Beelden in een drassig park ,N W suske wl! haivibone Hedendaagse sculpturen in coulissenlandschap Wolfslaar Herstel Mondriaanhuis nadert zijn voltooiing Radio Drenthe populair deelO Veronica begint juridische procedure tegen Tornado Lost Tribe Gianna Nannini Fijnbesnaard Heart Throbs Mozarts pianoconcerten Kunst der Fuge UIT GIDS destem gids destem WOENSDAG 23 JUN11993 Door onze redacteur Hans Rooseboom Breda - Tegen het decor van het park Wolfslaar in Breda is vanaf zondag 27 juni een beeldententoon stelling te zien, met heden daagse werken die speciaal voor dit park zijn ge maakt. De expositie 'Coulissen, beelden in park Wolfslaar' wordt geo pend door burgemeester Nijpels van Breda. In het grillige, enigs zins verwilderde Wolfslaar staat werk van elf kunstenaars uit Nederland en België. Het is de bedoeling dat het cou lissenlandschap van park Wolf slaar, gelegen aan de zuidelijke rand van Breda, vanaf dit jaar iedere zomer het toneel wordt van een actuele expositie van alle vormen van sculptuur. Achter de tentoonstelling zit de Stichting Fundament, die na ja renlange pogingen eindelijk een plek voor haar activiteiten heeft gevonden. Met de gemeente Bre da is een gebruikersovereen komst afgesloten voor het hele park Wolfslaar en het histori sche koetshuis. „Het wordt geen beeldentuin voor de geijkte sculptuur", zeg gen Chris Driessen en Heidi van Mierlo, die de tentoonstelling hebben georganiseerd. „Er zijn genoeg beeldentuinen in Neder land en België, maar wij willen ons onderscheiden als proeftuin. Wij nodigen kunstenaars uit om zich in deze buitenruimte te la ten inspireren. Het park Wolf slaar biedt hen die gelegenheid. Het is een proeftuin voor op drachten in de openbare ruimte. Het park moet de inspiratie zijn. Rondlopend met de kunstenaars door het park kim je aan de gezichten zien dèt het inspi reert". Onderzoek Deze eerste tentoonstelling heeft geen thema. „Je kunt zeggen dat het park zelf het thema is. Het is een onderzoek geweest naar het park Wolfslaar zelf. Het is een drassig coulissenpark. Dat dras sige is kenmerkend voor Wolf slaar, afgezien van het afwisse- De manshoge bronzen 'gaper' of 'walgeF van Karei Goudsblom, op een pad in park Wolfslaar in Breda, foto de stem johan van gurp lende, de coulissen. Die drassig heid heeft wel beperkingen: hele zware beelden kunnen hier niet staan, en zware vrachtwagens, om een sculptuur af te leveren, kunnen er niet in. Het technisch onderzoek van het park is mede gedaan door de Milieudienst van de gemeente Breda. De gemeente is ons zeer terwille geweest". Als toeschouwer kun je je laten verrassen door de kunstwerken die her en der verspreid in het park staan opgesteld. Ze zijn als het ware verscholen. De huisjes en de waterputten van Rob Leij- dekkers, de grasheuvel van Ger ard Koek, het eilandje van Luk van Som. Je ziet dat de entoura ge een kunstenaar kan inspire ren tot een werk dat in harmonie is met de omgeving, maar ook tot iets dat juist totaal dishar- monieert. Dat heeft geleid tot beelden die de enigszins ruige romantiek van het park Wolf slaar versterken of er juist de spot mee drijven. Lezingen Organisatoren Driessen en Van Mierlo hebben geen zorg over de toekomst van het initiatief. „Voor volgend jaar hebben we al aanmeldingen van vooraan staande namen. We bieden niet alleen de plek en de gelegenheid, maar ook het geld dat de kunste naar nodig heeft voor materia len. De beelden blijven uiteraard eigendom van de kunstenaar zelf". De beelden staan er alleen 's zomers, maar daarnaast organi seert de Stichting Fundament lezingen, en die gaan het hele jaar door, met de frequentie van ongeveer één keer per maand. Lezingen, symposia en congres sen zijn naast de exposities de andere 'poot' waarop Funda ment rust. De lezingen worden overigens steeds uitgegeven. Dit jaar gaan ze over het