inde Idas DE GROEP mur<z* DE STEM kleintje p E R S O E E 1 L_ /£W\ Terneuzense Glashandel UW SPECIALIST IN GLAS tëmoeROOKwmi MMHWMKtUM iNqw&WumbT? Alles wat nodig, nuttig, leuk, lekker of machtig mooi kan staat dagelijks voor alle leeftijden in de advertentiekolommen van de krant. Uitstel v; Pleidooi SIRE Hoofd Administratie m/v MUREX DIAGNOSTICS BENELUX B.V. PRODUKT SPECIALIST m/v (voor de buitendienst) DE STEM VERHUIZING BESTUUR EN ADMINISTRATIEVE DIENSTEN DIRECTIESECRETARESSE gemeente OOSTBURG BEKENDMAKING gemeente OOSTBURG Verkiezing van de leden van de gemeenteraad INSCHRIJVING AANDUIDING POLITIEKE GROEPERING SLAGERS CHAUFFEURS BINNENLAND PRODUKTIEMEDEWERKERS Stichting Krant in de Klas 24 UUR SERVICE MAAK NU GEBRUIK VAN DE SUBSIDIE 27-35 jaar Informatie voor Generaties SCHRIFTELIJK OPGtvEN 9.20 12.27 15.33 18.40 ƒ21.47 24.53 pE STEM 'n Kleintje in De Stem Zeeuwsvlaamse Koerier. Kleine moeite, grote resultaten. Zeekraal beta Oostburg 3,2 Loterij schenk vijf mille aan Zeeuwse fietsa Oostburg k« aan bezwari DE STEM' ZATERDAG 30 OKTOBER 1993 hukt In de periode 2-12 november a.s. verhuizen de burgemeester, de wethouders, de gemeentesecretaris en alle administratieve diensten van de diverse locaties waar ze tot nog toe gevestigd waren, naar het nieuwe kantoor achter het stadhuis aan de Grote Markt 21Vanaf 1 november treedt ook de nieuwe organisatie in werking. Welke afdeling op welke verdieping 1. 2. 3. STADS- EN DORPSONTWIKKELING Bureaus: a. Bouwen en Wonen, b. Milieu, c. Civiele Techniek d. Onderhoud en Groen: op de 2e verdieping. FINANCIËN Bureaus: a. Belastingen, b. Comptabiliteit, c. Fin. beleid: op de 1e verdieping. BESTUURLIJKE ONDERSTEUNING Bureaus: a. Personeel en Organisatie, b. Automatisering, c. Juridische Zaken en Kabinet: op de 1e verdieping. d. Bur. Interne Zaken: op de begane grond. 4. BURGERZAKEN Bureaus: a. Bevolking, b. Sociale Zaken, c. Welzijn: op de begane grond. Als men de centrale hal betreedt vindt men aan de rechterzijde de algemene informa tiebalie en de balie van het bureau Bevolking. Het loket van Sociale Zaken bevindt zich in de gang op de begane grond. Aan de informatiebalie wordt het publiek verwezen naar de diverse kamers. De burgemeester, wethouders en de gemeentesecretaris hebben hun kamers in de Bestuursvleugel op de eerste verdieping.,^. In het historische gedeelte van het stadhuis bevinden zich: a. op de begane grond, ingang naast het bordes: de Trouwzaal. b. op de eerste verdieping, ingang via centrale hal nieuwbouw: de Raadzaal en de commissiekamer. BEREIKBAARHEID De ambtenaren zijn in principe van 2-12 november voor het publiek niet direct bereik baar. Het gebouw is dan voor het publiek gesloten. UITZONDERINGEN De loketten van Bevolking en Sociale Zaken blijven geopend tot en met 10 november aan de Korte Bellingstraat. Op 11 en 12 november zijn beide loketten buiten functie vanwege de installatie van nieuwe computers. In dringende gevallen neme men telefo nisch contact op met tel. 89000. Het oud-archief zal in de week van 15 november voor bezoekers gesloten zijn. Het is raadzaam gedurende de periode van verhuizing zoveel mogelijk telefonische afspraken te maken. Wij vragen begrip voor het ongemak dat de verhuizing voor het publiek zal meebrengen. Burgemeester en