DESTEM jldS 4 Het songfestival is een loterij' A bout de soufflé' is terug Pinkpop enorm i trek in Randstad UIT Jules Deelder breng veel slap geouweho Mislukte persiflage op harde actiefilm hamboi Van Tijn Fluitsma als componisten op het Eurovisiepodium Satire van Stephen Frears op de moderne media deei Nieuw theaterprogramma zakt hopeloos in CO LU O. CO Alles totaal uitverkocht DONDERDAG 6 MEI 1993 DE STEM 'Vrede' heet het liedje waarmee zangeres Ruth Jacott op zaterdag 15 mei in het Zuidierse plaatsje Mill- street Nederland vertegenwoordigt in het Eurovisie Songfestival. Het is vervaardigd (op tekst van ex- Goede Doel-zanger en VARA-radiopresentator Henk Westbroek) door het duo Eric van Tijn en Jochem Fluitsma, ooit de grote mannen achter de hitgroep Mai Tai. Ze zijn zelf lichtelijk verrast door de effecten van de uitverkiezing van hun liedje, en voorspellen Jacott bij winst in Ierland de status van Evert van Benthem. Door René de Cocq Ze zijn in Nederland redelijk bekend, ze hebben als producers en liedjesmakers al heel wat suc cessen op hun naam (zowel na tionaal als internationaal). Maar toch werden Erie van Tijn (37) en Jochem Flu itsma (35) aange naam verrast door de 'impact' die het winn.en van een Natio naal Songfestival met zich mee brengt. In de wek.en nadat Ruth Jacott hun liedje 'Vrede' (op tekst van Henk Wostbroek) onder toeziend oog van presentator Paul de Leeuw naar de eerste plaats had gezongen stond de telefoon niet stil in de Amsterdamse studio Arti sound, waar het duo resi deert. „Je houdt tevoren nergens reke ning mee", haalt Fluitsma herin neringen op. „Je maakt een lied je voor het songfestival, daar doe je echt heel serieus je best op, maar als het af is, is het gewoon weer een voltooide klus. Maar toen het nummer 1 geworden was, werden we ineens door ie dereen opgebeld en gefaxt, fami lie en vrienden en bekenden. Hun samenwerking speelt zich vrijwel uitsluitend in de studio af. Van Tijn: „We hebben wel een poosje live in het land ge werkt, toen waren we gevraagd voor de Los-Vast-band van Jan Rietman. Dat was wel leuk, maar ik ben niet zo'n podium muzikant, dat is niet iets wat ik zoek. Jochem kan dat beter." Eigen plaat Fluitsma en Van Tijn gelden nu vooral als mensen échter andere artiesten. Hebben ze nooit onder eigen naam platen gemaakt? Ze kijken elkaar even aan. „Tja, nou, eh", zegt Van Tijn dan met enige aarzeling. „We hebben ooit een plaatje opgenomen onder de naam B-Mania. We zijnn allebei nogal Beatle-fans, vandaar. Een cover van 'Back to the USSR', maar het werd niks. En later nog een paar keer geprobeerd, maar dat is voor ons niet weggelegd. We zingen wel eens een demootje zelf in, en dan zeggen mensen: dat is goed zeg, daar moet je wat meè doen. Maar dat doen we maar niet meer." Mai Tai Hun grote succes kwam vooral (na een hit met de Amerikaanse soulgroep The Trammps) met het meisjestrio Mai Tai. Hoe is dat begonnen? „We hadden wat lied jes geschreven, in soul-disco- is ontstaan uit het project Kin deren voor Kinderen, waar Henk producent was". Origineel „Het is prettig werken met Henk, hij heeft een originele kijk op het leven en op de taal. Je kunt best kritiek hebben op de wat surrealistische aspecten van het liedje 'Vrede', maar de be doeling is duidelijk: we kunnen van alles maken en bouwen, maar met vrede