'Rillingen van niks doen' Vormen van sculptuur in beeld Veel oudgedienden op North Sea Jazz n Immer actieve Raymond Burr nog lang niet aan het eind van zijn latijn UIT gids suske wisk hambone J Duitse staatssecretaris wil apart kinderkanaal ra Melanie de Vroom M/ Anne Ausloos Inge van 't Klooster Mia Trompenaars „Ik denk dat het heel goed was geweest als ik eens een vent had gehad die me liet zitten". Linda de Mol, showmaster DE STEM BOS de stem dinsdag 11 mei 1993 DEELt De 74-jarige Raymond Burr is nog lang niet aan het eind van zijn latijn. Rond 1960 stuwde de acteur de romanfiguur Perry Mason op tot wereldwijde roem. Tien jaar later deed hij dat dunnetjes over met rolstoel-detective Ironside. Jaren later maakte Perry Mason een glorieuze comeback door; nog steeds is de produktie van nieuwe tv-films niet te stuiten. Boven dien werden de Amerikaanse kijkers deze maand verblijd met 'The return of Ironside'. Door Maarten van de Rakt „We hebben net de 25e Perry Mason klaar", zegt Raymond Burr met een vermoeide blik in de lieve ogen. Zijn bleke gelaat draagt de sporen van een opera tie aan een kankergezwel, een paar maanden geleden. Hij schraapt zijn basstem, die zo vertrouwd in de oren klinkt. Meldt dat NBC, die het jubi leumnummer 'The Case of the Telltale Talk Show Host' op 21 mei uitzendt, nog zes afleverin gen heeft besteld. „Eentje wordt in Rusland opgenomen. Daar kijk ik naar uit." De oude successeries laten de kassa nog immer vlot rinkelen. Ironside beleefde vorige week een rëunie op NBC. Of dat een staartje krijgt? „Dat hangt af van wat de mensen ervan vin den. Daar hebben we geen on derzoek naar gedaan. Dat zegt toch niets, omdat je dan gen competitie hebt. Dat heb je pas als je het uitzendt. Ik wacht wel af." Gekkenhuis Raymond Burr verscheen in ne gentig speelfilms (waaronder 'A Place in de Sun' en Alfred Hitchcock's 'Rear Window'), tweehonderd toneelstukken en vijfduizend radioprogramma's. Maar écht naam maakte hij tus sen 1957 en 1966 als Perry Mason, de sympathieke advocaat uit de boeken van Erie Stanley Gardner die bijgestaan door se cretaresse Delia nagenoeg nooif0'' een zaak verloor. Een rol die hem twee Emmy Awards ople verde. Daarna bemoeide hij zich verder met recht en onrecht als detective Ironside (1967-1975). In 1985 blies Burr Perry Mason nieuw leven in. Voortborduren op geheide successen is in de ogen van Raymond Burr geen zwaktebod. Het geroezemoes op de tv-beurs in Cannes lijkt zijn denken te hinderen. Zijn ogen dwalen af, op zoek naar woor den. „Wat ik doe is proberen kijkers persoonlijk te boeien, te onderhouden. Wat je ook speelt, dokter, advocaat of cowboy, je moet good entertainment bie den." Met de trend van oude succes nummers is niks mis; het is vol gens Burr een kwestie van vraag en aanbod op een gestaag uit dijende markt. „Zeven jaar gele den kwam ik voor het eerst in Cannes. Toen ging het er nog vrij beschaafd aan toe, nu is het een gekkenhuis. Je kunt amper rond lopen om even met bekenden te babbelen. Er wordt twee keer zoveel televisie gemaakt en dat gaat maar door tot je uiteinde lijk een keerpunt bereikt. Dan komt de kwaliteit in het geding." Recht Van advocaat Mason naar detec tive Ironside om daarna in de huid te kruipen van verteller in 'Trial by jury'. De goedmoedige Raymond Burr is onlosmakelijk verbonden met justitie. „Ik ben geliefd omdat ik iemand speel die geeft om mensen", geeuwt Burr, die een heilig vertrouwen heeft in het anglosaksische rechtssysteem. „Dat is het beste ter wereld. Het doet recht en is - hopelijk - gelijk voor ieder een. Kijkers kunnen zien dat ons rechtssysteem werkt. Vaak vra gen mensen me of ik geen jurist had willen worden. Nee, zeg ik dan, ik heb het er al moeilijk genoeg mee om acteur te zijn." jjjryMgaat even