Recordwinst voor PolyGram Verwachtingen Philips-cijfers somber Te koo| Muziekmaatschappij blijft voorname winstmaker voor Philips Kotter naar Etiopië Vlaamse deelnemers in VTM troeven VNU af KLM wil niet van samenwerking afhankelijk zijn If 1 Uil ""IHET WEER It Bedrijve terrein Bergen op Banen weg bij Spoorwegen Duitse occasions blijven langer zonder gebreken ECONOMIE China heeft 200 miljoen werklozen 1 ECONOMIE KORT Uitstel van betaling United Dutch Economische barometer VS iets omhoog Auto-overleg EG-Japan zonder resultaat Sabena op kleine winst Slaat lost weer lening vervroegd af IZon en maan 11 Hoogwater I Scheepvaartberichten - Percelen v.a. ca. 1. - Beschikbaar: medio 4e kwartaa Ligging: aan een var invalswegen op ca. van de rijksweg A58 dam-Bergen op Zooi Antwerpen). DE STEM WOENSDAG 3 MAART 1993 Eindhoven - Waarnemers zijn uiterst somber gestemd over de resultaten van Phi lips over 1992. In de meest pessimistische voorspellin gen wordt er zelfs rekening mee gehouden dat het elek- tronica-concem morgen een verlies bekend maakt van te gen het 1 miljard. Aangenomen wordt dat Philips vele honderden miljoenen zal uittrekken om de reorganisaties in de divisies consumenten elektronica en componenten (onder meer beeldbuizen) in een stroomversnelling te brengen. In Nederland, waar de afgelo pen weken al de sluiting bekend werd van PD Magnetics in Oos- terhöut en de inkrimping van Volt in Tilburg, hebben de in moeilijkheden verkerende divi sies niet veel fabrieken meer. De hardste klappen vallen naar verwachting dan ook elders in Europa, bij de de produktieves- tigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Italië en Oostenrijk. Philips heeft zijn winstvooruit zichten vorig jaar diverse malen naar beneden bijgesteld. Aan vankelijk werd nog een beperk te groei van omzet en winst verwacht, maar in november bij de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal waagde de concern-top zich niet meer aan een prognose. Wel werd er toen al op gewezen dat door de voortdurend teleur stellende ontwikkelingen in de consumenten-elektronica nieu we voorzieningen voor her structureringen nodig zouden zijn. Hoe het resultaat uiteinde lijk uitvalt hang vooral af van de omvang van die voorzienin gen. Philips heeft door de Centu- rion-operatie vooruitgang ge boekt bij de divisies kleine huishoudelijke apparaten, licht, medische systemen, industriële elektronica en chips. De mu ziekdochter PolyGram maakte gisteren een winststijging be kend van 13 tot 506 mil joen. Al die verbeteringen wor den echter teniet gedaan door de prijzenoorlog op de markt voor audio- en video-appara- tuur. Na het dramatische verlies van 4,2 miljard over 1990 boekte Philips in 1991 weer een winst van 1,2 miljard. Over de eerste drie kwartalen van 1992 kwam het concern echter niet verder dan een winst van 102 mil joen. Doorgaans is het vierde kwartaal -met de koopmaand december- het beste, maar of dat nu ook het geval is valt te betwijfelen gezien de aanhou dende malaise in de consumen ten-elektronica. De winstdalingen en verliezen die andere elektronica-produ- centen in Japan en Europa heb ben gemeld beloven ook voor Philips niet veel goeds. Het ver lies van Grundig komt in Eind hoven extra hard aan omdat Philips daarvoor als 32 %-aan- deelhouder moet opdraaien. De verwachting is dat een deel van de voorzieningen voor herstruc tureringen bestemd is voor de sanering van Grundig. De beleggers hebben zich al ingesteld op een tegenvallend resultaat, dat