Hitlijsten sluiten
vrede op Radio 3
UIT GIDS
UIT gids
Veronica is al over de schok heen
Ongrijpbare muziek
'uit Portugese hart'
Escort Breda
Kleintje
Pakistaanse schilder voert lange strijd in het land van Rembrandt
Eurosport en Sportnet
vanaf maandag samen
M/V
D
'Laat zendverbod in de zomer vallen en niet in de winter'
Madredeus treedt op in Amsterdam
D2
93
X 66
Voor dame of bi-jongen
076-226258.
Met spoed dame gevraagd
Een
plaatsen:
resultaten boeken.
g Terneuzense
:t een
Boys\
eede elftal,
al speelt
eede klas KNVB.
rdt verwacht dat hij/zij
n het tweede elftal
al per week de training
tweede selectie.
innen bij de voorzitter,
(tel. 01150-97503).
ichten aan het bestuur
eniging Terneuzense
4530 AG Terneuzen.
de grootste gemeente van
eente behoren, naast Ter-
Sluiskil, Zaamslag en een
et ingang van I januari I992
it de sectoren Financiën en
wikkeling en beheer. Maat-
or Personeel, Informatie en
nisatie wordt onder andere
jkere en efficiëntere organi-
oordelijkheid zoveel moge-
te leggen. Bij de gemeente
estuurszaken kan voor de duur
AAER 0393)
TIE
inistratie wordt belast met de
e ten behoeve van één of meer
den;
ijd, opleiding en ervaring.
TIE
op basis van een af te sluiten
eentelijke overheid gebruikelijke
sing.
ent de functie kunnen worden
bij de chef sectie Financiën, de
ose, tel. 01150-75301.
itaties dienen uiterlijk 10 maart
3 te zijn ingeleverd. Uw sollicitatie-
ief kunt U onder vermelding van
et vacaturenummer richten aan
het college van Burgemeester en
Wethouders van Terneuzen,
Postbus 35,
4530 AA TERNEUZEN.
INEUZEN
tel Les Artistes" haar
het Churchillhotel te
tot teen verzorgd te
igename omgeving,
tijd en aandacht aan
merken zoals Babor,
i één of meerdere
és" u te bieden heeft,
anken, sauna, diverse
aamsbehandelingen,
verzorgde dag- en
onze exclusieve
making van aantrek-
licatessen. Neemt u
iblijvend kontakt op
informeren over de
j.ty"-mogelijk-heden
e bieden hebben.
TERNEUZEN
50 - 95708
DE STEM
Bugi wil 1000 werken terug
Van onze redacteur
Hans Rooseboom
Breda - De Bredase kun
stenaar Mohammed Bugi
probeert al bijna vier jaar
duizend van zijn schilde
rijen uit Pakistan naar Ne
derland te krijgen. „Hoe
langer het duurt, hoe meer
van mijn werken staan
weg te rotten", aldus de in
Pakistan geboren kunste
naar.
Bugi exposeert momenteel sur
realistische schilderijen in gale
rie VormVast in Breda. Ondanks
deze expositie is Bugi verre van
tevreden.
Sterker nog: sinds hij in Breda
woont, is het alleen maar slecht
met hem gegaan, vindt hij zelf.
Bugi's verhaal is een verhaal vol
klachten.
„Ik hoefde niet weg uit Pakistan.
Het ging heel goed met mij",
vertelt Mohammed Bugi. „Ik
was een bekend kunstenaar. Ik
was art director van acht bedrij
ven. Maar ik werd verliefd op
een Nederlands meisje, en ik
wilde heel graag naar Neder
land. Het land van de grote
meesters. Al voordat ik hier ooit
was geweest hield ik al van Ne
derland, van de Nederlandse ge
schiedenis. Jeroen Bosch, Rem
brandt, Van Gogh, De Kooning".
Toen Bugi eenmaal in Nederland
woonde, probeerde hij direct zijn
werk, dat hij in Pakistan had
achtergelaten, te laten overko
men. Hij had immers geen bron
van inkomsten en hoopte van de
verkoop van zijn werk te kunnen
leven. De schilderijen vormen in
zekere zijn kapitaal.
