UIT gids
Opera Aida toch nog
'succesvol' afgesloten
'Het schip is een dame die er wezen mag'
jieuws
lag en
roor TGV
ge dijken
m
[oekomstige voorzitter Van Doodewaerd wil band met leden aanhalen
fvdA-Kamerlid Tummers
^ordt Europees
Ombudsman architectuur
'Ze zien je soms wel als
een echte wolkjeskijker'
C3
rwaardelijke
voor
I met gevangene
meert
Roel Oostra maakte documentaire over bouw Batavia
'Beeldhouwwerk uit -de Oude Steentijd*
Sandbergprijs
voor
Philip Akkerman
1F.LEN - Anna-
heeft de eerste
jd voor de jeugd
in van de hen-
miging De Plat-
l. Uitslag: 1. An-
el 1230 gram, 2.
sael 730, 3. Fabi-
ichoot 500 gram,
men 15 jeugdige
eel aan deze eer-
in een serie van
Ipese jaar van de
[deren een aantal
ten zijn een ont-
len een oud-jong
Hoekzak. Van de
is al 2000
bezegd en van het
comité al
In. Via de gemeen-
|e regeling hoopt
r het resterende be-
te krijgen,
manifestatie hebben
van Oost-
Inedewerking toege-
I ouderen willen de
eten zien hun vroe-
rbeeld het brood op
h. Of hoe een schil-
fiaakte en welke at-
Irij gebruikte. Ook
laat zijn werk zien,
oude schoolmees-
llot wil het bestuur
ltsstrijders aan het
en. De oud-jong ma-
I is gepland in de
18 tot en met 25
rwee dagen zal voor
uitgetrokken
p de rest van de week
Lderen zelf.
rilt
I wil de ouderencom-
p plaatselijk niveau
soosmiddag organi
se contactarme oude-
Lit hun isolement ha-
lele vertelt nog dat er
p benaderd zijn om in
p bij te springen. „Dat
echt storm. We hopen
bp een bijdrage van de
en. We willen de men-
:en met gratis entree
:onsumptie. Dat moet
)ns mogelijk zijn."
ttelijk in de grond of
pt 10 meter boven het
lin, de TGV, door het
kregen gemeen-
11 de laatste informatie
listerie van verkeer en
1 was de dijk in plaats
rabantse milieu. De on-
lers bestudeerden vooral
verbinding vanaf de
België naar de Rand-
Igs Moerdijk,
leg van de hsl heeft dras-
bevolgen voor het West-
Ese milieu. Geluidsover-
pan invloed op de leefom-
Ivan mens en dier. Boven-
het traject voor de
pelheidstrein ook gevol-
lor de ruimtelijke orde-
1 definitieve HSL-nota er-
|t zien weten nog de mede-
rs van het ministerie noch
peentebestuurders, pas in
wordt deze nota ver-
DOK ELDERS OP DEZE PAGI-
Ize verslaggeefster
Dé 42-jarige ex-gevan-
J. B. uit Zundert
leren door de rechtbank in
I veroordeeld tot een voor-
lelijke celstraf van drie
pen.
I de regels in heeft B. vorig
aantal keren seks gehad
en gedetineerde van de pe-
inrichting voor vrou-
Breda.
Ird op staande voet ontsla
de relatie met de vrouw
pet licht kwam. De recht-
I vond daarom dat hij al
lige consequenties van zijn
p had ondervonden'.
verslaggever
land - In de'Nederlands her-
Ide kerk in Cadzand wordt
lerdag 8 juli een zomera-
[concert gegeven door het
Kerkkoor uit Cadzand met
ewerking van de Hervormde
torij uit Terneuzen. Dirigent
rie Karreman.
„Mijn probleem is, dat ik niet echt kan
domineren"
Erik Breukink, wielrenner
DE STEM
DINSDAG 29 JUNI 1993
DEEL D
lijmoedigheid kern van TROS
||versum (anp) - Blijmoedigheid dient het kernwoord
i de TROS te zijn. De toekomstige voorzitter Karei
i Doodewaerd (45) wil met zijn omroep nieuwe wegen
liaan. Programma-innovatie is daarbij wezenlijker
ooit. Ook moet de band met de leden worden
(gehaald. Verder is het aan de politiek Hilversum
fer speelruimte te bieden om de toenemende commer-
(le concurrentie het hoofd te bieden.
lel van Doodewaerd is tot de
[uwe voorzitter van de TROS.
volgend jaar volgt hij
Jiri Minderop op, vanaf au-
Jtus dit jaar wordt hij al de
Irzitter van de TROS-directie.
