Johnny blijft een volksheld SCHIJF Verjaardag van rocker Hallyday bijna nationaal feest in Frankrijk Louis d'Or naar Gijs Scholten van Aschat Cartoonfestival schenkt een grote scheut humor UIT gids ,aivibone Belangrijke aanwinst voor Noordbrabants Museum ske wiske I a" u iv£L £BHS Jean Michel Jarre Ancient Future Michael Gettel Alabama Kids Grieg 150 jaar Bad Religion Werkmanprijs n Karei Martens MUZIEKRECENSIES HET AARDIGE van The Pop corn Makers was dat ze na het eendagsvlieg] e Popcorn de syn thesizer als ingeburgerd beschouwden en zich bij mijn weten niet meer waagden aan uitgebreide, maar daarom niet zinloze herhalingsoefeningen. In het geval van de Franse syn thesizer-bespeler Jean Michel Jarre liggen de zaken iets genu- nanceerder, maar hoe rijk zijn elektronische muziek door de jaren heen ook is geworden, hij is niettemin vervallen in een stijltje. Jarres nieuwste cd heet Chronologie. Het thema erach ter is dat leven zich op een chronologische manier voltrekt en uiteindelijk een soort van kringloop is. Dat dingen elkaar in tijd opvolgen, benadrukt hij nog eens extra door de num mers op de nieuwe plaat Chro nologie part 1 tot en met Chro nologie part 8 waarbij part 8 uiteindelijk weer over gaat in part 1. Jean Michel Jarre is vooral een spectaculair muzikant, wiens muziek het best tot zijn recht komt tijdens imposante shows, waarin beeld en licht minstens zo'n belangrijke plaats inne men. Het is suggestieve muziek die de luisteraar c.q. showbe zoeker overdondert en wegrukt uit de alledaagse werkelijkheid. Jarres muziek lijkt futuristisch en was dat misschien ook wel toen hij een kleine 20 jaar gele den voor het eerst van zich deed spreken. Maar een handvol muzikale stromingen verder moet je constateren dat zijn muziek eigenlijk heel conven tioneel is, alleen de aankleding is hypermodern. Sommige motieven op Chrono logie verschillen niet eens zo gek veel van Popcorn of van de thenja-muziek van een middel matige Duitse Krimi-aflevering. In het simpelste house-num- mertje wordt tegenwoordig creatiever met elektronica omgesprongen. (Polydor) WIM VAN LEEST IN DE VS heb je tegenwoordig platenlabels die zich specialise ren in symbolische gladheid. Onder de noemer 'wereldmu ziek' en voorzien van een wazig New Age-etiket wordt er muziek gemaakt die niet veel meer is dan lief klinkend behang. Uitgesproken voorbeelden daarvan zijn Ancient Future en Michael Gettel. Eerstgenoemde groep heeft de nieuwe cd Asian fusion gelardeerd met Aziati sche klanken, althans Aziati sche klanken die keurig zijn ingekapseld in Westerse muziek. De in onze oren vaak schrille klanken van Oosterse instrumenten zijn zo afgevlakt dat ze amper nog opvallen en de totaal afwijkende, moeilijke rit mes van die Oosterse muziek zijn ondergesneeuwd door een Westerse beat. Ik denk dat James Last en zijn orkest meer van de Aziatische ziel hadden heel gelaten, als ze zich op muziek van de Oriënt hadden gestort. Michael Gettel verhaalt op de hoes van zijn cd Skywatiching over zijn verbondenheid met de Indianen van Noord-Amerika en afgaande op de hoesfoto's verwacht je muziek die iets van de oorspronkelijke Amerikaan se ziel zou kunnen bevatten. Maar