tevens inhoudt dat zij voor het derde achter eenvolgende jaar hun dividend mislopen. De koers van het aan deel Philips is de laatste dagen met enkele guldens teruggelo pen tot 20,50. Van onze redactie economie Londen - PolyGram heeft zich in 1992 weer een voorname winstmaker voor Philips getoond. De muziek maatschappij vestigde met een nettowinst van 506 miljoen en een omzet van 6,6 miljard andermaal records. Het bedrijfsresultaat van Poly gram steeg met 7 tot 789 miljoen. Het dividend wordt ver hoogd van 0,60 naar 0,65 per aandeel. PolyGram is momenteel voor bijna tachtig procent in handen van Philips. De top van PolyGram ging gisteren niet in op geruchten als zou het Eindho- vense concern opnieuw een deel van de aandelen naar de beurs willen brengen. „Dat is een zaak van Philips", aldus president Alain Lévy. Dat de recessie en de valutacrisis ook aan PolyGram niet voorbij zijn gegaan, blijkt uit de afname van het tempo waarin de winst vorig jaar groeide. De stijging van de nettowinst bleef met 13 achter bij de percentages van ongeveer 25 in voorgaande jaren. Ook de omzet loopt min der hard omhoog: 5 tegenover 20 in 1991. Valuta-effecten niet meegerekend bedroeg de stijging overigens 9 waarvan 4,5 door nieuwe aankopen. PolyGram zag de afvlakking van de groei met name in de tweede helft van het jaar optreden, want halverwege lagen de groeicijfers nog op 16 (nettowinst) en 10 (omzet). Optimistisch Lévy waagde zich gisteren in Londen tijdens een toelichting op de resultaten niet aan een Beijing (rtr) - China heeft meer dan 200 miljoen werklozen. De officiële staatskrant Economie Daily, die deze gegevens gisteren openbaar maakte, riep de rege ring op haar falende sociaal-eco nomische beleid te staken. Het dagblad beschuldigt de Chi nese leiding ervan misleidende tabellen met werkloosheidscij fers de wereld in te sturen in een poging daarmee te verhullen dat ruim eenzesde deel van de Chi nese bevolking geen werk heeft. De Economie Daily concludeert dat het aantal werkloze stedelin gen en dorpelingen in de 200 miljoen loopt. Het tijdschrift stelt dat de werkloosheid circa 30 procent bedraagt, wanneer de westerse statistische methodie ken worden toegepast. indicatie over het te verwachten groeitempo in 1993. „Ik ben op timistisch over een verdere groei onder deze onzekere omstandig heden", wees hij op nieuwe aspi- rant-topverkopers als de op sta pel staande albums van onder meer Sting, Dire Straits, Stevie Wonder, Lionel Richie, Bee Gees, Bryan Adams en Billy Ray Cyrus. Voor percentages vond Lévy het gisteren 'te vroeg'. De country and westernartiest Cyrus was vorig jaar al Poly- Gram-topscorer met meer dan zeven miljoen verkochte exem plaren van zijn debuutalbum 'Some Gave AH'. Cyrus geldt als één van de talenten die de vaart er bij het muziekconcern moeten inhouden. Vorig jaar wist Poly Gram het aantal miljoenen-al bums weliswaar van 17 naar 24 te brengen, maar de grote klap pers werden vooral gemaakt door oud, opnieuw uitgebracht materiaal. Terugval Het uitblijven van spetterend nieuw werk in het populaire genre is volgens PolyGram mede verantwoordelijk voor de rela tieve terugval die zich vooral in Europa doet voelen. Financieel- directeur Jan Cook van Poly Gram becijferde gisteren dat het bedrijfsresultaat in Europa vorig jaar nog amper is toegenomen: van 555 tot 566 miljoen gulden. De valutacrisis heeft PolyGram, volgens Cook, aan omzet 200 miljoen en aan resultaat 23 miljoen gekost. Hoewel met na me in