AN
EER
EEK?
DE STEM
Opera in
de regio
verschraalt
Uitgesneden harten en feestelijke doden
WÊÊBÊtÊÊÊÊÊÊÊÊÊtÊ
Schouwburgdirecteuren: 'Veel te hoge prijzen zijn funest'
Detail-precisie bij
Cappella Pratensis
UIT gids
Duitse bisschoppen steken
geld in misdaadserie op tv
Volop aandacht voor Mexico in Brussel en Gent
D2
frovincie Zeeland
jving
bteur van de directie
p93, om 11.00 uur
l verkocht de volgende,
bndom toebehorende
ferreinen met de daarop
Ie - Brouwershaven
Jabij km 5,1, kadastraal
■en, sectie H, nummer
Hendrikskinderen -
Volphaartsdijk nabij km
|>te Goes, sectie G, num-
Iha;
len Goes (Viaductweg)
Jtraal bekend gemeente
oppervlakte ongeveer
Irhuurd worden opge-
fchtiging op:
pin:
jan 11.00 uur tot 12.00
fin:
pn 14.00 uur tot 15.00
Jin:
Ivan 14.00 uur tot 15.00
hgewonnen bij:
bm: de heer
|foon 01110 -12660;
J terreinen: de heer
Ifoon 01100-16040.
Tide personen worden
Jinschrijving gal plaatsvin
erkoop.
gediend tot uiterlijk
693, 11.00 uur, in een
(ding 'inschrijving op-
eur-directeur van de di-
iGroene Woud 1 te
1165, 4330 AD
beer P. Kole.
65, 4330 AD Middelburg
rmatie 076-236911
H T
RGERS M/V
DE KRANT NER6ENS
nutten.
ordt in een groter
irtentie met het
<ort en bondig,
in de advertentie op.
ijk en snel.
ET BEDRAG AFLEZEN dat
ieven onder nummer dient
betaling kunt u een
ilkaart (dus géén giro- of
intante betaling ontvangt u
de rubrieken Te huur
end tegen contante
MB Breda. Afdeling
ize kantoren. Uw opdracht
it te zijn.
s incl. 1716 BTW.
9.20
12.27
15.33
18.40
21.47
Ë4.53
Door het calvinisme is Nederland een
"veel onfilmischer land dan België. De
cinema is daar nog zonde en des
duivels."
Robbe de Hert, Belgische cineast
Van onze verslaggever
Hans Rooseboom
Roosendaal/Breda - Het
theaterpubliek buiten de
Randstad zal in de nabije
toekomst minder aanbod
van opera's krijgen.
Schouwburgdirecteuren
reageren geschrokken op
de aangekondigde plannen
van de nieuwe Nationale
Reisopera.
„Ik vertik het om een prijsverho
ging van 75 procent aan mijn
publiek te moeten voorschotelen.
Misschien krijgen we ooit zulke
hoge prijzen als in het buiten
land, maar niet van het ene jaar
op het andere!
Dat zegt directeur Leo Kievit
van schouwburg De Kring in
Roosendaal over de toekomst
van de opera in zijn theater, aan
de vooravond van de start van
de Nationale Reisopera.
„In het verleden hebben wij hier
regelmatig producties van Opera
Forum gehad - de voorganger
van de Nationale Reisopera -,
maar deze week heb ik definitief
besloten om in het volgende sei
zoen géén producties van die
Reisopera te nemen", aldus Kie
vit. „Het is heel betreurenswaar
dig dat we de Reisopera niet in
Roosendaal krijgen, maar ik kan
niet anders".
De Nederlandse Reisopera gaat
pas in het seizoen 1993-1994 van
start, maar nu al werpt dit mu
ziektheatergezelschap zijn scha
duwen vooruit in de Nederland
setheaters.
De Nationale Reisopera - geves
tigd in Enschede - is speciaal
bedoeld voor het opera-publiek
buiten de Randstad. Maar in de
praktijk zal er van die bedoeling
weinig terechtkomen. Dat vreest
Reg ten Zijthoff, artistiek direc
teur van stadsschouwburg Con
cordia in Breda.
„Ik ben boos", aldus Ten Zij
thoff over de onlangs bekendge
maakte plannen van de Nationa
le Reisopera. „Het gaat met de
opera in Nederland helemaal de
verkeerde kant op. De plannen
voor de nieuwe Reisopera zijn
peperduur en de rekening wordt
gepresenteerd aan de schouw
burgen en vooral aan het pu
bliek".
