Op de knietjes met W.G. van de Hulst m UIT GIDS Een 4padscheet9 is eei strontje in het Tilbörg Theaterfestival **93 in Den Haag en Antwerp?] m X M 2 izbfV Karin Bloemen werkt aan show over mannen Faillissement was een keerpunt Tentoonstelling over schrijver van kinderboeken SSL Ww worn 'ambone L DE STEM bi STEM ZATERDAG 10 JULI 1993 Waanzinnig zangerig mens9 Door Anja van den Akker „Hier zit ze altijd", zegt de ober en biedt alvast een stoel aan, kenne lijk rekening houdend met enige vertraging. Dat valt mee. Ineens is ze er. Blond en groot. Met een wulps gebaar en dikke knipoog richting ober laat Karin Bloemen (32) haar jas aannemen. 'Daaaank je wel....hoe heet je ook al weer? O ja, Roland. Dat vind ik wel pas sen." Eerst een sigaret. En koffie. Voor de middag is ze meest al nog niet bijster wakker. Maar eenmaal op dreef, barst Karin Bloemen van de ener gie. Een talent dat te groot is voor een hokje. Ze zingt, gélmt, acteert, danst en creëert. Wordt ze soms niet moe van zoveel gaven in één mens. „Soms bekruipt me dat gevoel wel ja. Als ik oude foto's bekijk. Dan denk ik: heb ik dat allemaal ge daan? En wanneer was dat dan? Het geheugen blijkt soms zó selec tief, dat je je te pletter schrikt als je bepaalde beelden terugziet. Vaak word ik voor iets gevraagd. Dan word ik enthousiast en ga ik het doen. Misschien is dat wel mijn manco. Op het moment dat ik er gens mee bezig ben, vind ik het altijd te gek. En dan geef ik ook alles. En achteraf houd ik mijn mond erover. Het is een trekje van me dat ik soms dingen gewoon verzwijg." Karin Bloemen (32) ontving in 1983 de Pisuisseprijs, schitterde in de musicals 'De zoon van Louis Da vids', 'Hadjememaar' en 'Mimi Cri- mi'. Kreeg de Pall Mali Export Prijs, zat in cabaretgroep Purper, Vara's Nachtshow, 'De Kip en het Ei' (Tros) en 'De Vereenigde Alge- meene' (Vara) en trok afgelopen theaterseizoen door het land met 'Karin Bloemen in Concert'. Dat laatste begon als produktio- neel tussendoortje na het financieel debacle van haar managementsbu- reau Pérukel en Klaus. De grote show 'Onverbloemd', bedoeld als opvolger van het succesvolle 'Bosje Bloemen' en begroot op 1,2 miljoen gulden, was de mist ingegaan. Karin Bloemen zat financieel aan de grond. „Op het moment dat je geen centen hebt, kom je op een heel ander creatief vlak terecht. Ik heb dat faillissement zien aankomen. Maar ik'ben niet het type dat zich slacht offer gaat zitten voelen. Je moet wat je overkomt zien te wenden. Dat faillissement was zo'n keer punt. Ik zet dan meteen de knop om. Ga strijden. Praten, bij elkaar Karin Bloemen: „Ik kan het beste nadenken als ik mijn oorbellenlaadje opruim. FOTO DIJKSTRA blijven, beslissen. Ik ben dan het trekpaard van de grote kar." 'In Concert' werd een succes. „Het was veel zang, ja. Ik ben ook een waanzinnig zangerig mens. Ik ben een muzikaal artiest. Een theater mens, dat muziek als onderstroom nodig heeft. Muziek is mijn motor." Haar volgende show zal over man nen gaan. En relaties. „Het geheim is dat de ideale relatie niet be staat." Die creërende fase vindt ze het leukst. „Je hebt duizenden ge dachten en je weet zelf nog niet welke kant het op schiet. En ineens heb je één grap. En rond die grap kan