Nederland de verkopen van cd's het verzadigingspunt hebben bereikt, gaat daar nog geen belangrijk effect van uit. Het Nederlandse aandeel in de omzet blijft immers beperkt tot 2 3 procent. Cook verwacht dat de stijging van de verkopen van cd's (13 in 1992) de komende jaren intact blijft. Daartoe richt PolyGram zich op markten waar het zilver kleurige plaatje nog niet zo is ingeburgerd, zoals de Verenigde Staten en het Verre Oosten. Tweede aandachtspunt van Lévy is de uitbouw van de filmactivi teiten van het muziekbedrijf van origine. PolyGram besteedde vo rig jaar 152 miljoen aan ont wikkeling en produktie van films. Het aandeel van film en (niet-muziek-) video in de omzet nam toe van 5 tot 8 procent. In de Rotterdamse Waalhaven werd gisteren het Urkse Noordzee-kottertje 'Teunis v'g.n Jakke' aan boord van het vrachtschip Queen Sheba gebracht. De kotter gaat naar Etiopië om daar deel uit te gaan maken van de vissersvloot van Eritrea. foto anp Brussel (anp) - Vijf aandeelhouders in de Vlaamse commerciële televisiezender VTM hebben hun krachten gebundeld. Daarmee moeten zij de 'Vlaamse veran kering' veilig stellen, die met de opmars van het Haarlemse uitgeversconcern VNU binnen VTM vooral de Vlaamse regering zorgen baart. De vijf aandeelhouders hebben zich verenigd in een gezamenlijke controlerende vennoot schap de Vlaamse Media Holding (VHM). VHM is daarmee verzekerd van 55 procent van de VTM-aandelen en troeft daarmee in een klap VNU af, dat na de maandag bekendgemaakte overneming van de tijd- schriftengroep The Press (via zijn Vlaamse dochter IUM) 33 procent van VTM bezit. De vijf vertegenwoordigen enkele dag- en weekbladeigenaren die indertijd bij de op richting van VTM in 1987 - de uitzendingen begonnen in 1989 - waren betrokken. Het zijn Concentra (van onder andere Het Be lang van Limburg), De Persgroep (met Het Laatste Nieuws), Het Volk, Roularta Media Group en Belgian Media Holding. Zij hebben elk elf procent van de aandelen. Blijkens een mededeling van Concentra is het de vijf te doen om de zogenoemde Vlaamse verankering van VTM. Hoofddoel van VHM is „in samenwerking van de overi ge aandeelhouders, de stabüiteit van het aandeelhoudersschap van VTM te verzeke ren, teneinde de succesvolle uitbreiding van VTM als een volwaardig Vlaams audiovisu eel bedrijf blijvend te ondersteunen". Die verankering of beslissingsmacht dreigde met de opmars van VNU in gevaar te komen. In feite gaat het erom dat de niet misselijke reclame-inkomsten van VTM grotendeels naar het buitenland dreigen te verdwijnen, zeker als VNU nog meer aandelen zou ver werven. VTM werd destijds juist opgericht om dat voor te zijn. j. Met de nieuwe holding moet dat gevaar worden weggenomen, nog afgezien van het risico dat de VTM haar reclamemonopolie zou kwijtraken waarmee de Vlaamse rege ring zou hebben gedreigd. Vandaar dat die gisteren verheugd reageerde op het initiatief dat 'ten volle' wordt onderschreven. Volgens de Vlaamse minister-president Luc Van den Brande waarborgt VHM „niet al leen een pluralistisch en stabiel Vlaams aandeelhouderschap voor VTM maar biedt zij kansen voor een verdere ontwikkeling van een Vlaamse mediastrategie die ook voor de werkgelegenheid betekenisvol kan zijn". De NV De Vlijt, met de Gazet van Antwer pen, is de enige oorspronkelijke VTM-aan- deelhouder die niet in de nieuwe holding zit. Over de reden wilde De Vlijt niets zeggen. De groep zou afwillen van haar belang van elf procent in VTM. VNU zou daar ook voor in de