Zoektocht naar gestorven vader olen in over iingen JK nieuws I Bloeiende streektalen vooral 'leuke handel' Youp van Hek steeds serieuzer Bluesfestival mist kwaliteit en sfeer UIT GIDS [win 'boren de grond in' TV-film 'Richting Engeland' met Peter Faber en Gerard Thoolen Andrée van Es naar VPRO C4 'ostburg 'EN Raak tegen Staak Kunstenaarsfoto's IN BEELD Engels Design Opgeheven vingertje in 'Ergens in de verte' '°r de organisatie De Hel inde Hand uit Beerst afgeven de garage bij de rk kerk aan Weststraat in plaats van :t kerkportaal. 3B - De Christelijke Platte- ndsvrouwen Bond komt Inderdag 25 maart om 19 30 fir bijeen in Pro Rege. P. van Ipdorp, begeleidster in het igverblijf De Schelp, vertelt jdens deze bijeenkomst over iar werk. JRSUS - Door de scholen- imeenschappen 't Zwin en ostdijke wordt in april, bij ildoende deelname, van start igaan met zeven computer- trsussen. De cursussen wor- m gespreid over acht avon- ën van telkens tweeëneenhalf pr. Voor inlichtingen en op- tven kan men tot 26 maart recht bij de scholen. 1-1 94-100 Ind-1 28-44. Rom- ommers stek 7.500 kg.; grof '7-112 middel 30-73 fijn 25-33 loei 20. Minikomkommers 7 500 t.; 20/25 46 15/20 45-47 10/15 3-50. Lollo Rossa 3.500 st 00/350 Dr 101-108 200/250 Dr 8-86. Paksoi 4.500 kg.; 550/000 20-125 450/600 105-113 325/500 06-108 200/330 92. Prei kl.vo .500 kg. 172-193. Paprika groen 2.500 kg.;05/95 425 75/85 90-405 65/75 345-370 55/65 80-285. Paprika rood 500 kg 5/95 910-1020 75/85 865-895 5/75 740. xtra vergoedingen Kruizinga van de Nederland se Christelijke Politiebond vindt .e onrust op Tholen 'volstrekt Degrijpelijk'. „De overplaatsing kan beslist niet zonder slag of stoot gebeuren. Er moet nog maar eens flink gesproken wor den met de korpschef over extra vergoedingen en dergelijke." lij noemt de Thoolse situatie litzonderlijk vanwege de geo- [rafische ligging en de forse ach- eruitgang van de sterkte. „Het s een tendens die je overal ziet, dat de landelijke gebieden moe- en inleveren ten gunste van gro- ere steden. Maar meer dan wintig procent zoals op Tholen s wel erg veel." /olgens Kruizinga zijn de lijsten van de mensen die weg moeten n concept al gereed. Hij ver wacht dat er over een week of zes wat meer definitief bekend erlingen van scholengemeen- ben zich beschikbaar gesteld de week van 28 maart tot en gebruiken, die zich aan kunnen melden bij M. Mabesoone, Schoolplein 3 in Oostburg. De landelijke actie wordt dit jaar gevoerd onder het motto: 'Wie helpt ons om een goed pi® de grond in te boren'. De leerlin gen van 't Zwin helpen er en thousiast aan mee. Ze rekenen daarbij op de steun van de inwo ners van West-Zeeuws-Vlaande- ren en hopen dat er bij elk adres waar aangebeld wordt iets in de collectebus valt. der Weegen zijn respectievelijk n bolclub Raak tegen Staak in finale van de koninginnebollinë jn finale afrekenen met routinier ?st echter buigen met 9-7. In de lioenschap heeft de familie Hu- Hubregtse ging met de eerste irwijl bij de mannen echtgenoo na zes wedstrijden. ininginnebolling: 1. E. Croes, 2. ri lling: 1. F. van der Weegen, 2. L ibkampioenschap vrouwen: 1- j' ijcke. Mannen: 1. K. Hubregtse. 