DESTEMgËdS
'Ze vinden het leuk als er iets fout gaat'
Geen ijdelheid maar huidziekte
Boon, dier en dans in
zwakke BLu
WD-Kamerlid Van Heemskerck
bij oprichting RTL—Veronique
Spielberg filmt toch
niet in Auschwitz
Geeuwend naar eind
4Der Vögelhandler
UIT gids
Michael Jackson laat zich volledig uithoren door Oprah Winfrey
D2
Elleke van Doorn blijft nog wel even bij NOS-journaal
Is.
I Voor interviews heeft nieuwslezeres
I rjjeke van Doorn (47) meestal nau-
I welijks tijd. „Daar heb ik het gewoon
1druk voor. Naast een part-time
jan bij het Journaal heb ik een
I gezin met twee kinderen. Een van elf
I eneen van dertien", legt ze uit.
I Door Max Steenberghe
Galeries
in clinch
met WVC
„Als ik kan kiezen tussen 150
voorstellingen in Nederland en drie
maanden India, dan wordt het het
laatste."
Rob Fruithof, acteur-presentator
ZATERDAG 13 FEBRUAR11993
\RDENNEN.
Groen en heuvelachtig
ideaal voor liefhebbers
ook: gastvrij en verfijnd
champagne-kelders en
I de mooiste kathedralen
pns-sur-Marne en Troyes.
bord pittoresk wel van-
lereldvermaarde Elzasser
Iburcht van Haut-Koenigs-
(chuizen in Colmar,
overweldigende natuur
cultuur-stad Straatsburg.
njDOQ.'flO 'y
l-COMTE.
rond Besan^on kunt u
ouden, verstilde meertjes
fen. Bovendien worden hier
pde ambachten nog dage-
Iverking en diamant slijpen.
IALPEN.
fden heeft, dat één vakantie
I om alles te bekijken: zoals
Ie indrukwekkende Alpen in
Bgende natuur van het Pare
beste kano-riviertjes in de
pcy met zijn knusse, histori-
Iranse keuken op zijn best.
Sl-COTE D'AZUR.
Nog altijd net zo kleurrijk.
Witte stranden. Gele zon-
ilden. Het groen van bossen
bonte steden als Avignon,
vaak naar terug te gaan.
I van onze verslaggever
I jen gezin dat meeleeft met haar werk.
Mijn familie neemt de journaals die ik
presenteer altijd op video op, zodat ik het
later allemaal kan terugzien. Zelf ben je
toch je beste criticus."
:ke van Doorn woont met haar kinde-
I ren en levenspartner, NCRV-programma-
maker Henk Mochel, vlakbij de jour-
jaaistudio. Voor iemand met chronische
'naast is dat een groot pluspunt.
Haar journalistieke loopbaan begon, na
ten mislukte studie Engels, bij de actuali
teitenrubriek 'Hier en Nu' van de NCRV-
radio, zo'n jaar of acht geleden een dank
bare bron voor het journaal.
Hugo van Rhijn, Noortje van Oostveen,
Pauline Broekema: ze verruilden een voor
een de NCRV voor het NOS-journaal.
Elleke van Doorn kwam in dienst van het
journaal, zo zegt zij, nadat men haar
gevraagd had te solliciteren.
Uiterlijk
Lachend: „Bij het journaal word je niet
geselecteerd op uiterlijk. Misschien was
dat vroeger wel zo. Ik hoor wel eens
verhalen van presentatrices die tussen het
nieuws door zaten te breien. Tegenwoor
dig zoeken ze echte journalisten."
Het NOS-journaal wordt blijkens onder
zoek als degelijk en betrouwbaar ervaren,
al gaat er op gezette tijden, zeker wan
neer het op improviseren aankomt, wel
eens wat mis.
„Mensen vinden het heel leuk als er bij
ons iets fout gaat. Zelf vinden wij dat
uiterst vervelend. En natuurlijk incasse
ren we ook kritiek, zoals op onze eerste
uitzendingen van de vliegtuigramp in de
Bijlmer. Daarbij viel het verwijt dat we te
veel dezelfde beelden herhaalden. Je doet
het ook nooit goed", verzucht de nieuws
lezeres.
Gevraagd naar haar oordeel over het
journaal van haar collega's van RTL4
reageert ze erg diplomatiek. „Het is nog
een heel jong journaal,' maar verder wel
betrouwbaar, denk ik."
