SS®* fflS» 95.- DESTEM iS Het raadsel Adriaan Ditvoorst UIT gids LClMI ijjjuj VI/ Varende kunstwerken in singel van Breda Ruim 20.000 kaarten verkocht voor musical serrarens ISTBURG Eiueixi nieuw/antiek Documentaire van acteur Thom Hoffman over miskende filmregisseur IN BEELD Prins Charles exposeert: eenzaamheid in waterverf hateriaal benodigdheden, Ipecialiteiten voor louw- en verbouw Een veranderende Herman Gordijn 1993 -X59 iecoratief en levendig. U kterke en vorstbestendige vormen en afmetingen, f en heel programma voor [ge watertuin met alle Jclusief I eBrll Tujnwinkei tEUoaaa° lening ïiE/7" HEEFT EEN NAAM |onwering op de markt. Als u op zoek bent naar Ic stijlen, dan is het vanaf nu erg eenvoudig. Ézonwering I nsluitend verkrijgbaar bij de echte InngspeciaJist. En dat is HOBBYHUIS Stationsweg 22 - Hulst Tel. 01140-13563 ROLLUIKEN EN ZONNESCHERMEN G DIE STAAT! ledeur bepaalt voor een belang- Inede het aanzicht en de archi- fn uw woning. i te meer om wat langer bij uw te staan. Ook hier geldt dat In normen op het terrein van Ig en uiterlijk, isolatie, onder- bedieningsgemak steeds dwin- brden. luroferm sektional deuren van ■oor Systems wordt aan deze bgemoet gekomen. Een ruime uitvoeringen en mogelijkheden, I doordacht, geven een woning (eke aanzicht, die het verdient, baar: vandig of geïsoleerd. BTBURG Brouwerijstraat 31 Tel. 01170-55221 open van 14-18 uur. „Soms ga ik zo op in de materie dat ik verbaasd ben als het publiek applaudisseert. Miranda van Kralingen, operazangeres Door Marjan Mes Op 26 oktober 1987 werd het dode lichaam van de tineast Adriaan Ditvoorst aangetroffen in de Theodor- nshaven van zijn geboorteplaats Bergen op Zoom. Vijf jaar later verscheen de documentaire 'De Domeinen Ditvoorst', het filmdebuut van de acteur Thom Hoffman over het raadselachtige leven van de regisseur Ditvoorst wie hij tijdens het maken van de speelfilm 'De witte maan' in 1984 bevriend was geraakt. 'Vorig jaar werd Hoffmans regie debuut bekroond tijdens de Ne derlands Filmdagen. De IKON- televisie vertoont 'De Domeinen Ditvoorst' op donderdagavond in het programma 'Werelden', in augustus 1987 had Adriaan Ditvoorst afscheid genomen van lijn Amsterdamse vrienden. Hij verliet zijn zolderkamer in de buurt van het Vondelpark, leen de geld van iedereen die iets kon missen en ging op pad met onbe kende bestemming. Hij kwam terecht in Bergen op Zoom waar bij 47 jaar eerder was geboren. Vrienden herinneren zich dat hij zichzelf ging verwaarlozen en de dagelijkse realiteit totaal onbe langrijk vond. Hij verlangde naar een volmaakte, harmoni sche wereld. Adriaan Ditvoorst nam zijn in trek in een pension, maakte wandelingen door de stad van zijn jeugd en keek over de Schel de, die hij zo vaak had getekend. Op 26 oktober 1987 werd zijn lichaam gevonden. Adriaan was bet water ingegaan zonder dat bij kon zwemmen. .Zié het niet als een wanhoops daad. maar als de laatste conse quentie van een levenshouding," stond in de brieven die hij een week tevoren aan familie en vrienden had verzonden. „Alles is stilte, meer is er niet", deelde hij het Produktiefonds voor de Nederlandse Film mee. Belofte De mythevorming, die rond de raadselachtige Ditvoorst toch al bestond, werd door de aange- kondige zelfmoord nog op de spits gedreven. In 1970 had hij als Nederlandse Nouvelle Va- gue-filmer internationaal de aandacht getrokken met de film Ik kom wat later naar Madra'. Ook 'Paranoia' en 'De blinde fotograaf' werden als een grote belofte voor de toekomst be schouwd. Jean-Luc Godard en Bernardo Bertolucci lieten zich lovend uit over deze films van Adriaan Ditvoorst. Maar na die eerste artistieke successen ging het snel bergaf waarts met de cineast. De 'ver doemde dichter' van de Neder landse filmkunst maakte in de jaren zeventig twee warrige bio scoopfilms, 'Flanagan' en 'De mantel der liefde', die beide flopten. In 1984 maakte Dit voorst een come-back met 'De witte waan', zijn beste en