Gettel is dus gewoon een muzikale zeur die de inspiraties van prairies en sierra's heeft vertaald in landerige stukken die niet eens bij een moderne cowboy-film passen, laat staan dat ze ook maar ergens associa ties oproepen met Indianen. Witte man spreekt in hoestekst met gespleten tong. Ugh. Beide platen zijn uit op het Narada-label en die firma is gespecialiseerd in dit soort gepolijste, prachtige geprodu ceerde muzikale nietszeggend- Het is wellicht als stevige pop bedoeld, maar waar dat recept op vroeger werk als No Control een perfecte mix van pop en punk opleverde, is bij Recipe For Hate de geest eruit. Jam mer, maar het leven gaat ver der. (Epitaph/Semaphore) GERARD VAN DEN BROEK DE KORTSTE weg tussen twee punten volgt geen rechte lijn, maar maakt een slalom-bewe ging. Deze wijsheid leren we van de hoestekst van Drowsy Driver, het debuutalbum van de Noordnederlandse Alabama Kids, die het op hun beurt ongetwijfeld hebben opgedaan bij de autorit van een optreden naar huis. De mens rijdt nooit in een rechte lijn, is de gedach te, maar slingert continu. Zeker de slaperige (drowsy) mens ach ter het stuur. Dit thema en ook de onscherpe hoesfoto's sluiten prima aan bij de muziek: sfeervolle, bijna psy chedelische gitaarnoise, die - toegegeven - niet zozeer uit blinkt in originaliteit alswel in uitvoering. Er klinkt inderdaad her en der Neil Young of Dinosaur Jr. door, en op andere momenten benadert de muziek weer het zwijmelige van Swell of Pavement. Maar door het solide spel en bovendien door de lengte van de nummers (zes stuks in 45 minuten) krijgt de muziek iets hypnotiserends. (Schemer/Semaphore) GVDB 'MAG NOOIT uitgevoerd wor den!', noteerde Edvard Grieg in 1864 op het manuscript van zijn eerste symfonie, voordat hij het werk afdroegaan de biblio theek van zijn geboortestad Bergen. Niet uitvoeren, wel bewaren: alsof de 21-jarige Grieg wist dat hij de nationale trots van Noorwegen zou wor den, en een van de grote namen in de muziekgeschiedenis. Dat was geen onterechte ver wachting: al op 15-jarige leef tijd was de veelbelovende Grieg uit Noorwegen vertrokken om aan het conservatorium in Leip zig te studeren, waar in die jaren (1858-1862) de geest van Mendelssohn en Schumann nog volop rondwaarde. Griegs eerste (en enige) symfo nie is inderdaad erg schuman- nesk, maar voor de goede orde: de muziek is buitengewoon mooi, goed gecomponeerd, zeer de moeite waard om naar te luisteren, en verdient zeker uit voering - ook al vond de compo nist het zelf niet. Maar aan de andere kant: hij heeft het manuscript ook niet vernietigd. Edward Grieg werd op 15 juni 1843 geboren, dat was gisteren op de kop af 150 jaar geleden. Bij zo'n jubileum kun je een stroom van nieuwe cd-opnamen verwachten, en vooral Deutsche Grammophon heeft zich op Grieg gestort. Een bloemlezing uit dat aanbod maakt duidelijk welke ontwikkeling Grieg als componist heeft doorgemaakt, en wat zijn sterke punten zijn. Als jonge ambitieuze componist wilde Grieg zijn krachten meten met de grote klassieke vorm: symfonie, sonate, strijkkwartet, vioolsonate, pianoconcert. Hij beoefende die genres allemaal, met meer dan middelmatig talent. Maar al heel