DESTEM jldS
4 Het songfestival is een loterij'
A bout de soufflé' is terug
Pinkpop enorm i
trek in Randstad
UIT
Jules Deelder breng
veel slap geouweho
Mislukte
persiflage
op harde
actiefilm
hamboi
Van Tijn Fluitsma als componisten op het Eurovisiepodium
Satire van Stephen Frears op de moderne media
deei
Nieuw theaterprogramma zakt hopeloos in
CO
LU
O.
CO
Alles totaal uitverkocht
DONDERDAG 6 MEI 1993
DE STEM
'Vrede' heet het liedje waarmee zangeres Ruth Jacott
op zaterdag 15 mei in het Zuidierse plaatsje Mill-
street Nederland vertegenwoordigt in het Eurovisie
Songfestival. Het is vervaardigd (op tekst van ex-
Goede Doel-zanger en VARA-radiopresentator Henk
Westbroek) door het duo Eric van Tijn en Jochem
Fluitsma, ooit de grote mannen achter de hitgroep
Mai Tai. Ze zijn zelf lichtelijk verrast door de
effecten van de uitverkiezing van hun liedje, en
voorspellen Jacott bij winst in Ierland de status van
Evert van Benthem.
Door René de Cocq
Ze zijn in Nederland redelijk
bekend, ze hebben als producers
en liedjesmakers al heel wat suc
cessen op hun naam (zowel na
tionaal als internationaal). Maar
toch werden Erie van Tijn (37)
en Jochem Flu itsma (35) aange
naam verrast door de 'impact'
die het winn.en van een Natio
naal Songfestival met zich mee
brengt.
In de wek.en nadat Ruth Jacott
hun liedje 'Vrede' (op tekst van
Henk Wostbroek) onder toeziend
oog van presentator Paul de
Leeuw naar de eerste plaats had
gezongen stond de telefoon niet
stil in de Amsterdamse studio
Arti sound, waar het duo resi
deert.
„Je houdt tevoren nergens reke
ning mee", haalt Fluitsma herin
neringen op. „Je maakt een lied
je voor het songfestival, daar doe
je echt heel serieus je best op,
maar als het af is, is het gewoon
weer een voltooide klus. Maar
toen het nummer 1 geworden
was, werden we ineens door ie
dereen opgebeld en gefaxt, fami
lie en vrienden en bekenden.
Hun samenwerking speelt zich
vrijwel uitsluitend in de studio
af. Van Tijn: „We hebben wel
een poosje live in het land ge
werkt, toen waren we gevraagd
voor de Los-Vast-band van Jan
Rietman. Dat was wel leuk,
maar ik ben niet zo'n podium
muzikant, dat is niet iets wat ik
zoek. Jochem kan dat beter."
Eigen plaat
Fluitsma en Van Tijn gelden nu
vooral als mensen échter andere
artiesten. Hebben ze nooit onder
eigen naam platen gemaakt? Ze
kijken elkaar even aan. „Tja,
nou, eh", zegt Van Tijn dan met
enige aarzeling. „We hebben ooit
een plaatje opgenomen onder de
naam B-Mania. We zijnn allebei
nogal Beatle-fans, vandaar. Een
cover van 'Back to the USSR',
maar het werd niks. En later nog
een paar keer geprobeerd, maar
dat is voor ons niet weggelegd.
We zingen wel eens een demootje
zelf in, en dan zeggen mensen:
dat is goed zeg, daar moet je wat
meè doen. Maar dat doen we
maar niet meer."
Mai Tai
Hun grote succes kwam vooral
(na een hit met de Amerikaanse
soulgroep The Trammps) met het
meisjestrio Mai Tai. Hoe is dat
begonnen? „We hadden wat lied
jes geschreven, in soul-disco-
is ontstaan uit het project Kin
deren voor Kinderen, waar Henk
producent was".
Origineel
„Het is prettig werken met
Henk, hij heeft een originele kijk
op het leven en op de taal. Je
kunt best kritiek hebben op de
wat surrealistische aspecten van
het liedje 'Vrede', maar de be
doeling is duidelijk: we kunnen
van alles maken en bouwen,
maar met vrede wil dat maar
niet lukken. Een echte West
broek-tekst, licht ironisch".
