Unplugged-rage op z n eind' De firma Paul de Leeuw dendert voort UIT gids Groot vakmanschap bij militaire kapel Snarenvirtuoos Hans Theessink met Blue Groove in Breda Galerie Molenaars Breda, toegelaten tot KunstRai Eigen produktiemaatschappij bezig met 108 programma's et oordeel, afwachten of 'Den Hü egrijpt. ide avond valt snel De 'Alpha' bi, ïtten en peinst over tocht die op de stafkai ippeld. Op het eerste stevige wandeling, .heid een slijtagesi twee bergen bedwong! orden. De 35 kilo bag; :n, de ski-uitrusting, naai mee. is een vereiste, ven. Letterlijk en figu hoog tot laag. We hebi rd nodig." •meulen en zijn officies over hun unieke clt moeilijk het is om tginnen en toch een nies anden en voeten te gevet ;n jaren kenden we t van ons slagveld en niks. Er waren ften, geen reglement! ructies. En nu we een in vragen we ons opnis we straks ergens een beten we de vrede be» wingen? Mensen in n« te worstelt zichtbaar izekerheid. „Ik leid vee maar voor peace-l iplomaten nodig. Daas belangrijk wat er tas an die jongens gebeurt, 'rode baretten moet! psgewijs in Arnhem Als ze met hun kale iq kroeg binnen gaan, beti een kroeg bezetten, eseffen dat hun aanwezi jd en overal een react In Arnhem of waar irder op de avond de het bivak overtuigd ti nnen en boordevol vt n hun onderdeel, de vra eseffen waarvoor ze ben. knaagt zelfs, vak zeggen ze weliswa :t ongeveer wel denken naar wat is zeker weten! hun rode baret kregi t in bijzijn van vader lebben we daar veel on vertelt de commands beginnen daar met» hebben het er moeili riun zoon voor de t rozen. Ze willen isico's en of die aanvaart Ik heb ze toen gevraag ibaar voor wie?" ;te denkt even na, kiji collega's en zegt dan: ,1 zijn duidelijk gemaal e tekenden. Het heeft 4 im daar nog eens op ter, of ze te benadruk!» nen ze dat altijd en 4 e ook meteen gaan." tnen, oefenen en oefer sico's zo klein mogelijk Maar wanneer zijn klaar? Ik bedoel oit dus. Maar eren herinneren zich h verkeersongeval, enkel lieden, waarbij een s> de Charlie-compa ven kwam. en," zegt Vermeulen, htmobiele Brigade indfj klaar als we de trs te betreuren hebbes dijken hoe groot de tracht van deze jongens' maar mee zeggen dat J om rondvliegende kogtó wat er tussen die o® ien vanuit de rondci® li van capitaine Pr* een misverstand over* de flanken van de wordt verschrikte® erd. is de ellende zelfs hoof ringberg, godverdomme,' daat Put die daar even z' It? ig van sergeant-J Jefrel werkt de halve» compagnie van het t- teriebataljon Garde .uchtmobiel zich naaf van een nie" kielzog e hoogte pentop. sen wel maar zien staan wagenwijd <>P hap lucht is er hier e® nek sluimert een wee" rbranding. keer factor veertig- enot," zegt er een. reageert 'n ander. ken geharde commas en Joegoslavië-ve' finefleur aan het weA ;-kolonel Vermeulen club met een blik ik nou'. zijn er grenzen verleg log tien minuten en us!" de stem g ii dl s ZATERDAG 8 MEI 1993 DEEL E Door onze redacteur Leo Nierse ,DIE hele 'unplugged'- rage zal niet lang meer duren." iïoots-muzikant Hans Theessink - vele ma len beroemder buiten onze landsgrenzen dan er bin nen- is daar vast van overtuigd. Nu ook Jan Rap en zijn maat de stekkers hebben losgetrokken en de (semi)-akoestische popmuziek big business is geworden, zal het grote publiek volgens Theessink spoedig uitzien naar een volgen de trend. En zal het gros van de popmuzi kanten weer even rap de verster kers aanzetten en de