markt zijn. Karei Huysmans van IUM, die tevens VTM- voorzitter is, ontkende die belangstelling gisteren niet maar zei dat een participatie verhoging altijd in overleg met de andere aandeelhouders zal gebeuren. Door Erwin van den Brink (anp) Amsterdam - De KLM en de Amerikaanse maatschappij Northwest Airlines adverte ren htm samenwerking breeduit naar de klanten toe, maar binnenskamers, ten overstaan van beleggers, ha mert de KLM erop dat de marketingacties die zij samen met Northwest onderneemt géén nadelige gevolgen zullen hebben voor de KLM als Northwest in surséance raakt en activiteiten moet afstoten. Dat is volgens financiële analis ten in Londen gebleken tijdens een recente presentatie zoals de KLM die periodiek voor beleg gers verzorgt in de internationa le financiële centra. KLM heeft haar deelneming in Northwest van 400 miljoen dollar met het oog op de onzekere toekomst van de maatschappij inmiddels hele maal afgeschreven maar is nu ook bezig zich op het vlak van de gezamenlijke vluchtuitvoe- ring in te dekken tegen naderen de problemen. Dat betekent, al dus de analisten, dat de geza menlijke vluch tuit voering wordt beperkt tot de vluchten die bui ten schot kunnen blijven bij eventuele inkrimpingen. Northwest is met schulden bela den doordat de belangrijkste ei genaren, Al Checchi en Gary Wilson, het bedrijf in 1989 met 3,6 miljard dollar geleend kapi taal van de beurs haalden. Chec- chi en Wilson speculeerden in de opgaande luchtvaartmarkt op waardevermeerdering van het toen financieel gezonde North west. Zij vonden het bedrijf on dergewaardeerd. In plaats daar van sloeg de recessie toe en be gonnen Checchi en Wilson bezit tingen te verpanden om aan geld te komen voor rentebetaling en schuldvermindering. Volgens de voorzitter van de Teamsters- vakbond, Ronald Carey, hebben Checchi en Wilson 'Northwest kaalgeplukt'. In een poging de problemen te boven te komen heeft directeur John Dasburg van Northwest de zes vakbonden bij de luchtvaart maatschappij gisteren in ruil voor 900 miljoen dollar aan sala risverlaging een aandeel van 20 procent en drie zetels in het bestuur (van vijftien leden) aan geboden. De bonden streven naar een zeggenschap van 80 procent. Zij willen daarmee be reiken dat de grootaandeelhou ders Checchi en Wilson het veld ruimen. Het huidige voorstel biedt de bonden, naar eigen zeggen, te weinig zekerheid dat Northwest financieel gezond wordt ge maakt. Het personeel heeft daar bij de hoop vooral gevestigd op de KLM, voor 20 procent eige naar, die de Amerikanen helpt bij het verbeteren van de marke ting en dienstverlening om zo de inkomsten te verhogen. In de Amerikaanse pers wordt inmiddels openlijk gespeculeerd over het faillissement van Northwest. Dat wordt verwacht in maart indien de directie deze maand niet met de bonden tot een vergelijk komt over een inle- veroperatie. De zes vakbonden moeten uiterlijk 10 maart beslis sen of zij akkoord gaan met het voorstel van de directie. Volgens luchtvaartanalisten vaart de KLM niet alleen een onafhankelijke koers ten opzich te van Northwest, maar ook ten opzehte van de European Qua lity Alliance (SAS, Swissair en Austrian Airlines), waarmee zij momenteel praat over strategi-, sche samenwerking. De bedrijven weigeren hangende de besprekingen elk commentaar maar volgens analisten stelt SAS zich gaandeweg harder op te genover de KLM. Zo zou SAS nu een fusie afwijzen, hetgeen lijn recht staat tegenover het streven van de KLM, die samenwerking het