„Ongeveer duizend schilderijen
had ik opgeslagen. Die wilde ik
hier hebben. Tot nu toe is dat
niet gelukt. Ik heb een ellendige
strijd met de Nederlandse bu
reaucratie achter de rug. En in
tussen gebeurt er een ramp met
mijn schilderijen. Die staan
langzaam weg te rotten in het
huis van mijn tante in Karachi.
Ze worden opgegeten door de
wormen. Elke keer als ik naar
Pakistan bel hoor ik hoeveel
meer er beschadigd zijn".
Koningin
De schilderijen zelf ophalen kan
Bugi niet. „Ik heb hulp nodig. In
eerste instantie was het Rijks
museum voor Volkenkunde in
Leiden geïnteresseerd. Want ik
schilderde anthropologische the
ma's. Maar ik hoorde er niets
meer van. De Pakistaanse am
bassade: niets. Het ministerie
van WVC: niets. Ik heb zelfs een
brief aan koningin Beatrix ge
schreven. Verschillende Kamer
leden benaderde ik tijdens de
hockeywedstrijd Nederland-Pa-
kistan. We spelen hockey met
elkaar, zei ik. Dan moet er voor
mij toch ook iets kunnen. Maar
niets".
Ondertussen verkommerde Bugi.
Hij was inmiddels getrouwd en
had een kindje. Niemand luister
de naar zijn problemen, zegt hij,
ook de kunstenaarsvereniging
BOA niet. „Ik ben in Breda in
een fabriek gaan werken, zwaar
lichamelijk werk. Trucks uitla
den, steenwol-verpakkingen. Ik
heb eerst mijn knie beschadigd,
en later mijn rug. Ik loop nu al
maanden bij de fysiotherapeut.
Ik kan geen 20 minuten in een
stoel zitten, mijn handschrift is
verwoest, en eigenlijk kan ik ook
niet schilderen".
Noodlot
Desondanks is Bugi blijven
doorschilderen. Nu in surrea
listische richting. Werk van hem
is in consignatie bij StiMa
kunstbemiddeling in Breda. Via
StiMa wordt zijn werk verhuurd
en geëxposeerd, zoals nu bij Vor
mVast.
Een kunstenaar moet kennelijk
strijd leveren, zegt Bugi. „Vijf
tien jaar geleden heb ik het be
sluit genomen dat ik kunstenaar
wilde zijn, wetend wat me te
wachten stond. Ik houd mij aan
dat besluit. Het noodlot .bracht
mij naar Nederland. Maar Ne
derland is geen fijn land voor
kunstenaars. Kunstenaars wor
den hier niet gewaardeerd.
Jeroen Bosch, Rembrandt, Van
Gogh, De Kooning, men wilde ze
hier niet".
Bugi heeft een aantal grote wen
sen. „Ten eerste wil ik mijn werk
terug. En verder wil ik in Paki
stan, in Lahore, een faculteit
voor schilderkunst stichten met
de naam Vincent van Gogh, en
een ets- en graveerfaculteit met
de naam Rembrandt. Omdat ik
de grote Nederlandse kunste
naars ondanks alles wil eren. Er
is momenteel in heel Pakistan,
met honderd miljoen inwoners,
maar één kunstakademie".
De tentoonstelling van Moham
med Bugi in galerie Vormvast, in
samenwerking met StiMa, is nog
t/m 17 maart te zien aan de Liesbo-
slaan 291 in Breda.
Mohammed Bugi: „Nederland is geen fijn land voor kunstenaars"
Joop van der Reijden: 10 miljoen paraat
FOTO ANP
Van onze rtv-redactie
Hilversum - Veronica wacht
af. De eerste paniek is weg,
de piratenvlag bungelt niet
meer halfstok maar is al een
stuk de mast ingeklommen.
Optimisme gloort. Veronica
vertrouwt nu op begrip van
haar scherprechter: het Com
missariaat voor de Media.