maat schappelijk isolement waarin de hedendaagse beeldende kunst al dan niet verkeert. De tentoonstelling 'Coulissen' in park Wolfslaar duurt van 27 juni tot en met 29 augustus. Deelnemende kunstenaars: Walter Bartelings, Siegfried Bekkers, Frank Bezemer, Tom Claassen, Piet Dirkx, Karei Goudsblom, Han Janselijn, Gerard, Koek, Rob Leijdekkers, Rudy Luij- ters, Luk van Soom. De eerstvol gende Wolfslaar Lezing is op zon dag 4 juli in de Villa Klein Wolf slaar, om 14.30 uur. Spreker is Jaap Kruithof, hoogleraar filosofie in Gent, over het thema 'De plaats en de functie van de visuele artis tieke expressie in een beschaving in crisis'. Op 29 augustus spreekt de directeur van het Museum voor Hedendaagse Kunst Antwerpen (MuhkA), Flor Beks. Voor de lezin gen dient men te reserveren: 076-227168 (11.00-14.00 uur). Hilversum (anp) - De Veronica Omroep Orga nisatie is een juridische procedure begonnen te gen Tornado bv. Het ho ren van betrokkenen, on der wie Rob Out en Lex Harding, door de rech- ter-commissaris moet meer duidelijkheid geven over de verdeling van de winst na verkoop van de aandelen van RTL/Vero- nique, het huidige RTL 4. Tornado investereerde in 1989 miljoenen guldens in RTL/Veronique. Het geld daarvoor werd beschikbaar gesteld door Veronica. Een jaar later werd het aandeel met forse winst verkocht. Veronica meent thans dat het aanspraak kan maken op een provisie van 2,5 mil joen gulden. Tornado wei gert echter dat geld plus een rente van enige tonnen over te maken. Volgens een woordvoerster van de omroep moet aller eerst duidelijk worden wel ke afspraken er in het verle den zijn gemaakt. Zowel oud-bestuurders, de voor malige top van Veronica als de CLT-directie, het moe derbedrijf van RTL 4, wor den door de rechter-com- missaris gehoord. De uit komst van deze zogenoemde verzoekschriftprocedure is bepalend voor eventuele verdere juridische actie. Veronica hangt nog een straf boven het hoofd voor betrokkenheid bij de op richting van RTl/Veronique. De afdeling rechtspraak van de Raad van State zal eind volgende maand bepalen of Veronica een zendtijdver bod van enige weken mag worden opgelegd. HARDCORE HIP-HOP jazz chromatic dance music. Zo noemen de leden van Lost Tri be de muziek op hun titelloze debuut. Heel vrij vertaald bete kent het dat je muziek voorge schoteld krijgt die een menge ling is van funk a la Sly Stone en James Brown, ruig gitaar- werk, rap en geïmproviseerde jazz. Het geheel, moet je toch vooral als jazzrock omschrij ven. Lost Tribe bestaat uit twee gi taristen, een saxofonist, een drummer en een bassist. Het zijn betrekkelijk jonge muzi kanten en de biografie van de groep doet het voorkomen alsof Lost Tribe iets spectaculair nieuws heeft bedacht. Dat is natuurlijk niet het geval. Soortgelijke muziek kwam je vroeger al tegen op Miles Da vis-platen en op langspelers van de Brecker Brothers. Dat neemt niet weg dat Lost Tribe een lekkere plaat heeft ge maakt die door Walter Becker (ex-Steely Dan) ietwat onder koeld is geproduceerd. Lost Tribe heeft het eigen ge luid zelf voorzien van het label dance music, maar ik denk toch dat de groep zijn aanhang eer der zal moeten zoeken in de hoek van de progressieve jazz liefhebbers dan bij de hardco- re-fans. Het is in ieder geval toegankelijke jazzrock die ruig blijft waar fusion-groepen als Steps Ahead glad dreigen te worden. (Windham Hill Jazz, RCA) WIM VAN LEEST DE ITALIAANSE zangeres Gianna Nannini komt zo'n beetje om het jaar met een nieuwe langspeler. Haar nieuwste heet X forza e X amo- re wat zoveel wil zeggen als Vanwege kracht en vanwege liefde. Gianna Nannini is iemand die in muzikaal opzicht beperkt is. Ze' moet het vooral hebben van haar ruige stemgeluid en omdat daaraan in het verleden veel vuldig rockmuziek gekoppeld werd,, zit er een zekere mate van gelijkvormigheid in haar