|9 OKTOBER
leidingen bij
hooi Holland
rdrecht
DE STEM
Serie door en over journalisten
VANAF
N OOSTERHOUT
n iim i
'Architectuur kan een glimlach oproepen'
Ramses Shaffy een
mooie Don Quichot
s
'Coverstory' nieuwste 13-delige paradepaardje van de NCRV
Architectuurinstituut
kwam moeizaam tot stand
DIEREN-EN
PAARDESPORT
SPECIAALZAAK
SMIDSWAL 2
4531 EL TERNEUZEN
01150-30455
)RIJF
KUNSTSTOF
RAMEN EN
DEUREN
VbORZ.
'IENING
irten in januari.
voordbon
id, Hoogwaardig HBO.
James Ensor in
Kröller-Muller
D2
V) OKTOBER 1993
#282
- compleet met isolatieglas
voor nieuwbouw en
renovatie
geen onderhoud
geen schilderwerk
- eigen montage
service
Het Regionaal Bestuur voor de Arbeidsvoor-
liening Zeeland behandelt in een openbaar deel
lan de vergadering op donderdag 11 november
|993 het agendapunt:
Regionaal Meerjaren Beleidskader '94-'98
Regionaal beleidsplan '94
Regionale begroting '94
pe vergadering vindt plaats in Hotel Britannia,
Boulevard Evertsen 244 te Vüssingen.
Het openbare gedeelte begint om 15.00 uur.
be vergaderstukken liggen tijdens kantooruren ter innige op
Bel regionaal stajbureau. Spanjaardstraat I te Middelburg
Ie E L A N D
het mogelijk ook in januari in te stromen.
voor de vakken Economie (Algemene en
Nederlands en Wiskunde.
nstromen betekent:
het collegegeld betalen
uur met half jaar te bekorten bij
e vooropleiding.
tnuari te starten met een cursus:
dieduur 11 maandagavonden van 4 uur.
Studieduur 20 maandagavonden van 2 uur.
dingsmogelijkheden is verkrijgbaar tijdens
vmber a.s. van 19.00 uur tot 20.30 uur.
rmatie aanvragen door middel van
ide antwoordbon.
er: opleiding(en)
m/v
lats Dordrecht,
hooi holland
j: 078-175400.
„De jaren zeventig waren veel
creatiever dan nu. Ook gekker en
poëtischer."
Julien Clerc, zanger
Door Anja van den Akker
Al weken attenteren billboards het publiek op 'Cover
story', de nieuwe 13-delige dramaserie van de NCRV,
met in de hoofdrollen Mare Klein Essink en Nelleke
Zitman. 'Coverstory', over de redactie van het weekblad
De Ster, moet de kwaliteitsopvolger worden van 'De
Zomer van '45'. „Als iemand zegt dat deze serie de
werkelijkheid niet weergeeft, dan leest-ie de krant niet",
aldus Klein Essink.
De parkeergarage onder de RAI
is onheilspellend leeg. Plotseling
stuift een limousine met geblin
deerde ramen voorbij. Een jon
gen wordt tegen de grond ge
smakt en in de boeien geslagen.
Zijn geschreeuw galmt na.
Hoewel de NCRV maandag al
begint met 'Coverstory', zijn de
opnamen nog in volle gang. Nel
leke Zitman (34), die voor het
eerst in haar carrière een hoofd
rol op tv speelt, staat op instor
ten. Slapen wil ze, heel veel
slapen. Moeder zijn van twee
kleine kinderen en een intensie
ve rol als deze, het valt niet mee.
Mare Klein Essink (33): „Het
tempo is af en toe moordend. Ik
dacht twee weken geleden ook
even dat ik door mijn hoeven
zakte. Maar gelukkig komen we
aan de laatste stukken toe."