Nu naar Ierland dus, voor het
grote werk op zaterdag 15 mei.
Wat gaat het daar worden?
Fluitsma: „Dat weet je natuur
lijk nooit. Het is een loterij. Wat
je kunt doen is zorgen dat je iets
behoorlijks brengt, dat doen we,
en hopen dat we pal na een
langzaam liedje zitten, dan valt
'Vrede' tenminste op. Maar je
bent er maar één van de 25, en er
kan natuurlijk van alles mis
gaan, je hangt af van allerlei
onbekende mensen met onbe
kende smaak in al die landen,
die de jury's vormen."
Eric van Tijn (links) en Jochem Fluitsma achter de knoppen.
foto dijkstra Uitstraling
sfeer, en zochten daar zangeres
sen bij. We kenden er een, die
kende weer een paar anderen, en
het klikte meteen. De drie voel
den elkaar perfect aan, de stem
men klopten met de liedjes, het
zag er goed uit, een gouden
greep."
Mai Tai, een 'bedenksel' dus van
de twee Amsterdammers, werd
een internationaal succes van
formaat, met tien grote single
hits door de hele wereld en drie
albums. Vooral het nummer
'History' was een succes, met
nummer-1-plaatsen in tal van
landen waaronder zelfs het voor
niet-Engelstaligen altijd 'lastige'
Engeland.
Van Tijn en Fluitsma hadden
hun naam gevestigd. En met hun
werk voor en met 'acts' als Star
Sisters, Dolly Dots, Richenel,
Cherry, Frizzle Sizzle en Mathil-
de Santing groeide hun reputatie
nog verder. Dit alles naast en
tussen studiowerk voor heel an
dere doeleinden: muziek en
jingles voor reclamespots, iets
waar ze ook goed in zijn. Wie
met enige regelmaat 'consument'
is van reclameblokjes op radio
en televisie komt dagelijks werk
tegen van 'T&F Music', zoals de
heren zich ook wel noemen.
Van Tijn: „Het was wel plezierig
dat we tevoren wisten wie het
liedje zou zingen. Ruth is na
tuurlijk niet niks, dat is een stem
die er wezen mag, en daar kun je
dan leuk rekening mee houden."
Vanwaar de samenwerking met
Henk Westbroek? Van Tijn: „Die
Van Tijn: „Wat ons betreft kan
het vriezen of dooien. Het liedje
is' behoorlijk apart, en Ruth
heeft een waanzinnige uitstra
ling. Ik ben niet verbaasd als we
straks een ereplaats krijgen,
maar ik ben ook helemaal niet
verbaasd als we achttiende wor
den - dan heeft het gewoon niet
gewerkt bij die internationale
jury's. Wat ik wel weet: als Ruth
Jacott het Songfestival wint, is
ze gelijk een soort Evert van
Benthem, want we zijn er wel
weer eens aan toe."
Roosendaal - Theater De
Kring, 'Deelder Denkt' door
Jules Deelder, gezien op 5 mei
1993 (nog te zien op 6 mei in
De Nobelaer te EttervLeur en
op 27 mei in Concordia te
Breda.
Door Theo van Drunen
Een uitverkochte grote zaal
van schouwburg De Kring in
Roosendaal. Dat wel. En alle
thema's die we van de volks
dichter Jules Deelder gewend
zijn. Dat ook.
Maar na een veelbelovende start
zakte het nieuwste theaterpro
gramma van Jules Deelder al
snel hopeloos in. Veel slap geou
wehoer afgewisseld met chaoti
sche jazz.
'Deelder Denkt' werd verrassend
geopend door Deelders manager
René Vallentgoed. Die wilde wel
even een mop vertellen. En die
sloeg in. Vervolgens begon de
'Ratelende Rotterdammer' zelf
met een ijzersterke bak. De toe
schouwers nestelden zich eens
lekker in de comfortabele stoe
len van De Kring en zetten zich
schrap voor een avondje brullen-
van-het-lachen.
Helaas, dat feest ging niet door.