werk. Daarbij moet je niet uit het oog verliezen dat ze als zangeres in Italië met haar compromisloze teksten baan brekend werk heeft verricht voor de vrouwenbeweging. Om de boodschap over te brengen had ze die rock nodig. Op haar vorige studio-cd Scan- dalo was al iets van een muzi kale kentering hoorbaar en die heeft zich op X forza e X amore doorgezet. De obligate rock is nog wel aanwezig, maar ze laat ook horen dat ze nieuwe muzi kale paden bewandelt. Of nieuw, in een nummer als Ma- remma grijpt ze terug naar de oude Italiaanse liedtraditie, maar het misstaat haar zeker niet. In andere stukken als Principe azzurro en Per forza e per amo re is ze experimenteier bezig en lijkt ze aansluiting te zoeken bij progressieve continetale zangeressen als Alice en Jo Le- maire. Er is sprake van een zekere muzikale rijping en die komt Gianna Nannini in artistiek op zicht zeker ten goede. De vraag is echter of er een markt voor is die vergelijkbaar is met die die ze had als 'rockzangeres'. Ik zie het tamelijk conservatief inge stelde jeugdige Italiaanse pu bliek nog niet met haar die ommezwaai maken. (Polydor) WVL DE ZOMER is begonnen, de examens zijn achter de rug en de feesten staan gepland. Nu de muziek nog. De Schagense pla tenmaatschappij Semaphore heeft daartoe een flinke partij stevige gitaarmuziek uitge bracht; voor geslaagden én ge- zakten het ware afreageren. In het aanbod bevindt zich vooral veel debuutwerk. Kings Of Wig van de Amerikaanse band Three Car Garage bij voorbeeld. De groep brengt zeer melodieuze hardcore met zinnige teksten en afgewerkte composities, opgenomen met de bekwame hulp van leden van Urge Overkill en Bongwater. Hoewel het tempo er voortdu rend goed in zit op deze plaat, is er genoeg afwisseling om het ruim een uur spannend te hou den. Het Canadese King Cobb Steelie doet op haar gelijkna mige debuutalbum een poging grunge met funk te vermengen. Helaas slagen de heren daar maar deels in. De composities zijn te weinig boeiend om die - op zich interessante - mix tot een geslaagd eind te brengen. Het is het allemaal nét niet. Heel wat aangenamer is de snelle en melodieuze hardcore op Palomino Pizza van de Au stralische Cosmic Psychos. De groep uit Melbourne behoorde ooit -samen met de veel be roemdere The Saints - tot de toonaangevende clubacts in 'down under Australia'. Met dit, inmiddels zesde, album wordt nu ook een gooi naar Europees succes gedaan. De plaat klinkt wat iel, maar is compositorisch sterk genoeg om staande te blijven. Werke lijk prachtig is de cover van L7's Shove. The Beautiful Authentic Zoo Gods lijken op hun album Birth een beetje de weg kwijt. Terwijl de ene gitarist frivole songstructuren neerzet, trekt de andere een speedmetal- muur op en doet de zanger een poging Axl Rose van Guns 'n' Roses te imiteren. Een ratjetoe waar derhalve niemand raad O) 8 e 8 8 a mee weet. Een veel gevoeliger snaar treft bij mij het Amerikaanse punk trio Rancid. Hun titelloze de- buut-langspeler staat vol punk zoals we die lange tijd niet meer gehoord hebben: hard, kort en snel. Niks geen toege vingen aan de commercie in de hoop de nieuwe gitaar-belofte te worden, maar ouderwets recht-voor-zijn-raap. Een voor deel ten opzichte van de vroe gere punk is de technische vooruitgang: zo magertjes als destijds de Sex Pistols klonken, zo vet klinkt het anno 1993. Wie nu nog op zijn eindexa- menfeest Michael Jackson durft te draaien, dient onmiddellijk zijn diploma in te leveren. GERARD VAN DEN BROEK EEN NIEUWE plaat van Toni Childs? Zangeres Rose Carlotti van de Britse band The Heart Throbs zingt inderdaad met diezelfde keelstem, maar verder O foto polvdor heeft de muziek van The Heart Throbs meer weg van Siouxi The Banshees: eenvoudige en toegankelijke new wave-pop met een fel zingende voor vrouw. Was de vorige plaat Jubilee Twist