Mare Klein Essink speelt een
van de hoofdrollen in de serie
'Coverstory'. foto dijkstra
Stoffig
'Coverstory' speelt zich af op de
redactie van het weekblad De
Ster, een noodlijdend tijdschrift
dat van zijn stoffige imago pro
beert af te komen. Daarom
streeft de nieuwe hoofdredacteur
naar. spannende coverstorieshet
opmerkelijkste artikel dat een
tijdschrift zijn lezerspubliek te
bieden heeft en waarvoor op de
omslag aandacht wordt ge
vraagd.
Mare Klein Essink (verslaggever
Berend van Zuilen) en Nelleke
Zitman als journaliste Marlies
Moerman, duiken in de meest
uiteenlopende onderwerpen. Van
een milieuschandaal tot een
rechts-extremistische organisa
tie, een ontvoering en een porno-
affaire.
Breed scala
Door deze formule kan 'Cover
story' een breed scala van the
ma's aansnijden. Wat ook de
bedoeling is van de NCRV. Het
gaat niet om een natuurgetrou
we kopie van een redactie
- daarin is de serie minder ge
slaagd - maar om het aansnij
den van zoveel mogelijk op de
werkelijkheid gebaseerde the
ma's. Dat maakt de soms knulli
ge dialogen op de redactie toch
verteerbaar.
Renske Popken, eindredacteur
drama bij de NCRV; „We streven
naar hoogstaand drama. Dat
Nelleke Zitman als journaliste Marlies Moerman.
moet onderhoudend en spannend
zijn voor een groot publiek,
maar het moet vooral inhoud
hebben."
'Coverstory' géat ergens over, zit
goed in elkaar en Klein Essink
en Zitman doen het prima sa
men. Het is verstandig dat de
makers hun oorspronkelijke idee
hebben laten varen om een meer
'glossy' type naast Klein Essink
te zetten. Bovendien is aan het
script te merken dat beide
schrijvers van de serie, Jelte Rep
en Felix Thijssen, hun sporen in
de journalistiek hebben ver
diend. Ook de regisseurs Bram
van Erkel en Jelle van Doornik
zijn doorgewinterde vaklui.
Realistisch
In 'Coverstory' wordt het nieuws
gemaakt, gemanipuleerd, ver-
zwegen of ontrafeld. Het gaat er,
foto leendert jansen
zeker voor NCRV-begrippen,
niet zachtzinnig aan toe.
Klein Essink is voor zijn rol te
rade gegaan bij een bevriende
free-lance journalist, dook in
films als 'All the presidents men'
en krantenartikelen.
„Ik zeg niet dat het er op een
krant echt zo aan toegaat. Maar
dat heb je ook bij een zieken
huisserie. De onderwerpen zijn
wel realistisch. Volg de media
Door onze correspondent Janny Kok
Rotterdam - De Maastrichtse architect Jo Coenen heeft 'aan
bijna alles' concessies moeten doen om binnen het budget te
blijven; er is tot twee keer toe een 'eerste' paal geslagen voor
het complex; en de bouw van het Nederlands Architectuurin
stituut (NAi) in Rotterdam is ook nog eens anderhalf jaar
vertraagd vanwege dreigend gebrek aan gelden.
Het mag dus bijna een wonder den waardoor deze sculptuur er
heten dat er nu een ontwerp
staat waarover alle partijen te
vreden zijn. Toonaangevende ar
chitecten als Carel Weeber, Wim
Quist en (binnenhuisarchitect)
Benno Premsela waren er bij
toen koningin Beatrix gistermid
dag officieel het NAi opende
door als eerste het gastenboek te
tekenen onder toeziend oog van
NAi-directeur Adri Duivesteijn,
voorzitter jhr. mr. Beelaerts van
Blokland van het NAi-bestuur
en de architect van het NAi, Jo
Coenen.
In de bouw van het NAi is ruim
37 miljoen gulden geïnvesteerd.
