Idyllisch plattelandsleven
volgens Robert Redford
D ennisleuke j eugdf ilrn Cinema op vakantie
Dit is de tijd van altijd meer
-fr»9S<
UIT GIDS
Circus-indiaan in een
overzichtelijke wereld
Henk Terlingen maakt
overstap naar RTL4
bassist Adam Clayton met U2 opnieuw naar Nederland
ïit/1 tie
Echt waar!
n met zaterdag!
Klukkluk, een echte woensdagmiddagheid
Nova en Newsnight j
I „Slechts muzikanten die iets
I f eigenzinnigs aan de muziek toevoegen,
bleven bovendreven."
Frans Vaganée, saxofonist
destem gids
DONDERDAG 29 JULI 1993
DEEL D
'oor Max Steenberghe
iet is een van de grootste, en zeker de modernste
iptournee aller tijden. Vorig jaar overdonderde U2 met
aar Zoo-Tv de Ahoy, deze zomer lieten ze De Kuip drie
denderen met de openlucht-versie Zooropa. Dins-
ig 3 augustus is het op veler verzoek nogmaals raak in
Nijmeegse Goffertpark. Inmiddels verscheen ook een
igenaamd Zooropa.
tgrijns is breed. „We zijn stout
'sreest. We hadden een mini-cd
joofd. Drie, hooguit vier num-
ers. Maar we konden het niet
jpen. Eenmaal in de studio, de
tin eenmaal op de rails, begon
S ding te stomen en bleek niet
ter te stoppen. Geheel onbe-
eld zitten we dus met een
mplete cd. En dat terwijl we
5 op de wereldtournee moes-
is concentreren. Stout hé Het
net zoiets als het scoren van
adoelpunt in de rustpauze."
jn blikkerend gebit is het eni-
dat in het halfduister duide-
i te onderscheiden is van bas-
it Adam Clayton. We zitten in
catacomben van De Kuip, in
3 met palmen, pluche en pos-
is opgesierde kleedkamer. Alle
'dijnen zijn hermetisch geslo-
tegen nieuwsgierige blikken,
is een zaterdagmiddag in
e, krap 24 uur voor de Euro-
fce première van Zoo-TV, de
eldtournee. Dit gedeelte is
het gemak Zooropa ge-
Iwpt. En onder die titel is in-
I iddels ook de betreffende cd
I ianceerd.
piraal
layton is als enige U2-er in
«Ierland om de inrichting van
:t gigantische high-tech po-
m te begeleiden. „Tot eergis-
■en zaten we in de studio aan
plaat te sleutelen. Repeteren
wr de tour? Nee, dat is er nog
.et van gekomen. We hebben de
anager bezworen dat we in de
idio de zaak nog eens door
«den nemen, maar dat is er
stvan gekomen."
ffi echte ramp is dat niet. U2
teelt het materiaal al ruim een
De tour voltrekt zich als
s uitdijende spiraal. Ze begon
aart vorig jaar met een eerste
iade langs overdekte sporthal-
i. In Nederland werd de Ahoy'
ingedaan. Inmiddels is het tijd
ir de tweede ronde: de open-
ïht-stadions en -velden,
ft kozen voor die opzet omdat
•Tv wezenlijk anders is dan
si normale tour. We bombarde-
in het publiek met beelden,
formatie komt van alle kanten
alle vormen op je af. En het
as de vraag of de fans daar wel
bar voor waren. Nou, inmid-
(ls blijkt die vraag bevestigend
antwoord."
ÉLKEUKENS
270 CM LANG KWALITEIT!
In wit-cMtn uitwring f-f i wte
kleuren leverbaar). Kompleet niet
koelka.it, kookplaat, afzuigkap,
werkbladen spoelbak
hadden hun limieten bereikt in
de bekende terreinen. Het werd
tijd om nieuwe richtingen in te
slaan."
Poppetjes
„In het verleden probeerde Bono
elk persoon uit het publiek per
soonlijk aan te spreken en te
bereiken. Maar we moesten ac
cepteren dat dat bij stadion-con
certen niet langer mogelijk is.
Het was bijna onmogelijk om
nog 'echt' te zijn, om niet gere
duceerd te worden tot een stel
playbackende poppetjes ergens
op de achtergrond."
