Nederlandse film op tweesprong De hitte van Miquel Barceló DE STEM Ted Danson neemt afscheid met Emim Kennedy en Hannali koninklijk huwelijk UIT gids ambone Dertiende Filmdagen in Utrecht vooral in het teken van de goede wil IN BEELD „Ik ben de minst begeerde vrijgezel van Nederland." Hans Janmaat, CD-politicus mm }gSTEM Amanda Ooms en Eric Corton in 'De tussentijd', openingsfilm van de Nederlandse Filmdagen in Utrecht. FOTO ARCHIEF DE STEM Door Jos Kessels Utrecht - De dertiende Ne derlandse Filmdagen in Utrecht, die woensdag be ginnen en voortduren tot en met 1 oktober, vormen een ideale gelegenheid de jaarlijkse balans van de Nederlandse filmindustrie op te maken. Je kunt het zelfs nog breder bekijken, omdat de ontwikkelin gen in ons land vergelijkbaar zijn met die in de andere Wes- teuropese landen. Het is een noodlijdende indus trie, de Nederlandse en Europese cinema. Dat was ook weer het grote thema op het recente film festival van Venetië: de Ameri kaanse filmkolos die de Europe se cinema de nek omdraait. Het is al een oude discussie, zoals de winnaar van Venetië, de vrijgevochten Amerikaanse Ro bert Altman, opmerkte. „Vijftig jaar geleden werd hierover ge sproken, nu ook en over vijftig jaar ook nog, zonder dat er iets verandert". De Nederlandse cinema kan net als de Europese niet opboksen tegen het Amerikaanse geweld. Dat zal ook nooit lukken. Dat heeft twee hoofdoorzaken. De Europese kijker is volkomen ver trouwd geraakt met de Ameri kaanse cultuur en probeert die over te nemen en de Amerikanen maken de films die de kijker wil zien. Je kunt daar rouwig om zijn en het verlies van de eigen cultuur betreuren, zoals de Fransen bij voorbeeld bij voortduring doen. Je kunt ook zeggen dat de Ame rikanen de filmcultuur hier in stand houden. Ze houden de be langstelling voor film levend en zorgen ervoor dat de bioscopen kunnen blijven draaien. De bio scopen zijn afhankelijk gewor den van de Hollywood-produktie en een 'Basic instinct' of 'Juras sic Park' alleen al kunnen het jaar maken of breken. Extra's Deze situatie is niet meer te veranderen en hoeft voor mijn gevoel ook niet te veranderen. Hoe er in intellectuele kringen en door Europese filmmakers ook over de Amerikaanse cinema geklaagd wordt, de gemiddelde kwaliteit wordt beter. In Hol lywood weten ze ook wel dat alleen films die op wat voor manier dan ook iets extra's heb- bèn, het grote publiek nog kun nen verleiden naar de bioscoop te gaan. Ook in Amerika gaat dat echt niet ten koste van de kleinere, meer persoonlijke cine ma. Er worden nog steeds films gemaakt als 'Bad Lieutenant' van Abel Ferrara, een desperate film die het grote publiek veel te ver gaat, maar toch gedraaid is. Gewoon omdat Ferrara de film wilde maken. In de Nederlandse en Europese cinema gaat het ook om die drang, en om het talent een film te maken die de mensen willen zien, zonder al te veel concessies te doen. Nederlandse filmers er varen dit als een tweesprong: of je maakt een film voor het grote publiek, of je maakt een film voor jezelf. Behagen 'De kleine blonde dood' is zo'n veramerikaanste Nederlandse film die helemaal in het teken stond van het behagen van een zo groot mogelijk publiek. Popu laire acteurs, sentimentele plaat jes, een muziekclip, Nederland probeert op kleine schaal Hol lywood na te doen. De openingsfilm in Utrecht, 'De tussentijd' van Marianna Dik ker, is ook zo'n film. Zij heeft haar eigen variant op 'Don't look now' willen maken, com pleet met talloze verwijzingen naar de vermaarde nachtmerrie van Nicholas Roeg. Het is een horrorfilm over het leven na de dood, maar de film zelf ervaar je als de dood tijdens het leven, zo slecht, onzinnig en slaapverwek kend steekt de film in elkaar. De hoofdrol in deze miskleun wordt gespeeld door Amanda Ooms, de verloren dochter die met 'Vals licht' terugkeerde in de lage landen. 