Ik kon er niet meer tegen' SP Toon Hermans ging een stap te ver met eerbetoon aan Rietje Orgel pracht aanwinst voor Anton Philipszaal Dimitri van Toren weemoedig als altijd UIT GIDS Scheuring in bestuur AKO-Literatuurprijs Nederlandse boeken voor Europese prijs Vier bestuursleden op zoek naar nieuwe sponsor SUSKE WISK hambone V/NDTzent °Ar r- HEM verwbh DE STEM „Ik accepteer de dood van mijn ouders nu als een deel van het leven. Van volwassenheid." Sting, popmusicus DE STEM I ZATERDAG 13 MAART 1993 Door Peet Adams Op vrijdagavond 12 februari kwam abrupt een voorlopig einde aan de theater-carrière van Toon Hermans.. De 76-jarige cabaretier raakte tijdens een voorstelling van zijn show 'Ik heb je lief' in Alkmaar overmand door emoties. Hij kreeg er geen woord en geen noot meer uit. Met tranen in de ogen stapte hij van de bühne af. De voorstellingen die voor de rest van dit jaar op het programma stonden, zijn geschrapt. De ineenstorting van Toon heeft alles te maken met niet verwerkt verdriet over het verlies van zijn vrouw Rietje. Zij stierf tweeën eenhalf jaar geleden aan kanker. De show 'Ik heb je lief was aan haar opgedragen. Alle liedjes in de voorstelling gingen over het leven met haar. „Noem het een verlaat rouwproces. Noem het bovennatuurlijke machten. Ik kon er gewoon-niet meer tegen". Het verdriet is hem van het gezicht af te lezen. In enkele weken tijd is hij echt oud gewor den. Innerlijk bruist en borrelt het nog wel, maar de energieke uitstraling, die hem zo typeerde, lijkt zoek. Het lachen is de clown vergaan. Hij doet ook of veel zaken hem niet meer raken. „De mensen lullen maar raak. Het is mijn leven. Ik ben niet helemaal publiek bezit. Er zijn ook zieleroerselen waar niemand iets mee te maken heeft. Weet je dat er al in de verleden tijd over mij geschreven is? Ik las ergens dat Wim Kan, Godfried Bomans en Hermans de grootste cabare tiers waren. Maar ik ben nog niet dood. Ik leef en ik wil dat graag nog even zo houden". Hij komt net van de hometrainer af in de serre van zijn landhuis in Bosch en Duin. „Je moet je lichaam toch jong zien te hou den", zegt hij wat ironisch. Ruim een jaar ging het goed. Honderddertig voorstellingen bracht hij op de planken van 'Ik heb je lief'. Tijdens de voorberei dingen voor de première van die show verklaarde hij nog: „De dood van Rietje heeft me juist extra levenskracht gegeven. Op haar sterfbed heeft ze me ge vraagd toch vooral door te gaan". Confrontatie Hij ging door. En schreef, zoals hij zelf zei, de mooiste liedjes van zijn leven. Geïnspireerd door en over haar. Met titels als 'Jou', 'Ik geloof', 'Als de zon schijnt' en 'Lente me'. De ont roerende liedjes betekenden ech ter elke voorstelling opnieuw een openlijke confrontatie met het verlies van Rietje. Het begon te knagen. Nog lang niet geheelde wonden werden bij elke voor stelling verder opengereten. En in Alkmaar knakte het voorgoed. Tuimelde hij alsnog in de af grond. Toon: „Achteraf zeg ik dat ik er nooit aan had moeten beginnen. Ofschoon het 't beste is wat ik ooit op de planken heb gebracht. Met diepgang. Het zei alles over de ernst en de' zin van het leven. Maar ik ben naïef geweest. Dacht dat ik de emoties de baas kon blijven. Ik heb me te zeer bloot gegeven. Ben gestraft voor mijn openhartigheid. Het