanwezigheid de kloof tussen de jongen en het meisje weet te overbruggen. Tussen het drietal bestaat een liefdevolle, woord loze verstandhouding. Veel gebeurt er niet tussen de jongen en tiet meisje. De jonge man heeft een gepassioneerd seksueel avontuur (heel au thentiek gefilmd) met een teder verloop, het meisje gaat met een vriendje naar het strand. Sommige scènes hebben een grote emotionele lading en ver wijzen naar de eenzaamheid van mensen in een cultureel ontheemde samenleving. Ondanks db kilte en vervreem ding is er toch een natuurlijke band met het verleden in 'Au tumn Moon' en met de dingen die daarin goed en vertrouwd waren. De Japanner, die alles met een videocamera regis treert, blijkt ook niet de con tactgestoorde toerist die hij aanvankelijk leek te zijn. Zijn bibberige amateurbeelden van het stedelijk landschap van Hongkong glijden telkens voor bij in deze trage, contemplatie ve film. waarin heel natuurlijk wordt geacteerd. DONDERDAG 9 DECEMBER 1993 DEEL i Fans treuren bij het graf van Morrison FOTO Ad z.: De Belgische priester Adolf Daens, hier gespeeld door de acteur Jan Decleir in de succesvolle Europese film 'Daens', was al in 1912 in vlammende betogen op zijn hoede voor de stroom van FOTO ARCHIEF DE STEM De Amerikaanse televisiedomi nee Robert Schuller wil niet lan ger uitzenden via RTL5, omdat er te weinig mensen kijken. Ge ruisloos heeft het commerciële station het reli-uurtje 'Hour of Power' reeds na twee maanden met ingang van komende zondag geschrapt. „Wij betalen RTL5 zo'n 25.000 gulden per uur en er kijken slechts tussen de 10.000 en 20.000 mensen. Dat hadden er zeker 100.000 moeten zijn. De kosten wegen duidelijk niet op tegen de baten", aldus Schullers woordvoerder J. Geerts van de European Organisation of the Chrystal Cathedral Ministeries in Amsterdam. 'Hour of Power' is nu alleen nog te zien via Super Channel, dat een vergelijkbaar uurbedrag vraagt en wel voldoende kijkers garandeert. Parijs (ap) - Jim Morrison zou' gisteren vijftig zijn ge worden, maar de Franse poli tie toonde weinig mededogen met fans die op de begraaf plaats Père Lachaise in Parijs de legendarische Doors-zan- ger wilden herdenken. Zodra de menigte te groot werd of zich in de ogen van de gen darmes onbetamelijk gedroeg, werd ingegrepen. Tientallen fans probeerden desalniettemin zo dicht mogelijk bij het bescheiden graf te komen. Een enkeling luk te het iets toe te voegen aan de stapel bloemen, kaarsen, liefdes brieven, foto's, wierook en ge dichten die er al lag. De Belgische tiener Peter Da- blieck zei dat hij met harde hand was verwijderd omdat hij een fles whisky bij zich had. De 17-jarige Frangaise Gaelle Ra- baste zei op Jim te zullen wach ten. De vijftigste geboortedag van Morrison wordt in Frankri| herdacht met foto-exposities, ta dio- en tv-specials en een Doors- filmfestival. Jim Morrison stiei in Parijs in 1971. Moskou (ap) - Russische muse worden geplunderd door crimi nelen die antiek en kunst in he Westen verkopen. Dat heeft dt krant Troed gisteren gemeld In de eerste helft van 1993 vie de waarde van de gestolen kunst 20 keer hoger uit in vergelijking met vorig jaar, aldus de krant Vladimir Mefti, hoofd van di recherche-afdeling voor kunst diefstallen bij de Moskouse poli tie, zei dat de overheid snel moe ingrijpen. De politie lost nog geen 40 procent van de gevalta op, zei Mefti. Terneuzen - Zuidlandtheater, Schoudervulling door Peter Lusse. Gezien op 7 december 1993. Op 7 