„Nu, door Zoo-Tvstaat iedereen
van het publiek nog steeds indi
vidueel in contact met de muziek
en met de gebeurtenissen op het
podium. Maar het is nu niet
langer zo dat iedereen hetzelfde
ziet. Het is actief, veranderd, je
kunt de show tientallen keren
meemaken en elke keer zie je
wat anders. Er gebeurt veel, heel
wat meer dan enkel muziek."
Op de vraag of hij niet bang is
het publiek te overvoeren volgt
een grijns. „Hey man", zegt hij,
„Dit zijn de nineties. Nothing is
enough, dit is de tijd van altijd
meer willen."
Kritiek
U2 kreeg veel lof, maar ook veel
kritiek voor het nieuwe concept.
Met name de oudere U2-fan
zoekt soms vergeefs naar de ka-
maraderie, het intieme dat de
groep zo overtuigend uitstraalde.
Adam wordt er niet warm of
koud van. „Kritiek is er altijd.
Als we trouw blijven aan ons
oude ik, zijn we oude zakken en
bang voor innovatie. Als we wel
1 Van links naar rechts: The Edge, Adam Clayton, Larry Mullen en Bono: We zaten op het punt van de Beatles in 1966."
veranderen zijn we op de vlucht
voor onze ware identiteit. Je
leert al snel in dit vak dat het
nooit goed is."
„Als we de vorige show -geen
decor, geen licht, geen theater-
opnieuw zouden doen met de
nieuwe songs, dan was het fout
gegaan. De songs werken zonder
aankleding niet op deze schaal.
En we zouden ons als groep gaan
vervelen. We zaten op het punt
van de Beatles in 1966; die hiel
den op met touren omdat ze te
groot waren. Het publiek luister
de niet meer, gilde alleen maar
en het spelen was doodeenvou
dig niet leuk meer."
Adam is nog steeds mens met de
mensen. Hij vraagt een assistent
nederig om een kopje koffie en
put zich uit in verontschuldigin
gen aan hem dat hij het niet zelf
kan halen.
„Onze onderlinge band is goed,
en dat telt. Maar belangrijker
nog is onze Ierse afkomst, Du
blin. We komen uit een klein
stadje uit een klein landje aan de
rand van Europa. De enige optie
die wij hadden was werken op
het land of werken in de fabriek.
En opeens kregen we deze kans.
We zijn daar nog steeds dank
baar voor, werkelijk dankbaar.
En we werken er nog steeds hard
aan om het waar te maken, om
de eer te verdienen. We weten
dat het in de vriendschap tussen
ons vier zit."
„We blijven er ook aan werken
om die verhouding gezond te
houden. Want, en ik weet dat het
als een cliché klinkt, maar wat
moet ik zonder U2? Studio-ses
sies spelen in Los Angeles? Op
drachten aannemen van Elton
John? Nee, ik speel liever met
U2. Er gebeurt een hoop, we
maken genoeg fouten, maar doen
ook genoeg om uiteindelijk ie
dereen bij elkaar te houden. Na
tuurlijk zijn er fricties; andere
leden hebben gezinnen gekregen
die natuurlijk ook tijd opeisen.
En dat kan ook; als Bono zegt
een half jaar pauze nodig te
hebben wegens familie-omstan
digheden, dan liggen we zes
maanden stil. We hoeven niet
eens te weten waarom, als hij die
tijd niet echt nodig had, zou hij
er niet om vragen."
„Het voortbestaan van de
vriendschap is het voortbestaan
van de groep. Als één van ons er
uitstapt, houdt U2 op te bestaan.
Dat hebben we afgesproken. Te
vens hebben we afgesproken er
alles aan te doen U2 zo lang
mogelijk door te laten gaan."
Het Nijmeegse concert op dins
dag 3 augustus begint om 18 uur
met de voorprogramma's PJ Har
vey en de Stereo MC's. U2 zelf
betreedt rond negen uur het po
dium en zal tot 23.15 spelen.
luurste
levens konden we op kleine
1 ook zelf wennen en de
fparatuur uittesten. Want er
rot nogal wat aan computers,
jdeo's, monitors en projectie-
temen bij kijken. Het was een
'Ie stap, artistiek, maar ook
ancieel: we moesten de
ffiwste en duurste computers
«sschaffen zonder zeker te we-
dat ze allemaal blijven wer-
S in deze bizarre omstandig-
ifen. Van een hoop apparatuur
sten de ontwerpers zelf nog
et precies wat de mogelijkhe
id waren."
ft werken letterlijk met het
ïuwste van het nieuwste; we
tegen vorig jaar de beschikking
de allernieuwste versie van
eVidi-Wall van Philips die no-
igwas voor het video-werk. En
et toen we op het punt stonden
de buitenlucht in te gaan
:;eek er een nog nieuwere versie
"Perimenteel te werken: de Di-
i-Wall, met een beeld dat hel-
t en scherp genoeg is om in het
inlicht te gebruiken. En ook die
Witen we meenemen."