Zeven weken uit alle ethers van
wege geflirt met Véronique
(voorloper van RTL4), dan kan
niet waar zijn. En als het waar
is, Heer, laat het dan in de zomer
gebeuren, want dan a) kijkt
geen hond b) kunnen de mede
werkers massaal op vakantie
gaan en c) kunnen zij rustig
werken aan de veel belangrijker
winterprogrammering.
De omroep snakt ondertussen
naar rust en heeft daarom
spreekverboden uitgevaardigd.
Niemand van de eens zo praat
grage top is te spreken. Ook de
inmiddels afgevoerde leiders van
het eerste uur houden wijselijk
de kiezen op elkaar. Het bordje
met 'Keep Rob Out' is er niet
meer, evenmin als de parkeer
plaats voor de Maserati van de
Godfather van Veronica. Out is
heengezonden door de omroep
die door hem werd groot ge
maakt. Het kan verkeren. Maar
tegelijk, en dat is een van de
wonderen van Veronica, is hij
nog steeds daar een gewaardeerd
adviseur.
De geschiedenis is overbekend.
Wegens collaboratie met de vij
and (de commerciële televisie
zender Véronique, later omge
doopt tot RTL4) wacht Veronica
een unieke straf: zeven weken
uit de ether. Geen televisie en
geen radio in die tijd, en ook
geen bijbehorende tien miljoen
aan uurbedragen van de over
heid. De straf is nog niet onher
roepelijk. De Raad van State zal
binnen drie tot twaalf maanden
uitspraak doen. Dan moet het
Commissariaat voor de Media
beslissen: genade, of recht. Of
iets daartussen.
Soap
Het verhaal zelf is een soap
geworden die nu al drie jaar
draait. Intriges, illegale hulp met
geld en advies aan een commer
ciële concurrent, gesjoemel met
de wet, veel vertoon van veront
waardiging, boekdelen vol juri
disch verweer. Dan een unieke
straf die verbijstert door zijn
zwaarte, gevolgd, twee jaar la
ter, door een uitspraak van het
Luxemburgse Hof dat het Com
missariaat gelijk geeft.
En tenslotte de uramatische fi
nale: het heensturen in diverse
fasen van Rob Out, zijn compaan
Lex Harding, voorzitter en des
tijds piratenadvocaat mr. Wout
Bordewijk (woont nu in Miami)
en de rel met het financiële brein
van dit alles: Peter de Jager die
een oprotpremie eist van enkele
miljoenen.
In die laatste aflevering (wordt
vervolgd) heeft voorzitter Joop
van de Reijden inmiddels gezegd
dat hij tien miljoen cash zo uit
het handje wil geven aan het
Commissariaat, te besteden aan
de ganse omroep. Ook zijn er
emotionele argumenten op tafel
gelegd: de boosdoeners zijn weg
gestuurd en de rest van Veronica
wist van toeten noch blazen.
Indien
De enige spreekbuis is radiodi
recteur Hans van der Veen. Hij
herhaalt snel even de argumen
ten en gaat dan over tot de
realiteit. „Als, indien, ik zeg niet
dat het zo is,1 ik geloof er niet in,
maar als Veronica veroordeeld
mocht worden tot zeven weken
zendverbod, dan hopen wij dat
dit in de zomer zal gebeuren en
niet in de winter." Niet uitko
men in de winter betekent voor
Veronica een ramp, een doods-
klap, maar in de zomer is er niet
veel aan de hand.
De aflaat van tien miljoen, door
'voorzitter Van der Reijden aan
geboden, daar zit Veronica niet
mee, zegt Van der Veen. „Die
kunnen we vlot betalen. We heb
ben een ontstellend groot eigen
vermogen: 90 miljoen." Alleen
de NCRV is nog rijker, „Als die
zeven weken doorgaan, krijgt ie
dereen gewoon doorbetaald. We
gaan dan op vakantie of pro
gramma's maken voor de win
ter."