wethouders van Hulst. De burgemeester dr. A.A.L.S.M. Kessen De secretaris mr. H.J. v. Geesberegen DE KAMER VAN KOOPHANDEL EN FABRIEKEN AV ~?A VOOR ZEEUWSCH-VLAANDEREN A/ JV/ \VAL7/ De Kamer van Koophandel te Terneuzen is één van de 34 Kamers van Koophandel in Nederland. Zij heeft tot taak de economische belangen van het bedrijfsleven in Zeeuwsch-Vlaanderen te behartigen. Daarnaast voert de Kamer van Koophandel een aantal wetten uit op hét gebied van economische ordening, waaronder de Handelsregisterwet. Ook is zij actief op het terrein van de bedrijfsadvisering en voorlichting. Bij de Kamer van Koophandel te Terneuzen werken 17 personen. Per 15 november a.s. ontstaat de vacature van Tot de taken van de secretaresse behoren o.a.: - het ondersteunen van de secretaris en de beleidsmedewerkers bij uiteenlopende activiteiten; - het verzorgen van inkomende en uitgaande correspondentie; - het voorbereiden en notuleren van vergaderingen; - het verzorgen en bewaken van de agenda; - het zelfstandig beheren van het archief; Aan deze functie worden de volgende eisen gesteld; - minimaal Havo of een hiermee vergelijkbaar diploma; - secretaresse-opleiding (bij voorkeur Schoevers); - dienstverlenende instelling, organisatievermogen, stressbestendigheid en een flexibele opstelling; - goede contactuele eigenschappen; - een aantal jaren ervaring met secretariaatswerkzaamheden; - kennis van moderne talen. Wij bieden u een boeiende functie met ruimte voor eigen inbreng. Het salaris en de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn aantrekkelijk. Belangstellenden worden verzocht hun sollicitatiebrief binnen 14 dagen na verschijning van deze oproep te richten aan de secretaris van de Kamer van Koophandel, Postbus 1034, 4530 GA Terneuzen. Wanneer u meer informatie wenst over deze functie, kunt u telefonisch I contact opnemen met Ingrid Joustra, tel. 01150-12952. I De Burgemeester van Oostburg maakt inge volge artikel 22 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat de gemeenteraad in de vergadering van 21 oktober 1993 heeft beslo ten te verklaren dat een wijziging van een be stemmingsplan wordt voorbereid voor; - het perceel Zeeweg 1 te Groede; - het perceel Kruisdijk 4 te Groede; - het perceel Minnepoortstraat 18 te IJzen- dijke; - het perceel Molenweg 2a te Zuidzande; - het perceel Oranjestraat 19 te IJzendijke; - een gedeelte van een perceel aan de Loodijk bij de ingang van het sportveld te 2 van het perceel Nieuwe- sluisweg 3 te Breskens; een gedeelte van een perceel naast de ingang van de parkeerplaat s aan de Westelijke Kanaalweg te Cadzand-Bad; een gedeelte van een perceel nabij de k te een gedeelte van een perceel aan de Phi- lipsweg ter hoogte van de Torontostraat watenanaKerKje, 2 van een perceel aan de hter S.C.C. Den Hoekzak - een gedeelte van het van Rijnstraat 53 te S - een gedeelte van het perceel Quarles van Uffordstraat 20 te Groede; - een perceel bij het pompgemaal te Slijk- plaat; - een gedeelte van een perceel bij de sportvelden aan het Oesterpad te Hoofd plaat; - een gedeelte van het perceel Weijkman- laan 15 te Breskens; - een gedeelte van het 17-oktoberplein te IJzendijke; - een gedeelte van een perceel nabij de Walend ijk te Breskens; - een gedeelte van een perceel aan de Sint Bavodijk te