De prijs die een schouwburg tot
nu toe voor een operaproductie
van Forum moest neerleggen
was 22.000, maar die zal vol
gend jaar stijgen naar 35.000.
„Voor een deel zijn de solisten
schuld aan deze ontwikkeling.
Die vragen belachelijke honora
ria", aldus Reg ten Zijthoff.
„Onder meer daardoor stijgt de
prijs die wij voor een opera
voorstelling moet neerleggen tot
een onmogelijke hoogte".
Topinkomens
Ten Zijthoff hekelt de 'sterren
cultuur', dezelfde cultuur die
volgens hem bij sporten als ten
nis en voetbal tot topinkomens
leidt. De honoraria spelen ook
volgens schouwburgdirecteur
Kievit in Roosendaal een rol: „Ik
denk wel eens, was ik maar geen
schouwburgdirecteur. Wat een
kunstenaar verdient op één
avond, dat is mijn maandsala
ris".
De schaamteloze 'graaicultuur'
van solisten en dirigenten zorgt
er volgens de Bredase schouw
burgdirecteur Ten Zijthoff voor
dat zelfs bij een bomvolle zaal (a
85,- per toegangskaart) er van
de kant van het theater nog
scheppen geld bijmoeten. „En de
producties waarmee de Nationa
le Reisopera in het eerste seizoen
komt, vallen niet eens onder de
term 'ijzeren repertoire'", aldus
Ten Zijthoff, daarmee suggere
rend dat er geen sprake zal zijn
van volle zalen, maar wel van
grote tekorten.
„Of Candide van Bernstein, Ru-
salka van Dvorak, MacBeth van
Verdi en zelfs Faust van Gounod
publieksvriendelijk zijn - zoals
de Reisopera beweert - daarover
kun je al twisten". Overigens
heeft Ten Zijthoff een voorlopige
optie genomen op een voorstel
ling van Faust in het nieuwe
Chassé Theater in het voorjaar
van 1995 - in de hoop dat het
btheater dan klaar is.
Het ministerie van WVC heeft
kennelijk zijn beleid van het
kunstmatig laag houden van de
kosten van operaproducties - en
dus van de toegangsprijzen -
laten vallen. Ten Zijthoff: „Het
lijkt wel of WVC inspringt op de
trend om het operabezoek nóg
elitairder te maken: toegangs
prijzen van 100,- inclusief
champagne en andere exclusivi-
teiten, voor een 'ons-kent-ons'-
publiek. Dat hoort niet thuis in
een theater. Schouwburgen zijn
tenslotte voor en door de gehele
gemeenschap gebouwd".
Ook Leo Kievit in Roosendaal
legt de schuld van de sterk stij
gende prijzen niet bij de Natio
nale Reisopera, maar bij het mi
nisterie van WVC. „Ik begrijp
best dat de Nationale Reisopera
er ook niets aan kan doen, die
staan met de rug tegen de muur.
De fout ligt bij WVC, die schuift
alles naar beneden af, dus ach
tereenvolgens naar de gezel
schappen, naar de schouwbur
gen en naar het publiek. Ik voel
me niet verplicht om als schouw
burgdirecteur de tekorten van
WVC te dekken".
Gedwongen
Bij de Nationale Reisopera-in-
spe zijn ze ook niet gelukkig met
de ontwikkelingwn. „Wij betreu
ren het van harte, maar we zijn
ertoe gedwongen", aldus Menno
van Duren namens Opera Fo
rum/Nationale Reisopera. „De
Reisopera krijgt van WVC veel
minder geld dan Forum in het
verleden kreeg. De subsidie gaat
omlaag van 12 miljoen naar 9,8
miljoen gulden, en daarvoor
moeten we méér kwaliteit leve
ren, zo luidt de eis van WVC. We
Forum bediende ooit het opera-publiek buiten de Randstad, hier met 'Falstaff', maar het lijkt erop
dat de opvolger, de Nationale Reisopera, voor de schouwburgen onbetaalbaar is geworden.
foto barend gerritsen
krimpen dus onze organisatie in,
en trekken voor elke productie
de beste regisseur en solisten
aan".
Volgens Menno van Duren is
berekend dat een reizende
operavoorstelling, nadat alle
kosten van decors, regisseur en
dirigent zijn betaald, dan nóg
50.000 per avond kost. „En
daarvan vragen we 35.000 aan
het theater. Dat is helaas een
heel hoog bedrag. Maar we moe
ten dat doen, ook al omdat het
ministerie eist dat gezelschappen
meer aan eigen inkomstenvor
ming doen".