Dat gat van zeven weken, vindt
Veronica, is niet alleen een straf
voor Veronica, maar voor de ge
hele omroep. „De Ster zal in
komsten missen als wij eruit
zijn. Dat is ongunstig voor het
hele bestel. Wie moet dat gat
vullen? Je kunt je niet voorstel
len dat het beeld zeven weken op
zwart gaat staan. Dat kan niet,
dan springt RTL4 erin. De ande
re omroepen moeten invallen,
maar hoe, dat weet ik niet, daar
heb ik ook nog niets over ge
hoord. Ik denk daarbij het mees
te aan de TROS die bij ons op
het tweede net zit. Maar de
TROS zal in die tijd heus niet
haar beste programma's inzet
ten. Geen 'Love Letters' in prime
time van Veronica. Ook zie ik de
Tros geen 'Terminator' uitzen
den of een erotisch programma.
Dat past niet bij die omroep. De
EO zie ik nog veel minder voor
Veronica invallen? En de andere
omroepen..."
VARA-baas Marcel van Dam is
de enige geweest die ronduit
heeft gezegd geen enkele moeite
te hebben om het gat van Vero
nica te vullen, omdat hij zich
bedrogen voelt door Rob Out. De
Tros meldt desgevraagd dat zij
pas aan invullen van het gat
gaat denken als het zo ver is. En
dat is nog lang niet het geval. De
andere omroepen hullen zich in
discreet zwijgen.
Door Max Steenberghe
Het is geen klassiek. Het is
ook zeker geen volksmu
ziek. Het is niet traditio
neel, maar ook zeker niet
modern.
„Het is niks. Het is niet te
benoemen. Men noemt het Por
tugees, maar het is enkel Por
tugese muziek, omdat wij uit
Portugal komen. Het is gewoon
'onze muziek'. Het is gewoon
Madredeus, muziek als vanuit
een droom." En zondag aan
staande staat de droom in het
Amsterdamse Paradiso voor
een eenmalig concert.
Madredeus is een vijfkoppige'
groep. En dat is een van de
weinige conventionele zaken
rondom het gezelschap. Het in
strumentarium bestaat uit een
(flamengo-)gitaar, een accor
deon, een cello, een keyboard
en een vrouwelijke stem. De
heren gaan in avondkledij, de
dame in een traditionele'
feestovèrgooier. En de muziek
klinkt als een klok.
Waarmee we bij een onmoge
lijkheid zijn aangekomen: hoe
de muziek van Madredeus te
omschrijven? Ze wordt gedra
gen door de serene stem van
Teresa Sagueiro. Het klinkt ijl,
zacht, dromerig, sferisch. De
zelfde open deuren die ook toe
gang geven tot muziekhoekjes
die Andreas Vollenweider,
Clannad, Enya, Loreena
McKennit en anderen hebben
gevonden.
Het doet - door alle klassieke
instrumenten - erg traditio
neel aan. „Toch is elke noot
nieuw, dit zijn geen bewerkte
traditionals", haast Pedro Ma-
galhaes zich op te merken.
„Men vermoedt hier Portugese
muziek achter. Maar Portugese
muziek zijn fado's, en die zijn
hier niet in terug te horen. Wel
is onze muziek gebaseerd op
een typisch Portugees begrip:
saudade, een gevoel dat tussen
nostalgie, melancholie en hoop
hangt. Het heeft te maken met
de Portugese functie als we
reldhaven. Iets waardoor de
Portugese muziek trouwens
ook meer invloeden heeft ge
had dan je zou vermoeden."
Pedro is leider van de groep,
maar er is geen groep, ver
klaart hij even later. „Madre
deus zou een gelegenheidspro
ject zijn. Ik heb een eigen pop
groep, en ik kende Gabriel en
Rodigro van een andere groep,
Sétima Legiao, die met tradi
tionele instrumenten werkt
plus electrische gitaar en
drums. Francisco vonden we
op het conservatorium en Tere
sa zong eigenlijk alleen in de
keuken en de douche. Vijf jaar
geleden kwamen we bij elkaar
om wat ideeen uit te wisselen.