elektrische gitaar inpluggen. Dan is het voor pakweg 25 jaar weer gedaan met de massale populariteit van een muziekstijl die zijn grootste kracht aan zijn - pure - eenvoud ontleent. Jammer? In ieder geval is de akoestische 'roots'-muziek dan weer veilig terug in de handen van de toegewijde beoefenaars, wier verknochtheid aan het gen re niet aan mode onderhevig is. Zoals Hans Theessink zelf, die zich niets anders kan voorstellen dan dat hij tot zijn laatste snik akoestisch zal blijven spelen. „Voor serieuze muzikanten zal er in ons genre altijd werk blij ven," zegt hij vol zelfvertrou wen. „Voor goede muziek is al tijd publiek, hoe klein ook." Donderdagavond staat de 44-jarige snarenvirtuoos in Para in Breda met zijn internationale band Blue Groove. Een kwartet dat de begrippen strak en swin gend moeiteloos combineert. Zeer karakteristiek is het conse quente gebruik van de blaasbas. De even solide als soepele basno- ten zijn afkomstig uit de beton nen longen van Jon Sass, een .kolossaal gebouwde jazz-tubaïst uit Boston jpgf wie, Theessink al zeven jaar optreedt. Sinds een jaar bestaat Blue Groove boven dien uit de Caribische percussio nist/vocalist Ali Thelfa (uit Gre nada) en de Britse (gospel)-zan- geres Dorreta Carter. Hans Theessink: 'Voor goede muziek is altijd publiek.' Fundament „Jarenlang was ik vrijwel de enige artiest die op Amerikaanse en Europese muziekfestivals akoestische blues ten gehore bracht. Nu kun je nergens meer komen of er staan wel twintig mensen op een steelbody-gitaar nummers van Robert Johnson te spelen." Theessink vertelt het tevreden en schamper tegelijk. Enerzijds doet het hem goed dat de voor oorlogse Amerikaanse folkblues weer volop in de publieke be langstelling staat. Want aan dit fundament van de huidige rock muziek heeft hij ruim dertig jaar geleden, als 12-jarige puber, voorgoed zijn hart verloren. An derzijds vreest hij de verwoes tende werking van de rage. De opleving is te hevig en te massaal? „Precies." Theessink perst zijn forse fysiek in de hoek van een beseheiden zitbank en analy seert' „Het publiek wordt over voerd' 'eh'tegelijkertijd neemt 'de' kwaliteit van het aanbod door een steeds groter aantal inferieu re bijdragen af." Even klinkt hij meer als een econoom. Wat wel een beetje klopt, geeft hij toe. Als een soort marskramer-in-li- vemuziek leeft hij van zijn kunst en net als iedere kleine zelfstan dige is ie gewend voortdurend zijn afzetmogelijkheden te on derzoeken. „Inderdaad, ik ben in dat opzicht wat verameri- kaanst." Je draait nu zogezegd een hoge omzet? „O zeker. Momenteel is het echt een vetpot. Er zijn tegenwoordig weer bluesfestivals bij de vleet, ook in de States, waar de blues toch decennia lang in het ver domhoekje heeft gezeten. Daar is nu een hele nieuwe scene ac tief met blaadjes, clubs en festi valletjes. Bijkomend voordeel van de trend is trouwens dat je tegenwoordig de radio weer eens een tijdje kunt laten aanstaan. Dat deed ik nooit meer in de jaren '80... poeh, wat ben ik blij dat we die technopop en synthe- sizerrock achter de rug hebben." Theessink verliet ons land in 1970. Voorgoed. Op zoek naar een publiek dat zijn passie voor dé downhome-blues kon delen. Begin jaren '60 was hij gegrepen door, wat hij zelf noemt, 'de emotie van één man en zijn gi taar'. Die had hem bevangen toen hij op de radio een van die destijds zelden gedraaide stukjes zwarte folkblues