Opera Zuid
De grote theaters in Zuid-Ne
derland moeten het de komende
tijd doen met jaarlijks drie pro
ducties van Opera Zuid. Een
stad als Breda heeft zich ver
plicht die drie voorstellingen af
te nemen. Maar veel meer dan
die drie zullen het er in de
toekomst niet zijn. En steden als
Roosendaal, Bergen op Zoom en
Terneuzen zullen het helemaal
Door Jeanette Vergouwen
De meeste tentoonstellingen
van Europalia 93 Mexico
zijn te vinden in Brussel.
Twee exposities zijn vlakbij
het Koningsplein: de grote
tentoonstelling 'De Arend en
de zon' is in het Paleis voor
Schone Kunsten en 'De
doorbraak van de hoop' in
de BBL-Bank op het Ko
ningsplein 6.
'De Arend en de Zon' is de
centrale expositie van het Euro
palia festival. Drieduizend jaar
Mexicaanse kunst aan de hand
van meer dan 200 meesterwer
ken uit de belangrijkste Mexi
caanse musea is samengebracht.
Opvallend is de wijze van pre
sentatie, hinderlijk vaak de
rondleidingen van groepen,
waardoor er weinig in alle rust
bekeken kan worden. De voor
werpen spreken voor zich en
een gids heb je niet nodig. Alles
is voorzien van naamkaartjes
inclusief grote panelen met uit
leg.
Het eerste luik omvat een selec
tie uit de kostbaarste pre-co-
lumbiaanse stukken met voor
werpen uit de moedercultuur
van de Olmeken (1200 tot 600
voor Christus). Antropomorfe
sculpturen en jadebeeldjes sta
ren de bezoeker aan. Er gaat
rust vanuit. Daarna komen de
altaren en bas-reliefs uit de tijd
van de Izapa (300 voor tot 250
na Chr.) inclusief offerschalen
en beelden. De hoogculturen
(tot 900 na Chr.) kennen een
hoge kwaliteit kunst. De Zapo-
teken, Totonaken en Maya's
maakten bijzonder mooie, vaak
massieve, kunst.
Te zien zijn stenen maskers,
edelsmeedwerk, fragmenten van
muurschilderingen, sculpturen
i.v.m. het rituele balspel, reliëfs
en keramiek. Ook de Tolteken
(tot 1200) en Mixteken (tot
1500) zijn goed vertegenwoor
digd. De gruwelijkheid van de
Mexicaanse cultuur met de vele
mensenoffer spreekt uit een
grote stenen offerschaal, be
stemd voor de uitgesneden har
ten.
De laatste zalen geven een beeld
van de koloniale kunst met de
pluimentechniek, de iconografie
en religieuze kunst. De India
nen bootsten niet klakkeloos de
Europese stijlen na. Zij geven er
hun eigen realistische kijk op en
religieuze figuren worden nogal
eens afgebeeld als Mexicaanse
goden. De expositie eindigt met
een kort overzicht van de he
dendaagse schilderijen, waar
onder werk van Frida Kahlo.
De koloniale tijd, de onafhan
kelijkheidsstrijd en de romanti
sche jaren van Maximiliaan van
Habsburg en de Belgische prin
ses Charlotte worden met schil
derijen, foto's, prenten, pam
fletten en ander materiaal ver
beeld op de expositie 'De door
braak van de hoop'. Al deze
historische gegevens vormen het
politieke kader waarin het ne
gentiende eeuwse Mexico wordt
geschetst. De expositie bevat
enkele thema's: de geografie en
de natuurlijke rijkdommen, de
sociale veranderingen binnen de
standen, de economische han-
delsaktiviteiten, de urbanisatie
plannen, de godsdienst, de op
voeding en het herontdekken
van de oude waarden. Deze ex
positie duurt nog slechts tot 7
december
Europalia 93 Mexico pakt uit
met twee bijzondere tentoon-
Olmeeks beeldje (900-500 voor Christus), te zien op
de tentoonstelling De Arend en de Zon' in Brussel.
foto europalia
stellingen rond de dodenvere
ring: 'Het Feest van de Dood' in
Le Botanique aan de Ko
ningstraat 236 in Brussel en
'Grafschriften van Zapoteken
en Mixteken' in de Galerij van
de Kredietbank aan de Grote
Markt 19 in Brussel.