verzitten mn er feen'schepje bov.enop .te-apen. „Er is altijd een' dveféenèofhst met de personen die je speelt, maar als ik naar huis ga, ben ik niet meer de politieman of advo caat. Het acteren stopt als ik de studio of het theater verlaat. Ik heb genoeg problemen aan mijn hoofd om mens te zijn." Hamlet Bereidwillig staat Burr op om even te poseren met een Israëli- Raymond Burr als verteller in Trial bij Jury. foto archief de stem sche journalist. Hij slaat amicaal een arm om diens schouders en laat daarna het forse lijf weer in de stoel zakken. „Waarom ik acteur werd? Omdat ik dat wou. In de zeventiger jaren speel de Burr (links) een ongewone rol. Hij kroop in de huid van paus Johannes XXIII. foto anp Waarom wil iemand iets? Som migen willen kok worden, tsja waarom. Gewoon daarom. Waarom werd jij journalist? Voor hetzelfde geld was ik slo- tengraver geworden, daar ben ik ook goed in", grapt hij. Zijn favoriet kiezen uit de enor me waslijst van films en toneel stukken, is voor Burr onbegon nen werk. „Als je me vraagt wat ik het beste of liefste heb ge daan, dat heb ik nog niet ge daan. Ik zal het je te zijner tijd laten weten. De laatste dag van mijn leven weet ik dat misschien pas. Natuurlijk houd je wensen over, altijd. Wanneer je zo oud bent als ik wil je weer Hamlet spelen, of Romeo en Juliette." Schapen Naast het acteren is alles wat groeit en bloeit Burr's grote hob by. „Ik ben boer, ik houd van tuinieren en fokken." Het zat er al vroeg in; kippen, konijnen, groenten, als jonge knaap zorgde Burr er al voor. Later zou hij tweeduizend soorten orchideeën kweken, kokosnoten telen en schapen fokken met een abriko- zenkleurig wolletje. Ook op an dere fronten was hij actief. Hij lanceerde een krant (de Fiji Sun), hielp mee bij de start van een kunstschool en zette zich aan het schrijven van een span nend boek 'The Seeker'. Een druk baasje dat van zichzelf zegt: „Ik krijg rillingen van de gedachte aan niks doen." Kinderen „En ik vind het prachtig om kinderen te zien opgroeien", stipt Burr de keerzijde van zijn veelzijdig leven aan. Op de voor de hand liggende vraag 'Hebt u zelf kinderen?', klinkt het kort 'Niet meer'. Waarna Burr's begeleider het welletjes vindt en geïmponeerd door een oprukkende Duitse te levisieploeg met een kort 'Okay' het gesprek beëindigt en een bio grafie in de handen duwt. Daar in vinden we het laatste anfe x woord. Burr is drie keer ge—r trouwd geweest. Zijn eersbaoq vrouw kwam om bij een vliegtui gongeluk, zijn tweede huwelijk liep uit op een scheiding en de derde vrouw stierf aan kanker, enkele jaren nadat zijn enige zoon op 10-jarige leeftijd over leed aan leukemie. Dat verklaart mede waarom Burr zich met enorm fanatisme in 1957 op Per ry Mason stortte. „Ik had niks meer behalve dat programma", zou hij eens zeggen. De Beyerd toont werk van een paar beeldhouwers die in een recent verleden opgeleid zijn aan de Bredase kunstacademie St. Joost. Die herkomst is het enige wat ze gemeen hebben, afgezien van het opmerkelijke detail dat het vrouwen zijn. Het getoonde werk is zeer divers. .Lopend door de tentoonstel lingsruimtes, treed je van de ene beeldruimte in de andere en dus ook van de ene mentali teit in de andere. Want los van de uiteenlopende kwaliteit van de individuele kunstenaars, hebben ze allen efen uitgesproken opvatting ten aanzien van wat het beeld zou moeten zijn. Die opvatting is tastbaar aanwezig in deze ten toonstelling van vijf individua listen. Elk van de kunstenaars toont beelden die een vorm van denken zichtbaar maken, net zo goed als het werk tot denken aanzet. De opstelling in De Beyerd geeft de beelden maxi male kansen om een identiteit te tonen. Afgewogen neergezet op de museumvloer, beperkt in hoeveelheid en in een sprekend evenwicht met