Jen met radio- en televisiedi-
■eur Cees den Daas en direc-
r algemene- en financiële za-
jjim Bos moet hij het om-
febedrijf een nieuw elan ge-
1 Doodewaerd tekent nadruk-
lik aan nog niet alle ins en
van Hilversum te kunnen
jrzien. Hij is gepokt en gema-
1 in de reclamewereld, waar
I vanaf zijn 22e alle functies
Irliep. Zijn laatste baan was
tonaal manager van de Lin-
Igroep.
loverstap van de reclamewe-
1 naar de publieke omroep is
|ens Van Doodewaerd niet
grote. Hij was al langer
met de media in de weer.
|tas is de grootste aanbieder
televisie-commercials, het
Jhter-bedrijf Initiative Media
(delt in rechten voor televisie-
lgramma's. En verder is hij
luit de reclamewereld ver-
liwd met de meting van me-
krestaties, kijkcijfers en kijk-
Itheden.
Ineurrentie
[kersverse voorzitter verwacht
Ide Nederlandse publieke te-
lsie het de komende tijd stuk-
I zwaarder krijgt. De concur-
tie zal belangrijk toenemen,
Ier meer door een snelle
list van RTL 5. Uit de
|saanbiedingen voor adver
sers kan worden afgeleid dat
bduetie van een nieuwe com-
jciële doelgroepenzender in
Itember een feit zal zijn. Dat
|uwe CLT-station zal zich
r verwachting met avontuur,
Jrt en erotiek op goed verdie-
Ide, jonge mannen richten.
Flies van marktaandeel voor
[publieke omroep is dan on-
mijdelijk.
lemma
■omroepen staan, zo zegt Van
Köewaerd, in de strijd om het
(oud van de eigen positie voor
i ernstig dilemma. Een om-
Jpvereniging moet krachtens
(wet een volledig programma
wet inclusief informatie en
(uur bieden. Ook voor de
jOS is dat een goed uitgangs-
pt, zo vindt hij. Alleen de
Jsument laat zich niet dwin-
Tegelijkertijd moeten vol-
pde kijkers worden getrok-
om de aanwezigheid van
televisie-netten te recht-
Irdigen.
Ilonen
(politiek kan volgens de nieu-
voorzitter een handreiking
Is. Omroepminister D'Ancona
1 minder rigide met de publie-
(omroep kunnen omgaan. Met
pre woorden: het kind moet
Pder stiefmoederlijk worden
Beeld. Dat zou bijvoorbeeld
kunnen door omroepen in som
mige gevallen extra te belonen.
Zendgemachtigden die in hun
cultuuraanbod daadwerkelijk
tot innovaties komen en daar
mee voldoende kijkers halen,
zouden dan worden gestimuleerd
ook in deze sector een groter
bereik te realiseren.
Corset
Van Doodewaerd zou graag zien
dat het corset van regels en
geboden minder streng wordt.
Het zou volgens hem goed zijn
als omroepverenigingen meer
aan ledenbinding kunnen doen.
Het bezit van leden behoort niet
louter een formaliteit zijn. De
omroep moet nadrukkelijk in
spelen op de wensen van de
achterban.
Tenslotte is Van Doodewaerd
voorstander van versoepeling
van het reclameregime. Het gaat
hem daarbij beslist niet om het
openzetten van alle sluizen.
Maar de mogelijkheden voor
sponsoring en billboarding moe
ten op een genuanceerde manier
worden gebruikt. Ook zou hij
geen tegenstander zijn van pro
gramma-onderbrekende recla
me. Dergelijke onderbrekingen
zijn voor programmamakers al
tijd vervelend, maar het recla
megeld gaat anders gewoon naar
RTL.
Keiharde noodzaak
Voor de TROS, waarvan hij in
het midden van de jaren tachtig
lid van werd wegens de marke-
tingachtige wijze van werken,
ziet hij goede mogelijkheden. t>e
omroep moet wel zelf meer pro
gramma's maken. Het ontwikke
len van nieuwe formules is daar
bij een keiharde noodzaak. Ta
lent daarvoor is volgens hem in
eigen huis aanwezig. Naar zijn
zeggen staan veel mensen te
springen om met nieuwe pro
gramma's aan de slag te gaan.