Nieuwvliet. Bedoelde besluiten met bijbehorende tekenin gen liggen met ingang van maandag 1 novem ber 1993, zijnde de dag der inwerkingtreding, voor een ieder ter gemeentesecretarie, afdeling VROM, Raadhuisplein 1 te Oostburg, ter inza ge. Oostburg, 30 oktober 1993 DE BURGEMEESTER VOORNOEMD, J. Kruize De burgemeester van Oostburg maakt op grond van het bepaalde in artikel G3, lid 1 van de Kieswet bekend, dat politieke groe peringen die een vereniging zijn met volle dige rechtsbevoegdheid, kunnen verzoe ken ten behoeve van de op 2 maart 1994 te houden verkiezing van de leden van de raad van deze gemeente, waarvoor de kan didaatstelling zal plaatshebben op 18 ja nuari 1994, hun aanduiding daarvan in te schrijven in een register, dat door het cen traal stembureau voor die verkiezing wordt aangelegd. Het verzoek daartoe moet schriftelijk wor den gericht tot het centraal stembureau voor de verkiezing van de leden van de raad van deze gemeente, gevestigd ter se cretarie van deze gemeente uiterlijk op de drieënveertigste dag voor de dag van de kandidaatstelling, (dus vóór 7 december 1993). Politieke groeperingen waarvan de aandui ding reeds bij de Kiesraad is geregistreerd hoeven geen inschrijving aan te vragen. Voor de registratie moet een waarborgsom van 250.- worden betaald aan de ge meente. Nadere inlichtingen omtrent de wettelijke voorschriften betreffende de inschrijving worden ter gemeentesecretarie verstrekt. Oostburg, 25 oktober 1993 De burgemeester voornoemd, J.Kruize VLEESCENTRALE VAN DER HORST B.V. IMPORT - EXPORT SPECIAAL UITGESNEDEN EN VACUÜM VERPAKT RUND-EN KALFSVLEES Vleescentrale Van der Horst bewerkt rundvlees tot een snijklaar produkt voor supermarkten en slagerijen. Wij zijn een snelgroeiend bedrijf. Daarom zoeken wij vakmensen: - voor het afvliezen van het rundvlees - voor het kantsnijden van uitgebeend vlees - voor het verzorgen van de orders op de expeditie- afd. Voor het dagelijks uitbrengen van bestellingen naar su permarkten. Vereiste: groot rijbewijs en chauffeursdi ploma Voor het inpakken van vlees Wij bieden u een prettige werksfeer, goede arbeidsvoor waarden en een prima salariëring. Voor uw sollicitatie kunt u telefonisch contact opnemen met dhr. E. van der Horst onder tel.nr.: 01650-32980, dan wel schriftelijk te reageren naar onderstaand adres. VLEESCENTRALE VAN HORST B.V. t.a.v. E. van der Horst, postbus 3220,4700 GE Roosendaal Joh. Vermeerstraat 14,1071DR Amsterdam Tel. (020) 6647536 Gevestigd: Mr. F.J. Haarmanweg 34, tel. 01150-18772, 4538 AS TERNEUZEN DUBBELGLAS -□ Kunststof kozijnen Veranda's Hardglazen winkelpuien Rolluiken Zonwering Spiegelwanden -□ D.S.H. schuifdeur wandkasten Wij willen gaarne vrijblijvend inlichtingen "betreffende (hokje aankruisen). Naam: Adres: Postcode: Plaats: Tel.: Deze bon in open enveloppe, postzegel is niet nodig, zenden aan TERNEUZENSE GLASHANDEL Antwoordnummer 505, 4530 WB Terneuzen Wij verzorgen uw aanvraag t EERST DENKEN, DAN DOEN. Publicatie aangeboden door dit blad in samenwerking met de Stichting Ideële Reclame. Insulinde Groep is de verzamelnaam voor een aantal ondernemingen die in de Benelux voornamelijk werkzaam zijn op het gebied van vermogensbeheer, handel, beheer vat; onroerend goed, marketing, automatisering, alsmede interim-manager en