hoorde. Terwijl hij zichzelf gitaar leerde spelen, ging de toenmalige beat-rage volledig langs hem heen. Buiten het moeizaam bereisbare Nederland van destijds vond de Twentenaar zijn publiek vooral in Duitsland en later in Dene marken, Zwitserland en Oosten rijk. Aan zijn Deense verblijf hield Theessink zijn huidige na tionaliteit over, aan Oostenrijk zijn vrouw en - al tien jaar - zijn woonplaats Wenen. Vriendschappen Zijn muzikale hartstocht dreef hem ook naar het Amerikaanse zuiden, de bakermat van de blues. De innemende Tukker met de voor Amerikanen bijna-on- uitsprekelijke achternaam werd er kind aan huis in het autochto ne muzikantenmilieu. Besteeg ook die podia die voor Europese artiesten moeilijk toegankelijk zijn. En verwierf met zijn hoogst authentieke vertolkingen de vriendschap van mensen als Rick Danko en Garth Hudson (van The Band), Bobby King en Terry Evans (Ry Cooder) en rietblazers als PeeWee Ellis en Maceo Par ker (James Brown). Zij zijn ook te horen op zijn jongste (elfde) album Call Me. Met een onmiskenbare flair voor het experiment creëert Thees sink op die plaat een even origi nele als toegankelijke live sound. Artistieke starheid valt de 'Eurobluesman' niet te ver wijten. Wordt de puristische aanpak zowel in de folk als de (oude stijl) jazz vaak als noodza kelijk gezien om de traditie te bewaren, Theessink overschrijdt doorlopend de binnengrenzen van blues, folk, jazz, country, rock'n'roll en cajun. Huldig jij dus de opvatting datje de traditie het best levend houdt door er nieuwe toepassingen voor te vinden? „Zo kun je dat wel omschrijven, ja. Weet je, ik vat die puristen gewoon niet. Ze beperken zich heel dwangmatig tot bijvoor beeld één bepaalde stijlperiode FOTO MARCEL BEKKEN en sluiten zich af voor alles wat zich daarbuiten heeft ontwik keld. Nemen ze voor de honderd ste keer exact dezelfde versie van een bepaalde song op, want afwijken mag dan niet. Héél eng vind ik dat. Ik mag dan een enorm respect voor de country- blues hebben, toch zou ik niet willen dat het mijn creatieve persoonlijkheid ging overheer sen. Ik wil de traditie, de stijl benutten om mijn eigen gevoe lens uit te drukken." Hoe zit dat inhoudelijk? Net zo als je muziek van oeroude loop jes en riedels aan elkaar hangt, wemelen je teksten ook van cita ten uit de songs van Blind Le mon Jefferson, Sleepy John Es- tes, Big Bill Broonzy, Jesse Ful ler - die trouwens zelf ook alle maal flink van elkaar gejat heb ben. „Dus leen ik zelf ook onbekom merd; maar dan alleen voor die songs waarmee ik direct de bluestraditie wil voortzetten. Daar horen gewoon bepaalde clichés - I woke up this mor ning... - in thuis, vaste uitdruk kingen. In teksten die helemaal vanuit mijzelf komen, zul je ze niet vaak aantreffen. Een num mer als The Cuckoo op mijn laatste cd bestaat inderdaad al- léén maar uit geleende passages. Dat komt zo. Ik was in de studio aan het werk met Bobby King en Terry Evans en ik was door al mijn songs heen. Er viel gewoon niets meer op te nemen, maar zij wisten niet van ophouden. Stel je voor, mijn twee favoriete zan gers. En dan niet doorgaan?! Toen hebben we ter plekke een nummer in elkaar geïmprovi seerd. Bij elkaar gestolen, mag je ook zeggen." Schrijf je, als lid van een ooit politiek bevlogen generatie, je teksten nog steeds vanuit een zeker idealisme? Of hebben songs over bootvluchtelingen (Rock the Boat) en de milieupro blematiek (The Planet) een di recte aanleiding? „Voor The Planet geldt min of meer het eerste. Voor Rock the Boat had ik - anderhalf jaar geleden in Wenen - wél een heel directe aanleiding. Er waren twee Iraniërs uitgewezen en een week later kwam het bericht dat ze in hun eigen land waren ver moord. Tezelfdertijd werden aan de Oostenrijkse grens extra sol daten gestationeerd wegens de vele illegale grenspassages door Oosteuropeanen én kwam er een - nota bene socialistische - poli ticus in het nieuws met zijn uitspraak 'de boot is vol'. Op tournee hoorde ik dezelfde slo gan ook in andere landen steeds weer bezigen. Dus ik schreef: Rock the boat/don't let me down. De haat jegens vreemde lingen die overal in Europa de kop opsteekt, déér ging het mij om. Maar het laat zich natuur lijk ook uitbreiden tot de situatie van de Mexicaanse wetbacks aan de Amerikaanse zuidgrens en de Cubanen die pogen naar Florida over te steken." - Gelet op de traditie van de politiek actieve blanke folksin- gers uit de jaren '30 is jouw 'Rock the Boat' direct verwant aan Woody Guthrie's 'Deportee' en 'Vigilante Man'. „Dat vind ikzelf ook, ja. Het is dan ook geen toeval dat op Call Me Guthrie's I ain't got no home voorafgaat aan Rock the Boat. Die volgorde heb ik er bewust in gelegd." Hoe wordt in Wenen het com mentaar van een Nederlandse Deen op de Oostenrijkse politiek opgevat? „Zoals hier. Wenen is helemaal niet zo reactionair als Nederlan ders vaak denken. De Oosten rijkse bevolking heeft veel vrij heid. Heeft ook macht genoeg om bijvoorbeeld de landelijke invoering van kernenergie met succes tegen te houden. Een ge heel voltooide centrale is na een volksstemming nooit in gebruik genomen. Wist je trouwens dat Wenen een echte bluesstad is. Heel veel boogie-woogie-clubs hebben we er; en veel kleine platenlabels met uitsluitend bluesartiesten. Nee, Wenen draait niet enkel om Mozart en Strauss..." Hans Theessink Blue Groove featuring Jon Sass, donderdaga vond 13 mei in Para, Van Cooth- plein 39 in Breda; aanvang om 22.00 uur. Door Tom Smeets Montreux - Gaat Paul de Leeuw vanavond de Louden Roos van Montreux winnen? In zijn ögen categorie 'diversen' heeft Paul de Leeuw een Amerikaans programma als con current. In de afdeling muziek dingen een "ans en een Engels programma en in de categorie 'humor' de inzendingen uit Canada en Tsjechoslowakije. Paul de Leeuws eerste reactie: „Ik ben heel erg blij een programma over aids, zo'n controversieel Programma waarin zo duidelijk het drama van mand die aids heeft naar voren wordt gebracht, wordt gewaardeerd door de jury." «pL Eeeuw en Rmus Spoor, regisseur van 'De reeuw van de Leeuw', voelen dat ze een A'euz,e *ans maken. Paul de Leeuw: „Ik heb het liik Mnse lury'id gesproken. Die mocht eigen- rlat ü'etS zeS§en' maar kwam me toch influisteren mj erg onder de indruk was. Ik heb ook een eroo van het Italiaanse jurylid. Ik zat ns °P een terrasje toen hij langs kwam. Hij zei het Iaa®S 'n ^et En§els en in het Italiaans, maar inRr, i m eroP neer <*at °°k hij erg onder de le j,was- Het is allemaal absoluut hartstikke Bram inmiddels een heleboel andere pro- Wei -mas gezien, maar ik moet zeggen dat er tegen?.vernieuwends bij is. Het meeste viel me erg is Hinus Spoor, vaste regisseur ma's netak,neur van a^e *>au^ Leeuw program- nmA,.i..a 'ft h'i °°k nu Paul de Leeuw een eigen Produktiefi irma heeft opgericht. Eind deze maand verlaat Rinus