jan. in Etten-Leur, 31 maart in Bergen op Zoom, 27 april in Oosterhout en 18 mei in Breda. Door Kees van Meel Zelden zal bekendheid van de televisie iemand zo in de weg hebben gezeten als Peter Lusse. Een van de eerste grapjes mondt uit in de zin snede dat hij en zijn compag nons 'mekaars vrienden voor het Leven zijn'. Vanaf dat moment is de toon voor het grootste deel van zijn show jammer genoeg gezet. Het gegeven op zich is alleszins de moeite waard: een schlemieli ge jongeman kijkt terug naar de trucs die hij moest uithalen om in het leven overeind te blijven. Allerlei schijnbewegingen heeft hij nodig om zich waar te ma ken, al blijkt elke keer weer dat hij het net niet redt. De nodige zelfspot, sarcasme ten aanzien van de truttigheid in zijn opvoeding en venijnige ste ken naar de alles toedekkende maatschappij zijn ingrediënten die tot diepgang kunnen leiden. Lusse kiest echter voor de mak kelijkste oplossing. Hij refereert aan zijn naamsbekendheid en geeft meer van wat we al van hem kennen. Kromme construc ties als: „Bijzondere vent toch nog, ergens" zijn in feite regel- FILMS GOES -Grand Theater 20 u. The firm. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Sleepless in Seattle. 20 u. Alaadin. 20 -u. Hard target. 20 u. The piano. MIDDELBURG - Cinema 20 u. Close my eyes. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Sleepless in Seattle. - Alhambra 2 20 u. Hard target. - Alhambra 3 20 u. Tina, what's love got to do with it. - Alhambra 4 20 u. House of spirits. BERGEN OP ZOOM - Cinem'actueel 1-2-3 20 u. Tina - What's love got to do with it, 12 j. 20 u. Hard target. 20.15 u. Swoon. - Roxy 1 - 20.15 u. Born yesterday. - Roxy 2 - 20 u. The firm. ROOSENDAAL - City 1-2-3 20 u. Tinci - What's love got to do with it, 12 j. rechte copieën van zijn eigen televisieserie. Op de möhïenten dat hij d maniertjes achterwege laat, is aardig op dreef. Vooral in scènes met zijn beide partners kan in een underdogrol tot wat bete re humor komen. Maar echt flit send is hij nergens. Zijn grappen zijn voorspelbaar, vaak niet diepgravend en ook niet echi komisch. In enkele sketches bespot bepaalde maatschappelijke gevens. Het hardst gaat Lusse te keer tegen de katholieke kerk die probeert homo's van hun 'tegennatuurlijke neigingen' te brengen. Na de pauze heeft zijn show iets meer eenheid. De rol van de naïeve jongen krijgt meer gestal te en even is er ontroering als hij vertelt dat hij als enige jongetje in zijn buurt een-klerenhanger als pistool moest gebruiken. De overstap naar het grote leven, waarin hij zijn jongensdroom om Indiaan te zijn vervangen heeft door iets volwassens, is dan makkelijk te volgen. Het mooiste moment van de avond is het lied van Paola Ver bij, begeleid door Dick Kuijs, over een liefde die van haar kant totaal is, maar die niet wordt beantwoord. „Hoe demp je in godsnaam een vulkaan?" is haar vraag aan zichzelf. Lusse zeli probeert antwoord te geven in zijn slotlied, maar komt niet ver der dan de schoudervulling van zijn eigen programma. En dat zijn te veel bekende trucjes. 20 u. Jurassic Park. 20 u. Sleepless in Seattle. BRUGGE - Kennedycomplex 20 u. Sleepless in Seattle. 20 u. Aladdin. 22 u. The firm. 20 u. Rising sun. RADIO 1 Elk heel uur en 7.30, 8.30, 12.30, 13.30, 17.30, 18.30 en 06.30 Nieuws. EO: 7.07 Tijdsein. KRO: 12.07 Echo. 14.05 Dingen die gebeuren. AVRO: 17.07 Radiojournaal. KRO: 20.04 On dertafel. AVRO: 22.04 Sportpanora- ma. NOS: 23.07 Met het oog op morgen. VPRO: 0.04-7.00 Nachtle ven met om 0.04 Street beats; 3.02 Het paradijs; 4.02 Grand disco clas- sique; 5.02-7.00 De gezamenlijk zen ders Paesens Moddergat RADIO 2 Elk heel uur Nieuws. NCRV: 7.04 Goedemorgen Nederland (met om 7.53 Woord onderweg. 