SAAB 900 IIMTRODUCTIESHOVU n DE POOTER B.V. cP ncnicaiiiilp DC LPI Eb lil I lilLï "SELF WASH" INSTALLATIE 1 De Lancia Dedra. Ontwikkeld door de lastigste wegen van Europa. DE ENIGE POMP MET Tit Bral weerle kritiek Hai c B.V. jJUTO SERVICE TERNEUZEN Exclusief in Terneuzen AUTOWASSEN met onze (ees Hamelink '•SSS-^5 vrijdag 11 en zaterdag 12 sept. DE HYUNDAI PONY ESPRIT. NU V.A. f 2I.445,-. HYUIIDHI <8> t Tankstation TERNEUZEN ED Jt D Mbertla: 'V< Nieuwe carrosserie met lage luchtweerstand Nieuwe motoren en transmissie Minder milieubelasting en lagere bedrijfskosten *T ZIJN PRIMA TIJDEN OM IN EEN PONY TE RIJDEN. HYUnoni RIDA OPENINGSTIJDEN: Tot ziens aan de Bellamystraatt.o. „De Honte" A. de Keijzer Zoon B.Y., Mr. F. J. Haarmanweg 51A, Terneuzen. Tel: oii50-94564, D 3 STEM onze biljartmedewerker pn WBC Ult Walsoor- ,taan van vrijdag 10 tot et zaterdag 18 september "nt voor de organisatie het kampioenschap derde 1 driebanden van het Sct Zeeuws-Vlaanderen de KNBB. Na een loopbaan van ruim 15 jaar vervangt SAAB de uiterst succesvolle 900 door een geheel nieuw model. Uiterlijk kenmerkt de nieuwe 900 zich door de inmiddels vertrouwde Saab Coupé styling, die resulteert in een vijfdeurs hatchback met een ruim bemeten binnenruimte, een extreem hoog niveau van inzittendenbescherming, een serie krachtige multikleppenmotoren en bovenal door de voor Saab van zelfsprekende, dynamische verfijning. De nieuwe Saab 900 zal op de Nederlandse markt leverbaar zijn in twee uitrustingsniveaus: 900S en 900SE. Alle uitvoeringen zijn voorzien van een opvallend complete standaarduitrusting, waartoe onder meer ABS, een airbag aan bestuurderszijde, elektrische bedienbare portierruiten rondom, elektrische spiegels, centrale vergrendeling en stuurbekrachtiging behoren. De nieuwe 900 is meteen herkenbaar als Saab. Ten opzichte van het voorgaande model bezit de nieuwe 900 een langere wielbasis en minder lengte achter de achteras. De carrosserie is iets breder en hoger. Het onderstel is nieuw. Bovendien zijn de motoren voor het eerst dwarsgeplaatst. De nieuwe carrosserie is 50 procent torsiestijver en biedt een geïntegreerde veiligheidskooi om het inzittendencompartiment. De tijdloos gelijnde 900 bezit een luchtweerstandscoëfficiënt van 0.30; de opwaartse kracht aan de achterzijde is met 45 procent verminderd in vergelijking met de voorgaande 900. Alle versies van de nieuwe 900 worden aangedreven door multikleppenmotoren. Het motorengamma start bij een 2.0 liter 16-kleps viercilinder, die 133 pk (98 kW) levert. De volgende is een 2.3 liter 16-kleps krachtbron met twee balansassen en 150 pk (110 kW). Aan de top bevindt zich een prestatiegerichte tweeliter turbo, die in het voorjaar van 1994 op de markt zal worden gebracht. Deze turbomotor heeft het unieke Saab Trionic motormanagementsysteem, twee balansassen en 185 pk (136 kW). Voor het eerst in de Saab geschiedenis presenteert het Zweedse merk een zescilinder krachtbron, vervaardigd door GM. De nieuwe V6, in nauwe samenwerking met Saab-technici ontwikkeld, heeft een inhoud van 2.5 liter. De 24 klepper levert een vermogen van 170 pk (125 kW). De 900 heeft tevens de beschikking over een nieuwe, compacte handgeschakelde vijf-versnellingsbak. Als optie is eveneens een nieuwe, viertraps automatische transmissie verkrijgbaar. Een technologische primeur is de als extra verkrijgbare, geheel automatische koppeling: Saab Sensonic, die het koppelinqspedaal vervangt. Saab Sensonic wordt leverbaar in combinatie met de tweeliter turbomotor. Bijzondere aandacht voor veiligheid - het Saab Safeseat concept. Het concept van