'Vals licht' van Theo van Gogh dingt net als 'De tussentijd' naar een Gouden Kalf, maar lijkt kansloos. Te recht, het is ook zo'n film die inspeelde op de interesse in ero tiek, maar die zoveel water in de wijn deed dat de film alleen maar een vuile en laffe smaak achterliet. Talent. Het is schaars in Neder land. 'Belle' van Irma Achten werd door de pers lovend ont haald, maar was pretentieuze Met Picasso wordt hij al verge leken. En niet alleen omdat hij ook uit Spanje afkomstig is. Hij is virtuoos, werkt snel en beze ten en is trefzeker. Een schitte rend schilder: Miquel Barceló, 36 jaar nog maar en afkomstig uit Mallorca. Begin jaren '80 zag Rudy Fuchs, directeur van het Stedelijk in Amsterdam, werk van hem in Madrid en herkende meteen een grote kwaliteit. Hij presenteerde wat toen het 'wonderkind' genoemd werd op Documenta VII in Kas sei en dat betekende de interna tionale doorbraak. Amper 25 jaar was Miquel Barceló toen. Nu is hij de ster in het kunstcir cuit van New York tot Tokio en zoekt hij regelmatig te ontko men aan de hectiek die daar onontkoombaar bij schijnt te horen. Om niet voortdurend op de nek gezeten te worden door begerige kunsthandelaren en collectioneurs reist hij tussen zijn ateliers heen en weer, met zijn Nederlandse vrouw en kind. Hij wil schilderen, die zee aan beelden die hij overal van daan heeft en die in zijn hoofd opgeslagen liggen, vast leggen op papier of doek. Hij heeft een atelier (en een groot stuk land) op Mallorca, in Parijs en in Segou, een plaats in het West- afrikaanse Mali. In 1988 heeft hij een maanden lange reis gemaakt door Mali, opgejaagd door het succes in Europa en op zoek naar rust en authenticiteit. Die vond hij aan deze flank van de Sahel, Mali, een land waar hij ook thuis is en welke taal hij spreekt. Hon derden werken op papier heeft deze reis opgeleverd en een se lectie daarvan wordt op het ogenblik tentoongesteld in de Kunsthal in Rotterdam. 'Goua ches van Mali' heet de tentoon stelling en, inderdaad, niet 'uit Mali'. Want Barceló heeft daar niet als toeschouwer gewerkt maar als betrokkene bij het Door Frits de Coninck land en bij de mensen. Hij is doorgedrongen in het land en in de atmosfeer. Hij schildert de lege wereld van Mali, dat gortdroge land waar een handjevol mensen zich een schamel bestaan bevecht. Zand stormen en een constante tem peratuur van 50 graden Celsius. Die extreme omstandigheden troffen dus ook de- schilder. De waterverf verdampte op de kwast, nog voor de verf goed en wel het papier bereikt had. Dat dwingt tot heel snel en trefzeker werken en vraagt bijgevolg een perfecte beheersing van tech niek. Barceló schildert een land in beelden die schetsmatig zijn en tegelijkertijd de ziel raken. Bo ten op die smalle modderstroom die Niger heet, wat geiten bij een kale boom, een ezel, een herder, vissers, ploeterende boeren, een kameel, riet, tenten, slagschaduwen in de woestijn. Dat zijn terugkerende voorstel lingen in zijn werk, maar wat alles samenbrengt in zijn werk is vooral die enorme hitte die alles doordringt. Dat is wat hij eigenlijk schildert, de verzen gende hitte. Barceló maakt de hitte zicht baar, ook in een expositieruimte in het koude Rotterdam op een dag dat het onafgebroken re gent. Hij verbindt de zinderen de hitte met het kale, lege land en maakt dat tot een dikke nevel die mens en dier tot schimmen maakt. Want zo figu reren de levenden in zijn goua ches. Altijd herkenbaar, maar teruggebracht tot de meest ken merkende gestalte, een teken