DAF moet straks samenwerken Duitsland privatiseert autosnelwegen en voert tolvignetten in DAF hervat produktie Ketelmuziek helpt Brabant niet uit malaise ff Makelaars jven- in te >p Zoom Minister Andriessen gelooft niet dat DAF het op den duur alleen redt: Philips moet twee miljoen tv-toestellen controleren Spaanse vliegtuigbouwer daagt staat voor rechter A5 Ligtvoet b.v. KLEINTJE ca. 1.000 m2 artaal 1993. n van de o ca. 500 m j A58 (Rotter- Zoom- ECONOMIE A6 Carnaval in Eindhoven gaat door ECONOMIE KORT >27110 lil Street 08/02 09/02 1 signal 64V5 63% ■brands 37 36% Itel.tel 53 53% po corp 54 54% po ine. 28% 27% steel 19% 19 |ig co 35% 35% bacific 13% 13% ron 76 75 pita 16 15 sier 40% 39% prp 26 25% i.edison 34% 34 equipm. 42% 43% Int nemours 49% 49% [nan kodak 53% 53% !n corp 62% 62% motor 50 48 electric 86% 86% .motors 38 38% lyear 72 70% lett-pack. 67% 67% lus.mach. 52 53% al.tel. 75% 74 airlines 14% 14% Annell 54% 53% :k co. 38% 39% loil 65 66 i central 28% 27% j)S 12% 12% erica 56% 55% dutch 85% 84% s roebuck 49% 49% south.pac. 14% 14% co ine. 62% 62% dtechn. 47% 47% inghouse 14 14 man corp 14 14% worth 28% 29% lud lewerkt lerkt Iver lewerkt lerkt 19,350-19,950 per kg 21,550 per kg 185-255 per kg 300 per kg I vk vorige koers I sk slotkoers gisteren la laten (b bieden ex claim Pe gedaan/bieden d ex dividend II gedaan/laten g bieden en ex dividend. I h laten en dividend k gedaan en laten ex dividend aieden ex dividend I42 ■25 ■54 Il7 1230 1263 ■712 1964 1836 11664 1589 1291 1229 1344 1623 1233 1,80 2,00 1,00 4,00 0,80 2,40 a 12,00 3,00 1,30 a 5,50 2,10 a 8,50 8,20 5,60 700 0,40 1,00 2,90 2,80 2,80 5,90 4,70 a 1,20 a - 5,20 1,50 1,90 0,90 a 12,50 0,50 1,70 a 1,10 a 6,40 a 2,30 3,20 6,70 0,80 2,20 8,50 4,70 1,80 2,80 43,00 17,20 13,80 0,60 2,00 4,50 4,80 5,30 a 0,60 1,50 1,40 1,40 b 4,40 0,70 2,20 a 11,70 2,80 1,00 4,50 1,50 7,60 7,20 4,80 6,00 0,50 1,40 3,50 3,10 3,10 6,30 4,20 1,00 5,30 i 1,60 2,10 0,90 12,50 0,50 1,35 1,10 6,35 2,20 3,10 6,60 0,80 2,80 b 9,80 5,40 2,60 3,50 44,10 18,00 14,50 0,70 1,80 4,20 4,60 4,00 0,70 uto's tot 6000,-. Opel Kadett 1.3 S'83. Opel Kadett 1.2 N '81 Mazda 323 '83 Fiat Ritmo 60 '86 Lada 1200 S '88 Fiat Regata 85 '84 Fiat Ritmo aut. '83 Keiweg 57 Oosterhout. 01620-32650. Uoed, beter. DE STEM WOENSDAG 10 FEBRUARI 1993 Van onze correspondent :rans Wijands j De Duitse Autobahnen wor den geprivatiseerd. «iet alleen de nieuw aan te leggen raiecten, vooral in oostelijk Duitsland, ar ook het al bestaande wegennet ,t als het aan de huidige regering '0p termijn over in private handen. Vanaf 1 januari 1994 zal op de Duitse Autobahnen - vermoedelijk naar Zwit- ers voorbeeld - tol worden geheven, jus met vignetten die op de voorruit roeten worden bevestigd en die overal, jehalve aan de grensovergangen ver lucht mogen worden. Dat zou namelijk een verplichte stop aan de grens beteke nen, hetgeen haaks staat op de afschaf fing van de Europese binnengrenzen. Voor personenauto's zal een vignet on geveer een mark per dag gaan kosten; 300 tot 400 mark per jaar. Het beroeps- goederenvervoer moet op zo'n 10.000 mark per jaar per vrachtauto rekenen. Het Duitse kabinet heeft nog niet beslo ten de brandstofbelasting te verhogen, maar dat idee is evenmin definitief losgelaten. Eerdere plannen van Duitsland om een soort tol in te voeren liepen stuk op een uitspraak van het Europese Hof. Ver volgens formuleerde de Europese Com missie een richtlijn die het alle EG- partners mogelijk maakt, desgewenst, een vignet in te voeren. Als dat maar niet uitsluitend jaar-vignetten zijn. Ie dere automobilist moet óók een vignet voor een dag, een week, maand of kwartaal kunnen kopen. Met de minstens zes miljard mark die de vignetten zullen opleveren, wil het Duitse kabinet