snel kwam hij erachter dat daar zijn kracht niet lag. Sfeer, stemming, impressie, alles neergezet in een paar minuten muziek: perfecte miniaturen in klank, zo zal Edvard Grieg blijven bestaan. Grieg was in drie genres goed: orkestmuziek, pianomuziek en liederen. Als je een keus moest maken komen de liederen waar schijnlijk als nummer één uit de bus. Grieg staat als liedcompo nist op het hoge plan van Schu bert en Schumann. Een niet gering aandeel in de charme van deze liederen heeft de zacht glijdende klank van de Noorse taal. Een hoogtepunt zijn Griegs liederen uitgevoerd door Anne Sofie van Otter, al eerder op deze plaats toegejuicht. Het cd-aanbod dat dit jaar ver schijnt wordt grotendeels volge speeld door Skandinavische musici. Het fabeltje dat ze daar in het noorden koele kikkers zijn wordt ontkracht door de prachtige warme orkestklank van het Gotenburgs Symfonie Orkest. En natuurlijk is Griegs muziek op zich al een reservoir van warmte, tederheid en har monische schoonheid. Op twee cd's kunnen we kennis maken met een aantal volstrekt onbekende dramatische werken van Grieg. Deze typisch 19e- eeuwse produkten zijn voor onze oren wel erg achterhaald, maar ook hier geldt dat er bij vlagen juweeltjes te voorschijn komen. Een van de beste pianisten van de jongste generatie is toevallig een Noor. Leif Ove Andsnes (geboren 1970), al een paar jaar bezig aan een opmerkelijke car rière, is gescjiapen voor de interpretatie van de werken van zijn landgenoot. Andsnes laat overtuigend horen hoeveel meer Grieg in zijn element was in de kleine Lyrische Stücke dan in de vroege Pianosonate. Edvard Grieg: Symfonie, Symfonische Dansen. Filh. Orkest van Bergen o.l.v. Dmit ri Kitajenko. Virgin Pianosonate, Poëtische Toon beelden, Albumbladen, Lyrische Stücke. Leif Ove Andsnes (piano). Virgin Landkjenning, Olav Trygvason (werken voor solisten, koor en orkest). Peer Gynt Suites I en II. DG Liederen met orkest, De Berg- heks, Aan een kloosterpoort in het zuiden, Bergliot (symfonische dra ma's). DG Uit Holbergs tijd, Twee elegische melodieën, Twee melodieën, Twee Noorse melodieën. DG Liederen. Anne Sofie von Otter (mezzo), Bengt Forsberg (piano). DG HANS ROOSEBOOM heid. Hoed je ervoor! (Narada Equinox, VIA Records) WVL 'GEVARIEERDER DAN ooit' luidde de belofte voor Recipe for hate, de nieuwste plaat van de Californische punkpop-for matie Bad Religion. Die belofte komt uit, maar een onverdeeld succes is het niet. Na een ouwerwets rampestamp- begin met het titelnummer komt de variatie om de hoek kijken. Pop (American Jesus), country Man With A Mission), funk (All Good Sol- diers), rock (Watch It Die), ballads (Struck A Nerve) en uiteindelijk nog een rijtje punknummertjes. Keuze te over dus en precies daarop loopt het geheel een beetje stuk. De snelle punk is door de groep ooit gevatter neergezet en de andere muziekstijlen hebben de heren nog niet echt onder de knie. Te vaak klinken de refreintjes te zeikerig en te flauw, ook al staat er een rij gitaarversterkers op de achtergrond te blaffen. Edvard Grieg foto virgin „Iemand die zjjn vak goed verstaat, brengt meer op. De goede mensen zijn altijd het goedkoopst" L. Hoogvliet, supermarkt-directeur