in de ruimte. Zijn techniek is virtuoos, en op dat gebied zou je hem inder daad kunnen vergelijken met Picasso. Waar de grote meester, bij voorbeeld, aan een kiezel genoeg had om die met een paar rake krassen om te toveren tot een mensenkop, zo maar even tussendoor, zo zet de jonge god met wat verf en snelle handbe wegingen een beeld vast op pa pier. En heeft hij de essentie geraakt van een wereld. Zelfs een kwast heeft hij er niet eens bij nodig: Barceló schildert ook met de vingertop. Het levert een heel fysiek resultaat op. Op al zijn gouaches zijn door de soms brede streken de beweging van de hand zichtbaar, je ziet als het ware het beeld ontstaan. Barceló past zich bijna lichame lijk aan zijn schilderij aan: „Ik werk met het doek op de grond, op zo'n manier dat ik niet meer weet wat noord en zuid is, en loop om en in het schilderij als een soort draaikolk". Een ma nier van werken die hij naar eigen zeggen rechtstreeks over genomen heeft van de Ameri kaan Jackson Pollock die hij erg bewondert. Pollock was de man van de action painting. Alle handelingen nodig om tot een schilderij te komen moesten zo direkt mogelijk zichtbaar zijn op het doek. Het beeld was niet meer het gevolg van handelin gen, het beeld was de hande ling. Het verschil met Pollock is dat hij Barceló de voorstelling altijd figuratief blijft. Maar ook Bar celó zal de afstand tussen oog en hand zo klein mogelijk hou den. Dat levert een heel zintuig lijke wereld op die niet door rationalisaties wordt beïnvloed. Miquel Barceló aan het werk in Gao (Mali). Die intense aardkleuren met dat borsteligge aanzien versterken die louter fysieke atmosfeer. Als men de doeken die hij elf jaar geleden op de Documenta in Kassei toonde, vergelijkt met7 dit werk, dan wordt zichtbaar dat stijl voor hem een experi ment is dat altijd voort duurt. En ook dat zie je bij Picasso. Voor de grote kunstenaar is stijl een contradictie. Een manier van verbeelding die steeds ver andert naarmate het onderwerp verandert. Niks geen vastigheid, niks geen zekerheid. Voor Miquel Barceló schilder je de wereld van Mali anders dan die van Europa. Niet alleen naar onderwerp, maar ook naar techniek. Stijl is voor hem de metamorfose van materiaal in beeld, via de handeling. Bij die wereld hoort dat materiaal en die techniek om tot dat beeld te geraken. Dat is stijl, en achter die beweging schildert de schil der zichzelf weg en laat het beeld spreken. Bij Barceló oogt beeldende kunst zo een voudig, en is het eigenlijk ook. Omdat het werk zelf het verhaal ver telt, subjectief en betrokken, en duidelijk zonder theorieën kan. Gouaches van Mali, het blijft hoe dan ook toch Afrika gezien door de ogen van de westerling. Ook al is de dat dan een Span jaard die geboren is op Mallor ca, tussen Afrika en Europa in en aan beide werelden schat plichtig. Interessant is natuur lijk het verschil in beleven en dus in kijken. Waar de Afrikaan in zijn bedoeling de wereld in FOTO JEAN-MARIE DEL MOREL beelden vast te leggen vooral oog zou hebben voor het onge ziene, de magie en de symbo liek, het rijk van de geesten, daar schildert Barceló de zicht bare en fysieke wereld. En wat alleen maar voelbaar is, maakt hij dan zichtbaar. Hij is honge rig naar beelden die voor hem van levensbelang zijn. Geen de tail is onbelangrijk. In de we reld van Mali waar niks wordt weggegooid, waar dus alles waarde heeft, zijn ook de beel den kostbaar. Barceló slaat ze op in zijn visuele en mentale geheugen. En tovert ze met zo weinig mogelijk omhaal tevoor schijn op papier. Miquel Barceló is tot 11 oktober in de Kunsthal in Rotterdam, Westzeedijk 341 (achter Museum Boymans). DINSDAG 21 SEPTEMBER 1993 flauwekul. Ik heb 'The Mozart Bird' van Ian Kerkhof nog niet gezien, maar 'Kyodai', de Gou den Kalf-winnaar van verleden jaar, joeg me uit verveling de zaal uit. 