de kostbare samensmel ting, reorganisatie en modernisering van de Duitse spoorwegen betalen. Ver keersminister Krause verwacht dat het duurder wordende wegtransport tot meer vrachtvervoer per trein zal leiden. Begin maart moet een speciale werk groep een gedetailleerd plan presente ren. De socialistische oppositie en milieu-in stanties hebben de plannen onder meer als een 'ecologische vergissing' afgewe zen. Vignetten zullen volgens een SPD- woordvoerster niet leiden tot minder auto's op de snelwegen. Wie om milieuredenen het verkeer wil terugdringen moet de automobilisten per gereden kilometer laten betalen en geen vast bedrag, ongeacht het aantal kilometers. Om de plannen van de CDU/CSU/FDP-coalitie te kunnen doorvoeren is parlementaire instem ming nodig, óók die van de Bondsraad waarin de socialisten de meerderheid hebben. De Duitse plannen treffen vooral Ne derlanders. Niet alleen de talloze va kantiegangers die via de Duitse Auto bahnen naar hun bestemming rijden, maar vooral het beroepsgoederenver- voer. De Nederlandse truckers beheer sen de Duitse Autobahnen in alle rich tingen. Van het totale grensoverschrijdende vrachtverkeer op de Duitse wegen, ne men Nederlandse transporteurs bijna driekwart voor hun rekening. Gratis tot nu toe, tot ergernis van hun Duitse collega's en politici. Voor een 40-tonner betaalt een Duitse ondernemer iets meer dan 10.000 mark rijvoertuigen-be- lasting. Zijn Nederlandse concurrent hooguit 2000 mark. /an onze verslaggevers Den Haag - Ondanks de sterke afslanking zal DAF het ip termijn niet redden als volledig zelfstandig bedrijf, jaarom zal DAF binnen vijf a tien jaar moeten gaan amenwerken met concurrenten. Dat zei minister Andriessen van ionomische Zaken gisteren in e Eerste Kamer. Hij meent dat )AF op de lange duur nooit ;g geld bijeen kan brengen nor de ontwikkeling en produk- ie van nieuwe vrachtwagens. )e marktpositie van het bedrijf, daarmee de verdiensten, zijn iaarvoor te klein, verwacht de minister. „Dat is toch een beetje iet noodlot van een bedrijf als DAF in een klein land." De minister zei verder op vragen van de PvdA en D66 dat dat hij zin heeft de top van DAF volledig verantwoordelijk te in voor het debacle. Maar, vroeg hij zich vervolgens hardop „het is de vraag of men er juist aan heeft gedaan om zich zo bezig te houden met het ver huren en financieren van vracht wagens." Dat gebeurde via DAF Finance, een van de grootste verliesposten van het bedrijf. ,Dat is toch iets wat niet be hoort tot de kernactiviteiten van een vrachtwagenfabrikant. En als je zoiets dan teveel doorzet en je niet tijdig realiseert wat iet betekent, dan maak je toch een fout." Overigens benadrukte de minis ter dat DAF vooral slachtoffer is van de conjuncturele neergang, de verminderde vraag naar vrachtwagens. Hij ging niet in op de vraag of de top van DAF iaarop tijdig had moeten inspe- en. De overname van het Britse Ley- and door DAF, nu zes jaar gele ien, vindt Andriessen in ieder I begrijpelijk. Achteraf is ook Leyland een grote verlies lost gebleken. „Toen DAF zes jaar geleden Leyland kocht om de groeien, vond iedereen dat prima. Dat hoort zo, zei men. Toegegeven, het is een risico. voor hetzelfde geld had het anders uitgepakt. Buitenlandse ivemamens is bij veel andere ledrijven ook goed gegaan." De commissie voor Economische laken van de Tweede Kamer leeft besloten pas volgende week te praten over de proble men bij DAF. Dat gebeurt op uitdrukkelijk verzoek van minis ter Andriessen. Hij hoopt dan meer duidelijkheid te hebben iver de nieuwe structuur. Inmiddels heeft staatssecretaris Pan Rooy (Economische Zaken) iet Brabantse college van Gede puteerde Staten geschreven dat ze wil komen praten over de economische situatie van de pro- nncie. Wanneer