Die miljoenen zijn net zo moei
zaam gegenereerd als de 350.000
gulden voor de sculptuur - die in
de vijver van het NAi zal komen
te staan - van beeldend kunste
naar Auke de Vries. Net voor de
officiële opening werd bekend
dat de Rotterdamse gemeente
raad had ingestemd met een
extra subsidie van 100.000 gul-
Otterlo (anp) - Een kleine
tentoonstelling over het
werk van James Ensor is
te zien van vandaag tot
en met 23 januari 1994 in
het Rijksmuseum Kröl
ler-Muller te Otterlo. De
tentoonstelling omvat 25
etsen van de kunstenaar.
James Ensor (1860 - 1949)
wordt gezien als een voorlo
per van het expressionisme
en surrealisme. Hij had gro
te invloed op de kunst van
het begin van deze eeuw. De
etsen in het Kröller-Muller
museum laten twee kanten
van Ensor zien. Enerzijds
zijn fascinatie voor de na
tuur, landschappen en
ruimte. Anderzijds de kun
stenaar die zich als toe
schouwer van de mens op
stelt, hen maskers voordoet
en marionetten van hen
maakt.
werkelijk kan komen. Het NAi
moet nog proberen het 'gat' van
50.000 gulden te dichten. Maar
in goed vertrouwen dat die tien
duizenden er komen, gaat Auke
de Vries aan de slag om het
object te maken, dat iets zal
weghebben van een griUige
boom.
Concessies
Dat Auke de Vries - net als
NAi-directeur Duivesteijn overi
gens - tevreden is dat het archi
tectuurinstituut zijn kunstwerk
krijgt, ligt voor de hand. Maar
dat Coenen dat is, lijkt wat min
der voor de hand liggend als je
zijn uitspraak over de gedane
- concessies hebt gehoord.
Coenen: „Ik ben erdoor gedwon
gen om steeds weer na te moeten
denken over de diverse elemen
ten. Je hebt bepaalde beelden in
je hoofd, die je steeds weer moet
bijstellen om het binnen het
budget te houden. Maar in niets
wat er nu is ben ik ontevreden,
al zijn er elementen, die beter
hadden gekund."
Coenen beschrijft de relatie met
zijn opdrachtgever - bouwheer
Duivesteijn - als 'uniek'. „Het is
een soort simultaanschaken ge
weest. Het is me gelukt een,
twee, drie keer toe te slaan. Ik
heb het idee dat ik gewonnen
heb. Duivesteijn heeft me zeker
wakker gehouden door zich zo
met het proces te bemoeien.
Maar soms vond ik dat er gren
zen werden overschreden."
Keurslijf
Coenen heeft ook moeite met het
budgettaire keurslijf waarin ar
chitecten worden geperst. Voor
de bouw van de NAi werd een
prijsvraag uitgeschreven (waar
van Coenen de winnaar werd).
De architect erover: „Wij hebben
rekening willen houden met het
programma van eisen, maar niet
met het gestelde budget. We
hebben zo in het openbaar een
teken willen afgeven dat waar
schuwend genoeg zou moeten
zijn. En dat heeft gewerkt. Ie
dereen heeft het hier over geld
en de vrijheid van ontwerpen."
Jo Coenen, ontwerper van het Nederlands Architectuurinstituut
Door Angelique Spaninks
Het Nederlands Architec
tuurinstituut (NAi), dat gis
teren de deuren opende, is
een ontwerp van Jo Coenen
(Heerlen, 1949). Het is de
stralende kroon op zijn
werk tot nu toe.
„Het is een fysieke maar ook
een psychische energie die van
je gevraagd wordt en dat vijf,
zes jaren lang", zegt hij. „En de
klem van het geld, het hoge
ambitieniveau en het belang
dat er toch mee gemoeid is,
komen daar nog bij, want je
bent tenslotte wel bezig met het
bouwen van hét huis voor ar
chitecten. Met die initiatieven
zijn mensen al twintig of zelfs
veertig jaar bezig en als dat
dan opeens ook echt binnen
bereik komt, dan wil je daar
ook alles aan doen om dat mee
te laten lukken."