2- DE STEM DINSDAG 23 MAART 1993 DEEL d Tholen is in rep en roer nu door de reorganisatie zeven j rden. lien binnen de totale reorganisa tie een uitzondering gemaakt wordt. Lukt dat niet dan zullen ?r betere rechtspositionele af- ipraken gemaakt moeten wor- ien. De Tholenaren dringen erop tan dat er overleg wordt gevoerd ;ussen bonden, districtsleiding ;n het personeel. Ze willen snel ?en eind maken aan de 'zenuw slopende situatie' van dit mo- nent. l/an onze rtv-redactie tSoms kwam je een begrafenisstoet tegen en dacht je, als het hier allemaal op uitdraait, waarom moet ik dan jaar school?" Een van de droevig stemmende overpein zingen van hoofdpersoon Hans, die een speurtocht naar zijn gestorven vader onderneemt in de film 'Richting Engeland', die de NCRV vanavond op het scherm brengt. tussen het beeld dat de kijker ziet en de verteller. Het is een spel. De verteller corrigeert of bespot de beelden soms. Maar het publiek dat geduld heeft en er rustig voor gaat zitten, wordt beloond", zegt André van Duren. De vakbekwame regisseur werk te met 'een schitterend scenario' van het schrijverskoppel Willem Wilmink en Peter van Gestel, ook al gezamenlijk betrokken bij Van Durens film 'Het verhaal van Kees'. Peter van Gestel kreeg materiaal van Willem Wil mink aangeleverd. Daar ging hij vervolgens mee verder. „Ik ge loof niet in estaffette-schrijven, dat is altijd te merken." Uiteindelijk vlocht het duo een gecompliceerd scenario ineen, dat 'uiteindelijk als een puzzel in elkaar valt', zegt Van Duren. „Een man probeert een periode in zijn leven te overzien en wordt bij die reconstructie meer dere keren met de dood gecon fronteerd. Het is een somber the ma, maar lichtvoetig weergege ven. Bij vlagen zelfs humoris tisch, ironisch en amusant." Sombere hersenspinsels van een inmiddels oudere man, de niet achtbare verteller Hans (Gerard Thoolen), die een duik neemt in het verleden en terugkeert naar lijn jonge jaren. Als scholier Hans (Geert Lageveen) beleeft hij zijn jeugd in de jaren vijftig in'gedachten opnieuw. Het gymnasium, de net-niet re latie met vriendin Sonja (Maike Meijer), zijn fascinatie voor de dood, en vooral de vreemde ver houding met zijn vader (Peter Faber), een man van de ge stampte pot, zijn zaken die zijn leven beheersen. Hans is een bol leboos in de ogen van vader. Het broeit in de vader-zoon relatie. Eigenlijk kennen ze elkaar maar nauwelijks en dat intrigeert Hans mateloos. Bijna twee jaar geleden werd de film, in eendrachtige samenwer king tussen NCRV, produktie- maatschappij Bergen en het Co- tofonds, in zes weken opgeno men en zodanig door regisseur André van Duren gefilmd dat 'Richting Engeland' zowel op het bioscoopdoek als op het televi siescherm tot zijn recht komt. De met zorg gemaakte film werd tijdens de Nederlandse Filmda gen in Utrecht onderscheiden met de Prijs van de Nederlandse Filmkritiek. Geduld Mensen kijken graag naar een speelfilm op televisie. Ik heb, waar mogelijk, gekozen voor bioscoopverfilming en ik denk dat het ook voor televisie werkt. Het is een complexe verhouding Dameskleding Kapper Oostinga geldt in het ouderwetse dorp al een beetje als een rare snijboon. Op een avond gluurt een groepje kwajongens brutaal naar binnen en ziet de kapper in kokette dameskleding rondstappen. Als door een adder gebeten reageert de lokale coif feur op de schermutselingen voor zijn raam. Met een doffe knal schiet hij één van de weg rit' spurtende jongetjes neer. Maar, zo willen hardnekkige ge ruchten, de kapper heeft daarna zijn bestemming gekozen. Oos tinga is voor het laatst op het strand gesignaleerd. Keurig ge kleed als altijd stond hij voor de branding. Kamde zijn haren, borg het zakkammetje netjes op en is als een heer van stand de zee ingelopen... richting Enge land. De film is voor Mark van Platen een debuut. Hij schreef de mu ziek. Deze componist/organist/ dirigent maakte composities voor vele bezettingen. Hij er- vaarde dat filmmuziek andere koek is: „Een echte precisieklus, je