Deelders tweede act was een
langdradig verhaal over de 'Pi
ramide van de wijsheid', wat hij
daar dan ook mee mocht bedoe
len. En daarna was het een
kwartiertje de beurt aan Trio
Wie Weet (of was het nou Trio
Me Reet?), mét Deelder achter de
drums, Aad Pijlen op de contra
bas en Ger van Voorden op de
tenorsaxofoon. Ze noemen het
zelf 'teringherrie'. En of het pu
bliek het leuk vindt, maakt niet
uit: de heren vinden het zelf in
ieder geval wel leuk! Maar de
bassist stond vooral voor
zelf te spelen en de saxoi
perste de klanken welïs
vanuit zijn tenen, maar die
men niet allemaal in de
terecht.
Het leek nog goed te komen
Jules Deelder over sport k
In een voor hem zo kenmer)
tirade sprak hij achtereer
gens over biljarten, voetb
worstelen. En tussen nei
lippen door werden de K
landse politiek, de problem
het Midden-Oosten en de
in het voormalige
vinnig door de mangel
Tot de pauze toch wel
Deelder op z'n best.
Maar na de pauze was hel
minder. Nog eens een i
Trio Me Reet. En toen
Deelder verslag van een trei
naar Duitsland waarbij hi
de grenspolitie werd aanj
den wegens drugsbezit.
Deelder-elementen waren
dat verhaal vertegenwooii
drugs, seks, drank, kritiek
gevestigde orde, rotopmerki
over de Duitsers, enzovt
Maar er leek geen einde
komen. En zoveel grappen
er eigenlijk ook niet in.
Plotseling (zo kwam het ten.
ste over - en zo was het
schijnlijk ook bedoeld) z
artiest: „Ik geloof dat ik
ben, is het niet? René, ben
klaar?" En ja, zijn tijd zat
Nog even achter het drumsi
zaallichten aan en het pi
mocht rustig oprotten,
beurde ook...
Jules Deelder hoort
voorstelling thuis in een rol
kroeg met zestig enthoi
toeschouwers. Niet in
theaterzaal met z
abonnementhouders.
Door Marjan Mes
De wereld wil bedrogen wor
den, vooral door: de media. Om
deze cynische boodschap draait
'Accidental Hero' en Dustin
Hoffman mag er een kleine boef
in spelen. Ooit was hij mis
schien even onbedorven als zijn
zoontje nu, maar volwassen ge
worden heelt en steelt hij en
weet nauwelijks nog het ver
schil tussen goed en kwaad.
Want ook daarom draait deze
nieuwe Amerikaanse film van
de Brit Stephen Frears; om nor
mvervaging en afgestomptheid
in een tijd waarin de televisie
bepaalt wat de werkelijkheid is.
De film wjl een soort zedenko-
medie op satire zijn, met de
televisie als de grote manipula
tor.
De kleine Bernie La Plante
(Dustin Hoffman), die zelfs zijn
eigen advocate nog besteelt,
raakt op absurde wijze betrok
ken bij een vliegtuigongeluk.
Terwijl hij midden in de nacht
van een van zijn duistere kar
weitjes terugkeert, stort er pal
voor zijn auto een enorm toestel
neer. Hoewel hij zich drukker
maakt om zijn dure schoenen
dan om het gekerm van de
benarde passagiers, schiet hij
toch te hulp door de modder.
Geheel tegen zijn egoïstische
natuur in.
Bij toeval redt hij d.e succesvol
le televisieverslaggeefster Gay-
ley Gale (Geena Davis), die we
al eerder hadden leren kennen
als een eerste klas roddeljour
naliste. Hij steelt in een moeite
door haar tasje met credit cards
en gaat er meteen vandoor. Al
gauw gaat het verhaal van de
onbekende redder rond. Bijna
alle inzittenden hebben hem in
een flits gezien. Een van zijn
dure schoenen, achtergebleven
in de modder, vormt het enige
aanknopingspunt. Een welkom
Andy Garcia (links) en Dustin Hoffman in 'Accidental Hero' van Stehpen Frears.
foto columbia pictures
nieuwsonderwerp voor de tele
visie.
Gale Gayley, die haar onbeken
de redder ook nauwelijks heeft
kunnen zien, ziet er een fantas
tische reportage in. Haar bazen
loven een miljoen dollar uit
voor de onbekende held, de
'Engel van Vlucht 104'. Juist
wanneer Bernie wil toehappen,
belandt hij in de bajes en moet
op televisie aanzien hoe de be
vriende zwerver John Bubber
(Andy Garcia) zich voor hem
uitgeeft. Binnen de kortste ke
ren baadt hij in weelde en
wordt dank zij Gales tv-pro-
gramma de grote Held van het
Amerikaanse publiek.