Zangeres Teresa Sagueiro van de Portugese groep Madre
deus. FOTO ROY TEE
We oefenenden in een leeg
staand kerkje dat Madredeus
werd genoemd. Van de opna
men verscheen een plaat: De
dagen van Madredeus."
De plaat maakte het vijftal
wereldberoemd in Portugal. En
besloten werd naast alle be
staande groepen ook Madre
deus in leven te houden. Pedro
verbond er een eigen voor
waarde aan: voor de eerste
plaat had hij al het werk aan
gedragen, maar voortaan moest
de hele groep het materiaal
componeren. „We hebben
daadwerkelijk een schooltje
opgericht, waarin ik de rest les
geef in componeren volgens de
Madredeus-methode. Ja, het is
een truukje", geeft hij lachend
toe.
„Het belangrijkste is dat je
naast een begin-akkoord ook
een einde hebt. Vervolgens is
het een haast wiskunde reis
van dat ene begin naar dat
andere einde. Waar ik speciaal
op let, is dat alle instrumenten
in eenzelfde akkoord beginnen.
Elk van hen maakt daarop een
korte ontdekkingsreis, maar
komt weer terug bij dat begin.
Geen melodielijnen, maar me
lodie-cirkeltjes dus. Dat is het
grootste geheim van Madre
deus."
De muziek omschrijven kan hij
niet anders dan 'muziek uit ons
Portugese hart'. Een duidelijke
boodschap zit er niet in. „Tek
sten hebben bij ons ook een
dubbelfunctie. Het gaat niet
alleen om de betekenis van de
woorden maar evenveel om de
klank ervan. Die klank kan
zelfs belangrijker zijn. Maar de
woorden vormen verhaaltjes
rond het saudade-gevoel. De
voortgang van het wiel van de
tijd, het eeuwige afscheid ne
men, de vlucht van de droom."
Het grote probleem waar Mad
redeus mee worstelt, is het vin
den van haar publiek. Want uit
de reacties blijkt zonneklaar
dat degene die het hoort, on-
middelijk geraakt wordt.
„Maar wij zijn geen groep die
op MTV verschijnen, of singles
op de radio krijgen. En optre
dens in concertgebouwen slaan
weer te ver door naar de ande
re kant. Onze muziek is uniek,
en dat is haar kracht maar
meteen ook haar zwakte, keer
op keer moeten we ook uitleg
gen dat we geen kerkelijke mu
ziek maken. Men vermoedt dat
wegens de naam, waarin de
'moeder van God' lezen, maar
dat is fout. Madredeus is een
woordgrapje, er zijn twee
woorden samengetrokken
waardoor het geen 'Moeder vén
God' betekent, maar 'Moeder-
god'. En dat kan zelfs blasfe-
mistisch worden opgevat. Een
priester zei ons echter zeker te
weten dat de 'Moeder van God'
onze muziek zo mooi vindt, dat
ze het grapje goedkeurt."
ZATERDAG 27 FEBRUARI 1993
Van onze rtv-redactie
De sportzenders Eurosport en Sportnet zenden vanaf
maandag gezamenlijk uit onder de naam Eurosport. Het
nieuwe kanaal kan het beste worden omschreven als het
oude Eurosport, aangevuld met een aantal Amerikaanse
evenementen, die tot dan toe de 'specialiteit' van Sportnet
waren, zoals basketball, ijshockey en autoraces. Vooral
jongeren blijken daar graag naar te kijken.
Volgens woordvoerder Jan
Zwerus biedt het nieuwe Eu
rosport minder herhalingen en
meer variatie. Daar staat te
genover dat het budget be
perkt is. Zwerus: „Het samen
gaan van Eurosport en Sport
net is pure economische nood
zaak. Ze leden allebei verlies.