wil dat maar niet lukken. Een echte West broek-tekst, licht ironisch". Nu naar Ierland dus, voor het grote werk op zaterdag 15 mei. Wat gaat het daar worden? Fluitsma: „Dat weet je natuur lijk nooit. Het is een loterij. Wat je kunt doen is zorgen dat je iets behoorlijks brengt, dat doen we, en hopen dat we pal na een langzaam liedje zitten, dan valt 'Vrede' tenminste op. Maar je bent er maar één van de 25, en er kan natuurlijk van alles mis gaan, je hangt af van allerlei onbekende mensen met onbe kende smaak in al die landen, die de jury's vormen." Eric van Tijn (links) en Jochem Fluitsma achter de knoppen. foto dijkstra Uitstraling sfeer, en zochten daar zangeres sen bij. We kenden er een, die kende weer een paar anderen, en het klikte meteen. De drie voel den elkaar perfect aan, de stem men klopten met de liedjes, het zag er goed uit, een gouden greep." Mai Tai, een 'bedenksel' dus van de twee Amsterdammers, werd een internationaal succes van formaat, met tien grote single hits door de hele wereld en drie albums. Vooral het nummer 'History' was een succes, met nummer-1-plaatsen in tal van landen waaronder zelfs het voor niet-Engelstaligen altijd 'lastige' Engeland. Van Tijn en Fluitsma hadden hun naam gevestigd. En met hun werk voor en met 'acts' als Star Sisters, Dolly Dots, Richenel, Cherry, Frizzle Sizzle en Mathil- de Santing groeide hun reputatie nog verder. Dit alles naast en tussen studiowerk voor heel an dere doeleinden: muziek en jingles voor reclamespots, iets waar ze ook goed in zijn. Wie met enige regelmaat 'consument' is van reclameblokjes op radio en televisie komt dagelijks werk tegen van 'T&F Music', zoals de heren zich ook wel noemen. Van Tijn: „Het was wel plezierig dat we tevoren wisten wie het liedje zou zingen. Ruth is na tuurlijk niet niks, dat is een stem die er wezen mag, en daar kun je dan leuk rekening mee houden." Vanwaar de samenwerking met Henk Westbroek? Van Tijn: „Die Van Tijn: „Wat ons betreft kan het vriezen of dooien. Het liedje is' behoorlijk apart, en Ruth heeft een waanzinnige uitstra ling. Ik ben niet verbaasd als we straks een ereplaats krijgen, maar ik ben ook helemaal niet verbaasd als we achttiende wor den - dan heeft het gewoon niet gewerkt bij die internationale jury's. Wat ik wel weet: als Ruth Jacott het Songfestival wint, is ze gelijk een soort Evert van Benthem, want we zijn er wel weer eens aan toe." Roosendaal - Theater De Kring, 'Deelder Denkt' door Jules Deelder, gezien op 5 mei 1993 (nog te zien op 6 mei in De Nobelaer te EttervLeur en op 27 mei in Concordia te Breda. Door Theo van Drunen Een uitverkochte grote zaal van schouwburg De Kring in Roosendaal. Dat wel. En alle thema's die we van de volks dichter Jules Deelder gewend zijn. Dat ook. Maar na een veelbelovende start zakte het nieuwste theaterpro gramma van Jules Deelder al snel hopeloos in. Veel slap geou wehoer afgewisseld met chaoti sche jazz. 