In de rats
De makers van het NOS-journaal hebben
volgens Van Doorn even in hun rats
gezeten toen het commerciële RTL4 de
soap-serie 'Goede Tijden Slechte Tijden'
op 'hun' tijdstip programmeerden.
Vreemd genoeg heeft dat geen afbreuk
gedaan aan de kijkdichtheid van het
nieuws en blijken een paar miljoen men
sen de slechte tijden die daarin centraal
staan de voorkeur te geven.
Elleke van Door» ziet zichzelf nog wel
enige jaren bij het NOS-journaal zitten.
Ze heeft het naar haar zin en ontbeert de
ambitie om binnen afzienbare tijd ander
journalistiek werk te verrichten of, zo het
lied wil van de tv-serie Kinderen voor
Kinderen, baas te worden van het jour
naal.
Wat ze zou veranderen in het geval ze aan
het hoofd zou komen van het NOS-jour
naal? „Ik zou mijn best doen een ontbijt-
journaal en een bulletin tijdens de
lunchuren te introduceren. Zelfs als er
zich geen rampen voordoen, ben je verze
kerd van voldoende kijkers."
Elleke van Doorn
Foto Dijkstra
Nee, hij heeft zijn huid niet chemisch laten bleken om
I blank te lijken. „Volgens mij is dat niet eens mogelijk. Ik
j een huidafwijking die mijn pigmentcellen vernietigt.
I Het is erfelijk, mijn vader en mijn opa hebben het ook.
I En ik ben er bepaald niet blij mee, ik wil niet blank
ten. Ik ben zwart en daar ben ik trots op. En ik ben
ziek. Dergelijke verzonnen verhalen doen me pijn."
En voor de zoveelste keer tijdens
de anderhalf uur was Oprah
Winfrey uit het veld geslagen.
De talkshow-dame had woens-
dagnacht een journalistieke
pper: in een anderhalf uur
durend live-programma mocht
e Michael Jackson thuis op zijn
i Neverland-ranch aan de tand
voelen. Daarmee verbrak de
I veelbesproken Amerikaanse me-
ga-ster een al 14 jaar durende
stilte en ontpogte zich als een
nuchter man.
Met het programma, dat door
RTL+ vanaf half vier 's nachts
werd uitgezonden, wilde Michael
een einde maken aan de vaak
bizarre verhalen die over hem de
ronde doen. Oprah had carte
blanche gekregen, op voorwaar
de dat het programma live en
onverkort de lucht inging; voor
Michael een garantie dat er niet
met zijn woorden werd ge
knoeid. Dat het inderdaad live
was werd duidelijk toen na tien
minuten een gillend alarm de
twee onverstaanbaar maakte.
Het bleek een brandmelder die
i reageerde op de hitte van de vele
tv-lampen.
Jackson staat officieel te boek
als de meest succesvolle artiest
aller tijden en is daarnaast on
derwerp van de vreemdste rod
dels, onder andere door zijn con
stant veranderend uiterlijk. Op
vallendste kenmerk is zijn hagel
witte huid die ook nu scherp
afstak bij de eveneens zwarte
Oprah. En snel kwam dan ook de
snibbige vraag waarom hij wit
ziet. Waarop Michael zei ziek te
zijn. Zijn pigment verdwijnt en
daarom heeft hij over zijn hele
huid grote lichtere en witte vlek
ken, een ziekte die bekend staat
als vitiligo. Met make-up egali
seert hij zijn kleur, omdat hij er
anders eng uitziet. „Vergelijk het
met levervlekken."
Jackson gaf wel toe zijn gezicht
te hebben aangepast. „Dat wa
ren maar twee operaties: mijn
neus en mijn kin. En vrijwel heel
Hollywood heeft zich laten op
knappen." Iets wat Oprah, zelf
ook een bekend product van
plastische chirurgie, alleen maar
kon erkennen.
Een normale jeugd heeft de kin
derster - hij stond als 4-jarige al
Zuidelijk Toneel en Bisprodukties
Den Bosch - Theater Bis. 'Blue
Peter', coproduktie van Het
Zuidelijk Toneel, Bisproduk
ties en Monty. Concept, regie
en vormgeving: Maarten van
der Put. Choreografie: Pauline
Roelants. Gespeeld door o.a.
Erick Clauwens. Gezien op 11
februari. 25-27 februari in
THeks in Tilburg, op 16 maart
in Theater Achterom in Breda.
