19.98'
Veel mensen zijn ons vergeten'
it duur.
4
RTL-4 krijgt kans
op Vlaams kabelnet
UIT GIDS
wm
That Petrol Emotion: is er leven na The Undertones?
1
010-
1
5813
I
Roestende 'boom' voor
ziekenhuis Roosendaal
D'Ancona: Herziening
zenderindeling onnodig
erenoverhemd
versen
elke woensdag
456.97.88
lobert Ward
Fernando Saunders
No-Man
Pianotrio's
Piano solo
Winterreise
Acht cello's
I
X 54
ust met:
- lakdoek kettingkast
5 jaar garantie op
nikaat.
t korte mouw.
katoen en 45% polyester
00% katoen. Streepjes,
tjes en uni. Sportieve
dellen.
ten: 39/40 4fl flO*
45/46.
vragen wij u hieivooi uw begrip.
„Ik zou tamelijk neurotisch worden,
als ik elke dag van negen tot vijf zou
moeten werken."
Marike van der Pol, actrice
DE STEM
Poor Gerard van den Broek
last of the true believers,
voelen de leden van de
Noordierse popgroep That
Petrol Emotion zich. De
laatste ware gelovigen. Al
aren werken ze er hard
voor, schrijven prima
popsongs, maar het Grote
Succes wil maar niet ko
nen. Deels omdat zij zich
aanvankelijk té Noordiers
ipstelden, anderzijds om-
ze te lang weg waren,
is er echter toch nog
van gekomen; vrijdaga
vond in Breda bijvoor
beeld.
Voor de meeste bandleden van
That Petrol Emotion is het weg-
wjvende succes dubbel frustre
rend. Met hun vorige groep The
'Jndertones hebben ze er immers
il eens aan mogen ruiken: een
explosief debuut met de single
".eenage Kicks en het album
Hypnotised, toernees langs alle
alen van de wereld en een uit-
nnnige aanhang. Iedereen hield
tan de vibrerende strot van zan-
Feargal Sharkey en de band
werd door heel Europa op han-
ien gedragen.
zoals het met The Under
lines indertijd bergafwaarts
ging, zo is het met That Petrol
'motion eigenlijk nooit iets ge
worden. In 1983 stapte Sharkey
it The Undertones om een solo-
Krière te beginnen. De achter-
lijvers Sean en Damian O'Neil
eiReamann O'Gormain besloten
a enige tijd hun eigen band op
nichten en legden zich toe op
iet maken van krachtige gitaar-
pop. De groep wordt sindsdien
tcevast bejubeld door de pers,
;aar het grote publiek laat het
afweten. Halfvolle zalen en een
atige plaatverkoop, en tot
ermaat van ramp onlangs ook
ten breuk met platenmaatschap-
i!) Virgin.
Sean O'Neil hield het na drie
iaten voor gezien en ging op
ïrmanent ouderschapsverlof.
Iroer Damian en collega-gitarist
teamann ploeteren nog altijd
oort en leverden onlangs nog
«t degelijke Fireproof ai.
That Petrol Emotion: geen politieke statements meer.
„Gek eigenlijk, we zijn toch best
een goede band," peinst Damian
O'Neill als ik hem in een Liver-
pools hotel in zijn ochtendslaap
stoor. De groep heeft de avond
daarvoor in een kleine club in de
Westengelse stad opgetreden
voor een paar honderd mensen.
Een van de minder goed lopende
optredens van de huidige Euro
pese toernee.
Vergeten
„We hebben pas nog in Ierland
opgetreden en daar liep het te
gek. Volle zalen en enthousiaste
reacties van het publiek. Lon
den, een paar dagen geleden,
was ook goed. Ik denk dat het
probleem voor een groot deel ligt
in het feit dat het drie jaar
geduurd heeft eer we een opvol
ger voor Chemicrazy hadden. Fi
reproof is een goede plaat, maar
veel mensen zijn ons vergeten,
vrees ik."
„Er had niet langer dan een jaar
tussen die twee albums in mogen
liggen. We hebben vaak al veel
tijd nodig om nummers te schrij
ven, maar nu kregen we er ook
nog dat gelazer met Virgin bij.
We zijn gedumpt omdat we niet
genoeg geld opbrengen."