'Het Feest van de Dood' laat
zien dat in Mexico de dood
geheel anders wordt beleefd
dan bij ons. De bezoeker wordt
bij binnenkomst direct gecon
fronteerd met veelkleurige pa
pieren versieringen, net alsof je
binnenloopt bij een soort volks
feest. Opvallend is ook het grote
aantal kinderen dat vrolijk
rondloopt in het museum en
zich echt amuseert.
Op 2 november overheersen le
vendige kleuren en niet het
zwart. Beelden van dit feest
biedt de tentoonstelling in over
vloed: broden die menselijke
beenderen symboliseren, doods
koppen van suiker en chocola
de, dodenspelletjes voor kinde
ren, culinaire offers, bloemen,
kaarsen, skeletten van papier-
mache, bontgekleurde papieren
slingers, alles ambachtelijk ge
maakt. Dit alles wordt op een
dodenmarkt net voor november,
te koop aangeboden.
De tweede tentoonstelling rond
de dood is klein maar bijzonder
mooi. In de galerij van de Kre
dietbank worden grafgiften ge
toond. In de zaal is er gedempt
licht en heerst een ingetogen
sfeer. De bezoekers krijgen een
folder mee waarop alle bijzon
derheden staan over de tentoon
gestelde voorwerpen, allen uit
sluitend uit de pre-Columbi-
aanse tijd. De exposities duren
tot 13 december.
Gent
In het Museum van Sierkunst in
Gent worden in een intiem ka
der met een uitgekiende belich
ting schitterende en representa
tieve stukken getoond die ooit
in de Mexicaanse zilverateliers
werden ontworpen en geprodu
ceerd getoond. De meeste stuk
ken verlieten voor de eerste
maal Mexico en het is dan ook
een lust om deze oude en nieu
we zilveren voorwerpen te zien.
Het Mexicaanse zilver heeft
voor Europeanen een bijna ma
gische betekenis en wordt vaak
op dezelfde lijn geplaatst met
de preftkoloniale culturen uit
dat land. Het is een ware open
baring als je tussen de vitrines
en rijk gevulde tafels loopt. Er
zijn meer dan twee honderd
voorwerpen die een overzicht
geven van de oude-, laat post-
klassieke tot en met de heden
daagse zilvercreaties. Indruk-,
wekkend zijn de voorwerpen uit
de periode rond 900. Er zijn er
maar weinig, maar de oorhan
gers, miniatuursculpturen en
ringen zijn stuk voor stuk ju
weeltjes.
Heel anders is de expositie in
het Museum voor Schone Kun
sten in Gent. In Mexico wordt
de kunst van het muurschilde
ren gewaardeerd. Nu werden al
in de pre-columbiaanse periode
muurschilderingen gemaakt. In
Gent is de kunst van na 1910 te
zien. Na de revolutie in 1910
ontstond de stroming van het
muralisme. Door grote muur
schilderingen werden de gevoe
lens van de Mexicaanse bevol
king bewerkt. Een soort graffiti
kunst die door zijn kleurenrijk
dom en grote proporties zijn
boodschap van de muren
schreeuwt.
In vrij korte tijd werden zalen,
gangen, en binnenpleinen van
openbare gebouwen voorzien
van een muurschildering. Af
beeldingen van de tragische his
torie en de duistere toekomst
van Mexico. De muralisten ont
wikkelden een monumentale,
direct tot het gevoel sprekende
stijl. Naast pre-columbiaanse
elementen bevat het Mexicaans
Muralisme verwijzingen naar
fresco's uit de renaissance, naar
negentiende eeuwse monumen
tale composities en moderne
kunststromingen zoals impres
sionisme en expressionisme.
Jammer is dat er geen enkel
originele muurschildering aan
wezig is. De bezoeker moet het
doen met schetsen en foto's van
de muurschilderingen. Wel inte
ressant zijn de schilderijen, te
keningen en prenten die door
bovengenoemde drie kunste
naars gemaakt zijn en die dui
delijk de Europese invloed to
nen. Beide exposities in Gent
duren nog tot 13 december.
ZATERDAG 4 DECEMBER 1993 DEEL
München (kna) - De Duitse televisiekijker kan begin
volgend jaar voor het eerst kijken naar een misdaadserie
die voor een deel door de rooms-katholieke bisschoppen
wordt gesponsord. In de 13-delige serie 'Schwarz grijpt
in' lost de priester en voormalig rechercheur Henning
Schwarz misdaden op in het stationskwartier van Frank
furt.