De TROS moet echter niet alleen
uit bekende omroepbronnen put
ten. De blik van de omroep moet
vaker naar buiten worden ge
richt. Creatieven uit de reclame
wereld, tijdschriftenmakers en
programmamakers uit andere
landen kunnen een belangrijke
inspiratiebron vormen. Bij wijze
van spreken valt ook in een land
als Brazilië vernieuwende televi
sie te halen.
Doelgroep
De herkenbaarheid van de TROS
wordt door Van Doodewaerd
niet ter discussie gesteld. De be
langrijkste doelgroep blijft, daar
is hij van overtuigd, de midden
stand in de leeftijdsgroep tussen
35 en 45 jaar. Daaraan mag
beslist niet worden getornd.
Zonder overigens op de stoel van
tv-directeur Den Daas te willen
zitten, verbindt hij aan dat pro
fiel de termen 'love' en 'care'. In
de programmering dient blij
moedigheid een kernwoord te
zijn. Ook moet zijn omroep kri
tisch naar de maatschappij kij
ken. De column van Wim Bos
boom is wat hem betreft daar
van nu al een goed voorbeeld.
Amsterdam (anp) - De opera
Aïda die de afgelopen vier
dagen is uitgevoerd in de RAI
in Amsterdam, heeft in totaal
ruim 31.500 bezoekers ge
trokken. Het 'enige operama
ter wereld' is volgens de or
ganisatie 'zeer enthousiast'
ontvangen door het publiek,
zo deelde ze maandagmorgen
De eerste avond protesteerde het
publiek echter massaal wegens
het slechte uitzicht op het po
dium. Honderden mensen liepen
tijdens de voorstelling door de
zaal om een beter plaatsje te
zoeken. Velen gingen voortijdig
weg.
De organisatie revancheerde
zich vrijdagavond door onder
meer het podium te verhogen en
de zaal aan te passen. Van de
ongeveer 500 toeschouwers die
klaagden, hebben 250 gebruik
gemaakt van het aanbod om de
extra voorstelling zondagavond
bij te wonen. De overige gedu
peerden krijgen binnenkort hun
geld terug. „We proberen dat zo
snel mogelijk te doen", zegt D.
Broekema namens de organisatie
SPL Na de eerste voorstelling
zijn slechts enkele klachteh bin
nengekomen.
„Het succes had groter kunnen
zijn, niettemin is het toch een
succes. We hebben toch heel wat,
bezoekers gehad en ik heb veel
blije mensen gezien. In totaal
waren er bijna 32.000 bezoekers,
dat is een score van 89 procent.
Menige opera scoort lager", stelt
Broekema. Per avond was er
plaats voor 8800 mensen. De
eerste avond was het volle bak,
de tweede minder, zaterdag
avond was het weer vol, aldus de
woordvoerder.
Berichten dat de artiesten niet
zouden zijn betaald, spreekt
Broekema tégen. Iedereen die
met het organisatiebureau SPI te
maken had, is volgens hem be
taald. Een groot deel van de
mensen is vooruitbetaald en de
rest tijdens de voorstellingen.
In het kader van de World Tour
gaat 'Aida, the Opera Spectacu
lar' nu naar Duitsland.
(onze verslaggever
lerlen - Het PvdA-Eerste Kamerlid Nic Tummers, is door de
[ód van Europa benoemd tot centraal ombudsman voor het
popees architectonisch erfgoed. Tummers krijgt tot taak te
pen over belangrijke architectonische zaken in 29 landen in
pel Europa.
[[zijn werk behoorlijk te kun-
doen, moet Nic Tummers
;t een centraal netwerk van
iPorteurs opbouwen in de ver
leende landen. Werkt dat
[Werk eenmaal naar behoren,
F is het de bedoeling dat de
porteurs aan Tummers door-
po wanneer een architecto-
R kunstwerk van enig niveau
jdiadigd dreigt te worden of
Boren gaat.
rEuropese ombudsman neemt
Ngens ter plaatse pools-
'§ie en rapporteert daarna
J bevindingen aan het Euro-
is parlement. Dat heeft via
Mantal bestaande verdragen
de mogelijkheid de regering van
het betreffende land op de vin
gers te tikken over de verwaarlo
zing van het architectonisch mo
nument. Bovendien beschikt het
parlement over fondsen om fi
nanciële steun te bieden bij het
onderhoud van monumenten.
De 65-jarige Nic Tummers staat
bekend als een deskundige op
het terrein van de architectuur.