dat gesprek 'laatsvindt, is niet bekend. De ;ans dat ze de provincie extra =eld toezegt, is buitengewoon dein. öe minister-president van "laanderen, L. van den Brande, ls n'et zomaar bereid een bedrag Van onze verslaggever vit uczltlcib vdu ®n 300.000 tussen '83 en '87 r ™wde en in Nederland ver- chte toestellen op zich te mel en voor een controle-afspraak, tiers in Europa bevinden zich toestel?31,7 mi^oen 'verdachte' Toestellen uit de be kken bouwjaren blijkt spon st"1 birJand te zijn §evl°gen j a deerverbindingen het metaalmoeheid hadden be- m. zoveel brand gevlogen toestel vinden vpji: vee'- De consument moet ken" "u1 zi'n tv kunnen kij- vanói?. een woordvoerder an Philips. stel'jCllade aan het tv-toe- °rdt door Philips zergoed. ®evea- „Gelukkig zijn het er niet geweest want één in van 110 miljoen in een nieuw reddingsplan voor DAF te ste ken, heeft hij gisteren tegen DAF-bewindvoerder Deterink gezegd. Hij wil dat er zoveel mogelijk banen bij de vestiging in Westerlo behouden blijven. Zoais de zaken nu staan zou de helft van het aantal banen bij DAF verdwijnen. Deterink stelt dat deelname van de Vlaamse overheid in het risi codragende kapitaal van een af geslankt DAF-bedrijf essentieel is voor het welslagen van het plan. De socialistische fractie in het Europese Parlement vindt dat Brussel DAF moet gaan helpen. In een motie roept de voorzitter van de commissie sociale zaken en werkgelegenheid van het par lement - de Nederlander W. van Velzen - de Europese Commissie op zo spoedig mogelijk een in dustriële strategie te ontwikke len. Die moet het mogelijk ma ken rechtstreekse financiële steun te geven aan een bedrijf als DAF dat, volgens Van Vel zen, niet zozeer met 'structurele als met conjuncturele problemen worstelt.' Voor Van Velzen - die wordt gesteund door de Brit Crawley en de Nederlander Metten - moeten de Nederlandse, de Bel gische en de Britse overheden als eerst verantwoordelijken in springen om DAF op de been te houden. Maar als de banken de plannen van de bewindvoerders niet of slechts gedeeltelijk steu nen, dan moet Brussel te hulp komen. De kans dat de Commissie be reid is directe financiële steun te verlenen wordt door de christen democraat Bouke Beumer van de EVP-fractie echter aanzienlijk lager ingeschat. Volgens Beumer zou DAF mogelijk wel in aan merking kunnen komen voor fi nanciële steun voor technologi sche innovatieve projecten. Daarnaast ziet hij mogelijkhe den voor een bemiddelende rol van de Commissie bij het ver krijgen van een lening bij de Europese Investerings Bank. Voor de werknemers van DAF zelf is inmiddels een speciaal informatie- en adviescentrum op het DAF-terrein ingericht. Vandaag wordt in de Eindho- vense binnenstad een massale demonstratie gehouden. De vak bonden rekenen niet alleen op deelname van DAF-personeel, maar ook op belangstelling van toeleveranciers, klanten én van de bevolking van Eindhoven en omgeving. Doel van de steunmanifestatie is de Nederlandse en Belgische overheden en de banken te wij zen op het belang van het voort bestaan van DAF. De produktie bij DAF, die een week geleden door de surséance van betaling was stilgevallen, komt weer op gang. Afgelopen maandag is een begin gemaakt met het persen van chassis-delen (foto) en de fabricage van andere onderdelen. Uit de fabriek in het Belgische Westerlo arriveerden gisteren weer de eerste cabines. Ook andere bedrijven hebben hun leveringen hervat. Zij worden contant betaald uit het boedelkrediet. Vanochtend wordt de 'eindlijn' weer opgestart, zodat DAF trucks kan leveren bij zijn klanten. foto vn u Eindhoven - Philips moet zo'n twee miljoen televisietoestellen een nader onderzoek onderwerpen vanwege mogelijk dgevaar. De kosten hiervan bedragen volgens Philips