"ppetjes
'o-Tv, annex Zooropa, is in-
6rdaad iets geheel nieuws,
dldschermen, monitoren en
djectiedoeken staan, hangen
r' Lggen links en rechts ver-
"eid op, boven en naast het
Jium. Erop flitsen onafhanke-
«an elkaar beelden van clips,
5 journaal, documentaires,
speelfilms, reclamespots en
'f dies meer zij. Net als de
jteologie de overhand dreigt
aemen, wandelen Bono en
•"forten op een uitbouw van
podium naar een tweede
"inkier in het midden van de
'5teet stadion om daar 'un-
jjgged' wat nummers te spelen.
"e hadden het gevoel dat tra-
tonele rock-muziek tot het ui-
tee was gegaan. De concerten
Van onze filmredactie
Het niet met elkaar kunnen
communiceren en de teloor
gang van oude culturen liggen
Robert Redford als filmregis
seur na aan het hart. Zijn ge
voelige bioscoopdebuut 'Ordi
nary People' en 'The Milagro
Beanfield War' bewezen het.
Redford is ook nauw betrokken
bij de strijd tegen land- en
luchtvervuiling en sterk geïnte
resseerd in de Amerikaanse
historie.
Geen wonder dat hij enthou
siast raakte over de eenvoudi
ge, autobiografische roman 'A
river runs through it' van de
gepensioneerde literatuur-pro
fessor Norman MacLean. Hij
maakte er een bewogen en in
getogen film van, die zich af
speelt in Montana tussen 1910
en 1935, in het domineesgezin
MacLean.
Centraal staan de twee zoons,
Norman (Craig Sheffer), door
wiens ogen de gebeurtenissen
worden bekeken, en Paul (Brad
Pitt). Vader MacLean voedt
zijn zonen streng doch recht
vaardig op. Hij geeft ze zelf
thuis les en maakt hen ver
trouwd met de bijbel. Als ont
spanning leert hij ze vliegvis
sen waarin hij een expert is.
Al jong openbaren zich tegen
gestelde karaktertrekken bij
Norman en Paul. Norman is
een stille, verlegen jongen, Paul
een prater en waaghals. Ze
hebben voortdurend onenig
heid om het dan later tijdens
het vissen weer bij te leggen.
Als ze ouder worden, gaat Nor
man aan de oostkust studeren
en blijft zes jaar weg. Paul gaat
bij een lokale krant werken.
Wanneer ze elkaar terugzien,
zijn de verschillen nog groter
geworden, wat vooral voor
Norman pijnlijk is. Hij voelt
zich onzeker en inferieur ten
opzichte van zijn vlotte broer.
Pas tijdens het vissen, kunnen
ze weer beter met elkaar over
weg. Dan worden de verschil
len kortstondig overbrugd. Ei
genlijk kunnen Norman en
Paul niet zonder, maar ook niet
met elkaar leven.
Redford weet deze spanning
tussen de broers in talloze,
woordloze kleine scènes voel
baar te maken. Dat is de grote
kracht van 'A river runs
through it'. Ogenschijnlijk ge
beurt er weinig, maar onder de
oppervlakte speelt er zich heel
wat af.
Redford heeft in Graig Sheffer
en Brad Pitt twee jeugdige ac
teurs gevonden, die in staat
zijn stilzwijgend te laten zien
wat er in hun personages om-
Een vader (Tom Skerritt, links) en twee zoons, Craig Sheffer
en Brad Pitt, in 'A river runs through it' van Robert Redford.
FOTO CONCORDE FILM.
gaat. Grappig is dat Brad Pitt
een jonge uitgave van hemzelf
lijkt. Tom Skerritt speelt de
vader van de jongens onopval
lend goed.