In zijn woonplaats Heerlen was
hij nauw betrokken bij het ar
chitectonisch beleid. Van zijn
hand verscheen een aantal pu-
blikaties over architectuur. Bo
vendien verzorgde hij enkele ex
posities over dat onderwerp.
Beeld uit de film.
Door Wouter ter Haar
Lelystad - Ook filmmaker Roel Oostra
is verliefd geworden op de Batavia.
Vóór en na hem bezochten vele tien
duizenden mensen het schip dat op een
werf in Lelystad wordt gebouwd. Ze
vergaapten zich allemaal aan de Bata
via, een natuurgetrouwe kopie van zijn
jammerlijk verloren gegane 17e-
eeuwse voorganger.
In 1989 kwam Oostra voor het eerst op de
werf. Hij werd gegrepen door de bouw van
het schip en door de onverzettelijkheid en
het idealisme van bouwmeester Willem
Vos.
Oostra besloot een film te maken over de
bouw van het schip, die oorspronkelijk bij
de geplande tewaterlating in 1991 in pre
mière zou moeten gaan. De Batavia ligt
echter nog steeds op de werf. De tewater
lating is uitgesteld tot 1995. Oostra bleef al
die jaren terugkomen om actuele beelden
te 'schieten' en wilde niet langer wachten
tot het schip te water wordt gelaten.
Vanavond is zijn gedramatiseerde docu
mentaire 'De wederopstanding van de Ba
tavia' te zien bij de NOS (Nederland 3,
20.24 uur).
Het vernuft, idealisme en de onverzette
lijkheid van de bebaarde en schilderachti
ge bouwmeester Willem Vos vormen de
hoofdlijn van de film. Zijn inmiddels grijze
baard was nog zwart toen hij in 1985, met
niets meer dan een stapeltje planken, vast
beraden begon aan zijn levenswerk. Mooi
is het beeld als hij met zijn stevige knuis
ten op de kale kiel klopt. Hij vertelt uiterst
beeldend over zijn droom die in 1995
eindelijk zal uitkomen. Dan moet hij met
de nieuwe Batavia zijn eigen reizen gaan
maken.
Oostra heeft doelbewust gekozen voor veel
beelden van Willem Vos. „Hij had liever
gehad dat we vooral ook andere Batavia-
medewerkers zouden filmen. Maar Willem
is een heel bijzonder mens met een bijzon
dere droom. Vooral door hem werd het
schip een persoon en kreeg het een ziel.
Het werd een dame die er wezen mag. En
Willem Vos mag daar terecht trots op
zijn." Het schip, toegankelijk voor publiek,
is bijna klaar. Er wordt dagelijks aan
gewerkt. Vorige week werd bijvoorbeeld
de tiende ra geplaatst.
Ontberingen
Het drama in de film wordt gevormd door
foto's vnu
de geschiedenis van de 17e-eeuwse Bata
via, eens het vlaggeschip van de Vereenig-
de Oostindische Compagnie dat tijdens
zijn eerste reis naar de 'Oost' bij Australië
op de klippen sloeg. Een barre reis met
ontberingen voor zeelieden, soldaten en
vrouwen was aan de schipbreuk voorafge
gaan. Na het vergaan van het schip brak
de hel pas goed los. De gestrande beman
ning ging zich te buiten aan moordpar
tijen, muiterij en verkrachtingen.
Ruig
Samen met dramaregisseur Jan Keja film
de Oostra de nagespeelde 'Ongeluckige
Voyagie van 't schip Batavia'. In soms wat
langdradige scènes krijgt de tv-kijker een
aardig beeld hoe ruig en onbeholpen het er
365 jaar geleden aan toe ging aan boord
van de Batavia en in de onvrijwillige
nederzetting voor de Australische kust.
Er werd gefilmd aan boord van de Batavia
in Lelystad en op een stil strand. De derde
verhaallijn is het opduiken en de restaura
tie van het schip voor de Australische kust.
Duikers, die tientallen jaren naar het wrak
speurden, troffen op de zeebodem nog
verrassend veel aan en vulden er vrijwel
een heel museum mee.
Door Joep Eijkens
Tilburg - Het Noordbrabants Natuurmuseum heeft een op
merkelijke expositie in huis gehaald: 'Vormen in veldkeien en
vuurstenen. Beeldhouwwerk uit de Oude Steentijd'. Verre van
denkbeeldig dat menig bezoeker vreemd zal opkijken van de
tentoongestelde stenen en steentjes en bij zichzelf zal zeggen:
„Beelhouwwerk? Hoe komen ze erbij, je kunt in elke gevonden
steen wel een kop of een vogel zien!