ener enkele tientallen miljoenen guldens. Jandaag roept het concern in De eerste meldingen over in vertenties de bezitters van brand gevlogen toestellen kwa men al in '87 binnen bij het Eindhovense bedrijf. In '88 werd besloten een nieuw type soldeer- methode in te voeren. Het zou vervolgens nog bijna vijf jaar duren voordat Philips het initia tief nam naar buiten toe alarm te slaan. Philips zegt niet eerder tot actie te hebben kunnen overgaan om dat de oorzaak van de brand meldingen pas recent bekend werd. „Het probleem treedt na melijk pas op na jarenlang ge bruik. In '87 waren de bewuste toestellen op zijn hoogst drie jaar in gebruik. Daardoor kwam de oorzaak van het probleem pas veel later aan het licht," aldus de Philips-woordvoerder. Provincie probeert op alle fronten geld te vinden voor economisch beleid Door onze redacteur Henk Boot Breda - Daar zat-ie dan bij Nova: de Brabantse com missaris der koningin mr. F. Houben. Met tegenover hem Paul, dé Paul, Witteman. Hamvraag: waarom heeft het land niks gehoord van Houben toen de omvang van de DAF-ramp be kend werd? Daar wordt een commissaris van de koningin toch voor betaald, liet die vraag zich verstaan. Had die commis saris in Brabant nog Van Agt geheten, dan was 'Den Haag' toch allang via de media ter verantwoording geroepen? Ongetwijfeld. Maar denken ze in Hilversum nou echt dat die ketelmuziek vanuit de provin cie de malaise bij Philips, Ned- car en DAF had kunnen voor komen. Of dat een commissaris der koningin met een roeptoe- ter voor de fabriekspoort de echte pijn voor de nu overbodi ge DAF-medewerkers had kun nen verzachten? Zo werd de stille diplomaat Houben ten overstaan van kij kend Nederland eerst op een voetstuk gezet en er vervolgens bruusk vanaf getrokken. Hij werd gekroond tot zonneko ning, die nota bene werd afge schilderd als een vorst die min of meer werkeloos toezag hoe zijn volk lijdt onder een reeks massa-ontslagen. Houben stribbelde nog wel te gen, maar veel hielp het niet. 'Natuurlijk leeft het provincie bestuur met de DAF-werkne- mers mee' en 'We hebben de minister-president eind vorig jaar tijdens een werkbezoek aan Zuid-Oost Brabant al ge wezen op de problemen in die regio'. Twee weken geleden nog, net voor de plof van DAF, stuurden GS van Noord-Brabant een brandbrief aan staatssecretaris Van Rooy van Economische Za ken met het dringende verzoek Brabant aan extra geld te hel pen voor kansrijke economi sche projecten. Zulke directe contacten met bewindslieden halen hooguit de regionale pers, niet de camera's van de NOS. Al draagt het geluid van de noodklok daar door wat minder ver, de inhoud van het SOS is er geen spat minder alarmerend om. Dat Hilversum pas wakker wordt na de storm rond DAF mag het provinciebestuur niet verweten worden. Laat staan dat er voor de bedreigde DAF-werkne- mers, hoe droevig ook, geen geld is voor een sociaal plan. Dat is de verantwoordelijkheid van de werkgever en die is, blijkens mededelingen van de bewindsvoerders, zo goed als blut. De provincie kan hooguit pro beren de organisaties van werkgevers en werknemers te mobiliseren om de klap voor de werknemers zo veel mogelijk te verzachten. Den Haag kan dan met concrete plannen worden bestookt en als lokpremie voor overheidssteun is de provincie bereid om voortaan 12 miljoen in plaats van 4,7 miljoen per Houben foto de stem/johan van gurp jaar voor het sociaal-econo misch beleid uit te trekken. Veel meer kan Brabant uit zijn begroting van 800 miljoen niet zelf ophoesten zonder de pro vinciale belastingen, leges en heffingen drastisch te verhogen of te knijpen op uitgaven voor voorzieningen voor werklozen, ouderen, minderheden, jeugd hulpverlening en zwakzinnin- gen en kunst- en cultuuruitin gen. Brabant mag moed