nog een stuk 'liever', op Vertical Smile keert de groep terug naar het ruigere geluid van het debuut Cleopatra Grip. Tussen haakjes dan wel, want bij deze vier Britten is een gitaar die een beetje vervormd al heftig. Een n'et bandje voor een net feestje. (One Little In dian/Play It Again Sam) GVDB HET KAMERORKEST Anima Eterna is een van de nieuwste loten aan de stam van de oude muziek-beoefening, en het is een aanwinst op dat terrein. Met drie pianoconcerten van Mozart geeft het ensemble een overtuigend visitekaartje af. Anima Eterne staat dan ook onder leiding van Mare Des- trubé, en deze violist heeft/had zitting in (houdt u vast) het Orkest van de Achttiende Eeuw, The English Consort, the Academy of Antient Music, het Leonhardt Consort, het Ricer- car Ensemble en Tafelmusik Toronto (en naast al deze oude uitvoeringspraktijken is Des- trubé ook een drukbezet 'mo dern' violist). Je kunt je soms afvragen of het wijs is om de oude-uitvoerings- praktizeerders op Mozart los te laten, maar in het geval van Anima Eterna is er geen twijfel mogelijk: dit is erg mooi. Luis ter eens naar de inzet van het Andante uit het pianoconcert KV 414. Warm, ademend, emp- findlich zoals Mozart het wilde, en vooral: zeer professioneel. Hoofdrolspeler in dit geheel is overigens Antwerpenaar Jos van Immerseel, die een alles zins acceptabel klinkende for tepiano bespeelt, hoewel het nooit echt móói wordt - zoals oude strijk-instrumenten wél mooi klinken. Het zij zo. De fortepiano is een grootheid waar we allang niet meer om heen kunnen. (Channel Clas sics) HANS ROOSEBOOM BACH SCHREEF zijn Kunst der Fuge niet voor een speciaal instrument. Het staat iedereen vrij deze partituur te verklan ken zoals hem goeddunkt. Er zijn dus uitvoeringen op clave- cimbel, door strijkorkest of -kwartet, op een moderne con certvleugel, zelfs op accordeon. Maar het meest voor de hand ligt toch een interpretatie op het orgel, dat tenslotte Bachs eigen geliefde instrument was. De nieuwste opname is die van Marie-Claire Alain op een mo dern orgel (1975), namelijk dat van de St-Maarten te Mase- vaux (Haut-Rhin). Vroeger moest je om een orgel te horen inderdaad een kerk betreden, en het schijnt dat veel mensen die vroeger gedwongen naar de kerk moesten, daaraan een aversie tegen de klank van het orgel hebben overgehouden. Tegenwoordig is de kerk gere duceerd tot een neutraal cd- doosje dat elke ecclesiastische bijsmaak ontbeert. Het orgel als pure muziek en verder niets. Het orgel als het ideale medium voor de monu mentale architectuur van Die Kunst der Fuge. Om uren naar. te luisteren. (Erato) HR Piet Mondriaan met een olieverfschilderij in 1938. fotoap Amersfoort (anp) - De restauratie van het Mondriaanhuis, gevestigd in het Amersfoortse pand waar de beroemde schilder (.1872-1944) werd geboren, zal in november helemaal klaar zijn. Vrijdag is het al feest aan de Kortegracht 11, als het hoogste punt van de verbouwing wordt bereikt en initiatiefnemers Cis en Leo Heijdenrijk van Prins Bernhard een Zilveren Anjer krijgen voor hun inzet. Het Mondriaanhuis krijgt een belangrijke functie in het Mondriaanjaar (1994), dat verder onder meer wordt ge markeerd met een tentoonstel ling in het Haags Gemeente museum. Het Mondriaanhuis en een er bij getrokken schoolgebouw gaan functioneren ais exposi- tieruimte (met als voornaam ste onderwerp de ontwikke ling van de kunstenaar Mond riaan) en documentatiecen trum (dat reeds voor het pu bliek geopend is). Er is ook nog een 'wintertuin' (foyer en restaurant). Het documentatiecentrum be staat uit een databank en de verzameling van de Stichting Mondriaanhuis: zo'n 4000 boeken, tijdschriften, catalogi, recensies, brieven, foto's, affi ches, videofilms, cassettes en maquettes. Het bijeen brengen daarvan is een nog steeds lo pend proces. Er zijn geen herinneringen aan