„Ons succes is hier in Engeland
nooit erg groot geweest, maar
vooral na het derde album, End
of the millenium, dat destijds
slecht werd onthaald, hebben we
foto steve double
hard voor ons bestaan moeten
knokken. Er waren geen singles,
er waren geen million-sellers en
dus kost je alleen maar geld voor
zo'n maatschappij. En in een
harde business als de platenwe-
reld lig je na een tijdje dan
gewoon buiten."
That Petrol Emotion richtte haar
eigen label op, Koogat, waarbij
vooralsnog alleen het eigen werk
wordt uitgebracht. Damian:
„Om andere bands te doen, heb
ben we voorlopig nog geen geld.
Maar zo'n eigen label opent wel
heel nieuwe perspectieven. We
zijn nu met andere maatschap
pijen in Europa en Australië in
contact gekomen voor de distri
butie van Fireproof en komen
om die reden nu ook in heel
andere plaatsen om te spelen."
Zo brengt het Nederlandse pla
tenlabel Play It Again Sam de
groep voor het eerst sinds lange
tijd weer in ons land, „We heb
ben met The Undertones wel
eens in Nederland gespeeld en
met de Petrols een enkele keer,"
zegt Damian. „Dus ik weet ei
genlijk niet wat ik kan verwach
ten. We doen maar wat we altijd
doen: er met alle energie invlie
gen. Waar we optreden, is afhan
kelijk van waar de plaat is uitge
bracht. Daarom komen we bij
voorbeeld helemaal niet in
Duitsland. En daarom gaan we
wel naar Australië, maar weer
niet naar Amerika. We hebben er
de kosten van Fireproof onder
tussen wel uit, maar we zouden
nog een goede deal in Amerika
kunnen gebruiken om de boel
een tijdje aan de gang te hou
den."
Simpel
De nummers op Fireproof zijn
voor het merendeel afkomstig
van drummer Ciaran McLaug
hlin. Damian: „Het is misschien
inderdaad een beetje vreemd dat
een drummer de nummers
schrijft, maar Ciaran is behalve
een goede drummer ook een heel
goede gitarist. Hij zegt steeds
dat hij als drummer onderge
waardeerd wordt, maar ik denk
dat hij uiteindelijk het liefst als
de songschrijver van That Petrol
Emotion wordt gezien."
„Vroeger schreef Sean, mijn
broer, de meeste nummers. Zijn
songs waren bewonderenswaar
dig simpel en melodieus. Toen
Reamann en Ciaran nummers
gingen schrijven, werd de mu
ziek wat gecompliceerder. Het
was nog steeds pop en ook nog
steeds heel toegankelijk, maar er
slopen meer invloeden binnen.
Rap, soul, hardcore... Als je met
meerdere mensen wat doet, krijg
je ook meer afwisseling."
Zelf heeft Damian O'Neil zijn
naam onder twee nummers mo
gen zetten, al beschouwt hij
zichzelf meer als gitarist: „Ik
ben niet zo'n bijster goede song
schrijver. Ik geef de nummers
van Ciaran liever een vette gi
st Vaardeke 74.
s Raamsdonksveer
rh., Wagenb., Made en O'houi.
■219916 of 01621-12406.
ANTOORRUIMTE
TERS9teBREDA
kbaar
iciliteiten
lid en voorzien van
systeemplafond
aturen, zonwering, c.v.,
ptember I993
jurkondities.
Inlichtingen:
oven,
Rotterdam en Utrecht.
ROBERT WARD dook een paar
jaar geleden op uit het niets,
nadat het decennia lang leek
alsof hij van de aardbodem ver
dwenen was. Met de cd Fear no
tml pakte hij de muzikale draad
op die hij in het begin van de
laren zestig als platenmakend
artiest had laten vallen.
Destijds deed hij voor het eerst
van zich spreken als gitarist in
The Falcons, de groep waarmee
Wilson Pickett zijn eerste suc-
tessen vierde. Na wat singlesuc-
resjes onder eigen naam begon
Ward met de Ohio Untoucha-
een groep die later zou
uitgroeien tot de zeer succesvol
le The Ohio Players.
'oor het grote succes kwam,
stapte Ward echter op vanwege
ruzie en verdween in de
anonimiteit. Nog even was hij
'■erug als sessiegitarist voor Mo
town en hij speelde mee op
Temptations-platen ten tijde
van Papa was a rolling stone.