De toekomstige TROS-voorzitter Karei van Doodewaerd wil met zijn omroep nieuwe wegen inslaan. foto anp
Waalwijker Wim Hartman (46),
initiatiefnemer van deze exposi
tie, kent dit soort reacties wel.
En net zoals zijn mede-exposan
ten Jan van Es (43) uit Roer
mond en Jan Evert Musch (46)
uit het Drentse Anloo, weet
Hartman heel goed dat be
roepsarcheologen weinig moeten
hebben van hun activiteiten: het
verzamelen van wat zij beschou
wen als sculpturen uit de steen
tijd. Hij kan er zich behoorlijk
kwaad over maken: „Miljoenen
worden uitgegeven aan archeo
logisch onderzoek, maar dit stuk
cultuur laat men gewoon liggen.
Een hoogst kwalijke zaak."
We lopen langs de vitrines vol
stenen. Inderdaad, die kei zou
een apekop kunnen zijn en dat
steentje een menselijke schedel,
zeker als je er vanuit een bepaal
de hoek naar kijkt. Maar is het
niet als met wolken, dat je overal
wel een vorm in kunt zien? Mus
ch is het ermee eens, maar dat
betekent volgens hem zeker niet
dat elke steen dus interessant is
om te verzamelen. „In theorie
wel, maar in de praktijk geluk
kig niet. Het wordt pas interes
sant als een bepaalde vorm zich
herhaalt".
Beroepswereld
Hartman is nog duidelijker: „Het
gaat hier om intensief bewerkte
stenen, waarvan ook een be-
roepsarcheoloog niet weet wat
ze zijn. En als dan honderd men
sen zeggen dat ze in een bepaal
de steen bijvoorbeeld een vogel
zien, dan gaat het toch om een
sculptuur? Eigenlijk zou er sa
menwerking moeten komen met
beroepsarcheologen, anders
blijft het een welles-nietes kwes
tie,"
Van Es: „Nog nooit heeft de
beroepswereld echt onderzoek
gedaan naar deze sculpturen. Ik
wil best riskeren dat ik op grond
van zo'n onderzoek voor wolk
jeskijker wordt uitgemaakt. Ja,
zo zien je je wel eens, maar die
vergelijking gaat niet op, want
wolken zijn veranderlijk en
vluchtig en bij stenen gaat het
om een vaste vorm."
Musch, die een artistieke achter
grond heeft, hield zich aanvan
kelijk bezig met traditionele ar
cheologische zaken als 'werktui
gen en potjes'. „In 1976 sprong
de vonk over, na een lezing van
een beroepsarcheoloog die een
aantal mensportretten in steen
omschreef als 'spelingen van de
natuur' en 'produkten van de
beschouwer'."
Inmiddels weet hij wel beter en
heeft hij al heel wat grote veld
keien 'herkend' als beeldhouw
werken met terugkerende the
ma's: van moedergodin tot
schildpad. De makers zijn vol
gens hem vaak uitgegaan van
bepaalde vormen die de keien al
een zekere 'zeggingskracht' ga
ven. „Van groot belang bij de
herkenning blijkt de lichtval, de
kijkrichting en de weersomstan
digheden."
Periode
Hartman had vorig jaar al eens
contact gezocht met het Noord
brabants Natuurmuseum om
FILMS
GOES
- Grand Theater
20 u. Cliff hanger.
HULST
- De Koning van Engeland
20 u. Cliffhanger.
20 u. Falling down.
20 u. Loaded weapon 1.
20 u. Sommersby.
20 u. Alive.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
20 u. Cliffhanger.
- Alhambra 2
20 u. Oeroeg.
- Alhambra 3
20 u. Falling down.
- Alhambra 4
20 u. Loaded weapon.
ANTWERPEN
-Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u.
Falling down.
- Rex-Club - 12, 14, 16.30, 19 en
21.30 u. Mad doc and glory
-Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Sommersby.
-Odeon 2 - 14, 17.15 en 20.30 u
Daens.
-Odeon 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Alive.
-Odeon 4 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. The distinguished gentleman.
-Quelliil I - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Super Mario Bros.
- Quellin II - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. The piano.
- Quellin III - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. 3 Ninjas.
-Metro I 14, 16.30, 19 en 21.30 u.