'Belle van Zuylen' van Digna Sinke is een degelijke film, maar mist juist net weer de hartstocht en bezieling waar de film over gaat. 'Oeroeg' van Hans Hylke- ma precies hetzelfde verhaal: willen maar niet kunnen. Alejandro Agresti heeft wel weer iets te melden, maar de films van de in Nederland werkachtige Ar gentijn zijn geworteld in zijn geboorteland. De enige film van de jaaroogst die me heeft kunnen bekoren was 'Beck' van Jacob Bijl, die een verhaal van Sjöwall en Wa- hloö naar Antwerpen verplaatste en Jan Decleir tot een magistrale rol verleidde van Martin Beek, de morsige, door het leven ge wonde rechercheur. Wat mij be treft zou Bijl rustig het Gouden Kalf kunnen krijgen, omdat hij moed en talent toont. Behalve de achttien speelfilms, die dingen naar de hoofdprijs, zijn in het centrum van Utrecht nog honderden korte en lange documentaires, eindexamenfilms en commercials te zien, die in hun categorieën dingen naar een prijs. Aan Rinus Ferdinandusse, hoofdredacteur van Vrij Neder land en schrijver van krimi's, de taak dit jaar de jury voor te zitten, waar onder andere ook actrice Jenny Arean en cineaste Olga Madsen deel van uitmaken. Er zijn ook weer de nodige spe cials. Er wordt teruggekeken op 35 jaar Nederlandse cinema, met als leidraad de documentaire 'Op de fiets naar Hollywood' van de Vlamingen Willem Thijssen en Robbe de Hert. Het retrospectief bevat bekende films als 'Blue Movie', 'Fanfare', 'De lift' en 'Abel'. Ook zijn de films verza meld waarin acteur Gerard Thoolen een rol speelt. Terugkerende elementen ook dit jaar Holland meets Europe, in dit geval Frankrijk, waarvoor een aantal Franse producenten uitgenodigd is. Er zijn work shops, talkshows en lezingen en het festival wordt afgesloten met het traditionele filmbal na de uitreiking van de Gouden Kalve ren. Een week later is alles weer vergeven en vooral: vergeten. Pasadena (rtr/upi) - Acteur Ted Danson heeft zondag J de jaarlijkse uitreiking van de Emmy's in Pasadf (Californië) opnieuw de prijs voor de beste hoofdrolspe in een comedy-serie in de wacht gesleept. Tot voor kort speelde Danson de rol van barman Sam Malo- ne in de populare serie 'Cheers', waarvan begin dit jaar in de Verenigde Staten en ook in Nederland de laatste aflevering is uitgezonden. 'Cheers' legde eveneens beslag op de Emmy, de 'Oscar' van de Amerikaanse televisieindus trie, in de categorie techniek. De serie over het leven van de stamgasten van een bar in Boston heeft de afgelopen tien jaar 28 Emmy's in de wacht gesleept, één minder dan kop loper 'The Mary Tyler Moore Show'. Deze show was goed voor 29 Emmy's. Actrice Roseanne Arnold, voor de tweede keer genomineerd, werd gekozen tot beste actrice in een comedy-serie voor haar hoofdrol in 'Roseanne'. Ze was afwezig in het Pasadena Ciyi Centre, waar de uitreikina plaatshadden. Met die act trachtte 'Roseanne' de orgaj satie op haar nummer te; ten, omdat deze de laatste jaar haar show zou heb genegeerd. Laurie Metcalfe, die in t( zelfde programma Rose vrijgevochten zus speelt, werd voor de tweet keer gelauwerd voor de bijrol in een comedy. Het opmerkelijkst was f dat een van de kleinere kabei zenders, Home Box met maar liefst 17 E naar huis ging. De drie grïj landelijke omroepen stonde verrassend in de schaduw vj HBO. NBC veroverde 16 prji zen, CBS 14 en ABC 12. Door Jesse Kornbluth New York - Amerika staat op z'n kop. Veertig jaar ge trouwde de jonge Jackie Bouvier met haar JFK. Dit jaai het sprookje in de herhaling: de zoon van het illi echtpaar, John