Eurosport een ruwe 20 30
miljoen gulden, Sportnet een
veelvoud daarvan. Bovendien
werd er naar Eurosport iets
beter gekeken. Met dit nieuwe
kanaal hopen we over twee
jaar het break even point te
hebben bereikt. Wij kunnen
weliswaar niet op tegen de
gesubsidieerde NOS, die rus
tig 17 miljoen gulden neerlegt
voor voetbalrechten. Eu
rosport heeft echter als grote
voordeel dat het alle evene
menten integraal kan uitzen
den, zonder onderbreking voor
Sesamstraat of het journaal
bijvoorbeeld."
Vorig jaar keken de Nederlan
ders gemiddeld 890 uur televi
sie, waarvan ze negen "Uur
spendeerden aan Eurosport en
zeven uur aan Sportnet. In
1991 was dat respectievelijk
zeven en zes uur.
Hilversum (anp) - De stichting Nederlandse Top 40 en de
stichting Top 50 hebben de problemen van de afgelopen
maanden opgelost. De Top 40 trekt de eerder aangekondigde
korte gedingen tegen de Top 50 en directeur Sieb Kroeske in.
De andere hitlijst zal de naam wijzigen in stichting Mega Top
50. Dat hebben de voorzitters Rob Out en Jan Gaasterland
bekendgemaakt.
FOTO DE STEM/JOHAN VAN GURP
Beide hitlijsten hebben elkaar de
afgelopen maanden veelvuldig
dwars gezeten. De stichting Top
50 is een initiatief van de voor
malige Top 40-directeur Kroes
ke. De komst van de nieuwe
hitlijst was voor Veronica aan
leiding de samenwerking met de
Top 40 van oud-Veronica direc
teur Out te beëindigen. De presi
dent van de rechtbank in Am
sterdam maakte dat onmogelijk.
Veronica is door de rechter ge
dwongen tot 1 januari 1994 de
Top 40 op gebruikelijke wijze
via radio en televisie uit te zen
den.
De Top 40 is op zaterdag op
ZATERDAG
FILMS
GOES
- Grand Theater
19 en 21.30 u. The Bodyguard.
HULST
- De Koning van Engeland
19.30 en 22 u. Under siege.
19.30 en 22 u. Deans.
19.30 en 22 u. Dracula.
19.30 en 22 u. The Bodyguard.
19.30 en 22 u. Body of evidence.
OOSTBURG
- Ledeltheater
20 u. Vals licht.
TERNEUZEN
- Luxor Theater
14 u. Kleine Nemo.
14 u. Under siege.
19 u. Sister act.
19 en 21.30 u. Death becomes her.
21.30 u. The last of the Mohicans.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14, 19 en 21.30 u. Under siege.
- Alhambra 2
14, 19 en 21.30 u. The last of the
Mohicans.
- Alhambra 3
14 en 19 u. Honey I blew up the kid.
21.30 u. Dracula.
- Alhambra 4
14 u. Fern Gully.
19 en 21.30 u. Body of evidence.
ANTWERPEN
-Rex - 12, 14, 16, 20 en 22 u.
Honey I blew up the kid.
-Rex-Club - 12, 14, 16.30, 19 en
21.30 u. Sneakers.
-Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Trespass.
- Odeon 2 - 15.15, 17.45 en 20.15 u.
Trespass.
-Odeon 3 - 14,'16.30, 19 en 21.30
u. Singles.
-Odeon 4 - 14, 17.15 en 20.30 u.
The best intentions.
-Rubens - 14, 16, 18, 20 en 22 u.
Under siege.
-Quellin I - 14, 16, 18, 20 en 22 u.
Tom Jerry.
-Quellin U - 14, 17.15 en 20.30 u.
Daens.
-Quellin m - 14, 16, 18, 20 en 22
u. Death becomes her.
-Metro I - 14, 16, 18, 20 en 22 u.
Body of evidence.
-Metro H - 14, 16.20, 18.40 en 21
u. The last of the Mohicans.
ZONDAG
FILMS
GOES
- Grand Theater
14 u. Belle en het beest.
20 u. The Bodyguard.
HULST
- De Koning van Engeland
13.45 en 16.15 u. Kleine Nemo.