zat te diep. In voorgaande shows heb ik ook veel van mezelf prijs gegeven. Maar dat was humor. Kon ik de grappenmaker uithan gen. De lolbroek die precies wist hoe carnaval in elkaar steekt. Nu ging het over intens verdriet, dat ik wilde delen met andere men sen. Die hetzelfde leed is overko men. Maar die clown kon dat verdriet niet meer aan. Het was alsof ik elke voorstelling een steeds zwaarder gewicht moest optillen. Je gaat eraan kapot". Nooit meer Hermans zegt heel beslist dat hij de show 'Ik heb je lief nooit meer op de planken zal brengen. Ook al merkte hij na enkele voorstellingen al, dat de liedjes het publiek aangrepen. „In het gedeelte voor de pauze, dat hele maal gevuld was met die liedjes, was het telkens bladstil in elke zaal. Mijn ontroering sloeg op de een of andere manier over. Ik heb mensen in de schouwburgen zien huilen. En ik heb honderden brieven gekregen. Van mensen die schreven dat ze onder de pauze weg wilden gaan, omdat ze het er te kwaad mee hadden. Die geen zin meer hadden in mijn grappen en grollen die na de pauze geprogrammeerd ston den". De show van Hermans komt, waarschijnlijk in de loop van dit jaar, wel nog op televisie. Maar daarmee houdt het ook op. Toon zegt dat het voor hem nog on duidelijk is of de gebeurtenissen van de afgelopen maand ook Eindhoven - Dr.Anton Phi lipszaal. Het Brabants Orkest met de organisten Maurice Pi- renne, Aart Bergwerff en Tijn van Eijk. Gehoord op 11 maart. Door Jan de Breet Het gloednieuwe concertorgel in de Dr.Anton Philipszaal in Eindhoven, gebouwd door Pels en Van Leeuwen, is een geweldige aanwinst in het in strumentarium van Het Bra bants Orkest, zo bleek bij de feestelijke overdracht aan de gemeente Eindhoven. Maurice Pirenne, organist van de kathedraal in Den Bosch, had de zware taak om in het Eerste Koraal van César Frank voor orgelsolo alle orgelfreaks de extra's van de (gewijde) kerk ruimte te doen vergeten. En dat viel aanvankelijk niet mee. De orgelklank verdween steeds snel. Er moest breeduit gefraseerd worden om niet te veel gaten te laten vallen. Dat lukte niet overal en daar door kwam het overigens verder in prima stijl uitgevoerde werk toch nogal fragmentarisch over. Ondertussen was meteen al hel der geworden dat naast de hier wat tegenvallende akoestische effecten het resultaat in timbre en karakter indringend kleurrijk en vol zeggingskracht genoemd mag worden. In het speciaal voor de gelegen heid geschreven geschreven 'Concerto for organ and or chestra' op. 82 van Jo van den Booren, kreeg en nam organist Aart Bergwerff de kans om aan het nieuwe instrument nu in ei- Den Haag (anp) - 'De ontdekking van de hemel' van Ham-1 Mulisch, 'De heren van de thee' van Hella Haasse en 'He I volgende verhaal' van Cees Nooteboom moeten worden genonul I neerd voor de Europese Literaire prijs van dit jaar. Del adviseert de Raad voor de Kunst aan minister D'Anc» (Cultuur). De Europese Literaire Prijs wordt elk najaar toegekend doordt I Europese Commissie. Er wordt ook een Europese Vertaalprijs I uitgereikt. René Kurpershoek komt daarvoor in aanmerki® I voor zijn vertaling van 'Ada' van Nabokov, Marja Wiebes en I Margriet Berg voor de vertaling van 'Cursivering van mij' van I Berberova en Marco Fondse voor de vertaling van 'Ik heb je lief I van Majakovsky, aldus de Raad voor de Kunst gisteren. 