Door Marjan Mes
I Noor het hoofdpersonage in
1 Blue Peter' is er weinig ver
schil tussen mens en dier. Ter
illustratie heeft vormgever
regisseur Maarten van der
Put vier levende muizen in
W perspex bak op het toneel
gezet. Die onschuldige dier-
jjes vechten, stoeien en buite-
len heel wat af, terwijl de
spelers, heel wat minder on
schuldig, uiting proberen te
geven aan de verdorven men
selijke natuur.
Nan der Put, die al eerder 'Me
nuet en 'Untitled Cowboys' re
gisseerde, heeft opnieuw tekst-
jjarden uit een roman van Louis
aul Boon 'Memoires van de
eer Daegeman', als uitgangs
punt genomen voor een muziek-
anstheaterachtige voorstelling,
et betreft ook weer een copro-
ouktie van Het Zuidelijk Toneel,
«sprodukties in Den Bosch en
?nty in Antwerpen, waarmee
1 die vorige voorstellingen (die
tri»11?1 §ezien heb) volgens de
beken tot een succes wist te
aken. De oudere acteur Erick
?Uwens speelt merkwaardig
Deivogen, maar met een door-
igende stem de ik-figuur uit
1 Oprah Winfrey op bezoek bij Michael Jackson.
onder contract bij Motown -
niet gehad. Tot zijn twintigste
heeft hij voornamelijk gehuild.
„Ik moest meteen na school naar
de studio en zag andere kinderen
buiten spelen. Dat wilde ik ook
maar het mocht niet. Mijn vader
was erg streng." Toen Oprah
bleef doorzagen, vertelde Mi
chael, duidelijk aangedaan, dat
hij regelmatig slaag kreeg.
In zijn pubertijd sloot hij zich
op, door pukkels vond hij zich zo
lelijk dat hij zich in het donker
waste. Zijn vader trof hem op
die zwakke plek door hem uit te
lachen en uit te schelden. „Ik
was bang voor de man, kon echt
misselijk worden van angst als
foto ap
hij me aankeek", bekende Mi
chael duidelijk aangedaan,
waarop hij meteen via de came
ra's zijn vader 'vergaf'.
Oprah werkte de hele lijst rod
dels af. Michael heeft geen zuur
stoftent, maar is ooit in een
apparaat gaan liggen toen hij
zelf een brandwonden-zieken
huis liet bouwen. Iemand van
Boons boek.
on gekwelde man in grijsge-
ePl driedelig pak, die alleen
enig levensgeluk heeft gekend in
de natuur. Zijn vader was 'een
zwijn en een zuiplap', zijn moe
der 'een schraapzuchtige heks'.
Zelf heeft hij geleefd als 'een
eenzame vos en een wolf' wiens
bestaan niet werd geaccepteerd.
Hij heeft mensen vermoord die
hem zijn spaarzame geluk wil
den afnemen. Hij is getrouwd
met een teef, die nog katholieker
is dan de paus'. Alleen twee
jongemannen, die hem als auto
riteit erkennen, laat hij in zijn
leven toe. Door zijn Lolita-com
plex is hij fataal verslaafd aan
een mooi, jong meisje, dat mis
bruik maakt van zijn zwakte.
Aangezien de bewerker/regis
seur alle achtergronden en ande
re personages uit de roman heeft
weggelaten, blijft het gissen naar
de betekenissen van 'Blue Peter'.
De vijf jonge dansers/spelers die
Clauwens omringen, vertegen
woordigen op een veel te ab
stracte manier de jongeren in het
leven van de man. Hun minimale
dans op hard rock-achtige mu
ziek staat los van de dramatische
handeling. Hun schimp- en
scheldpartijen en geschreeuw
met synoniemen voor het man
nelijk geslachtsorgaan zijn vrij
blijvend en daardoor voorname
lijk ergerlijk.
Ook het uit de kleren gaan, lijkt
voornamelijk een middel om te
provoceren. Wanneer zij niet
dansen staan zij er een beetje
onbeholpen bij, zonder functie in
het toneelspel. Dieptepunt is het
slot met eerst een gospel-zingen
de en daarna disco-dansende
Clauwens. De titel 'Blue Peter'
heeft betrekking op de naam van
de vertrekvlag van de Britse ma
rine. Maar nauwelijks op deze
voorstelling.
Den Haag (anp) - Het WD-
kamerlid S. van Heemskerck
zal zich mogelijk bij haar
fractietop moeten verant
woorden voor haar betrok
kenheid bij de oprichting van
RTL-Veronique, zo heeft een
woordvoerder van de WD
gisteren verklaard.