de ruimte. Elke beeldhouwer mocht zich wen sen zo gepresenteerd te worden. Dat betekent nog niet dat ze alle vijf van een groot postuur zijn, wel dat ze voldoende kwa liteit hebben om de ruimtes aan te kunnen of dat het werk an derszins duidelijk aanwezig is. Melanie de Vroom (1952) is de meest monumentale van deze beeldhouwers. Centraal op de open binnenruimte van De Beyerd, alsof alle andere beel den daarom heen gegroepeerd zijn, staat een beeld met het aura van een antieke offertafel. Het bestaat uit twee grote mar meren elementen die spiegel beeldig op elkaar geplaatst zijn, dat wil zeggen met vier messing kogels ertussen die de twee elementen van elkaar scheiden. De zo ontstane ope ning laat licht door, schept ruimte in het beeld zelf en doorbreekt vooral de massivi teit van het materiaal. In het marmer heeft De Vroom een vierkante opening gemaakt zodat het licht van bovenaf vrij spel krijgt in het beeld. Het geheel staat op vier zwarte, betonnen poten die breed be ginnen en naar beneden toe op een punt uitlopen. Zo door breekt Melanie de Vroom op een tweede manier gewicht en volume van het marmer: het balanceren op die vier punten formuleert heel scherp de span ning tussen de ondraaglijke lichtheid van de vorm en de verheven zwaarte van het ma teriaal. Dit beeld is een vorm in steen, autonoom en vol beteke nis. Zo vrijstaand op die plaats die tegelijk buiten als binnen is, een prooi van licht en lucht, op de plaats van het waterbas sin in het atrium van het Ro meinse woonhuis en van de vroeg-christelijke kerk, is het beeld een bundeling van bete kenissen die lijken te verwijzen naar de bronnen van onze cul tuur. Beeld en ruimte gaan hier onmiskenbaar samen. Mis schien is het zelfs wel goed dat de terrasstoelen dezelfde ruim te vullen, zodat een al te sacra le verwijzing verhinderd wordt. In de grote zaal staat ander werk van haar. Met een duide lijke nadruk op werk, want niet alleen beelden in een toestand die door de kunstenaar als vol tooid is verklaard, maar ook twee stapelingen van atelier fragmenten en een werkkast. Die atelierfragmenten zijn stukken marmer en ander steen, afval, restvormen. Scher ven, brokstukken, niet meer bruikbaar voor een beeld, maar daarom niet minder interes sant. Ze voeren het oog van de door Frits de Coninck kijker rechtstreeks naar de ziel van het beeld, het materiaal, dat weerbastige, harde marmer dat zich door lichaamskracht en grof gereedschap laat be dwingen, in een vorm die wordt ingegeven door het visioen. Juist dat ogenschijnlijk waar deloze haksel toont het wel ge slaagde beeld als iets lijfelijks, als iets dat op de natuur is veroverd. Tegelijkertijd is het, onbedoeld, een aardige, niets pretenderen de weergave van het idioom waarvan de beeldhouwer Mela nie de Vroom zich bedient. Het ambachtelijke aspect van haar werk wordt voorts getoond in de aanwezigheid van een werk kast, waar haar werkkledij aan hangt, alsook de singels om grote stukken marmer te ver plaatsen, waar het gereedschap in ligt, evenredig aan het mar mer in zwaarte en omvang. Aan de kastdeur hangt een afreke ning van de firma La Facciata uit Carrara voor geleverd mar mer. Carrara, dezelfde plek in Italië waar Michelangelo met zorg het marmer uitkoos, waar mee hij de strijd aanging om het beeld eruit te bevrijden. En monumentaal in deze ruim te die ook de geest van de kunstenaar ademt, staat een grote vont, indrukwekkend in zijn eenvoudige staat. Gemaakt door stapeling van oude, dikke beukehouten balken, in de vorm van een vijfhoek. In al zijn primitiviteit een teken van puurheid, naar uiterlijk hevig contrasterend met de gepolijste Een beeld van Melanie de Vroom met het aura van een antieke offertafel. Wit marmer, beton en messing en met als titel: 'Vluchten in