moet secuur timen. Al met al werd het 29 minuten muziek. Ik Van onze rtv-redactie Hilversum - De 40-jarige Andrée van Es treedt deze zomer in dienst bij de VPRO als groepsredacteur Radio 1. Zij zal in deze functie verantwoordelijk zijn voor programma's als 'Het Gebouw', 'Argos' en 'O.V.T'. Momenteel is Andrée van Es voorzitter van de commissie toekomst leraarschap. Van 1981 tot 1992 zat zij in de Tweede Kamer, eerst voor de PSP, vervolgens voor Groen Links. Door onze verslaggever Hans Rooseboom Den Bosch - Het regionaal zelfbewustzijn in Nederland maakt Moeiende tijden door. En dat komt door het dreigende spook van de Europese eenwording. Tijdens de Nederlandse Dialec- tendag, afgelopen zaterdag in de Bossche Brabanthallen, zijn be behoeders van dialect en streekeigen in groten getale toegestroomd. Terwijl in de zaal de ene geleer de spreker na de andere zijn wijsheden verkondigt over heden en toekomst van de Nederlandse streektalen, worden in de wan delgangen de stands ingericht. Want de Nederlandse Dialecten- dag blijkt vooral een beurs te z']n, een winkel van Sinkel waai alles te koop is. Zo'n 40 stands van professionele en amateur- dialectvorsers laten zien wat er jn te koop is. En dat is veel. „Dat tait door de dreigende eenwor ding van Europa", weten ze ach ter de tafel van het Staring Insti tuut, behoeders van het streekei gene in Achterhoek en Liemers. «Mensen trekken zich terug op net bastion waar ze zich veilig voelen, waar ze vandaan komen: hun eigen streek en hun eigen taal". Ook de Brabantse Gedeputeerde J°ep Baartmans wees in haar openingstoespraak op de invloed van 'Europa'. Alleen al in Bra bant zijn momenteel 100 heem kundekringen actief, veel meer dan ooit. Grunneger Boek, Oeze Volk, •yeenk vuur de Twentse PToake, de Stellingwarver Mmeversronte, ze zitten er al- emaal in Den Bosch. Het zijn „e™genwoordigers van het jy-gebied, een term om te onthouden in deze wereld. SONT aat voor Streektaal Organisa- t/s Nedersaksisch Taalgebied. Tfedersaksisch wordt ge- Proken in Groningen, Drenthe, verijssel, de Achterhoek, de We en de Stellingwerven (zuidoostelijk Friesland). Binnen de SONT is weer een duidelijke oververtegenwoordi ging van Groningen te zien. De Groningse taal bloeit als nergens elders. De Stichting 't Grunne- ger Bouk en de uitgeverij Teller likker staan in de Brabanthallen met tafels vol boeken, plaatwer ken, stickers, posters, 'leuke' an sichtkaarten en vooral cd's in de streektaal. Een tafel vol cd's alleen al van de Groningse zanger Ede Staal, onlangs op jeugdige leeftijd 'overleden. „Ik wilde Ede Staal tijdens zijn ziekte een kaartje sturen met Groningse tekst", al- ,dus de man van uitgeverij de Tellerlikker. „Maar ik kon zoiets nergens vinden. Toen ben ik ze zelf maar gaan maken. Die Gro ningse kaarten lopen als een trein. Ik maak ze nu ook al in het Drents en zelfs in het Bra bants. Ja, het is leuke handel". Tegen het regionale geweld uit Oost-Nederland (van Groningen tot Limburg) steekt de rest van Nederland magertjes af. Er zijn nog wel bescheiden stands van het Noordbrabants Genootschap en van de Zeeuwsche Vereniging voor Dialectonderzoek, maar Noord-Holland is alleen verte genwoordigd door West-Fries land, Zuid-Holland door de Al- blasserwaard, en Utrecht hele maal niet. Hoe verder verwijderd van de Randstad, hoe sterker kennelijk het leven van het dialect en van alle streekeigen curiosa rondom dat dialect. Ad Petersen toont in De Beyerd in Breda en in boekvorm een serie bijzondere kunstenaarsfo to's, die achter de schermen kijken van een periode uit de