liefst ziet in de vorm van gemeenschappelijk eigendom; aandelenruil of een fusie. Volgens de analisten zijn die geluiden uit de boezem van SAS 'onderhandelingstaktiek'. SAS verkeert van de vier luchtvaart maatschappijen het diepst in de problemen en dus probeert de Scandinavische luchtvaartmaat schappij met opmerkingen via de pers zich een zo gunstig mogelij ke positie te verschaffen in de gesprekken. Volgens dezelfde zegslieden staat Swissair sinds december vorig jaar opeens veel welwillender tegenover het KLM-scenario. De KLM ontvouwde tijdens de financiële presentatie een als zeer gedurfd gekwalificeerd kos tenreductie-programma waar mee de maatschappij volgens analisten onder de huidige eco nomische omstandigheden in het komend boekjaar winst gaat ma ken. „De KLM is stukken agres siever in kostenverlaging en op brengstenverhoging dan andere maatschappijen in Europa", al dus een Londense analist. Alleen al in december heeft de KLM volgens hem bijvoorbeeld vijftig vluchten uit de vaste dienstrege ling geschrapt nadat bleek dat daarop zeer weinig passagiers waren geboekt. wf Met het rigoureuze kostenreduc tieprogramma wil de KLM de komende twee tot drie jaar op eigen kracht kunnen overleven. Het bedrijf wil voor kostenre ductie niet afhankelijk zijn van Rotterdam - De investeringsmaatschappij United Dutch Group (UDG) heeft gisteren voorlopig uitstel van betaling gekregen UDG is er door het huidige financiële klimaat niet in geslaagd de financiering van haar activiteiten op korte termijn te verzekeren, ondanks de positieve verwachtingen voor het groot- ste project, het bosbouwbedrijf Demerara Timbers in Guyana. UDG zit midden in een grote herstructurering, waarbij inmid dels al een groot deel van het onroerend goed van de hand is gedaan. In 1989 bedroegen de schulden van UDG f 434 miljoen en eind 1991 nog f 307 miljoen. Volgens bewindvoerder mr. G.H. Gispen draagt UDG thans nog een schuldenlast van f 186 miljoen. Washington - De 'index of leading indicators', de index waarmee de op korte termijn te verwachten economische ontwikkeling van de Verenigde Staten kan worden afgelezen, is in januari gestegen met 0,1 procent. Het Amerikaanse ministerie van handel, dat dit gisteren bekendmaakte, heeft de stijging van de index in december herzien van 1,9 tot 1,7 procent. Deson danks blijft dat de grootste stijging in ruim tien jaar. Het stijgingspercentage van januari is het laagste sinds septem ber vorig jaar, maar valt alleszins mee. Deskundigen waren ervan uitgegaan dat de economische barometer met 0,2 procent omlaag zou gaan. Tokyo - De vierde ronde in het overleg tussen Japan en de Europese Gemeenschap over het aantal auto's dat Japan dit jaar in de EG mag invoeren, heeft nog geen concreet resultaat opgeleverd. Vooruitgang werd er wel geboekt over de wijze waarop de groei van de autoverkoop moet worden gemeten, maar overeenstemming over de raming van de vraag op de Europese automarkt bleef uit. Volgens Robert Verrue, EG-directeur interne markt en indus triële zaken, verklaarde gisteren in Tokyo dat de twee partijen het nog niet eens zijn over de mate waarin de autoverkoop in de EG dit jaar zal afnemen. Het overleg wordt bemoeilijkt door de matige economische vooruitzichten. Volgens Verrue wordt 1993 zo'n slecht autojaar dat de manier waarop de last moet worden verdeeld tussen de import uit Japan en de produktie in de EG uiteindelijk op politiek niveau moet worden beslist. Brussel - De Belgische luchtvaartmaatschappij