Spoor de VARA, de omroep waar voor hij 29 jaar heeft gewerkt. In die lange periode maakte hij heel wat spraakmakende programma's: de nachtshows, negen jaar lang alle programma's met Koos Postema, drie jaar lang alles met Tom Manders, de Willem Ruis Lottoshow en alle jubi- leaprogramma's van de VARA. VARA Rinus: „Ik ga wel weg bij de VARA, maar ik blijf programma's maken voor deze omroep. Paul en ik moeten in tweeëneenhalf jaar 108 programma's voor de VARA maken. Dat is zoetjesaan het aantal van een middelgrote producent. Die betrokkenheid met de VARA blijft dus toch wel aanwezig." Zijn vertrek was de enige reden om Paul de Leeuw voor de VARA te behouden, zo onthult Rinus. „Paul wilde voor zichzelf beginnen, met een eigen produktiemaatschappij zelf zijn programma's ver zorgen. Zo zou hij niets meer te maken hebben met, zoals hij dat formuleert, de bureaucratie. We leveren voortaan een kant en klaar produkt af." De onderhandelingen over deze nieuwe opzet wer den in eerste instantie gevoerd met Veronica en RTL-4. Rinus: „We hebben langdurig met deze twee onderhandeld. Maar Paul wilde graag dat ik meeging. Ik heb dat alleen gedaan onder bepaalde voorwaarden. Daar is hij aan tegemoet gekomen. Daarom zijn we bij de VARA gebleven. Financieel maakte het namelijk niets uit. Het bedrag en de mogelijkheden die we van de VARA krijgen zijn bijna identiek aan hetgeen RTL-4 en Veronica te bieden hadden. Er was dus geen reden om naar een andere omroep te stappen." De VARA krijgt, zoals gezegd, voortaan een kant en klaar produkt aangeboden, waar deze omroep tot dat moment geen enkele bemoeienis mee heeft gehad. Ook al zou het aanbod nog zo extreem zijn, de VARA mag er niets in veranderen, er niets uit knippen. Rinus: „Ze hoeven het niet uit te zenden, dat is het enige. Maar je moet natuurlijk niet vergeten dat we een hoop geleerd hebben over wat wel en wat niet kan. Voor de komende tweeëneenhalf jaar staan 28 afleveringen van 'De Schreeuw van de Leeuw' op het programma en 26 afleveringen van de komedie 'Seth en Fiona' die door de Paul de Leeuw geschreven zal worden. Naast Paul zal Olga Zui- derhoek en nog een aantal bekende artiesten meewerken. Rinus: „het wordt een geactualiseerde komedie. We gaan een hele nieuwe vorm van komedie ontwikkelen. Het wordt allemaal van tevoren geschreven, maar pas een dag van tevoren opgenomen. Zo kan de actualiteit er nog in." Deze serie gaat in april volgend jaar van start. De derde serie wordt een familieprogramma. Ri nus: „Daar is nog weinig over te zeggen. Ik denk dat het een behoorlijke concurrent zal worden voor RTL-4. Het zal nooit een Henny Huisman-achtig programma worden. De manier waarop Paul din gen aanpakt heeft toch altijd zijn eigen vorm. Gelukkig maar, zou ik bijna zeggen. Maar ik denk dat het in potentie dezelfde soort uitstraling zal Van onze verslaggever Breda/Amsterdam - Galeriehouder Tom Molenaars uit Breda maakt deel uit van het selecte aantal deelnemers aan de KunstRai, die van 2 tot 6 juni in Amsterdam wordt gehouden. De KunstRai is in Nederland de specialistische beurs voor hedendaagse kunst, die deelnemers selecteert op vernieuwende tendenzen en kwaliteit. „Ik heb er gewoon naar gesolliciteerd", aldus Tom Molenaars. „Je stuurt documentatie op van werk dat je wilt laten zien. Daarop ben ik na ballotage toegelaten". Molenaars is de enige galerist uit West-Brabant die tot de KunstRai is toegelaten, en