moderne kunstgeschiedenis. Ad Petersen is gedurende 30 jaar (van 1960 tot 1990) conservator geweest in het Stedelijk Mu seum in Amsterdam. Als zoda nig is hij mede-verantwoorde lijk geweest voor een aantal grote tentoonstellingen van kunstenaars die we inmiddels tot de klassieke modernen re kenen. De jaren '60 en '70, dat was de periode dat het Stedelijk nog behoorde bij het selecte groepje musea voor de belangrijkste moderne kunstenaars een over zicht van hun nieuwe werk toonden. Het Stedelijk was in ternationaal nog spraakma kend, daar werden reputaties mede gemaakt. Met name onder de visionaire Willem Sandberg en, in iets mindere mate, onder diens opvolger Edy de Wilde, gistte het in het Stedelijk. Daar gebeurde altijd iets belangrijks, daar werd richting gegeven aan de eigentijdse kunst. De reputatie overschreed verre onze grenzen. Verhoudingsge wijs was de aandacht in het buitenland groter dan in eigen land. De grote stromen kijkers die nu de tentoonstellingen in Amsterdam bezoeken, dateren pas uit de jaren '80. En het paradoxale schuilt in het feit dat het Stedelijk tegenwoordig lang zo belangrijk niet meer is in het internationale museum circuit. De man achter de schermen van die geruchtmakende ten toonstellingen was Ad Peter sen. Hij was als conservator direct betrokken bij de kunste naars en hun werk. Zo ontston den vriendschappen voor vele jaren. In navolging van de be vlogen Sandberg zocht hij de respectvolle en persoonlijke omgang met de kunstenaar. Hoe persoonlijker, hoe beter. Om de herinnering aan soms bijzondere vriendschappen te redden van de vergetelheid, heeft Petersen foto's gemaakt. Niet in opdracht, niet uit pro fessie, maar uit vriendschap en liefhebberij. En dat heeft een aantal vooral persoonlijke fo to's opgeleverd van belangrijke kunstenaars, van wie velen nu al klassiek zijn. De foto's zijn recentelijk uitgegeven in boek vorm, en ter gelegenheid daar van wordt een selectie daaruit door Frits de Coninck De Spaanse schilder Antonio Saura met zijn dochter, in 1970 gefotografeerd door Ad Petersen. geëxposeerd in de bovenzaal van De Beyerd. We zien de kunstenaar, ont daan van zijn heiligheid, in zijn eigen vertrouwde omgeving waar hij een vriend Ad Peter sen, heeft toegelaten in zijn atelier, aan tafel, bij een ope ning. We zien Antonio Saura, de Spaanse abstract-erxpres- sionistische schilder, huiselijk met zijn dochter Ana op de bank. De twee kijken gespan nen, geconcentreerd naar iets wat zich buiten het beeld be vindt en zoeken tegelijk elkaar. En kijkend naar de foto, schuift voor het oog van de toeschou wer het beeld van Saura's werk. De verwrongen gekrui sigde Christus, het liggende naakt, het getourmenteerde portret, alles in zwart-wit ge schilderd in flarden en schet sen. Even ongenaakbaar als de Spaanse hoogvlakte waar de kunstenaar en zijn werk in wortelen. De kennis van het kunstwerk is een transparant dat onont koombaar voor ons oog schuift en de foto oplaadt met een andere waarneming. Bij de foto van elke kunstenaar zie je zijn werk er meteen bij, ook al is het op de foto niet letterlijk te zien. We zien per slot van reke ning wat we willen zien. Maar de foto blijft de foto, en die toont ons een kop, een persoon lijkheid, waarvan we door ken nis van buitenaf weten dat die een kunstenaar toebehoort. Het is duidelijk dat Petersen kan kijken, niet vreemd voor een conservator van beeldende kunst. Wat verrast is dat hij daar nu op andere wijze blijk van geeft. De camera, dat is zijn oog dat zoekt naar dat ene moment waarop de persoon lijkheid van het