F. Kennedy junior, gaat trouwen met a Darryl Hannah. Een koninklijke bruiloft, voor de Verenij Staten. De prins en het showmeisje. De meeste mannen zien alleen maar Hannah's blonde haar, haar lange benen en haar gulle mond. Interviewers vinden haar veulenachtig, verlegen, nog niet helemaal gevormd. De meningen in Hollywood zijn verdeeld; de kritiek is soms vernietigend. Saai en nietszeggend zou ze zijn. In ieder geval zet Kennedy een groot aantal willige societyda- mes opzij om te trouwen met een vrouw die zijn vader misschien graag als maitresse zou hebben gewild. Niet dat Hannah de Monroe is van nu; ze zou heel goed naak- trollen kunnen spelen, maar doet dat liever niet. Ze was zeemeer min in 'Splash', performance kunstenares in 'Leagal Eagles', astronome in 'Roxanne' en schoonheidsspecialiste in 'Steel Magnolia's'. Ze is op haar best als ze zichzelf kan spelen: een kindvrouwtje dat beschermd moet worden. John Kennedy junior is trouwens zelf ook niet zo'n licht. Zijn zusje Caroline maakte in no- time haar studie rechten af en schreef een niet onaanzienlijke paper over de Bill of Rights. Kennedy deed er een stuk langer over. Als assistent van de officier van justitie deed hij in drie jaar tijd slechts zes zaken. Hij won ze wel allemaal, maar volgens een haatdragende voormalige colle ga waren het dan ook 'zaken die het driejarig zoontje van een advocaat nog zou winnen'. Maar Kennedy ziet er goed uit, heeft een prettige uitstraling is oprecht in anderen geinie seerd. Bovendien heeft geweigerd de stomme fouten maken die worden verwacht de mannelijke Kennedy's. E nah is nog niet zo'n gekke kt voor hem. En ze is ook de stiefdochter van een uit succesvolle magnaat uit Ch go. Vandaar ook de echte kid' standaarduitrusting: hi zakkerige kleren, hoge schoenen en onverzorgd haar Hannah werd aan Kenn voorgesteld op vakantie op Caribische eiland St. Martin, konden het goed met elkaar v den en hebben meer met gemeen dan je op het eer gezicht zou zeggen. Hanna ouders zijn gescheiden toer zes was. Voor Hannah eenh matische ervaring, zoals moord op zijn vader voor Ken dy junior. Ze hebben moeder die hen afschermde i de wereld. Ze zijn allebei! ^e™soverzicht roemd, en zich daarvan bei en begin twintig. Ze zijn sportmensen, die liever schaatsen dan een boek lezen Sindsdien zijn Kennedy eo nah bijna onafscheidelijk, stond haar bij op de begraf van haar stiefvader. Bij dei' guratie van president Clii knuffelde ze hem en drukte hand toen hij in een het Witte Huis te zien was peuter. Nu het sprookjeski" lijk nog. (c) The Sunday Times g RADIO 1 ■""el uur en 7.30, 8.30, 12.30, ,Jon 17.30,18.30 en 06.30 Nieuws. Hv' 7 07 Echo. 9.05 Dingen die leuren (MA/) NCRV: 12.07 Hier uil 11245 Aandacht voor agrari- enhp actualiteiten.). NOS: 13.10 Sesdag 1993. VOO: 17.07 Nieuwsradio. TROS: 19.04 Interak- I 20 04 Klantenservice. VOO: ,114 Sportradio. NOS: 23.07 Met 00g op morgen. VARA: 0.04 For ïe record. 2.02 Geen tijd. 5.02-7.00 Ochtendhumeur RADIO 2 K heel uur Nieuws. AVRO: 7.04 c„„ar in the morning. 9.04 Arbeids- I Sinen op 2. 11.04 Mezzo. 12.04 I lot beleg van Hilversum. EO: 14.04 Se nouden greep. 15.04 Formule 2. ,7 04 Alle mensen. VPRO: 18.04 Ek- I »i horizontaal. AVRO: 19.04 Ander- I '1 veren. 20.04 Album. 22.04 Li- I melight. 23.04-24.00 De Skymasters Trophy 1993. RADIO 3 heel uur (behale 20.00) Nieuws. Ml' 6.02 Breakfast-club. 9.04 Ar beidsvitaminen. 11.04 Baas van de Han VARA: 12.04 Denk aan Henk. 404 Carola. AKN: 15.04 Popsjop (I in lil- vot): 17 04 Rinkeldekinkel. HOS' 18.04 De avondspits. EO: 19.04 Seoor 7. AVRO: 20.04 Forza. VPRO: 7104 Villa 65. TROS: 0.04 Nacht wacht. VPRO: 2.02 Zone. AKN: 4.02-6.00 Pyjama-FM RADIO 4 óm 7.00, 8.00, 13,00, 18.00 en 20.00 Nieuws. TROS: 7.02 Een goede mor gen met Rudi Fuchs. 