Toch heeft Coenen zich niet
van de wijs laten brengen door
al die belangen en de schijn
werpers die van aUe kanten op
hem gericht werden, nadat hij
in 1988 de omstreden opdracht
binnenhaalde. „Maar die
schijnwerpers zette ik gewoon
uit", vertelt hij nuchter la
chend. „Ik heb voortdurend ge
probeerd om het toch als een
normaal gebouw te behande
len."
Dienend
Op dit punt kan Coenen dan
ook allerminst een teveel aan
pretenties verweten worden.
Eerder het tegenovergestelde,
wat direct aansluit bij zijn op
vatting over de architectuur als
dienend vak. Coenen: „In die
zin is ons beroep ook iets an
ders dan het maken van een
sculptuur, zoals een beeldhou
wer dat kan doen. Zij kunnen
autonomer werken."
Een architect daarentegen
heeft bijvoorbeeld vrijwel altijd
met een opdrachtgever te ma
ken. Volgens Coenen speelt de
ze dan ook een cruciale rol.
„Als een opdrachtgever zijn ge
dachten goed aan jou mede
deelt en jij omgekeerd dat ook
kunt doen, blijft er een voort
durend gesprek mogelijk. En
daar komen meestal de beste
gebouwen uit", aldus de archi
tect.
„Dat wil dus niet zeggen dat
we geen ruzie hebben. Het is
juist per se noodzakelijk dat je
elkaar diep in de ogen kijkt en
van tijd tot tijd echt van me
ning verschilt, om elkaar dan
met argumenten toch te over
tuigen."
Zelf ziet Coenen zijn ontwerp
voor het architectuurinstituut
samen met dat voor het Til-
burgse kunstcluster en het Kul-
turforum in Offenburg als het
begin van een nieuwe fase in de
ontwikkeling van zijn werk.
Werkte hij de eerste jaren heel
rustig, gereduceerd en terug
houdend, inmiddels heeft er
een explosie plaatsgevonden,
zoals hij zelf stelt in zijn bij
drage aan het boek over het
nieuwe architectuurinstituut:
„Het ruimteconcept schiet
vrijelijk uit naar alle kanten."
Sprankelend
Daarnaast speelt ook de tijd
geest voor Coenen een rol. „Het
hangt in de lucht dat dingen
niet zo zwaar en niet zo super
serieus moeten, hoeven zijn. In
tien, vijftien jaar is daarin veel
veranderd. Dat zie je ook in de
literatuur, de muziek en de
dans; die zijn sprankelend, niet
meer zo star. En met architec
tuur kun je dat soort dingen
ook; een glimlach oproepen, de
standaard met een soort
kwinkslag doorbreken waar
door je iets moois krijgt, wat
toch blijft prikkelen."
Zeker in Rotterdam zag Coenen
daarvoor zijn kans schoon.
„Die omgeving daar is über
haupt 'wildwest', alles is moge
lijk. Alle soorten architectuur,
alle stijlen staan daar door el
kaar, naast de specifieke sfeer
van de haven en tegenwoordig
ook de sterke opkomst van de
kunsten. En dat alles gekop
peld aan Rotterdam als werk
stad en kantorenstad geeft aan
leiding om te zeggen: hier hoeft
geen braaf gebouw."
Dat het hem echter niet alleen
Architect Jo Coenen: „Ik heb voortdurend geprobeerd om het
toch als een normaal gebouw te beschouwen.foto g.v.d.vlugt
om het gebouw te doen is,
blijkt onder meer uit de vele
stedebouwkundige en uit de
omgeving voortvloeiende over
wegingen die geleid hebben tot
het uiteindelijke ontwerp. Zo
zijn bijvoorbeeld de plannen
van de gemeente om te komen
tot een groots Museumpark
door hem overgenomen en ver
sterkt. En ook het water, hoe
kan het ook anders in Rotter
dam, speelde een belangrijke
rol.
