|9 OKTOBER leidingen bij hooi Holland rdrecht DE STEM Serie door en over journalisten VANAF N OOSTERHOUT n iim i 'Architectuur kan een glimlach oproepen' Ramses Shaffy een mooie Don Quichot s 'Coverstory' nieuwste 13-delige paradepaardje van de NCRV Architectuurinstituut kwam moeizaam tot stand DIEREN-EN PAARDESPORT SPECIAALZAAK SMIDSWAL 2 4531 EL TERNEUZEN 01150-30455 )RIJF KUNSTSTOF RAMEN EN DEUREN VbORZ. 'IENING irten in januari. voordbon id, Hoogwaardig HBO. James Ensor in Kröller-Muller D2 V) OKTOBER 1993 #282 - compleet met isolatieglas voor nieuwbouw en renovatie geen onderhoud geen schilderwerk - eigen montage service Het Regionaal Bestuur voor de Arbeidsvoor- liening Zeeland behandelt in een openbaar deel lan de vergadering op donderdag 11 november |993 het agendapunt: Regionaal Meerjaren Beleidskader '94-'98 Regionaal beleidsplan '94 Regionale begroting '94 pe vergadering vindt plaats in Hotel Britannia, Boulevard Evertsen 244 te Vüssingen. Het openbare gedeelte begint om 15.00 uur. be vergaderstukken liggen tijdens kantooruren ter innige op Bel regionaal stajbureau. Spanjaardstraat I te Middelburg Ie E L A N D het mogelijk ook in januari in te stromen. voor de vakken Economie (Algemene en Nederlands en Wiskunde. nstromen betekent: het collegegeld betalen uur met half jaar te bekorten bij e vooropleiding. tnuari te starten met een cursus: dieduur 11 maandagavonden van 4 uur. Studieduur 20 maandagavonden van 2 uur. dingsmogelijkheden is verkrijgbaar tijdens vmber a.s. van 19.00 uur tot 20.30 uur. rmatie aanvragen door middel van ide antwoordbon. er: opleiding(en) m/v lats Dordrecht, hooi holland j: 078-175400. „De jaren zeventig waren veel creatiever dan nu. Ook gekker en poëtischer." Julien Clerc, zanger Door Anja van den Akker Al weken attenteren billboards het publiek op 'Cover story', de nieuwe 13-delige dramaserie van de NCRV, met in de hoofdrollen Mare Klein Essink en Nelleke Zitman. 'Coverstory', over de redactie van het weekblad De Ster, moet de kwaliteitsopvolger worden van 'De Zomer van '45'. „Als iemand zegt dat deze serie de werkelijkheid niet weergeeft, dan leest-ie de krant niet", aldus Klein Essink. De parkeergarage onder de RAI is onheilspellend leeg. Plotseling stuift een limousine met geblin deerde ramen voorbij. Een jon gen wordt tegen de grond ge smakt en in de boeien geslagen. Zijn geschreeuw galmt na. Hoewel de NCRV maandag al begint met 'Coverstory', zijn de opnamen nog in volle gang. Nel leke Zitman (34), die voor het eerst in haar carrière een hoofd rol op tv speelt, staat op instor ten. Slapen wil ze, heel veel slapen. Moeder zijn van twee kleine kinderen en een intensie ve rol als deze, het valt niet mee. Mare Klein Essink (33): „Het tempo is af en toe moordend. Ik dacht twee weken geleden ook even dat ik door mijn hoeven zakte. Maar gelukkig komen we aan de laatste stukken toe." Mare Klein Essink speelt een van de hoofdrollen in de serie 'Coverstory'. foto dijkstra Stoffig 'Coverstory' speelt zich af op de redactie van het weekblad De Ster, een noodlijdend tijdschrift dat van zijn stoffige imago pro beert af te komen. Daarom streeft de nieuwe hoofdredacteur naar. spannende coverstorieshet opmerkelijkste artikel dat een tijdschrift zijn lezerspubliek te bieden heeft en waarvoor op de omslag aandacht wordt ge vraagd. Mare Klein Essink (verslaggever Berend van Zuilen) en Nelleke Zitman als journaliste Marlies Moerman, duiken in de meest uiteenlopende onderwerpen. Van een milieuschandaal tot een rechts-extremistische organisa tie, een ontvoering en een porno- affaire. Breed scala Door deze formule kan 'Cover story' een breed scala van the ma's aansnijden. Wat ook de bedoeling is van de NCRV. Het gaat niet om een natuurgetrou we kopie van een redactie - daarin is de serie minder ge slaagd - maar om het aansnij den van zoveel mogelijk op de werkelijkheid gebaseerde the ma's. Dat maakt de soms knulli ge dialogen op de redactie toch verteerbaar. Renske Popken, eindredacteur drama bij de NCRV; „We streven naar hoogstaand drama. Dat Nelleke Zitman als journaliste Marlies Moerman. moet onderhoudend en spannend zijn voor een groot publiek, maar het moet vooral inhoud hebben." 