De voor zijn fotografie met een
Oscar bekroonde Franse came
ra-man Phillippe Rousselot
filmde het ruige landschap van
Montana alsof het nog niet
door de mens is ontgind, als
Gods eigen akkers. Robert
Redford gaf de beelden bewust
een sacrale inslag omdat de
rivier en het vissen symbolen
zijn voor het onbedorven men
selijk bestaan.
'A river runs through it' van
Robert Redford draait in Casino 2
in Breda.
1 Do ftiran 'znryiorft 1 rvtTAvrtrrv-irvnnn<-i 'c ITilminvnA»' '("19 nv< 'T no
Van onze filmredactie
Het legertje kwajongens in de
bioscoop is aangevuld met
'Dennis the Menace'. De film is
gebaseerd op de gelijknamige
strip van Hank Ketcham, die
ruim veertig jaar geleden deze
kleine brokkenpiloot creëerde.
Dennis is een jongen van vijf
die iedereen wil helpen, maar
met zijn goede wil het tegen
overgestelde bereikt. Meestal is
de gepensioneerde buurman
Wilson de dupe. Regisseur en
producent John Hughes ('Home
Alone') las als kind al de strips
van Dennis en verzekerde zich
van de rechten, terwijl hij de
regie uitbesteedde aan Nick
Castle.
In deze bioscoopfilm gaat het
om de relatie tussen pechvogel
Dennis en zijn bejaarde buur
man Wilson (Walter Matthau).
De oude man wil zo lang moge
lijk in bed blijven liggen om het
lastige buurjochie te ontlopen.
Dennis dringt echter de slaap
kamer binnen en dient hem met
een katapult een aspirientje toe
omdat hij denkt dat hij ziek is.
Voor de oude Wilson zijn het
belangrijke dagen. Hij heeft
een bijzondere plant gekweekt
en de hele buurt zal worden
uitgenodigd wanneer de knop
open barst. Toevallig zijn die
dag net de ouders van Dennis
voor zaken op reis, zodat
Wilson ook nog eens voor Den
nis moet zorgen. Het buurtfeest
verloopt heel anders dan ge
C/5
■J
a
LU
a
yj
a
LU
a
QL
00
dacht, temeer omdat er ook nog
eens een ongewassen dief
(Christopher Lloyd) rondloopt,
die het op de muntenverzame
ling van Wilson voorzien heeft.
De jeugd zal ongetwijfeld ple
zier beleven aan 'Dennis the
Menace'. De film doet enigszins
denken aan 'Home Alone'. De
zesjarige Mason Gamble zou
een jonger broertje van jeugd-
ster Malcauly Culkin kunnen
zijn, de lokaties zijn sprookjes
achtig en schavuit Christopher
Lloyd zou zich zo aan kunnen
sluiten bij de boeven uit de
'Home Alone'-films.
'Dennis the Menace' onder
scheidt zich echter gunstig van
deze films, omdat hij minder
zoet en sentimenteel is. Daarbij
is de keuze van Walter Matthau
als Wilson een gouden vondst
geweest. Met zijn kostelijke mi
miek is hij een leuke, oude
brompot die maar niet de rust
krijgt waar hij zo naar ver
langt.
'Dennis the Menace' draait in
Grand Theater en Mignon in Bre
da, Centraal in Geertruidenberg,
Roxy 2 in Bergen op Zoom, City in
Roosendaal, Heuvelpoort 2 in Til
burg en De Koning van Engeland
in Hulst.
De twee zomerfilmprogramma's, Filmzomer '93 en 'Les vacances
du cinéma', gaan ook deze week weer door. De eerste biedt
dagelijks een ander, meer of minder recent bioscoopsucces tegen
gereduceerd tarief, de tweede presenteert steeds twee avonden
achtereen een niet-commerciële arthouse-film (in de filmhuizen).
De Bredase Cinésol-bioscoop vertoont vandaag Robert Altmans
weerbarstige filmsatire op Hollywood, 'The Player', die ook het
karakter van een misdaadfilm krijgt wanneer filmproducent Tim
Robbins ongewild betrokken raakt bij een moord.
De vermakelijke en spannende feministische thriller 'Thelma and
Louise' van Ridley Scott draait morgen. Daarna volgen: 'The
Doors', de met hasj-walmen doordrenkte film over de gelijkna
mige popgroep van Oliver Stone (zaterdag); 'Unforgiven', de met
vier Oscars bekroonde western van en met Clint Eastwood
(zondag); 'Cape Fear', de harde thriller van Martin Scorsese met
Robert de Niro als psychopatische bedreiger (maandag); 'Dange
rous Liaisons', de briljante, opwindende verfilming van het 18e
eeuwse boek door Stephen Frears (dinsdag) en het ongewoon
gefilmde, tragi-komische 'De Noordelingen' van Alex van War
merdam (woensdag).