een hele conférence ontstaan van tien minuten. Ik werk heel erg intuïtief, zo leef ik ook." De telefoon gaat. „Je meent het. Voor mij?", vraagt ze ober Roland verbaasd. Om er met een zwoele stem aan toe te voegen: 'Oh, dat vind ik toch zó interessant. Tele foon tijdens een gesprek. Maar het is vast gewoon mijn moeder." De zojuist bestelde cappuccino wordt geserveerd. Door Roland. De zwoelste stem van Bloemen komt uit een onpeilbare diepte omhoog. „Ze blikt veelbetekenend op en fluistert: „Dank je wel, Roland." Is dit de manier waarop Bloemen graag met mannen omgaat? En vat ten die dat dan niet verkeerd op? Ze lacht. Voluit en sympathiek. Verbaast zich wat over deze vraag. „Als mannen dét uitstralen, doe ik er nog een schepje bovenop. Dan krijgen ze de volle laag. Mijn intuï tie zegt me dat ik zó duidelijk ben ik mijn spel, dat mannen weten wanneer ze te ver gaan. Ik houd niet van het lieve vrouwtje spelen. Ik ben impulsief. Soms zie ik ie mand met waanzinnig rare handen. Van die prachtige eelthanden bij voorbeeld. Dan zeg ik rustig: mag ik effe voelen? Vaak is dat dan nét het stuk van hun lijf dat ze altijd wegstoppen. Ieder mens heeft iets specifieks. Dat vind ik intrigerend. Ik probeer, misschien een rare ei genschap, te bevestigen dat het niet erg is. Dat dat hen juist bijzonder maakt." „Eigenheid van mensen vind ik heel belangrijk. Ik probeer dat al tijd op te zoeken. En wat mannen betreft: Ik denk niet vanuit sex, maar vanuit contact. Ik kijk altijd in ogen. Ik vind niets zo vervelend als dat mensen me niet aankijken. Maar van een 'Popje zullen we neuken-blik' word ik heel agres sief. Dan ben ik héél sterk en héél duidelijk. Nee, dat heeft niks te maken met mijn verleden." „Iedereen weet van mijn jeugd en de incest door mijn stiefvader", vertelt ze geduldig. „Maar ik pro beer te vermijden dat alles gerela teerd wordt aan iets dat 18 jaar geleden is afgerond. De eerste 15 jaar van mijn leven hebben iets in werking gezet waardoor ik op mijn huidige kracht gekomen ben. Als je op 14- of 15-jarige leeftijd beslist: tot zover en niet verder, ik heb waarde en recht op geluk, succes, liefde... Dan kom je op een andere energie te zitten. Daar heb ik heel veel kracht uitgeput. De jaren daarvoor voelde ik me zo machte loos. Ik kon niet doen wat mijn gevoel me ingaf. Die geestkracht gaf haar ook het lef openlijk op het toneel over incest te praten. „Ik wou u wat vragen, alsjeblieft. Zouden alle me neren nooit hun piemel willen ste ken in een zevenjarig kind." Het is diezelfde energie die haar er bovenop hielp toen haar zus met twee van de drie kinderen in 1989 omkwam bij een brand. Karin wierp zich op als stiefmoeder van het overgebleven jongetje. Vaak is dat nauwelijks te combine ren met haar werk. „Gelukkig kan ik erg snel schakelen. Van thuis naar het toneel en andersom. Ik kan ook reacties uitstellen. Hoe ik me ontlaad? Door op te ruimen! „Ja echt. Afwassen, strijken, tafel doen, boodschappies, tutten, kleren recht hangen, schoenen poetsen. Hele aardse dingen. Ik kan het beste nadenken als ik mijn oorbel- lenlaadjes opruim. Ik heb ooit eens mijn Luxaflex met een theedoek staan schoonmaken. Eén voor eén. Karin Bloemen staat te boek als een