Door onze correspondent Wilko Voordouw Parijs - Heel Frankrijk heeft gisteren, dinsdag 15 juni, een verjaardag gevierd, die de status had van een nationaal feest. Toen werd namelijk de bekendste Franse rocker, Johnny Hallyday, vijftig jaar. En de wat grijzende rockster beklimt, om Abraham te vieren, deze week drie keer een gigan tisch podium in het Parijse Pare des Princes. Voor omstreeks 200.000 perso nen zet hij de deuren wagenwijd open voor het minst intieme verjaardags feestje van Frankrijk. Je kan in Frankrijk geen televi sieprogramma bekijken, geen krant of tijdschrift openslaan, geen radio aanzetten of ze heb ben het er over: Johnny Hally day is een halve eeuw jong. Zijn haar is iets dunner geworden, maar ze zijn nog altijd even wild. Vrijwel alle bladen maken gewag van de 33 jaar, dat John ny al een soort woordvoerder is van de Amerikaanse cultuur in Frankrijk. Rock, yéyé, mashpo- tatoes, twist, zelfs een beetje hippy, zware motoren, blues en wat dies meer zij. Samen met zijn collega Eddy Mitchell (die zich overigens tot de blues heeft beperkt) heeft hij de afgelopen jaren als een vertegenwoordiger gefungeerd van alles wat maar aan cultuur uit Amerika kon overwaaien. Sterker nog: hij heeft die kunst 'verfranst' en zelfs voor de meest verstokte cultuurchauvinist aanvaardbaar gemaakt. Aan het begin van de zestiger jaren wist niemand wat nu pre cies te doen met de gitaarspelen de jongen met een engelachtig gezicht, openstaand shirt en met een strakke pantalon aan. Opvallend was wel dat het jonge Franse volkje met enthousiasme reageerde op de felle heupbewe gingen van Jean-Philippe Smet, zoon van een Frangaise en een Belgische artiest, die in zijn eer ste interviews liet weten dat hij farmerszoon was uit '1e middle- west'. De toenmalige zwart-wit televisie filmde tijdens een optreden, en zag Johnny Hally day buikdansend, heupwiegend en kronkelend neergaan, terwijl de fans compleet uit hun dak gingen. Schokkend In het Parijs van die dagen was dat schokkend. Een zanger zon der das of strik die zulke lege teksten zong en dergelijke obsce ne gebaren maakte! De televisie journaals hadden eigenlijk alleen maar oog voor de knok partijen die bij een Johnny-con cert hoorden. De vragen die de zanger werden gesteld waren bijna die van een politie-ver- hoor. Maar Johnny veranderde. Direct na zijn eerste gróte successen trad hij op in smoking. „De rock is veranderd," zo preekte Hally day voor de camera. Wat niet veranderde, waren de heups wings. Critici hadden het nog altijd over een „ontsnapte aap uit de dierentuin van Vincen- nes." Sommigen gingen zelfs zo ver hem te zien als een „gevaar ontsnapt uit een psychiatrische inrichting." Johnny trekt zich niets van dit soort kritiek aan. „Ik ben simpel gebleven in een gecompliceerd tijdperk. Mijn kunst komt van de straat en ik heb een volksziel." Inkomsten Na de yé-yé volgen de twist en de mash-potatoes. Johnny past zich perfect aan de zich opeen volgende stromingen aan. Zijn privé-leven - hij is getrouwd met Sylvie Vartan - is een wekelijkse bron van inkomsten voor bladen als Paris-Match en andere popu laire kranten. Tot 1968. Dan wordt het even moeilijk