Nadien werd niets meer van
Item vernomen. Tot aan Fear no
®il dus, een monumentale
'laat, waarop de tijd stil leek te
'ebben gestaan. Er er stond
Pure, onaangetaste rhythm
'lues op die naadloos aansloot
Wards werk uit de jaren
zestig.
fear no evil was een magistrale
P'aat en het leverde Robert
'lard na al die jaren eindelijk
tie erkenning op die hij verdien
de. Bovendien sloot hij een con
tort af voor meer platen en
daarvan is de pasverschenen cd
%t/im of the people de eerste,
"te plaat gaat gewoon verder
*aar Fear no evil ophield. Ward
■aat opnieuw fantastische mooie
8 B horen, alsmede een paar
Jponerende gospelnummers.
Meer nog dan op de vorige plaat
«mt de gitarist Robert Ward
'P de voorgrond en dat is niet
zomaar een gitarist, maar een
"an die destijds driftig experi
menteerde met de elektrische
Kaar en Magnatone-verster-
ers en die grote invloed had op
'et spel van mensen als Jimi
uendrix en Lonnie Mack.
Wards gitaarspel flonkert op
Vm of the people in een
Jdetal instrumentals.
herinnering aan The
•alcons staat I found a love op
e Plaat, het nummer waarmee
Wilson Pickett destijds door
brak. Wards versie is prachtig
en dat geldt ook voor de twaalf
andere nummers, waarvan Ro
bert er 11 schreef en waarvan er
een paar, zoals de magistrale
rocker I do what i want, uit
vroeger tijden dateren.
Zelden worden er tegenwoordig
nog R B-platen gemaakt die
zo authentiek, of sterker nog, zo
volmaakt natuurlijk klinken.
Rhythm of the people is nog
krachtiger dan Fear no evil. Wie
echte soulmuziek een warm
hart toedraagt, mag deze plaat
niet missen. (Black Top, Munich
Records)
WIM VAN LEEST
FERNANDO SAUNDERS is
zo'n muzikant die jarenlang in
de schaduw van anderen heeft
gewerkt en daardoor tamelijk
onopgemerkt is gebleven.
Als bassist verdiende hij zijn
sporen bij onder anderen Lou
Reed, Stevie Winwood, Jan
Hammer, Mahavishnu Or
chestra, Jimmy Page en Eric
Clapton. Daarneest deed hij
produktiewerk voor onder meer
Lou Reed en Marianne Faith-
full. Fernando Saunders is bo
vendien een van de eerste muzi
kanten geweest die zich aan de
zogeheten fretloze basgitaar
waagden.
Nu pas acht hij de tijd rijp voor
een eerste solo-plaat en die is er
dus in de vorm van The Spin.
Dat is aantrekkelijke plaat ge
worden met toch wat minder
rock dan je op grond van de
namen met wie Saunders in het
verleden samenwerkte, had
kunnen verwachten. The Spin is
een tamelijk romantisch, met
Robert Ward: volmaakt natuurlijk.
foto archief de stem
flink wat soulachtige ballads en
hier en daar wat ruiger werk.
Saunders heeft zijn nummers
instrumentaal schitterend
vormgegeven en al is hij als
zanger geen topper, toch weet
hij met zijn vertolkingen te
boeien. Omdat hij composito
risch veel in zijn mars heeft, is
The Spin ondanks zijn wat in
getogen sfeer een uiterst
boeiende plaat geworden die
veel composities bevat die we
later nog op andermans platen
zullen tegenkomen. (A M)
WVL
HET BRITSE trio No-Man de
buteerde in 1991 met de cd
Lovesighs. Op die plaat en op
de daaraan voorgaande singles
was een hele opmerkelijke men
geling van romantiek, hiphop
en dance te horen. Hier en daar
deed het aan Pet Shop Boys en
heel af en toe aan Depeche
Mode denken.
Nu is er de langverwachte op
volger Loveblows lovecries en
in beperkte oplage is die cd
samen met de voorganger ver
pakt. Dat dubbel-pakket maakt
het mogelijk om de platen di
rect met elkaar te vergelijken en
dan valt op dat het avontuurlij
ke van de debuutplaat op Love
blows lovecries ontbreekt. Al
luisterend bekruipt je zo nu en
dan het gevoel dat No-Man in
de toekomst wel eens een heel
vervelend bandje zou kunnen
worden dat verstrikt is geraakt
in de eigen sound. Zo ver is het
nog niet, want Loveblows
Lovecries bevat genoeg aardige
momenten om nog onderhou
dend te kunnen zijn, al blijft
een lichte teleurstelling over
heersen.