extravagante theaterdame. Maar daarachter schuilt een emo tioneel, soms wat onzekere vrouw die vooral aardig gevonden wil worden. „Neem nou een tv-inter- view. Dan voel ik me alijd een beetje verantwoordelijk voor een Totdat alles weer glansde. Toen was het goed." leuke sfeer. Dan zit de theater vrouw Bloemen op de stoel. En al stelt iemand een rotvraag, dan durf ik niet te zeggen: Man houd toch je kop. Wat een rotvraag is? Of ik koketteer met mijn grote borsten bijvoorbeeld. Ik voel me lekker in mijn lijf. En als dat niet blijkt te kloppen met hoe het eruit ziet, dan kan ik daar niks aan doen." Ze grinnikt. We hebben het plots over beha's. Grote beha's, wel te verstaan. Dat er zo weinig leuks te koop is en al helemaal niet in Nederland. „Voor mooie grote beha's moet je naar Amerika", spreidt Bloemen haar vakkennis op dit gebied tentoon. Ze gluurt ondeugend de lege zaak rond. En voor ik het in de gaten heb tovert ze een vuurrood kanten exemplaar te voorschijn. „Leuk hè". Ik knik instemmend. Door Jeroen Ansink Bij het horen van de naam W.G. van de Hulst zullen velen met vertedering te rugkijken naar de eigen jeugd. In de bijna honderd kinder boeken die deze hervormde onder wijzer schreef, schiep hij een we reldje van veiligheid, altijd lief, waarin de calvinistische moraal de dwalenden vaak weer op het rechte pad bracht. Niet voor niets kent men in het protestantse noorden de uitspraak: het (katholieke) zuiden heeft dan wel het 'joie de vivre' en kent de geneugten des levens, maar wij hebben W.G. van de Hulst! Aan deze W.G. (voluit Willem Ger- rit) van de Hulst, die leefde van 1879 tot 1963, wijdt het Letterkun dig Museum in Den Haag tot en met 24 oktober een bescheiden ten toonstelling. Verschillende soorten boeken, schoolboekjes, jongens- en meisjesboeken en de serie 'voor onze kleinen' worden geëxposeerd, alsmede een aantal originele illus traties - waarvan in augustus nog het grootste deel moet komen - van T. Bottema, J.H. Isings, S. Schroder en W.G. van de Hulst Jr. Ook het meer religieus getinte werk, zoals de kinderbijbel 'bij- belsche vertellingen voor onze kleintjes' komt aan bod. „Het bijzondere aan W.G. van de Hulst is dat hij zelf altijd kind is gebleven," vertelt Saskia van der Knaap, die de tentoonstelling heeft ingericht. „Hij kon zich inleven in hoe het is om klein te zijn en hij gebruikte geen grote mensentaal door te dreigen met hel en verdoe menis." W.G. van de Hulst en zijn kleindochter Rozemarijntje. 'Hij is zelf altijd kind gebleven.' foto f. van der werf Hoewel de boeken van Van de Hulst een duidelijk protestantse in slag hebben, stelde hij aan het verkondigen van de evangelische boodschap niet de hoogste priori teit. 'Het goede kinderboek is veel eer en veel meer het boek van de kunstenaar dan van de pedagoog', luidde één van zijn stellingen op het congres 'Boek en Jeugd' van 2 en 3 november 1951. Maar ook: 'Het levensware, litterair en psy chologisch verantwoorde kinder boek kan, als echo van het eigen hart, het best de strijd voeren tegen de vervlakking en tot zegen zijn; - ook voor later leven.' De protes tantse levensbeschouwing dus op een goede tweede plaats. Een voorbeeld van hoe Van de Hulst de christelijke moraal