één van de zes uit Brabant, een provincie waar ruim over de 100 galeries zijn gevestigd. Aan de KunstRai doen 90 deelnemers mee. Voor klein aantal toehoorders in Breda hebben." Ook dit programma start april volgend jaar. Oudejaar En alsof dat alles nog niet genoeg is, zal het duo De Leeuw-S poor ook nog een oudejaarsavondpro gramma voor de VARA gaan maken, plus een aantal specials. Rinus Spoor: „Het enige is, wat gebeurt er als Paul niet meer in staat is om een programma op te nemen. Dan is er een groot probleem." Breda - Schouwburg Concor dia. Koninklijke Militaire Ka pel onder leiding van Pierre Kuijpers m.m.v. diverse solis ten. Gehoord op vrijdag 7 mei 1993. Door Frans van Dun Voor een haast beschamend klein aantal toehoorders (waar waren de vele Bredase blaasmuziekkenners en -lief- hebbers?) gaven Emmy Ver- hey, Quirine Viersen, Niek van Oosterum en de Konink lijke Militaire Kapel o.l.v. Pierre Kuipers gisteren in Concordia een pure demon stratie van muzikaal vak manschap. Een niet alledaags programma, wat eerder zijn première had gehad in het Concertgebouw te Amsterdam, ontvouwde zich voor een enthousiast reagerend publiek. Niek van Oosterum had de moei lijke taak om deze avond te openen met het concert voor pia no en blazers van Igor Strawins- ky. Van Oosterum was op zijn best in het langzame 2e deel waar hij de lange melodische lijnen met een verfijnd touché op een prachtige wijze gestalte gaf, daarbij niet gehinderd door een wat wollige definitie van de vleugel die hem in de virtuozere passages wel parten speelde. Emmy Verhey demonstreerde in de wat moeilijker toegankelijke muziek van Kurt Weel dat zij nog immer een groot kunstena res is. In het vioolconcert van ZATERDAG FILMS GOES - Grand Theater 19 en 21.30 u. Passenger 57. HULST - De Koning van Engeland 19.30 en 22 u. Sommersby. 19.30 en 22 u. Nowhere to run. 19.30 en 22 u. The distinguished gentleman. 19.30 en 22 u. Forever young. 19.30 u. Daens. 22 u. A few good men. OOSTBURG - Ledeltheater 20 u. De kleine blonde dood. VLISSINGEN - Alhambra 1 14, 19 en 21.30 u. Sommersby. - Alhambra 2 14, 19 en 21.30 u. Nowhere to run. - Alhambra 3 14 u. Junglebook. 20 u. Scent of a woman. - Alhambra 4 20 u. Daens. ANTWERPEN - Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Sommersby. - Rex-Club - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Jennifer 8. -Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Forever young. -Odeon 2 - 14, 17.15 en 20.30 u. Daens. -Odeon 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Under Siege. -Odeon 4 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Sneakers. - Quellin I - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The distinguished gentleman. -Quellin II - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Peter's friends. -Quellin III - 14, 16 en 18 u. Ned. versie, 20 en 22 u. Eng. versie The jungle book. -Metro I - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Passenger 57. -Metro II - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Alive. Sinjoor - 14, 17.15 en 20.30 u. Scent of a woman. -Ambassades Club 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. De zevende hemel. -Ambassades Club 2 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Consenting adults. -Ambassades Club 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The bodyguard. -Ambassades Club 4 - 14, 16.30 u. Sister act. 19 en 21.30 u. Fortress. BRUGGE - Complex Zwart Huis 22.30 u. Les nuits fauves. 