Het drietal zou er goed aan
doen om Pet Shop Boys-imita
ties achterwege te laten, want
No-Man slaagt er geen moment
in om die diepgang ook maar te
benaderen. (One Little Indian
Records, Play It Again Sam)
WVL
JOSEPH HAYDN deed alles in
veelvoud. Meer dan honderd
symfonieën, meer dan 80 strijk
kwartetten, en ook zijn pianot
rio's scoren aardig: een stuk of
vijftig. Vier zijn er op cd gezet
door het Amerikaanse Arden
Trio. Haydns Trio's zijn 'klas
sieke' muziek pur sang, in de
engere zin des woords. In de
snelle slotdelen gaat de compo
nist steevast op de humoris
tische toer. Het Arden Trio pakt
deze lichtvoetigheid uitstekend
op. Hier worden vier Haydn-
trio's kundig en aangenaam op
gediend. (Canal Grande)
De pianotrio's van Ludwig van
Beethoven zijn andere kost. De
eerste drie trio's (Beethovens
opus 1) gingen in première in
1795, hetzelfde jaar dat Haydn
zijn laatste trio's schreef. De
oude meester (63) was bij die
première van Beethoven (25)
aanwezig.
Beethoven wilde met zijn opus 1
een steen in de vijver gooien.
Zijn revolutionaire geaardheid
plus een stroom van geniale
gedachten stonden er borg voor
dat die opzet lukte. Het Chung
Trio heeft het Trio opus 1 nr. 1
uitgekozen voor een cd, die
wordt gecompleteerd door het
veel latere Trio opus 70 nr. 1
(Geister Trio), waarin Beetho
ven pas echt revolutionair te
werk ging. Onberispelijke uit
voeringen. (EMI)
HANS ROOSEBOOM
OP HET label Canal Grande
zijn twee cd's verschenen met
hoogtepunten uit het pianowerk
van Mendelssohn en Schumann.
Sumiko Nagaoka geeft een gave
vertolking van Schumanns gro
te, grillige Sonate opus 14 - in
de herziene verziene uit 1853.
In dit Concert zonder orkest
bereikt Schumann nagenoeg het
ideaal dat hem voor ogen moet
hebben gestaan. Deze sonate,
een van de belangrijkste werken
uit de Duitse Romantiek, en los
daarvan een partituur vol tech
nische valkuilen, voetangels en
klemmen, wordt door Nagaoka
(en de opnametechnici) feilloos
neergezet.
Dat feilloze geldt natuurlijk ook
voor Rian de Waal, die de Men-
delssohn-cd voor zijn rekening
neemt. Hoofdgerecht op het me
nu zijn hier de Variations
Sérieuses, een werk waarin
Mendelssohn alles heeft gestopt
wat hem tot een groot compo
nist maakt, en alles waarmee
een pianist kan schitteren. De
Waal grijpt die kans, ook in een
aantal losse stukken, waaronder
twee Preludia en Fuga's. (Canal
Grande).
HR
MAX VAN Egmond zingt
prachtig en haarzuiver, zonder
pathos, bijna parlando. Hij is
nog altijd onze beste bariton,
maar Die Winterreise van Schu
bert brengt hij veel te monter,
te olijk bijna. Terwijl het hier
toch niet om een schalkse ba-
rokcantate gaat maar om een
desolate voettocht door de
sneeuw, om uitzichtloze een
zaamheid.
Prachtig gezongen, deze liede
rencyclus, maar interpretatief
een misser. Wie dat niets kan
schelen maar alleen van Van
Egmonds stem wil genieten:
prima. Dan krijg je ook nog de
ietwat bleke fortepiano van be
geleider Jos van Immerseel ca
deau. (Channel Classics)
HR
IBERISCHE EN Latijnsameri-
kaanse zwoelheid, nachten vol
zware tropische geuren: dat
klinkt op de cd van het Cello
Octet 'Conjunto Iberico'. Acht
cello's, als dat niet romantisch
is... De cd bevat louter werk van
Spaanse, Portugese en Brazili
aanse componisten uit deze
eeuw, en is ronduit heerlijk om
naar te luisteren.
HR
WOENSDAG 26 MEI 1993
DEEL D
taar-riff mee. We zijn op Fire
proof sowieso terug naar het wat
ruigere gitaarwerk gegaan. Che
micrazy was veel gladder, heel
clean, terwijl we live juist een
stuk ruiger spelen. En aangezien
we Fireproof bijna live hebben
ingespeeld..."