in zijn werk wist te verwerken is te vinden in het boekje 'Kleine Zwerver', deel 21 uit de reeks 'voor onze kleinen'. Het verhaal is geschreven vanuit het perspectief van het hondje Bel- lo, dat van een hondenleven op een schip terecht komt bij het zorgza me meisje Beppie. De eerste avond dat hij in haar kamer mag slapen ontdekt hij iets raars: 'Kijk nou!...Bep pie gaat op haar knie en zit ten vóór haar bed. Ze vouwt haar han den sa men op de de ken: ze doet haar o gen dicht... Waar bm doet ze dat? Waar om springt ze ook niet gauw in dat lek ke re bed, net als ik in mijn kistje? Ze zit heel stil. En ze zégt wat, heel zacht. Niet te gen moe der. Niet te gen mij. Te gen wie dan Ik weet het niet. Ik kan niet goed ver staan, wat ze zegt... Op eens hoor ik ook mijn naam noe men: „Bel lo". En Bep pie is echt blij; dat hoor ik wel. Wat raar toch. Nee, daar be grijp ik niets, hé le maal niets van. Moe der wacht, heel stil. Ik ook. Dan zegt Bep pie: „A men!" Dan staat ze op; blij. „Persoonlijk heb ik altijd over die christelijke verwijzingen heen gele zen," zegt Saskia, „ook al heb ik op een protestants-christelijke school gezeten. De boekjes van Van de Hulst zijn gewoon zo levendig ge schreven dat die boodschap er ook niet meer toe doet. En moralis tisch? Ik denk dat je daar bijna niet omheen kunt in een kinderboek. Maar het zou oneerlijk zijn om dat alleen aan Van de Hulst toe te schrijven, het boek 'Wij zijn weg werpkinderen' van Thea Beekman is ook moralistisch. Daarin wordt erop gewezen dat je kinderen niet mag discrimineren als hun ouders toevallig gescheiden zijn." Van de Hulst is voor heel veel mensen de eerste kennismaking.ge- weest met de wereld van het lezen. Alleen al bij zijn belangrijkste uit gever Callenbach uit Nijkerk zijn er zo'n zeven miljoen Van de Hulst- boeken gedrukt, en zijn werk wordt nog steeds verkocht. Ook voor kinderen uit andere lan den is Van de Hulst toegankelijk geworden. Zijn werk is vertaald in het Noors, Deens, Zweeds, Duits, Engels, Esperanto, Bahasa Indone sia, Fries, en zelfs in het Japans. Omdat Van de Hulst zo'n oerneder- landse schrijver is, heeft dit af en toe geleid tot grappige situaties. Zo is het heel onwerkelijk om te zien dat een illustratie van een typisch Hollands tafereel als een gracht met herenhuizen in een boek staat dat je van achter naar voor moet lezen en waar alleen maar Japanse karakters in staan. En in het Fries is bijvoorbeeld de titel 'Van Bob, Bep en Brammetje' veranderd in 'Van Jolle, Jeltsje en Janneman'. Soms wordt zelfs van de originele tekst afgeweken om de Nederland se gebruiken wat toe te lichten. In Zuid-Afrika, bijvoorbeeld, is niet algemeen bekend wat klompen zijn, zoals blijkt uit een citaat uit een Afrikaanse uitgave van 'Het Zwarte Poesje' oftewel 'Die Swart Katjie': „Klein Santjie sukkel om vinnig te hardloop, want die sneeu lê dik op die grond. En omdat Santjie in Holland woon, dra sy natuurlik houtskoene, 'n Mens noem die skoene ook 'klompe'." Tentoonstelling 'W.G. van de Hulst, schrijver van kinderboeken (1879-1963)'. Te zien tot en met 24 oktober in het Letterkundig Museum te Den Haag. Geopend: dinsdag tot en met zaterdag van 10 tot 17 uur, op zon- en feestdagen van 