Als lid van het algemeen bestuur
van Veronica heeft zij in 1988 en
1989 een rol gespeeld bij het, tot
stand komen van de commer
ciële zender. De rol van het
bestuur bij de oprichting van
RTL-Veronique is op zich al eni
ge jaren bekend. De Raad van
State oordeelde in mei 1991 al
dat medewerkers van Veronica
zich duidelijk hebben ingespan
nen om de oprichters van RTL-
Veronique met raad en daad bij
te staan.
De toenmalige voorzitter Borde-
wijk stelde een businessplan op
en secretaris mevrouw Van Ros-
sum verstrekte juridische advie
zen. Het algemeen bestuur van
Veronica gaf daar in zijn verga
dering van 16 februari 1989 uit
drukkelijk zijn goedkeuring
voor. Ook stemde het algemeen
bestuur op 4 september 1989 in
met een bankgarantie van 2,5
miljoen gulden aan een door een
bank te verstrekken krediet aan
RTL-Veronique.
Uit deze feiten leidde de Raad
van State toen af dat de omroep
niet toelaatbare-nevenactivitei-
ten heeft verricht. Daarvoor
hangt Veronica intrekking van
zendtijd boven het hoofd. Het
Europese Hof van Justitie in
Luxemburg oordeelde onlangs
WD-Kamerlid Van Heemskerck
dat de Nederlandse Mediawet
omroepen dergelijke beperkin
gen mag opleggen.
Het Commissariaat voor de Me
dia veroordeelde Veronica eerder
tot een zendintijdtrekking van
dertien weken, waarvan zes
voorwaardelijk. De Raad van
State zal zich nog dit jaar over
de strafmaat uitspreken.
De woordvoerder van de WD-
fractie reageerde gisterochtend
foto anp
zeer voorzichtig op de betrok
kenheid van het kamerlid. „Me
vrouw Van Heemskerck zal zich
eerst verstaan met het Veronica-
bestuur om de feiten op een rijtje
te krijgen. Het gaat om gebeur
tenissen van een aantal jaren
geleden. Pas nadat er duidelijk
heid is komt de fase van het
trekken van conclusies".
Van Heemskerck zelf was niet
bereikbaar voor commentaar.
Den Haag (anp) - De Vereni
ging van Galeriehouders en
dertien galeries hebben bij de
Raad van State bezwaar ge
maakt tegen een beslissing
van het ministerie van WVC
waardoor zij uitgesloten zijn
van de Kunstaankooprege
ling. Die houdt in dat klanten
van aan de regeling deelne
mende galeries geen rente
hoeven te betalen over lenin
gen voor hun aankoop.
WVC heeft voor de Kunstaan-
koopregeling drie miljoen gulden
beschikbaar. Volgens het hoofd
bureau kunstaankopen van het
ministerie, F. Rijnders, werd in
1991 een miljoen gulden teveel
besteed en gebruikt voor aanko
pen waarvoor de regeling niet is
bedoeld.
Doel van de regeling is onder
meer bevordering van inkomsten
voor kunstenaars en cultuurpar
ticipatie. Met ingang van afgelo
pen januari hebben circa zestig
galeries die eerder wel werden
toegelaten tot de regeling, op
advies van de Raad voor de
Kunst het stempel „onvoldoende
kwaliteit" gekregen. De galeries
zijn daardoor uitgesloten van de
Toelatingsregeling Galeries.
WVC beweert dat er geen bud
gettaire redenen aan de herziene
regeling ten grondslag liggen,
maar dat het gaat om de kwali
teit. De galeries stellen dat de
kwaliteitstoets wordt gebruikt
om financiële problemen op te
lossen.
New York (rtr) - Regisseur Steven Spielberg heeft na een
gesprek met overlevenden van het concentratiekamp
afgezien van zijn voornemen om een deel van zijn nieuwe
film op te nemen in Auschwitz. Dat hebben functionaris
sen van het Joods Wereldcongres in New York meege
deeld.
Spielberg heeft erin toegestemd scènes voor zijn film 'Schind-
ler's List' juist buiten het terrein van het voormalige concentra
tiekamp op te nemen. De film gaat over de Duitser Schindler die
in de Tweede Wereldoorlog het leven van 1300 joden redde door
ze te laten werken voor zijn fictieve fabriek.