putten uit de succesvolle lobby rond de verdeling van de extra aardgas baten. Een kleine 30 miljoen stroomde vorig jaar naar de knooppuntsteden. Een structu rele bijdrage van die omvang als impuls voor de Brabantse economie zou welkom zijn. Maar zelfs al zou het kabinet bereid zijn het tot nu toe ge voerde Randstad-beleid bij te stellen, dan nog liggen de nieu we banen niet meteen voor het oprapen. De industrieprovincie Brabant gaat namelijk gebukt onder een wereldwijde terugval, die voor al de zware industrie treft. „Nu er zo hard aan de boom wordt geschud waaien er vele blade- Eindhoven - Ondanks alle problemen bij DAF voelt het Eindhovens gemeente bestuur er nog niets voor de organisatoren van cama- valsactiviteiten te vragen deze evenementen af te bla zen. De gemeente zelf stelt ook ditmaal weer het stad huis beschikbaar voor de nodige carnavalsfeestjes. „Het heeft inderdaad iets bizars", zegt burgemeester dr. R. Welschen. Op het mo ment dat hij en andere col legeleden zich inspannen om steunmaatregelen voor DAF-medewerkers te be denken, wordt de burgerhal van het stadhuis verbouwd tot een 'carnavalspaleis'. „Maar daaruit mag geens zins de conclusie getrokken worden dat wij niet serieus met het DAF-probleem om gaan." ren af", drukt een provincie- voorlichter zich beeldend uit. Van een recessie willen 's lands leidende bestuurders vooral uit psychologische overwegingen weliswaar niet horen, maar de gevolgen op de werkvloer zijn er niet minder om. Die realiteit vraagt van het provinciebestuur een extra in zet. Dat weten ze in Den Bosch ook. „Het is nu een kwestie van frappez toujours", meldt de woordvoerder van GS strijd vaardig. Gedeputeerde Staten kennen hun plaats. In hun een tje kunnen ze hooguit een knuistje maken. Met steun van werkgevers, werknemers, on derwijs, steden en gewesten wellicht een vuist. Vleesfraudeurs weer in cel Den Bosch - Het Gerechtshof in Den Bosch heeft gisteren H.S. uit Putten en J.J. uit Maasbracht opnieuw in hechtenis laten nemen. Zij waren eerder door de Raadkamer van het Hof op een borgsom van ieder 100.000 gulden vrijgelaten. Zij kregen van de rechtbank in een omvangrijke fraudezaak met runderen drie jaar gevangenisstraf opgelegd. De zaak zou gisteren in hoger beroep dienen, maar werd uitgesteld tot 19 maart. De rechtbank in Den Bosch legde in november tweemaal 4,5 jaar gevangenisstraf op aan de broers L.G en A.G., veehandela ren in Reek. De broers moesten beiden ook 3,2 miljoen gulden in de staatskas storten. Zij hadden de illegale invoer van vee georganiseerd. Zij zijn vervolgens op borgtocht vrijgelaten. Het Hoger Beroep in hun zaak dient in april of mei. Optimistisch Ericsson ziet winst dalen Stockholm - Het Zweedse telecommunicatieconcern Ericsson heeft vorig jaar zijn winst zien dalen van 1,6 miljard tot 1,3 miljard kroon 325 miljoen) bij een omzetgroei van 45,8 miljard tot 47 miljard kroon 11,75 miljard). Het concern heeft de laatste paar jaar flink geïnvesteerd in nieuwe draadloze-tele- foontechnologie en verwacht op grond daarvan dit jaar meer winst te kunnen boeken. De vraag naar de nieuwe apparatuur was vorig jaar niet voldoende om een winstdaling tegen te houden. In het laatste kwartaal van 1992 was er wel sprake van een sterke groei van de orderontvangst. Ook de kwartaalwinst en -omzet stegen behoorlijk. Twintig miljoen voor agro-industrie Den Haag - De Europese Commissie heeft enkele tientallen Nederlandse agro-industriële bedrijven veertien miljoen gulden subsidie toegezegd om hun produktieprocessen te moderniseren. Het ministerie van landbouw vult het bedrag aan met bijna zes miljoen gulden. In totaal krijgen bijna negentig bedrijven subsidie toegekend uit het Europese Oriëntatie- en Garantiefo nds. De bedrijven zijn