13 tot 17 uur. Door Peter Schouten „MIJN oog doet zeer. Kijk eens even of er misschien vuiltje inzit". Ik heb het snel gezien. „Een padscheet" ik. „Die is over een paar dagen weer verdwenen", voj er geruststellend aan toe. Mijn vrouw, van Haagse her komst, kijkt me vol afgrijzen aan. „Een wat??!" Ik leg haar uit dat een 'padscheet' een kleine ontsteking aan het oog lid is. „En dat heet een pad scheet??! Ja, in Tilburg zeker." We kijken in Van Dale, we zoeken in Kramer, we slaan er voor de zekerheid ook nog even de Koenen-Endepols op na. Geen padscheet. Dan kijk ik in 'Mèn Tilbörgs Wöorde- boek' van Henk van Rijen, juist dezer dagen uitgegeven door Gianotten. De inkt is nog nat. En warempel, op pagina 139 staat het: padscheet zn - klein gezwel aan het ooglid, strontje, gerstekorrel. En zo lees ik daarna als ex- Kruikezeiker dat nieuwe Til- burgse woordenboek in één adem uit. En met gemengde gevoelens. Een mengeling van nostalgie, heimwee, chauvinis me en herkomst-schaamte. Hoe kom ik er in hemelsnaam bij om te denken dat 'pad scheet' in een normaal woor denboek te vinden is? Het TilburgS' dialect is door Van Rijen keurig alfabetisch en lexicografisch gerangschikt in dik tweehonderd pagina's. Eén groot feest van herken ning voor lezers die, net als ik, ooit in Tilburg gewoond ben. Voor alle anderen het hier om een onoplu en onontwarbare puzzel.) de fonetiek, de fysiologie, klankkleur van het Till laten zich nu eenmaal nu vastleggen in gedrukte kj ters. Dat geldt voor en elk dialect, dat geldt J kwadraat voor het 'TilbjJ Zo is 'pösje' het verklei»! van 'pöst' en het 'puistje'. Maar 'kösje' ij verkleinwoord van 'Is betekent dus 'kostje', j 'zun kösje scharrele'. Wie soms hele subtiele versch in klankkleur niet kent 01 hij ze vroeger niet heeft 1 uitspreken door bruuu zusse, die beleeft aantal van Henk van Rijen wat minder plezier. De klanken lijken op J nauwelijks enige venj schap te hebben. Maar»; tong zitten ze vaak zo dicl elkaar dat verwisseling betekenis voor de hand Zoals in het bekende Tilt se mopje: 'Witte gij hoeg Tilbörgs mèske kunt 1 miejauwe? Nèè. Hoe dan! vraogde gewoon: gaode meej mèn naor bed? Dan ,ze: meej jou??!' Van onze kunstredactie Het Theaterfestival 1993 wordt van 26 augustus tot e september in Den Haag gehouden en van 2 tot ent september in Antwerpen. Het is de zevende aflevering evenement dat inmiddels een vaste traditie is geworden? Nederlands-Vlaamse toneelbestel. Er zijn twaalf Nederlandse en Vlaamse toneelvoorstellingen ge selecteerd uit het aanbod van het afgelopen seizoen. Tien daarvan zullen zowel in Den Haag als in Antwerpen worden heropgevoerd. De uitverkoren voorstellingen zijn: 'All for Love' door De Blauwe, Maandag Com pagnie, 'Celibaat' van Theater- Teater, 'Friedrichswald' van De Trust, 'Gewoon ingewikkeld' door STAN, 'Count your bles sings' van Gerardjan Rijnders door Toneelgroep Amsterdam, 'Decadence' van Steven Berkoff door Het Nationale Toneel, 'De Meid/Open huwelijk' van Her man Heijermans en Dario Fo door Het Vervolg, 'Olivetti' van ZATERDAG FILMS GOES - Grand Theater 19 en 21.30 u. Cliffhanger. HULST - De Koning van Engeland 14 u. Bambi. 19.30 en 22 u. Indecent proposal. 19.30 en 22 u. Cliffhanger. 