voor de Franse nationale rocker. De flo- wer-power valt hem aan vanwe ge zijn 'lege teksten'. Johnny vertolkt een felle tegenaanval. „Ze hebben lang haar maar kor te ideeën". Met andere woorden: daar waar haar zit, bevinden zich geen hersens. De verzoening - hoe kan het anders - komt als Johnny de Franse versie van 'San Francisco' zingt. Kameleon Als een kameleon veranderde de zanger van stijl. In Parijs vragen velen zich nu af hoe de 'Johnny- grunge' er uit zal zien. De moto ren, Saint-Tropez, gigantische rock-concerten met duizenden toeschouwers, Johnny Hallyday doet het allemaal. Hij is een authentieke Franse ster. Zijn huwelijksperikelen zijn aange naam leesvoer, zijn nieuwe pla ten verdwijnen er bijna bij in het niet. Ten onrechte. Want iedere nieuwe 'Johnny' zorgt ervoor dat het Franse publiek opnieuw ken nis maakt met een zanger („Ik ben zanger. Punt uit. Ik heb verder nergens een mening over.") die uitermate professio neel en sympathiek is. Blunders Zijn complete verzameling stu dio-werk: - 40 cd's, zijn even zovele bewijzen. Van tijd tot tijd is Johnny ook acteur en maakt hij reclame voor koffie om zijn belastingschuld te betalen. Zijn blunders zijn fameus. Het is ook daarom dat de Franse versie van Spitting Image, Les Guignols de l'Info hem regelmatig opvoert. Maar dat neemt niet weg dat het publiek van Johnny houdt, ster ker nog; dat in hem een echte volksheld wordt geëerd. Vandaar ook dat bij de drie verjaardags concerten, komende vrijdag-, zaterdag- en zondagavond bijna 200.000 mensen naar het Pare des Princes komen om Johnny te zien in een decor dat even gigan tisch is als het talent van de artiest. 120 Meter lang, 31 meter hoog, met wolkenkrabbers, Amerikaanse auto's, Harley Davidsons. En Johnny, natuur lijk. Met een heupswing die iets aan kracht, maar nog niet aan intensiteit heeft ingeboet. Vijftig jaar oud is Johnny Hallyday nu, maar hij gaat gfewoon door met optreden. WOENSDAG 16 JUNI 1993 Van onze kunstredactie Den Bosch - Het Noordbrabants Museum in Den Bosch heeft voor 400.000 gulden het schilderij 'Minerva beten, gelt Pegasus' van de Vlaamse barokschilder Jan Boeck. horst gekocht. Het museum heeft niet eerder zo'n hoog bedrag neergeteld voor een kunstwerk, aldus directeur drs. M. van Boven. Boeckhorst (1604-1668) was een leerling van Rubens, evenals de I Bosschenaren Theodoor van Thulden en Abraham van Diepen, beeck en de uit Bergen op Zoom afkomstige Thomas Willeboirts. Het museum bezit al werken van deze kunstenaars. De aankoopprijs kon worden opgebracht door steun van Vereniging Rembrandt en de provincie Noord-Brabant. Amsterdam (anp) - De acteur Gijs Scholten van Aschat i enige genomineerd voor de Louis d'Or, de belangrijk toneelprijs van Nederland. Dat blijkt uit het overzicht vand nominaties voor de verschillende toneelprijzen van de Vereni ging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties in Neder| land. De Vereniging nomineert in twee ronden, zogeheten tranches. In de eerste tranche werd niemand genomineerd voor de prijs voor de beste mannelijke hoofdrol, in de tweede tranche uitsluitend Scholten van Aschat. Hij viel op door zijn rollen van Steef en Les in Decadence