Bubbers goede inborst brengt
hem in gewetensnood. Hij kan
daardoor ook niet ingaan op de
avances van de verliefde tv-re-
porter. Die blijft nog korte tijd
in het door haarzelf geschapen
sprookje geloven. Totdat de ge
stolen credit cards opduiken en
het erop lijkt dat Bernie en
Bubber hebben samengespan
nen. Juist als de door roem
overweldigde Bubber van een
wolkenkrabber wil springen,
komt Bernie opdraven en weet
hem te overtuigen door te gaan
met zijn bedrog. Dan kunnen ze
samen profiteren van het geld.
Zelf heeft de cynische Bernie
geen zin om een Nationale Held
te worden. Zelfs zijn plotseling
enthousiaste echtgenote weert
hij af. Zijn geloof in de mens
heid is nihil. Alleen zijn zoon
tje, dat in hem gelooft en hem
bewondert, kan zijn hart beroe
ren. Volwassenen zijn zo ge
compliceerd, houdt hij zijn
zoon voor, dat je niet meer weet
wat waar en onwaar, goed en
kwaad is.
Over dat moderne probleem
heeft Stephen Frears een niet
helemaal geslaagde film ge
maakt, die ook een aanval op de
goedgelovige Amerikaanse sa
menleving wil zijn. Het onder
werp wordt op een nogal zoute
loze manier van alle kanten
belicht, zonder dat de beoogde
tragi-komedie op gang wil ko
men. Met het voorgeschreven
Amerikaanse scenario wist de
Engelse filmer blijkbaar niet zo
goed raad als met die van zijn
eigen sociaal geëngageerde
films, zoals 'My beautiful
laundrette' en 'Sammie and Ro-
sie get laid'. Films vol passie en
humor over het multi-raciale
Londen van Margaret Thatcher.
Maar ook het literair bepaalde
raffinement van het elegante,
magnifiek geacteerde en ge
monteerde 'Dangerous Liai
sons' ontbreekt. De rol van Ber
nie Laplante is wel een kolfje
naar de hand van Dustin Hoff
man, die weer eens heel nauw
keurig een ondeugende schle
miel vertolkt, met alle manier
tjes, pasjes en houdinkjes van-
'dien. Maar veel te lachen valt er
niet.
'Accidental Hero' van Stephen
Frears draait in Cinesol 3 in Breda
Van onze filmredactie
In 1959 maakte de jonge Jean-
Luc Godard in vier weken tijd
en met heel weinig geld een
film die hem in één klap we
reldberoemd maakte: 'A bout
de soufflé'. Sindsdien staat de
film weliswaar niet op de lijs
ten van de beste tien films aller
tijden, maar een scène eruit is
wel een van de meest vertoonde
uit de filmgeschiedenis.
Daarin slenteren Jean-Paul
Belmondo met een sigaret in de
mondhoek en Jean Seberg in
een T-shirt met de opdruk van
de New York Herald Tribune
over de Champs Elysées. Het is
een scène waarin de vrijheid
van de grote stad en de nieuwe
cinema optimaal zijn vertegen
woordigd. Dit was het nieuwe
filmen van de Nouvelle Vague
waartoe ook Chabrol en Truf-
faut behoorden.
De 29-jarige Godard filmde op
straat met een beweeglijke
schoudercamera en lapte alle
vertelconventies aan zijn laars.
Hij gebruikte een montage met
slordige overgangen. Belangrij
ke gebeurtenissen werden niet
getoond, onbelangrijke details
juist breed uitgesponnen.
Een associatieve geluidsband
met veel jazz begeleiden de on
nadrukkelijke beelden die geen
verhaal vertellen. De hoofdper
soon is een immorele fliereflui
ter (Belmondo), die in het begin
een politieagent vermoordt en
die vervolgens toch sympathie
opwekt met zijn branieachtig
heid. Belmondo waant zich een
Amerikaanse gangster in Pa
rijs. Zijn vriendinnetje (Se
berg), een Amerikaanse, ver
koopt de International Herald
Tribune op straat.