'Deelder Denkt' werd verrassend geopend door Deelders manager René Vallentgoed. Die wilde wel even een mop vertellen. En die sloeg in. Vervolgens begon de 'Ratelende Rotterdammer' zelf met een ijzersterke bak. De toe schouwers nestelden zich eens lekker in de comfortabele stoe len van De Kring en zetten zich schrap voor een avondje brullen- van-het-lachen. Helaas, dat feest ging niet door. Deelders tweede act was een langdradig verhaal over de 'Pi ramide van de wijsheid', wat hij daar dan ook mee mocht bedoe len. En daarna was het een kwartiertje de beurt aan Trio Wie Weet (of was het nou Trio Me Reet?), mét Deelder achter de drums, Aad Pijlen op de contra bas en Ger van Voorden op de tenorsaxofoon. Ze noemen het zelf 'teringherrie'. En of het pu bliek het leuk vindt, maakt niet uit: de heren vinden het zelf in ieder geval wel leuk! Maar de bassist stond vooral voor zelf te spelen en de saxoi perste de klanken welïs vanuit zijn tenen, maar die men niet allemaal in de terecht. Het leek nog goed te komen Jules Deelder over sport k In een voor hem zo kenmer) tirade sprak hij achtereer gens over biljarten, voetb worstelen. En tussen nei lippen door werden de K landse politiek, de problem het Midden-Oosten en de in het voormalige vinnig door de mangel Tot de pauze toch wel Deelder op z'n best. Maar na de pauze was hel minder. Nog eens een i Trio Me Reet. En toen Deelder verslag van een trei naar Duitsland waarbij hi de grenspolitie werd aanj den wegens drugsbezit. Deelder-elementen waren dat verhaal vertegenwooii drugs, seks, drank, kritiek gevestigde orde, rotopmerki over de Duitsers, enzovt Maar er leek geen einde komen. En zoveel grappen er eigenlijk ook niet in. Plotseling (zo kwam het ten. ste over - en zo was het schijnlijk ook bedoeld) z artiest: „Ik geloof dat ik ben, is het niet? René, ben klaar?" En ja, zijn tijd zat Nog even achter het drumsi zaallichten aan en het pi mocht rustig oprotten, beurde ook... Jules Deelder hoort voorstelling thuis in een rol kroeg met zestig enthoi toeschouwers. Niet in theaterzaal met z abonnementhouders. Door Marjan Mes De wereld wil bedrogen wor den, vooral door: de media. Om deze cynische boodschap draait 'Accidental Hero' en Dustin Hoffman mag er een kleine boef in spelen. Ooit was hij mis schien even onbedorven als zijn zoontje nu, maar volwassen ge worden heelt en steelt hij en weet nauwelijks nog het ver schil tussen goed en kwaad. Want ook daarom draait deze nieuwe Amerikaanse film van de Brit Stephen Frears; om nor mvervaging en afgestomptheid in een tijd waarin de televisie bepaalt wat de werkelijkheid is. De film wjl een soort zedenko- medie op satire zijn, met de televisie als de grote manipula tor. De kleine Bernie La Plante (Dustin Hoffman), die zelfs zijn eigen advocate nog besteelt, raakt op absurde wijze betrok ken bij een vliegtuigongeluk. Terwijl hij midden in de nacht van een van zijn duistere kar weitjes terugkeert, stort er pal voor zijn auto een enorm toestel neer. Hoewel hij zich drukker maakt om zijn dure schoenen dan om het gekerm van de benarde passagiers, schiet hij toch te hulp door de modder. Geheel tegen zijn egoïstische natuur in. Bij toeval redt hij d.e succesvol le televisieverslaggeefster Gay- ley Gale (Geena Davis), die we al eerder hadden leren kennen als een eerste klas roddeljour naliste. Hij steelt in een moeite door haar tasje met credit cards en gaat er meteen vandoor. Al gauw gaat het verhaal van de onbekende redder rond. Bijna alle inzittenden hebben hem in een flits gezien. Een van zijn dure schoenen, achtergebleven in de modder, vormt het enige aanknopingspunt. Een welkom Andy Garcia (links) en Dustin Hoffman in 'Accidental Hero' van Stehpen Frears. foto