van Steven Berk- hoff, onder regie van Johan Doesburg bij Het Nationale Toneel. De directies hebben voor de Theo d'Or, de prijs voor de beste vrouwelijke hoofdrol, vier actri ces genomineerd: Beppie Nelis- sen (Apachendans), Anne-Wil Blankers (Bobby Fischer is alive and lives in Pasadena), Sacha Bulthuis (Groot en klein) en Ingeborg Elzevier ('n Doos vol kruimels). Ook voor de Arlecchino, de voor de beste mannelijke l moet later dit jaar de definiti'eij beslissing vallen. Genominej zijn Khaldoun el Mecky (Fried: richswald), Kees Coolen (e\ eens Friedrichswald) en Launspach (Overgewicht, onbe langrijk, vormeloos). Launspaci is nu ook bekend uit de Oeroeg. De strijd om de Colombina n de beste vrouwelijke bijrol g; tussen Anneke Blok (twee n Friedrichswald en Overgewirl onbelangrijk, vormeloos) Chris Thijs (Moortje). De prijsuitreiking vindt op 5 september in de Koninkij| Schouwburg in Den Haag. RADIO 1 Pik heel our en 7.30, 8.30, 12.30, 1930 16.30, 17.30, 18.30 en 06.30 Nieuws. VARA: 7.07 Radio I Woens- riaqeditie. AVRO: 12.07 Radiojour naal NCRV: 17.07 Hier en Nu. 19.04 Her en nu/Praatradio. NOS: 20.04 Langs de lijn, sport en muziek. 23.07 Met het oog op morgen. EO: 0.02 \loor wie niet slapen kan. 1.02 Zin nen in de nacht. 2.02 Mag ik even? 302 Van Nederlandse bodem. 4.02 EO's country-uur. 5.02-7.00 Wakker op weg RADIO 2 Elk heel uur nieuws. VOO: 7.04 Ook ooeiemorgen 9.04 Muziek terwijl u werkt. 11.04 Anita. 12.04 Het is maar een spelletje. 14.04 Terug in de tijd. 1504 Nederland muziekland. EO: 17 04 Alle mensen. VPRO: 18.04 Ekkel horizontaal. EO: 19.04 Country trail 20.04 Nederland zingt: EO's sing in. 20.30 Nederland zingt: Licht op jongerenkoren. 21.04 Gospelpo- dium. 22.04 Praise op woensdag. 23.04-24.00 Take it easy RADIO 3 I Elk heel uur nieuws. AKN: 6.02 akfast-club. 9.04 Arbeidsvitami- I nen. 11-04 Baas van de dag. VARA: 1204 Denk aan Henk. 14.04 Carola. MN: 15,04 Popsjop. VOO: 17.04 Rin- I keidekinkel. NOS: 18.04 De [avondspits. EO: 19.04 Spoor 7. I NCRV 20.04 Paperclip magazine. VPR0: 21.04 Villa 65. TROS: 0.04 I Nachtwacht. VARA: 2.02 Zone. IaKN: 4.02-6.00 Pyjama-FM I RADIO 4 Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. NCRV: 7.02 Preludium. 8.04 |Musica sacra. 9.00 Muziek voor miljoenen. 11.00 Ochtendconcert. 13.04 Stemmen. EO: 14.00 Het mid dagconcert: Liederen voor mezzo sopraan en piano. 16.00 De Neder landen: Residentie Ork. AVRO: 17.00 jacco's keus. 18.04 Kleine zaal. |19.00 Opera magazine. 20.02 Pio- iers van onze eeuw met om ca. 100 Radio Filharm. Ork. en Gr. Omroepkoor met sopraan en [spreekstem; ca21.30 Pioniers-serie f23 00-24.00 Jazzspectrum Van onze verslaggever Eindhoven - In het Muziek centrum in Eindhoven kan van 4 juli tot en met 4 augus tus het achtste Nederlands .Cartoonfestival bezocht wor den. Het thema is 'telecom municatie'. Er zijn 2000 car toons ingestuurd uit 49 lan den. Leden van de Neder landse Cartoonistenvereni ging zijn druk bezig om voor de tentoonstelling uit die 2000 humoristische tekenin gen de honderd beste uit te kiezen. Behalve deze honderd cartoons over telecommunicatie, zijn er nog zo'n 150 andere cartoons te zien. Het gaat om een selectie uit