Godard betoonde met 'A bout
de souffle' ook eer aan de Ame
rikaanse B-film die hij en zijn
collega's van de Cahiers du Ci
nemas al eerder in theoretische
artikelen hadden bejubeld.
Hoewel ook Amerikaans van
stijl was de film vooral Parijs;
de straten, de auto's en de jazz.
Zelf noemde Godard hem een
'documentaire over Belmondo
en Seberg'.
Hij had er de Franse film mee
bevrijd van de literatuur en de
verhaaltrant van het 19e eeuw-
se drama. Toch is 'A bout de
souffle' geen tijdloos meester
werk, eerder een beetje geda
teerde film. Maar het blijft leuk
om er naar te kijken, zeker ook
voor mensen die zich realiseren
dat de losse stijl van deze Nou
velle Vague-film later gemeen
goed is geworden. Toch zijn het
vooral ook de belangrijke ci
neasten van nu die er schat
plichtig aan zijn, zoals de Ame
rikaan Jim Jarmusch.
'A bout de souffle' van Jean-
Luc Godard draait in Filmhuis
Concordia, 6 tot en met 12 mei
(19.30 uur) en op 25 mei in 't
Beest in Goes (20.30 uur).
Door Jos Kessels
De steeds populairder worden
de zwarte Amerikaanse acteur
Wesley Snipes mag na opmer
kelijke bijrollen in 'New Jack
City' en enkele Spike Lee-films
nu eerste viool spelen in 'Pas
senger 57'.
Snipes had er verstandiger aan
gedaan nog even in de luwte te
wachten op een goede hoofdrol,
dan zijn naam te verbinden aan
deze povere actiefilm.
Via een parallelmontage wor
den de twee hoofdpersonen van
de film geïntroduceerd. Terwijl
veiligheids-expert Cutter
(Snipes) een demonstratie geeft
hoe te handelen bij een kaping,
wordt elders de terrorist Rane
(Bruce Payne) door de FBI in
de ijzers geslagen.
Toevallig zit Cutter net in het
passagiersvliegtuig dat Rane
naar Los Angeles brengt om
hem daar te berechten. Een
gedeelte van de crew bestaat
uit handlangers van Rane en ze
slagen erin hem te bevrijden.
Aan Cutter de eer af te rekenen
met de terrorist.
'Passenger 57' is zowel actie
film als een persiflage daarop.
Regisseur Kevin Hooks stoeit
met de clichés van het genre.
Zoals gebruikelijk bij dit soort
films onderstreept Hooks met
een in de aanhef al de hardheid
van de schurk. Die wil zonder
verdoving zijn gezicht laten
bijsnijden in een ziekenhuis,
omdat hij volgens eigen -zeggen
geen pijn kent.
In de keuze van deze schurken
rol heeft Hooks zich duidelijk
laten leiden door de rol van
Alan Rickman in 'Die Hard'.
Daarin had het beschaafde En
gels van de acteur een apart
effect en gaf hem iets extra
dreigends. Dat probeert de
Britse acteur Bruce Payne nog
eens over te doen.
In feite komt Wesley Snipes er
als Cutter nog bekaaider vanaf.
Cutter heeft zogenaamd een
trauma overgehouden aan de
dood van zijn vrouw, die voor
zijn ogen stierf bij een schiet
partij. Maar omdat je Cutter in
de eerste minuut van de film al
bezig hebt gezien een aantrek
kelijke donkere stewardess de
mantel uit te vegen, weet je dat
hij aan het eind van de rit er
met die vrouw vandoor gaat.
'Passenger 57' van Kevin Hooks
draait in Casino 4 in Breda, Ci-
nem'actueel 2 in Bergen op Zoom
en Grand in Goes
Van onze verslaggever
Geleen - De meeste Pinkpopgangers komen dit jaarii
Randstad. Liefst 26.000 van de 60.000 kaartjes vo«
Limburgse popfestival zijn verkocht in de Randstad. All#
in Amsterdam bracht Pinkpop 3.700 kaartjes aan de
1.000 meer dan vorig jaar.
Enkel in Eindhoven werden
meer kaartjes verkocht dan in
Amsterdam, namelijk 3.800. Na
Amsterdam volgen Utrecht
(2.900) en Rotterdam (2.800).