meest persoonlijke speelfilm. Hij ver dween echter al na twee weken van het witte doek, na slechts 2000 bezoekers te hebben ge trokken. Was er een verband tussen deze mislukking en Ditvoorst zelf moord? In de documentaire 'De Domeinen Ditvoorst' wordt het min of meer gesuggereerd. Thom Hoffman zei vorig jaar in een interview ter gelegenheid van de première van zijn met IKON- geld gemaakte documentaire: „Ik heb in zijn zelfmoord altijd een soort statement gezien over de filmsituatie in Nederland. Het filmlandschap werd steeds com merciëler. Er was geen ruimte meer voor, zeg maar, de literaire film. Zijn strijd om ,De witte waan' te maken, symboliseert voor mij de strijd van de idealis ten tegen de zakenjongens." Tijdgeest „De dood van Adriaan was een persoonlijk drama", aldus Thom Hoffmann, „maar het vertelt ook iets over de filmindustrie, de smaak van het publiek en mis schien kunnen we er op abstract niveau ook iets uit opmaken over de tijdgeest. Ik beweer in mijn film overigens niet dat zijn zelfmoord direct voortkomt uit zijn teleurstelling over de slechte ontvangst van 'De witte waan'. Maar het heeft wel zijn pessimis tische levensfilosofie gevoed." De mythe van het 'verdoemde genie' dat slachtoffer werd van de commercie is dus maar een deel van de waarheid. Adriaan Ditvoorst had een dergelijke ni hilistische levensinstelling dat hij zichzelf en zijn loopbaan wel ten gronde moest richten. Hij vond het menselijk bestaan zin loos en nutteloos; een diep ge voelde overtuiging die naarmate hij ouder werd niet langer kon worden weggestopt. Machteloosheid Al in zijn debuut, 'Ik kom wat later naar Madra' uit 1965 gaat het over zaken als de onmoge lijkheid tot communiceren en de machteloosheid van het indivi du. Dat viel toen alleen nog niet zo op, omdat de losse, spranke lende vorm zo'n indruk maakte. Het Franse filmtijdschrift van de Nouvelle Vague, de Cahiers du Cinema, herkende dit filmde buut als een schitterende Hol landse variant op het nieuwe filmgenre. Adriaan Ditvoorst had als jonge student op de Filmacademie al een vreselijke hekel aan de Ne derlandse en Amerikaanse film. Thom Hoffman (rechts) met de broers Jan en Peter de Bont bij de opnamen van de documentaire over Adriaan Ditvoorst. F0T0IK0N Adriaan Ditvoorst De Hollandse School van Haan stra, Rademakers en Van der Horst was voor hem synoniem met burgerlijkheid en spruitjes geuren. In de jaren zestig reisde hij elk jaar naar Parijs om daar contact te hebben met de Nou velle Vague-cineasten en hun van de oude verteltraditie be vrijde films. 'Paranoia' Na zijn nog van jong optimisme tintelende debuut werd Dit voorst al snel introverter. In 1967 verfilmde hij 'Paranoia', de novelle van Willem Frederik Hermans, die het vooral moest hebben van de dreigende atmos feer van onheilszwangere ruim tes. Een begrijpelijk verhaal werd niet verteld, waarbij de vraag rees of het opzet was of onvermogen van de maker. Zijn nihilisme en zijn credo 'alles is stilte, meer is er niet' leverde in dramatisch opzicht een onbevre digende film op. Maar er waren ook prachtige beelden, want het ging Adriaan vooral om de visu ele kant van de filmtaal. Ongetwijfeld had hij ook zich zelf verbeeld in de paranoïde hoofdfiguur die zijn vriendin naakt in een kamer opsluit. Hij liet het meisje minutenlang in close-up met haar hoofd en ar men tegen de deur bonzen. Een filmer voor een groot publiek kon hij dus nooit worden; dat lag niet in zijn aard besloten. Toch probeerde hij het; met de verfil ming van 'Flanagan', een ver haal van Tim Krabbé. Fotografie en decors waren zeer fraai, maar de plot van de thriller was zwak en de karakters stelden weinig voor. Grappen In 'De mantel der liefde' wilde Adriaan Ditvoorst in korte scè nes aantonen dat de mens altijd alles doet wat God hem verbo den heeft. Het werd een treurig misbaksel, met misplaatste grap pen. Adriaan slaagde er ook niet in om zich open te stellen voor de publiciteit. Inerviews