stilzwijgen'. marmeren bassins die op de zelfde vloer staan. De Belgische Anne Ausloos (1954) toont beelden die uitge sproken conceptueel zijn, om dat ze berusten op een idee, van tijd en materie in haar geval. Vormen van klei, nooit hele maal volledig gebakken, op me talen plateaus aan de muur of op metalen tafels op de vloer. Het is heel verstilde kunst om dat het in essentie gaat over de tijd en het verval, niet over de vorm maar over de aantasting daarvan door eer, water en tijd. Zij stopt het stookproces van haar kleivormen voordat het beeld een permanent karakter kou krijgen. Door inwerking van water, bijvoorbeeld, ver vormt het beeld en valt volgens zekere geometrische patronen uiteen. Om de omzetting van vorm in vervorming gaat het haar. Haar kleivormen zijn pa radoxaal: ze zijn vorm om ver volgens de vorm uiteen te laten vallen, te ontkennen wellicht. Niet de vorm maar de aantas ting van de vorm maakt het beeld. Klooster Inge van 't Klooster voert de kijker mee op een reis door de verbeelding. Het beeld van haar werk bestaat uit de ver schillende aggregatietoestan- den van het begrip water. Wa ter, ijs, wolken, in echte toe stand of in de vorm van afbeel dingen, voorwerpen of tekenin gen. Bijeen gebracht in vitrines van ijzer en glas of in metalen wanden waar patrijspoorten in gemaakt zijn die een uitzicht geven op ijslandschappen, wo ken en water. Een vorm van beeldende kunst die sterk steunt op verhaal en verbeel ding. Heel verrassend is het werk van Mia Trompenaars (1956) die beelden maakt in leer. Leer, traditioneel gebruikt voor tas sen en schoenen, is door haar vrij gemaakt uit die beperken de funktie. Zij mqakt vormen die op het oog heel vrij zijn omdat ze de verbeelding vrij spel geven. Het is eigenlijk al leen de zichtbare rits die het vrije beeld in leer weer koppelt aan het idee van de funktie. Vormen van sculptuur tot 7 juni in De Beyerd, Boschstraat 22, Breda. Het dagelijkse gevecht om de televisieknoj Door onze correspondent Frans Wijnands Bonn - Een apart kinderkanaal op de Duitse publiekrech telijke omroepen; positief gemaakt, met evenveel creativi. teit, liefde, als gezond verstand. En vooral met veel verantwoordelijkheidsgevoel. Dat staat de jeugdi staatssecretaris op het Duitse ministerie voor Vrouwen en Jongeren voor ogen. De 31-jarige juriste Cornelia Yzer (CDU) is niet getrouwd. Hoeft niet dagelijks in de clinch met kleine en grotere kinderen over het strijdpunt wie naar welk kanaal mag kijken. Ze kent niettemin het probleem. Grof geweld Kinderen kijken naar alles wat zich op het scherm be weegt. Of, zoals de WDR-tele- visiemaker Gert Müntefering het formuleert: „Een kinder programma is waar kinderen naar kijken". Cornelia Yzer is het daar absoluut niet mee eens. „Daar gaat het nou net om. Kinderen zijn geen robots die je elke morgen naar teken filmpjes kunt laten kijken. Als ze die paar beschikbare goede kinderprogramma's willen zien, moeten ze op onmogelij ke uren voor het scherm gaan zitten. Alsof kinderen ook niet liever in de namiddag en 's avonds kijken. Maar dan is er niets voor hen en dan kijken ze maar met de volwassenen mee". Naar veel en angstaanjageni geweld. Cornelia Yzer is niei de enige die zich grote zoi maakt over de stromen b en de harde porno die vooral op de vele privé-kanalen ie zien zijn. „Beweer niet dal zoiets geen invloed op kinde ren zou hebben. Kinderen gaan tenslotte geloven dat je met geweld altijd je zin krijgt of alles kunt oplossen. Overal zien we de bereidheid tot weid toenemen: op straat, in de scholen, tot in de gezinnen toe. Natuurlijk beïnvloedt de tv. In de tijd dat Dallas, ol was het Dynasty, werd uitge zonden, zag je die hoofdrol spelers elke morgen ontbijten onder een geel zonnescherm Vraag het maar na, maar ii die tijd