De serie wordt uitgezonden door het commerciële station
SAT-1. De bisschoppen betalen tien proeent van de 15 miljoen
mark (ongeveer 16,5 miljoen gulden) die de serie heeft gekost.
Zij hopen zo bij de Duitsers de sympathie te vergroten voor
'priesters die niet alleen op de televisie, maar ook in werkelijk
heid bereid zijn mensen te helpen', zei de gedelegeerde voor de
bisschoppen bij SAT-1, Ulrich Fischer, bij de presentatie van de
zonder opera moeten stellen.
Want de goedkope operagezel
schappen uit Polen, Litouwen en
Roemenië, waarmee de kleinere
theaters zich de laatste jaren
bedropen, hebben nu ook ge
merkt dat er iets te halen valt.
„Wij hadden een contract met
een Pools impressariaat", aldus
Jolanda Merchler, directrice van
het Zuidland Theater in Terneu
zen. „Maar dit jaar kun je al
geen productie uit Polen meer
krijgen onder de 25.000, en dat
is voor ons veel te duur".
Breda - Waalse Kerk. Concert door
de Cappella Pratensis o.l.v. Rebec
ca Stewart. Muziek van Josquin,
Mouton, Brumel en Ockeghem. Ge
hoord op 3 december 1993. Nog te
horen op 16 december in Terneuzen
(Grote Kerk).
Door Geert van den Dungen
Als je gegrepen wordt door de
hemelse klanken van de Cappel
la Pratensis beland je bijna van
zelf in de 15e-16e eeuw. Je hoeft
als luisteraar slechts je ogen te
sluiten en je oren open te stellen
voor de polyfonie van bijvoor
beeld Josquin des Prez en Jean
Mouton en alle associaties met
het tijdsbeeld van de late mid
deleeuwen en de vroege renais
sance komen haast automatisch
naar boven. Derhalve, een gele
gitimeerde manier van overleven
in ons hectische bestaan.
Dat de rooms-katholieke kerk in
die tijd centraal stond in het
leven van de Westeuropeaan,
blijkt uit de inhoud van de tekst
en van de muziek. De sterke
gerichtheid tot God en de Maria-
devotie hadden uiteraard conse
quenties voor het karakter van
de muziek. Evenals de grote go
tische kathedraalgewelven kent
deze meerstemmige muziek ook
een fraai lijnenspel, waarin de
blik veelal op de hemel is ge
richt. En dan is er ook nog het
mystieke gevoel voor symboliek,
waarvan deze kerkmuziek zo is
doordrenkt.
Geheel vanuit de context van
deze hoogstaande culturele pe
riode ontstaan bij Rebecca Ste
wart, sinds de oprichting in 1987
de 'maestra di Cappella Praten
sis', de interpretaties. Op weten
schappelijke wijze onderzoekt
zij de oorspronkelijke omstan
digheden waarin deze polyfone
traditie is geworteld en van
daaruit bereikt zij de heel speci
fieke klankperfectie die nauw
aansluit bij deze muziek. Opval
lend hierbij is, dat de muzikali
teit en het intuïtieve gevoel voor
deze muziek altijd voorop blij
ven staan. Dat is waarschijnlijk
de grote kracht van Stewart en
haar ensemble.
Onder het motto 'Puer natus est
nobis' (Een kind is ons geboren)
bracht de Capella Pratensis een
prachtig opgebouwd programma
met motetten. Dit vocaal en
semble, bestaande uit 10 profes
sionele vocalisten, bereikte in al
le motetten het summum van
vocale klankverfijning; altijd
met het doel de muziek en de
tekst beter tot uitdrukking te
brengen.
Vandaar dat men gerust kan
stellen dat de Capella Pratensis
een muzikale miniatuurkunst
bereikt heeft, vergelijkbaar met
de detail-precisie van het mid
deleeuwse monnikenwerk. Hul
de!
ZATERDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Aladdin.
20 u. The firm.
HULST
- De Koning van Engeland
19.15 u. Jurassic Park.
19.15 u. Aladdin.
19.15 en 22 u. Hard target.
22 u. The firm.
19.15 en 22 u. Real McCoy.
19.15 en 22 u. The piano.
22 u. Rising sun.
MIDDELBURG
- Cinema
20 u. The snapper.
22.30 u. Enchanted April.
OOSTBURG
- Ledeltheater -
fire.