13.45 u. Belle en het beest.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Under
siege.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Deans.
13.45,16.15,19 en 21.30 u. Dracula.
19 en 21.30 u. The Bodyguard.
16.15, 19 en 21.30 u. Body of eviden
ce.
OOSTBURG
- Ledeltheater
14.30 en 20 u. Vals licht.
TERNEUZEN
- Luxor Theater
13.45 en 16.15 u. Sister act.
13.45 en 20 u. Death becomes her.
16.15 en 20 u. The last of the
Mohicans.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
Radio 3 te horen. De Top 50
wordt sinds enige weken op zon
dag uitgezonden door de TROS.
Volgens beide voorzitters zijn er
nu afspraken gemaakt waardoor
beide hitlijsten in een open sfeer
met elkaar kunnen concurreren.
De stichtingen hebben afgespro
ken zich over en weer te zullen
onthouden van negatieve of ten
dentieuze uitlatingen en van we
derzijdse kritiek. De branche is
volgens een verklaring van Out
en Gaasterland vrij om met wel
ke stichting dan ook banden aan
te gaan. Tenslotte zal directeur
Kroeske tot volgend jaar niet
optreden als woordvoerder van
de Top 50.
-Brabo - 14 en 16 u. jeugdfilmfes
tival.
19 en 21.20 u. Damage.
-Tijl - 14 en 16 u. jeugdfilmfesti
val.
18, 20 en 22 u. Consenting adults.
-Wapper - 14 en 16 u. jeugdfilm-
festival.
19 en 21.30 u. Bitter moon.
-Sinjoor - 14 en 16 u. Beauty and
the beast.
19 en 21.30 u. The bodyguard.
-Ambassades Club 1 - 14, 16, 18,
20 en 22 u. Raising cain.
-Ambassades Club 2 - 14 en 16.30
u. The bodyguard.
20 en 22 u. Beauty and the beast.
-Ambassades Club 3 - 14, 16, 18,
20 en 22 u. Sister act.
-Ambassades Club 4 - 15, 17, 19
en 21 u. Sister act.
BRUGGE
- Complex Zwart Huis
20 en 22.30 u. The last of the
Mohicans.
14.30 u. Daens.
14.30, 20 en 22.30 u. Trespass.
14.30, 20 en 22.30 u. Sneakers.
- Memling
14.30 en 20 u. Honey I blew up the
kid.
22.30 u. The Bodyguard.
- Van Eyk
14.30, 20 en 22.30 u. Under Siege.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Body of
evidence.
14.30, 17, 20 u. Honey I blew up the
kid.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Accidental
hero.
14.30 en 17 u. Tom Jerry.
17, 20 en 22.30 u. Trespass.
14.30 u. Ferngully.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Under siege.
17, 20 en 22.30 u. Consenting adults.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Stalingrad.
22.30 u. Singles.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Sneakers.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The last of
the Mohicans.
20 en 22.30'u. Dracula.
22.30 u. A few good men.
14.30 en 17 u. Hone alone 2.
14.30, 20 en 22.30 u. Bodyguard.
14.30 u. Beauty and the beast.
14.30. 17 en 20 u. Daens.
14, 19 en 21.30 u. Under siege*
- Alhambra 2
14, 19 en 21.30 u. -The last of the
Mohicans.
- Alhambra 3
14 en 19 u. Honey I blew up the kid.
21.30 u. Dracula.
- Alhambra 4
14 u. Fern Gully.
19 en 21.30 u. Body of evidence.
ANTWERPEN
Zie zaterdag.
BRUGGE
- Complex Zwart Huis
17.15 en 20 u. The last of the
Mohicans.
14.30 u. Daens.
14.30, 17.15 en 20 u. Trespass.
14.30, 17.15 en 20 u. Sneakers.
- M^mling
14.30, 17.15 en 20 u. Honey I blew
up the kid.
22.30 u. The Bodyguard.
- Van Eyk
14.30, 17.15, 20 en 22.30 u. Under
Siege.
GENT
Zie zaterdag.