„Chemicrazy is geproduceerd
door Scott Litt en die heeft eer
der R.E.M. gedaan. Hij heeft ons
diezelfde cleane sound gegeven,
alleen is het R.E.M.-effect bij
ons altijd uitgebleven, ha-ha! De
Last of the true believers op
Fireproof, dat zijn wij dus."
Politiek
Die titel zou echter ook met
gemak kunnen slaan op de poli
tieke ideeën van de Petrols.
Want al wonen ze alweer een
tijdje in Londen, hun roots ligt
nog steeds in Derry, Noord-Ier-
land. En dat ze dat nooit onder
stoelen of banken hebben gesto
ken, heeft de groep bijna de kop
gekost.
Damian: „The Undertones waren
juist om hun Iers-zijn beroemd.
We waren veel met politiek be
zig, zowel op onze platen als in
interviews. En ook met That Pe
trol Emotion waren we in het
begin niet te beroerd om te pas
en te onpas onze republikeinse
ideeën in het rond te strooien. Zo
van: Jullie Engelsen moeten
Noord-Ierland uit en liefst van
daag nog."
„Dat is ons op een gegeven mo
ment opgebroken. We kregen te
horen dat radiostations onze
muziek niet meer draaiden om
dat we anti-Brits waren. Pas
toen Sean weg was, zijn we
gestopt met die politieke state
ments. Noord-Ierland hielp het
toch niet en ons zat het alleen
maar in de weg."
„Tegenwoordig speelt dat alle
maal veel minder. In Engeland is
men de commotie van toen al
weer vergeten en in Ierland inte
resseert het ze niet. Het komt nu
op de muziek aan en met Fire
proof geldt voor ons: zwemmen
of verzuipen. Het moet maar
eens afgelopen zijn met dat half
slachtige gedoe."
That Petrol Emotion, vrijdag 28
mei in Para, Breda. Aanvang:
21.00 uur. Voorprogramma:
Thundermug uit Breda.
Het beeld van Bert Pompe heeft een plaatsje gekregen in
de tuin van het ziekenhuis in Roosendaal. foto cor viveen
Roosendaal - Voor het Franciscus Ziekenhuis in Roosen
daal staat sinds gisteren een zes meter hoog kunstwerk.
Het is een boom van corten-staal, vervaardigd door Bert
Pompe uit Eindhoven.
Het werk werd gistermorgen
per speciaal transport over de
weg vanuit Stramproy (bij
Weert) naar Roosendaal ge
bracht. Ter plaatse tilde een
kraanwagen het gevaarte op
de klaarstaande fundering.
Het betonnen fundament
wordt nog met aarde en gras
bedekt, zodat de boom uit de
aarde lijkt te groeien. Het
beeld is aangekocht door de
commissie 'Rondom Kunst'
van het Franciscus. Aanlei
ding is het 25-jarig bestaan
van het ziekenhuis. Over twee
weken wordt ook bij de 'bui
tenpoli' in Oudenbosch een
kunstwerk onthuld, van de
hand van Jacqueline Verhulst.
De boom van Pompe ziet er nu
nog maagdelijk uit. „Maar als
't één keer regent is-ie morgen
bruin", aldus Pompe, die in
dustrieel ontwerper is. Het
materiaal corten-staal is zoda
nig dat er een permanente
roestkleur ontstaat, zonder
dat de roest aan het staal
vreet.
Brussel (anp) - De Vlaamse minister van cultuur, Hugo
Weckx, heeft dinsdag de Vlaamse regels voor distributier van
kabel-tv zo gewijzigd, dat het Nederlandstalige RTL-4 toe.-
gang kan krijgen tot het Vlaamse kabelnet.
De aanpassing is een uitvloeisel
van een vonnis van het Europees
Hof in Luxemburg, dat het
Vlaamse kabeldecreet in strijd
met de Europese mediaregels
acht.
Tot nu toe is de Vlaamse Televi
sie Maatschappij (VTM) de enige
commerciële zender in Vlaande
ren. VTM beschikt bovendien
over het reclame-monopolie in
het kapitaalkrachtige Vlaande
ren.
Die zender was tot voor kort
geheel in handen van Vlaamse
uitgeversmaatschappijen. Maar
in de afgelopen maanden heeft
de Nederlandse uitgeversmaat
schappij VNU (ook uitgever van
De Stem) telkens aandelen ver
worven tot een totaal belang van
44,3 procent.