onderwerp, het licht, de ruimte, de sfeer zo samenvallen dat er een beeld ontstaat met een eigen beteke nis. Betekenis die soms gaat over de kunst, maar veel meer over de mens die altijd daar achter verborgen blijft. En voor het cameraoog van de bevrien de Petersen geeft die mens zich bloot, omdat die zih vertrouwd weet. Daarom is de foto van de Ne derlandse beeldhouwer Carel Visser zo mooi. De ferme ge stalte staat in de donkere deur opening, de handen in de zak ken en heeft een milde lach om de lippen, eenvoudig omdat hij naar een goede vriend kijkt. Dat is precies het verschil met het werk van een professionele fotograaf die die vertrouwde kennis omtrent het onderwerp nu eenmaal mist. Nog afgezien van het feit dat Visser zich al niet graag fotograferen laat. Ad Petersen heeft de_ norse, vierkante Jan Dibbets in een ontspannen, ontwapende hou ding vastgelegd. Niks geen pose of afweer, even de bezigheden onderbreken voor een vriend die naar je kijkt. Daar zijn wij, kijkers, voor even getuige van. De foto's zijn een geschiedenis van 30 jaar omgang met kun stenaars, fragmentarisch, sub jectief, maar van belang. Een geschiedenis ook van het Ste delijk. In de persoon van Sand berg die Petersen enkele malen breekbaar en scherp heeft vast gelegd, met die weerbarstige grote kuig en die felle ogen die weten wat ze zien. Iets minder in de persoon van zijn opvolger edy de Wilde, temidden van 'zijn' kunstenaars. Wie opval lend genoeg volkomen ont breekt, is Wim Beeren, recente lijk in de VUT gegaan, met wie Ad Petersen toch ook nog vijf jaar heeft gewerkt. 'A Curator's Camera' tot 19 april in De Beyerd, Boschstraat 22, Breda. Het aardige van een tentoon stelling van bijzondere meubel ontwerpen in de ruimte zoals die van van VormVast is, dat je met een soort dubbeloog kijkt. In een omgeving die verre blijft van de clichés van een interi eurzaak en die ook geen dwin gend witte galerie is, is het meubel niet alleen maar func tioneel. Zeker in het context van VormVast beschouw je het designmeubel ook als dat wat het ook is: een object van kunst. De meubels die getoond wor den zijn zeer verscheiden, zo wel van functie als van artis tiek niveau. Maar de beste ont werpen hebben gemeen dat ze een uitgesproken zelfstandig heid hebben en zich ook als beeld gedragen. Ze eisen een duidelijke ruimte op en zijn van een vorm die zichelf defini eert. Die definitie, dat karakter zet zich voort in het materiaal dat de ontwerpers gebruikt hebben. De meubelontwerpen komen uit Engeland en zijn van de hand van nog jonge ontwer pers, van wie de meesten opge leid zijn aan de Royal College of Art. Daar hoort verrassen derwijs ook bij Marre Moerel die mode studeert aan St. Joost in Breda, beeldhouwkunst in Rotterdan en daarna naar En geland vertrokt. Engels Design bij VormVast, Liesboslaan 291, Breda, tot 11 Breda - Schouwburg Concordia. 'Ergens in de verte' door Youp van 't Hek. Gezien op 22 maart 1993. Nog te zien tot en met 26 maart in Concordia, Breda. Door Theo van Drunen Gisteravond vond in de Bredase schouwburg Concordia de eerste van vijf voorstellingen plaats van het programma 'Ergens in de verte' van Youp van 't Hek. In dit alweer vijftiende theaterpro gramma van de cabaretier toon de Van 't Hek zich wederom een grootmeester in het snedig be commentariëren van de klein burgerlijkheid. Dat leidde in ie der geval tot veel lachsalvo's. Maar Van 't Hek laat in dit programma meer dan ooit ook zien dat hij zich serieus bekom mert om de toestand in de we reld. Youp van 't Hek (39) begint het programma met de ontboeze ming dat hij 