Spielberg is met Kalam Sultanik, een van de vice-voorzitters
van het Wereldcongres, overeengekomen dat hij alle decors
buiten het kamp zal bouwen. Hij was aanvankelijk van plan
onder meer een namaak-gaskamer te bouwen op het terrein van
het kamp.
Hoofdstadoperette moet betere keus maken
een foto-ontwikkelcentrale heeft
de foto gestolen. Nee, Michael
slaapt niet met zijn aap. Wel is
zijn prive-kermis gedeeltelijk ter
compensatie van zijn verloren
jeugd. „Iedereen vindt een ker
mis leuk." Eens in de drie weken
staan huis en kermis open voor
terminale patiëntjes, weer op
voorwaarde dat het geheim
blijft.
In een filmzaal staan 100 stoelen
en twintig bedjes. „Hier draaien
we films en ik dans wat. Het is
heerlijk om een hele zaal kaal
kopjes te zien genieten. Ik neem
ze mee naar dromenland, en
vluchten is in dit geval zeker
toegestaan", vond Jackson.
Maagd
Regelmatig liet Jackson blijken
zich uitverkoren te voelen om
'het instrument te zijn dat de
natuur verkoos om de mensheid
te vermaken met zang, dans en
muziek'. „Ik mag iets geven en
krijg daar veel liefde voor te
rug." Wat betreft zijn persoonlij
ke liefde verbijsterde hij Oprah
door te vertellen al twee jaar
met filmster Brooke Shields te
'gaan'.
Op vragen over zijn sexleven
wilde hij niet ingaan. „Dat soort
dingen vraag je niet." Toen Op
rah herhaalde „Ben je maagd?"
zei Michael: „Ik ben een gentle
man en die beantwoordt zo'n
vraag niet."
BBC 2 zendt het interview maan
dag om 22 uur uit en RTL4 op 11
maart vanaf 22.35 uur.
Roosendaal - Schouwburg De
Kring. Hoofdstadoperette met
Der Vögelhandler van Carl
Zeiler. Regie Gerhard Hofer,
muzikale leiding Martin Mal-
zer, choreografie Gerhard
Senf. Gezien vrijdag 12 fe
bruari. Nog te zien 10 april
in Etten-Leur en 3 mei in
Breda.
Door Sjef Huismans
Het getuigt wel van moed om
in deze dagen van verbazing
wekkende, publiekstrekken
de musical-noviteiten met
een antieke, ruim honderdja
rige Wener het land te gaan
bereizen. Je zou verwachten
dat hier geen publiek meer
voor op de been te krijgen is.
Maar het tegendeel blijkt
waar te zijn.
Wat is dan toch de magie van
deze bestofte foliant? Vogelvan
gers die met hun lijmstok en
fluit mooie prille dorpsmaagden
vangen, zoals Papageno zijn Pa-
pagena, of hier Adam zijn Chris
tel, staan al lang in het museum
van fantasie en schijn. Misschien
blijft toch in ieder mens dat
hunkerende sprookjeskind leven
dat vraagt om verzadiging van
die oerhonger naar onbereikbaar
geluk. Dit blijft trouwens ook in
de moderne musical overeind.
Natuurlijk zijn ook de Weense
ZATERDAG
FILMS
GOES
- Grand Theater
19 en 21.30 u. Sister act.
HULST
- De Koning van Engeland
19.30 en 22 u. Dracula.
19.30 en 22 u. Sister act. 1
19.30 en 22 u. Bodyguard.
19.30 en 22 u. Vals licht.
19.30 en 22 u. Death becomes her.
TERNEUZEN
- Luxor Theater
14 u. Dracula.
14 u. Belle en het beest.
20 u, Midnight sting.
20 u. Wedlock.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 u. Belle en het beest.
19, 21.30 en 24 u. Dracula.
- Alhambra 2
14.19 en 21.30 u. Bodyguard.
- Alhambra 3
14 u. Home alone 2.
19 en 21.30 u. The last of the
Mohicans.
- Alhambra 4
19 u. Vals licht.
14 en 21.30 u. Death becomes her.
ANTWERPEN
-Rex - 12, 14, 16.30, 19 en 21.30 u.
-lex-Club - 12, 14.20, 16.40, 19,
21.20 u. Damage.
-Odeon 1 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. 11 Ladro di bambini.
-Odeon 2 - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. Rhapsody in august.
-Odeon 3 - 14, 17.15 en 20.30 u.
Bitter moon.
-Odeon 4 - 14, 17.15 en 20.30 u.
The best intentions.