'Coverstory' géat ergens over, zit goed in elkaar en Klein Essink en Zitman doen het prima sa men. Het is verstandig dat de makers hun oorspronkelijke idee hebben laten varen om een meer 'glossy' type naast Klein Essink te zetten. Bovendien is aan het script te merken dat beide schrijvers van de serie, Jelte Rep en Felix Thijssen, hun sporen in de journalistiek hebben ver diend. Ook de regisseurs Bram van Erkel en Jelle van Doornik zijn doorgewinterde vaklui. Realistisch In 'Coverstory' wordt het nieuws gemaakt, gemanipuleerd, ver- zwegen of ontrafeld. Het gaat er, foto leendert jansen zeker voor NCRV-begrippen, niet zachtzinnig aan toe. Klein Essink is voor zijn rol te rade gegaan bij een bevriende free-lance journalist, dook in films als 'All the presidents men' en krantenartikelen. „Ik zeg niet dat het er op een krant echt zo aan toegaat. Maar dat heb je ook bij een zieken huisserie. De onderwerpen zijn wel realistisch. Volg de media Door onze correspondent Janny Kok Rotterdam - De Maastrichtse architect Jo Coenen heeft 'aan bijna alles' concessies moeten doen om binnen het budget te blijven; er is tot twee keer toe een 'eerste' paal geslagen voor het complex; en de bouw van het Nederlands Architectuurin stituut (NAi) in Rotterdam is ook nog eens anderhalf jaar vertraagd vanwege dreigend gebrek aan gelden. Het mag dus bijna een wonder den waardoor deze sculptuur er heten dat er nu een ontwerp staat waarover alle partijen te vreden zijn. Toonaangevende ar chitecten als Carel Weeber, Wim Quist en (binnenhuisarchitect) Benno Premsela waren er bij toen koningin Beatrix gistermid dag officieel het NAi opende door als eerste het gastenboek te tekenen onder toeziend oog van NAi-directeur Adri Duivesteijn, voorzitter jhr. mr. Beelaerts van Blokland van het NAi-bestuur en de architect van het NAi, Jo Coenen. In de bouw van het NAi is ruim 37 miljoen gulden geïnvesteerd. Die miljoenen zijn net zo moei zaam gegenereerd als de 350.000 gulden voor de sculptuur - die in de vijver van het NAi zal komen te staan - van beeldend kunste naar Auke de Vries. Net voor de officiële opening werd bekend dat de Rotterdamse gemeente raad had ingestemd met een extra subsidie van 100.000 gul- Otterlo (anp) - Een kleine tentoonstelling over het werk van James Ensor is te zien van vandaag tot en met 23 januari 1994 in het Rijksmuseum Kröl ler-Muller te Otterlo. De tentoonstelling omvat 25 etsen van de kunstenaar. James Ensor (1860 - 1949) wordt gezien als een voorlo per van het expressionisme en surrealisme. Hij had gro te invloed op de kunst van het begin van deze eeuw. De etsen in het Kröller-Muller museum laten twee kanten van Ensor zien. Enerzijds zijn fascinatie voor de na tuur, landschappen en ruimte. Anderzijds de kun stenaar die zich als toe schouwer van de mens op stelt, hen maskers voordoet en marionetten van hen maakt. werkelijk kan komen. Het NAi moet nog proberen het 'gat' van 50.000 gulden te dichten. Maar in goed vertrouwen dat die tien duizenden er komen, gaat Auke de Vries aan de slag om het object te maken, dat iets zal weghebben van een griUige boom. Concessies Dat Auke de Vries - net als NAi-directeur Duivesteijn overi gens - tevreden is dat het archi tectuurinstituut zijn kunstwerk