„Overal waar je daar een spade
in de grond zet, komt er water
tevoorschijn, en dat werkt als
communicerende vaten. Waar
je bouwt, moet je daarom ook
zoveel volume water terug la
ten komen en toen dacht ik, pik
binnen, daar kan ik verder het
hele gebied mee organiseren.
Want via water, via vijverran
den kan ik wegen duidelijk ma
ken, kan ik overgangen maken
en zonder grote verdere ingre
pen ontstaat er zo vanzelf een
park. En dan krijg je nog ca
deau dat het gebouw meteen
ook gespiegeld wordt."
Nieuw type
Op de vraag hoe hij nu verder
gaat, treedt zijn relativerende
nuchterheid weer met volle
kracht op de voorgrond. „Ik ga
gewoon verder met gebouwen
maken, met vooral mooie ge
bouwen maken. Dat vind ik het
belangrijkste. Indien ik de in
druk heb dat ik ergens geen
mooi gebouw kan maken, heeft
mijn inspanning geen zin. En
dat hangt niet samen met het
geld of met de opzienbarend
heid van de opdracht. Dat kun
nen ook heel kleine dingen
zijn", aldus Coenen.
„En verder ga ik door op the
ma's als het zoeken naar een
nieuw type kantoorgebouw, zo
als ik dat bijvoorbeeld ook
deed bij het kantoor Haans in
Tilburg, dat overigens in de
zelfde periode als het architec
tuurinstituut is ontstaan en er
zeker qua ruimtelijk concept
ook duidelijke overeenkomsten
mee vertoont. En dat heeft
weer alles te maken met het
zoeken naar de mazen in het
web. Het web van betuttelende
nonnen en verstikkende stan
daarden die de architectuur
steeds onmogelijker dreigen te
maken."
ZATERDAG 30 OKTOBER 1993
Musical 'Man van La Mancha' melodieus
maar. Door het ontduiken van
de milieuwetgeving is bijvoor
beeld meer geld te verdienen dan
in de drugshandel. Die jongens
schuiven rustig een lijk in een
ton de zee in."
„Kijk eens naar de wand op het
politiebureau waarop de belo
ningen voor het aangeven van
misdadigers worden uitgeloofd",
gaat hij verder. „Door deze rol
ben ik alerter geworden op poli
tieberichten in de krant. Dan
lees je dat een vrouw drie maal
is verkracht en daarna ver
moord..."
Hij zwijgt even. Feller: „Het her
innert me aan de tijd waarin ik
rechten studeerde en soms bij
strafzaken aanwezig was. Werd
er bijvoorbeeld een van moord
verdachte man binnengebracht.
Dan keek ik in zijn ogen en
dacht ik: 'Zo, dus dit zijn de
ogen waarin je kijkt als je wordt
afgemaakt'."
Geintje
In de eerste aflevering onderzoe
ken de twee topverslaggevers
van De Ster, Herman de Graaf
(Rik Launspach) en Berend van'
Zuilen (Mare Klein Essink), hoe
chemisch afval wordt gedumpt.
Een personeelslid van het ver
werkingsbedrijf haalt een geintje
uit met de auto van Herman. Die
rijdt tegen een boom en is op
slag dood. Collega Berend wil
het verhaal toch afronden.
In opdracht van haar hoofdre
dacteur duikt ook journaliste
Marlies Moerman (Nelleke Zit
man), de kleindochter van direc
teur Moerman (Ton Lutz), in de
materie. Ze ontmoet de chauf
feur van het verwerkingsbedrijf,
die tot haar verbijstering bekent
dat hij geknoeid heeft aan de
auto van Herman. Als Berend dit
hoort, zint hij op wraak.
Klein Essink over zijn rol: „Be
rend is aanvankelijk een beetje
bot. Maar dat draait langzaam
bij."