19.30 u. Falling down. 14, 19.30 en 22 u. Loaded weapon 1. 19.30 en 22 u. The assassin. 22 u. Alive. OOSTBURG - Ledeltheater 20 u. Body of evidence. TERNEUZEN - Luxor Theater 20 u. Sommersby. 20 u. The distinguished gentleman. 14 u. Junglebook. VLISSINGEN - Alhambra 1 14, 19 en 21.30 u. Indecent propo sal. - Alhambra 2 14, 19 en 21.30 u. Cliffhanger. - Alhambra 3 14 en 19 u. Bambi, 21.30 u. Oeroeg. - Alhambra 4 14 en 19 u. Champions. 21.30 u. Alive. ANTWERPEN - Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Cliffhanger. - Rex-Club - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Splitting heirs. - Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Sommersby. -Odeon 2 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Mad doc and glory. -Odeon 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Alive. -Odeon 4 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The distinguished gentleman. - Quellin I - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The piano. -Quellin II - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Super Mario Bros. - Quellin III - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. 3 Ninjas. -Metro I 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Loaded Weapon 1. -Metro II - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Indecent proposal. -Sinjoor - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Falling down. -Ambassades Club 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Jennifer 8. -Ambassades Club 2 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Hellraiser 3: hell on earth. -Ambassades Club 3 - 14, 17.15 en 20.30 u. Scent of a woman. -Ambassades Club 4 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Dragon. BRUGGE - Complex Zwart Huis 14.30, 20 en 22.30 u. Indecent proposal. 14.30, 20 en 22.30 u. Alive. Theater Malpertuis, wicht, onbelangrijk: von door De Trust en 'Verre den' van Alan Ayckbonri Toneelgroep Amsterdam. Naast de yoorstellingenj teert het Theaterfestival e rallelprogramma met lei stellingen, discussies, komsten en jeugdtheater! Begin augustus verschijt) gratis festivalmagazine i alle produkties staan be ven. De lokaties zijn de K( lijke Schouwburg, Theali het Spui en het Trusttta Den Haag en in Antw theater deSingel. 20 en 22.30 u. Falling down 14.30 u. Volere Volare. - Memling 14.30, 20 en 22.30 u. Cliffhal - Van Eyk 14.30, 20 en 22.30 u. LoaliJ pon 1. ZONDAG FILMS GOES - Grand Theater 14 u. Junglebook. 19 en 21.30 u. Cliffhanger. HULST - De Koning van Engeland 13.45 en 16.15 u. Bambi. 13.45, 16.15, 19 en 21.30» cent proposal. 13.45, 16.15, 19 en 21.30") fhanger. 16.15 en 21.30 u. Falling^* 13.45, 16.15 en 19 u. Loade| pon 1. 13.45, 19 en 21.30 u. Thea^ 19 en 21.30 u. Alive. OOSTBURG - Ledeltheater 20 u. Nowhere to run. TERNEUZEN - Luxor Theater 20 u. Sommersby. 20 u. The distinguished ge"! 14 u. Junglebook. VLISSINGEN - Alhambra 1 14, 19 en 21.30 u. Inde sal. - Alhambra 2 14, 19 en 21.30 u. Cliffhang«| -Alhambra 3 14 en 19 u. Bambi. 21.30 u. Oeroeg. - Alhambra 4 14 en 19 u. Champions. 21.30 u. Alive. ANTWERPEN Zie zaterdag. RADIO 1 EI heel uur en 7.30, 8.30, 12.30, f 16 30, 17.30. 