'altijd verlangen in zijn hoofd' heeft: „Ben ik aan zee, dan wil ik naar de bergen; ben ik in de bergen, dan wil ik weer naar zee." Snel daarna verandert het pro gramma van toon en zet de ar tiest zijn sterkste troef in: het voor schut zetten van 'bur gertrutten' en 'boerelullen'. Wat statistisch voor het hele land geldt, zal ook wel voor een uit verkocht Concordia gelden: mensen gaan vreemd, mensen trouwen niet met hun eerste keuze, mensen gaan steengrillen bij Van der Valk, echtparen spreken over 'wij' als ze 'ik' bedoelen, mensen zijn niet echt gelukkig, mensen vertroetelen goudvissen, scholen bedienen zich van 'hulpmoeders', dieren liefde is de kater 'helpen', etce tera, etcetara. Het is de aan klacht tegen de zotheid van onze samenleving, een litanie die we van Youp van 't Hek gewend zijn. Een serieuze noot tussendoor is zeker ook niet vreemd bij Van 't Hek. Maar in 'Ergens in de verte' lijkt de cabaretier mij serieuzer dan ooit tevoren. Ondanks het feit dat hij zelf orakelt dat je niet terug moet kijken in het leven, hanteert hij de vriend schap tussen hemzelf en twee schoolkameraden als rode draad in het programma. Hij trekt "die rode draad tevens alvast irfaar door tot aan zijn eigen dood (en die van een van de vrienden). En ook al merkt hij zelf (overbodig) op dat hij Seth Gaaikema niet'is, toch laat hij indringend weten dat het in het leven allemaal maar om een ding draait: wat heb je aan het einde verzameld in de 'kassa van het leven'? Is Youp van 't Hek niet leuk meer? Nou en of wel! Hij noemt golfen 'knikkeren voor kerels die te lui zijn om te bukken'. En nog veel meer. Is hij niet grof genoeg meer? Nou en of wel. Mannen met een ringbaardje worden voor 'pratende kutten' uitgè- maakt. En nog veel meer. Maar toch klinkt meer en meer 'het opgeheven vingertje door en de diepe verzuchting 'waar moet dit allemaal naar toe'. Ondertussen speelt de komiek gewoon door. Met een beetje liegen gaat het wel. Let's dance. De makers van 'Richting Engeland': links scenarioschrijver Peter van Gestel, midden regisseur André van Duren en rechts auteur Willem Wilmink. fotoanp heb met de secondenteller onder de beelden op de band zitten rekenen en tellen. Ik heb er wel wat van mezelf in kunnen stop pen, al moest ik van de regisseur soms een stapje terug doen." (Nederland 1, 20.24 uur) Tilburg - Noorderligt. Festival Messin' with the blues. Ge hoord op zaterdag 20 maart. Door Peter Smolders Tilburg - Het had een vervolg moeten worden op het ge slaagde bluesfestival dat Noorderligt in 1991 verzorg de. Het werd een half ge slaagd optreden van Meivin Taylor met een (te) lang en weinig enerverend voorpro gramma. De tweede editie van 'Messin' with the blues' miste wat de eerste nog wel had: een redelijk sterk programma en, vooral, veel sfeer. Het tweede gebrek was mede te wijten aan de magere opkomst. Monti Amundson, de blues rocker uit Seattle, tracteerde een handvol fans op een uur onver valste rock 'n' roll, doorspekt met een enkel bluesrocknummer. Maar Amundson, met het uiter lijk van Elvis-op-leeftijd, wist met zijn trio de middelmatigheid nooit te ontstijgen. Flavium, tweede op de lijst, heeft een gevarieerder oeuvre. De leden van de Nederlandse zesmansformatie zijn bovendien behoorlijk muzikaal onderlegd en ervaren. Toch wilde de vlam in Noorderligt niet echt over slaan. De hoofdoorzaak was dat zanger Jos Veldhuizen en de zij nen te veel op safe speelden. Op routineuze wijze werkten ze mid- en uptempo bleusrockers af. Alleen 'Southside of the city' en de fraaie slepende uitvoering van 'I'll play