Saab Safeseat is gebaseerd op het uitgangspunt dat alle inzittenden/gezinsleden een gelijke mate van bescherming verdienen, ongeacht hun leeftijd of hun plaats in de auto. De achterinzittenden, die volgens statistische berekeningen minder kans maken op ernstig letsel, hebben thans de beschikking over drie driepunts veiligheidsriemen en hoofdsteunen links en rechts. Verder een flink aantal extra voorzieningen, zoals een extra versteviging van de neerklapbare achterbankleuning, die de inhoud van de bagageruimte tegen houdt ingeval van een aanrijding. Deze hoge mate van bescherming kan verder worden uitgebreid door een serie extra's, die de Saab 900 bij uitstek geschikt maken voor het vervoer van baby's en kinderen. Standaard zijn voorts gordelspanners voor de voorinzittenden en een airbag in het veiligheidsstuurwiel. In de produktie van de nieuwe Saab 900 is gelet op een zo laag mogelijke vervuilingsgraad; er wordt gebruik gemaakt van herbruikbare kunststoffen, schuimplastics en airco's zonder CFK's, asbestvrije remblokken en koppelingsplaten. Om de bedrijfskosten voor de bestuurder/eigenaar tot een minimum te reduceren, is het aantal werkplaatsuren voor regulier onderhoud gedurende de eerste 100.000 kilometer met 20 procent teruggebracht tot slechts acht uren. BV Auto Service Terneuzen introduceert de nieuwe Saab 900 een auto van grote klasse waarbij de veiligheid op de 1e plaats staat met o.a. Nieuwe carrosserie met lage luchtweerstand Vier multikleppenmotoren, nieuwe V6 Verder verstevigde veiligheidskooiconstructie Nieuwe voor- en achterwielophanging ABS, Airbag aan bestuurderszijde en stuurbekrachtiging standaard Verbeterde bescherming voor de inzittenden-Saab Safeseat Turbomotor met verder verlaagde emissiewaarden Graag tot ziens op onze show. Mr. F.J. Haarmanweg 56 Terneuzen Tel. 01150-18888 jD ...i i, U-A Voor nog geen 22 mille rijdt u al in een gloednieuwe Hyundai Pony. Deze populaire en prakti sche Hyundai is uitgerust met een pittige I .Si multipoint-injectie- motor en voorzien van de laatste veiligheidsvoorzieningen. Tijdelijk hebben we een be perkt aantal van deze economi sche 3-deurs Pony's extra aantrek kelijk en bijzonder gemaakt, de Esprit. Herkenbaar aan de speciale metallic lak en leverbaar met 4 of 5 versnellingen. De Pony 5-deurs GLS heeft nu stuurbekrachtiging, 'n verstelbare stuurkolom en onderdorpels voor de ongelooflijk scherpe prijs van f 26.995,-. Kom snel bij ons langs en ont dek dat een bijzondere auto ook betaalbaar kan zijn! LICHTMETALEN VELGEN TEGEN MEERPRIJS. PRIJZEN INCL. BTW EN BPM, EXCL KOSTEN RIJKLAAR MAKEN. ALLE MODELLEN MET 3 JAAR VOLLEDIGE FABRIEKSGARANTIE PRIJS- EN MODELWIJZIGINGEN VOORBEHOUDEN HET NIEUWE WERELDMERK Terneuzen, Mr. F.J, Haarmanweg 4, tel. 01150 - 13690/17893 •90TV maandag t/m vrijdag van 7.30 t/m 20.00 uur zaterdag van 8.00 t/m 18.00 uur pT 4P ti' De biljartvex| finalisten om 19.00 ui| actie komen Zaterdag er om 14.00 uu wordt de fir Weer onze medewerker Henk de Voorde meuzen - Eind maart n dit jaar leverde tenni- •ainer Richard Bral pit- 5 kritiek in deze krant 'het beleid dat de des- ds toonaangevende ten- sclub Animo in het ver- jen voerde. Kees Hame- b)c was jarenlang 'tech- sch bewindsman' bij de >meuzense tennisclub en jelde zich als zodanig lidelijk aangesproken ior de uitlatingen van ■al. Deze vormden dan ,k de aanleiding voor een ider gesprek met Hame ik, die als geen ander in afgelopen tien jaar de ikomst en het verval van Zeeuws-Vlaamse ten- van nabij heeft meege- aakt. toenemende interesse van :es Hamelink zo'n tien jaar leden in Animo werd mede legeven door het feit dat zijn ions en dochter deel uitmaak- van de Terneuzense tennis- 'd. Zo was het niet verwon derlijk dat bestuur kw de jeugdcoj ruilde hij voor die v| technische drie jaar gej het echter als bestuur verder kw;) schreden hij bestuur al was dat nigingsbestj stichting Ruim een kwam er de bestuu melink bin ik bij de het alsof gebleven stichting wat we bouwd. D| Animo ga; om, zodat maken vo. terwijl mf van de randeerd link. 