de zeven voorgaande cartoonfes tivals in Nederland. Ook worden tekeningen geëxposeerd van de bekende Franse cartoonist/fil- mer/schilder Roland Topor en van de 12 jaar geleden overleden Eindhovense cartoonist Ton Smits. Deze genoot in de zestiger jaren grote bekendheid in Ame rika. Tenslotte presenteren de veer tien bekendste politieke teke naars in ons land een van li politieke prenten uit 1992. Het Cartoonfestival is dai geopend van 11-18 uur. ƒ2,50. Tijdens de expositie is catalogus 'Telecommunicatie'Ir cartoons) voor 14,90 verkrijgbsi Amsterdam (anp) - De Werkmanprijs voor vormgeving is dit jaar I'M kend aan Karei Martensi krijgt de prijs van 15.(1 den voor zijn vormgeving: zeven afleveringen van' tijdschrift OASE. Voorts zijn twee aanmoe# prijzen van elk 7.500 gulden: gekend. Kees Hubers ontvt de aanmoedigingsprijs vormgeving voor zijn vol ving van drie afleveringen het tijdschrift NOX. De tekenaar Wasco krijgt aanmoedigingsprijs ilM voor zijn illustraties in Comix, Apenootjes, Het f' Dat Kon Spinnen, Uit het' derbare Leven van KRNSP» Mosselman en Meneer Ola-Ki J RADIO 5 Elk heel uur t/m 18.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelingenrubriek met luitgebreid weerbericht en icheepsvaartberichten. 7.05 1008 AM. IKON: 8.50 Snippers. NOS: 8.55 'Vaterstanden. EO: 9.02 Vrouw-zijn. kRO: 10.02 Postbus 900 (1). 10.10 Gezondheid, een zorg. 11.02 MA/ op herhaling. 12.02 Grijs en groen. (12,50 Postbus 900 13.10 Damokles. «W Glas in lood. 15.02 Camera bbscura. RVU: 16,02 De schatka- per. NOS: 17.10 Radio UIT. PP- (17.50 RPF. KR0/RKK18.02-19.00 Ter pezinning, met om 18.02 De fasci- e. 18.30 Daar word ik stil van. 19.00 Waar waren we ook weer? NOS: 19.15 Nieuws en fcctulaiteiten in het Turks. 19.50 ïieuws en actualiteiten in het farokkaans en Berbers. 20.40 dualiteiten in het Chinees. ELEAC: 21.00 Frans voor bedrijf en eroep. 21.30 Nieuw Burgerlijk Vetboek. 22.00 Consument en hilieu. 22.30 Geld- en effectenhan- 60:23.00-24.00 Het interview I OMROEP BRABANT heel uur en 07.30 ANP-nieuws, /olgd door Brabants nieuws en dualiteiten Ibehalve 08.00 en 1.00). 7.45 De krant in Brabant. 7.51 feerman Jqhan Verschuure'n. 55-8.00 Nieuwsoverzicht. 8 32 I o. n'euws en actualiteiten. 34 Muziek, Brabantse produkties 07 Muziekkiosk. 10.07 Draai-bank. |.07 van harte. 12.53 Bericht voor en tuinder 12.55-13 00 euwsoverzicht. 13.32 Brabants fjWS\ '3 34 Muziek, Brabantse odukties. 14.07 Muziekkiosk. 1607 1 heerlijkheid. 17.45 De agenda. 1.55-18.00 Nieuwsoverzicht „OMROEP ZEELAND NP-nieuws: Zie Radio 1. 7.00 leuws en actualiteiten. 7 32 igionaal nieuwsoverzicht. 7.40 De InnKr"'' 7.50-8.00 De agenda. N'euws en actualiteiten. 12.15 F weer in de provincie. 12.32 «taal nieuwsoverzicht. 12 35 feen. 12.55-13.00 De agen- 'nn a? Kanaal door Zeeland. Nieuws en actualiteiten. 17.15 ™ee[ m provincie. 17.32 jgionaal nieuwsoverzicht. 17.35 led Zeeuws. 