vond hij een gruwel en zichzelf promoten was uit den boze. Adriaan kwam steeds meer bui ten het Nederlandse filmwereld je te staan. Nog een keer kwam hij terug met een speelfilm, waarin zijn eigen onthechting he wereld van Herman Gordijn is veranderd. Dat wil zeggen de wereld zoals hij die schept in rijn schilderijen. Op de tentoon stelling in De Beyerd van vier jaar geleden domineerden de meedogenloos scherp geschil derde vrouwen, oudere vrouwen bij wie het leven diepe sporen in bet uiterlijk heeft getrokken maar de trots onberoerd heeft gelaten. En de portretten van bekende Nederlanders, waarvan dat van Beatrix een heel bijzon der exemplaar is. Die wereld is van intensiteit en aanzien ver anderd. Dat toont de mooie en interes sante tentoonstelling in Het Markiezenhof in Bergen op Zoom. Geen overzicht in de zin dat er volledigheid is nage streefd, wel een selectie die op vallende doeken toont. Opval lend omdat ze staan voor een zich ontwikkelend wereldbeeld dus net zo goed voor een veranderende manier van schil deren. want dat is wat bij Her man Gordijn op de eerste plaats veranderd is. Ia zijn werk tot grofweg eind laren '80 portretteert hij bij voorkeur vrouwen, met gretig °°g voor een panty, slappe ban den van een bakfiets. Geen on volkomenheid laat hij onver- ™ld, soms zelfs licht hij een mankement er zo uit dat er een karikatuur ontstaat. Het kleine schilderij 'Biljart' uit 1978 toont e«i vrouw aan de biljarttafel, vastberaden een carambole te maken. Maar de aandacht van de kijker wordt on weerstaan-1 baar getrokken naar het gezicht van de speelster dat zich vlak boven het groene laken bevindt en dat vanuit een zelfde point of view genomen is. Over het spel heen kijk je frontaal in het doorleefde gezicht dat zichtbaar getekend wordt door de pogin gen de natuur een handje te helpen. Te vet aangezette lippen en te donker opgemaakte ogen zijn de oorlogsverklaring aan de tijd die toch nooit tegen te hou den is. Het beeld, zo typisch voor Her man Gordijn, doet denken aan een tekst waarmee Maarten 't Hart ooit de vrouw trachtte te ontmythologiseren. Hij poneer de de stelling dat make-up te genstrijdig in uitwerking is. Al lereerst probeert ze nardrukke- lijk de man van verre aan te trekken en te lokken, om hem vervolgens af te stoten als hij te dicht genaderd is en te duidelijk ziet dat het schoonheid uit een potje is. Make-up als lokaas en afweermiddel. Die theorie is ook van toepassing op de vrou wen van Herman Gordijn. De hoofdrolspelers op zijn doe ken zijn geplaatst in een reëel schijnende wereld, een weerga ve van wat wij voor echt aan zien. Gordijn wekt die suggestie heel knap door een uiterst zorg vuldig perspectief te realiseren, nauwkeurige schildering van een herkenbare lichtbron en an dere klassieke trompe-l'oeuil 'Bylandt-Rust' van Herman Gordijn FOTO THIJS QUISPEL effecten. Daarom heette Gor dijn altijd een realistisch schil der te zijn. Maar zijn realisme is alleen maar te verstaan vanuit de daad van het schilderen. Het is nu eenmaal interessanter om op een plat schildersdoek wel gevulde lijven te schilderen. Daar valt meer aan te schilde ren, omdat die plastisch zijn. De mensen zijn niet eens zo dik, maar Gordijn schildert ze dik. Uiteraard geldt dit zijn vrije werk en niet de portretten. Om reden van expressiviteit, een andere schilderkunstige doel stelling, is de oudere, doorleefde vrouw interessanter dan de jon gere en is een exuberante actri ce of een fel opgedofte hoer voor de schilder een boeiender onderwerp dan de nette burger- mevrouw. Het schilderen op zichzelf, kortom, is belangrijker dan de ambitie een waarheids getrouwe weergave van de zichtbare werkelijkheid te rea liseren. Dat het Herman Gordijn daar inderdaad om gaat, wordt eens te meer duidelijk als men de recente doeken beschouwt. De belangrijkste constatering is dat de schiderijen veel abstacter ge worden zijn. Het schilderen zelf is minder glad. Hij laat de vele