krijgt, ligt voor de hand. Maar dat Coenen dat is, lijkt wat min der voor de hand liggend als je zijn uitspraak over de gedane - concessies hebt gehoord. Coenen: „Ik ben erdoor gedwon gen om steeds weer na te moeten denken over de diverse elemen ten. Je hebt bepaalde beelden in je hoofd, die je steeds weer moet bijstellen om het binnen het budget te houden. Maar in niets wat er nu is ben ik ontevreden, al zijn er elementen, die beter hadden gekund." Coenen beschrijft de relatie met zijn opdrachtgever - bouwheer Duivesteijn - als 'uniek'. „Het is een soort simultaanschaken ge weest. Het is me gelukt een, twee, drie keer toe te slaan. Ik heb het idee dat ik gewonnen heb. Duivesteijn heeft me zeker wakker gehouden door zich zo met het proces te bemoeien. Maar soms vond ik dat er gren zen werden overschreden." Keurslijf Coenen heeft ook moeite met het budgettaire keurslijf waarin ar chitecten worden geperst. Voor de bouw van de NAi werd een prijsvraag uitgeschreven (waar van Coenen de winnaar werd). De architect erover: „Wij hebben rekening willen houden met het programma van eisen, maar niet met het gestelde budget. We hebben zo in het openbaar een teken willen afgeven dat waar schuwend genoeg zou moeten zijn. En dat heeft gewerkt. Ie dereen heeft het hier over geld en de vrijheid van ontwerpen." Jo Coenen, ontwerper van het Nederlands Architectuurinstituut Door Angelique Spaninks Het Nederlands Architec tuurinstituut (NAi), dat gis teren de deuren opende, is een ontwerp van Jo Coenen (Heerlen, 1949). Het is de stralende kroon op zijn werk tot nu toe. „Het is een fysieke maar ook een psychische energie die van je gevraagd wordt en dat vijf, zes jaren lang", zegt hij. „En de klem van het geld, het hoge ambitieniveau en het belang dat er toch mee gemoeid is, komen daar nog bij, want je bent tenslotte wel bezig met het bouwen van hét huis voor ar chitecten. Met die initiatieven zijn mensen al twintig of zelfs veertig jaar bezig en als dat dan opeens ook echt binnen bereik komt, dan wil je daar ook alles aan doen om dat mee te laten lukken." Toch heeft Coenen zich niet van de wijs laten brengen door al die belangen en de schijn werpers die van aUe kanten op hem gericht werden, nadat hij in 1988 de omstreden opdracht binnenhaalde. „Maar die schijnwerpers zette ik gewoon uit", vertelt hij nuchter la chend. „Ik heb voortdurend ge probeerd om het toch als een normaal gebouw te behande len." Dienend Op dit punt kan Coenen dan ook allerminst een teveel aan pretenties verweten worden. Eerder het tegenovergestelde, wat direct aansluit bij zijn op vatting over de architectuur als dienend vak. Coenen: „In die zin is ons beroep ook iets an ders dan het maken van een sculptuur, zoals een beeldhou wer dat kan doen. Zij kunnen autonomer werken." Een architect daarentegen heeft bijvoorbeeld vrijwel altijd met een opdrachtgever te ma ken. Volgens Coenen speelt de ze dan ook een cruciale rol. „Als een opdrachtgever zijn ge dachten goed aan jou mede deelt en jij omgekeerd dat ook kunt doen, blijft er een voort durend gesprek mogelijk. En daar komen meestal de beste gebouwen uit", aldus de archi tect. „Dat wil dus niet zeggen dat we geen ruzie hebben. Het is juist per se noodzakelijk dat je elkaar diep in de ogen kijkt en van tijd tot tijd echt van me ning verschilt, om elkaar dan met argumenten toch te over tuigen." Zelf ziet Coenen zijn ontwerp voor het architectuurinstituut samen met dat voor het Til- burgse kunstcluster en het Kul- turforum in Offenburg als het begin van een nieuwe fase in de ontwikkeling van zijn werk. Werkte hij de eerste jaren heel rustig, gereduceerd en terug houdend, inmiddels heeft er een explosie plaatsgevonden, zoals hij zelf stelt in zijn