zowel werkzaam in de dierlijke als in de plantaardige sector. Extra inspraak vestigingswet Den Haag - Middenstanders met klachten over de plannen van minister Andriessen om een aantal eisen aan ondernemers te schrappen kunnen terecht bij de Kamercommissie voor het midden- kleinbedrijf. De kritiek van de ondernemers spitst zich toe op de te geringe eisen aan vakbekwaamheid voor nieuwe ondernemers, waar het gaat om volksgezondheid en milieuzorg. Ook wil de minister af van strafrechtelijke handhaving van de vestigingseisen. Hij vindt dat de ondernemers zelf naar de rechter moeten stappen als de vestigingsregels overtreden wor den. Banaan verdeelt Europa Brussel - De strijd om de banaan is nog niet gestreden. Groot importeur Duitsland verzette zich gisteren met hand en tand tegen het voorstel van de Europese Commissie om de eigen bananenproducenten in de EG en voormalige koloniën te beschermen tegen de import van de dollarbanaan. De Duitsers kregen steun van de Nederlandse minister van landbouw Bukman, die zich onder meer afvroeg of het voorstel van de Commissie zich wel verdraagt met de afspraken over de vrijhandel in de wereld. De verdeeldheid onder de ministers van landbouw van de EG was zo groot dat een definitief besluit over het banenendossier, waarvan de papieren zich al meer dan een jaar opstapelen, maar weer werd uitgesteld. Duitsland kondigde zelfs aan naar het Europese Hof van Justitie te stappen als de meerderheid van de ministers akkoord gaat met de beperking van de invoer van bananen uit Zuid- en Midden-Amerika, ter bescherming van bananen uit onder meer Cameroun, Suriname, de Bovenwindse eilanden, Kreta en de Canarische eilanden. Volgens de Duitsers moet een besluit hierover unaniem worden genomen. Omstreden Dit is de voorpagina van het Amerikaanse tijdschrift New Yorker, dat komende maandag verschijnt. Niet iedereen in de VS is even gelukkig met de afbeelding op de voorpagina, die een omhelzing tussen een orthodoxe jood en een negerin voorstelt. foto ap Den Haag - De Spaanse vliegtuigfabrikant CASA wil via een kort geding tegen de Nederlandse staat bereiken dat de onderneming opnieuw een van de kandidaten wordt voor de levering van transportvliegtuigen voor de Koninklijke Lucht macht. Het bedrijf vindt dat de departe menten van defensie en econo mische zaken de verplichting uit het EG-verdrag hebben ontdo ken dat openbaar moet worden aanbesteed. Het kort geding dient morgen voor de president van de rechtbank in Den Haag. De Spaanse vliegtuigbouwer was tot eind vorig jaar met zijn CN- 235-N-toestel de belangrijkste kandidaat voor de levering van zes middelgrote transporttoe stellen. Defensie had CASA en het Italiaanse bedrijf Alenia met zijn G-222 op de 'short list' gezet van kandidaten waaruit zou worden gekozen. Onder druk van de Tweede Ka mer besloot staatssecretaris Van Voorst tot Voorst van Defensie echter om alsnog vier Fokker- 50-Utility-toestellen aan te schaffen. Dat toestel werd eerder afgewezen omdat het niet aan de eisen van de luchtmacht vol deed. CASA is daar zeer boos over, omdat de CN-235-N wel volledig beantwoordde aan die eisen. Het Spaanse bedrijf zegt niet eerder in Europa met zo'n onge bruikelijke, onbehoorlijke en on fatsoenlijke behandeling te zijn geconfronteerd. CASA vindt dat de twee ministeries in strijd han delen met beginselen van be hoorlijk bestuur, met name het verbod van willekeur. In een reactie zegt de woord voerder van staatssecretaris Van Voorst dat in artikel 223 van het EG-verdrag goederen met een militair gebruik worden uitge zonderd van de verplichting openbaar aan te besteden. ^ecialisten in bedrijfshuisvesting 4814 DB Breda door geheel Nederland

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1993 | | pagina 7