Mondriaan in de vorm van zijn wieg, zijn schoolrapport of zijn schildersezel. Volgens de Stichting Mondriaanhuis „heeft het weinig zin om aan de hand van persoonlijke be zittingen de betekenis van de ze schilder voor de cultuur van de 20e en 21e eeuw te illustreren." Niet alleen Mondriaan zal aandacht krij gen in het huis, ook worden een tijdsbeeld en werk van tijdgenoten getoond. Het geboortehuis van Mond riaan werd enkele jaren gele den aangekocht door de Vriendenkring Mondriaan, De restauratie kost in totaal twee miljoen gulden, waarvan drie kwart uit subsidies werd be kostigd. Vijf ton is door de vrienden bijeen gebracht. De financiering voor de inrichting en andere materialen is nog niet rond. Hilversum (anp) - Radio Drenthe is onbetwist de be beluisterde regionale omroep van Nederland. Binnen het eige luistergebied haalt de omroep een luisterdichtheid van procent, goed voor een marktaandeel van 36 procent, blijkt uit de jongste cijfers van de afdeling kijk- en luisteron derzoek van de NOS. De regionale omroepen blijken de toenemende concurrentie commerciële radiostations te kunnen weerstaan. Gemeten over gehele land haalden de regionale omroepen in maart en april ef gemiddelde luisterdichtheid van 4,3 procent, evenveel als in voorjaar van 1992. Goed voor een dagbereik van 2,2 mil]#1 luisteraars. Bij een meting november vorig jaar was er onder invloed commerciële stations sprake van een duidelijke teruggang. De me® omroepen hebben daarna luisteraars teruggewonnen. Dat ge'1 echter niet voor Radio Noord, Radio Rijnmond en Radio Noo» Holland. Zij blijven luisteraars verliezen. De regionale omroep in Noord-Holland is met een luisterdicM® van 1,6 procent en een marktaandeel van slechts 7 procent slechtst beluisterde omroep. Verder blijkt uit de cijfers dat Om® Zeeland, die eind vorig jaar de belangstelling zag stijgen naar® luisterdichtheid van 7,5 procent, met een luisterdichtheid van procent weer terug is op het niveau van een jaar geleden. FILMS GOES - Grand Theater 14 u. Junglebook. 20 u. Sommersby. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Stay tuned. 20 u. Falling down. 20 u. Sommersby. 20 u. Alive. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 en 20 u. Oeroeg. - Alhambra 2 14 u. Junglebook. 20 u. Falling down. - Alhambra 3 14 en 20 u. Stay tuned. - Alhambra 4 14 u. Loaded weapon. 20 u. Apres la guerre. ANTWERPEN - Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Falling down. - Rex-Club - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Mad doc and glory. -Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Sommersby. -Odeon 2 - 14, 17.15 en 20.30 u. Daens. -Odeon 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Pet sematary two. -Odeon 4 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The distinguished gentleman. -Quellin I - 14, 16.30, 19. en 2" u. The piano. «13 -Quellin II - 14, 16.30, 19 en2' u. Candy man. .„on - Quellin HI - 14, 15.45 en 1W Jungle Book. 19 en 21.30 u. Peter's friends- -Metro I 14, 16.30, 19 en Indecent proposal. »ij -Metro II - 14, 16.30, 19 en u. Dragon. oi,3 Sinjoor - 14, 16.30, 19 en u. Aliye. Ig,J - Ambassades Club 1 - 19 en 21.30 u. Jennifer 8. -Ambassades Club 2 - (vri 19 en 21.30 u. Forever zo. di. do.). The Bodygdara ma. woe.). l7i$ - Ambassades Club 3 20.30 u. Scent of a woman- - Ambassades Club 4 - 19 en 21.30 u. Passenger o zo. di. do.). Under Siege P- woe.). BRUGGE - Complex Zwart Huis 14.30 en 20 u. Alive. 14.30 u. Malcolm X. 14.30 en 20 u. Jennifer 20 u. Daens. - Memling 14.30 en 20 u. Indecent 14.3(fen 20 u. Falling do*"' f «RADIO 1 K heel uur en 7.30, 8.30, 12.30, ,(,30 16.30, 17.30, 18.30 en 06.30 Mipuws. VARA: 7.07 Radio I Woensdageditie. AVRO: 12.07 Ra- ïjoiournaal. NCRV: 17.07 Hier en uu 19.04 Hier en Nu/Praatradio. NOS' 20.04 Langs de lijn, sport en uzlek. 