bij drage aan het boek over het nieuwe architectuurinstituut: „Het ruimteconcept schiet vrijelijk uit naar alle kanten." Sprankelend Daarnaast speelt ook de tijd geest voor Coenen een rol. „Het hangt in de lucht dat dingen niet zo zwaar en niet zo super serieus moeten, hoeven zijn. In tien, vijftien jaar is daarin veel veranderd. Dat zie je ook in de literatuur, de muziek en de dans; die zijn sprankelend, niet meer zo star. En met architec tuur kun je dat soort dingen ook; een glimlach oproepen, de standaard met een soort kwinkslag doorbreken waar door je iets moois krijgt, wat toch blijft prikkelen." Zeker in Rotterdam zag Coenen daarvoor zijn kans schoon. „Die omgeving daar is über haupt 'wildwest', alles is moge lijk. Alle soorten architectuur, alle stijlen staan daar door el kaar, naast de specifieke sfeer van de haven en tegenwoordig ook de sterke opkomst van de kunsten. En dat alles gekop peld aan Rotterdam als werk stad en kantorenstad geeft aan leiding om te zeggen: hier hoeft geen braaf gebouw." Dat het hem echter niet alleen Architect Jo Coenen: „Ik heb voortdurend geprobeerd om het toch als een normaal gebouw te beschouwen.foto g.v.d.vlugt om het gebouw te doen is, blijkt onder meer uit de vele stedebouwkundige en uit de omgeving voortvloeiende over wegingen die geleid hebben tot het uiteindelijke ontwerp. Zo zijn bijvoorbeeld de plannen van de gemeente om te komen tot een groots Museumpark door hem overgenomen en ver sterkt. En ook het water, hoe kan het ook anders in Rotter dam, speelde een belangrijke rol. „Overal waar je daar een spade in de grond zet, komt er water tevoorschijn, en dat werkt als communicerende vaten. Waar je bouwt, moet je daarom ook zoveel volume water terug la ten komen en toen dacht ik, pik binnen, daar kan ik verder het hele gebied mee organiseren. Want via water, via vijverran den kan ik wegen duidelijk ma ken, kan ik overgangen maken en zonder grote verdere ingre pen ontstaat er zo vanzelf een park. En dan krijg je nog ca deau dat het gebouw meteen ook gespiegeld wordt." Nieuw type Op de vraag hoe hij nu verder gaat, treedt zijn relativerende nuchterheid weer met volle kracht op de voorgrond. „Ik ga gewoon verder met gebouwen maken, met vooral mooie ge bouwen maken. Dat vind ik het belangrijkste. Indien ik de in druk heb dat ik ergens geen mooi gebouw kan maken, heeft mijn inspanning geen zin. En dat hangt niet samen met het geld of met de opzienbarend heid van de opdracht. Dat kun nen ook heel kleine dingen zijn", aldus Coenen. „En verder ga ik door op the ma's als het zoeken naar een nieuw type kantoorgebouw, zo als ik dat bijvoorbeeld ook deed bij het kantoor Haans in Tilburg, dat overigens in de zelfde periode als het architec tuurinstituut is ontstaan en er zeker qua ruimtelijk concept ook duidelijke overeenkomsten mee vertoont. En dat heeft weer alles te maken met het zoeken naar de mazen in het web. Het web van betuttelende nonnen en verstikkende stan daarden die de architectuur steeds onmogelijker dreigen te maken." ZATERDAG 30 OKTOBER 1993 Musical 'Man van La Mancha' melodieus maar. Door het ontduiken van de milieuwetgeving is bijvoor beeld meer geld te verdienen dan in de drugshandel. Die jongens schuiven rustig een lijk in een ton de zee in." „Kijk eens naar de wand op het politiebureau waarop de belo ningen voor het aangeven van misdadigers worden uitgeloofd", gaat hij verder. „Door deze rol ben ik alerter geworden op poli tieberichten in de krant. Dan lees je dat een vrouw drie maal is verkracht en daarna ver moord..." Hij zwijgt even. Feller: „Het her innert me aan de tijd waarin ik rechten studeerde en soms bij strafzaken aanwezig was. Werd er bijvoorbeeld een van moord verdachte man