VNU heeft echter ook een aan
zienlijk belang in RTL-4 en het
is daarom de vraag of de Haar
lemse uitgeverij er nog brood in
ziet dat RTL-4 gaat concurreren
met VTM.
Een woordvoerder van RTL-4
sprak dinsdagavond van een po
sitieve ontwikkeling, maar hij
wilde niet zeggen of de zender in
Vlaanderen op de kabel gaat
zodra alle barrières zijn wegge
nomen. Wel herinnerde hij aan
de uitspraak van de moeder
maatschappij CLT dat RTL in
principe altijd belangstelling
heeft gehad voor verspreiding in
een zo groot mogelijk Neder
landstalig gebied.
Van onze verslaggever
Den Haag - Minister D'Ancona van WVC heeft gisteren
besloten de uitspraak van het Commissariaat voor de Media te
schorsen, dat de samenwerking van Tros en Veronica met de
EO op Nederland 2 dient te worden herzien.
negatieve gevolgen vandien voor
het marktaandeel.
In een reactie noemde NOS-
voorzitter Max de Jong gisteren
het standpunt van het Commis
sariaat onaanvaardbaar. Het da
gelijks bestuur van de NOS wil
'onverkort en in hoog tempo' op
de ingeslagen weg verder met de
intensieve samenwerking van de
omroepen per net. Voorzitter
Max de Jong acht het onverant
woord de klok twee jaar terug te
zetten.
Hij weet zich nu gesteund door
D'Ancona, die veel waarde hecht
aan de samenwerking per net en
de besluiten die de NOS daartoe
heeft genomen. De uitspraak van
het Commissariaat doorkruist
haar visie.
Het Commissariaat voor de Me
dia had deze week in een brief
aan het NOS-bestuur aangege
ven voor het seizoen 1994/95 een
nieuwe zenderindeling te willen.
De huidige samenwerking tussen
de publieke omroepen is volgens
het Commissariaat in strijd met
het algemeen belang, omdat
twee van de drie bespelers van
Nederland 2 (Tros en Veronica)
af willen van nummer drie: de
Evangelische Omroep.
Tros en Veronica vroegen het
Commissariaat begin januari de
zendernetindeling onverbindend
te verklaren, omdat de signatuur
van de EO te veel van hen ver
schilt. Daardoor kan er niet goed
worden samengewerkt, met alle
FILMS
GOES
- Grand Theater
14 u. Junglebook.
20 u. Distinguished gentleman.
HULST
- De Koning van Engeland
20 u. Sommersby.
20 u. Nowhere to run.
20 u. Distinguished gentleman.
20 u. Scent of a woman.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 en 20 u. Sommersby.
- Alhambra 2
14 en 20 u. Nowhere to run.
- Alhambra 3
14 u. Passenger 57.
20 u. Milou en Mai.
- Alhambra 4
14 u. junglebook.
20 u. Daens.
ANTWERPEN
-Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u.
Sommersby.
-Rex-Club - 12, 14, 16.30, 19 en
21.30 u. Jennifer 8.
-Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Forever young.
-Odeon 2 - 14, 17.15 en 20.30 u.
Daens.
-Odeon 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. The miracle.
-Odeon 4 - 14, 16.30. 19 en 21.30
u. The distinguished gentleman.
-Quellin I - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Passenger 57.
-Quellin II - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Peter's friends.
-Quellin III - 14, 16 en 18 u. Ned.
versie, 20 en 22 u. Eng. versie The
jungle book.
- Metro I - 14, 16.30, 19 en 21.30 u.
Indecent proposal.
-Metro n - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Alive.
Sinjoor - 14, 17.15 en 20.30 u.
Scent of a woman.
-Ambassades Club 1 - 14, 16.30,
19 en 21.30 u. De zevende hemel.
-Ambassades Club 2 - 14, 16.30,
19 en 21.30 u. Consenting adults.
-Ambassades Club 3 - 14, 16.30,
19 en 21.30 u. The bodyguard.
-Ambassades Club 4 - 14, 16.30,
19 en 21.30 u. Under siege.
BRUGGE
- Complex Zwart Huis
14.30 en 20 u. Passenger 57.
14.30 u. Junglebook.
20 u. Daens.
20 u. The crying game.
14.30 u. Champions.
- Mending
14.30 en 20 u. Indecent proposal.
- Van Eyk
14.30 en 20 u. Alive.