18.30 en 06.30 TROS: 7.07 Nieuwsshow, fï07 Aktua. NOS: 14.05 Radio Tour lp France 1993. EO: 17.07 Tijdsein. Jon-18 10 Echo. NOS: 19.04 Tegen- 70 04 Northsea Jazz Festival ?«B AVRO/NCRV/NOS/VOO: 22.04 avondetappe. NOS: 23.07 Met Set oog op morgen. AVRO: 0.04 Êfsv listening 2.02 AVRO Nacht dienst. 6.02-7.00 Van-nacht naar morgen RADIO 2 SI heel uur nieuws VARA: 7.04 Intro 9 64 De tweede ronde. 12.04 «tniik'ers met koppen. 14.04 Uitge- Nrht 16-04 Happy hour. 17 04 Ophef n uertier Na 18 uur Elk heel uur nieuws. 19 04 Voor wie niet kijken "il NOS: 22.04 Podium van de Ne derlandse lichte muziek. 23.04-24.00 The Bands RADIO 3 FlI heel uur nieuws. V00: 6.02 Ook ooeiemorgen. 8.04 Goud van oud. 10 04 D'Rob of d'ronder. 12.04 Evers in 'het wild 14-04 De Nederlandse Top 40. 17.04 Rinkeldekinkel. NOS: 1804 De avondspits. VOO: 19.04 Rave radio KRO' 20.04 Leldsekade li„e VARA' 22.04 Twee meter de avond in VOO: 0.04 Shock radio. 2 02-6.00 Oh, wat een nacht RADIO 4 óm 700. 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. AVRO: 7.02 Wakker wor den.. 8 04 Fion musicali. 9.00 Pick up 10.00 Caroline. 11.00 Kurhaus- concert: A Walter Boeykens B Pianomuz. 12.00 Platenzaak - Zo- mereditie NOS: 14.00 Het middag concert: Wozzeck, opera van M. Gurlitt. Berliner Symphoniker o.l.v. Gerd Albrecht met sol. Aansl De Nederlanden, pianomuz. VPRO: 17.02 Het witte doek. 18.04 De wan delende tak: Chhanda Dhara. 19.00 De koffer. 20.00 Nieuws. 20.02-24.00 North Sea Jazzfestival 1993 J RADIO 5 Elk heel uur t/m 18.00 Nieuws. NOS: 6 45-6.50 Mededelingenrubriek met uitgebreid weerbericht en scheepsvaartberichten. EO 705 Opo doro. 8.08 Zeggus. 8.30 Ronduit magazine. NOS: 8.55 Waterstanden. EO: 9.02 Vrouw-zijn. 10.02 De muzi kale fruitmand. 11.02 Het interview. 12.02 Meer dan een lied alleen...! 12.45 Vragen naar de weg. 13.11 De verandering. NOS: 14.02 Start. 14.30 NOS Taal. 15.02 De schrijftafel. TROS. 16.02 Finale. NOS: 17.10 Ra dio UIT KZG: 17.45 7e Dags Adven tisten NCRV: 18.02 Rondom het woord. 18.30 Voor de eerste dag. NOS: 19.00 Homonos. 19.30 Nieuws in het Turks, Marokkaans en Chi nees 19.45 Onder de groene linde. 20 00 Nieuws. EO: 20.02 Jubilate. 20.30 Laat ons de rustdag wijden. 21.15 Reflector. 21.35 Praise klas siek. 22.00 Een ontmoeting. 23.00-24.00 Zaterdagavonduur I OMROEP BRABANT ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 9.00 Brabants nieuws. 9.07 Op stelten, vanaf 9.30 De Boekenboom. 10.00 Brabants nieuws. 10,07 Actualitei ten en De krant in Brabant en weerman Johan Verschuuren. 1020 De Brabantse agenda. 11.00 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.00 Brabants nieuws. 12.07-13.00 Muziek beneden de Moerdijk. 17.00-18.00 Omroep Brabant Sport OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 10.00-13.00 Dag week! 16 00-18.00 Omroep Zeeland Sport BRUGGE - Complex Zwart Huis 14.30, 17.15 en 20 u. 1 proposal. 14.30, 17.15 en 20 u. Pi* 20 u. Falling down. 14.30 en 17.15 u. Volere vo - Memling 14.30, 17.15, 20 en fhanger. - Van Eyk 14.30, 17.15 en 20 u. L<®[ pon 1. Monta hier ue^Jk hou hel leger /7j Ïmvm Btnrtn «vut veem ais cu\ Wh, p/iob enen luiten sosne en "tasusmó re "ut meien. Heb rk dat alle maal veroorzaakt Hel rs nooit mtin I* IET

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 26