het verstrekken van venture-capital. Wij zoeken een De medewerker die wij voor deze functie gaarne wensen te vinden is eerst en vooral een ondernemer, die met het gevoel van „eigendom" en zelfstandigheid de „club" administratief kan leiden. Belangrijke taken en verantwoordelijkheden betreffen: het verzorgen van een tijdige en complete rapportage van financiële gegevens, interpreteren en analyseren van de financiële data, het (doen) uitvoeren van de boekhouding en het opstellen van de jaarrekening met verlies en winst daaruit. Verder adviseert hij met betrekking tot fiscale en financiële aangelegenheden en heeft een belangrijke inbreng bij het tot stand komen van het „overall"-beleid. Hij onderhoudt dagelijks contacten met de leden van de Groep en wordt intensief betrokken bij de afdeling Venture-Capital. Wij zoeken een „no-nonsense" manager die zich herkent in bovenstaand profiel en van zichzelf weet dat hij uitdagingen aan kan. Het spreekt voor zich dat bij deze functie een goed salaris en secundaire voorwaarden horen. Belangstellenden nodigen wij uit hun schriftelijke sollicitatie te zenden aan.: Insulinde GROEP, Postbus 130, 4760 AC Zevenbergen, t.a.v. H.J.F.M. Mureau (een psychologisch onderzoek kan deel uitmaken van de selectieprocedure). is een internationale firma, die hoogwaardige diagnostica ontwikkelt, vervaardigt en distribueert. Wij zoeken voor de verkoop van onze microbiologische produkten (o.a. voor de bacteriologie en virologie) bij afnemers in ziekenhuis- en streeklaboratoria in de regio Zuid-Nederland een: De funktie: Het bevorderen van de verkoop van onze microbiologische produkten door het zelfstandig initiëren en onderhouden van kontakten met o.a. microbiologen en hoofden van laboratoria. Het demonstreren en geven van training aan gebruikers. Planning en management van het eigen rayon. De funktie-eisen: De gevraagde vooropleiding is HBO-A/B medische microbiologie of een universitaire opleiding. Kandidaten die ervaring hebben met instrumentatie en automatisering genieten de voorkeur. Voor deze funktie zijn overtuigingskracht, organisatorische kwaliteiten en commerciële belangstelling essentieel. Men dient uiteraard in het bezit te zijn van het rijbewijs B/E. Wij bieden u een uitdagende, zelfstandige funktie die veel ruimte geeft voor eigen ideeën. Goede arbeidsvoorwaarden en promotiekansen. Kandidaten woonachtig in het midden/zuiden van Nederland (of die bereid zijn zich daar te vestigen) kunnen him sollicitatie richten aan: Murex Diagnostics Benelux B.V. T.a.v. de heer A.J. Drewes, General Manager Kobaltweg 61 3542 CE UTRECHT Voor meer informatie kunt u kontakt opnemen met de heer M.A. von Meyenfeldt, telefoon: 030-412550. ftöbTJ Niet voor zaken LET OP: Na ieder woord of cijfer één vakje overslaan. Voor iedere punt of komma één vakje gebruiken. ATTENTIE: Vul de bon duidelijk in. Voor elke letter, leesteken één vakje benutten. Het eerste woord van de advertentie wordt in een groter lettertype gezet. Begin daarom de advertentie met het belangrijkste woord. Houd uw teksten kort en bondig. Neem zo mogelijk uw telefoonnummer in de advertentie op. Via de telefoon reageert men gemakkelijk en snel. BETALING: Na invulling kunt u AAN DE ZIJKANT HET BEDRAG AFLEZEN dal u moet betalen. Voor toezending