23.07 Met het oog op mor ion, EO: 0.02 Voor wie niet slapen ïan 1.02 Zingen in de nacht. 2.02 ne verandering. 3.02 Gospels van )oen. 4.02 De ochtendmix. 5.02-7.00 Wakker op weg RADIO 2 éj heel uur nieuws. V00: 7.04 Ook ooeiemorgen. 9.04 Muziek terwijl u werkt. 11 04 Anita. 12.04 Het is maar -en spelletje. 14.04 Terug in de tijd. 1504 Nederland muziekland. EO: 1704 Alle mensen. VPRO: 18.04 Ek- t,e| horizontaal. EO: 19.04 Country rail 20.04 Nederland zingt: Samen jingen in... 20.30 Nederland zingt: Licht op jongerenkoren. 21.04 Go- -jelpodium compilatie. 22.04 Praise 0p woensdag. 23.04-24.00 Take it easy RADIO 3 gk heel uur nieuws. AKN: 6.02 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami- nen. 11.04 Baas van de dag. VARA: 12 04 Denk aan Henk. 14.04 Carola. AKN: 15.04 Popsjop (I en II). V00: 17.04 Rinkeldekinkel. N0S: 18.04 De Avondspits. EO: 19.04 Spoor 7. NCRV: 20.04 Paperclip magazine. VPRO: 21.04 Villa 65. TROS: 0.04 TROS Nachtwacht. VARA: 2.00 Zo ne. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM RADIO 4 Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. NCRV: 7.02 Preludium. 8.04 Musica sacra 9.00 Muziek voor miljoenen. 11.00 Ochtendconcert I. Ris Majesties Sagbutts and Cor- netts, diverse koren en sol. II. Festi val Ensemble met koor en sol. 13.04 Stemmen. EO: 14.00 Het middag concert: Muz. voor koor, orgel en trompet. 16.00 De Nederlanden: Re sidentie Ork. AVRO: 17.00 Jacco's keus.18.04 Kleine zaal: Emerson String Quartet. 19.00 Opera magazi ne. 20.02 Avondconcert: Kon. Con certgebouw Ork. met bas. 23.00-24 00 Jazzspectrum RADIO 5 Elk heel uur t/m 18.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelingenrubriek met uitgebreid weerbericht en scheepsvaartberichten. 7.05 1008 AM. IKON: 8.50 Snippers. NOS: 8.55 Waterstanden. EO: 9.02 Vrouw-zijn. KRO: 10.02 Postbus 900 10.10 Ge zondheid, een zorg. 11.02 M/V op herhaling. 12.02 Grijs en groen. 12.50 Postbus 900. 13.10 Damokles. 14.02 Glas in lood. 15.02 Camera obscura. RVU: 16.02 De schatka mer. NOS: 17.10 Radio UIT. PP: 17.50 Groen Links. KRO/RKK: 18.02 Ter bezinning. EO: 19.00 Waar wa ren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actulaiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actualitei ten m het Marokkaans en Berbers. 20.40 Actualiteiten in het Chinees. TELEAC: 21.00 Frans voor bedrijf en beroep. 21.30 Nieuw Burgerlijk Wetboek. 22.00 Consument en mi lieu. 22.30 Geld- en effectenhandel. EO: 23.00-24.00 Het interview OMROEP BRABANT Elk heel uur en 07.30 AN P-nieuws, gevolgd door Brabants nieuws en actualiteiten (behalve 08.00 en 13.00). 7.45 De krant in Brabant. 7.51 Weerman Johan Verschuuren. 7.55-8.00 Nieuwsoverzicht. 8.32 Brabants nieuws en actualiteiten. i8.34 Muzieló Brabantse produkties. 9.07 Muziekkjdsk. .10.07 Draai-bank. 11.07 Van lysftèt 12.53 Bericht voor boer en tuinder. 12.55-13.00 Nieuwsoverzicht. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek, Brabantse produkties. 14.07 Muziekkiosk. 16.00 De heerlijkheid. 17.45 De agenda. 17.55-18 00 Nieuwsoverzicht OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: Zie Radio 1. 7.00 Nieuws en actualiteiten. 7.32 Re gionaal nieuwsoverzicht. 7.40 De dag van... 7.50-8.00 De agenda. 12.00 Nieuws en actualiteiten. 12.15 Het weer in de provincie. 12.32 Regionaal nieuwsoverzicht. 12.35 Streekeigen. 12.55-13.00 De agen da. 16.00 Het Kanaal door Zeeland. 17.00 Nieuws en actualiteiten. 17.15 Het weer in de provincie. 17.32 Regionaal nieuwsoverzicht. 17.35 Goed Zeeuws. 17.55-18.00 De agen- Mie schippers keken in verrukking w rmjri schoonheid en luisterden ytotmf no or mt/n prochtife stem. 17/ 1 do, dol moet ieueldif feu lïQ J ,11, -LJLJ=: -j/ i naakt hel extra pikant I'irminnen zón 'in Kun ie twen ue zullen tuten Ëff.' VUA/HEBR "AM&oNEx, WAT&AA

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 18