kleine penseelstreken zien, hier en daar is zelfs wat wegge schuurd zodat de textuur van het linnen zichtbaar wordt. De kleuren zijn zachter geworden, sferischer, mede ook omdat de nauwgezette detaillering is af gezwakt en de contourlijnen veel minder scherp zijn. Het exact berekende perspectief is er niet meer, waardoor die nadrukkelijke verwijzing naar een echte ruimte buiten het doek is weggevallen. De figuren bewegen zich nu in de eigen ruimte van het schiderij. De schilderkunstige ruimte die geen weergave meer wil zijn van een reële, bestaande ruimte. Om die zelfstandigheid te ver sterken laat Gordijn het grond vlak hellen en hebben de figu ren geen gezichten meer, het zijn gestalten geworden die dui delijk alleen op het doek be staan. De wereld is ook tijdloos ge worden. Hadden de oudere vrouwen op zijn vroegere doe ken rimpels zoals een boom jaarringen, elke verwijzing naar tijd en vergankelijkheid is nu verdwenen. Ook aan het licht valt geen tijd meer af te lezen. Het licht lijkt uit het doek en de verf te komen, een sferisch en diffuus licht met hier en daar een zwakke schaduw. Een heel mooi maar raadselach tig doek is 'Bylandt-Rust' uit 1990. In een geabstraheerd landschap waarin enige andere referentie naar leven ontbreekt, strompelt een naakt menselijk wezen op zijn tenen over een brug. De burg komt van ner gens, want begint buiten het doek en eindigt in een nie mandsland. door Frits de Coninck De figuur ademt een spanning uit: hij zoekt een schamele toe vlucht in een ruimte waarvan hij tegelijkertijd de ogen af wendt. Er is kennelijk een ge vaar dat wij niet mogen zien. Het geschilderde landschap lijkt willekeurig uitgesneden te zijn, zoals de Japanse houtsne- des uit de vorige eeuw. Toen de waarde daarvan ontdekt werd in de Westere kunst, werd het klassieke compositieschema volledig op zijn kop gezet. Het schilderij krijgt door dat afsnij den iets van een toevallige foto opname. Een ander effect is dat bij voor beeld de persoon op dit schilde rij een uitvergroting lijkt omdat alle aandacht op hem valt. Het uitvergroten is bij Herman Gor dijn een stijlfiguur die de anek dote uit de oudere doeken heeft verdragen en veel meer accent legt op het idee achter de din gen die wij zien. En daarmee wordt het begrip realisme bij hem nog betrekkelijker. Herman Gordijn in het Markie zenhof, Bergen op Zoom, tot 10 mei. DINSDAG 20 APRIL 1993 DEEL van het leven zich aftekende in de hoofdfiguur, gespeeld door Thom Hoffman, die gedurende de opnamen in 1983 een vriend werd. Deze figuur woont alleen in een vervallen pand, gebruikt heroïne en tracht met boed dhistische meditatie buiten de samenleving zijn heil te vinden. 'De witte waan' werd Ditvoorsts beste en meest persoonlijke bio scoopfilm. De rollen van Hoff man als Adriaans alter ego en Pim Lambeau als diens al even onthechte moeder (met wie hij samen uit het leven stapt) droe gen sterk bij aan het artistieke succes. Maar een commercieel succes werd de film allerminst. Ontboezeming Toen Thom Hoffman in oktober 1987 de zelfmoord van zijn 'ver moedelijk dierbaarste vriend' vernam, was hij 'met stomheid geslagen'. De filmdocumentaire 'De Domeinen Ditvoorst' opent met deze gesproken ontboeze ming van Thom Hoffman. De debuterende cineast gaat in zijn bijna twee uur durende film op zoek naar het raadsel: 'wie was mijn goede vriend Adriaan Dit voorst?' Hij spreekt met allerlei mensen die hem van nabij hebben mee gemaakt, zoals de producenten Jan Vrijman, Gijs Versluijs en Matthijs van Heyningen, de ca meraman Jan de Bont, de regis seurs Pim de la Parra en Wim Verstappen, enkele vrienden en acteurs, Bernardo Bertolucci en Gérard Brach. Conclusie Korte fragmenten uit de speel films van Adriaan Ditvoorst worden zodanig geordend dat er bepaalde conclusies uit kunnen worden getrokken. Het aantal zelfmoorden, drugverslaafde, ge stoorde en vereenzaamde hoofd personen is niet gering. Alle geinterviewden bleken altijd al