konden de winkels hun rode, groene en blauwe zonneschermen aan de straat stenen niet kwijt. Iedereen wilde dat geel van de tv". Cornelia Yzer: „Kinderen gaan tenslotte geloven, dat ji met geweld altijd je zin krijgtfoto vario press Den Haag (anp) - Op het 18e North Sea Jazz Festival, dat 9 tot en met 11 juli in het Haagse Congresgebouw woif gehouden, wemelt het weer van de oude bekenden. De Yellow Jackets zijn er weer, met als Carlos Santana, het Count Basie Orchestra en Linda Hopkins. Opnieuw te beluisteren zijn Michel Petrucciani, Shirley Horn, B.B. King, Arturo Sandoval en Herbie Hanckock. Oude getrouwen aan het festival zijn eveneens Wynton Marsalis, Chick Corea, George Benson, Candy Dulfer en David Sanborn. Ook letterlijk oude sterren blij ven komen. Mede-organisator Cees Schrama werd er tijdens de persconferentie maandag een beetje melig van. Lionel Hamp ton komt met zijn band. De FILMS GOES - Grand Theater 20 u. Passenger 57. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Sommersby. 20 u. Nowhere to run. 20 u. The distinguished gentleman. 20 u. Forever young. 20 u. A few good men. VLISSINGEN - Alhainbra 1 20 u. Sommersby. - Alhambra 2 20 u. Nowhere to run. - Alhambra 3 20 u. Scent of a woman. - Alhambra 4 20 u. Daens. ANTWERPEN - Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Sommersby. -Rex-Club - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Jennifer 8. -Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Forever young. -Odeon 2 - 14, 17.15 en 20.30 u. Daens. -Odeon 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Under Siege. -Odeon 4 - 14, 16.30, 19 en 21.30 -Quellïn l - 14, 16 30, 19 en 21.30 u. The distinguished gentleman. - Quellin II - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Peter's friends. -Quellin III - 14, 16 en 18 u. Ned. versie, 20 en 22 u. Eng. versie The jungle book. -Metro I - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Passenger 57. -Metro II - 14, 16.30, 19 en 21.30 leden van de formatie schomw len rond de tachtig. „We 1 dat ze allemaal overeind ven," aldus Schrama, referera* aan de beroerte die Hamt[< vorig jaar verhinderde aan festival deel te nemen. 0 Peterson komt ook weer, volgt* Schrama 'voorzien van tf nieuwe heupen'. Andere beroemde bejaarde sici die niet zo frequent naar li festival komen, zijn dit Stephane Grappelli en 'Toots' Thielemans. De komt voor de tweede keer nï North Sea Jazz. u. Alive. Sinjoor - 14, 17.15 en 20.30 Scent of a woman. - Ambassades Club 1 - 14, 16; 19 en 21.30 u. De zevende hemel - Ambassades Club 2 - 14, 16J 19 en 21.30 u. Consenting adults. - Ambassades Club 3 - 14, 16 19 en 21.30 u. The bodyguard. - Ambassades Club 4 - 14, 16.30 Sister act. 19 en 21.30 u. Fortress. BRUGGE - Complex Zwart Huis 20 u. Champions. 20 u. The crying game. 20 u. A river runs through it. - Meinling 20 u. Passenger. - Van Eyk 20 u. Alive. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The a sin. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. School 14.30, 17, 20 en 22.30 u. 57. 20 u. Malcolm X. 14.30,17, 20 en 22.30 u. Sommers». 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The disW uished gentleman. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Alive. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Jennifer» 17, 20 en 22.30 u. Forever young' 14.30 en 17 u. De zevende hemel 14.30, 20 en 22.30 u. Nowhere run. 14.30 en 17 u. Jungle book versie). 20 en 22.30 u. Scent of a woman- 22.30 u. Unforgiven. 20 u. Daens. RADIO 1 Elk heel uur en 7.30, 8.30, 12.30, 1330 17 30,18.30 en 06.30 Nieuws. KRO"' 7 07 Echo 9.05 Dingen die gebeuren NCRV: 12.07 Hier en Nu. (12 45 Aandacht voor agrarische actualiteiten). V00: 14.05 Nieuws- fadio TROS. 19.04 Interaktief. 