Sabena heeft haar verlies van 1991 in het afgelopen jaar weten om te buigen in winst. Sabenas topman, Pierre Godfroid, verklaarde gisteren bij de presentatie van de jaarcijfers dat dat zonder de samen werking met Air France niet zou zijn gelukt. De winst van Sabena kwam uit op een bescheiden zes miljoen frank (f 330.000) tegenover een verlies van 2,44 miljard frank (f 134 miljoen) in 1991. Vorig jaar nam Air France een belang van 37,5 procent in Sabena. Dat resulteerde volgens Godfroid onder meer in een besparing op de managementskokten van miljoen frank (f 27,5 miljoen). Air France en Sabena zijn nauw gaan samenwerken op het gebied van onderhoud, catering en computerreserveringen. Den Haag - De 7 procent staatslening 1969 per 1980/1994 wordt vervroegd afgelost. Eerder deze week maakte het ministerie van financiën eenzelfde beslissing bekend voor twee andere lenin gen, de 9,5 procent lening 1980 per 1986/1995 en de 7,75 procent lening 1977 per 1978/1997. Alle drie de leningen worden 1 april afgelost. Van de 7 procent lening staat nog ongeveer f 18 miljoen uit. Aflossing geschiedt tegen de koers van 100 procent. De rente loopt tot 1 april 1993 en wordt op dié' datum op de gebruikelijke manier betaalbaar gesteld. VERVOLG VAN VOORPAGINA Volgens de NS zijn de maatrege len nodig vanwege de verslech terde bedrijfs-economische si tuatie. Voor 1993 dreigt een te kort van 100 miljoen. Het vorig jaar werd afgesloten met een verlies van enkele miljoenen gul dens. Een andere reden voor de sane ring is volgens de NS het recente kabinetsbesluit om het bedrijf in het jaar 2000 te verzelfstandi gen. Tot die tijd wordt de rijks bijdrage om de tekorten in de exploitatie (jaarlijks 450 mil joen) stelselmatig afgebouwd. In juni vorig jaar stelde de NS- directie dat de veranderingen in het spoorbedrijf positief zouden uitwerken voor het personeel. „Door de groei is eerder meer personeel nodig", verwachtte de NS-directie. Volgens de Vervoersbond CNV is banenverlies ook helemaal niet nodig, omdat de NS immers de capaciteit wil verdubbelen. Bij de Vervoersbond FNS staan ze 'zeer kritisch' tegenover het aantal overtollige NS'ers (een op de acht) dat geschrapt moet worden. „Dit is een schromelijk I overdreven openingszet", rea- I geert de FNV-bond. Vandaag praten de bonden met de NS-directie over een sociaal plan. KLM en Northwest Airlines zijn aan een gezamenlijk marke tingactie begonnen. foto anp het doorgaan van de samenwer king met SAS, Swissair en Au strian en zich zodoende verzeke ren van een stevige onderhande lingspositie in de gesprekken met deze drie luchtvaartmaat schappijen. Door onze correspondent Frans Wijnands Bonn - Wie een jonge tweedehands auto zoekt, kan het beste tussen de Japanners kijken. Vier modellen - de MAZDA 323 en de Toyota's Carina, Starlet en Corolla - voeren glansrijk de Duitse hitlijst van de tweedehands automarkt aan. Vooral tot ze een jaar of drie oud zijn, vertonen deze Japan se auto's duidelijk de minste gebreken. Lage garagereke ningen dus. In tegenstelling tot de driejarige 'kneus'-twee- dehands Fiat Regatta, Citroen 2CV, Opel Manta en de Lada Nova als hekkesluiter. De Opel Senator is, in opvallende tegenstelling tot stalgenoot Manta, daarentegen de enige Duitse wagen die de concur rentie met de Japanners aan kan. Aan de hand van 4,5 miljoen technische keuringen heeft het Duitse 'Verband der Teehni- schen Überwachungs-Verei- ne', de TÜV, het jaarlijkse overzicht van sterke en zwak ke punten van