Maastricht is de eerste Limburg
se plaats in de steden-toptien
van buro Pinkpop. In de Lim
burgse hoofdstad werden 2.500
kaartjes verkocht. Daarna volgt
Heerlen met 2.300, Nijmegen
met 2.200, Tilburg en Den Haag.
1.600 entreebewijzen.
Opvallend noemt Pinkpopbaas
Jan Smeets het dat in de stad
Groningen 500 kaarten meer
verkocht zijn dan vorig jaar. In
de noordelijke provincies samen
werden 7.000 kaarten aan de
man gebracht. „Ook opvallend is
dat er veel minder buitenlanders
komen. Vijfduizend kaarten ver
kochten we in België en Duits
land."
„Maar", vervolgt Jan Smeets,
„de echte slecht-weer-kat-uit-
de-boom-kijkers hebben pech
gehad. Er is niet één kaart aan
FILMS
GOES
- Grand Theater
20 u. Passenger 57.
HULST
- De Koning van Engeland
20 u. Sommersby.
20 u. Nowhere to run.
20 u. The distinguished gentleman.
20 u. Forever young.
20 u. Daens.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
20 u. Sommersby.
- Alhambra 2
20 u. Nowhere to run.
- Alhambra 3
20 u. Scent of a woman.
- Alhambra 4
20 u. Daens.
ANTWERPEN
- Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u.
Sommersby.
-Rex-Club - 12, 14, 16.30, 19 en
21.30 u. Jennifer 8.
-Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Forever young.
-Odeon 2 - 14, 17.15 en 20.30 u.
Daens.
-Odeon 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Under Siege.
-Odeon 4 - 14, 16.30, 19 en 21.30
-QuelltaT- 14, 16.30, 19 en 21.30
u. The distinguished gentleman.
-Quellin II - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Peter's friends.
-Quellin III - 14, 16 en 18 u. Ned.
versie, 20 en 22 u. Eng. versie The
jungle book.
-Metro I - 14, 16.30, 19 en 21.30 u.
de kassa verkrijgbaar. Vi
in Geleen deden we i'
Toen hielden we 5.000
voor de dagverkoop. 1
willen niet het risico lopfl
bekend wordt gemaakt
nog een paar duizend ki
aan de kassa te krijgen i
dat daar bij mooi weer dan
duizend mensen op af komt
Uitverkocht
Pinkpop is voor de tiende
uitverkocht. Nooit eerdei
was het festival zo vroeg i
verkocht. „Vorig jaar werè
laatste kaarten op de
verkocht en in 1986, tos
Cure optrad, waren we
ken van te voren alle
kwijt."
Van de 60.000 Pinkpopgi
komen er vermoedelijk
per trein naar Landgraaf,
niet bij kan zijn, kan pin
maandag tussen 15.00 en
uur op Nederland 3 naai
beelden van Pinkpop kijk®
Passenger 57.
-Metro n - 14, 16.30, 19®
u. Alive.
Sinjoor - 14, 17.15 en
Scent of a woman.
- Ambassades Club 1 - H
19 en 21.30 u. De zevende he®1;
-Ambassades Club 2 - H
19 en 21.30 u. Consenting
-Ambassades Club 3 - H
19 en 21.30 u. The bodyguard
- Ambassades Club 4 -
Sister act.
19 en 21.30 u. Fortress.
BRUGGE
- Complex Zwart Huis
20 u. The crying game-
20 u. Daens.
- Memling
20 u. Champions.
- Van Eyk
20 u. Alive.
RADIO 1
Fik heel uur en om 7.30, 8.30,1
rnn 17.30, 18.30 en 6.30 Ni<
EO; 7.07 Tijdsein. KRO: 12.07
14 05 Dingen die gebeuren A(
17 07 Radiojournaal KRO: 20.04
dén en perzen. AVRO: 22.04 Tul
de oren. NOS: 23.07 Met het o~
morgen. VPRO: 0.04-7.00 Nar
ven, met om 0.04 Street beats;
ge geruistuin; 4.02 Grand
classigue; 5.02 Aan de bak.
RADIO 2
Elk heel uur nieuws. NCRV:
Goedemnrgen Nederland.