8.04-8.15 NCRV's Hier en nu|. 9.04 Wie weet waar Willem Wever woont? 10.04 Muziek bij de koffie. 11.04 Plein publiek. 12.04 Middag-magazine (13.04-13.15 NCRV's Hier en nu). 14.04 G'oud en nieuw. 15.04 Reis lustig, reislastig. 16.04 Discogram. 16.47 Iets anders. EO: 17.04 Alle mensen. VPRO: 18.04 Ekkel horizon taal. TROS: 19.04 Poster. 20.04 Mu sic all in. 21.04 Voor wie graag luisteren wil. 22.30 Coulissen. 23.04-24.00 Sesjun RADIO 3 Elk heel uur Nieuws. AKN: 6.02 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami nen. VARA: 12.04 Denk aan Henk. 14.04 Carola. AKN: 15.04 Popsjop (I en II). VOO: 17.04 Rinkeldekinkel. NOS: 18.04 De Avondspits. EO: 19.04 Spoor 7. NCRV: 20.04 Paperclip ma gazine. VPRO: 21.04 Villa 65. TROS: 0.04 Nachtwacht. VARA: 2.02 Mol of Mark. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM RADIO 4 Om 7.00., 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. V00 7.02 Ochtendstem ming. 9.00 Muziek voor miljoenen. 11.00 Het ochtendconcert. Radio Kamerork. met hobo; 12.21 Muz. voor sopraan, klarinet en piano. 13.04 Klassiek op verzoek. VARA; 14.00 Middagconcert. Rotterdams Philharmonisch Orkest. 15.40 Jo- hann Heinrich Schmelzer. 16.00 De Nederlanden. KRO: 17.00 Zin in mu ziek. 18.04 Klassiek. 19.30 Het orgel. 20.02 Avondconcert. Nederlands Blazers Ensemble met piano en trompet. 22.00 Laudate. 23.00 Deze eeuw. TROS: 0.00-1.00 Vier na mid dernacht RADIO 5 Elk heel uurt/m 18.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelingenrubriek met uitgebreid weerbericht en scheepsvaartberichten. 7.05 Vroeg op 5.8.55 Waterstanden. TROS: 9.02 Perspectief. 10.02 De duvel is oud. RVU: 11.02 Kleur bekennen. NOS: 12.02 Weldenkende mensen. 13.10 NOS Bijlage. 14.02 Een leven lang. NCRV: 15.02 Schuim en as. NOS: 17.10 Radio UIT. PP: 17.50 Groen Links. NMO: 18.02 Actualiteitenpro gramma in drie talen: 18.02 Neder lands programma; 18.30 Arabisch programma; 18.45 Turks program ma. EO: 19.00 Waar waren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en ac tualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actualiteiten in het Ma rokkaans en Berbers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. TE- LEAC: 21.00 Ontdek de psychologie. 21.30 Knoop in je zakdoek II. TROS: 22.00 Finale. NOS: 23.07-24.00 Met het oog op morgen OMROEP BRABANT ANP-nieuws: Zie Radio 1. 7.05 Bra bants nieuws, actualiteiten en de krant in Brabant. 7.55 Weerman Johan Verschuuren. 8.08 Brabants nieuws. 8.11 Radio Nieuws Centra le. 8.32 Brabants nieuws, actualitei ten en weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziakkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draai-bank. 11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws, actu aliteiten en service. 12.55 Bericht voor boer en tuinder. 13.08 Bra bants nieuws. 13.11 Radio Nieuws Centrale. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek. 14.03 Brabants nieuws. 14.07 Muziekkiosk. 15.03 Brabants nieuws. Aansl. Tussen Amsterdam en Brussel. 16.03 Bra bants nieuws. Aansl.: Sociaal eco nomisch programma. 17.05 Bra bants nieuws, actualiteiten en ach tergrondprogramma. 17.45 De agenda. 17.55-18.00 Nieuwsover zicht

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 26