geïntrigeerd door het ongrijpba re karakter van Ditvoorst. In een lange slotscène worden aan de hand van getuigenissen van be kenden de laatste dagen van Dit voorst gereconstrueerd. De beel den worden doorsneden met de zelfmoordscène uit 'De witte waan'. Thom Hoffman maakte een in trigerend portret van een onge woon mens. Alleen heeft hij wat overdreven door ook nog enkele spelscènes toe te voegen met een fictieve onderzoeker, gespeeld door Huub van der Lubbe (zan ger van De Dijk). Zelf gaat Hoff man als pastor vermomd ook nog voor in gebed, langs de Schelde waar de cineast zich verdronk. De familie van de fil mer heeft nooit willen praten over de jeugd en het leven van Adriaan. Thom Hoffman kreeg wel haar vertrouwen, hetgeen veel zegt over diens integriteit. 'De domeinen Ditvoorst', don derdag 22 april om 21.52 uur op Nederland 1 Van onze kunstredactie Breda - Tien drijvende kunstwerken varen op Koningin nedag vanaf 14.00 uur door de Bredase stadssingel. Het is de eerste maal dat deze 'Karavaan der Dolende Kunsten' plaats vindt. De vlotten annex kunstwerken zijn door de kunstenaars zelf gebouwd, mede mogelijk gemaakt door sponsoring door een aantal Bredase bedrijven. Na afloop van de varende expositie verzamelen de vlotten zich op het Spanjaardsgat, waar optredens te verwachten zijn van de Bredase muziekperformancegroep FBA, geleid door Frank Marshall, het Amsterdamse performance-gezelschap Bilagro Qwagalli en de Rotterdamse muziekgroep Nice Butt. Door onze correspondent Bob van Huët London - Prins Charles interesseert zich niet alleen voor milieu, architectuur en Franse kaas, maar is ook een enthou siast schilder. Gedurende de kwart eeuw dat de Britse troonopvolger penseelt heeft hij een kleine 200 werken afgescheiden. De meeste zijn waterverfschilderijen volgens de oude Engelse traditie. Voor het eerst zijn nu 35 geselecteerde landschappen tentoongesteld in het Londense Museum of Garden History. Door de status van de artiest is de beoordeling van zijn werk geen gemakkelijke opgave geble ken voor de Londense kunstelite. Sir Hugh Casson, voormalig di- rekteur van The Royal Academy, concludeert in beleefde frasen dat de prins van Wales graag in de buitenlucht zit en in staat is de rustgevendheid van sommige landschappen te vangen. De eveneens meervoudig onder scheiden en erkende schilder Jo hn Ward noemt prins Charles een 'amateur in de beste zin van het woord: hij schildert uit lief de'. Wat oneerbiediger klinkt dan wellicht de kop boven een recensie in The Daily Telegrap- he: 'Helemaal niet slecht voor een troonopvolger'. De triestheid en koude kleuren van werken als 'Cottages in de sneeuw' (Norfolk) of 'Zonson dergang in januari' maken het er niet vrolijker op. Je hoeft geen lezer van The Sun of The Daily Mirror te zijn om te begrijpen waarom deze schilder in een zaamheid tracht te vluchten. Prins Charles laat in een begelei dende toelichting op een van zijn desolate Schotse landschappen weten dat hij tijdens het schilde ren 'de nietigheid van de mens ademde'. Volgens een Londense kunstkriticus verklaarde dit een 'schuwheid voor hartstochtelijke emoties' in het werk. Kale massieven over heel de we reld lijken overigens Charles grote specialiteit, al dan niet geobserveerd vanuit villa's of hotelkamers. „Bergen zonder wuivende bomen, waaiende wind of rillende koeien liggen machtig en uitgestrekt in hun majesteitelijke eenzaamheid", meent de kriticus. 'The Prince of Wales's Waterco- lours' zijn tot 29 april te zien in het Museum of Garden History (daarna in het nabijgelegen Lambeth Palace), metro Lam beth North. Dagelijks geopend van 11.30 tot 15.00 uur. Zondag van 10.30 tot 17.00 uur. Zater dag gesloten. Toegang: 2,50. Oosterhout - Er zijn al meer dan 20.000 kaarten verkocht voor de musical 'Joseph and the amazing technicolor dreamcoat', die van 28 mei tot en met 9 juni in Jaiselings Royal Palace in Wernhout wordt gespeeld. Gezelschappen kunnen alleen nog kaarten krijgen voor twee voorstellingen. 