Woord onderweg. 8.04 Hier e
815 Goedemorgen Nederland
Wie weet waar Willem V\
woont? 10.04 Muziek bij de k
11.04 Plein publiek. 12.04
lunchpakket (13.04-13.15 Hie
nu 14.04 G'oud nieuw. 15.0
op de plaats. 16.04 Disco#
16 47 Iets anders. EO: 17.04
mensen. VPRO: 18.04 Ekkel hor
taal TROS: 19.04 Poster. 20.04
sic all in. 21.04 Voor wie f
luisteren wil. 22.30 Couli
23.04-24.00 Sesjun.
RADIO 3
Elk heel uur nieuws. AKN:
Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvi
nen. 11.04 Baas vgn de dag
Denk aan Henk. 14.04 Carola.
Popsjop. VOO: 17.04 Rinkeldek
NOS' 18.04 De avondspits. EO:
Spoor 7. NCRV: 20.04 Papercli
gazine. VPRO: 21.04 Villa 65.
0 04 Nachtwacht. VPRO: 2.02
AKN: 4.02-6.00 Pyjama-FM.
RADIO 4
Om 7.00. 8.00. 13.00, 18.00 en
Nieuws. V00: 7.02 Ochtend
ming. 9.02 Muziek voor milj
11.00 Het ochtendconcert I:
Ensemble Tafelmusik met
12.16 Ochtendconcert II; Muz
pianoforte, viool, altviool en
13.04 Klassiek op verzoek.
14.00 Middagconcert: Uit m<
archief: John Gibbons, pian<|
15.25 Krenek en Zemlinsky 16.'
Nederlanden: Kamermuz. uit
mantiek. KRO: 17.00 Symfor
biaasmuziek.18.04 Klassiek.
Het orgel. 20.00 Avondco
Muz. voor viool, altviool, cello
trahas, klavecimbel en blr
22.00 Laudate. 23.00-24.00
van de radiofonie: De zand
hoorsp.
RADIO 5
Elk heel uur Nieuws. NOS: 6.4
Mededelingenrubriek met
breid weerbericht en set
vaartberichten. 7.05 1008
IKON: 8.50 Snippers. NOS: 8.5
terstanden. TROS: 9.02 Persp
10.02 De duvel is oud. IKON:
Drieluik. TELEAC: 12.02 Faros.
13.10 NOS-Bijlage. 14.02 Een
lang. NCRV: 15.02 Schuim i
NOS: 17.10 Radio UIT. PP:
CDA. I0S: 18.02 Achtergroi
gramma: 18.02 Nederlands;
Arabisch; 18.40 Turks. EO:
Waar waren we ook alweer)
19.15 Nieuws en actualiteiten
Turks. 19.50 Nieuws en ach
ten in het Marokkaans en Bt
20.40 Nieuws en actualiteitei
Chinees. VOO: 21.00 Club Vel
trend. TELEAC: 22.00 Knoop
zakdoek. 22.30 De geheugent
van Teleac. 23.00-24.00 Faros.
OMROEP BRABANT
Elk heel uur en 07.30,08.30 er
ANP-nieuws, gevolgd door
bants nieuws en actualiteiti
De krant in Brabant. 7.51 Wei
Johan Verschuuren. 7.
Nieuwsoverzicht. 9.07 Muziel
10.07 Draal-bank. 11.07 Van
12.07 Service, 12.53 Bericl
boer en tuinder. 12.
Nieuwsoverzicht. 13.34
Brabantse produkties. 14.1
ziekkiosk 16.07 Tussen Ams|
en Brussel. 17.07 Achtergri
gramma. 17.45 De
17.55-18.00 Nieuwsoverzicht.
OMROEP ZEELAND
ANP-nieuws: Zie Radio
Nieuws en actualiteiten.' 7.
gionaal nieuwsoverzicht. 7\
dag van... 7.50-8.00 De
12.00 Nieuws en actualiteite
Het weer in de provincie
Regionaal nieuwsoverzicht
Te kust en te keur. 12.55-1
agenda. 16.00 Een vak apar
Nieuws en actualiteiten. 17.
weer in de provincie. 17.32
naai nieuwsoverzicht. 17.35
maar. 17.55-18.00 De agenda
^7-5-p
£0(SA'RTS.