20 u. In the line of
TERNEUZEN
- Luxortheater - 14.30 u. Aladdin.
20 u. The fugitive.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14, 19 en 21.45 u. Hard target.
- Alhambra 2
14, 19 en 21.45 u. Tina, what's love
got to do with it.
- Alhambra 3
14 en 19 u. Jurassic Park.
21.45 u. House of spirits.
- Alhambra 4
14 en 19 u. Aladdin.
21.45 u. Rising sun.
BERGEN OP ZOOM
- Cinem'actueel 1-2-3
14, 16.15, 18.45 u. Aladdin.
21.30 u. Tina, what's love got to do
with it.
14, 18.45 en 21.30 u. Hard target.
14, 18.45 en 21.30 u. Jurassic Park.
- Roxy 1 - 14 en 19 u. Aladdin.
21.30 u. The crush.
-Roxy 2 - 14 u. De prinses en de
trollen.
18.30 en 21.30 u. The firm.
ROOSENDAAL
- City 1-2-3
14, 16.15, 18.45 en 21.30 u.
Aladdin.
14 en 21.30 u. Tina, what's love got
to do with it.
14, 18.45 en 21.30 u. Jurassic park.
18.45 u. The piano.
BRUGGE
- Kennedycomplex
14.30, 20 en 22.30 u. Sleepless in
Seattle.
14 en 16 u. Ned. Versie, 18 en 20 u.
Eng. versie: Aladdin.
14.30, 17.15 en 20 u. Jurassic Park.
22 u. The firm.
14.30, 20 en 22.30 u. Rising sun.
22.30 u. Boxing Helena.
KNOKKE
- Beverly Screens
15 en 17.30 u. Aladdin.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Sleepless
in Seattle.
15, 17.30 en 20 u. Jurassic Park.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Hard
target.
20 en 22.30 u. Rising sun.
22.30 u. Kalifornia.
ZONDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Aladdin.
20 u. The firm.
HULST
- De Koning van Engeland
13.45, 16.15 en 19 u. Jurassic Park.
13.45, 16.15 en 19 u. Aladdin.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Hard
target.
21.30 u. The firm.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Real
McCoy.
16.15, 19 en 21.30 u. The piano.
13.45 en 21.30 u. Rising sun.
MIDDELBURG
- Cinema
20 u. Hear my song.
OOSTBURG
- Ledeltheater
14.30 en 20 u. In the line of fire.
TERNEUZEN
- Luxortheater
20 u. The fugitive.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14, 19 en 21.45 u. Hard target.
- Alhambra 2
14, 19 en 21.45 u. Tina, what's love
got to do with it.
- Alhambra 3
14 en 19 u. Jurassic Park.
21.45 u. House of spirits.
- Alhambra 4
14 en 19 u. Aladdin.
21.45 u. Rising sun.
BERGEN OP ZOOM
- Cinem'actueel 1-2-3
14, 16.15, 18.45 u. Aladdin.
16.15 en 21.30 u. Tina, what's love
got to do with it.
14,18.45 en 21.30 u. Hard target.
13.45, 16.15, 18.45 en 21.30 u.
Jurassic Park.
- Roxy 1 - 14 en 16.30 u. Aladdin.
20.15 u. The crush.
-Roxy 2 - 14 u. De prinses en de
trollen.
16.30 en 20 u. The firm.
ROOSENDAAL
- City 1-2-3
14, 16.15, 18.45 en 21.30 u.
Aladdin.
14 en 21.30 u.'Tina, what's love got
to do with it.
13.45, 16.15, 18.45 en 21.30 u.
Jurassic park.
16.15 en 18.45 u. The piano.
BRUGGE
- Kennedycomplex
14.30, 17.15, 20 en 22.30 u.
Sleepless in Seattle.
14 en 16 u. Ned. Versie, 18 en 20 u.
Eng. versie: Aladdin.
14.30, 17.15 en 20 u. Jurassic Park.
22 u. The firm.
14.30, 17.15, 20 en 22.30 u. Rising
sun.
22.30 u. Boxing Helena.
KNOKKE
- Beverly Screens
15 en 17.30 u. Aladdin.
15, 17.30, 20 en 22.30 ,u. Sleepless
in Seattle.
15, 17.30 en 20 u. Jurassic Park.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Hard
target.
20 en 22.30 u. Rising sun.
22.30 u. Kalifornia.
- Scharpoord
15 en 20.30 u. Toys.