Serie 'Coverstory', maandag, Ne
derland 1,20.26 uur
Breda - Stadsschouwburg.
Musical 'Man van La Mancha'
door Het Koninklijk Ballet
van Vlaanderen. Met o.a.
Ramses Shaffy, Anne Mie
Gils, Ward De Ravet e.a. Ge
zien op vrijdag 29 oktober.
Ook vanavond in Breda. Op 18
en 19 december in Roosen
daal.
Door Marjan Mes
Hoewel al bijna dertig jaar
oud en sinds 1968 niet meer
opgevoerd in ons land zal
menigeen meteen de mooie
songs herkennen uit de musi
cal 'Man van La Mancha'. 'De
onmogelijke droom' (The im
possible dream) is zo'n melo
die die je na afloop nog lang
bij blijft. Alle muziek van
Mitch Leigh (Dale Wasser
man schreef het scenario) is
in deze musical trouwens
welluidend en melodieus. Dat
kan van lang niet alle eigen
tijdse musicals gezegd wor
den.
Wat hij niettemin gemeen heeft
met 'Les Misérables' en
'Sweeney Todd' is de duistere
sfeer en de roep om rechtvaar
digheid in een slechte wereld.
Don Quichot is de hoofdfiguur
en deze ridder 'van het laatste
luchtkasteel', zoals hij in de
nieuwe vertaling bij Het Ko
ninklijk Baüet van Vlaanderen
heet, is immers een strijder voor
het goede. Hij wordt met een
aanstekelijke mengeling van vu
righeid en melancholie vertolkt
door Ramses Shaffy.
Shaffy is werkelijk geknipt voor
de rol van de idealistische, do
lende ridder, al beschikt hij niet
meer ten volle over zijn vroegere
acrobatische, juichende zang-
■■ZATERDAGM
FILMS
GOES
-Grand Theater
14, 19 en 21.45 u. Jurassic Park.
HULST
- De Koning van Engeland
19.15 u. 3 Ninja's.
19.15 en 22 u. Jurassic Park.
19.15 en 22 u. In the line of fire.
19 en 22 u. The firm.
22 u. Sliver.
19.15 en 22 u. The fugitive.
MIDDELBURG
- Cinema
20 u. Teorema.
22.30 u. Enchanted April.
OOSTBURG
- Ledeltheater
20 u. Hot shots 2.
TERNEUZEN
- Luxortheater
20 u. Indecent proposal.
20 u. The vanishing.
14 u. Jurassic Park.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14, 19 en 21.45 u. Jurassic Park.
- Alhambra 2
14 u. De ongelofelijke reis.
20 u. The firm.
- Alhambra 3
14 u. Drie ninja's.
19 en 21.45 u. The fugitive.
- Alhambra 4
14, 19 en 21,45 u. The piano.
BERGEN OP ZOOM
- Cinem'actueel 1-2-3
18.45 en 21.30 u. The fugitive.
13.45, 16.15, 18.45 en 21.30 u.
Jurassic Park.
14 u. Junglebook.
13.45 en 18.45 u. In the line of fire.
-Roxy 1 - 14 u. Teenage mutant
Ninja Turtles 3.
18.30 en 21.30 u. The firm.
-Roxy 2-14 u. Platvoet en z'n
vriendjes.
18.45 en 21.30 u. Sliver.
GENT
- Decascoop
17 en 20 u. farewell to my concu
bine.
22.30 u. One false move.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Jurassic
Park.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The
snapper.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ad Fun-
dum.
20 en 22.30 u. Boxing Helena.
14.30 en 17 u. Homeward bound.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The firm.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. In the line
of fire.
22.30 u. Tina.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Sliver.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The
fugitive.
14.30, 17 en 20 u. Hot Shots 2.
14.30 en 17 u. Cliffhanger (za. en
zo.).
20 en 22.30 u. The piano.
■■ZONDAGH
stem. Zijn charisma is echter
groot en de snik in zijn stem is er
ook nog altijd.