van brieven onder nummer dient u 12.95 extra te betalen. Als contante betaling kunt u een betaalcheque, eurocheque of girobetaalkaart (dus géén giro- of bankoverschrijving) insturen. Bij niet-contante betaling ontvangt e een acceptgirokaart. Advertenties voor de rubrieken Te huur gevraagd en Woningruil worden uitsluitend tegen contante betaling geplaatst. INZENDEN: Dagblad De Stem, Postbus 3229,4800 MB Breda. Afdeling rubrieksadvertenties, of inleveren op onze kantoren. Uw dient 2 dagen vóór plaatsing in ons bezit te zijn. BON (s.v.p. in blokletters invullen) Prijs incl. 17V5 %BTW. Rubriek: Naam: Telefoon: Postcode: Plaatsingsdatum: Adres: Woonplaats: Van onze verslaggever Oostburg - Het blijft het ongewisse hoeveel ir volgend jaar aan afvalsi gingsrecht moeten bet; burgemeester en wethot pen donderdag niet uit en nam het eigen voorste 'Re Van onze verslaggever Sas van Gent - Ond; van de stads- en do: van de wijk St. Albe Dat stellen de fract Groot Sas en de VVD. Wethouder J. Platschorr digde onlangs aan dat S Gent volgend jaar nog m: gentigduizend gulden kr het fonds van de sta< dorpsvernieuwing. Dat jaar nog 350.000 guldet Van onze verslaggever Oostburg - De fractit Partij van de Arbe Dorpsbelangen en To in de gemeenteraad van burg hebben hun eerdei te bedenkingen bij de tatie-overeenkomst me kraal bv laten varen. Het voorstel van het collt burgemeester en wethoud een hamerstuk in de verg; van de gemeenteraad, afj donderdag. De bouwer va tig recreatiewoningen in vliet-Bad betaalt 320.000 aan de gemeente. Het duurde even voor d; maal geregeld was. Het .voorstel moesten B en W nemen omdat PvdA en D langen en Toerisme van waren dat het de gemeei genoeg geld opleverde. 1 lege kwam vervolgens tei een ander voorstel dat gulden meer in de geme deed vloeien. Ook daartegen uitten P Dorpsbelangen en Toerisi ter in de commissie Pla de nodige bezwaren. Ze n toen opnieuw een voorbe) kondigden aan de kwes nieuw aan de orde te st hun fractie. p Goes - De grote Zeeuwse tie van het Zeeuws I Duurzame Ontwikkelin, landelijke aandacht. De nale Postcode Loterij bijvoorbeeld 5240 gulden actie. Op 1 mei begon de a Zeeland. Zevenhonderd mensen van vijfentwintig ven en instellingen meldt aan om tot 30 spetember te pakken voor het woon verkeer en het aantal kilt registreren. In totaal we 687.000 fietskilometers a 65 Deelnemers reden in d periode meer dan 2000 ter, het gemiddelde lag kilometer. Oosfburg - De geme tegemoet aan de prote Bad tegen de verhogii procent tot 2,25 guldei voorstel van burgemee stijgen afgelopen dond Het bestuur van de Ku stuurde het college beg week een protestbrief e daarbij op de parkeertar: een naburige gemeente a waar betaald parkeren e den pér uur kost. De o mers drongen aan op de ring van een uniform ta die hoogte. In zijn antwoord stelt h< burgse college dat het pai rief in de winkelstrat buurgemeente Sluis n maar twee gulden per draagt. De invoering uniform tarief kunnen niet ondersteunen. Imme het college, ook in de hot andere gemeentelijke h en belastingen bestaat heid niet. Volgens de gemeente n voldoende zijn het kort f te bevorderen door eei van een kwartje te hantei zeven minuten. Bovendi het betaald parkeren pas af 10.00 uur. „De moge

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 18