the blues for you' mochten er zijn. The Hamsters dan. Een Brits drietal, dat hier enige bekend heid verwierf als hoofdact van het Jimi Hendrix Festival. Hun optreden was wat tweeslachtig: covers van songs van de gitaar held maken de helft van de set uit. De andere helft bestond uit eigen nummers. Net als die van Amundson hadden ze met blues weinig te maken en zijn ze kwa litatief matig. The Hamsters hebben in voorman 'Slim' zondér twijfel een prima gitarist, maar waarin kan die beter uitblinken dan in 'Voodoo chile'? Meivin 'Babyblood' Taylor hoef de na deze voorbereiding weinig te doen om in positieve zin op te vallen. De bluesman uit Chicago geldt als een van de grootste gitaarvirtuozen in het circuit. Ondersteund door de driekoppi ge Slack Band maakte.hij die reputatie in Tilburg waar. De eerste twintig minuten van zijn show waren adembenemend: Taylors linkerhand vloog met enorme snelheid over zijn gitaar en toverde de fraaiste solo's te voorschijn. Het ene moment combineerde Taylor blues, rock, funk en jazz tot een fraai geheel a la George Benson, dan weer verloor hij zich in een tien minu ten durend recht-toe-recht-^an bluesrocknummer. Taylors show was echter vooral interessant voor gitaarfreaks als hijzelf. De gewone man in Nopr- derligt, die na tien minuten de verbazing enigszins te boven was, liet het na een half uur afweten. FILMS GOES - Grand Theater 20 u. The last of the Mohicans. HULST - De Koning van Engeland 20 u. De kleine blonde dood. 20 u. Under siege. 20 u. Daens. 20 u. Body of evidence. 20 u. The last of the Mohicans. ANTWERPEN - Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Sneakers. - Rex-Club - 12, 14, 16, 18, 20 en 22 u. Honey I blew up the kid. -Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Trespass. -Odeon 2 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Death becomes her. -Odeon 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Singles. -Odeon 4 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Consenting adults. -Rubens - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Under siege. - Quellin I - 14, 17.15 en 20.30 u. Daens. -Quellin II - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Lorenzo's oil. -Quellin III - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Tom Jerry. -Metro I - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Body of evidence. -Metro II - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. The last of the Mohicans. -Sinjoor - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The bodyguard. BRUGGE - Complex Zwart Huis 20 u. Vals licht. 20 u. The last of the Mohicans. 20 u. Sneakers. - Memling 20 u. Black angel. - Van Eyck 20 u. Under siege. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Fortress. 14.30, 20 en 22.30 u. Scent of a woman. 20 u. Hoffa. 22.45 u. Vals licht. 22.30 u. Lorenzo's oil. 22.30 u. Unforgiven. 14.30, 17, 20 u. Mo' money. 17, 20 en 22.30 u. Where the river runs through. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Body of evidence. 14.30, 17 u. Honey I blew up the kid. 20 en 22.30 u. Accidental hero. 14.30 u. Tom Jerry. 14.30, 17, 20 u. Under siege. 22.30 u. Consenting adults. 20 u. Stalingrad. 20 u. Sneakers. 14.30, 17, 20 u. The last of the Mohicans. 22.30 u. Dracula. 22.30 u. A few good men. 22.30 u. Bodyguard. 14.30 en 17 u. Belle en het beest. 14.30, 17 en 20 u. Daens. 20 u. wereldpremière: De zevende hemel. „Voor je werk boeken lezen: net is eigenlijk te mooi om waar te zijn." Philip Freriks, tv-presentator

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 17