In 'Man van La Mancha' belandt
de schrijver Cervantes met zijn
knecht in de kerkers van de
Spaanse inquisitie. Om zich te
verdedigen tegenover het gajes
dat zich daar ophoudt, voert hij
een spel met hen op, waarin hij
Don Quichot de la Mancha
wordt en zijn knecht Sancho
Panza. Samen trekken zij door
de wereld om te strijden tegen
het kwaad. Don Quichot is een
idealist tegen beter weten in, die
in de vuiligheid om zich heen
liever iets moois ziet.
De sloerie Aldonza beschouwt
hij als een edelvrouwe, Dulcinea,
aan wie hij zijn hoofse liefde
opdraagt en wier afwezige deug
den hij poëtisch roemt. Eerst tot
haar grote verbazing en spot,
later wint hij haar hart.
'Man van La Mancha', gesi
tueerd in een donker, dreigend
keldergewelf, krijgt van het Bal
let van Vlaanderen een sfeervolle
enscènering en mooi ensemble-
werk. Jammer dat Janke Dekker
(die alom werd geroemd als Dul
cinea) andermaal ontbreekt in
Breda. Ook als 'Evita' werd zij
hier indertijd gemist. Blijkbaar
reserveert het KBW haar voor
'boven de rivieren'.
Haar Vlaamse understudy Anne
Mie Gils is een redelijk overtui
gende en goed zingende Aldon-
za/Dulcinea, maar niet zo over
rompelend en glashelder van
stem als de jonge Nederlandse
artieste. Het acteerwerk laat ook
enigszins te wensen over, waar
door Ramses Shaffy onvoldoen
de dramatisch weerwerk krijgt.
Bovendien heeft Werther van der
Sarren als de dikbuikige knecht
Sancho Panza niet bepaald een
vaste zangstem.
FILMS
GOES
-Grand Theater
14, 19 en 21.45 u. Jurassic Park.
HULST
De Koning van Engeland
13.45 u. Junglebook.
13.45 en 16.15 u. 3 Ninja's.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Juras
sic Park.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. In the
line of fire.
16 en 20 u. The firm.
19 en 21.30 u. Sliver.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. The
fugitive.
MIDDELBURG
- Cinema
20 u. Enchanted April.
OOSTBURG
- Ledeltheater
14.30 en 20 u. Hot shots 2.
TERNEUZEN
- Luxortheater
20 u. Indecent
20 u. The vanishing.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14, 19 en 21.45 u. Jurassic Park.
- Alhambra 2
14 u. De ongelofelijke reis.
20 u. The firm.
- Alhambra 3
14 u. Drie ninja's.
19 en 21.45 u. The fugitive.
- Alhambra 4
14,19 en 21.45 u. The piano.
BERGEN OP ZOOM
- Cinem'actueel 1-2-3
16.15, 18.45 en 21.30 u. The fugiti
ve.
13.45, 16.15, 18.45 en 21.30 u.
Jurassic Park.
14 u. Junglebook.
16.15, 18.45 en 21.30 u. In the line
of fire.
- Roxy 1 - 14 u. Teenage mutant
Ninja Turtles 3.
16.30 en 20 u. The firm.
-Roxy 2 - 14 u. Platvoet en z'n
vriendjes.
16.30 en 20.15 u. Sliver.
GENT
Decascoop
17 en 20 u. farewell to my concu
bine.
22.30 u. One false move.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Jurassic
Park.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The
snapper.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ad Fun-
dum.
20 en 22.30 u. Boxing Helena.
14.30 en 17 u. Homeward bound
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The firm.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. In the line
of fire.
22.30 u. Tina.
14.30,17, 20 en 22.30 u. Sliver
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The
fugitive.
14.30,17 en 20 u. Hot Shots 2.
14.30 en 17 u. Cliffhanger (za. en
20 en 22.30 u. The piano.
Scene uitJurassic Park
foto universal