'Unplugged' in uitverkocht De Schattelijn Toon Hermans: „Nu ben ik weer met gewone liedjes bezig. Over alledaagse dingen." betekenen, dat hij definitief een punt zet achter zijn lange thea ter-carrière. Engeltje „Ik ben niet iemand die steeds maar weer plannen maakt. Daarvoor ben ik te impulsief. Ik wil zweven. Net als zo'n engeltje met vleugels in de Sittardse pro cessie. Ik wacht af en kijk wat het leven me verder nog geeft. Het leven doet met mij wat het wil en niet andersom. En ik heb een heel gek leven, waar anderen soms redelijk onwel van worden. Hier in huis liggen duizenden en duizenden vellen papier. Met krabbels van mij. Spontane in vallen en zomaar wat gedachten. Ik schrijf de hele dag, terwijl ik niet eens kan schrijven. Het zijn maar onbenulligheden. Kleine ingevingen" Het plotselinge einde van zijn tournee, ziet hij niet als een afgang. Eerder als een last die van hem afgevallen is. „Ik voel me bevrijd. De stress werd veel te groot. Geestelijk zat ik zoda nig in de knoei, dat ik het ook lichamelijk niet meer dreigde te bolwerken. Nu ben ik weer met gewone liedjes bezig. Over alle daagse dingen. Er staan drie boekjes van mij op stapel en ik blijf gewoon schrijven. Normaal verheugde ik me ook op die geregelde ontmoeting met het publiek. Nu vind ik het wel even lekker zo". Dood De dood. Toon beaamt dat hij er heel veel mee bezig is. Net zoals met paranormale verschijnselen. Al langere tijd geleden ontdekte hij, volgens eigen zeggen, dat hij paranormaal begaafd is. „Dat hebben duizenden anderen ook. Ik kan soms gewoon in de men sen kijken". Toon staat op uit zijn witte fau teuil en loopt naar een muur in de woonkamer met een foto van Rietje. De foto, opgesierd met een verdord palmtakje, is ge maakt kort voor haar dood. Hij wenkt. „Kom eens kijken. Zijn dit de ogen van iemand die bang is om dood te gaan? Die ogen zijn niet leeg. Die glanzen. En let eens op die glimlach rond haar mond. Alsof ze zich erop ver heugt naar een boeiende stad, of een aanlokkelijk land te gaan. Parijs, of het beloofde land". Taboe Ook Toon is niet bang voor de dood. Hij snapt het zelfs niet goed, dat de mensen zo weinig praten over dat onderwerp. De dood is voor hem geen taboe. „De dood is net zo interessant als het leven. Jammer dat vrijwel iedereen er over zwijgt. Het is zo'n wezenlijk iets. Nee, in plaats daarvan vergaapt de hal-1" ve natie zich dag in, dag uit aan die televisie. Oppervlakkigheid troef. Over werkelijk belangrijke dingen wordt niet meer gepraat. Zo snap ik ook niet goed, waar om het afbreken van mijn show in Alkmaar zoveel stof heeft doen opwaaien. Ik voel me hele maal niet zo belangrijk. Ik heb gedaan wat ik dacht dat ik moest doen. Maar ja, je bent publiek bezit. Iedereen heeft dan ook meteen een mening, terwijl er maar weinigen zijn die de mens Hermans echt kennen". Geertruidenberg - Theater De Schattelijn, Dimitri van Toren in Concert, geïien op 12 maart 1993. Door Theo van Drunen Zonder poespas stond hij er weer: Dimitri van Toren. En met een vrijwel volledig nieuw programma. Toch blijkt er in de afgelopen de cennia weinig veranderd aan het repertoire van de klein kunstenaar. Hij is nog even weemoedig als altijd. Het is een poosje rustig geweest rond