14.30 en 20 u. Champions. 22.30 u. The crying game. 20 u. Forever young. 14.30 u. Junglebook. 20 u. De zevende hemel. 14.30 en 22.30 u. A river runs through it. - Memling 14.30, 20 en 22.30 u. Passenger 57. - Van Eyk 14.30, 20 en 22.30 u. Alive. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The assassin. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. School ties. deze sterk op zichzelf staande componist waren voor haar geen technische grenzen aanwezig en slaagde ze er in boven de fijnzin nige ritmische en melodische os- tinaten in de orkestpartijen een grote muzikale spanning op te bouwen. De jonge celliste Quirine Viersen gaf ook blijk van grote muzikale vermogens. In het concert cello en blazers van Friedrich Gulda kon zij zonder enige moeite met alle muzikale en compositorische grappen en grollen van de com ponist meegaan en dat laatste is een kunst op zich; Stan Kenton, Edward Grieg, Julius Fu?ile, Beethovens Patorale en Oosten rijkse volksmuziek zijn slechts enkele van de items die Gulda in zijn stuk verwerkt had. Hele leu ke, komische muziek die voor het publiek het feest dpr herken ning was maar die helaas stylis- tisch gezien één grote rommelpot is. In de tot slot gespeelde 'Fantasy Variations' van John Barnes (va riaties op een thema van Pagani- ni) demonstreerde de KMK aan het slot van de avond haar grote instrumentaal-technische virtu ositeit die echter enigszins ont sierd werd door meerdere stoor nissen in het samenspel en enke le tijdens het celloconcert van Gulda al voorzichtig ingezette intonatie- en zuiverheidsproble men. Problemen die op deze boeiende muzikale avond echter van on derschikt belang bleken te zijn, getuige ook de staande ovatie van het kleine maar enthousiaste publiek. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Passenger 57. 14.30 en 20 u. Malcolm X. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Sommers by. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The distinguished gentleman. 14.30,17, 20 en 22.30 u. Alive. 14.30,17, 20 en 22.30 u. Jennifer 8. 17, 20 en 22.30 u. Forever young. 14.30 en 17 u. De zevende hemel. 14.30, 20 en 22.30 u. Nowhere to run. 14.30 en 17 u. Jungle book (Ned. versie). 20 en 22.30 u. Scent of a woman. 22.30 u. Unforgiven. 14.30, 17 en 20 u. Daens. ZONDAG FILMS GOES - Grand Theater 14 u. Tom Jerry. 19 en 21.30 u. Passenger 57. HULST De Koning van Engeland 13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Som mersby. 13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Now here to run. 13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. The distinguished gentleman. 13.45, 16,15, 19 en 21.30 u. Forever young. 16.15 en 19 u. Daens. 21.30 u. A few good men. OOSTBURG - Ledeltheater 14.30 en 20 u. De kleine blonde dood. VLISSINGEN - Alhambra 1 14, 19 en 21.30 u. Sommersby. - Alhambra 2 14, 19 en 21.30 u. Nowhere to run. - Alhambra 3 14 u. Junglebook. 20 u. Scent of a woman. - Alhambra 4 14 en 20 u. Daens. ANTWERPEN Zie zaterdag. BRUGGE - Complex Zwart Huis 14.30, 17.15 en 20 u. Champ'ions. 20 u. The crying game. 17.15 u. Forever young. 14.30 u. Junglebook. 17.15 en 20 u. Daens. 14.30 u. A river runs through it. - Memling 14.30. 17.15 en 20 u. Passenger 57. - Van Eyk 14.30, 17.15 en 20 u. Alive. GENT Zie zaterdag

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 33