9.00 Muziek Joor miljoenen. 11.00 Ochtendcon cert I: Mozarteumorchester Salz burg met fluit; 12.25 Ochtendcon cert II: Jonge Meesters aan Zee met viool en piano. 13.04 De klas sieke top 10 en nieuwe klassieke cd's. 14.00 Middagconcert: Muz. voor tenor en piano. NCRV: 16.00 je Nederlanden. 17.00 Leger des Hellskwartier. 17.15 Muziek in vrije tijd. 18.04 Geloven in muziek. 18.30 Orgelconcert. 19.00 Klassiek in vo gelvlucht. 20.02 Avondconcert: Die Brautwahl, operette van Ferruccio. Chor der Deutschen Staatsoper en Staatskapelle Berlin o.l.v Daniel Barenboim met sol. EO: 22.30 Orgel bespeling. 23.00 De oratoria van G. F. Handel. 23.30-24.00 Songs of praise. RADIO 5 Elk heel uurt/m 18.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelingenrubriek met uitgebreid weerbericht en scheepsvaartberichten. 7.05 1008 AM. IKON: 8.50 Snippers. NOS: 8.55 Waterstanden. VPRO: 9.02 VPRO's dinsdag op 5, met om 9.02 Marjoke Roorda is in gesprek; 9.45 Instituut Sthreuders; 10.02 Ontmoetingen in de natuur met Gied Jaspars; 10.42 De <azz van Pete Felleman; 11.02 Ischa; 12.02 De Omgekeerde We reld; 12.50 Het Niek Stein-archief; .13.10 Aardse zaken; 14.02 Passages passanten; 15.02 Boeken; 16.00 Ste nen des aanstoots: 16.20 Kunst- clips. NOS: 17.10 Radio UIT. PP: 1750 D '66. KRO/RKK: 18.02 Tot uw dienst. EO: 19.00 Waar waren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actualiteiten in het Ma rokkaans en Berbers. 20.40 Actuali teiten in het Chinees. VPRO: 21.00 Musica exotica extra. 23.00-24.00 Het paradijs OMROEP BRABANT AN P-nieuws: Zie Radio 1. 7.05 Bra bants nieuws en actualiteiten. 7.45 krant in Brabant. 7.55 Weerman Johan Verschuuren. 8.07 Brabants nieuws. 8.10 Radio Nieuws Centra le. 8.32 Brabants nieuws, actualitei ten en weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draai-bank. 11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws en actualiteiten. 12.55 Bericht voor en tuinder. 13.07 Brabants nieuws. 13.10 Radio nieuws centra- te. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek. 14.03 Brabants nieuws. 14.07 Muziekkiosk. 15.03 Brabants nieuws. Aansl.: Prikbord I. 16.03 Brabants nieuws. Aansl.: Prikbord 1.17.05 Brabants nieuws en actua- iteiten 17.45 De agenda. 17.55-18.00 OMROEP ZEELAND JNP-nieuws: Zie Radio 1. 7.05 Nieuws en actualiteiten, met om '.15 Het weer in de provincie, kran tenoverzicht en sport. 7.32 Regio naal nieuwsoverzicht. 7.40 De dag Tan.. 7.50-8.00 De agenda. 12.05 t70iïWu en actual'teiten, met om d weer in de Provincie, «z Regionaal nieuwsoverzicht. 'f45 Gesprek van de 'S8k.12.55-l3.00 De agenda. 16.03 efeliciteerd! 17.05 Nieuws en ac- F™eiten, met om 17.15 Het weer i" "e provincie. 17.32 Regionaal CIS nieuwsoverzicht. 17.35 Vogels, vis-IV 17ïc ™et Piet Smeerpoets. •7.55-18.00 De agenda iLRRt DE PW OP DE HOP HEI WMmim VRN JEROM pw DE OEiE SOEP/1RRIE! T WOfiDT HHEPtl VER- Mot het het spriet- htoohkrrion Daryl Hannah. FILMS HULST - De Koning van Engeland 20 u. Sliver. 20 u. Indecent proposal. 20 u. Fixing the shadow. 20 u. Guilty as sin. 20 u. The fugitive. GOES - Grand Theater 14 u. Dennis the menace. 20 u. Indecent Proposel. MIDDELBURG - Cinema 20 u. The crying game. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 en 20 u. The fugitive. - Alhambra 2 14 en 20 u. Sliver. - Alhambra 3 14 u. Bambi. 20 u. Fixing the shadow. - Alhambra 4 14 u. Turtles. 20 u. Indochine. Wnil'lten ""*"1 tnuendiic Dslr is de 3 John F. Kennedy junto' prof Ie ipillfflijiil AA AR OM f Ac Catherine Deneuve i" Dan Pham in Indochi"1' fotoconco»»)

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 16