De even schitterende als onaandoenlijke Taiwanese film, 'Five
girls and a rope' van Ye Hung-wei, is vandaag en morgen te zien
in Filmhuis Concordia in Breda (21.00 uur). Vijf meisjes plegen
collectief zelfmoord om uithuwelijking te ontlopen. Ze hangen
zich gelijktijdig op terwijl ze nog maagd zijn, op de Dag van de
Onsterfelijkheid, omdat ze dan denken in de 'hemelse tuin' te
komen. Zaterdag en maandag draait 'The King of Children' van
de vermaarde Chinese cineast Chen Kaige. Over een verbannen
onderwijzer die tijdens de Culturele Revolutie de kwaliteit van
het onderwijs in een ver bergdorp tracht te verbeteren. De
landschappen zijn majesteitelijk verfilmd.
'Waar staat het huis van mijn vriend' van de Iraanse regisseur
Abbas Kiarostami wordt op dinsdag en woensdag in Filmhuis
Concordia vertoond. Net als in 'The Runner' speelt weer een
jongetje de hoofdrol wiens ontwikkeling in het geding is, evenals
dat van zijn vriendje.
Door Joop van der Pol
Vrijwel dagelijks gaan min of meer bekende tijdgenoten
heen, maar de dood van Herbert Joeks (77) gisterochtend
maakte iets los op de redactievloer. Joeks was immers niet
zomaar een acteur. Voor miljoenen kinderen, volwassenen
van nu, was hij Klukkluk, Nederlands enige echte indi
aan. Hij zou het afscheid van zijn alter ego vast hebben
verhaspeld tot; 'Pipo, mij zijn van de wegge'.
Klukkluk, die aandoenlijke
circus-indiaan. Hij was de
vleesgeworden cliché-krijger
van de late jaren vijftig. Dom,
naïef en angsthazerig. Door
het dolle heen als Mammaloe
soep met sliertjes serveerde,
trillend gelijk een rietje wan
neer de boze Dikke Deur hem
bassend op het matje riep.
Anno nu zouden de kritieken
met deze carnavalsfiguur ge
nadeloos de vloer aanvegen.
Klukkluk had immers alles in
zich wat racisme en discrimi
natie kon aanwakkeren. Maar
in die tijd bekommerde men
zich daar niet om. Je had
gewone mensen, en dan had je
er nog die waren zwart, rood
of geel. Heel overzichtelijk,
dat wel. De televisie daarente
gen kende nog geen kleur.
Hoe dan ook, in die eenvoudi
ge wereld kon Klukkluk uit
groeien tot een echte held, een
woensdagmiddagheld. Want
zo was het toch? Er was altijd
wel een familie in de straat die
een te-le-vï-sie had. Wanneer
je het een beetje slim aanleg
de, mocht je elke week komen
kijken. Schoentjes uit, dat
wel, maar dan zat je klokslag
vijf uur ook mooi met alle
buurtgenootjes op aangesleep
te stoelen te kijken. Naar al je
helden: Pipo en Swiebertje,
Dappere Dodo en Okkie Trooi
en Mik Mak en Snuf
Snuitje. 'Hee S..S.. Snuit!
Pppparels!'
Wie zei dat ouders van nu het
makkelijker hebben? Al had
buurvrouw de complete bende
van De Zwarte Hand over de
vloer, geen centje pijn. Met
een glaasje ranja en een pen
nywafel zat iedereen als ver
steend op het puntje van zijn
stoel. De wereld kon met man
en muis vergaan, op dat mo
ment telde slechts of Swieber-
Klukkluk
FOTO KIPPA
tje uit de grijpgrage handen
van veldwachter Bromsnor
wist te blijven. En het liep
altijd goed af.
Klukkluk, Pipo en Mammaloe
wisten ruim 22 jaar kinder
harten sneller te laten klop
pen. Swiebertje, Bromsnor en
Malle Pietje hielden het der
tien jaar vol. Achterhaald
door de tijd moest hun simpele
wereld daarna het veld ruimen
voor zap-series met geweldda
dige A-Teams, pizza-vretende
Ninja-Turtles en ingeblikte
lachsalvo's.