Dimitri van Toren, maar enkele jaren geleden liet de ar tiest weer aardig van zich horen. Er kwamen nieuwe cd's en Di mitri van Toren ging spelen met een band. Gisteravond in een uitverkocht theater De Schatte lijn in Geertruidenberg was de artiest echter zonder band. Kleinkunst zoals kleinkunst moet zijn: 'Dimitri van Toren Unplugged'. Om in dit jachtige leven af en toe even achterover te leunen en te luisteren naar muziek die recht uit het hart komt, is op zich een hele verademing. Zeker als overbodige franje achterwege wordt gelaten en de muziek puur en direct ten gehore wordt ge bracht. Maar een avond Dimitri van To ren is aan de andere kant ook enigszins deprimerend. De ar tiest heeft zijn liedjes duidelil vanuit zichzelf gemaakt, mal dat 'zelf' is een ietwat nerveus man van in de 50 die ne®| over dromen en idealen, i liefde en geluk, maar vooral ovJ eenzaamheid en teloorgang. Zii eigen woorden illustreren dif het beste: 'De zeespiegel stijgt ea de ozonlaag wordt dunner. Mail wat kan ik daar aan doen? II ben een muzikant en ik zie z le tekens aan de wand. Voor mi| is het vijf voor twaalf, maar vooi de meesten is het vijf voor elf," Dimitri van Toren is geen zwart-l kijker, maar zijn levensvisie ij wel aardig donker. Voor he er 'geen kans meer op een p dijs'. Dimitri van Toren is r zwaarmoedig, maar is toch ook weer te licht t drukt. Dimitri van Toren is fi sofisch en moraliserend, daarbij zijn nasale met die lichte trilling en i schrille uithalen en je luisterfj naar een net niet sombere, r toch zeer bedachtzame m Dimitri van Toren heeft e vrolijke liedjes, maar o algemeen voert weemoed de b ventoon. Zijn programma is d ook vooral een soort van bezinning'. Gelukkig eindig-l de hij met het 'Lied voor KindeJ ren' zodat het publiek enig: opgetogen naar huis kon (dididi-daidai-dada-damdam). gentijds idioom de vele kleur combinaties en technische moge lijkheden te ontfutselen. Het werd een prachtig samenspel van orkest en orgel. In grote wederzijdse inspiratie werd het buitengewoon geslaagde oeuvre het publiek in de ziel gegrift. Dirigent Heinz Friesen gaf zijn begeestering in mooie gebaren en duidelijke visie door aan zijn orkestmensen. Te constateren viel daarbij nog dat de eerder genoemde akoestische effecten in de samenwerking orkest-orgel veel minder hinder opleverden dan bij de start. Beter dan met de Orgel-symfonie van Saint-Saens kon men na tuurlijk dit feestconcert niet be sluiten. Organist Tijn van Eijck was nu de pleitbezorger. Ook bij hem was het echt raak. Opval lende pianissimo-passages en grandioze uitbundigheid kregen van hem de juiste maat. Het orkest was weer geweldig op dreef in de grote lijn, maar ook in de subtiele details. En onge merkt was het eindoordeel of misschien liever het eindgevoel daar: een pracht instrument, dat als symfonisch orgel geweldige mogelijkheden biedt in fluister- zachte passages, maar ook met zijn plenum overtuigend tot de luisteraar spreekt. De 38 regis ters geven eindeloze mogelijkhe den. Of de polyfone muziek van Bach en tijdgenoten op dit orgel naar ieders smaak uitgevoerd kan worden, lijkt overigens een te rechte vraag. Het orgelfront harmonieert on danks of dank zij zijn onortho doxe vormgeving op weergaloze wijze met het interieur van de luisterrijke zaal. Van