20.04 Klantenservice. V00:22.04 Sportra dio NOS: 23.07 Met het oog op morgen. VARA: 0.04 Of the record. 2,02 Geen tijd. 502-7.00 Ochtendhu meur RADIO 2 Elk heel uur nieuws. AVRO: 7.04 Suoar in the morning. 9.04 Arbeids vitaminen op 2. 11.04 Mezzo. 12.04 Het beleg van Hilversum. EO: 14.04 ne qouden greep. 15.04 Formule 2. 17.04 Alle mensen. VPRO: 18.04 Ek- kel horizontaal. AVRO: 19.04 Neder lands op AVRO Twee. 20.04 Album. 22 04 Met mij valt te praten. 23 04-24.00 Bluefunk 'n soul RADIO 3 Elk heel uur nieuws. AKN: 6.02 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami nen. 11.04 Baas van de dag. VARA; 12.04 Denk aan Henk. 14.04 Carola. AKN: 15.04 Popsjop. V00:17.04 Rin- keldekinkel. NOS: 18.04 De avondspits. EO: 19.04 Spopr 7. AVRO 20.04 Forza. VPRO: 21.04 Villa 65. TROS' 0.04 TROS Nachtwacht. VPRO: 2.00 Zone.'AKN: 4.02-6.00 Pyiama-FM RADIO 4 Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. TROS: 7.02 Een goede mor gen met de pianist Olaf Viruly. 9.00 Muziek voor miljoenen. 11.00 Och tendconcert I. Radio Symf. Ork. Saarbrücken met piano; 12.25 Och tendconcert II: Pianomuz. 13.04 De klassieke top 10 en nieuwe klassie ke cd's. 14.00 Middagconcert: Ora toria en opera's. NCRV: 16.00 De Nederlanden 17.00 Leger des Heilskwartier. 17.15 Muziek in vrije tijd. 18.04 Geloven in muziek. 18.30 Orgelconcert. 19.10 Klassiek in vo gelvlucht. 20.02 Avondconcert. Ra dio Filh. Ork. met viool; 21.30 Aurelia Saxofoon Kwartet. EO: 22.30 Orgel bespeling. 23.00 De oratoria van G F. Handel. 23.30-24.00 Songs of Praise RADIO 5 Elk heel uur t/m 18.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelingenrubriek met uitgebreid weerbericht en scheepsvaartberichten. 7.05 1008 AM. IKON: 8.50 Snippers. NOS: 8.55 Waterstanden. VPRO: 9.02 VPRO's dinsdag op 5, met om 9.02 Marjoke Roorda in gesprek; 9.45 Instituut Schreuders; 10.02 Ontmoetingen in de natuur met Gied Jaspars; 10.42 De jazz van Pete Felleman; 11.02 Ischa; 12.02 De emgekeerde we reld; 13.10 Aardse zaken; 14.02 Pas sages Passanten; 15.02 Boeken; 16.02 Stenen des aanstoots; 16.20 Kunstclips. NOS: 17.10 Radio UIT. PP, 17.50 PvdA. KRO: 18.02 De on derstroom. 18.25 Scheepspraat. 18.30 Taal en teken. 18.50 Het le vende woord. EO: 19.00 Waar wa ren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actualitei ten in het Marokkaans en Berbers. 20.40 Actualiteiten in het Chinees. TELEAC: 21.00 Frans voor bedrijf en beroep. 21.30 Mpshi moshi, Japan se taal. 22.00 Cemo vai, Portugees voor beginners. 22.30 Oiga, Spaans voor op vakantie. VPRO: 23.00-24.00 Het paradijs OMROEP BRABANT Elk heel uur en 07.30 ANP-nieuws, gevolgd door Brabants nieuws en actualiteiten (behalve 08.00 en 13.00). 7.45 De krant in Brabant. 7.51 Weerman Johan Verschuuren. 7.55-8.00 Nieuwsoverzicht. 8.32 Brabants nieuws en actualiteiten. 9.07 Muziekkiosk. 10.07 Draai-bank. 11.07 Van harte. 12.00 Brabants nieuws, actualiteiten en service. 12.53 Bericht voor boer en tuinder. 12.55-13.00 Nieuwsoverzicht. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek, Brabantse produkties. 14.07 Mu ziekkiosk. 15.07 Prikbord. 17.00 Bra bants nieuws en actualiteiten. 17.45 De agenda. 17.55-18.00 Nieuws overzicht OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: Zie Radio 1. 7.00 Nieuws en actualiteiten. 7.32 Re gionaal nieuwsoverzicht. 7.40 De dag van... 7.50-8.00 De agenda. 12.00 Nieuws en actualiteiten. 12.15 Het weer in de provincie. 12.32 Regionaal nieuwsoverzicht. 12.35 Gesprek van de week. 12.55-13.00 De agenda. 16.00 Gefeliciteerd! 17.00 Nieuws en actualiteiten. 17.15 Het weer in de provincie. 17.32 Regionaal nieuwsoverzicht. 17.35 Vogels, vissen en Piet Smeerpoets. 17.55-18.00 De agenda I 9charmet hel had wet land meer moe- {len duren of het was verdronken r—>

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 14