columbia pictures nieuwsonderwerp voor de tele visie. Gale Gayley, die haar onbeken de redder ook nauwelijks heeft kunnen zien, ziet er een fantas tische reportage in. Haar bazen loven een miljoen dollar uit voor de onbekende held, de 'Engel van Vlucht 104'. Juist wanneer Bernie wil toehappen, belandt hij in de bajes en moet op televisie aanzien hoe de be vriende zwerver John Bubber (Andy Garcia) zich voor hem uitgeeft. Binnen de kortste ke ren baadt hij in weelde en wordt dank zij Gales tv-pro- gramma de grote Held van het Amerikaanse publiek. Bubbers goede inborst brengt hem in gewetensnood. Hij kan daardoor ook niet ingaan op de avances van de verliefde tv-re- porter. Die blijft nog korte tijd in het door haarzelf geschapen sprookje geloven. Totdat de ge stolen credit cards opduiken en het erop lijkt dat Bernie en Bubber hebben samengespan nen. Juist als de door roem overweldigde Bubber van een wolkenkrabber wil springen, komt Bernie opdraven en weet hem te overtuigen door te gaan met zijn bedrog. Dan kunnen ze samen profiteren van het geld. Zelf heeft de cynische Bernie geen zin om een Nationale Held te worden. Zelfs zijn plotseling enthousiaste echtgenote weert hij af. Zijn geloof in de mens heid is nihil. Alleen zijn zoon tje, dat in hem gelooft en hem bewondert, kan zijn hart beroe ren. Volwassenen zijn zo ge compliceerd, houdt hij zijn zoon voor, dat je niet meer weet wat waar en onwaar, goed en kwaad is. Over dat moderne probleem heeft Stephen Frears een niet helemaal geslaagde film ge maakt, die ook een aanval op de goedgelovige Amerikaanse sa menleving wil zijn. Het onder werp wordt op een nogal zoute loze manier van alle kanten belicht, zonder dat de beoogde tragi-komedie op gang wil ko men. Met het voorgeschreven Amerikaanse scenario wist de Engelse filmer blijkbaar niet zo goed raad als met die van zijn eigen sociaal geëngageerde films, zoals 'My beautiful laundrette' en 'Sammie and Ro- sie get laid'. Films vol passie en humor over het multi-raciale Londen van Margaret Thatcher. Maar ook het literair bepaalde raffinement van het elegante, magnifiek geacteerde en ge monteerde 'Dangerous Liai sons' ontbreekt. De rol van Ber nie Laplante is wel een kolfje naar de hand van Dustin Hoff man, die weer eens heel nauw keurig een ondeugende schle miel vertolkt, met alle manier tjes, pasjes en houdinkjes van- 'dien. Maar veel te lachen valt er niet. 'Accidental Hero' van Stephen Frears draait in Cinesol 3 in Breda Van onze filmredactie In 1959 maakte de jonge Jean- Luc Godard in vier weken tijd en met heel weinig geld een film die hem in één klap we reldberoemd maakte: 'A bout de soufflé'. Sindsdien staat de film weliswaar niet op de lijs ten van de beste tien films aller tijden, maar een scène eruit is wel een van de meest vertoonde uit de filmgeschiedenis. Daarin slenteren Jean-Paul Belmondo met een sigaret in de mondhoek en Jean Seberg in een T-shirt met de opdruk van de New York Herald Tribune over de Champs Elysées. Het is een scène waarin de vrijheid van de grote stad en de nieuwe cinema optimaal zijn vertegen woordigd. Dit was het nieuwe filmen van de Nouvelle Vague waartoe ook Chabrol en Truf- faut behoorden. De 29-jarige Godard filmde op straat met een beweeglijke schoudercamera en lapte alle vertelconventies aan zijn laars. Hij