onze kunstredactie Amsterdam - Vier bestuursle den van de Stichting AKO-Li teratuurprijs hebben gebroken met sponsor Audax, die de AKO-winkels exploiteert. Zij vrezen een vertrossing van de prijs, omdat moedermaatschap pij Audax BV in haar AKO- winkels steeds minder aan lite ratuur zou doen. De vier gaan een nieuwe stichting oprichten en willen een nieuwe sponsor aantrekken. Audax op zijn beurt conti nueert de AKO-prijs. „We gaan gewoon op zoek naar vier nieu we bestuursleden. De prijs blijft 50.000 gulden groot en dat is een ondergrens. Mis schien wordt het wel meer. Er blijft dus een AKO-prijs, wis en waarachtig"-, zegt directeur A. Dreesmann van AKO. De AKO-prijs wordt elk jaar in mei uitgereikt aan de schrijver van het boek dat, volgens een steeds wisselende juiy, het bes te van het achterliggende jaar was. Schrijvers en uitgevers hechten veel waarde aan de prijs, omdat er grote publicitai re en commerciële voordelen mee te behalen zijn. Omslag Volgens Umtul Kiekens, secre taris van het stichtingsbestuur en een van de bestuursleden die hun eigen weg gaan, zijn de betrokken bestuursleden en het bedrijf uit elkaar gegroeid. „Er is bij het bedrijf een omslag in het beleid opgetreden, nadat Audax de zaak overgenomen heeft. Toen de AKO-prijs des tijds ingesteld werd, bestond een belangrijk deel van de titels in de AKO-winkels uit litera tuur. Audax is steeds minder aan literatuur gaan doen. Dat De AKO-prijswinnares van vorig jaar, Margriet de Moor, in gesprek met juryvoorzitter Wim Duisenberg. foto anp heeft er toe geleid dat de spon sor druk op ons uitgeoefend heeft om de prijs een ander karakter te geven, dan we nu gewend zijn. Wij zijn niet op die bemoeienis gesteld, omdat we vrezen voor onze onafhankelijkheid. Het is een kwestie van integriteit, die we hoog opnemen. We hebben jarenlang gewerkt aan een identiteit en we zijn niet van plan om mee te werken aan een degeneratie van deze prijs", al dus Umtul Kiekens. „Ik zal niet ontkennen dat er conflicten zijn geweest en dat voor ons nu de maat vol is". Voordracht In het verleden zaten een of meer directeuren van AKO/Au dax in het bestuur. „Op dit moment telt het bestuur geen enkele afgevaardigde meer van het bedrijf", aldus Kiekens. „Dat klopt", zegt Dreesmann, „volgens de statuten kunnen we een bindende voordracht doen voor twee bestuursleden. De vier andere leden hebben te kennen gegeven dat ze niet meer met ons willen samenwer ken. Wij blijven vasthouden aan ons recht om bestuursleden af te vaardigen, maar we heb ben besloten om daar op dit moment geen gebruik van te maken. We hebben de vier la ten weten dat zij de procedures voor de AKO-prijs van dit jaar kunnen afwikkelen. Na de uit reiking zullen we bekijken hoe we de AKO-prijs zullen voort zetten". Volgens Umtul Kiekens zijn er nog geen uitzichten op een nieuwe sponsor. „Concreet is er nog niets. Maar bedrijven die geïntereseerd zijn in een onaf hankelijke prijs van een onaf hankelijk bestuur kunnen zich in de rij opstellen", zegt zij. AKO ontkent overigens dat het bedrijf minder aan literatuur is gaan doen na de overname door Audax. „En dus gaan wij door met een literatuurprijs, die zijn huidige karakter behoudt", zegt Dreesmann. ZATERDAG FILMS GOES - Grand Theater 19 u. Bodyguard. 