tachtig model len tweedehands auto's gepu bliceerd. In een oplage van 220.000 exemplaren is het TÜV Autoreport zeer gewilde lectuur voor auto-liefhebbers. Twaalf jaar geleden prijkten nog drie Duitse auto's boven aan als 'gebreken-vrije' twee dehands wagens. Sinsdien zijn het Japanse merken. Een troost voor de Duitse autofa brikanten is dat hun wagens op hogere leeftijd de minste gebreken vertonen. Van de tien jaar oude wagens zijn vier Duitse modellen nog altijd in aantrekkelijke technische staat: Mercedes S-klasse en de Mercedes 200-300 (123), de Opel Ascona en de Porsche 924-944. Even lang lopende, maar dan letterlijk krakende wagens zijn de Nissan Blue bird, de Citroen 2 CV en de Renault 4. Het TÜV-rapport is een be trouwbare gids, maar wie he lemaal op safe wil spelen 1 de tweedehands wagen van zijn keuze het beste nog even laten keuren. Voor 160 mark wordt de wagen binnenstebui ten gekeerd. Overigens is de TÜV van mening dat de Duit se overheid voor auto's ouder dan zeven jaar een verplichte jaarlijkse keuring moet instel len. Uit de miljoenen tests blijkt dat olieverlies, roest, slechte remmen, versleten uitlaten en verkeerd afgestelde koplam pen de meest voorkomende ge breken aan tweedehands au to's zijn. Katalysatoren zijn dit jaar nog niet in het verge lijkend onderzoek betrokken. VERWACHTING VOOR WOENSDAG 3 t bewolkt mist regen sneeuw zonnig 5s onweer bagel opklaringen g Weerrapporten 2 mrt 19 uur Amsterdamlicht bew4 gr Eindhovenlicht bew5 gr ,j(.J Rotterdamlicht bew6 gr zw. Vlissingenhalf bew5 gr on Maastrichtzwaar bew7 gr Aberdeenregen3 gr Atheneonbewolkt15 gr Barcelonamotregen® 41 gr onbewolkto 7-2 gr zwaar bewzo 2 0 gr |jc| zwaar bewwzw 21 gr Qnj half bewono 51 gr onbewolktwnw613 gr zwaar bewnno 73 gr onbewolktnno 81 gr zwaar beww 1—3 gr zwaar beww 3-8 gr zwaar bewzo 3- gr zwaar bewnw55 gr sneeuwono 1- gr zwaar bewo 90 gr zwaar bewz 313 gr lie! VANDAAG/ Zon op: 07.21. Zon ondei onder: 04.04. MORGEN/ Zon op: 07.1 13.28. Maan onder: 04.47. VANDAAG/ Bath: 09.56-22.40. Hans 09.09-21.52. Vlissingen: 08.49-21.36. M weert. 10.59-23.39. Terneuzen: 10.35-23.1 Amanda SMITS 1 900 w San Salvador r wzw Las Palmas nr Rotterdam, ARTISGR BAKENGRACHT 2 100 n Dakar nr Sao To nr Pasajes, BASTIAAN BROERE 1 te Rott« Hawkesbury, CASTOR 1 10 z Mersin n Ouessant nr Theems, DUTCH MASTER verw te Hull, JACQUELINE BROERE 1 te Penang nr Colombo, JOINT FROST 1 Finisterre nr Aalesund, KEIZERSGRACH KLIPPERGRACHT 1 35 no Ouessant nr LT 45 n Le Havre nr Kokkola, LINDEBC MAASSLOT 1 50 z Kuala Lumpur nr Cocl Foreland nr Immingham, NAYADIC 1 24t YD CLEMENT 1 60 nw Cartagena nr Crist Durban, NEDLLOYD HOORN 2 80 n Ale: MADRAS 1 90 z Vitoria nr Port of Spai Timor nr Jakarta, NEDLLOYD ROUEN NORTHERN EXPRESS 1 155 nno Nouac VAN ORANJE 2 75 nno Kp Blanc nr Do Nieuw Zeeland nr Nelson, STELLA NO\ verw te Yosu, VILLE DE VEGA 2 te Fujairf Lubeck, ZARIA 10 verw te Singapore. ®'i exploit van Y.W.C.M. v.d. "euvel d.d. 18 februari 1993 is en verzoeke van Willy Osei mr rfrzï Breda (procureur dia de Roos, Concor- diastraat 19, Breda), aan: 2™hUS'u Vincentia Guznbs, hlüf 1' kende woon- en ver- tplaats zowel in als buiten 21konmkrijk, betekend een schrift Van het verz°ek- 2..l waarmee requirante Ee °P 5 februari 1993 heeft Brea tot de Rechtbank te a- teneinde de echtschei ding c.q. huwelijk spreken, via een maanden weerschr zoek tot bank ka Een afsc kan wo kantore cureur. Gerechts Rosmale 104 48ts

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 6