gebruikte een montage met slordige overgangen. Belangrij ke gebeurtenissen werden niet getoond, onbelangrijke details juist breed uitgesponnen. Een associatieve geluidsband met veel jazz begeleiden de on nadrukkelijke beelden die geen verhaal vertellen. De hoofdper soon is een immorele fliereflui ter (Belmondo), die in het begin een politieagent vermoordt en die vervolgens toch sympathie opwekt met zijn branieachtig heid. Belmondo waant zich een Amerikaanse gangster in Pa rijs. Zijn vriendinnetje (Se berg), een Amerikaanse, ver koopt de International Herald Tribune op straat. Godard betoonde met 'A bout de souffle' ook eer aan de Ame rikaanse B-film die hij en zijn collega's van de Cahiers du Ci nemas al eerder in theoretische artikelen hadden bejubeld. Hoewel ook Amerikaans van stijl was de film vooral Parijs; de straten, de auto's en de jazz. Zelf noemde Godard hem een 'documentaire over Belmondo en Seberg'. Hij had er de Franse film mee bevrijd van de literatuur en de verhaaltrant van het 19e eeuw- se drama. Toch is 'A bout de souffle' geen tijdloos meester werk, eerder een beetje geda teerde film. Maar het blijft leuk om er naar te kijken, zeker ook voor mensen die zich realiseren dat de losse stijl van deze Nou velle Vague-film later gemeen goed is geworden. Toch zijn het vooral ook de belangrijke ci neasten van nu die er schat plichtig aan zijn, zoals de Ame rikaan Jim Jarmusch. 'A bout de souffle' van Jean- Luc Godard draait in Filmhuis Concordia, 6 tot en met 12 mei (19.30 uur) en op 25 mei in 't Beest in Goes (20.30 uur). Door Jos Kessels De steeds populairder worden de zwarte Amerikaanse acteur Wesley Snipes mag na opmer kelijke bijrollen in 'New Jack City' en enkele Spike Lee-films nu eerste viool spelen in 'Pas senger 57'. Snipes had er verstandiger aan gedaan nog even in de luwte te wachten op een goede hoofdrol, dan zijn naam te verbinden aan deze povere actiefilm. Via een parallelmontage wor den de twee hoofdpersonen van de film geïntroduceerd. Terwijl veiligheids-expert Cutter (Snipes) een demonstratie geeft hoe te handelen bij een kaping, wordt elders de terrorist Rane (Bruce Payne) door de FBI in de ijzers geslagen. Toevallig zit Cutter net in het passagiersvliegtuig dat Rane naar Los Angeles brengt om hem daar te berechten. Een gedeelte van de crew bestaat uit handlangers van Rane en ze slagen erin hem te bevrijden. Aan Cutter de eer af te rekenen met de terrorist. 'Passenger 57' is zowel actie film als een persiflage daarop. Regisseur Kevin Hooks stoeit met de clichés van het genre. Zoals gebruikelijk bij dit soort films onderstreept Hooks met een in de aanhef al de hardheid van de schurk. Die wil zonder verdoving zijn gezicht laten bijsnijden in een ziekenhuis, omdat hij volgens eigen -zeggen geen pijn kent. In de keuze van deze schurken rol heeft Hooks zich duidelijk laten leiden door de rol van Alan Rickman in 'Die Hard'. Daarin had het beschaafde En gels van de acteur een apart effect en gaf hem iets extra dreigends. Dat probeert de Britse acteur Bruce Payne nog eens over te doen. In feite komt Wesley Snipes er als Cutter nog bekaaider vanaf. Cutter heeft zogenaamd een trauma overgehouden aan de dood van zijn vrouw, die voor zijn ogen stierf bij een schiet partij. Maar omdat je Cutter in de eerste minuut van de film al bezig hebt gezien een aantrek kelijke donkere stewardess de mantel uit te vegen, weet je dat hij aan het eind van de rit er met die vrouw vandoor gaat. 