21.30 u. Dracula. HULST - De Koning van Engeland 19.30 en 22 u. De kleine blonde dood. 19.30 en 22 u. Under siege. 19.30 en 22 u. Deans. 19.30 en 22 u. Dracula. 19.30 u. The Bodyguard. 22 u. Body of evidence. TERNEUZEN - Luxor Theater 14 u. Belle en het beest. 14 u. Daens. 19 en 21.30 u. Death becomes her. 19 en 21.30 u. The last of the Mohicans. VLISSINGEN - Alhambra 1 14, 19 en 21.30 u. De kleine blonde dood. - Alhambra 2 14, 19 en 21.30 u. Under siege. - Alhambra 3 14 en 19 u. Honey I blew up the kid. 21.30 u. Body of evidence. - Alhambra 4 14 u. Fern Gully. 19 en 21.30 u. The last of the Mohicans. ANTWERPEN -Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Sneakers. -Rex-Club - 12, 14, 16, 18, 20 en 22 u. Honey I blew up the kid. -Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Trespass. -Odeon 2 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Les visiteurs. -Odeon 3 - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Singles. -Odeon 4 - 14, 17.15 en 20.30 u. The best intentions. -Rubens - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Under siege. - Quellin I - 14, 17.15 en 20.30 u. Daens. -Quellin II - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. Lorenzo's oil. -Quellin in - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Tom Jerry. -Metro I - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Body of evidence. -Metro II - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. The last of the Mohicans. -Brabo - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Death becomes her. - Tijl - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Consenting adults. -Wapper - 14, 16.30, 19 en 21.30 u. The bodyguard. -Sinjoor - 14, 16, 18 u. (Ned. ver sie) 20 en 22 u. (Eng. versie) Beau ty and the beast. -Ambassades Club 1 - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Raising cain. -Ambassades Club 2 - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. Damage (za.). 14, 17.15 en 20.30 u. Bitter moon (zo.). -Ambassades Club 3 - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Sister act. -Ambassades Club 4 - 14, 16, 18, 20 en 22 u. Sister act. BRUGGE - Complex Zwart Huis 14.30 en 22.30 u. The last of the Mohicans. 17.15 en 22.30 u. Daens. 20 en 22.30 u. Sneakers. - Memling 14.30 u. Honey I blew up the kid. |Rhee'|l?ur1en 7.30, 8.30, 12.30, f'L 17 30,18.30 en 06.30 Nieuws. Hne. 7 07 Nieuwsshow. 11.05 Ka merbreed. 12.07 Aktua. NOS: 1405 1 .nfis de lijn. sport en muziek. EO: 17 04 Tijdsein. KRO: 18.10 Echo, luis- 19 04 Tegengas. 20.04 Langs Kin sport en muziek. 23.07 Met Pt oig op morgen. AVRO: 0.04 Efsv listening. 2.02 AVRO Nacht dienst 6.02-7.00 Van-nacht naar morgen RADIO 2 geel uur Nieuws. VARA: 7.04 Kltm 9 04 De tweede ronde. 12.04 SDiikers met koppen. 14.04 Uitge licht 16.04 Happy hour. 17.04 Ophef vertier.VARA: 19.04 Voor wie ®jpt kijken wil. NOS: 22.04 Podium "ah de Nederlandse lichte muziek. 23.04-24-00 The Bands RADIO 3 S heel uur Nieuws. VOO: 6.02 Ook nnpiemorgen. 8.04 Goud van oud. §04 D'Rob of d'ronder. 12.04 Evers het wild. 14.04 De Nederlandse Tnn 40 17.04 Rinkeldekinkel. NOS: 804 De Avondspits. VOO: 19.04 Rave radio. KRO: 20.04 Leidsekade hue VARA: 22.04 Twee meter de avond in. VOO: 0.04 Shock radio. 2 02-6.00 Oh, wat een nacht RADIO 4 700 8 00, 13.00, 18 00 en 20.00 Nieuws. AVRO: 7.02 Wakker wor den 8.04 Fiori Musicali. 