Loaded Weapon 1
-Metro II - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Indecent proposal.
permanent een vitrine te reser
veren voor deze stenen. „Er wa
ren wel mogelijkheden, maar er
was intern ook wel weerstand."
De zaak lag anders, toen hem
een zaal aangeboden werd voor
de periode juni-september. „In
mijn eentje zou ik die niet heb
ben kunnen vullen. Vandaar dat
ik gevraagd heb aan Jan van Es
en Jan Musch om mee te doen. Ik
beschouw hen samen met Eugè-
ne Dubois en Tjerk Vermaning
als de grootste archeologen in
Nederland op het gebied van de
Steentijd." Dat wijlen Verma
ning verguisd werd door weten
schappers, weet Hartman ook
wel. „Maar hij heeft uiteindelijk
gelijk gekregen."
We lopen nog eens langs de
vitrines. Ditmaal om te laten
zien wat ze zelf het meest inte
ressante stuk vinden uit hun ei
gen collectie. Hartman staat stil
bij een hoopje spits gevormde
steentjes en twee keien met
doorboorde gaten. „Ik vond die
spitsen - dat zijn werktuigen -
en deze twee gezichten vlak bij
elkaar. Een dergelijke combina
tie sluit een toevalsfactor vrijwel
uit."
Bij Van Es gaat het meer om de
schoonheid van de stenen en het
'communicerende' karakter er
van. „Je komt heel wat lachende
types tegen en figuren die re
laxed kijken."
Hij wijst naar een 'Apekop' uit
Java. Musch vindt de beelden
vooral interessant als uitingen
van een 'vergeten menselijke
cultuur'. Tal van 'moedergodin
nen' heeft hij inmiddels ontdekt.
„Bijvoorbeeld in Zuidlaren. De
gemeente heeft het beeld rechtop
laten zetten, zodat de lichtval
optimaal is."
Ze hebben al vaker him vond
sten geëxposeerd. „Maar nog
nooit op zo'n goede locatie", zegt
Hartman. „Een tijd geleden zou
dat niet mogelijk geweest zijn.
Er is sprake van een toenemende
acceptatie". Musch: „Zo heeft
ook 'Van Gewest tot Gewest' er
aandacht aan besteed. Dat is
toch iets anders als in het tv-
programma 'De Stoel' neergezet
te worden als een wonderlijk
iemand."
Amsterdam (anp) - Philip Ak
kerman krijgt dit jaar de Sand
bergprijs voor beeldende kunst
(15.000 gulden). Hij ontvangt de
prijs voor zijn vorig jaar in het
Centrum voor hedendaagse
kunst Witte de With in Rotter
dam gehouden solotentoonstel
ling. Dit heeft het Amsterdams
Fonds voor de Kunst maandag
meegedeeld.
Tom Claassen krijgt de aanmoe
digingsprijs beeldende kunst
1993 (7.500 gulden). De prijs is
hem vergund voor zijn tentoon
stelling in Galerie Fons Welters
in Amsterdam en voor zijn aan
deel in de groepstentoonstelling
'Peiling' in Museum Boymans
van Beuningen in Rotterdam.
De prijzen worden op 5 novem
ber uitgereikt.
- Sinjoor - 14, 16.30, 19 en 21.30 u.
Dragon.
-Ambassades Club 1 - 14, 16.30,
19 en 21.30 u. Jennifer 8.
-Ambassades Club 2 - 14, 16.30,
19 en 21.30 u. Pet sematary two.
-Ambassades Club 3 - 14, 17.15 en
20.30 u. Scent of a woman.
- Ambassades Club 4 - 14, 15.45 en
17.30 u. Jungle Book.
19 en 21.30 u. Peter's friends.
BRUGGE
- Complex Zwart Huis
20 u. Alive.
20 u. Falling down.
20 u. Twenty one.
- Memling
20 u. Indecent proposal.
- Van Eyk
20 u. Loaded weapon 1.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Loaded
weapon 1.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Made in
America.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Super
Mario brothers.
14.30, 17 en 20 u. Pet sematary 2.
22.30 u. Love crimes.
22.30 u. Henry, portrait of a serial
killer.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dragon.
20 u. Body snatchers.
20 en 22.30 u. Mad dog and glory.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Falling
down.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The piano.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Indecent
proposal.
22.30 u. The assassin.
17 en 20 u. Sommersby.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Alive.
14.30 u. Jungle book (Ned. versie).