'Passenger 57' van Kevin Hooks draait in Casino 4 in Breda, Ci- nem'actueel 2 in Bergen op Zoom en Grand in Goes Van onze verslaggever Geleen - De meeste Pinkpopgangers komen dit jaarii Randstad. Liefst 26.000 van de 60.000 kaartjes vo« Limburgse popfestival zijn verkocht in de Randstad. All# in Amsterdam bracht Pinkpop 3.700 kaartjes aan de 1.000 meer dan vorig jaar. Enkel in Eindhoven werden meer kaartjes verkocht dan in Amsterdam, namelijk 3.800. Na Amsterdam volgen Utrecht (2.900) en Rotterdam (2.800). Maastricht is de eerste Limburg se plaats in de steden-toptien van buro Pinkpop. In de Lim burgse hoofdstad werden 2.500 kaartjes verkocht. Daarna volgt Heerlen met 2.300, Nijmegen met 2.200, Tilburg en Den Haag. 1.600 entreebewijzen. Opvallend noemt Pinkpopbaas Jan Smeets het dat in de stad Groningen 500 kaarten meer verkocht zijn dan vorig jaar. In de noordelijke provincies samen werden 7.000 kaarten aan de man gebracht. „Ook opvallend is dat er veel minder buitenlanders komen. Vijfduizend kaarten ver kochten we in België en Duits land." „Maar", vervolgt Jan Smeets, „de echte slecht-weer-kat-uit- de-boom-kijkers hebben pech gehad. Er is niet één kaart aan FILMS GOES - Grand Theater 20 u. Passenger 57. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Sommersby. 20 u. Nowhere to run. 20 u. The distinguished gentleman. 20 u. Forever young. 20 u. Daens. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Sommersby. - Alhambra 2 20 u. Nowhere to run. - Alhambra 3 20 u. Scent of a woman. - Alhambra 4 20 u. Daens. ANTWERPEN - Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Sommersby. -Rex-Club - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Jennifer 8. -Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Forever young. -Odeon 2 - 14, 17.15 en 20.30 u. Daens. -Odeon 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Under Siege. -Odeon 4 - 14, 16.30, 19 en 21.30 -QuelltaT- 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The distinguished gentleman. -Quellin II - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Peter's friends. -Quellin III - 14, 16 en 18 u. Ned. versie, 20 en 22 u. Eng. versie The jungle book. -Metro I - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. de kassa verkrijgbaar. Vi in Geleen deden we i' Toen hielden we 5.000 voor de dagverkoop. 1 willen niet het risico lopfl bekend wordt gemaakt nog een paar duizend ki aan de kassa te krijgen i dat daar bij mooi weer dan duizend mensen op af komt Uitverkocht Pinkpop is voor de tiende uitverkocht. Nooit eerdei was het festival zo vroeg i verkocht. „Vorig jaar werè laatste kaarten op de verkocht en in 1986, tos Cure optrad, waren we ken van te voren alle kwijt." Van de 60.000 Pinkpopgi komen er vermoedelijk per trein naar Landgraaf, niet bij kan zijn, kan pin maandag tussen 15.00 en uur op Nederland 3 naai beelden van Pinkpop kijk® Passenger 57. -Metro n - 14, 16.30, 19® u. Alive. Sinjoor - 14, 17.15 en Scent of a woman. - Ambassades Club 1 - H 19 en 21.30 u. De zevende he®1; -Ambassades Club 2 - H 19 en 21.30 u. Consenting -Ambassades Club 3 - H 19 en 21.30 u. The bodyguard - Ambassades Club 4 - Sister act. 19 en 