binnengebracht. Dan keek ik in zijn ogen en dacht ik: 'Zo, dus dit zijn de ogen waarin je kijkt als je wordt afgemaakt'." Geintje In de eerste aflevering onderzoe ken de twee topverslaggevers van De Ster, Herman de Graaf (Rik Launspach) en Berend van' Zuilen (Mare Klein Essink), hoe chemisch afval wordt gedumpt. Een personeelslid van het ver werkingsbedrijf haalt een geintje uit met de auto van Herman. Die rijdt tegen een boom en is op slag dood. Collega Berend wil het verhaal toch afronden. In opdracht van haar hoofdre dacteur duikt ook journaliste Marlies Moerman (Nelleke Zit man), de kleindochter van direc teur Moerman (Ton Lutz), in de materie. Ze ontmoet de chauf feur van het verwerkingsbedrijf, die tot haar verbijstering bekent dat hij geknoeid heeft aan de auto van Herman. Als Berend dit hoort, zint hij op wraak. Klein Essink over zijn rol: „Be rend is aanvankelijk een beetje bot. Maar dat draait langzaam bij." Serie 'Coverstory', maandag, Ne derland 1,20.26 uur Breda - Stadsschouwburg. Musical 'Man van La Mancha' door Het Koninklijk Ballet van Vlaanderen. Met o.a. Ramses Shaffy, Anne Mie Gils, Ward De Ravet e.a. Ge zien op vrijdag 29 oktober. Ook vanavond in Breda. Op 18 en 19 december in Roosen daal. Door Marjan Mes Hoewel al bijna dertig jaar oud en sinds 1968 niet meer opgevoerd in ons land zal menigeen meteen de mooie songs herkennen uit de musi cal 'Man van La Mancha'. 'De onmogelijke droom' (The im possible dream) is zo'n melo die die je na afloop nog lang bij blijft. Alle muziek van Mitch Leigh (Dale Wasser man schreef het scenario) is in deze musical trouwens welluidend en melodieus. Dat kan van lang niet alle eigen tijdse musicals gezegd wor den. Wat hij niettemin gemeen heeft met 'Les Misérables' en 'Sweeney Todd' is de duistere sfeer en de roep om rechtvaar digheid in een slechte wereld. Don Quichot is de hoofdfiguur en deze ridder 'van het laatste luchtkasteel', zoals hij in de nieuwe vertaling bij Het Ko ninklijk Baüet van Vlaanderen heet, is immers een strijder voor het goede. Hij wordt met een aanstekelijke mengeling van vu righeid en melancholie vertolkt door Ramses Shaffy. Shaffy is werkelijk geknipt voor de rol van de idealistische, do lende ridder, al beschikt hij niet meer ten volle over zijn vroegere acrobatische, juichende zang- ■■ZATERDAGM FILMS GOES -Grand Theater 14, 19 en 21.45 u. Jurassic Park. HULST - De Koning van Engeland 19.15 u. 3 Ninja's. 19.15 en 22 u. Jurassic Park. 19.15 en 22 u. In the line of fire. 19 en 22 u. The firm. 22 u. Sliver. 19.15 en 22 u. The fugitive. MIDDELBURG - Cinema 20 u. Teorema. 22.30 u. Enchanted April. OOSTBURG - Ledeltheater 20 u. Hot shots 2. TERNEUZEN - Luxortheater 20 u. Indecent proposal. 20 u. The vanishing. 14 u. Jurassic Park. VLISSINGEN - Alhambra 1 14, 19 en 21.45 u. Jurassic Park. - Alhambra 2 14 u. De ongelofelijke reis. 20 u. The firm. - Alhambra 3 14 u. Drie ninja's. 19 en 21.45 u. The fugitive. - Alhambra 4 14, 19 en 21,45 u. The piano. BERGEN OP ZOOM - Cinem'actueel 1-2-3 18.45 en 21.30 u. The fugitive. 13.45, 16.15, 18.45 en 21.30 u. Jurassic Park. 14 u. Junglebook. 13.45 en 18.45 u. In the line of fire. -Roxy 1 - 14 u. Teenage mutant Ninja Turtles 3. 18.30 en 21.30 u. The firm. -Roxy 2-14 u. Platvoet en z'n vriendjes. 18.45 en 21.30 u. Sliver. GENT - Decascoop 17 en 20 u. farewell to my concu bine. 22.30 u. One false move. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Jurassic Park. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The snapper. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ad Fun- dum. 20 en 22.30 u. Boxing Helena. 14.30 en 17 u. Homeward bound. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The firm. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. In the line of fire. 22.30 u. Tina. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Sliver. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The fugitive. 14.30, 17 en 20 u. Hot Shots 2. 14.30 en 17 u. Cliffhanger (za. en zo.). 20 en 22.30 u. The piano. ■■ZONDAGH stem. Zijn charisma is echter groot en de snik in zijn stem is er ook nog altijd. In 'Man van La Mancha' belandt de schrijver Cervantes met zijn knecht in de kerkers van de Spaanse inquisitie. Om zich te verdedigen tegenover het gajes dat zich daar ophoudt, voert hij een spel met hen op, waarin hij Don Quichot de la Mancha wordt en zijn knecht Sancho Panza. Samen trekken zij door de wereld om te strijden tegen het kwaad. Don Quichot is een idealist tegen beter weten in, die in de vuiligheid om zich heen liever iets moois ziet. De sloerie Aldonza beschouwt hij als een edelvrouwe, Dulcinea, aan wie hij zijn hoofse liefde opdraagt en wier afwezige deug den hij poëtisch roemt. Eerst tot haar grote verbazing en spot, later wint hij haar hart. 'Man van La Mancha', gesi tueerd in een donker, dreigend keldergewelf, krijgt van het Bal let van Vlaanderen een sfeervolle enscènering en mooi ensemble- werk. Jammer dat Janke Dekker (die alom werd geroemd als Dul cinea) andermaal ontbreekt in Breda. Ook als 'Evita' werd zij hier indertijd gemist. Blijkbaar reserveert het KBW haar voor 'boven de rivieren'. Haar Vlaamse understudy Anne Mie Gils is een redelijk overtui gende en goed zingende Aldon- za/Dulcinea, maar niet zo over rompelend en glashelder van stem als de jonge Nederlandse artieste. Het acteerwerk laat ook enigszins te wensen over, waar door Ramses Shaffy onvoldoen de dramatisch weerwerk krijgt. Bovendien heeft Werther van der Sarren als de dikbuikige knecht Sancho Panza niet bepaald een vaste zangstem. FILMS GOES -Grand Theater 14, 19 en 21.45 u. Jurassic Park. HULST De Koning van Engeland 13.45 u. Junglebook. 13.45 en 16.15 u. 3 Ninja's. 13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Juras sic Park. 13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. In the line of fire. 16 en 20 u. The firm. 19 en 21.30 u. Sliver. 13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. The fugitive. MIDDELBURG - Cinema 20 u. Enchanted April. OOSTBURG - Ledeltheater 14.30 en 20 u. Hot shots 2. TERNEUZEN - Luxortheater 20 u. Indecent 20 u. The vanishing. VLISSINGEN - Alhambra 1 14, 19 en 21.45 u. Jurassic Park. - Alhambra 2 14 u. De ongelofelijke reis. 20 u. The firm. - Alhambra 3 14 u. Drie ninja's. 19 en 21.45 u. The fugitive. - Alhambra 4 14,19 en 21.45 u. The piano. BERGEN OP ZOOM - Cinem'actueel 1-2-3 16.15, 18.45 en 21.30 u. The fugiti ve. 13.45, 16.15, 18.45 en 21.30 u. Jurassic Park. 14 u. Junglebook. 16.15, 18.45 en 21.30 u. In the line of fire. - Roxy 1 - 14 u. Teenage mutant Ninja Turtles 3. 16.30 en 20 u. The firm. -Roxy 2 - 14 u. Platvoet en z'n vriendjes. 16.30 en 20.15 u. Sliver. GENT Decascoop 17 en 20 u. farewell to my concu bine. 22.30 u. One false move. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Jurassic Park. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The snapper. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ad Fun- dum. 20 en 22.30 u. Boxing Helena. 14.30 en 17 u. Homeward bound 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The firm. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. In the line of fire. 22.30 u. Tina. 14.30,17, 20 en 22.30 u. Sliver 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The fugitive. 14.30,17 en 20 u. Hot Shots 2. 14.30 en 17 u. Cliffhanger (za. en 20 en 22.30 u. The piano. Scene uitJurassic Park foto universal

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 25