Is het waar wat Toon Hermans
zegt? Doodgaan doe je elke
keer een beetje? Dan sterft
met de dood van Klukkluk die
hele ranja-generatie weer een
beetje. Net zoals die keer dat
Bromsnor (Lou Geels) over
leed. Of toen de Dikke Deur
(Willy Ruys), de Burgemeester
(Rien van Nunen), Pipo (Cor
Witschge) en al die anderen
achter ons bleven.
Dag vogels, dag bloemen, dag
kinderen. Dag helden.
Van onze rtv-redactie
Hilversum - Henk Terlingen treedt voor drie jaar in dienst
van RTL4. Hij gaat vanaf 1 september aan de slag op dé'
redactie van 'RTL-Sport'.
De 51-jarige Terlingen presen
teerde tussen 1967 en 1983 op
televisie 'Sport in beeld', het
latere 'Studio Sport'. Hij ver
zorgde ook commentaar bij de
eerste landingen op de maan,
wat hem de bijnaam Apollo
Henkie opleverde. Hij creëerde
op de radio de figuur Hullekie
Dullekie en voor de NOS deed
hij op Hilversum 3 de spraak
makende 'Paul Meijer Show'.
In 1983 verliet Terlingen de ra
dio- en tv-wereld voor een baan
in de bedrijfscommunicatie.
Twee jaar geleden keerde hij
terug als redacteur van 'Stop de
persen' (Veronica) en eindredac
teur van 'Karei' (Avro). Daar
naast schrijft hij voor de Nieuwe
Revu en de GPD-kranten. Ach-
FILMS
HULST
- De Koning van Engeland
20 u. Hot shots 2.
20 u. Cliffhanger.
20 u. Indecent proposal.
20 u. The assassin.
20 u. Dennis the menace.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14, 19 en 21.30 u. Hot shots 2.
- Alhambra 2
19 en 21.30 u. Indecent proposal.
- Alhambra 3
14 en 19 u. Dennis de menace.
21.30 u. Cliffhanger.
- Alhambra 4
14 en 19 u. Bambi.
21.30 u. Oeroeg.
GOES
- Grand Theater
20 u. Alive.
ANTWERPEN
- Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u.
Cliffhanger.
-Rex-CIub - 12, 14, 16.30, 19 en
21.30 u. Untamed heart.
- Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Sommersby.
-Odeon 2 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Falling down.
-Odeon 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Alive.
-Odeon 4 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. The distinguished gentleman.
- Quellin I - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. The piano.
-Quellin II - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Splitting heirs.
-Quellin III - 14 en 16.30 u. Super
Mario Bros.
ter deze klussen zet hij binnen
kort een punt.
„Met het oog op de uitbouw van
RTL5 kunnen we prima gebruik
maken van zijn uitgebreide jour- J
nalistieke ervaring", luidt het
oordeel van Freddy Thy es, alge-
meen directeur van RTL4.
Nova, het dagelijkse actualitei- j
tenprogramma van NOS en Va-
ra, en het BBC-programma
Newsnight hebben elkaar gevon-
den. Nova-verslaggever Carel
Kuyl maakte voor beide rubrie
ken twee weken lang opnames in
een wijk van Johannesburg. No-
va en Newsnight gaan vaker op
deze manier werken.
20.00 en 22.00 u. Mad dog and
glory.
-Metro I 14, 16.30, 19 en 21.30 u.
Dennis the menace.
-Metro II - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Indecent proposal.
-Sinjoor - 14, 16.30, 19 en 21.30 u.
Loaded weapon.
-Ambassades Club 1 - 14 en 16.30
u. 3 Ninjas
19.00 en 21.30 u. Jennifer 8.
- Ambassades Club 2 - 14, 16.30,
19 en 21.30 u. Hellraiser 3: hell on
earth.
- Ambassades Club 3 - 14, 1*7.15 en
20.30 u. Scent of a woman.
-Ambassades Club 4 - 14, 16.30,
19 en 21.30 u. Dragon.
BRUGGE
- Complex Zwart Huis
20 u. Indecent proposal.
20 u. Alive.
20 u. Falling down.
- Memling
14.30 en 20 u. Cliffhanger.
- Van Eyk
14.30 en 20 u. Loaded weapon 1.
KNOKKE
- Casino van Knokke
21.00 u. The last of the Mohicans.