9.00 Piek en io.00 Caroline. 11.00 Kurhaus- roncert: Quatuor Manfred. 12.00 platenzaak. VPRO: 14.00 Middag concert. Nederlands Blazers En semble o.l.v. Stefan Asbury met sopraan en mezzo-sopraan. NOS: 16.00 De Nederlanden: Ensemble Polytonaal. VPRO: 17.02 Het witte doek VPRO: 18.04 De wandelende tak NOS: 19.00 Liefde op 't eerste qehoor. 19.30 Het avondconcert: Die Zauberflöte, opera van Mozart. Koor en Orkest van de Metropolitan Opera o l.v. Donald Runnicles met sol. ca. 22.55-24.00 NOS Jazz op vier RADIO 5 leder heel uur t/m 18.00 en 20.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelin genrubriek met uitgebreid weerbe richt en Scheepvaartberichten. EO: 7 05 Opo doro. 8.08 Zeggus. 8.30 Ronduit magazine. NOS: 8.55 Wa terstanden. EO: 9.02 Vrouw-zijn. 10.02 De muzikale fruitmand. 11.02 Het interview. 12.02 Meer dan een lied alleen...! 12.44 EO-Metterdaad. 12.45 Vragen naar de weg. 13.11 De verandering. 13.56 EO-Metterdaad hulpverlening. NOS: 14.02 Start. 1430 NOS Taal. 15.02 De schrijfta fel. TROS: 16.02 Finale. NOS: 17.10 Radio UIT. RVD: 17.45 Postbus 51 op vijf (Antilliaanse actualiteiten). NCRV: 18.02 Rondom het woord. 18.30 Voor de eerste dag. NOS: 19.00 Homonos. 19.30 Nieuws in het Turks, Marokkaans en Chinees. 19.45 Onder de groene linde. EO: 20.02 Jubilate. 20.30 Laat ons de rustdag wijden. 21.14 EO-Metter daad hulpverlening. 21.15 Reflector. 21.35 Deze week. 22.00 Een ont moeting. 23.00-24.00 Zaterdagavon duur OMROEP BRABANT 9 03 Kinderprogramma Op stelten. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Actu aliteiten en de Krant in Brabant en weerman Johan Verschuuren. 10.20 De Brabantse agenda. 11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws. 12.07-13.00 Muziek beneden de Moerdijk. 17.07-18.00 Omroep Brabant Sport OMROEP ZEELAND 10.03-13.00 Dag-Week! 16.03-18.00 Omroep Zeeland Sport 20 en 22.30 u. Damage. - Van Eyk 20 u. Under Siege. 14.30 en 22:30 u. The bodyguard, THEATER HULST - Den Dullaert, 20 u. 'Een zoen V Miss Urk', blijspel door Camerel van Rhetorica 'De Transfiguratie', 1 ZONDAG FILMS GOES - Grand Theater 14 u. Belle en het beest. 19 u. Bodyguard. 21.30 u. Dracula. HULST - De Koning van Engeland 13.45 u. Belle en het beest. 13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Del kleine blonde dood. I 13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Under siege. 13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Deans 16.15, 19 en 21.30 u. Dracula. 13.45, 16.15, 19 en21.30U.T evidence. OOSTBURG - Ledeltheater 14.30 en 20 u. Sleepwalker. TERNEUZEN - Luxor Theater 13.45, 16.15 en 20 u.Bodygu 13.45 en 16.15 u. Death becomes] her. 20 u. The last of the Mohicans. VLISSINGEN - Alhambra 1 14, 19 en 21.30 u. De kleine blor dood. - Alhambra 2 14, 19 en 21.30 u. Under siege. - Alhambra 3 14 en 19 u. Honey I blew up®.I kid. 21.30 u. Body of evidence. - Alhambra 4 14 u. Fern Gully. i 19 en 21.30 u. The last of®] Mohicans. ANTWERPEN Zie zaterdag BRUGGE - Complex Zwart Huis 14.30 u. The last of the Mohicans 20 u. Daens. 17.15 u. Sneakers. - Memling 14.30 en 17.15 u. Honey I blew up the kid. 20 u. Damage. - Van Eyk 20 u. Under Siege. 14.30 en 17.15 u. The bodyguard Oo

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 24