17.55-18.00 De agen- NED AK 17.53 Nie den 18.00 Jou 18.15 Ses 18.33 Jeu 18.43 Het 19.01 <IKQ| zine 19.33 Gez 19.53 PP: 20.00 Jou 20.25 Not mini doo geld te n pikk gee 22.06 Je z rie 23.02 Thiri 23.53 Jour NEDI EO 13.00 Nieii den 16.00 Jour 16.07 Littl 16.56 Een 17.22 Petei 17.28 Wee! 17.30 Tijd: 17.55 PP: 18.00 Jourlf 18.18 Ik wi 18.45 Dieri 19.13 High, 19.41 De si 20.16 Pete 20.25 Olie ong 21.03 Reu: gerei 22.08 Tijdi BELGIË 16.25 Vacatui 16.45 Nouba zine 17.40 Countei— 18.30 Ce soir, 18.50 Step by 19.15 Clip dyn 19.30 Nieuws 20.05 Homefrc 21.00 Good docume teiten 1939 21.55 Grand 22.45 Laatste 23.00 24 H surfl 23.05 Le coeu BELGIE 19.30 Nieuws 20.00 Challem 21.40 Laatste DUITSL 06.00 Morgenr visie 09.00 Tagesscrl 09.03 Dallas, s 09.45 T'ai chfl schaduw 10.00 Tagesscfl 10.03 Orte derfl drei Ann ge 10.45 Info Arbsfl 11.00 TagesscB 11.03(H) Die ersten B film uit If 12.30 Echt tierifl 12.55 Pressesc I 13.00 Tag ess cl I 13.05 Mittagsm I 13.45 Wirtschajl 14.00 Tagesscfl 14.02 Sesamsti' I .14.30 Spuk vori« serie 15.00 TagesscH 15.03 Ping PonÉi 15.30 Die Bucfl mentairefl meisjesbi malige Dl 16.00 Tagesscfl 16.03 Talktaglifl 16.30 Medisch 9 kenhuissi I 17.00 TagesscH 1 17.05 punkt 5 pH FILMS GOES - Grand Theater 14 u. Junglebook. 20 u. Nowhere to run. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Loaded weapon 1. 20 u. Sommersby. 20 u. Nowhere to run. 20 u. Passenger 57. 20 u. Alive. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 en 20 u. Oeroeg. - Alhambra 2 14 en 20 u. Palling down. - Alhambra 3 14 en 20 u. Loaded weapon. - Alhambra 4 14 u. Junglebook. 20 u. Sommersby. ANTWERPEN - Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 Falling down. - Rex-Club - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Mad doc and glory. -Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Sommersby. -Odeon 2 - 14, 17.15 en 20.30 u. Daens. - Odeon 3 - Week van de spannen de film. -Odeon 4 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The distinguished gentleman. - Quellin I - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The piano. -Quellin II - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Candy man. -Quellin III - 14, 15.45 en 17.30 u. Jungle Book. 19 en 21.30 u. Peter's friends. -Metro I 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Indecent proposal. -Metro II - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Dragon. Sinjoor - 14, 16.30, 19 en! u. Alive. - Ambassades Club 1 - 14,1' 19 en 21.30 u. Jennifer 8. - Ambassades Club 2 - 14»1 19 en 21.30 u. Forever yow zo. di". do.). The ma. woe.). - Ambassades Club 3 - 14» 1'1 20.30 u. Scent of a woman. -Ambassades Club 4 - l*i.{ 19 en 21.30 u. Passenger zo. di. do.). Under Siege v* woe.). BRUGGE - Complex Zwart Huis 14.30 en 20 u. Alive. 14.30 u. Malcolm X. 14.30 en 20 u. Jennifer 8. 20 u. Daens. - Memling 14.30 en 20 u. Indecent pr°l - Van Eyk 14.30 en 20 u. Falling^' GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u f 14.30, 17, 20 en snatchers. 20 en 22.30 u. 22.30 u. Toys. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. down. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. - 14.30,17 en 22.30 u. 20 en 22.30 u. Reservoir 14.30, 17, 20 en 22.30 u. proposal. 14.30, 17, 20 en 22.3* assassin. 14.30, 17, 20 en 22.30 u.^1 by. 20 u. The distinguished 14.30, 17, 20 en 22,30u.M, 14.30 en 17 u. Jungle W versie). 20 u. Daens. met aantrekken Blijven vt

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 18