21.30 u. Fortress. BRUGGE - Complex Zwart Huis 20 u. The crying game- 20 u. Daens. - Memling 20 u. Champions. - Van Eyk 20 u. Alive. RADIO 1 Fik heel uur en om 7.30, 8.30,1 rnn 17.30, 18.30 en 6.30 Ni< EO; 7.07 Tijdsein. KRO: 12.07 14 05 Dingen die gebeuren A( 17 07 Radiojournaal KRO: 20.04 dén en perzen. AVRO: 22.04 Tul de oren. NOS: 23.07 Met het o~ morgen. VPRO: 0.04-7.00 Nar ven, met om 0.04 Street beats; ge geruistuin; 4.02 Grand classigue; 5.02 Aan de bak. RADIO 2 Elk heel uur nieuws. NCRV: Goedemnrgen Nederland. Woord onderweg. 8.04 Hier e 815 Goedemorgen Nederland Wie weet waar Willem V\ woont? 10.04 Muziek bij de k 11.04 Plein publiek. 12.04 lunchpakket (13.04-13.15 Hie nu 14.04 G'oud nieuw. 15.0 op de plaats. 16.04 Disco# 16 47 Iets anders. EO: 17.04 mensen. VPRO: 18.04 Ekkel hor taal TROS: 19.04 Poster. 20.04 sic all in. 21.04 Voor wie f luisteren wil. 22.30 Couli 23.04-24.00 Sesjun. RADIO 3 Elk heel uur nieuws. AKN: Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvi nen. 11.04 Baas vgn de dag Denk aan Henk. 14.04 Carola. Popsjop. VOO: 17.04 Rinkeldek NOS' 18.04 De avondspits. EO: Spoor 7. NCRV: 20.04 Papercli gazine. VPRO: 21.04 Villa 65. 0 04 Nachtwacht. VPRO: 2.02 AKN: 4.02-6.00 Pyjama-FM. RADIO 4 Om 7.00. 8.00. 13.00, 18.00 en Nieuws. V00: 7.02 Ochtend ming. 9.02 Muziek voor milj 11.00 Het ochtendconcert I: Ensemble Tafelmusik met 12.16 Ochtendconcert II; Muz pianoforte, viool, altviool en 13.04 Klassiek op verzoek. 14.00 Middagconcert: Uit m< archief: John Gibbons, pian<| 15.25 Krenek en Zemlinsky 16.' Nederlanden: Kamermuz. uit mantiek. KRO: 17.00 Symfor biaasmuziek.18.04 Klassiek. Het orgel. 20.00 Avondco Muz. voor viool, altviool, cello trahas, klavecimbel en blr 22.00 Laudate. 23.00-24.00 van de radiofonie: De zand hoorsp. RADIO 5 Elk heel uur Nieuws. NOS: 6.4 Mededelingenrubriek met breid weerbericht en set vaartberichten. 7.05 1008 IKON: 8.50 Snippers. NOS: 8.5 terstanden. TROS: 9.02 Persp 10.02 De duvel is oud. IKON: Drieluik. TELEAC: 12.02 Faros. 13.10 NOS-Bijlage. 14.02 Een lang. NCRV: 15.02 Schuim i NOS: 17.10 Radio UIT. PP: CDA. I0S: 18.02 Achtergroi gramma: 18.02 Nederlands; Arabisch; 18.40 Turks. EO: Waar waren we ook alweer) 19.15 Nieuws en actualiteiten Turks. 19.50 Nieuws en ach ten in het Marokkaans en Bt 20.40 Nieuws en actualiteitei Chinees. VOO: 21.00 Club Vel trend. TELEAC: 22.00 Knoop zakdoek. 22.30 De geheugent van Teleac. 23.00-24.00 Faros. OMROEP BRABANT Elk heel uur en 07.30,08.30 er ANP-nieuws, gevolgd door bants nieuws en actualiteiti De krant in Brabant. 7.51 Wei Johan Verschuuren. 7. Nieuwsoverzicht. 9.07 Muziel 10.07 Draal-bank. 11.07 Van 12.07 Service, 12.53 Bericl boer en tuinder. 12. Nieuwsoverzicht. 13.34 Brabantse produkties. 14.1 ziekkiosk 16.07 Tussen Ams| en Brussel. 17.07 Achtergri gramma. 17.45 De 17.55-18.00 Nieuwsoverzicht. OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: Zie Radio Nieuws en actualiteiten.' 7. gionaal nieuwsoverzicht. 7\ dag van... 7.50-8.00 De 12.00 Nieuws en actualiteite Het weer in de provincie Regionaal nieuwsoverzicht Te kust en te keur. 12.55-1 agenda. 16.00 Een vak apar Nieuws en actualiteiten. 17. weer in de provincie. 17.32 naai nieuwsoverzicht. 17.35 maar. 17.55-18.00 De agenda ^7-5-p £0(SA'RTS.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 22