-Rubens - 14, 16 en 18 u. Ned.
versie. 20 en 22 u. Eng. versie:
Beauty and the beast.
-Quellin I - 14, 17.15 en 20.30 u.
Daens.
- Quellin II - 14, 16, 18, 20 en 22 u.
Death becomes her.
- Quellin III - 14, 16, 18, 20 en 22
u. Whispers in the dark.
-Metro I - 14, 16, 18, 20 en 22 u.
Under Siege.
-Metro H - 14, 16.30, 19 en 21.30
u. The bodyguard.
-Brabo - 14, 16, 18, 20 en 22 u.
Singles.
- Tijl - 14, 16.20, 18.40 en 21 u. The
last of the Mohicans.
-Wapper - 14, 16, 18, 20 en 22 u.
Consenting adults.
-Sinjoor - 14, 16, 18, 20 en 22 u.
-Ambassades Club 1 - 14, 16, 18,
20 en 22 u. Raising cain.
-Ambassades Club 2 - 14, 16, 18,
20 en 22 u. Sarafina.
-Ambassades Club 3 - 14, 16, 18,
20 en 22 u. Housesitter.
-Ambassades Club 4 - 14, 16.20,
18.40 en 21 u. Blade runner.
BRUGGE
- Complex Zwart Huis
14.30, 20 en 22.30 u. Bodyguard.
22.30 u. Sneakers.
14.30 en 20 u. Sister act.
14.30, 20 en 22.30 u. Daens.
- Memling
14.30, 20 en 22.30 u. The last of
the Mohicans.
- Van Eyk
14.30, 20 en 22.30 u. Under Siege.
THEATER
HULST
- Den Dullaert - 20 u. Buutreed-
nersfestival 1993.
schlagers een ingebakken cul
tuurgoed dat generaties over
leefd heeft. Lekker in het gehoor
liggende meezingers, gekruid
met de nodige geestigheid of
nostalgie, of de koorfinales brui
send van volkse melodieën op
een gezellig dorpsfeest. Deze
hebben Carl Zeilers geesteskind
en de Weense operette in het
algemeen overeind gehouden.
Wie hiervan houdt is gisteravond
best aan zijn trekken gekomen.
Maar wij hebben ons toch met
moeite mee laten slepen naar het
eind van het larmoyante verhaal,
af en toe een geeuw onderdruk
kend. De tempi waren er dan
ook naar: slepend als een oud
trekpaard.
Er werd ouderwets geacteerd
met voorspelbare operettege
baartjes uit het boekje. De zang
van het koor in de ensembles
was eigenlijk zo nu en dan een
verfrissend moment, want er
werd goed gezongen. Ook het
ingelaste ballet van de herder en
zijn schaapjes op pastorale ba
rokmuziek was de moeite van
het aankijken waard.
Het orkest was wat magertjes
van klank en soms ook van ar
rangement maar musiceerde
naar behoren.
We hebben van de Hoofdstado
perette wel beter werk gezien.
Zij zullen in de toekomst of een
betere keus moeten maken.
ZONDAG
FILMS
GOES
- Grand Theater
16 u. Belle en het beest.
20 u. Sister act.
HULST
- De Koning van Engeland
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Dracula.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Sister
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Body
guard.
13.45 en 16.15 u. Belle en het beest.
19 en 21.30 u. Vals licht.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. Death
becomes her.
OOSTBURG
- Ledeltheater
14.30 en 20 u. Home alone 2.
TERNEUZEN
- Luxor Theater
14 en 20 u. Midnight sting.
14 en 20 u. Wedlock.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 u. Belle en het beest.
19 en 21.30 u. Dracula.
- Alhambra 2
14, 19 en 21.30 u. Bodyguard.
- Alhambra 3
14 u. Home alone 2.
19 en 21.30 u. The last of the
Mohicans.
- Alhambra 4
19 u. Vals licht.
14 en 21.30 u. Death becomes her.
ANTWERPEN
Zie zaterdag.
BRUGGE
- Complex Zwart Huis
14.30, 17.15 en 20 u. Bodyguard.
20 u. Sneakers.
14.30 en 17.15 u. Sister act.
14.30, 17.15 en 20 u. Daens.
- Memling
14.30, 17.15 en 20 u. The last of the
Mohicans.
- Van Eyk
14.30, 17.15, 20 en 22.30 u. Under
Siege.
THEATER
HULST
- Den Dullaert - 20 u. Buutreed-
nersfestival 1993.
Gary Oldman in de film
Draculafoto Columbia
t