'Onschi] Kees Han op als bes| het oog Van onze tennismedewerker St.-Jansteen - In 'De Stem' van 27 tennisleraar Richard Bral uit St.-Jan Animo en zijn trainers hebben verkeerd beleid opgesteld voor Zeeuw; ,De reden dat de jeugd niet meer inscf ;ie, is de kater uit het verleden. De lei ipelers is, dat men niet te snel moj trainer. Voor de beleidsbepalers is menselijker en collegialer te werk moe| Op een beschaafd wegdek of op kletsnatte klinkers, overal voelt de Lancia Dedra zich in z'n element. Een extra geruststelling hierbij vormt liet pak ket veiligheids-voorzieningen, zoals een energie-absorberend stuurwiel, geprogrammeerde kreukelzones, verstevigingsbalken in de portieren en een verstevigde veiligheidskooi. En natuurlijk een dealer, die Lancia tol in de finesses beheerst. Zo'n dealer vindt u op onderstaand adres. Lancia Dedra v.a. f 40.990 incl. BTW/BPM, en kosten rijklaar maki'1 Ay 88-89 B 90-91 O 92 WORLD RALLY CHAMPION "G_ Bral verklaart desgevraagd dat hij volledig achter zijn uitspraken blijft staan. Hij is het volstrekt oneens met de kritiek, die Kees Hamelink el ders op deze pagina aan zijn adres levert. ..Het grote verschil tussen Smash en Animo is dat Smash nooit concurrerend bezig ge weest is ten opzichte van Zeeuws-Vlaamse verenigin gen. ARA La Gantoise (Gent) en TC Smash bewezen elkaar soms een dienst door een spe ler van de ene club bij de andere club in te laten vallen, m geval van promotie/degra- datiebelangen leenden wij wel eens een speler uit Gent, maar dit was volledig reglementair en wij zorgden er voor dat dit nooit ten koste ging van een Zeeuws-Vlaams team als Oostburg of Animo. Dit 'lenen' nebben wij geleerd van de Brabants deden ni niet verq melink bied. Hij Ik praat 15 jaar hebben i in de tw| speeld. trots teri Daar he' tijd vooi mo ook Daar we ten, wa| sfeer en weggeze leid hed meer o\ Kees mc jeugd n^ men nu nieuwe dacht steed, aldus 1 ("lu (anp) - Zelfs, de mascotte van h' ,ur°pees kampioenschap volleybal rai)je gekleurd. De pseudo-tijger, c j; toeschouwers bij de wedstrijden oeP A dansles geeft, zet de trend vo> Populariteit die de Nederlanders i ten deel valt. Het goede spel is o< met zo vakkundig onderlegde aanw gen opgevallen. De beloning besta) ehalv °^eryinninSen een plaats «Ierland speelde woensdag tegen Bulgar inoo j 20 g°e(f zelfs als het te; JJLniet heeft gespeeld. Onder rnctioSle van 3ooP Alberda, sinds 12 mei 'eau k' w.?rc^ een niet eerder vertoond i0siot®reikt:."We kunnen nog beter, er Us rlaï m mifn Pocket," beloofde de coacl ïopi a Waar 's en donderdag tegen Italië inale l°°r5et' ,uikt niets een plaats in le wiri nnnsg in Turku) in de weg te sta esen nna.a^ van groep A speelt zaten W'akstp nc*' algemeen verondersteld 'ederla Va3n patste vier- De verliezer and. w u ïtali® treft titelverdediger R 'rijd 6 kÜken het wedstrijd voor wj loen als altriri6" V6?i geuite kreet "Gewf vedpn meldde Ron Zwerver. waal at,6 iVoek" z'ck momenteel één van 'e zes f=selecteerden, iets brutaler één j ast op deSsptPel^rS' Jarenlang droeg hij loeiliiltB ouders de speler te zijn die srtuaties het maar moest opk^l

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 10