'Joseph and the amazing techni color dreamcoat' is een project van de Stichting Hoger Onder wijs Zuid-Nederland. Met in gang van dit cursusjaar is daar een opleiding 'musical'. In sa menwerking met het Koninklijk Ballet van Vlaanderen leren cur sisten het musical-vak. 'Joseph' is de eerste musical van Andrew Lloyd Webber en Tim Rice, die op 1 maart 1968 op de Collet Court School in Ham mersmith in premiëre ging. De muzikale inbreng is van studen ten van het Brabants Conserva torium. Studenten van de dra ma-opleiding Eindhoven en het Conservatorium verzorgen de acteerrollen. De danskunst komt van de Dansacademie Brabant, in samenwerking met het Ko ninklijk Ballet van Vlaanderen. FILMS GOES - Grand Theater 20 u. Death becomes her. HULST - De Koning van Engeland 20 u. De kleine blonde dood. 20 u. A few good men. 20 u. Daens. 20 u. De zevende hemel. 20 u. The last of the Mohicans. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. A few good men. - Alhambra 2 20 u. The distinguished gentleman. - Alhambra 3 20 u. De kleine blonde dood. -Alhambra 4 20 u. Forever young. ANTWERPEN -Rex - 12, 15, 18 en 21 u. Scent of a woman. -Rex-Club - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Sneakers. -Odeon I 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The last of the Mohicans. -Odeon 2 - 14, 16.30, 19 u. Cham pions. 21 u. Howards end. -Odeon 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Under Siege. -Odeon 4 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Consenting adults. - Rubens - 14, 16, 18 u. Ned. versie. 20 en 22 u. Eng. versie Jungle book. -Quellin I - 14, 17.15 en 20.30 u. Daens. -Quellin II 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Dr. Giggles. -Quellin III - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The bodyguard. -Metro I - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Jennifer 8 Kostuums en decorontwerp ko men van de eindejaarsstudenten van de Academie voor Beeldende Vorming en studenten van de opleiding Bouwkunde van de Pe dagogisch Technische Hoge school Nederland leveren de de corbouwtechnieken. De hoofdrol van Joseph wordt gespeeld door Bas Groenenweg, bekend van 'Les Misérables' en 'Revue Revue'. Janke Dekker speelt de rol van archeologisch reisleidster. Zij speelde al eerder rollen in 'Evita', 'Mata Hari' en 'Anatevka'. De rollen van Jacob, Potifar en farao Ramses II wor den vertolkt door Marco Bakker. Een fors aantal andere grote rollen wordt gespeeld door de concertklas van de Oosterhoutse Nachtegalen. -Metro n - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Forever young. Sinjoor - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. De zevende hemel. -Ambassades Club 1 - 14 en 16.30 u. Tom Jerry. 19 en 21.30 u. Body of evidence. -Ambassades Club 2 - 14, 16.30 u. Honey I blew up the kid. 19 en 21.30 u. Salt on our skin. -Ambassades Club 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Fortress. -Ambassades Club 4 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Sister act. BRUGGE - Kennedy Komplex 20 u. De zevende hemel. 20 u. Scent of a woman. 20 u. Stalingrad. - Ciné Chaplin 20 u. Nowhere to run. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Jennifer 8. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Sexual intent. 20 en 22.30 u. Dr. Giggles. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Forever young. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. De zeven de hemel. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Nowhere to run. 14.30 en 17 u. Jungle book (Ned. orig. versie). 22.30 u. Innocent blood. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Fortress. 14.30, 20 en 22.30 u. Scent of a woman. 20 en 22.30 u. Unforgiven. 20 en 22.30 u. The river runs through it. 22.30 u. Body of evidence. 20 u. The last of the Mohicans. 14.30, 17 en 20 u. Daens.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 21